quote:Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.
De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.
Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.
Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.
Advies
De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.
In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.
Schutters
De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.
Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.
Getuige
Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.
De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.
Politie
De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.
De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.
Centrum
In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.
De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.
Meer informatie volgt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:
http://pastebin.com/kF84hMfy
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:
http://pastebin.com/kF84hMfy
Ze hebben twee fucking wereldoorlogen verloren, yvonne, nu heb je een beetje een idee hoe dat komt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
ik had altijd het beeld van een zeer grondige duitse politie, dat heeft nu wel een deuk opgelopen.
Wacht maar tot het in Nederland gebeurd.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:11 schreef ZuidGrens het volgende:
Dan nog Scrummie. Anderhalf jaar geleden was dit hot news, nu is het al een stuk minder spannend
de eerste is eigenlijk door niemand gewonnenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hebben twee fucking wereldoorlogen verloren, yvonne, nu heb je een beetje een idee hoe dat komt.
Duitsland werd wel tweede.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:12 schreef Onnoman het volgende:
[..]
de eerste is eigenlijk door niemand gewonnen
Hier in Nederland wordt het helemaal erg en lachwekkend. De politie die "pang pang" roept naar de terroristenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wacht maar tot het in Nederland gebeurd.
kwestie van minuten of uren.. geloof mij..quote:
Nou, ik zou eigenlijk zeggen, ga even aan Hitler vragen hoe dat zat dan en wie waar verantwoordelijk voor was, maar die leeft niet meer.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:12 schreef Onnoman het volgende:
[..]
de eerste is eigenlijk door niemand gewonnen
twitter:terreuralarmnl twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:12:57Politieactie gaande op het treinstation in Meitingen (DL) ivm aangetroffen verdacht pakketje/koffer in de trein vanuit München. #münchen reageer retweet
Kut-turken klinkt dan weer meer blanke autochtonerig...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:01 schreef ZuidGrens het volgende:
Jezus man, wat een slechte berichtgeving. Om zes uur is het begonnen en we hebben alles al gehoord, van een zieke einzelgänger tot extreemrechts tot IS.
Dat 'ik ben een Duitser'-geroep lijkt mij eerder van een allochtoon afkomstig dan van een autochtone Duitser, hoe raar dat voor sommigen ook zal klinken.
Toen riepen ze ook:"Wir schaffen das!" voor de kerst weer thuis, enzoquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hebben twee fucking wereldoorlogen verloren, yvonne, nu heb je een beetje een idee hoe dat komt.
twitter:MHilkens twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 21:45:56@BrendaStoter @i24NEWS_EN @AAhronheim CNN meldt dat een dader 'Allah akbar' riep in Mc Donalds en gericht op kinderen schoot. Ooggetuige. reageer retweet
moet je effe merkel bellenquote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:14 schreef Pek het volgende:
[..]
Toen riepen ze ook:"Wir schaffen das!" voor de kerst weer thuis, enzo
De nasleep Tweede Wereldoorlog heeft o.a. wel in grote mate bijgedragen (en doet dat nog steeds) aan de vorming van burgers, de inrichting van de hedendaagse maatschappij en de doorgeschoten politieke correctheid. Niet alleen in Duitsland, maar in alle Europese landen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat alleen CNN dit meldt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:15 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:MHilkens twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 21:45:56@BrendaStoter @i24NEWS_EN @AAhronheim CNN meldt dat een dader 'Allah akbar' riep in Mc Donalds en gericht op kinderen schoot. Ooggetuige. reageer retweet
Klopt idd, liep ook wel crescendo allemaal in het begin.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:14 schreef Pek het volgende:
[..]
Toen riepen ze ook:"Wir schaffen das!" voor de kerst weer thuis, enzo
Zij hadden als enige een interview met de betreffende ooggetuigequote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat alleen CNN dit meldt.
Normaal is Fox het.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
RingoGodquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef yvonne het volgende:
ARD heeft de post van Ringo gelezen, want in de herhaling wordt de dader niet meer geblurred.
Valt er iets meer te zeggen over de dader nu dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef yvonne het volgende:
ARD heeft de post van Ringo gelezen, want in de herhaling wordt de dader niet meer geblurred.
Pro Trump, koren op de molen voor het Amerikaanse volkquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eindelijk slim. Mensen kunnen informatie hebben over de dader, maar als je die niet eens mag herkennen dan werkt zoiets nietquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef yvonne het volgende:
Cnn pro trump, wat?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Pro Trump, koren op de molen voor het Amerikaanse volk
Nee de politiewoordvoerder heeft gezegd tot 3 daders.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef mijntjexx het volgende:
Eerst minstens 3 schutters, nu opeens 1-3
Eerst long rifles, nu handpistool.
Eens. Vandaag is het ook vijf jaar geleden dat Breivik toesloeg.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef Slaro het volgende:
Er werd toch al gezegd dat in Frankrijk extreem-rechts aanslagen aan het voorbereiden is, in Duitsland is extreem-rechts behoorlijk Goed georganiseerd, het is niet vreemd als ze dit zouden doen.
straks zwaardenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef mijntjexx het volgende:
Eerst minstens 3 schutters, nu opeens 1-3
Eerst long rifles, nu handpistool.
De bron is een kind toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja, nou ja NL ging na die WO2 zelf nog even aan de slag in Indonesië hè, stond zelfs de PvdA achter toen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De nasleep Tweede Wereldoorlog heeft o.a. wel in grote mate bijgedragen (en doet dat nog steeds) aan de vorming van burgers, de inrichting van de hedendaagse maatschappij en de doorgeschoten politieke correctheid. Niet alleen in Duitsland, maar in alle Europese landen.
Ja sjezusquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat standaard Duitse wetgeving?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eindelijk slim. Mensen kunnen informatie hebben over de dader, maar als je die niet eens mag herkennen dan werkt zoiets niet
Mja, het is gewoon frustrerend dat er nul informatie naar buiten komt over de 'klopjacht'. Al uren lang, gewoon nul.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Denk het niet. Met de huidige technologie is het vroeg of laat raak.
Dat is een andere discussie, waarbij ook de VS nog een grote rol heeft gespeeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja NL ging na die WO2 zelf nog even aan de slag in Indonesië hè, stond zelfs de PvdA achter toen.
volgens een expert is het onwaarschijnlijk omdat meerdere daders bijna altijd wijst op een aanslag door i.s.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Eens. Vandaag is het ook vijf jaar geleden dat Breivik toesloeg.
Bedankt, Hans.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef User8472 het volgende:
Op CNN citeerden ze net een getuige die zei dat de schutter Allahu akbar riep.
Al meerdere keren voorbij gekomen. Getuige is een moslimvrouw en het kind van haar zag in de wc een man die een pistool aan het laden was.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef User8472 het volgende:
Dat is hier inmiddels al een keer of twintig voorbij gekomen, maar erg veel bevestiging is er nog niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef User8472 het volgende:
1 getuige? meh..quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef User8472 het volgende:
Dat is nu al vijftig keer gezegd, het is duidelijk, het lijkt hier twitter wel soms wat een gemiep.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef User8472 het volgende:
Was een tijd geleden hier al voorbij gekomen.quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Extreemrechtsen hebben geen vrienden?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef HighVolume het volgende:
[..]
volgens een expert is het onwaarschijnlijk omdat meerdere daders bijna altijd wijst op een aanslag door i.s.
Een aanslag van uit extreem rechts is vaak maar 1 persoon.
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant weet de politie het blijkbaar gewoon nog niet. Het zou wel erg zijn als zij zouden melden dat het om een aanslag door moslimextremisten zou gaan, terwijl het later blijkt dat het om rechtsextremisten ging en omgekeerd.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Mja, het is gewoon frustrerend dat er nul informatie naar buiten komt over de 'klopjacht'. Al uren lang, gewoon nul.
Is al 50x gezegd dat het 50x gezegd is.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:20 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat is nu al vijftig keer gezegd, het is duidelijk, het lijkt hier twitter wel soms wat een gemiep.
Nou als de expert het zegt, dan moet het wel waar zijn...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef HighVolume het volgende:
[..]
volgens een expert is het onwaarschijnlijk omdat meerdere daders bijna altijd wijst op een aanslag door i.s.
Een aanslag van uit extreem rechts is vaak maar 1 persoon.
zoals ik zei... volgens een expert.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Extreemrechtsen hebben geen vrienden?
wat is 50x gezegd?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is al 50x gezegd dat het 50x gezegd is.
Dat het 50x gezegd is.quote:
Niet iedereen leest acht topics terug. Zorg voor een goede OP waar alle relevante informatie instaat...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:20 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat is nu al vijftig keer gezegd, het is duidelijk, het lijkt hier twitter wel soms wat een gemiep.
Vind het wel netjes inderdaad dat de NL / DU media dat dus nog niet overnemen. Als 1 getuige wat zegt ga je niet hijgerig lopen doen. Stel je voor dat die vrouw had gezegd 'Ik herkende Hans Schonberg, mijn buurman' omdat ze daar toevallig een hekel aan heeft en CNN pakt meteen groot daarmee uit...quote:
Het is niet zo dat ze hier in het westen cry-babies zijn geworden na WO2 hè. Duitsers misschien wel, na de jaren 60 en 70.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, waarbij ook de VS nog een grote rol heeft gespeeld.
iig. Aannemelijker dan al die andere alu hoedjes theorien.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Nou als de expert het zegt, dan moet het wel waar zijn...
Ssssst, mag je niet zeggen. Zelfs niet als CNN het zegt en het zeer waarschijnlijk is.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:19 schreef User8472 het volgende:
CNN is alleen tegen Trumpquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Pro Trump, koren op de molen voor het Amerikaanse volk
Tuurlijk, maar het hele gegeven dat ze nog steeds niets zeker weten is op zich wel tragisch.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant weet de politie het blijkbaar gewoon nog niet. Het zou wel erg zijn als zij zouden melden dat het om een aanslag door moslimextremisten zou gaan, terwijl het later blijkt dat het om rechtsextremisten ging en omgekeerd.
2 aparte dingen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:23 schreef Silven het volgende:
[..]
Ssssst, mag je niet zeggen. Zelfs niet als CNN het zegt en het zeer waarschijnlijk is.
Check out @Conflicts's Tweet: https://twitter.com/Conflicts/status/756575259365609472?s=09quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:23 schreef HighVolume het volgende:
[..]
iig. Aannemelijker dan al die andere alu hoedjes theorien.
Dat las ik, maar ik vroeg me af waar dat op gebaseerd was. Voor zover ik weet is het aantal serieuze aanslagen uit die hoek niet bijster groot dus dat lijkt me niet echt data om conclusies op te baseren.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:21 schreef HighVolume het volgende:
[..]
zoals ik zei... volgens een expert.
Doner/Kebapmoorden waren ook drie daders.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Extreemrechtsen hebben geen vrienden?
breivik. Die schietpartij in een afro amerikaanse kerk.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat las ik, maar ik vroeg me af waar dat op gebaseerd was. Voor zover ik weet is het aantal serieuze aanslagen uit die hoek niet bijster groot dus dat lijkt me niet echt data om conclusies op te baseren.
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:16:25UPDATE: Police report that they still have nobody in custody. Media reports that suspect was dead seem to be false.https://t.co/tDsPPkkQCL reageer retweet
Hoezo?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze hier in het westen cry-babies zijn geworden na WO2 hè. Duitsers misschien wel, na de jaren 60 en 70.
Alle berichtgeving is chaotisch en vaag. Ik kijk morgen wel weer of er ook echt nieuws is.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:25 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:16:25UPDATE: Police report that they still have nobody in custody. Media reports that suspect was dead seem to be false.https://t.co/tDsPPkkQCL reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 19:56:30Yesterday ISIS channels circulated this poster in 10+ languages. After #Wuerzburg, they asked 'who's next?' #Munich https://t.co/luAbKbGF1F reageer retweet
Nazi-Duitsland.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:25 schreef HighVolume het volgende:
[..]
breivik. Die schietpartij in een afro amerikaanse kerk.
Subtiel en empathisch, wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:27 schreef MissionPhailed het volgende:
Valt me nog mee dat er tot dusver "maar" 6 doden bevestigd zijn. Gelukkig heel wat minder dan die klojo die in Nice met zijn vrachtwaggel publiek tot slijk reed.
twitter:PolizeiMuenchen twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:27:08Eine traurige Nachricht: Die Zahl der Toten steigt auf 8.#Schießerei #oez #münchen reageer retweet
twitter:michaeldweiss twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:18:00CNN: Eyewitness who says shooter shouted "Allahu akhbar" during attack is a Muslim woman from Kosovo. reageer retweet
twitter:PolizeiMuenchen twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:27:08Eine traurige Nachricht: Die Zahl der Toten steigt auf 8.#Schießerei #oez #münchen reageer retweet
Eigenlijk ben ik verbaast dat er niet meer meer aanslagen zijn geweest zoals in Nice.quote:
Hoe langer het duurt voordat bekend word wie de daders zijn hoe groter de kans op islamitisch terreur. Bij een blanke dader was allang alle familie gegevens bekend gemaakt. Merkel laat zelfs filmpjes op Twitter verwijderen, die tolereert geen waarheid als dat kritisch en negatief kan zijn voor haar standpunten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:23 schreef Silven het volgende:
[..]
Ssssst, mag je niet zeggen. Zelfs niet als CNN het zegt en het zeer waarschijnlijk is.
Huh, was toch een kind van 8?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:michaeldweiss twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:18:00CNN: Eyewitness who says shooter shouted "Allahu akhbar" during attack is a Muslim woman from Kosovo. reageer retweet
Ik zie de relevantie hiervan nietquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
Die praatjes van die lui beginnen "demense" zat te worden, vermoed ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Breaking News: Hillary Clinton vindt het vreselijk.
Die hebben zich volgens de Franse politie maanden lopen voorbereiden dus daar vergis jij je aardig in.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik verbaast dat er niet meer meer aanslagen zijn geweest zoals in Nice.
Is een goedkope manier, weinig voorbereiding nodig, geen wapens nodig dus vooraf weinig risico lopen, enz.
Haar kind had een man een wapen zien laden in de WC. Hij vertelde dat tegen haar en zij hoorde de man naar buiten lopen, schieten en Allah Ackbar roepen.quote:
Zó betrouwbaar zijn die berichten nou.quote:
Ah, okequote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Nintex het volgende:
[..]
Haar kind had een man een wapen zien laden in de WC. Hij vertelde dat tegen haar en zij hoorde de man naar buiten lopen, schieten en Allah Ackbar roepen.
Slechte fotoshop.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
ik kan niet met zekerheid zeggen of deze bron betrouwbaar is.. maar trek hem zojuist van twitter
[ afbeelding ]
Stapje voor stapje toch naar 15?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:28 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
ik kan niet met zekerheid zeggen of deze bron betrouwbaar is.. maar trek hem zojuist van twitter
[ afbeelding ]
Photoshp, zie je zelf ook wel denk ikquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
Die Breivik is toch niet op proefverlof inmiddels?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
Fake, die vent zou ook de Orlando shooter zijn geweestquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
Merkel kan minstens 20 kilo in haar gezicht afvallen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:29 schreef Klummie het volgende:
[..]
Yup ze zit verborgen achter haar tieten.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
Onno tochquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
N=2.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:25 schreef HighVolume het volgende:
[..]
breivik. Die schietpartij in een afro amerikaanse kerk.
Ja maar het hoeft niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:30 schreef Slaro het volgende:
[..]
Die hebben zich volgens de Franse politie maanden lopen voorbereiden dus daar vergis jij je aardig in.
ik heb niet goed gekeken.. maar achteraf toch welquote:
Gewonde strijders krijgen de eer om aanslagen te plegen wss.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:32 schreef Allesreiniger het volgende:
Ga nog steeds uit van 'moslimterror'. T komt van beide kampen wel erg prutserig over, waarschijnlijk schudden de haatbaarden in Mosul met hun hoofd bij t zien van die kreupele gast op dat parkeerdek..
Waarom zou je ergens vanuit gaan als er nog niets bekend is?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:32 schreef Allesreiniger het volgende:
Ga nog steeds uit van 'moslimterror'. T komt van beide kampen wel erg prutserig over, waarschijnlijk schudden de haatbaarden in Mosul met hun hoofd bij t zien van die kreupele gast op dat parkeerdek..
idd. Ook de discussie aangaan met een gast op een balkonquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:32 schreef Allesreiniger het volgende:
Veel statische elektriciteit in de lucht afgelopen jaren.quote:
Dit lijkt inderdaad niet in het profiel van moslimterrorisme te vallen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef HighVolume het volgende:
[..]
idd. Ook de discussie aangaan met een gast op een balkon
De Volkskrant is sowieso een matig nieuwsmedium.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef Slaro het volgende:
Volkskrant met foto's van Katten, zucht, matige liveblogs heeft die krant telkens zeg.
krant met een mening heeft wel goede liveblog!!quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef Slaro het volgende:
Volkskrant met foto's van Katten, zucht, matige liveblogs heeft die krant telkens zeg.
1quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef User8472 het volgende:
Misschien nog niet te laat voor een poll?
1 - Moslims/immigranten
2 - NeoNazi's
3 - Verwarde mensen die samen een complot hadden gesmeed
Je vergeet de Mac Donald haters ....quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef User8472 het volgende:
1 - Moslims/immigranten
2 - NeoNazi's
Jij bent anders wel te laat, die poll was er al om 19:00.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef User8472 het volgende:
1 - Moslims/immigranten
2 - NeoNazi's
Volgens mij wel, in het filmpje zie je hem duidelijk een wapen vasthouden en gericht schieten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:31 schreef Oversight het volgende:
Verdachte man met zwarte tshirt voor de Mac is heel waarschijnlijk niet een schutter zoals eerder gedacht, maar probeert voorbijgangers te waarschuwen voor iets dat in de Mac al eerder gebeurde, op het moment dat de schoten hoorbaar zijn heeft de man beide armen langs zijn lichaam, ondanks dat hij vlak daarvoor wijst in de richting van de mensen die komen aanlopen richting de Mac.
Als prutser kenner heb je misschien nog een leuk photoshop plaatje om te posten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef Onnoman het volgende:
onbegrijpelijk dat daders nu nog rondlopen..
prutsers
twitter:PolizeiMuenchen twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:35:17Bei einer weiteren toten Person prüfen wir gerade eine mögliche Tatbeteiligung. #oez #Schießerei #münchen reageer retweet
Doh: 1-3 mannen die in t wilde weg op burgers schieten. Geen wereldvreemd scenario nietwaar, zeker met t oog op de laatste weken.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zou je ergens vanuit gaan als er nog niets bekend is?
Neh... en ik ben geen veganistquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Dan doe jij als veganist een vreugde dansje, niet?
Wachten op de ochtendkrant, erg retro dit.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alle berichtgeving is chaotisch en vaag. Ik kijk morgen wel weer of er ook echt nieuws is.
holy shitquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
filmpje wat ik bedoelde was deze..
best heftig
Is dit echt of een hoax? Lage kwaliteit namelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
teringquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
ziek!quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
Beter laten ze hun H&K sprekenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:33 schreef spijkerbroek het volgende:
De Münchner politie tweet inmiddels in Duits, Engels, Frans, en Turks.
jezus...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
NOS meldt net dat de Duitse politie bevestigd dat het echt maar om 1 dader gaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Allesreiniger het volgende:
[..]
Doh: 1-3 mannen die in t wilde weg op burgers schieten. Geen wereldvreemd scenario nietwaar, zeker met t oog op de laatste weken.
Dat was de vraag niet. De vraag was waarom je ergens vanuit zou gaan. Wat daar het nut van?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Allesreiniger het volgende:
[..]
Doh: 1-3 mannen die in t wilde weg op burgers schieten. Geen wereldvreemd scenario nietwaar, zeker met t oog op de laatste weken.
hoax is van johannesburgquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
'Dreharbeiten' = filmopnames. Dit is dus niet echt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
Is fake.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
Misschien een joint venture van IS en Pegida/Odinisten? De PLO en de IRA hebben dat ook wel eens gedaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef User8472 het volgende:
1 - Moslims/immigranten
2 - NeoNazi's
Persconferentie spreekt ook over een terroristische daad, niet over moslimterrorisme.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit lijkt inderdaad niet in het profiel van moslimterrorisme te vallen.
quote:
serieus?quote:
Is een trainingsvideo uit Manchester.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
Ik zie allemaal mensen met lange mouwen, lange broeken en ook jassen. Vandaag. Uh huh.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:38 schreef starsailor het volgende:
'Dreharbeiten' = filmopnames. Dit is dus niet echt.
Ja serieus.quote:
Omgquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. De vraag was waarom je ergens vanuit zou gaan. Wat daar het nut van?
Angstaanjagend die schoten. Damn!quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:36 schreef Onnoman het volgende:
best heftig
Politie vind de dode dader waar de media eerder over sprak? Wat een totaal bizarre aanval dit. Er klopt niks van.twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:40:21Body was found at a river with a gunshot wound at the head https://t.co/93M2hiObuE reageer retweet
Ik bedoelde gewoon weer een aanslag door moslimterroristen zoals alle andere aanslagen de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:40 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ik ken die verhalen van johannesburg niet.
Ja, maar alleen niet in Munchen.quote:
Er staat ook niet bij of er een wapen is gevonden. Alleen een man met een hoofdwond.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:41 schreef Nintex het volgende:
Politie vind de dode dader waar de media eerder over sprak? Wat een totaal bizarre aanval dit. Er klopt niks van.twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 22:40:21Body was found at a river with a gunshot wound at the head https://t.co/93M2hiObuE reageer retweet
Ahh die Onno, heeft hij me toch weer te pakken genomen.quote:
De mensen in het filmpje beleefden het niet zo angstaanjagend, ik denk dat dezen hier veel plezier aan beleefden, en na die tijd een gratis hapje en drankje.quote:
Oké manquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
De mensen in het filmpje beleefden het niet zo angstaanjagend, ik denk dat dezen hier veel plezier aan beleefden, en na die tijd een gratis hapje en drankje.
Rijmt niet met de beelden en berichtgeving. Of de andere dader op het dak had er niets mee te maken en was gewoon een verdwaald gekkie met een (nep)pistool op zak?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:42 schreef spijkerbroek het volgende:
De Duitse Veiligheidsdiensten hebben slechts bewijs voor één dader. Meerdere daders kunnen niet worden bevestigd.
En al die mensen met dezelfde gehoorbeschermers op, ze waren iig goed voorbereid en hun oren gaan voor allesquote:
Er kan nog helemaal niks worden bevestigd door die faalhazenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:42 schreef spijkerbroek het volgende:
De Duitse Veiligheidsdiensten hebben slechts bewijs voor één dader. Meerdere daders kunnen niet worden bevestigd.
Terechte klacht. Trumpquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:43 schreef skysherrif het volgende:
Nog meer terror op TV, ik kijk naar Clinton
En zo ja, is het dan erger of zo.quote:
Johannesburg was een overval.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewoon weer een aanslag door moslimterroristen zoals alle andere aanslagen de afgelopen jaren.
Was een oefeningquote:
Zo, nu eerst een bavaria.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:44 schreef Oversight het volgende:
Persconferentie aangekondigd: Press conference by Bavarian interior ministry soon
Live linkje iemand?
Jij bent lekker.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:44 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
En zo ja, is het dan erger of zo.
Het maakt niet uit wat voor een nationaliteit het zijn onschuldige mensen.
Zal vast wel op ARD komen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:44 schreef Oversight het volgende:
Persconferentie aangekondigd: Press conference by Bavarian interior ministry soon
Live linkje iemand?
Het feit dat fokkertjes denken dat het islamitisch terrorisme is omdat er relatief veel islamitische aanslagen zijn in Europa de laatste tijd voegt nou eenmaal niet gek veel toe aan deze topicreeks.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:42 schreef Allesreiniger het volgende:
[..]
met je diepere levensvragen op een forum
Hoezo?quote:
Bizar is het zeker. Uit dat bericht haal ik trouwens niet dat duidelijk is dat het de dader (of een van de daders) was.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:41 schreef Nintex het volgende:
Er is geen nieuws.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
Het topic kakt in. Hoe komt het, is de asielzoeker heel misschien geen asielzoeker?
Zon 4 reeksen terug was dat het meestbesproken onderwerp.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
Het topic kakt in. Hoe komt het, is de asielzoeker heel misschien geen asielzoeker?
Klopt. Daar zeg ik verder ook niks over.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat lichaam kon ook van dader zijn he.
Er komt te weinig informatie naar buiten, want de Duitse politie zijn blijkbaar een stel incompetenten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
De waarheid is nog niet eens boven water...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Nos wel ff melden dat een getuige had gezegd "kut buitenlanders" maar geen woord over "allahakbar". DiEn wachten natuurlijk dat Nederland in bed ligt voordat ze de waarheid melden
Het is nu net een aflevering van tatort aan het worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Nach dem Fund einer männlichen Leiche im näheren Umfeld des Münchner Olympia-Einkaufszentrums prüft die Polizei, ob es sich um einen Täter handeln könnte. „Die Variante, ob es sich um einen Tatbeteiligten handelt, wird derzeit intensiv geprüft“, sagt ein Polizeisprecher.
Moet je ff kijken op ard.dequote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef Oversight het volgende:
[..]Mijn tv lust geen ARD, streamen die lui ook ?
Aha jij houdt van een broodje met pindakaas en hagelslag.quote:
Ai dat is al even geledenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zon 4 reeksen terug was dat het meestbesproken onderwerp.
Schimanski moet er nog weer aan te pas komen (was die niet al dood?).quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is nu net een aflevering van tatort aan het worden.
http://www.daserste.de/live/index.htmlquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef Oversight het volgende:
[..]Mijn tv lust geen ARD, streamen die lui ook ?
Sambal erbij, genot.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Aha jij houdt van een broodje met pindakaas en hagelslag.
ja, recent overleden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Schimanski moet er nog weer aan te pas komen (was die niet al dood?).
hol mal den wagenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is nu net een aflevering van tatort aan het worden.
Precies ditquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Götz Georgequote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
nicht verfugbarquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
http://www.daserste.de/live/index.html
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
http://www.daserste.de/live/index.html
Dat is dezelfde als de dader voor de mc donalds, hij liep daar rondquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Rijmt niet met de beelden en berichtgeving. Of de andere dader op het dak had er niets mee te maken en was gewoon een verdwaald gekkie met een (nep)pistool op zak?
CNN doet een beetje propaganda.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:48 schreef skysherrif het volgende:
Hmmm CNN geeft trump nu wel enigszins gelijk over zijn donkere toon , nu dit ook weer gebeurd in Duitsland. Gekke tijden.
totaal ander postuurquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:49 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Dat is dezelfde als de dader voor de mc donalds, hij liep daar rond
Wat natuurlijk slaat als een lul op een drumstel.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:48 schreef skysherrif het volgende:
Hmmm CNN geeft trump nu wel enigszins gelijk over zijn donkere toon , nu dit ook weer gebeurd in Duitsland. Gekke tijden.
Götz George is vorige maand overleden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Daarom juist opvallend dat CNN nu zo bericht geeft. Dit zou je verwachten van Fox.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat natuurlijk slaat als een lul op een drumstel.
M'n wat op een wat zetten?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:50 schreef Oversight het volgende:
[..]ff je proxy op een duits ip zetten, dan doet hij het prima.
Dat is Derrickquote:
Zelfs zonder de url te bekijken, kon ik al zien dat het van Bild kwam.quote:
Werkt hier gewoon.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:50 schreef Oversight het volgende:
[..]ff je proxy op een duits ip zetten, dan doet hij het prima.
Nou ze zijn selectief met hun "waarheid" wel 1 onbevestigde bron bevestigen maar een andere bron negeren.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:46 schreef Happel het volgende:
[..]
De waarheid is nog niet eens boven water...
Ja daarom zei ik dat. Maar idd tatort is wat anders.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat is Derrick
Net volledig geband door de ARD wegens het vermeende SS verleden van Horst Tappert (stond hier in de krant vandaag )
Het is natuurlijk wel weer de actie van een eenling. Terwijl Trump behoorlijk generaliseertquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:48 schreef skysherrif het volgende:
Liever die Onno dan Onno Hoes...hi ha hoquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ahh die Onno, heeft hij me toch weer te pakken genomen.
Wie zegt dat dat een terrorist was maar niet iemand die de held wou uithangen. Lees mijn eerdere betichten maar blijf niet herhalen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:50 schreef beantherio het volgende:
Wat ik aan die transcript dan toch weer vreemd vind is dat de schutter daarin geen een keer "allahakbar" roept terwijl ie toch allerlei andere dingen aan het roepen is. En hij spreekt ook heel duidelijk Duits dus dat het een vluchteling/immigrant is lijkt me sowieso wel uitgesloten (als het al een Moslim is). Er is weinig in dit verhaal wat je echt zekerheid geeft over de motieven van de dader.
GSG-9, GIGN is Frans.quote:
scherp!quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:53 schreef switchboy het volgende:
Er is een klopjacht op de dader, maar er wordt nergens een signalement gegeven. Opvallend...
Lijkt een Turk, met zo'n gestyled baardje...Erdoattack?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was toch een van de eerste slachtoffers?
Ik heb darts aan staan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:54 schreef skysherrif het volgende:
Usain bolt trouwens nu, laatste kans om kwalificeren voor OS. Even switchen
Zelfde gast volgensmij?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
De vrouw uit Kosovo die in McDonalds was noemde het een 'dikke man'
[ afbeelding ]
Op de parkeergarage liep deze knakker
[ afbeelding ]
Jeuk aan zijn kont, zou er een virus zijn in Duitsland sinds het EK?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ziet er ondanks de blur toch niet heel westers uit.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit, past wel in merkels beleid. Zou een klap zijn als het een vluchteling of moslim zou zijn. Wat hier nu gebeurd is belachelijk. Ze hadden de puin sneller opgeruimd op 9/11 en bij de Duitsers geen woord over de dader(s).quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:53 schreef switchboy het volgende:
Er is een klopjacht op de dader, maar er wordt nergens een signalement gegeven. Opvallend...
jaquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was toch een van de eerste slachtoffers?
Racistquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:55 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ziet er ondanks de blur toch niet heel westers uit.
Deze is iets scherper.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De gelijkenis is er, maar zijn armen zijn een stuk dunner geworden tussen de schietpartijen door(?)
is dezelfde toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De gelijkenis is er, maar zijn armen zijn een stuk dunner geworden tussen de schietpartijen door(?)
Ok man, dank voor deze uiteenzettingquote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het feit dat fokkertjes denken dat het islamitisch terrorisme is omdat er relatief veel islamitische aanslagen zijn in Europa de laatste tijd voegt nou eenmaal niet gek veel toe aan deze topicreeks.
Alle Duitsers moeten zo snel mogelijk Dirndl en/of Lederhosen anziehen. Dan pik je de terrorboys er zo uit.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:55 schreef ZuidGrens het volgende:
Waarom is er geen signalement van die gasten inderdaad? Willen ze niet dat mensen bellen als ze die gasten denken te zien? Zo dunbevolkt is het zuiden van Duitsland nou ook weer niet.
Duidelijk dezelfdequote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |