Ik vind het eigenlijk momenteel ook niet echt stabiel.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als extreem-rechts de komende jaren flink zal stijgen. Is dat wat je wil, een onstabiele samenleving?
Dit argument is werkelijk net zo slecht als wanneer conservatieve moslims roepen dat meisjes met korte rokjes zelf uitlokken dat ze verkracht worden.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als extreem-rechts de komende jaren flink zal stijgen.
Appels met peren vergelijken. Je leeft in een democratie en is de stem van het volk leidend. Een deel van de EU-bevolking is, met het oog op terreur en slechte integratie, de massale instroom van mensen uit moslimlanden al zat. Dat is hun mening. Ga je door met dit beleid, prima hoor, maar die mensen zullen zich wel laten horen.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit argument is werkelijk net zo slecht als wanneer conservatieve moslims roepen dat meisjes met korte rokjes zelf uitlokken dat ze verkracht worden.
Wie is "je" en over welk beleid heb je het?quote:Op zondag 17 juli 2016 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken. Je leeft in een democratie en is de stem van het volk leidend. Een deel van de EU-bevolking is, met het oog op terreur en slechte integratie, de massale instroom van mensen uit moslimlanden al zat. Dat is hun mening. Ga je door met dit beleid, prima hoor, maar die mensen zullen zich wel laten horen.
En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?quote:Op zondag 17 juli 2016 23:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk momenteel ook niet echt stabiel.
Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar volgens mij zijn er in Amsterdam of Rotterdam geen bomaanslagen in de metro geweest.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?
Niks. Alleen in dit klimaat lijkt dat een utopie.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?
Je is jij en ik. Eigenlijk moet ik wij zeggen. Met het beleid bedoel ik het beleid sinds de jaren 80. Het islampercentage in Europa stijgt en stijgt alleen maar sindsdien. Niets mis mee als het een hardwerkende groep zou zijn die geen overlast zou geven. Helaas gaat dit -en dit is oprecht jammer- niet helemaal op.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie is "je" en over welk beleid heb je het?
Wel in Brussel wat ook niet ver weg is. Tevens zijn er wel degelijk Nederlands gerelateerde aanslagen verijdeld. Zie de Thalys in 2015. De AIVD kan nooit eeuwig een succesfactor van 100% boeken dus vroeg of laat kan het hier ook mis gaan.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar volgens mij zijn er in Amsterdam of Rotterdam geen bomaanslagen in de metro geweest.
Tsja. Hadden de politici beter moeten nadenken. Met de VVD voorop.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Niks. Alleen in dit klimaat lijkt dat een utopie.
Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen voor onze kiezen gehad.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je is jij en ik. Eigenlijk moet ik wij zeggen. Met het beleid bedoel ik het beleid sinds de jaren 80. Het islampercentage in Europa stijgt en stijgt alleen maar sindsdien. Niets mis mee als het een hardwerkende groep zou zijn die geen overlast zou geven. Helaas gaat dit -en dit is oprecht jammer- niet helemaal op.
Parijs, Brussel, Verviers, allemaal Franstalig. Volgens mij heb je daar in Vlaanderen en Nederland niet veel mee te maken.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wel in Brussel wat ook niet ver weg is. Tevens zijn er wel degelijk Nederlands gerelateerde aanslagen verijdeld. Zie de Thalys in 2015. De AIVD kan nooit eeuwig een succesfactor van 100% boeken dus vroeg of laat kan het hier ook mis gaan.
Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen voor onze kiezen gehad.
[..]
De Thalys vertrok uit Nederland en had dus Nederlandse passagiers. De veiligheidsdiensten hadden het niet in de gaten. Het geluk zat het dat de 3 Amerikanen de terrorist hadden overmeesterd, anders was het heel slecht afgelopen met deze treinrit uit Nederland.quote:Parijs, Brussel, Verviers, allemaal Franstalig. Volgens mij heb je daar in Vlaanderen en Nederland niet veel mee te maken.
En het is ook nergens goed voor. Voor genoeg mensen vergaat zowat de wereld als het UWV zou zeggen dat ze voor een baan van Friesland naar Zeeland moeten verhuizen. Dus zo'n halve volksverhuizing als nu in Syrië gaande is, is ongetwijfeld ook niet wat die mensen zelf het liefst hadden gewild.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.
Die oorlogen werden door "ons" gestart of gesteund met het doel stabiliteit. Althans in naam.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen
Eens. Ik snap ook niet dat gedacht wordt dat die mensen een nuttige toevoeging aan de maatschappij gaan zijn. Natuurlijk zijn er een paar die het hartstikke goed gaan doen en die waarschijnlijk in de media weer in het zonnetje gezet gaan worden, maar de meesten zijn volkomen kansloos. Opvang is menselijk, maar moet altijd gericht zijn op terugkeer.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:11 schreef Igen het volgende:
[..]
En het is ook nergens goed voor. Voor genoeg mensen vergaat zowat de wereld als het UWV zou zeggen dat ze voor een baan van Friesland naar Zeeland moeten verhuizen. Dus zo'n halve volksverhuizing als nu in Syrië gaande is, is ongetwijfeld ook niet wat die mensen zelf het liefst hadden gewild.
Ik weet dat er gekke linkse mensen zijn die er anders over denken, maar w.m.b. is de opvang van vluchtelingen een humanitaire plicht maar verder vooral een lose-lose-situatie.
Sinds wanneer is vertrekpunt relevant?quote:Op zondag 17 juli 2016 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.
[..]
De Thalys vertrok uit Nederland en had dus Nederlandse passagiers. De veiligheidsdiensten hadden het niet in de gaten. Het geluk zat het dat de 3 Amerikanen de terrorist hadden overmeesterd, anders was het heel slecht afgelopen met deze treinrit uit Nederland.
Gewoon lekker binnen blijven. Dan loop je ook geen risico. Succes!quote:Op zondag 17 juli 2016 20:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Gevaarlijke retoriek hanteer je hier. Doe je vaker alsof je alwetend bent?
Tenzij ze een kerncentrale aanvallen.quote:Op maandag 18 juli 2016 08:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon lekker binnen blijven. Dan loop je ook geen risico. Succes!
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer je een kerncentrale zo zwak beveiligd dat terroristen deze kunnen aanvallen, je als land in feite niet beter verdient.quote:Op maandag 18 juli 2016 08:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tenzij ze een kerncentrale aanvallen.
Het gevaar wat jij hier schetst; een aanval op een kerncentrale, speelt overal ter wereld, en als vanaf het moment dat ze gebouwd werden. Daarnaast zijn die dingen berekend op enorme schade, juist vanwege het grote gevaar.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Dan is Nederland de komende 100.000 jaar onleefbaar. Maar ach, kleinigheidje, internationale afspraken enzo. Het belangrijkste van alles op de wereld is internationale afspraken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |