Ik plakte ze gisteren (of nouja, vk, doula en fotograaf, kraamzorg bellen we als de baby er isquote:Op woensdag 20 juli 2016 21:47 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl!
Plaats 3 alweer. Ik heb nog helemaal niet het gevoel alsof het bijna zover is. Ik ben alleen wat sneller moe, maar verder voel ik me eigenlijk gewoon goed. Dus niet echt het idee dat ik "hoogzwanger" ben. Vandaag wel de telefoonnummers van de kraamzorg en verloskundige op de koelkast geplakt voor mijn man
das al iets he hahaha
quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:24 schreef Chanty het volgende:
Ggirl gefeliciteerdWat een verrassende wending (
) super dat een gewone bevalling geslaagd is!
Dat moest wel, gezien jouw bevalling. Om het gemiddelde recht te trekkenquote:Op donderdag 21 juli 2016 01:18 schreef Arja het volgende:
Gefeliciteerd, G!
Bijzonder verhaal. Veel geluk samen.
Die snelle bevallingen lijken wel een hype hier in dit topic
Spannend Marjolijntje, ik hoop dat alles goed is.quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:07 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik voel me verre van rustig en ontspannen met dit weer nee. Vandaag bij mijn ouders was ok, maar nu weer thuis en pffff, HEET. 29 graden binnen nu. Alles open maar ook hier koelt het niet af.
VK afspraak is gelukkig wel al vroeg (10 uur) dus hoef er niet de hele dag tegenop te zien.
Het was echt bij de 3D beelden dat het kwartje viel. Hij wilde meteen met mij knuffelen en was bij thuiskomst echt van slag; steeds knuffelen en bij mij wegkruipen.... Zal wel goed komen hoor, maar vond het wel sneu!quote:Op donderdag 21 juli 2016 08:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier ook nog niet echt afgekoeld, dus vandaag ook maar even rustig aan doen.
Steken in zij en strak gevoel buik dus zal wel weer gaan groeien
Zal even wennen zijj voor kuiken, Saar heeft het nu 2x gezien maar vind t niet boeiend...
Oh... ben benieuwd hoe ze daar op reageert zaterdag.quote:Op donderdag 21 juli 2016 08:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het was echt bij de 3D beelden dat het kwartje viel. Hij wilde meteen met mij knuffelen en was bij thuiskomst echt van slag; steeds knuffelen en bij mij wegkruipen.... Zal wel goed komen hoor, maar vond het wel sneu!
Mijn nesteldrang is het er helemaal niet mee eens dat ik de hele week al nauwelijks wat in huis heb kunnen doen, dus zo maar eens kijken of ik even wat nuttigs kan ondernemen voor het weer echt warm wordt.
Ik ben heel rustig aan aan het nestelen! Heb al welgeteld één lamp gepoetst (glimt wel heel mooi) en een grote plas opgedweild (kuiken heeft geen luier aan. Maar bahquote:Op donderdag 21 juli 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Haha Burdie, eerst zeg je dat je rustig aan moet doen vanwege erge buikpijn en een kwartier later wint je nesteldrang het![]()
Succes bij de vk straks Marjolijntje!
Geloof dat mijn buik echt aan het groeien is, want ik stoot de laatste week steeds vaker ergens met mijn buik tegenaan. Zit nog niet echt in mijn systeem dat ik uitsteek
Haha, dit tempo moedig ik aanquote:Op donderdag 21 juli 2016 09:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben heel rustig aan aan het nestelen! Heb al welgeteld één lamp gepoetst (glimt wel heel mooi) en een grote plas opgedweild (kuiken heeft geen luier aan. Maar bah).
Irritant hè, die in de weg zittende buik.
Fijn van de goede SEO, Rady!
Laatst bij het ziekenhuis heb ik zelfs een buikspier verrekt omdat ik niet uit de auto kwamquote:Op donderdag 21 juli 2016 09:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat moment dat je je auto netjes parkeert op de parkeerplaats .. tussen allemaal andere auto's .. de deur open doet .. en beseft dat je je auto heeeeeelemaal achteraan ergens only the lonely neer moet zetten omdat je anders niet voldoende ruimte hebt om uit te stappen en klem komt te zitten
Dan besef je pas dat je buik iets groter is als in je verbeelding en inschattingsvermogen
Of dat je uit wilt stappen maar bij t open doen van de deur beseft dat je er met je dikke buik zo niet uit kunt en de auto dus ergens anders moet zetten.....quote:Op donderdag 21 juli 2016 09:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat moment dat je je auto netjes parkeert op de parkeerplaats .. tussen allemaal andere auto's .. de deur open doet .. en beseft dat je je auto heeeeeelemaal achteraan ergens only the lonely neer moet zetten omdat je anders niet voldoende ruimte hebt om uit te stappen en klem komt te zitten
Dan besef je pas dat je buik iets groter is als in je verbeelding en inschattingsvermogen
Dat zegt ze tochquote:Op donderdag 21 juli 2016 11:05 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
Of dat je uit wilt stappen maar bij t open doen van de deur beseft dat je er met je dikke buik zo niet uit kunt en de auto dus ergens anders moet zetten.....
Hahaha! Oja, díe fasequote:Op donderdag 21 juli 2016 09:40 schreef Twinkle20 het volgende:
een base kopen met je wel een mc met van die ijzeren stangen eronder hebben (cabriofix of pebble). Heb je isofix in de auto? Jullie hebben toch geen Volvo? Wij hadden daar toen problemen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:38 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn dat je baby is ingedaald Ikke, hij weet de uitgang te vinden
Ik ging net even oefenen met onze Maxi Cosi in de auto zetten en dat is maar goed ook, want de gordel is te kort. Dus of het kind moet voorin, maar de airco kan niet uit dus dat wil ik niet, of ze moet in het midden, maar het midden is verhoogd dus dat is ook niet ideaal. Zie op internet dat er genoeg met hetzelfde probleem hebben gezeten dus er zijn genoeg oplossingen, ik had dit alleen even snel willen doen en van mijn to do lijstje halen. Fail
Je bent te lief jijquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:44 schreef Fien10 het volgende:
Ik wil ook niet lelijk doen en de bitch uithangen. Ik hou het graag gezellig zo net voor hij komt. Ik snap het ook ergens wel. Het is ook super spannend als je eigen kind een kind krijgt en het is ook vast goed bedoeld. Maar ik zou het idd wel fijn vinden als onze wensen gerespecteerd worden. Zij hebben het toendertijd misschien anders gedaan en op hun manier en wij doen het op onze manier. Ze is ook best bang geloof ik dat mijn ouders voorgetrokken gaan worden en wel weten wanneer het begonnen is ofzo, maar ook die krijgen het niet te horen hoor. Ze worden allemaal pas ruim na de geboorte gebeld en dan zijn ze van harte welkom.
Nou m'n schoonmoeder is geen slecht mens. Ze is alleen in heel veel dingen raar of onhandig. Ze is ondertussen wel een kraammand aan het maken en daar stopt ze dan heel veel tijd energie en liefde in, ze koopt dan niet zomaar dingen maar echt wel dingen naar mijn smaak enzo. We mogen altijd aanschuiven met eten. Naar andere mensen is ze ook altijd super attent en lief. Alleen ze weet graag ook alles en wij wonen in een klein dorp en alle laatste roddels weet ze altijd. Dus graag wilt ze dus ook weten wanneer de bevalling is begonnen omdat ze gewoon graag alles weet. Zelf heeft ze een moeder gehad die haar verstoten heeft toen ze 10 was en daardoor heeft ze wel een beschadiging opgelopen en kan ze soms (vaak) nogal onhandige opmerkingen maken of rare dingen doen. Ik weet gewoon dat ze het niet slecht bedoelt. Ik spui liever even hier en lucht hier m'n hart, dan dat ik boos op haar ga worden en haar kwets want ik weet dat het uit een goed hart komt.quote:
Dat maakt het wel wat begrijpelijker met zo'n verhaal/achtergrond. Maar grenzen geven jullie aan en hebben ze echt gewoon te respecteren.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:03 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Nou m'n schoonmoeder is geen slecht mens. Ze is alleen in heel veel dingen raar of onhandig. Ze is ondertussen wel een kraammand aan het maken. We mogen altijd aanschuiven met eten. Naar andere mensen is ze ook altijd super attent en lief. Alleen ze weet graag ook alles en wij wonen in een klein dorp en alle laatste roddels weet ze altijd. Zelf heeft ze een moeder gehad die haar verstoten heeft toen ze 10 was en daardoor heeft ze wel een beschadiging opgelopen. Ik weet gewoon dat ze het niet slecht bedoelt maar dat dit gewoon weer onhandig handelen is. Ik spui liever even hier en lucht hier m'n hart, dan dat ik boos op haar ga worden en haar kwets want ik weet dat het uit een goed hart komt.
Ik ben heeeel benieuwd hahah want ik weet van m'n eigen moeder dat ze er een gemaakt heeft, van een vriendin weet ik het en van 1 van m'n schoonzussen weet ik het.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat maakt het wel wat begrijpelijker met zo'n verhaal/achtergrond. Maar grenzen geven jullie aan en hebben ze echt gewoon te respecteren.
Zo'n kraammand is wel heel tof trouwens, heeft mijn schoonmoeder ook gemaakt voor ons. Spullen voor de baby, en voor onszelf, heel erg lief
Ik heb een waterdichte molton bij wehkamp besteld. Voelt niet krakerig aan. Misschien een tip?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:02 schreef angelatje het volgende:
Oh fien, wat irritant zeg! Ik blij dat mijn moeder niet zo is, en dat ik geen sm heb![]()
Dat word nog wat na de geboorte....hier kwamen schoonouders toen ook 2 keer per dag...zout op zeg, ga wat nuttigs doennu dus geen last meer van
![]()
Hier vannacht geen oog dicht gedaan...alle ramen open maar er stond geen wind![]()
Ik dacht even mooi bij action een waterdichte molton te scoren voor ons tweepersoonsbed...maar helaas verkopen ze dat nietzo'n zeiltje in bed vond ik echt geen succes, dat kraakt en glijdt en zweet.
We hebben een Maxi Cosi Pebble en geen isofix. Lekker duur om nog zo'n base te moeten kopenquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
een base kopen met je wel een mc met van die ijzeren stangen eronder hebben (cabriofix of pebble). Heb je isofix in de auto? Jullie hebben toch geen Volvo? Wij hadden daar toen problemen.
Wij moesten ook een base. Een voordeel de base die jij nodig hebt. Een base die met de gordel vast gezet wordt is tweedehands niet zo duur. Die van ons is al weg anders had je hem mogen lenen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:13 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
We hebben een Maxi Cosi Pebble, geen isofix. Lekker duur om nog zo'n base te moeten kopenMisschien kunnen we ook wel een andere gordel nemen of zo.
Hm. En zo'n tweedehands base is even veilig als een nieuwe neem ik aan? Een tweedehands Maxi Cosi niet, maar dat geldt vast niet voor een base?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:18 schreef Burdie het volgende:
't Is veiliger ook, met base. Dan zit je MC altijd goed vast (kan maar op één manier).
quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Dank Fien. Bij het lezen van de deurbelsmoes ging m'n thee over m'n scherm.
Hmm, kiezen tussen kraamzorg of iets kunnen inwrijven, moeilijk moeilijkquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kost je wel een dag kraamzorg hè.
Dan heb je gewoon dezelfde uren die je kunt verdelen over minder dagen. Ik zie geen probleemquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kost je wel een dag kraamzorg hè.
Denk dat we dit maar gaan doenquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:24 schreef Sull het volgende:
Tweedehands Base is inderdaad net zo veilig. En het geld zo waard! Ik zweer bij dat ding!
Wel goed kijken welke je nodig hebt, de easybase, easyfix of familyfix. Afhankelijk van isofix/gordel en type maxicosi.
Nope, je krijgt 8 dagen kraamzorg en de dag van geboorte telt als dag 1.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:39 schreef Sull het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon dezelfde uren die je kunt verdelen over minder dagen. Ik zie geen probleem![]()
Eh, ohja? Ik krijg dacht ik gewoon de standaard 49 uur over 8 dagen?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, je krijgt 7 dagen kraamzorg en de dag van geboorte telt als dag 1.
Ja in dat geval nog 7 dagen kraamzorg, maar meer uur per dag dus, want de 49 uur (over normaal 8 dagen) blijft staan.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, je krijgt 7 dagen kraamzorg en de dag van geboorte telt als dag 1.
En wat dan nog als je die inderdaad wel gewoon lekker voortrekt?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:44 schreef Fien10 het volgende:
Ze is ook best bang geloof ik dat mijn ouders voorgetrokken gaan worden en wel weten wanneer het begonnen is ofzo
quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Bloeddruk was goed, baby ingedaaldVolgende week weer een afspraak, weer een week verder! Dat is toch iedere keer nu wel een klein feestje.
Ahw Quoi, ik herken dit enorm. Steeds vaker hoor ik mezelf bepaalde dingen zeggen en dan is het net of ik mijn moeder hoor praten. Niet leuk. Maar volgens mij heb jij een hele lieve man (vriend?) die het vast allemaal snapt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:54 schreef Quoi het volgende:
Ik ook hoor (8 dgn en 40 u in ons geval).
Intussen baal ik van mijn nestelige zelf. Zit mezelf enorm in de weg. Hoe meer ik kneuter, hoe meer heks ik ben tov mijn allerallerallerliefste en hoe meer bijv mijn moeder dit aanklampt om daarin mee te gaan. Terwijl ik al dat gekneuter van mijn moeder al mijn hele leven niet trek. En nu doe ik het zelf! Onbedwingbaar, die hormonen.
Afijn, ik ga dus maar een stuk fietsen en een terras pakken ofzo. Eruit!
Hier dus ook niet. Hopelijk is jouw gordel wel lang genoegquote:Op donderdag 21 juli 2016 15:09 schreef Unihipili het volgende:
Hier zit geen isofix in de auto dus dat is mooi goedkoop.
Het plassen, de kramp, de harde buiken en getrap onderin heb ik nu ook onwijs veel... itt bij Saar.quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben het halverwege de bevalling - midden in de nacht- aan tante en grootouders verteld. Die hadden megalange reistijd allemaal, dus vandaar. Was wel fijn om mijn zus even te spreken midden in het bevallingsgeweld
(Om haar vervolgens na de geboorte een uur lang niet te pakken te krijgen. Die dacht dat het met zo'n vaart niet zou lopen, dus die was gaan hardlopen
)
Volgende keer doen we het net zo denk ik.
Jonge, wat kan een zwangerschap toch anders zijn dan je vorige. Dingen waar ik vorige keer geen last van had, heb ik nu wel: heel de dag plassen, elke nacht kramp in benen en tenen, pijnlijke tepels, geschop tegen de uitgang(volgens mij ligt ie in stuit), veel harde buiken, en veel heftiger bekkenshit. Ach ja. We tellen af, zullen we maar zeggen
![]()
Marjolijntje wat fijn! Hopelijk blijft je bloeddruk mooi laag!
Herkenbaar! Vooral de harde buiken en bekkenshizzle.quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Jonge, wat kan een zwangerschap toch anders zijn dan je vorige. Dingen waar ik vorige keer geen last van had, heb ik nu wel: heel de dag plassen, elke nacht kramp in benen en tenen, pijnlijke tepels, geschop tegen de uitgang(volgens mij ligt ie in stuit), veel harde buiken, en veel heftiger bekkenshit. Ach ja. We tellen af, zullen we maar zeggen
![]()
Never gonna happen! Na de bevalling knippen we hier de leiding door.quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Gewoon ooit ook voor een derde gaan dan![]()
![]()
buiten slecht slapen mag ik heul niet klagen tot op heden.
Gaat hier ook gebeuren zeer binnenkortquote:Op donderdag 21 juli 2016 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Never gonna happen! Na de bevalling knippen we hier de leiding door.
Hier hetzelfde, inderdaad.quote:Op donderdag 21 juli 2016 16:11 schreef Fien10 het volgende:
Ik zou ook wel 3 of 4 kinderen willen, maar wij zijn al blij als we 2 gezonde kinderen kunnen krijgen met onze situatie dat we denken dat we nooit voor een 3e durven te gaan. De wens voor een 2e is wel dusdanig groot dat we dat wel willen proberen denken we nu.
Zo, net lekker 2 uur liggen pitten. Inmiddels is het ook hier weer warm.
Whoeeeeeiii spannend!!!quote:
In principe geen vlokkentest of vwp meer nee.quote:Op donderdag 21 juli 2016 17:05 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Whoeeeeeiii spannend!!!
Moet je nu wel nog een vlokkentest of vruchtwaterpunctie? Of is het nu gewoon feest na de 12/13 weken grens en kun je er vanuit gaan dat alles goed is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou echt een tafel vol willen hoor, maar buiten dat man er echt niet meer wil, moet ik mijn lijf dit geen 3e keer aan willen doen.... Bij saar was ik halfweg al vreselijk immobiel en nu is t zo mogelijk nog rotter. Ik vind zwanger zijn prachtig, maar mijn lijf trekt het gewoon heel slecht. Dus na de bevalling wil ik mn eileiders door laten branden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:55 schreef Burdie het volgende:
Oooh een derde lijkt me zo leuk juist. Ik heb altijd een groot gezin gewild, maar mijn man vindt twee genoeg... En dat zwanger/bevallen verhaal vind ik zelf ook wel een minder puntje
.
Ik heb wel juist een veel minder zware zwangerschap nu. Wel met dezelfde bekkenklachten, maar ik weet nu veel sneller wanneer ik even een pas op de plaats moet maken. Desondanks vond ik het de vorige keer leuker.
Hormonen zijn trouwens weer blij, ik heb net bij de bouwmarkt 23 kleurstaaltjes meegenomen voor de kast en 5 voor de hal. Kiezen is best lastig. En ik ben begonnen met het uitzoeken en weggooien van spullen, we hebben zó enorm veel spullen waarvan een heleboel niet wordt gebruikt... ik wil alles uitgezocht hebben ivm de nesteldrang, en manlief wil het huis te koop zetten en daarvoor is het ook nodig. Winwin dus
.
Daar krijg je echt geen spijt van!! Beste babykoop geweest ideaal ding !!!quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:40 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Denk dat we dit maar gaan doenThnx all!
quote:Op donderdag 21 juli 2016 17:10 schreef Cygne het volgende:
[..]
In principe geen vlokkentest of vwp meer nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaan we ons beiden voorlopig nog niet laten steriliseren als ons gezin compleet is. Ik omdat ik liever een spiraal heb dan de wetenschap dat ik nooit meer kinderen kan krijgen ook al is de wens er niet meer. Voor m'n vriend geldt het zelfde, dat idee vinden we best heftig gezien onze jonge leeftijd. Wie weet overkomt een van ons 2 iets en dan gunnen we de ander al het geluk van de wereld met eventueel een nieuwe partner en misschien is er dan wel weer een kinderwens. Misschien een beetje een vergaande gedachte. Als we ooit de 40 aantikken zien we wel verder.
het is vaak een kwestie van even handigheid krijgenquote:Op donderdag 21 juli 2016 18:31 schreef Mies_poes het volgende:
Oke, net nog een keer de Maxi Cosi geprobeerd in de gordel te doen door hem een ietsiepietsie schuin te houden (prima veilig met baby er in) en toen lukte het ineens wel
Probleem opgelost, slotje.
Let wel op dat je een Easy Base 2 koopt met een Pebble, want ik had netjes een Easy Base 1 en daar past de Pebble dus alsnog niet opquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:40 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Denk dat we dit maar gaan doenThnx all!
Mijn vriend weet nog steeds niet hoe het moetquote:Op donderdag 21 juli 2016 18:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is vaak een kwestie van even handigheid krijgen
Laat ook je man oefenen. Het was best even awkward toen we van het ziekenhuis weg wilden rijden en ik me besefte dat ik de enige was die wist hoe het moest
Dit! En klik m ff een paar keer in en uit (igv isofix base) want dat ging best ff stroef in het begin bij een nieuwequote:Op donderdag 21 juli 2016 18:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Laat ook je man oefenen. Het was best even awkward toen we van het ziekenhuis weg wilden rijden en ik me besefte dat ik de enige was die wist hoe het moest
oefening baart kunst!quote:Op donderdag 21 juli 2016 18:50 schreef Fien10 het volgende:
Hier ging m'n vent vanochtend met maxicosi naar de auto, ik zeg wat ga je doen? Ja nog even oefenen.![]()
Hadden we 3 weken geleden al gedaan maar wel aandoendelijk hahah.
Ja dit! Ik kreeg zelf die maxi cosi dus niet vast met kind erin en zonder kind wel. En ik had geen idee waarom niet. En toen zei man heel droog dat ik wat meer grof geweld toe moest passenquote:Op donderdag 21 juli 2016 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oefening baart kunst!
En straks met je tere verse boreling durf je ineens een stuk minder te sjorren en trekken
Haha goeie tipsquote:Op donderdag 21 juli 2016 18:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dit is geen verklaring voor alle 2e en 3e preggers in dit topic, sorry.quote:Op donderdag 21 juli 2016 19:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ah joh straks heb je toch nooit meer seks dus zo'n vaart loopt dat allemaal niet
Tips voor standjes met walvisbuik zijn welkom.quote:Op donderdag 21 juli 2016 19:49 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dit is geen verklaring voor alle 2e en 3e preggers in dit topic, sorry.
Hoe sterk is je man?quote:Op donderdag 21 juli 2016 19:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tips voor standjes met walvisbuik zijn welkom.
Oooh ik weet het nog precies, tot in detail. De rolstoel. De vertederd kijkende mensen in de parkeergarage. Het prachtige weer, de eerste lentedag. Carnaval. De maxi cosi op het onderstel geklikt, ik - brak - er naast, helemaal in de kreukels, ietwat beduusd maar ook heel gelukkigquote:Op donderdag 21 juli 2016 19:50 schreef Crumpette het volgende:
Overigens heb ik geen flauw idee meer hoe we thuis zijn gekomen uit het ziekenhuis met de maxicosi. De kans bestaat dat we hem tussen de bank en de voorstoel hebben geklemdfluxus ftw.
quote:Op donderdag 21 juli 2016 19:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ah joh straks heb je toch nooit meer seks dus zo'n vaart loopt dat allemaal niet
Wist je ook vantevoren dat ze veel kunnen hebben?quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:11 schreef Crumpette het volgende:
Gelukkig zijn babies van rubberdie stuiteren!
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:17 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Wist je ook vantevoren dat ze veel kunnen hebben?
Of ook bij jullie trial and error
Dit is niet een subtiele mededeling toch?quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat dus in de rolstoel, en mijn man stond te hannesen met de cosi. Dus ik stond op om te helpen maar toen duwde de verpleegkundige me terug in mijn stoelhet is hem wel gelukt.
En toen reden we terug en ging het zeikhard regenen en toen keken we elkaar aan van omfg wat hebben we gedaanwe hebben een baby, wat moeten we nu?
Bij thuiskomst heb ik de cosi binnen gezet met mijn inmiddels diep slapende baby en ben ik eerst op FOK gaan postendat uur voordat de kraamzorg er was was echt surreeel. Maar wel
ik was zo high on adrenaline
Maar dit keer ga ik thuis bevallen, dus gaat het allemaal anders
Ik weet niet hoeveel geld je uit wilt geven, maar misschien is het leuk om iets te kopen waar je nichtje langere tijd iets aan heeft, en wat ze misschien zal bewaren en altijd gezegd kan worden, dit kreeg je van tante .... Ze hoeft er niet perse al iets aan te hebben als ze geboren is.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:18 schreef over_hedge het volgende:
Geen idee of ik dat hier moet/kan vragen. Ik weet niet zo goed waar anders
Mijn zus is zwanger. begin sept krijg ik mijn eerste nichtje (waarom nou geen neefje![]()
)
Nu wil ik natuurlijk wat leuks voor haar kopen als het zo ver is. Maar wat is een leuk cadeau? Ik heb namelijk echt geeeen idee. Hoorde dat kleren niet zo goed idee is omdat ze daar binnen no time uitgroeien en je niet weet welke maat je moet hebben. Maar ik heb dus echt geen idee.
Iemand tips?
Oh en iedereen die hier zwanger is, gefeliciteerd en veel plezier !
Ze staat ook on de OP toch?quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is niet een subtiele mededeling toch?
die dames controleren dagelijks ingescheurde vagijnen, die zijn wel wat gewend gelukkigquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:30 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh bij thuiskomst lag vriend op ons bed en ik scharrelde beneden door de kamer met ks-wond in netbroek met dakpanverband en hemdje![]()
Opzoek naar de papieren van de kraamzorg die ik nergens vinden kon.
Ging ineens de deurbel.
Fuckerdefuck![]()
Zag een dame in uniform dus deur open gedaan.
Charmant!!
Zij dirigeerde me naar boven. Komen we op de slaapkamer ligt vriend heerlijk op bed met mini in zijn armen half te slapen.
Goeie eerste indruk
Ik ben een manquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:31 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel geld je uit wilt geven, maar misschien is het leuk om iets te kopen waar je nichtje langere tijd iets aan heeft, en wat ze misschien zal bewaren en altijd gezegd kan worden, dit kreeg je van tante .... Ze hoeft er niet perse al iets aan te hebben als ze geboren is.
Denk aan een mooi houten of rieten poppenwagentje of een mooie stoffen pop. En als je budget wat minder is misschien een gepersonaliseerd boekje (kun je op internet maken) of een zilveren bestekje (even vragen of ze dat niet al heeft) met de naam erin gegraveerd.
Heul niet gezienquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:31 schreef Sull het volgende:
[..]
Ze staat ook on de OP toch?
Gefeliciteerd!!
Dat is al flink herkenbaar als mensachtigequote:
dus je hapte wel!quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:41 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik was bezig met mijn pizza ja
Maar verder wel heeeeel veel![]()
![]()
Ik nam een hap van de gore zoute meuk van de AH die voor kibbeling door moet gaanquote:
De verse of de diepvries? De diepvries vind ik wel ok!quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik nam een hap van de gore zoute meuk van de AH die voor kibbeling door moet gaan
Wel een lekker wijntje erbij, dus daar geniet ik nu maar van
'verse', diepvries versie nooit gehad. Nou ben ik een zeikerd als het om eten gaat hoor, maar bah, echt vies dit.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De verse of de diepvries? De diepvries vind ik wel ok!
Nog meer versche aanwas, leuk zeg, gefeliciteerd jij ook!quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:47 schreef Levitation het volgende:
SQ, gefeliciteerd meissie!![]()
En wat ik hier doe? Ik meld mij voor het eerst in dit topic, zit vandaag op 13 weken 1 dag.
nou ja zeg potverdikke!quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:47 schreef Levitation het volgende:
En wat ik hier doe? Ik meld mij voor het eerst in dit topic, zit vandaag op 13 weken 1 dag.
Goede referentie welquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:51 schreef Stormqueen het volgende:
Levitation is een van de allerliefste!
quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
en ik heb onder gierende uithalen bij het uitstappen de kraamhulp omhelsd die me geloof ik alleen een hand wilde geven.
Jaaa Levi! Ommegot wat leuk!quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:47 schreef Levitation het volgende:
Was chanant jonguh.quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
[..]![]()
SQ gefeliciteerd![]()
Wat een mooie echo
Levitation ook gefeliciteerd
En ik ben benieuwd waar die ruzie met je pa over ging, maar ik snap ook dat dat me geen reet aan gaat eigenlijkquote:
Haha, jij bent bevooroordeld!quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:51 schreef Stormqueen het volgende:
Levitation is een van de allerliefste!
Hi Kwak!quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jaaa Levi! Ommegot wat leuk!
(Ken je me nog van vroeger uit dieet of lush, weetnietmeerwelke maar toen was ik nog kwakveense en ik post hier illegaal want niet preggers)
Hij werd boos op mij omdat hij niet kan rijden in mijn schakelbakkie na jaren in een grote automaat. (De korte versie, ik reageerde vast ook erg verkeerd. Iets met hormonen en een wond)quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
En ik ben benieuwd waar die ruzie met je pa over ging, maar ik snap ook dat dat me geen reet aan gaat eigenlijk
quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hij werd boos op mij omdat hij niet kan rijden in mijn schakelbakkie na jaren in een grote automaat. (De korte versie, ik reageerde vast ook erg verkeerd. Iets met hormonen en een wond)
Vroeger. Toen Lush nog leuk was en ze nog al mijn favorieten verkochtenquote:Op donderdag 21 juli 2016 21:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
(Ken je me nog van vroeger uit dieet of lush, weetnietmeerwelke maar toen was ik nog kwakveense en ik post hier illegaal want niet preggers)
gaaf!! Van harte!quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hmm not sure if suspicious..quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:31 schreef kwakz0r het volgende:
Noud! Haha ja denk je jongetje deze keer? Ik ook (over jou).
ja, bij jou is het toch ook goed gekomen?quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:37 schreef Roomsnoes het volgende:
Omg sq die zag ik niet aankomen! Al had ik achterf toch t vermoeden toen je het zo leuk zei te vinden dat er meer zomer/herfst 2014-preggwrs in de lijst zagWat onwijs tof! Een Noudje voor Maudje 💛💛
Eng van dat bloed maar fijn dat t op de goede plek zit. Hoe ver ben je nu?
Oh wat tof!
Levitation ook van harte!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag volgens eisprong 8+1, volgens meting 8+3 but eggs don't lie
disclaimer
quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, bij jou is het toch ook goed gekomen?
We waren er natuurlijk helemaal niet mee bezig tot het overlijden van mijn moeder maar daarnaToch had ik je de Fok 2ling ook gegundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag volgens eisprong 8+1, volgens meting 8+3 but eggs don't lie![]()
[..]
We waren er natuurlijk helemaal niet mee bezig tot het overlijden van mijn moeder maar daarnaMeting bij 7 weken zat er bij mij (achteraf) 5 dagen naast, dat was toen zelfs 9 dagen korter dan ik zelf dacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag volgens eisprong 8+1, volgens meting 8+3 but eggs don't lie
Maar sinds dinsdag (combinatietest) heb ik er weer 5 dagen bij. Nadeel: zo raak je wel een beetje de tel kwijt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
ik kan je verzekeren, een plas bloed ziet er exact uit als een vruchtzak op een echo. Ik kneep 'm dus best toen ik er vorige week vier zag op het scherm.quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Toch had ik je de Fok 2ling ook gegund
Herinner je je het verhaal van die vriendin van me die een 2ling kreeg volgens de echoscopist maar waarbij een week later op de echo een 3e tevoorschijn pieptequote:Op donderdag 21 juli 2016 21:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kan je verzekeren, een plas bloed ziet er exact uit als een vruchtzak op een echo. Ik kneep 'm dus best toen ik er vorige week vier zag op het scherm.
hahahaha ah nee de horrorquote:Op donderdag 21 juli 2016 21:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Herinner je je het verhaal van die vriendin van me die een 2ling kreeg volgens de echoscopist maar waarbij een week later op de echo een 3e tevoorschijn piepte
[..]
We waren er natuurlijk helemaal niet mee bezig tot het overlijden van mijn moeder maar daarnaJa hier goddank geen bloed, maar het is toch helemaal goed 💛SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag volgens eisprong 8+1, volgens meting 8+3 but eggs don't lie
Haha dikkerds-trio
Ik doe ook zachtjes mee. +3,5 na 2,5 week in Nederland
Nog niet echt dik ofzo, maar dat ging toch ineens hard haha. Verdomde patat met mayo en oude kaas![]()
quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:42 schreef Stormqueen het volgende:
ja kwak, kom je ook uit de kast? Maken we er een dik gezellig (mwihihi) threesome van
Misschien doet SQ een Ggirl. Is Noud eruit en denken ze dat de placenta komt, zien ze opeens nóg een hoofdquote:Op donderdag 21 juli 2016 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Toch had ik je de Fok 2ling ook gegund
oh, maar dat wórd ik snel weer hoorquote:Op donderdag 21 juli 2016 21:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Trouwens, jij bent heul niet dik.Moet ik dat gaan compenseren.
hoax want bij ggirl zagen ze geen hoofd.quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:52 schreef Skittles het volgende:
[..]
Misschien doet SQ een Ggirl. Is Noud eruit en denken ze dat de placenta komt, zien ze opeens nóg een hoofd![]()
Ik dacht er even aan om t lekker in t midden te laten maar...quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:42 schreef Stormqueen het volgende:
ja kwak, kom je ook uit de kast? Maken we er een dik gezellig (mwihihi) threesome van
dat weet ik, sorryquote:Op donderdag 21 juli 2016 21:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik dacht er even aan om t lekker in t midden te laten maar...
Nee. Ik ben niet zwanger.. We waren stiekem wel weer een beetje aan t wohtsen maar toen kwam therapietraject tussendoor en nu wil ik eerst afvallen. Dus. Maar ik rammel jonguh.
Oh geen sorry nodig! Ik bedoelse t meer voor de andere guessers hier die t verdacht vonden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat weet ik, sorrymaar het zou wel een mooie climax zijn geweest
En hopelijk komt er voor jou snel meer rust in je hoofd zodat er weer plek komt voor andere dingen.
Kun je niet vragen waar ze blij mee is?quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik ben een manMaar je hebt wel goede punten!
Budget denk ik tot 100 euro ongeveer.
Zeg nu ben ík de dikbil en jij slanke den!quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, maar dat wórd ik snel weer hoor
Oh nee ik vond het niet verdacht, ik was wat aan het dollenquote:Op donderdag 21 juli 2016 22:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh geen sorry nodig! Ik bedoelse t meer voor de andere guessers hier die t verdacht vonden.
Rust in hoofd gaat een stuk beter al!
In plaats van het 'stiekem toch stuit bij 7 cm'-bevallingsverrassing danquote:Op donderdag 21 juli 2016 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoax want bij ggirl zagen ze geen hoofd.
Na de geboorte? Een stoeltje of speelgoedkist obv geboortekaartje. Badjasje met naam. Beide veel succes mee gehad (maar zelf niet gekregenquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:18 schreef over_hedge het volgende:
Geen idee of ik dat hier moet/kan vragen. Ik weet niet zo goed waar anders
Mijn zus is zwanger. begin sept krijg ik mijn eerste nichtje (waarom nou geen neefje![]()
)
Nu wil ik natuurlijk wat leuks voor haar kopen als het zo ver is. Maar wat is een leuk cadeau? Ik heb namelijk echt geeeen idee. Hoorde dat kleren niet zo goed idee is omdat ze daar binnen no time uitgroeien en je niet weet welke maat je moet hebben. Maar ik heb dus echt geen idee.
Iemand tips?
Oh en iedereen die hier zwanger is, gefeliciteerd en veel plezier !
Wat leuk! Gefeliciteerd. Ik dacht het van de week ineens, omdat je op Facebook een pagina van de Kraamzorg had geliked. Toen dacht ik al, zou SQ zwanger zijn.quote:
Echt, nee, Niet bij jou ook al. Ik ben echt door tien mensen hier al op aangesproken, omdat ik tijdens het swipen kennelijk op LIKE had geveegd. Ik vind het gewoon chanant irritant dat Facebook meent dat dat meteen prominent bovenaan nieuwsoverzichten moet komen. Bah. Ik ben er echt ziedend om.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Wat leuk! Gefeliciteerd. Ik dacht het van de week ineens, omdat je op Facebook een pagina van de Kraamzorg had geliked. Toen dacht ik al, zou SQ zwanger zijn.
Stom he. Ik heb ook bewust niks gevraagd. Als het zo zou zijn, maakte je het zelf wel bekend. Zoals nu. Misschien was het ook de Kraamzorg van mauw geweest.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Echt, nee, Niet bij jou ook al. Ik ben echt door tien mensen hier al op aangesproken, omdat ik tijdens het swipen kennelijk op LIKE had geveegd. Ik vind het gewoon chanant irritant dat Facebook meent dat dat meteen prominent bovenaan nieuwsoverzichten moet komen. Bah. Ik ben er echt ziedend om.
Als ik Miss Etam had geliked had niemand er iets van gezien.
Oh ik had meer het idee dat dat gewoon periodieke reclame is en dat ze dan laten zien wie dat in t verleden geliket hebben, die page.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Echt, nee, Niet bij jou ook al. Ik ben echt door tien mensen hier al op aangesproken, omdat ik tijdens het swipen kennelijk op LIKE had geveegd. Ik vind het gewoon chanant irritant dat Facebook meent dat dat meteen prominent bovenaan nieuwsoverzichten moet komen. Bah. Ik ben er echt ziedend om.
Als ik Miss Etam had geliked had niemand er iets van gezien.
ik heb die pagina slechts twee uur geliked gehad. Was het maar zo. Die haviken zetten het meteen bovenaanquote:Op donderdag 21 juli 2016 23:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh ik had meer het idee dat dat gewoon periodieke reclame is en dat ze dan laten zien wie dat in t verleden geliket hebben, die page.
moet mogelijk zijnquote:Op donderdag 21 juli 2016 23:13 schreef WupWup het volgende:
SQ wat tof! GefeliciteerdGaan we synchroonbaren?
Ik heb nu zin om Tena Lady, Cavia's, een hondentrimsalon en een Shisha lounge te gaan liken. Just to confuse people.quote:Op donderdag 21 juli 2016 23:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb die pagina slechts twee uur geliked gehad. Was het maar zo. Die haviken zetten het meteen bovenaan
ik zou nog een enge ziekte er bij nemen. Lepra ofzo.quote:Op donderdag 21 juli 2016 23:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb nu zin om Tena Lady, Cavia's, een hondentrimsalon en een Shisha lounge te gaan liken. Just to confuse people.
Oh hai.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 03:10 schreef Quoi het volgende:
Topickiller
Dan maar even door. Zeg maar dag tegen mijn nachtrust, want ik geloof dat de kleine man officieel De Indaling heeft ingezet. Sinds twee uurtjes het gevoel alsof ik ongesteld moet worden - kramp die komt en weer gaat - en geduw aan de poort. Indalingsweeën geloof ik!
Nachtploeg present?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door Quoi op 22-07-2016 03:47:32 ]
Dat is ook zo! Ik hoorde alleen van verschillende mensen dat we niet moeten vergeten om een jasje mee te nemen als we naar het ziekenhuis gaan. Vond het al wat onzin, want kleertjes aan en een omslagdoek eroverheen en klaar, dacht ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 07:05 schreef Stormqueen het volgende:
Een lekker warm vestje fungeert inderdaad ook prima voor een kleine baby! Ik heb de eerste jas pas in maat 68 gekocht en ook dat was een fluffy jasje, geen glanzend jack ofzo. De eerste zes maanden liggen ze toch nog onder een warme deken als je buiten bent
Geloof trouwens dat hier nog geen antwoord op is gegevenquote:Op donderdag 21 juli 2016 19:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tips voor standjes met walvisbuik zijn welkom.
Nog tijd genoeg voor een turbo bevallingquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:25 schreef Fien10 het volgende:
Meld! De hele zwangerschap zei ik, hij komt de 22e. Maar niets duidt erop. Die blijft voorlopig echt nog even zitten
Ik heb die indalingsweeen ook heel erg gehad zoals jij het omschrijft. Is je buik ook gezakt als je in de spiegel kijkt?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:46 schreef Quoi het volgende:
Fien het kan nog!
En Angelatje, wat een dondersteen![]()
Nou, dat was dus een nacht met voorwerk. De krampen zijn weer opgehouden, maar waren absurd. Tegelijkertijd steken en druk op mijn blaas, dus ik durf te wedden dat het indalen was. Hoop maandag bij de vk de bevestiging te horenIk kan niet wachten!
Heeeeeeel even dacht ik dat er iets was begonnen. Zo'n typische pijn die doet denken aan menstruatiepijn. Het besef dat ons ventje er zomaar zou zijn dit weekendMaar beter dat hij lekker blijft zitten, iig nog twee weekjes.
Weinig slaap gehad dusVanmiddag ga ook ik aan de high-tea (high-tea-boks Marjolijntje!). Kadootje van moi aan mijn opa en oma. Zie er een beetje tegenop, want ze praten alleen maar over ellende en hoe erg het wel niet is om oud te zijn, maar goed, het idee was nu juist om ze even uit dat wereldje te halen. Even voor het goede doel doorzetten dus
Vind ik lastig te beoordelen. Goed om te horen dat het zo herkenbaar is! Was jouw buik zichtbaar gezakt?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:49 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Ik heb die indalingsweeen ook heel erg gehad zoals jij het omschrijft. Is je buik ook gezakt als je in de spiegel kijkt?
[ Bericht 31% gewijzigd door Quoi op 22-07-2016 11:19:48 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |