Ik vind het eigenlijk momenteel ook niet echt stabiel.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als extreem-rechts de komende jaren flink zal stijgen. Is dat wat je wil, een onstabiele samenleving?
Dit argument is werkelijk net zo slecht als wanneer conservatieve moslims roepen dat meisjes met korte rokjes zelf uitlokken dat ze verkracht worden.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als extreem-rechts de komende jaren flink zal stijgen.
Appels met peren vergelijken. Je leeft in een democratie en is de stem van het volk leidend. Een deel van de EU-bevolking is, met het oog op terreur en slechte integratie, de massale instroom van mensen uit moslimlanden al zat. Dat is hun mening. Ga je door met dit beleid, prima hoor, maar die mensen zullen zich wel laten horen.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit argument is werkelijk net zo slecht als wanneer conservatieve moslims roepen dat meisjes met korte rokjes zelf uitlokken dat ze verkracht worden.
Wie is "je" en over welk beleid heb je het?quote:Op zondag 17 juli 2016 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken. Je leeft in een democratie en is de stem van het volk leidend. Een deel van de EU-bevolking is, met het oog op terreur en slechte integratie, de massale instroom van mensen uit moslimlanden al zat. Dat is hun mening. Ga je door met dit beleid, prima hoor, maar die mensen zullen zich wel laten horen.
En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?quote:Op zondag 17 juli 2016 23:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk momenteel ook niet echt stabiel.
Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar volgens mij zijn er in Amsterdam of Rotterdam geen bomaanslagen in de metro geweest.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?
Niks. Alleen in dit klimaat lijkt dat een utopie.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?
Je is jij en ik. Eigenlijk moet ik wij zeggen. Met het beleid bedoel ik het beleid sinds de jaren 80. Het islampercentage in Europa stijgt en stijgt alleen maar sindsdien. Niets mis mee als het een hardwerkende groep zou zijn die geen overlast zou geven. Helaas gaat dit -en dit is oprecht jammer- niet helemaal op.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie is "je" en over welk beleid heb je het?
Wel in Brussel wat ook niet ver weg is. Tevens zijn er wel degelijk Nederlands gerelateerde aanslagen verijdeld. Zie de Thalys in 2015. De AIVD kan nooit eeuwig een succesfactor van 100% boeken dus vroeg of laat kan het hier ook mis gaan.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar volgens mij zijn er in Amsterdam of Rotterdam geen bomaanslagen in de metro geweest.
Tsja. Hadden de politici beter moeten nadenken. Met de VVD voorop.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Niks. Alleen in dit klimaat lijkt dat een utopie.
Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen voor onze kiezen gehad.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je is jij en ik. Eigenlijk moet ik wij zeggen. Met het beleid bedoel ik het beleid sinds de jaren 80. Het islampercentage in Europa stijgt en stijgt alleen maar sindsdien. Niets mis mee als het een hardwerkende groep zou zijn die geen overlast zou geven. Helaas gaat dit -en dit is oprecht jammer- niet helemaal op.
Parijs, Brussel, Verviers, allemaal Franstalig. Volgens mij heb je daar in Vlaanderen en Nederland niet veel mee te maken.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wel in Brussel wat ook niet ver weg is. Tevens zijn er wel degelijk Nederlands gerelateerde aanslagen verijdeld. Zie de Thalys in 2015. De AIVD kan nooit eeuwig een succesfactor van 100% boeken dus vroeg of laat kan het hier ook mis gaan.
Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen voor onze kiezen gehad.
[..]
De Thalys vertrok uit Nederland en had dus Nederlandse passagiers. De veiligheidsdiensten hadden het niet in de gaten. Het geluk zat het dat de 3 Amerikanen de terrorist hadden overmeesterd, anders was het heel slecht afgelopen met deze treinrit uit Nederland.quote:Parijs, Brussel, Verviers, allemaal Franstalig. Volgens mij heb je daar in Vlaanderen en Nederland niet veel mee te maken.
En het is ook nergens goed voor. Voor genoeg mensen vergaat zowat de wereld als het UWV zou zeggen dat ze voor een baan van Friesland naar Zeeland moeten verhuizen. Dus zo'n halve volksverhuizing als nu in Syrië gaande is, is ongetwijfeld ook niet wat die mensen zelf het liefst hadden gewild.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.
Die oorlogen werden door "ons" gestart of gesteund met het doel stabiliteit. Althans in naam.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen
Eens. Ik snap ook niet dat gedacht wordt dat die mensen een nuttige toevoeging aan de maatschappij gaan zijn. Natuurlijk zijn er een paar die het hartstikke goed gaan doen en die waarschijnlijk in de media weer in het zonnetje gezet gaan worden, maar de meesten zijn volkomen kansloos. Opvang is menselijk, maar moet altijd gericht zijn op terugkeer.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:11 schreef Igen het volgende:
[..]
En het is ook nergens goed voor. Voor genoeg mensen vergaat zowat de wereld als het UWV zou zeggen dat ze voor een baan van Friesland naar Zeeland moeten verhuizen. Dus zo'n halve volksverhuizing als nu in Syrië gaande is, is ongetwijfeld ook niet wat die mensen zelf het liefst hadden gewild.
Ik weet dat er gekke linkse mensen zijn die er anders over denken, maar w.m.b. is de opvang van vluchtelingen een humanitaire plicht maar verder vooral een lose-lose-situatie.
Sinds wanneer is vertrekpunt relevant?quote:Op zondag 17 juli 2016 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.
[..]
De Thalys vertrok uit Nederland en had dus Nederlandse passagiers. De veiligheidsdiensten hadden het niet in de gaten. Het geluk zat het dat de 3 Amerikanen de terrorist hadden overmeesterd, anders was het heel slecht afgelopen met deze treinrit uit Nederland.
Gewoon lekker binnen blijven. Dan loop je ook geen risico. Succes!quote:Op zondag 17 juli 2016 20:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Gevaarlijke retoriek hanteer je hier. Doe je vaker alsof je alwetend bent?
Tenzij ze een kerncentrale aanvallen.quote:Op maandag 18 juli 2016 08:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon lekker binnen blijven. Dan loop je ook geen risico. Succes!
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer je een kerncentrale zo zwak beveiligd dat terroristen deze kunnen aanvallen, je als land in feite niet beter verdient.quote:Op maandag 18 juli 2016 08:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tenzij ze een kerncentrale aanvallen.
Het gevaar wat jij hier schetst; een aanval op een kerncentrale, speelt overal ter wereld, en als vanaf het moment dat ze gebouwd werden. Daarnaast zijn die dingen berekend op enorme schade, juist vanwege het grote gevaar.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Dan is Nederland de komende 100.000 jaar onleefbaar. Maar ach, kleinigheidje, internationale afspraken enzo. Het belangrijkste van alles op de wereld is internationale afspraken.
Denk je dat die dingen door 1000 militairen beveiligd worden? Ik denk dat als je 50 goed getrainde jihadisten op een kerncentrale afstuurt je al een flink eind kan komen.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer je een kerncentrale zo zwak beveiligd dat terroristen deze kunnen aanvallen, je als land in feite niet beter verdient.
In Tsjernobyl hoefde ze maar een paar knopjes in te drukken en je weet wat de gevolgen waren.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gevaar wat jij hier schetst; een aanval op een kerncentrale, speelt overal ter wereld, en als vanaf het moment dat ze gebouwd werden. Daarnaast zijn die dingen berekend op enorme schade, juist vanwege het grote gevaar.
Als kwaadwillenden eenvoudig een kerncentrale zouden kunnen saboteren, zouden ze niet gebouwd worden. In de jaren '70 was een aanslag op een kerncentrale ook actueel en werd het als groot gevaar gezien, daar zij al de nodige lessen uit getrokken.
Niet bepaald, het duurde ruim een halve dag voor ze van problemen naar ontploffing gingen, en die explosie werd bovendien deels veroorzaakt door fouten in de centrale zelf, niet alleen door menselijk handelen.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Tsjernobyl hoefde ze maar een paar knopjes in te drukken en je weet wat de gevolgen waren.
Dat is geen kwestie geweest van een 'paar knopjes'. Er is geen grote rode knop die 'MELTDOWN' heet. Je moet weten wat je doet.Daarnaast was het een combinatie van menselijk falen en slecht onderhoud.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Tsjernobyl hoefde ze maar een paar knopjes in te drukken en je weet wat de gevolgen waren.
Timothy Mcveigh kreeg dit voor elkaar door een vrachtwagentje met kunstmest voor een gebouw in Oklahoma te zetten. Je stuurt 50 jihadisten (die het volste recht hebben om terug te keren, want internationale afspraken enzo) op een kerncentrale af en je zet zo'n vrachtwagen met kunstmest op de juiste plek: Zou dat dan niet tot een gevaarlijke situatie leiden?quote:Op maandag 18 juli 2016 09:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet bepaald, het duurde ruim een halve dag voor ze van problemen naar ontploffing gingen, en die explosie werd bovendien deels veroorzaakt door fouten in de centrale zelf, niet alleen door menselijk handelen.
Aha, dus vanwege een hypothetische aanslag wil je internationale afspraken opzeggen en de grenzen sluiten?quote:Op maandag 18 juli 2016 09:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Dan is Nederland de komende 100.000 jaar onleefbaar. Maar ach, kleinigheidje, internationale afspraken enzo. Het belangrijkste van alles op de wereld is internationale afspraken.
De juiste plek is binnenin de reactor. Veel succes om daar je vrachtwagen te parkeren.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Timothy Mcveigh kreeg dit voor elkaar door een vrachtwagentje met kunstmest voor een gebouw in Oklahoma te zetten. Je stuurt 50 jihadisten (die het volste recht hebben om terug te keren, want internationale afspraken enzo) op een kerncentrale af en je zet zo'n vrachtwagen met kunstmest op de juiste plek: Zou dat dan niet tot een gevaarlijke situatie leiden?
[ afbeelding ]
De situatie is gevaarlijk, maar de reactor zelf is bestand tegen een dergelijke explosie van buitenaf. Van binnenuit kun je de reactor waarschijnlijk wel opblazen, maar dan nog moet je door de vele mantels heenraken om daar buiten schade aan te kunnen brengen. Honderden kilo's explosieven de reactor in krijgen is een onmogelijke opgave.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Timothy Mcveigh kreeg dit voor elkaar door een vrachtwagentje met kunstmest voor een gebouw in Oklahoma te zetten. Je stuurt 50 jihadisten (die het volste recht hebben om terug te keren, want internationale afspraken enzo) op een kerncentrale af en je zet zo'n vrachtwagen met kunstmest op de juiste plek: Zou dat dan niet tot een gevaarlijke situatie leiden?
[ afbeelding ]
Ik zou niet durven. Iedereen weet dat internationale afspraken heilig zijn. Al verdwijnt Nederland van de aardbodem we moeten en zullen al die tienduizenden jihadisten weer opnemen in Europa als Isis verslagen is.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus vanwege een hypothetische aanslag wil je internationale afspraken opzeggen en de grenzen sluiten?
Dat is een beetje als altijd binnen blijven zitten uit angst voor een aanslag.
Het leven is nou eenmaal niet zonder risico. Je kunt niet alle gevaren uitbannen.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zou niet durven. Iedereen weet dat internationale afspraken heilig zijn. Al verdwijnt Nederland van de aardbodem we moeten en zullen al die tienduizenden jihadisten weer opnemen in Europa als Isis verslagen is.
Ik kan me al niet inleven in de wereld van wensdenkers laat staan in de de hypothetische wereld van wensdenkers. Jij houdt het waarschijnlijk voor mogelijk dat binnen een jaar het moslimterrorisme verdwenen is in Europa. Ik denk dat dat nog minstens 100 jaar doorgaat. Over zo'n lange periode worden vele hypothetische gevallen werkelijkheid. Ik denk dat de frequentie van aanslagen zal toenemen en dat er aanslagen zullen komen waar Nice niks vergeleken bij is. Wat mij betreft zeggen we al die internationale afspraken af maar het is jouw goed recht om te pleiten voor de opvang van terroristen en het recht op het stichten van salafistische scholen e.d.
Er is natuurlijk ook een verschil tussen je nu niet drukker maken dan nodig is, of een fervent aanhanger van de hele immigratiepolitiek zijn. Ik zie de immigratie en de tolerantie tegenover de extreme islam als de kat op het spek binden. Wat mij betreft moeten moslimextremisten behandeld worden als godsdienstwaanzinnigen, en die sluit je op in een gesloten inrichting tot ze weer 'beter' zijn. Verder stop je de immigratie uit die landen zoveel mogelijk waar het geen humanitaire opvang vanwege oorlog betreft, en vluchtelingenopvang mag niet leiden tot een verblijfsvergunning.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zou niet durven. Iedereen weet dat internationale afspraken heilig zijn. Al verdwijnt Nederland van de aardbodem we moeten en zullen al die tienduizenden jihadisten weer opnemen in Europa als Isis verslagen is.
Ik kan me al niet inleven in de wereld van wensdenkers laat staan in de de hypothetische wereld van wensdenkers. Jij houdt het waarschijnlijk voor mogelijk dat binnen een jaar het moslimterrorisme verdwenen is in Europa. Ik denk dat dat nog minstens 100 jaar doorgaat. Over zo'n lange periode worden vele hypothetische gevallen werkelijkheid. Ik denk dat de frequentie van aanslagen zal toenemen en dat er aanslagen zullen komen waar Nice niks vergeleken bij is. Wat mij betreft zeggen we al die internationale afspraken af maar het is jouw goed recht om te pleiten voor de opvang van terroristen en het recht op het stichten van salafistische scholen e.d.
Zijn ze niet intelligent genoeg voor. Als ik al zie hoeveel moeite ze moeten doen voor de meest simpele (wel gruwelijke) aanvallen, dan kunnen ze iets complex als een kerncentrale aanval al helemaal niet voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 18 juli 2016 08:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tenzij ze een kerncentrale aanvallen.
Tot nu toe is er nog geen enkel groot evenement aangevallen volgens mij, m.u.v. Nice. 9/11 zelf was ook gewoon een normale dag. Nadeel van grote evenementen is namelijk dat ze extra bewaakt worden.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:11 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Enig idee ,waar en wanneer onze eigen 9-11 plaatsvind want ik ga ervan uit dat het een groots evenement moet zijn waar men zal proberen toe te slaan.
Nou gewoon op 11 september, bij het dorpsfeest en braderie in Achtmaal.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:11 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Enig idee ,waar en wanneer onze eigen 9-11 plaatsvind want ik ga ervan uit dat het een groots evenement moet zijn waar men zal proberen toe te slaan.
Er loopt een topicreeks over vrijheids- en privacybeperkende maatregelen en wetten hier op FOK!quote:Op maandag 18 juli 2016 08:22 schreef Mystikvm het volgende:
Wat ik altijd zal bestrijden is als mijn vrijheden ingeperkt gaan worden om het risico op een aanslag in NL te verkleinen.
Oh wacht, ik was even vergeten dat 'bestrijden' natuurlijk opgevat wordt als op de barricades staan en voorop lopen in het protest. Mea culpa, dat doe ik natuurlijk niet. Ik doe wat in mijn democratisch recht vastgelegd is: ik stem op een partij die daar grote vraagtekens bij plaatst, en die zich in elk geval niet laat meeslepen in de angstcultuur rondom terroristen, ik bezoek lezingen van privacydeskundigen en laat mij zo goed mogelijk informeren over de wetgeving.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er loopt een topicreeks over vrijheids- en privacybeperkende maatregelen en wetten hier op FOK!
Wat heb jij gedaan om al die honderden maatregelen en wetten en regels en dergelijke te bestrijden als ik vragen mag?
Hoeveel moslims heb jij al hoogstpersoonlijk de grens over gezet?quote:Op maandag 18 juli 2016 11:42 schreef Geralt het volgende:
NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #2
NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #3
Nou, wat heb jij gedaan om dat allemaal te bestrijden?
Typisch voorbeeld van de paard achter de wagen spannen om daarna verongelijkt gaan jammeren dat die niet vooruit komt. Ik blijf verbaasd over zoveel naïviteit.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder zie ik geen enkele reden om het roer radicaal om te gooien, aangezien aanslagen ons tot dusver bespaard zijn gebleven.
Waaruit blijkt dat het huidige beleid niet werkt?quote:Op maandag 18 juli 2016 12:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Typisch voorbeeld van de paard achter de wagen spannen om daarna verongelijkt gaan jammeren dat die niet vooruit komt. Ik blijf verbaasd over zoveel naïviteit.
Beetje een drogreden. Omdat er nog geen aanslag heeft plaatsgevonden zou het huidige beleid wel werken. Die beredenering zal als sneeuw voor de zon smelten als er wel een aanslag plaatsvind. Dan wordt het pas duidelijk of het beleid wel of niet voldoende heeft gewerkt.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het huidige beleid niet werkt?
Tsja, jij bent altijd al gekant geweest tegen de opvang van Syrische vluchtelingen, en je gebruikt nu de terroristische dreiging om je zin door te drukken. Ik ben niet onder de indruk.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Beetje een drogreden. Omdat er nog geen aanslag heeft plaatsgevonden zou het huidige beleid wel werken. Die beredenering zal als sneeuw voor de zon smelten als er wel een aanslag plaatsvind. Dan wordt het pas duidelijk of het beleid wel of niet voldoende heeft gewerkt.
Ik vind het in ieder geval te idioot voor woorden dat terug gekeerde Jihadisten vrij door Europa kunnen reizen zonder enige vorm van grenscontroles. Dat maakt het bereiden en het vervoeren van materialen om zo'n aanslag te plegen alleen maar makkelijker.
Ik ben helemaal niet tegen de opvang van echte oorlogsvluchtelingen. Sterker nog, dat behoort een beschaafd land te doen. Maar ruim 60% van die stroom is helemaal geen oorlogsvluchteling, maar zijn economische gelukzoekers die meeliften op de kans die hun wordt geboden. Hoeveel Albanezen zitten er tussen, hoeveel mensen van het Afrikaanse continent uit landen waar helemaal geen oorlog is?quote:Op maandag 18 juli 2016 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, jij bent altijd al gekant geweest tegen de opvang van Syrische vluchtelingen, en je gebruikt nu de terroristische dreiging om je zin door te drukken. Ik ben niet onder de indruk.
Verder wordt er al van alles aan gedaan om de vluchtelingenstroom terug te dringen. Vandaar de Turkije-deal.
Verder zie ik inderdaad geen reden om het roer radicaal om te gooien zolang er geen aanslag is gepleegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |