abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:53:04 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163767597
quote:
DEN HAAG - Europa staat aan de vooravond van een 9/11 door IS-terroristen. De toenemende dreiging is volgens anti-terreurdeskundige Peter Knoope een rechtstreeks gevolg van de recente militaire overwinningen op IS in Irak en Syrië.

“Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar maak me hier ernstig zorgen over”, aldus de voormalige directeur van het International Centre for Counter-terrorism in Den Haag. “Nu IS aan de verliezende hand is, betekent dat een hard core van zeker 40.000 IS-strijders zich gaat verspreiden. Zij keren terug naar hun ruim tachtig herkomstlanden. Heel Europa, Noord-Afrikaanse landen als Marokko en Tunesië maar ook Rusland, Tsjetsjenië, China, Indonesië en Pakistan krijgen de komende tijd met meer aanslagen te maken.”

Net als veel andere terreurexperts vergelijkt Knoope de situatie met het einde van Sovjet-Afghaanse oorlog, toen de Mujahideen huiswaarts keerden. Onder hen Osama bin Laden. “We hebben gezien waartoe dat leidde: het ontstaan van Al Qaeda en series terreuraanvallen.”

Belangrijk verschil is het bereik van het IS-netwerk. “Dat is aanzienlijk groter omdat er veel meer IS-strijders zijn. Het gaat om strijders, potentiële terroristen, die de drempel van geweld allang hebben genomen en veel volharding en gevechtservaring hebben. Deze goed getrainde terreurcellen zullen overal neerstrijken.”

Knoope pleit voor betere internationale samenwerking en informatie-uitwisseling tussen inlichtingen- en veiligheidsdiensten om het groeiende terrorisme te bestrijden. “Daar is sinds 9/11 al veel geïnvesteerd, maar het kan altijd beter.”

Het preventief opsluiten en intensief monitoren van terugkerende IS-strijders is niet genoeg. Veel aandacht moet er volgens hem zijn en blijven voor programma’s om IS-aanhangers te deradicaliseren en te laten terugkeren in de maatschappij.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_verspreiden___.html

Is het allemaal opgeteld van de laatste 2 jaar niet al voldoende om van een 911 te spreken?
The End Times are wild
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:07:33 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_163768114
Oké vervelend.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_163770094
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is het allemaal opgeteld van de laatste 2 jaar niet al voldoende om van een 911 te spreken?
Bangmakerij, ik geloof niks van deze beweringen.

Nog een paar false flags maken mij echt niet bang om naar buiten te gaan.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:51:03 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163770114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:50 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het false flags zijn? het draagt niet echt bij aan de stabiliteit hier
The End Times are wild
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:52:13 #5
451005 Grems
Clown World
pi_163770162
"Deskundigen" :')

Doctoraat in open deuren intrappen?
pi_163770179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:50 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Je aluhoedje roept je.
pi_163770200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het false flags zijn? het draagt niet echt bij aan de stabiliteit hier
Toevallig was Frankrijk net in een staat van sociale onrust en zou de noodtoestand binnenkort afgeschaft worden. Nu kan de noodtoestand weer verlengt worden.
Overigens zal een bange bevolking eerder voor hun overheid kiezen en hun vrijheid verzetsloos afstaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je aluhoedje roept je.
Nah te veel werk om die dingen te maken
pi_163772410
Een "Europese 9/11" op komst wordt om de paar maanden geroepen lijkt het wel.
pi_163775144
quote:

[..]

Wel mooi dat de Telegraaf dit soort adviezen geeft aan ISIS het zijn natuurlijk handige tips :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_163775202
quote:

[..]

welke deskundigen? Dezelfde die 9/11 hadden voorspeld?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_163775247
Hou eens op met onheil oproepen en 3e wereldoorlog verwelkomen en wat negatievelingen verder maar kunnen verzinnen als "onvermijdelijk" of zelfs de gehoopte WO als oplossing van alle problemen aankondigen...

De bevolking heeft alleen maar een hogere opleidingsgraad omdat de opleidingen afgezakt zijn en je ter plekke van alles op internet bij elkaar kan grabbelen. Het is niet omdat het mensdom er intelligenter op geworden is.
pi_163775284
9/11 is childsplay vergeleken met wat komen gaat
pi_163775331
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 00:46 schreef myShizzle het volgende:
9/11 is childsplay vergeleken met wat komen gaat
Dit.
pi_163775572
Is geen greintje bewijs voor. Is hysterie!
pi_163775919
Stomme turken :(
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_163776344
Broko
pi_163778469
Laat het maar gebeuren' en dan zien we wel wat we er daarna mee doen. Met dit soort oproepen kun je namelijk helemaal niks beginnen. Ja, het is mogelijk maar we hebben geen handvaten om er iets aan te doen. Hoe de hele fucking toekomst zich gaat uitrollen is voor niemand duidelijk.

geniet van de dag
  zaterdag 16 juli 2016 @ 05:32:43 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163778478
Het makkelijkst is natuurlijk zorgen dat de "terugkerende" IS-leden het land niet meer inkomen of als staatsvijand gedetineerd worden (vroeger zouden ze zonder pardon de doodstraf hebben gekregen, lijkt mij).
Maar daar zal de overheid wel weer te slap voor zijn. Die handelen al jaren te soft met hun idee dat buitenlanders/moslims/ex-strijders (alles wat geen blanke man is) zielig is en geholpen moet worden. Daar zit het gevaar ook: een overheid die het gevaar voor de eigen burgers niet *wil* zien en dus geen beleid maakt voor de in de OP beschreven situatie.
pi_163780365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 05:19 schreef Beathoven het volgende:
Laat het maar gebeuren' en dan zien we wel wat we er daarna mee doen. Met dit soort oproepen kun je namelijk helemaal niks beginnen. Ja, het is mogelijk maar we hebben geen handvaten om er iets aan te doen. Hoe de hele fucking toekomst zich gaat uitrollen is voor niemand duidelijk.

geniet van de dag
dit dus.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:04:04 #20
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163780410
Lekker belangrijk. Als je tijd is gekomen dan is je tijd gekomen, het leven is tekort om bang te zijn :)

Straks maar even een rondje motorrijden met miljoenen keer met risico op een dodelijk ongeval dan betrokken te zijn bij een dodelijke terroristische aanslag.

Mensen laten zich helemaal gek maken door die opgeklopte bangmakerij.
pi_163780444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef karton2 het volgende:
Ooit komt het dus uit. Als het gebeurt gebeurt het. Amerika bestaat ook nog steeds.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:08:12 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163780460
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekker belangrijk. Als je tijd is gekomen dan is je tijd gekomen, het leven is tekort om bang te zijn :)

Straks maar even een rondje motorrijden. Miljoenen keer risico op een dodelijk ongeval dan betrokken te zijn bij een dodelijke terroristische aanslag.

Mensen laten zich helemaal gek maken door die opgeklopte bangmakerij.
Alleen is er een instantie die voor de veiligheid van burgers hoort te waken, maar zijn verantwoordelijkheden niet neemt, niet durft te nemen.

Rondje motor is je eigen stommiteit.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:10:17 #23
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_163780478
Eerst 2 torens bouwen, daarna zien we wel.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:10:21 #24
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163780481
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alleen is er een instantie die voor de veiligheid van burgers hoort te waken, maar zijn verantwoordelijkheden niet neemt, niet durft te nemen.

Rondje motor is je eigen stommiteit.
Je overdrijf nogal. Het is hartstikke veilig in Europa zolang er niet dagelijkse aanslagen plaatsvinden waar doden bij vallen.
Wat voor veiligheid wil je tegen wat voor prijs? Liever een aanslag hier en daar dan leven in een totalitaire surveillancestaat zonder burgerrechten
pi_163780541
Dat de aanslagen in Europa zullen toenemen valt nauwelijks meer te ontkennen. Ik verwacht meer aanslagen. Of dat het kaliber 09/11 zal zijn, de tijd zal het leren.

Feit blijft overeind staan dat de buitengrenzen van de EU onder druk staan. Nu Turkije mogelijk vervalt in een burgeroorlog is de kans groot dat dit zal overslaan op Europa. Ik denk dan aan etnische conflicten tussen bevolkingsgroepen binnen de lidstaten, waarbij de onderlinge verhoudingen al op scherp staan. Veel van die aanslagen zijn daar feitelijk op gebaseerd omdat ze veelal worden uitgevoerd door hier geboren en getogen geradicaliseerde nazaten van immigranten.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:17:17 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163780577
Ik vraag me ook af of het wel zo'n goed idee is om IS in Irak te verslaan. Je kunt beter zorgen dan ze een bepaald gebied in handen blijven houden waar dan al die extremisten vanuit heel Europa naartoe gaan en je ze op een gecontroleerde manier kunt doden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163780827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je overdrijf nogal. Het is hartstikke veilig in Europa zolang er niet dagelijkse aanslagen plaatsvinden waar doden bij vallen.
Wat voor veiligheid wil je tegen wat voor prijs? Liever een aanslag hier en daar dan leven in een totalitaire surveillancestaat zonder burgerrechten
Dit dus _O_
pi_163780844
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:17 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me ook af of het wel zo'n goed idee is om IS in Irak te verslaan. Je kunt beter zorgen dan ze een bepaald gebied in handen blijven houden waar dan al die extremisten vanuit heel Europa naartoe gaan en je ze op een gecontroleerde manier kunt doden.
Waarom moet het westen ze doden? Laat ze lekker daar hun gang gaan zoals ze de joden ook nu hun gang kunnen gaan met hun bezetting. Van beide hebben we hier dan weinig last.
pi_163780863
quote:

Het preventief opsluiten en intensief monitoren van terugkerende IS-strijders is niet genoeg. Veel aandacht moet er volgens hem zijn en blijven voor programma’s om IS-aanhangers te deradicaliseren en te laten terugkeren in de maatschappij.
Doe normaal idioot. Dat soort volk moet je weren aan de grens. Desnoods door met scherp te schieten.

Ophoeren met deze ongein }:| :(!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163780913
quote:
Nee, want dan gaan ze verder met landje veroveren en kunnen ze veel gemakkelijker propaganda voeren.
Het klinkt wel logisch wat deze deskundige zegt. En de strijders die nu vertrekken zijn pas echt hardcore. Het meest enge is dat het kinderlijk eenvoudig is om veel slachtoffers te maken. Vrachtwagen huren en knallen maar. En dat is nog effectiever en veel eenvoudiger dan een gevaarlijke bom maken.
Ik verwacht dat we snel weer op herhaling gaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163780945
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:14 schreef Elzies het volgende:
Dat de aanslagen in Europa zullen toenemen valt nauwelijks meer te ontkennen. Ik verwacht meer aanslagen.
Gewaagde voorspelling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163780967
quote:
De belangrijkste vraag is nu. Hebben de Koerden recht op een onafhankelijke eigen staat?

Mijn inziens wel. Dat kunnen daarna dat gedeelte van het toekomstig probleem qua terrorismedreiging al uitbannen. De huidige problemen in Turkije zijn volgens mij ook gerelateerd aan de onderdrukking van de Koerden in het Zuidoosten van dat land.
pi_163781006
Beste mensen. Je moet nu wel echt onder een steen hebben gelegen om niet op de PVV te stemmen in maart 2017.

Vooral VVD, PvdA, D'66,GroenLinks blijven stemmen, want dan weet je zeker dat die 9/11 er in Nederland gaat komen!!!
pi_163781011
Begin jaren '80 mocht je als toerist 's avonds en 's nachts ook niet op de Catalaanse stranden in verband de terreurdreiging van de Baskische ETA.
pi_163781017
No shit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163781028
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:41 schreef juliusceasar het volgende:
Beste mensen. Je moet nu wel echt onder een steen hebben gelegen om niet op de PVV te stemmen in maart 2017.

Vooral VVD, PvdA, D'66,GroenLinks blijven stemmen, want dan weet je zeker dat die 9/11 er in Nederland gaat komen!!!
Wat gaat de PVV precies doen om aanslagen te voorkomen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163781142
Dit is het antwoord!!!

PVV en dan eindelijk een NEXIT!!!
pi_163781165
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:49 schreef juliusceasar het volgende:
Dit is het antwoord!!!

PVV en dan eindelijk een NEXIT!!!
En door een Nexit voorkom je dat er in NL aanslagen worden gepleegd?
pi_163781205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef karton2 het volgende:
Dit artikel van de telegraaf lijkt wel copy/paste werk van terrorismemonitor :')

https://terrorismemonitor.nl/terreurdeskundigen-vrezen-voor-europese-911-in-2016/
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:56:40 #40
3542 Gia
User under construction
pi_163781299
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En door een Nexit voorkom je dat er in NL aanslagen worden gepleegd?
Nou, er zullen strengere maatregelen komen om potentiële aanslagplegers preventief uit te zetten, of vast te zetten. Er zal ook strenger worden omgegaan met nieuwe asielaanvragen en/of verblijfsvergunningen.
Helemaal ban je het gevaar niet uit. Maar deze regering is wel heel slap.
pi_163781329
We moeten nog een paar maanden wachten maar dan is het inderdaad zover.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:06:51 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163781462
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hoeveel toevallige, onschuldige burgerdoden moeten er in deze eenzijdige oorlog vallen voor er ook maar iets gebeurd om de vijand te stoppen? Is recht op bescherming tegen vijandige mogendheden geen burgerrecht?

We laten over ons heen lopen met als resultaat een sharia-staat, eerder stopt IS niet. Dan heb ik liever een seculiere surveillancestaat die het burgerrecht op bescherming tegen nietsontziende vijanden serieus neemt. Dat kun je na de oorlog afbouwen, de sharia niet - niet zonder burgeroorlog.
pi_163781491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, er zullen strengere maatregelen komen om potentiële aanslagplegers preventief uit te zetten, of vast te zetten. Er zal ook strenger worden omgegaan met nieuwe asielaanvragen en/of verblijfsvergunningen.
En dat deze regering slap is, blijkt uit de vele aanslagen die in ons land zijn gepleegd?

Wat denk je dat er nu precies gebeurt met mogelijke aanslagplegers? Die krijgen een bos bloemen en een schouderklopje?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:15:51 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163781628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat gaat niet gebeuren, omdat de softies die het echte werk moeten doen gewoon op hun plaats blijven zitten. Bij winst van de PVV of bij een Nexit blijft immers de grote onderlaag van de ambtenarij gewoon in stand. Je trekt niet zomaar een blik rechtse juristen en rechters open, of COA-medewerkers, of vervanging van de immigratiedienst, etc. Die zullen ondanks maatregelen gewoin blijven doen wat ze al tientallen jaren doen: niks.
pi_163781634
Wij hebben geen Twin Towers.
Gaan ze dan de Rabobank toren of die van de ECB aanvallen met vliegtuigen?
pi_163781690
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat deze regering slap is, blijkt uit de vele aanslagen die in ons land zijn gepleegd?

Wat denk je dat er nu precies gebeurt met mogelijke aanslagplegers? Die krijgen een bos bloemen en een schouderklopje?
Echt hè. De instanties doen hun werk, o.a. bij het oprollen van de cel in Den Haag, en daarom hebben we in Nederland tot nu toe in totaal 1 dode door islamitisch terrorisme, al meer dan 10 jaar geleden. Hoogste tijd dus om het radicaal anders te gaan doen? 8)7
pi_163781726
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewaagde voorspelling.
Wat is er gewaagd aan? Je ziet immers een toename van aanslagen waarbij veel doden vallen. Dan spreek ik eerder van een constatering.
pi_163781788
Waarom zijn er eigenlijk steeds aanslagen in Frankrijk en niet in Nederland of Duitsland?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:23:18 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163781798
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:16 schreef arjan1112 het volgende:
de ECB aanvallen met vliegtuigen?
Ik kan niet wachten c_/
Maar Goldman Sachs zou dat nooit toestaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163781809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat is er gewaagd aan? Je ziet immers een toename van aanslagen waarbij veel doden vallen. Dan spreek ik eerder van een constatering.
Sarcasme. Leer het herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')