abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2016 @ 23:43:40 #151
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163819318
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als extreem-rechts de komende jaren flink zal stijgen. Is dat wat je wil, een onstabiele samenleving?
Ik vind het eigenlijk momenteel ook niet echt stabiel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163819339
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als extreem-rechts de komende jaren flink zal stijgen.
Dit argument is werkelijk net zo slecht als wanneer conservatieve moslims roepen dat meisjes met korte rokjes zelf uitlokken dat ze verkracht worden. :')
pi_163819426
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit argument is werkelijk net zo slecht als wanneer conservatieve moslims roepen dat meisjes met korte rokjes zelf uitlokken dat ze verkracht worden. :')
Appels met peren vergelijken. Je leeft in een democratie en is de stem van het volk leidend. Een deel van de EU-bevolking is, met het oog op terreur en slechte integratie, de massale instroom van mensen uit moslimlanden al zat. Dat is hun mening. Ga je door met dit beleid, prima hoor, maar die mensen zullen zich wel laten horen.
pi_163819444
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken. Je leeft in een democratie en is de stem van het volk leidend. Een deel van de EU-bevolking is, met het oog op terreur en slechte integratie, de massale instroom van mensen uit moslimlanden al zat. Dat is hun mening. Ga je door met dit beleid, prima hoor, maar die mensen zullen zich wel laten horen.
Wie is "je" en over welk beleid heb je het?
pi_163819446
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk momenteel ook niet echt stabiel.
En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?
pi_163819458
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En het zal alleen maar slechter worden. Wat is er mis met een bescheiden multiculti samenleving waar een ieder netjes werkt en geen metro's opblaast?
Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar volgens mij zijn er in Amsterdam of Rotterdam geen bomaanslagen in de metro geweest.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:50:30 #157
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163819467
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Niks. Alleen in dit klimaat lijkt dat een utopie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163819476
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie is "je" en over welk beleid heb je het?
Je is jij en ik. Eigenlijk moet ik wij zeggen. Met het beleid bedoel ik het beleid sinds de jaren 80. Het islampercentage in Europa stijgt en stijgt alleen maar sindsdien. Niets mis mee als het een hardwerkende groep zou zijn die geen overlast zou geven. Helaas gaat dit -en dit is oprecht jammer- niet helemaal op.
pi_163819502
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar volgens mij zijn er in Amsterdam of Rotterdam geen bomaanslagen in de metro geweest.
Wel in Brussel wat ook niet ver weg is. Tevens zijn er wel degelijk Nederlands gerelateerde aanslagen verijdeld. Zie de Thalys in 2015. De AIVD kan nooit eeuwig een succesfactor van 100% boeken dus vroeg of laat kan het hier ook mis gaan.
pi_163819529
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Niks. Alleen in dit klimaat lijkt dat een utopie.
Tsja. Hadden de politici beter moeten nadenken. Met de VVD voorop.
pi_163819552
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je is jij en ik. Eigenlijk moet ik wij zeggen. Met het beleid bedoel ik het beleid sinds de jaren 80. Het islampercentage in Europa stijgt en stijgt alleen maar sindsdien. Niets mis mee als het een hardwerkende groep zou zijn die geen overlast zou geven. Helaas gaat dit -en dit is oprecht jammer- niet helemaal op.
Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen voor onze kiezen gehad.
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wel in Brussel wat ook niet ver weg is. Tevens zijn er wel degelijk Nederlands gerelateerde aanslagen verijdeld. Zie de Thalys in 2015. De AIVD kan nooit eeuwig een succesfactor van 100% boeken dus vroeg of laat kan het hier ook mis gaan.
Parijs, Brussel, Verviers, allemaal Franstalig. Volgens mij heb je daar in Vlaanderen en Nederland niet veel mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 23:55:38 ]
pi_163819610
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen voor onze kiezen gehad.

[..]
Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.

quote:
Parijs, Brussel, Verviers, allemaal Franstalig. Volgens mij heb je daar in Vlaanderen en Nederland niet veel mee te maken.
De Thalys vertrok uit Nederland en had dus Nederlandse passagiers. De veiligheidsdiensten hadden het niet in de gaten. Het geluk zat het dat de 3 Amerikanen de terrorist hadden overmeesterd, anders was het heel slecht afgelopen met deze treinrit uit Nederland.
pi_163819640
Assad had het westen in 2011 al gewaarschuwd.
pi_163819843
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Eens. Daarom is het westerse beleid oer- en oerdom. Het begon al met het doodleuk steunen van de Taliban in de jaren '80.
En het is ook nergens goed voor. Voor genoeg mensen vergaat zowat de wereld als het UWV zou zeggen dat ze voor een baan van Friesland naar Zeeland moeten verhuizen. Dus zo'n halve volksverhuizing als nu in Syrië gaande is, is ongetwijfeld ook niet wat die mensen zelf het liefst hadden gewild.

Ik weet dat er gekke linkse mensen zijn die er anders over denken, maar w.m.b. is de opvang van vluchtelingen een humanitaire plicht maar verder vooral een lose-lose-situatie.
  maandag 18 juli 2016 @ 06:51:53 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163822493
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Tsja, "we" zouden kunnen beginnen met stabiliteit in het M-O. Ik ben altijd tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak geweest, en zonder die oorlogen had IS niet bestaan en hadden we niet die massa's aan Syrische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen
Die oorlogen werden door "ons" gestart of gesteund met het doel stabiliteit. Althans in naam.
"Ze" zouden beter zelf stabiliteit zoeken, zodat "we" niet hoeven in te grijpen, maar ik zie het er niet van komen, met Israel, met de Koerden, met de godsdienstconflicten binnen de islam en de stammenstrijd gebaseerd op concepten als eerwraak en bloedwraak.
Zie ook de ontwikkelingen in Turkije, die allerminst op stabiliteit lijken aan te sturen.
pi_163822780
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:11 schreef Igen het volgende:

[..]

En het is ook nergens goed voor. Voor genoeg mensen vergaat zowat de wereld als het UWV zou zeggen dat ze voor een baan van Friesland naar Zeeland moeten verhuizen. Dus zo'n halve volksverhuizing als nu in Syrië gaande is, is ongetwijfeld ook niet wat die mensen zelf het liefst hadden gewild.

Ik weet dat er gekke linkse mensen zijn die er anders over denken, maar w.m.b. is de opvang van vluchtelingen een humanitaire plicht maar verder vooral een lose-lose-situatie.
Eens. Ik snap ook niet dat gedacht wordt dat die mensen een nuttige toevoeging aan de maatschappij gaan zijn. Natuurlijk zijn er een paar die het hartstikke goed gaan doen en die waarschijnlijk in de media weer in het zonnetje gezet gaan worden, maar de meesten zijn volkomen kansloos. Opvang is menselijk, maar moet altijd gericht zijn op terugkeer.

We plukken al genoeg zure vruchten van eerdere immigratiegolven.
pi_163822800
Wat betreft de "voorspelling": deze voorspelling is van hetzelfde niveau als "Nederland gaat in de toekomst weer te maken krijgen met een overstroming!" Het is gewoon een zekerheid. Zelfs zonder moslimextremisme gaat er in de nabije toekomst een ernstige aanslag gepleegd worden, er is altijd wel iemand boos om iets en gek genoeg om daarom heel veel mensen dood te willen maken.

Het kan ook in Nederland gebeuren. Echter, ondanks het gedonder in vooral Frankrijk en België heb ik het idee dat wij die radicalisering hier beter onder controle hebben, en dat hier relatief gezien minder geradicaliseerd wordt. Niet dat het geen probleem is, maar het loopt hier tot nog toe niet volledig uit de hand en ik heb ook het idee dat dat niet snel gaat gebeuren.

Wat ik altijd zal bestrijden is als mijn vrijheden ingeperkt gaan worden om het risico op een aanslag in NL te verkleinen. Er zijn hier in de afgelopen 10 jaar twee terroristische daden geweest, eentje met een auto op het koningshuis en één depressieve misantroop in een winkelcentrum. Volgens mij wordt het risico nu al genoeg ingeperkt. Zoals iemand anders zei: liever kans op een aanslag dan leven in een land waar mijn vrijheden worden opgeofferd voor de 'veiligheid'.
  maandag 18 juli 2016 @ 08:30:14 #168
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_163822838
Dat hier nog zo weinig gebeurt ligt aan de ligging van ons land, met alle logistieke mogelijkheden, hoge uitkeringen, valse tolerantie t.o.v. criminelen en radicalen, uitermate zwakke politie en inlichtingen diensten, veel allochtone wijken waar je makkelijk ala Molenbeek kunt onderduiken.
Kortom een el dorado voor criminelen en radicalen. Ook vluchten veel maffiabazen naar Nederland om voor een tijdje rust te hebben en de volgende criminele activiteiten te plannen.
Het is eigenlijk een ongeschreven regel om Nederland als een soort vrijhaven/rustoord voor de radicalen en criminelen te laten.
Maar moslimradicalen zijn onvoorspelbaar, het is dus geen garantie
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 18 juli 2016 @ 08:30:28 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163822840
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

De Thalys vertrok uit Nederland en had dus Nederlandse passagiers. De veiligheidsdiensten hadden het niet in de gaten. Het geluk zat het dat de 3 Amerikanen de terrorist hadden overmeesterd, anders was het heel slecht afgelopen met deze treinrit uit Nederland.
Sinds wanneer is vertrekpunt relevant?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 18 juli 2016 @ 08:36:28 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163822880
Verder chargeert TS er weer lekker op los door iets gelijk te willen trekken met 9/11. Hij weet schijnbaar niet zo goed wat 9/11 inhoudt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_163822968
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 20:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Gevaarlijke retoriek hanteer je hier. Doe je vaker alsof je alwetend bent?
Gewoon lekker binnen blijven. Dan loop je ook geen risico. Succes!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 juli 2016 @ 08:58:39 #172
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163823055
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gewoon lekker binnen blijven. Dan loop je ook geen risico. Succes!
Tenzij ze een kerncentrale aanvallen.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:02:37 #173
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163823090
Dan is Nederland de komende 100.000 jaar onleefbaar. Maar ach, kleinigheidje, internationale afspraken enzo. Het belangrijkste van alles op de wereld is internationale afspraken.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:04:00 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163823097
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tenzij ze een kerncentrale aanvallen.
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer je een kerncentrale zo zwak beveiligd dat terroristen deze kunnen aanvallen, je als land in feite niet beter verdient.
pi_163823113
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Dan is Nederland de komende 100.000 jaar onleefbaar. Maar ach, kleinigheidje, internationale afspraken enzo. Het belangrijkste van alles op de wereld is internationale afspraken.
Het gevaar wat jij hier schetst; een aanval op een kerncentrale, speelt overal ter wereld, en als vanaf het moment dat ze gebouwd werden. Daarnaast zijn die dingen berekend op enorme schade, juist vanwege het grote gevaar.

Als kwaadwillenden eenvoudig een kerncentrale zouden kunnen saboteren, zouden ze niet gebouwd worden. In de jaren '70 was een aanslag op een kerncentrale ook actueel en werd het als groot gevaar gezien, daar zij al de nodige lessen uit getrokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')