een base kopen met je wel een mc met van die ijzeren stangen eronder hebben (cabriofix of pebble). Heb je isofix in de auto? Jullie hebben toch geen Volvo? Wij hadden daar toen problemen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:38 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn dat je baby is ingedaald Ikke, hij weet de uitgang te vinden
Ik ging net even oefenen met onze Maxi Cosi in de auto zetten en dat is maar goed ook, want de gordel is te kort. Dus of het kind moet voorin, maar de airco kan niet uit dus dat wil ik niet, of ze moet in het midden, maar het midden is verhoogd dus dat is ook niet ideaal. Zie op internet dat er genoeg met hetzelfde probleem hebben gezeten dus er zijn genoeg oplossingen, ik had dit alleen even snel willen doen en van mijn to do lijstje halen. Fail
Je bent te lief jijquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:44 schreef Fien10 het volgende:
Ik wil ook niet lelijk doen en de bitch uithangen. Ik hou het graag gezellig zo net voor hij komt. Ik snap het ook ergens wel. Het is ook super spannend als je eigen kind een kind krijgt en het is ook vast goed bedoeld. Maar ik zou het idd wel fijn vinden als onze wensen gerespecteerd worden. Zij hebben het toendertijd misschien anders gedaan en op hun manier en wij doen het op onze manier. Ze is ook best bang geloof ik dat mijn ouders voorgetrokken gaan worden en wel weten wanneer het begonnen is ofzo, maar ook die krijgen het niet te horen hoor. Ze worden allemaal pas ruim na de geboorte gebeld en dan zijn ze van harte welkom.
Nou m'n schoonmoeder is geen slecht mens. Ze is alleen in heel veel dingen raar of onhandig. Ze is ondertussen wel een kraammand aan het maken en daar stopt ze dan heel veel tijd energie en liefde in, ze koopt dan niet zomaar dingen maar echt wel dingen naar mijn smaak enzo. We mogen altijd aanschuiven met eten. Naar andere mensen is ze ook altijd super attent en lief. Alleen ze weet graag ook alles en wij wonen in een klein dorp en alle laatste roddels weet ze altijd. Dus graag wilt ze dus ook weten wanneer de bevalling is begonnen omdat ze gewoon graag alles weet. Zelf heeft ze een moeder gehad die haar verstoten heeft toen ze 10 was en daardoor heeft ze wel een beschadiging opgelopen en kan ze soms (vaak) nogal onhandige opmerkingen maken of rare dingen doen. Ik weet gewoon dat ze het niet slecht bedoelt. Ik spui liever even hier en lucht hier m'n hart, dan dat ik boos op haar ga worden en haar kwets want ik weet dat het uit een goed hart komt.quote:
Dat maakt het wel wat begrijpelijker met zo'n verhaal/achtergrond. Maar grenzen geven jullie aan en hebben ze echt gewoon te respecteren.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:03 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Nou m'n schoonmoeder is geen slecht mens. Ze is alleen in heel veel dingen raar of onhandig. Ze is ondertussen wel een kraammand aan het maken. We mogen altijd aanschuiven met eten. Naar andere mensen is ze ook altijd super attent en lief. Alleen ze weet graag ook alles en wij wonen in een klein dorp en alle laatste roddels weet ze altijd. Zelf heeft ze een moeder gehad die haar verstoten heeft toen ze 10 was en daardoor heeft ze wel een beschadiging opgelopen. Ik weet gewoon dat ze het niet slecht bedoelt maar dat dit gewoon weer onhandig handelen is. Ik spui liever even hier en lucht hier m'n hart, dan dat ik boos op haar ga worden en haar kwets want ik weet dat het uit een goed hart komt.
Ik ben heeeel benieuwd hahah want ik weet van m'n eigen moeder dat ze er een gemaakt heeft, van een vriendin weet ik het en van 1 van m'n schoonzussen weet ik het.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat maakt het wel wat begrijpelijker met zo'n verhaal/achtergrond. Maar grenzen geven jullie aan en hebben ze echt gewoon te respecteren.
Zo'n kraammand is wel heel tof trouwens, heeft mijn schoonmoeder ook gemaakt voor ons. Spullen voor de baby, en voor onszelf, heel erg lief
Ik heb een waterdichte molton bij wehkamp besteld. Voelt niet krakerig aan. Misschien een tip?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:02 schreef angelatje het volgende:
Oh fien, wat irritant zeg! Ik blij dat mijn moeder niet zo is, en dat ik geen sm heb![]()
Dat word nog wat na de geboorte....hier kwamen schoonouders toen ook 2 keer per dag...zout op zeg, ga wat nuttigs doennu dus geen last meer van
![]()
Hier vannacht geen oog dicht gedaan...alle ramen open maar er stond geen wind![]()
Ik dacht even mooi bij action een waterdichte molton te scoren voor ons tweepersoonsbed...maar helaas verkopen ze dat nietzo'n zeiltje in bed vond ik echt geen succes, dat kraakt en glijdt en zweet.
We hebben een Maxi Cosi Pebble en geen isofix. Lekker duur om nog zo'n base te moeten kopenquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
een base kopen met je wel een mc met van die ijzeren stangen eronder hebben (cabriofix of pebble). Heb je isofix in de auto? Jullie hebben toch geen Volvo? Wij hadden daar toen problemen.
Wij moesten ook een base. Een voordeel de base die jij nodig hebt. Een base die met de gordel vast gezet wordt is tweedehands niet zo duur. Die van ons is al weg anders had je hem mogen lenen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:13 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
We hebben een Maxi Cosi Pebble, geen isofix. Lekker duur om nog zo'n base te moeten kopenMisschien kunnen we ook wel een andere gordel nemen of zo.
Hm. En zo'n tweedehands base is even veilig als een nieuwe neem ik aan? Een tweedehands Maxi Cosi niet, maar dat geldt vast niet voor een base?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:18 schreef Burdie het volgende:
't Is veiliger ook, met base. Dan zit je MC altijd goed vast (kan maar op één manier).
quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Dank Fien. Bij het lezen van de deurbelsmoes ging m'n thee over m'n scherm.
Hmm, kiezen tussen kraamzorg of iets kunnen inwrijven, moeilijk moeilijkquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kost je wel een dag kraamzorg hè.
Dan heb je gewoon dezelfde uren die je kunt verdelen over minder dagen. Ik zie geen probleemquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kost je wel een dag kraamzorg hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |