De arts wist nog niet wat het ging worden. Vandaar het overleg.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:31 schreef Toto69 het volgende:
Sterkte vriend. Hopelijk nemen ze je gauw op om je eens goed te helpen zodat je weer normaler verder kunt leven.
- B.
Dank jequote:
Ook maar van horen zeggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Gelukkig dat Tong zich kapot lacht om azijnzeikers als wij, want lachen is gezond
Ben 53, je kunt wel zeggen dat ik er aardig op gerock 'n' rolled heb.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:41 schreef Geelman het volgende:
Klinkt alsof je het leven van een rockster leidt!![]()
Sterkte en beterschap, tong!
Anders doe ik hun iets aan Bossie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:43 schreef Bos81 het volgende:
Sterkte TOng, hopelijk kunnen ze er nu eindelijk echt iets aan doen
Breek me de bek niet open. Bedankt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:47 schreef Pharkus het volgende:
Tong ik hoop dat deze zaken echt overgaan. En tegen doktoren hoef je je niet groot of positief te houden. Gooi gewoon al je klachten op tafel. Die hoge waardes zijn niet prettig. Heel veel sterkte straks en ik hoop dat ze je eindelijk op de juiste wijze behandelen zodat je weer heerlijk positief hier de boel op stelten kan zetten. (Spreekwoordelijke stelten hè. Anders breek je nog wat.)
Of met een stofzuiger.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:49 schreef puddingman het volgende:
Balen man, maar je kan er niks aan doen. Puur een verkeerde verdeling van stofjes in je hoofd. Dat is gelukkig met medicijnen te fixen, je komt er dus wel
Nieuw spreekwoord van Tong: Waar de wetenschap eindigt begint de beterschap.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:54 schreef kl1172 het volgende:
Lijkt wel een aflevering uit Mystery Diagnosis.
Hopelijk kan de beterschap nu beginnen, Tong.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:17 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Maar wel een betrouwbare bron.
Beterschap Tongemans.
Eerlijk gezegd dacht ik dat hij daar reeds lang geleden al mee gestopt was...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:57 schreef bamibij het volgende:
Beterschap! Zou je niet stoppen met zuipen trouwens? Of is dat geen onderdeel vh probleem
Kom je nu meequote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:09 schreef Blaadjes het volgende:
Sterkte!
Maar volgens mij maakt het voor bloedprikken niet veel uit of je de avond ervoor gezopen hebt of niet. Er gaat een behoorlijke tijd overheen om de sporen van alcohol misbruik in je bloed te wissen.
Haha ja heb je je toch een avond zuipen door de neus laten boren. Voor niks.quote:
Ja, bij ziekenhuizen wordt heel erg veel gebruik gemaakt van faxen nog.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:16 schreef Mamungkukumpurangkuntjuny het volgende:
Faxen doen ze dat anno 2016 nog?
Oke bedankt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:16 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ja, bij ziekenhuizen wordt heel erg veel gebruik gemaakt van faxen nog.
gr gr terugquote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:18 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Geen probleem. Gr gr, ook voor je buurvrouw.
Ik hoop het. Zit op telefoontje te wachtenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:57 schreef Bart2002 het volgende:
Sterkte man! Klinkt als iets wat de arts best repareren kan.
Was al gestopt ook met roken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:57 schreef bamibij het volgende:
Beterschap! Zou je niet stoppen met zuipen trouwens? Of is dat geen onderdeel vh probleem
Ja, dat heeft wel geholpenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:59 schreef Jordy-B het volgende:
Beterschap, Tong.
Fijn, als dat toepasselijk is, dat de huisarts nu ook beseft dat er wat loos is, zodat er hopelijk een positief einde aan het gekwakkel komt.
Dank je.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:00 schreef Copycat het volgende:
Beterschap Tong!
Hoop dat je behandeling zoden aan de dijk zet zodat je je snel weer de oude voelt.
Dat was ironie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:09 schreef Blaadjes het volgende:
Sterkte!
Maar volgens mij maakt het voor bloedprikken niet veel uit of je de avond ervoor gezopen hebt of niet. Er gaat een behoorlijke tijd overheen om de sporen van alcohol misbruik in je bloed te wissen.
Blijkbaar. Wist ik ook njiet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:16 schreef Mamungkukumpurangkuntjuny het volgende:
Yep. En eigenlijk is het ook best begrijpelijk, hoor. Dus ook (weer, want we hebben dit al eerder gedaanquote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep. En eigenlijk is het ook best begrijpelijk, hoor. Dus ook (weer, want we hebben dit al eerder gedaan) excuses dat ik er soms net even te vol inging, zonder even stil te staan bij je situatie.
Nogmaals: ik hoop dat er snel een diagnose komt waarmee je concreet verder kunt werken aan een voorspoedig herstel.
Hoezo vroegere ?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:35 schreef Diemux het volgende:
Sterkte Tong.
Tong in vroegere jaren:
[ afbeelding ]
Je hebt nu toch een plat scherm?quote:
Tong heeft geen mindere topics.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:42 schreef spierbal het volgende:
Wel een van je betere topics, dus er zit ook een positieve kant aan. Laten we dat niet vergeten.
Dank jequote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:37 schreef jogy het volgende:
Beterschap, tong. Ik werd zelfs een beetje emotioneel tijdens het lezen, wat een ellende..
Ik woon 2 hoog. Heb een flatscreen.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:48 schreef opgebaarde het volgende:
gvd kuttong, wederom veel succes toegewenst. Ik ben er wel klaar mee, hup beter worden
Doei!
Ik had het ook steeds over Kalsium tegen de artsquote:
Darm.quote:
Er zijn zouttabletten voorgeschreven. Essentieel om op kracht te komen. Dan kan ik even vooruit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:32 schreef Copycat het volgende:
Heb je inmiddels al bericht gehad van je huisarts of de internist?
Ha ha ha Hé meske.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:35 schreef yvonne het volgende:
sjezus Tong, wat hebben die andere koekwauzen dan allemaal gedaan? Ze konden niks vinden en nu kan het allemaal opeens wel.
Wat een koekenbakkers.
ik hoop dat je heel snel aan de juiste medicatie zit en dat er eindelijk verbetering in je situatie komt.
Komop ouwe rocker!
Mooi. Actie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:39 schreef tong80 het volgende:
Er zijn zouttabletten voorgeschreven. Essentieel om op kracht te komen. Dan kan ik even vooruit.
Blijf je op kracht. Nu al nieuw bloedprikformulier in huis voor maandag. Het zout trouwens op advies van de internist. Wil ie dinsdag de resultaten van hebben. Er worden vitaminen gecheckt, dat kan langer wachten voor de uitslag. De andere dingen kom ik dinsdag te weten en heb ik nu al een afspraak staan. Ze kunnen nu gericht kijken. Met het zout redt ik het goed. Ik viel steeds bijna of helemaal. Door het zouttekort. Hij wilde daar niet mjee wachten. Kan echt levvensgevaarlijk zijn.
Jezus, wat kan ik al snel typen.
\
Ik denk wel eens: hij heeft een aardige vrouw nodig die een beetje op hem past.quote:
Yepquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:48 schreef Toto69 het volgende:
Heb je ook een tekort aan Kalium eigenlijk?
Ik ben door 30 vrouwen gered.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk wel eens: hij heeft een aardige vrouw nodig die een beetje op hem past.
De man alleen heeft de neiging om zijn gezondheid te verwaarlozen. Ik ben ook "gered" door een vrouw. Twee keer zelfs.
Oei, dat kan wel heel gevaarlijk zijn voor zover ik weet ja. Een teveel ook overigens. Hopelijk slaan je tabletten snel aan. Doe binnenkort maar een keer een DM'etje met je adres, krijg je een kaartje van me.quote:
ja, en dat heeft wat precies te maken met zijn bloedwaardes en het gebrek aan diverse stoffen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:52 schreef DrDentz het volgende:
Hoe gaat dat dan zo'n gesprek met de dokter?
"Hoe ziet een gemiddelde dag er voor u uit?"
"Euhm.. ik Fok!.."
Doe maar een een mailtjequote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:51 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Oei, dat kan wel heel gevaarlijk zijn voor zover ik weet ja. Een teveel ook overigens. Hopelijk slaan je tabletten snel aan. Doe binnenkort maar een keer een DM'etje met je adres, krijg je een kaartje van me.
Ik denk dat als je:quote:
Dan zal die dok wel zeggen dat enige lichaamsbeweging ook wel gezond kan zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
ja, en dat heeft wat precies te maken met zijn bloedwaardes en het gebrek aan diverse stoffen?
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je:
Herman (tong 80)
Zaltbommel
Op het kaartje schrijft dat ie nog aankomt ook. Leuk experiment.
jammer dat dat niet eerder gecheckt is. Ik heb lang geleden al gewezen op zouttekort bij langdurige diarree die je toen had.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er zijn zouttabletten voorgeschreven. Essentieel om op kracht te komen. Dan kan ik even vooruit.
Blijf je op kracht. Nu al nieuw bloedprikformulier in huis voor maandag. Het zout trouwens op advies van de internist. Wil ie dinsdag de resultaten van hebben. Er worden vitaminen gecheckt, dat kan langer wachten voor de uitslag. De andere dingen kom ik dinsdag te weten en heb ik nu al een afspraak staan. Ze kunnen nu gericht kijken. Met het zout redt ik het goed. Ik viel steeds bijna of helemaal. Door het zouttekort. Hij wilde daar niet mjee wachten. Kan echt levvensgevaarlijk zijn.
Jezus, wat kan ik al snel typen.
\
Dat is het ook. Maar de basis moeten zodanige medicijnen zijn die alles weer reguleren naar acceptabele waarden. Als men zich k*t voelt wegens een ontregeld lichaam heeft men geen zin en energie om gezonde dingen te gaan doen. Een sky high cholesterolgehalte komt niet door onvoldoende beweging.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan zal die dok wel zeggen dat enige lichaamsbeweging ook wel gezond kan zijn
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je:
Herman (tong 80)
Zaltbommel
Op het kaartje schrijft dat ie nog aankomt ook. Leuk experiment.
Dat ben ik al zo lang van plan. Wordt me door iedereen aangeraden, maar iets beseft men niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan zal die dok wel zeggen dat enige lichaamsbeweging ook wel gezond kan zijn
Sprak er met een andere Fok!ker over via het net. Die zat in een vergelijkbare situatie. Slikt veel medicatie om alles stabiel te houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar de basis moeten zodanige medicijnen zijn die alles weer reguleren naar acceptabele waarden. Als men zich k*t voelt wegens een ontregeld lichaam heeft men geen zin en energie om gezonde dingen te gaan doen. Een sky high cholesterolgehalte komt niet door onvoldoende beweging.
Vaak post halen danquote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ben ik al zo lang van plan. Wordt me door iedereen aangeraden, maar iets beseft men niet.
Ik woon 2 hoog, klein flatje op een mooi hofje in het centrum. Als ik beneden buiten uit de brievenbus de post ga halen, daarna moeizaam de trap omhoog neem, ga ik eerst met m'n jas aan zitten uit hijgen. Dat is mijn sport. Dan ben ik kapot.
Dan haal ik m'n postaantal niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:26 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Vaak post halen danelke keer als je ff gaat pissen.
Ik liet voor het eerst na 45 jaar mijn bloeddruk meten (zat vrouw achter). De mevrouw die dat deed trok wit weg. Was iets van 260 bovendruk en 220 onderdruk. Meestal kom je dan snel (of zelfs ter plekke) te overlijden aan een hersenbloeding of andere ellende. Ik heb daar nu 2 pilletjes voor (des morgens in te nemen) en ik heb nu de bloeddruk (en ook de hartslag trouwens) van een sportman. Ik had er geen idee van dat die dingen zo eenvoudig te repareren zijn, maar dat is wel zo. Hopelijk gaat dat voor jou ook op. Je bent in goede handen i.i.g.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sprak er met een andere Fok!ker over via het net. Die zat in een vergelijkbare situatie. Slikt veel medicatie om alles stabiel te houden.
Je staat bij zoveel dingen niet stil als je nog gezond en fit bent. Ik heb 15 jaar in een eerste elftal gespeeld. Niet slecht ook nog eens. Ma was hier, toen kreeg ik tranen in m'n ogen. 'Moeke kunde gij oe nou voorstellen da ik in het veld aan het rennen was ache me nu hier zo ziet zitten?'quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik liet voor het eerst na 45 jaar mijn bloeddruk meten (zat vrouw achter). De mevrouw die dat deed trok wit weg. Was iets van 260 bovendruk en 220 onderdruk. Meestal kom je dan snel (of zelfs ter plekke) te overlijden aan een hersenbloeding of andere ellende. Ik heb daar nu 2 pilletjes voor (des morgens in te nemen) en ik heb nu de bloeddruk (en ook de hartslag trouwens) van een sportman. Ik had er geen idee van dat die dingen zo eenvoudig te repareren zijn, maar dat is wel zo. Hopelijk gaat dat voor jou ook op. Je bent in goede handen i.i.g.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Heel veel sterkte tong80, wat een narigheid allemaal.
Ik hoop dat je snel beter bent zodat je wat meer naar buiten kunt.
Ik heb grote ambities, ik wil weer gaan sporten. Schaken lijkt me wel iets, achter de lopers en paarden aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Bedankt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat versta je onder spam ?quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:47 schreef Moira. het volgende:
Wel fijn dat er eindelijk iets concreets in gang is gezet!
Hoop dat je gauw van dat gekwakkel af komt.
Mooi woord hè ? Kwakkelen. Ik kwakkel, hij kwakkelt, wij kwakkelen. Laatste tijd nog een beetje kunnen kwakkelen? Kwakkel nou eens gauw op, ouwe kwakkelaar, nee, echt waar, hij deed de eerste kwakkel, een kwakkeltje hier, een kwakkeltje daar en iedereen kan weer kwakkelen. Dit wordt de laatste kwakkel, dan ga ik naar huis, genoeg gekwakkeld voor vandaag. Is er nog iets te kwakkelen of is alles al opgekwakkeld. Is er nog iets te kwakkelen vanavond op tv. Nou...ik kwakkel er vandoor, trouwens doe je vrouw de kwakkels van mij. Kwakkels.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:47 schreef Moira. het volgende:
Wel fijn dat er eindelijk iets concreets in gang is gezet!
Hoop dat je gauw van dat gekwakkel af komt.
Erger bestaat niet. Ieder zijn ding. Eskimo's in Afrika hebben het pas erg. Bedankt trouwens.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
tong80, ik wens je heel veel sterkte toe!!! Ik werd er stil van als ik je stukje tekst aan het lezen was.
En ik maar klagen over een stomme abces op mijn tand. Dat van jou is vele malen erger...![]()
Alvast heel veel sterkte en veel beterschap he
Ik ben een schaker. Die lopers en paarden zijn maar bijzaak hoor. Kanonnenvoer. Je bent op jacht naar de koning. Gelukkig is er een koningin (dame) die haar koning verdedigt. De dame is een onmetelijk sterker stuk dan de koning in het schaken. Welbeschouwd een bijzonder emancipatoir spel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb grote ambities, ik wil weer gaan sporten. Schaken lijkt me wel iets, achter de lopers en paarden aan.
quote:
Ik ken de regels en kan schaken. Maar de eenvoudige standaard dingen zijn aan mij al niet besteed. Ik ben de luie spits die weigert mee te verdedigen. Ik scoor wel maar win de wedstrijd nietquote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben een schaker. Die lopers en paarden zijn maar bijzaak hoor. Kanonnenvoer. Je bent op jacht naar de koning. Gelukkig is er een koningin (dame) die haar koning verdedigt. De dame is een onmetelijk sterker stuk dan de koning in het schaken. Welbeschouwd een bijzonder emancipatoir spel.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:07 schreef tong80 het volgende:
Gelukkig weer eens een normale droom, is door de medicatie wel eens anders. Zwangere paarse krokodillen. die met gestolen collectebussen, homofiele Jehovas-getuigen aftuigden. Het normale werk dus.
quote:
Ik heb besloten gewoon om half negen te gaan. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik wil zo snel mogelijk terug naar bed. Barstende koppijn. 3 uurtjes slapen in 2 dagen is slopend. Al kan ik maar even gaan liggen.quote:Op maandag 18 juli 2016 07:20 schreef computergirl het volgende:
Jouw grootste probleem nu is natrium/kalium volgens mij, misschien aan huisarts vragen of je daar echt nuchter voor moet zijn. Dat speelt volgens mij een grotere rol bij bloedsuiker en minder kritieke dingen die ik niet weet te spellen
Ik drink meer dan genoeg, plassen niet echt veel meer, maar wel meer. Net bloed laten prikken. Arts wil morgen al de resultaten, kunnen we vergelijken.quote:Op maandag 18 juli 2016 07:56 schreef computergirl het volgende:
ik hoop echt dat iemand je nu echt gaat helpen om een diagnose te krijgen, want dit pappen en nathouden lost niks op.
Drink je genoeg en plas je normaal? Al dat extra zout zal vast een schock zijn voor je lichaam want niet meer gewend
Spiegeltje ? Ik slik er 8 per dag. Niet dat het veel helpt. Komt ook doordat ik al 25 jaar chronische hoofdpijn had. Dat went. Zeurde een beetje, ik wist niet beter. Nu is het barstende koppijn.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:19 schreef Bluezz het volgende:
En een spiegeltje paracetamol aanleggen tegen die hoofdpijn Tong?
3X2 verdeeld over de dag.
Ellende joh
Jawel. De nieuwe bloedwaarden moeten duiden en dan specificeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:36 schreef computergirl het volgende:
Alleen symptoom bestrijding dus? Niemand gaat op zoek naar het waarom?
En als het elkaar overlapt weet je niet waar de eventuele bijverschijnzellen van komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Wel een handige zet om de cholesterolverlagers even op te schorten (al zou het verstandig zijn om ze meteen te slikken ivm de combi met de rest van je klachten) maar door de statines kun je daar enorme krampen in je benen van krijgen.
Zei hij ook, 30 jaar gerookt, gezopen als een tierelier, onregelmatig, en ongezond geleefd. De laatste 12 jaar alleen maar op m'n reet gezeten zonder buiten te komen of te bewegen. Je bent bezig geweest je lichaam te verwoesten zei ie. Op de laatste 10 jaar na, nogal Rock 'n' Roll zeggen ze dan. Maar toen sportte ik nog qua compensatie.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Je moet het zo zien ook Tong; je hebt mss jaren roofbouw op je lijf gepleegd, dat kan niet in 1,2,3 opgelost worden en het lichaam is een complexe machinerie.
toch is menselijk lichaam ontzettend goed in herstellen en compenseren Tong, anders was de mensheid nooit de oudheid & Middeleeuwen doorgekomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zei hij ook, 30 jaar gerookt, gezopen als een tierelier, onregelmatig, en ongezond geleefd. De laatste 12 jaar alleen maar op m'n reet gezeten zonder buiten te komen of te bewegen. Je bent bezig geweest je lichaam te verwoesten zei ie. Op de laatste 10 jaar na, nogal Rock 'n' Roll zeggen ze dan. Maar toen sportte ik nog qua compensatie.
Yepquote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
toch is menselijk lichaam ontzettend goed in herstellen en compenseren Tong, anders was de mensheid nooit de oudheid & Middeleeuwen doorgekomen.
Een cholesterolverlager.quote:
Nou ja schaduw... Met 1 of 2 efficiënte pilletjes kun je je weer helemaal senang gaan voelen zodat je nog een jaar of 30 in goede gezondheid kunt posten alhier. Hoe mooi is dat?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:59 schreef tong80 het volgende:
Bedankt jongens, voelt echt als een enorme steun. Ik houd jullie op de hoogte. Zodat ik van de leeftijdsgenoten in de schaduw van hun en mijn eigen leven een zonnige reactie krijg, waar ik nog iets aan heb ook.
Niet te veel posten op de beste website van Nederland dus!!quote:
Zie mijn postquote:Op woensdag 20 juli 2016 13:06 schreef Geralt het volgende:
Zijn de uitslagen van het bloed nog niet binnen?
Ben doodopquote:Op woensdag 20 juli 2016 13:24 schreef Bluezz het volgende:
Als je hoge bloeddruk hebt en meer complexe klachten zoals jij, heb je het met die temperaturen veel zwaarder dan normaal.
Rustig aan dus!!
Dat leidt af. Serieus.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet te veel posten op de beste website van Nederland dus!!
Ik doe niet anders. Mijn vochthuishouding heeft nog nooit zo huisgehouden.quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:37 schreef computergirl het volgende:
Wel goed drinken he? Water dus, of ijsthee of zo
geen 10 emmers koffie meer toch hoop ik?quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik doe niet anders. Mijn vochthuishouding heeft nog nooit zo huisgehouden.
Tong doet dat digitaal op Fok...quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:12 schreef Peachbird het volgende:
Heb je geen poëziealbum waar je dit soort jankverhalen in kunt schrijven?
Zoietsquote:Op woensdag 20 juli 2016 19:12 schreef Peachbird het volgende:
Heb je geen poëziealbum waar je dit soort jankverhalen in kunt schrijven?
quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoiets
perzik, de ideale vrucht
op de vlucht voor de pit
het middenrif gestort
in verderf, gevlucht
voor het gevoel, gericht
op de zwakte, zwalkend
lid van de onguur, de bruut
hangend in de lucht
de vogel pikt, pikt de lucht
ademt het chagrijn, beducht
voor zichzelf, voor eeuwig
Kwam er zo maar uit. Sommige mensen inspireren je gewoon.quote:
Ik bedoel letterlijk, dat je het voor jezelf opschrijft ipv te doen alsof fok een poëziealbum is.quote:Op woensdag 20 juli 2016 19:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoiets
perzik, de ideale vrucht
op de vlucht voor de pit
het middenrif gestort
in verderf, gevlucht
voor het gevoel, gericht
op de zwakte, zwalkend
lid van de onguur, de bruut
hangend in de lucht
de vogel pikt, pikt de lucht
ademt het chagrijn, beducht
voor zichzelf, voor eeuwig
Je hoeft het niet te volgen. Ik weet: afgezaagd maar wel waar. Vraag jezelf ook eens af of daar commentaar geven waar het niet past voor u en ons gewenst is. Verder is de man al 16 jaar van de partij hier. Dat geeft hem wel enig recht van spreken. Je moet niet pretenderen te weten waar dit forum voor bedoeld is.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:48 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik bedoel letterlijk, dat je het voor jezelf opschrijft ipv te doen alsof fok een poëziealbum is.
Veel mensen hebben daar steun aanquote:Op woensdag 20 juli 2016 20:48 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik bedoel letterlijk, dat je het voor jezelf opschrijft ipv te doen alsof fok een poëziealbum is.
Ja, maar hij was niet te pruimen.quote:
Waarom zou ik ? Het is FOK! en ik ben exhibitionist. Hoop ooit nog in 'Kijken in de ziel' te komen met andere internet verslaafden.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:48 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dit ook. In de loop der jaren heb ik hier virtuele en/of fysieke vrienden gemaakt. Met Bluezz hier bijvoorbeeld naar café geweest of bij haar thuis. Met haar partner Golfer belde ze ooit aan, en hebben we hier in Bommel een terrasje gepikt. Met Golfer ook naar Ajax geweest, met oa. Doc en Kamagurka. Met Doc ook naar concerten geweest samen met Mark en Kamagurka en Treinhomo. Met verschillende FOK!kers telefonisch kontakt gehad. Sommige users op FOK! die ik nooit heb ontmoet beschouw ik als vriend. Als ik 2 dagen niet heb gepost, lees je dat ze hopen dat er niks is gebeurd. Verder ben ik bescheiden en word graag geknuffeld. Eventueel tussen de borsten van Bluezzie.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te volgen. Ik weet: afgezaagd maar wel waar. Vraag jezelf ook eens af of daar commentaar geven waar het niet past voor u en ons gewenst is. Verder is de man al 16 jaar van de partij hier. Dat geeft hem wel enig recht van spreken. Je moet niet pretenderen te weten waar dit forum voor bedoeld is.
Vanochtend naar de huisarts geweest. Blijf dezelfde medicatie houden. Alleen de bloeddikte verdunner wordt anders, ander merk en hogere hoeveelheid. Moet snel aan gaan slaan. 185-122 is te extreem. Met de cholesterol van 9.1. Wordt het teveel van het goede.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 17:51 schreef computergirl het volgende:
Nog steeds geen uitslagen?
En hoe gaat het inmiddels?
bloeddruk ipv bloeddikte denk ik? Of heb je ook en probleem met stolling?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 18:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vanochtend naar de huisarts geweest. Blijf dezelfde medicatie houden. Alleen de bloeddikte verdunner wordt anders, ander merk en hogere hoeveelheid. Moet snel aan gaan slaan. 185-122 is te extreem. Met de cholesterol van 9.1. Wordt het teveel van het goede.
Voel me wel zeer langzaam beter worden, maar ik ben al snel tevreden.
Je hebt gelijk. Zout en Kalium zijn beiden bijna hersteld. Blijf wel nog de medicatie wat dat betreft slikken.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
bloeddruk ipv bloeddikte denk ik? Of heb je ook en probleem met stolling?
185/122 is idd veel te hoog.
En het zout/kalium?
ziekenhuizen en notarissen.. iets met juridisch geldig ofzo... wetgeving loopt vaak achter op de maatschappij . Maar hier is het nog altijd beter dan in Italie.. daar werkt het bankwezen nog met ganzeveer en inkt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:16 schreef Mamungkukumpurangkuntjuny het volgende:
How are you doing Herman? Voel je je al een beetje beter?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:38 schreef tong80 het volgende:
Dank je, komt goed. Sta nu echter wel op het punt naar bed te gaan.
Vallen en opstaan. Vandaag slechte dag. Denk ook door de nieuwe medicatie. Twijfel of ik even ga liggen na de Tour en voor de zaterdagavond begint. Soms kom ik over het dooie punt heen soms niet. Heb wel minder last van de evenwichtsstoornissen. Zout is hersteld of iig bijna. Dat is positief. Hoofdpijn wil ik wel eens van verlost worden. Dat is erg vermoeiend en dan slaap ik denk iki ook beter. Slapeloosheid schrijf ik met hoofdletters. Ik begin de dag doodop. Al met al gaat het erg langzaam vooruit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
How are you doing Herman? Voel je je al een beetje beter?
450.000 posts. Dat is fantastischquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:41 schreef Geelman het volgende:
Klinkt alsof je het leven van een rockster leidt!![]()
Sterkte en beterschap, tong!
620.000quote:
Wat is daar mis mee dan ?quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:39 schreef computergirl het volgende:
Zout(pillen) en hoge bloeddruk zijn niet echt een goede combinatie, ik zou bij dokter eens navragen of je er wel echt mee door moet gaan en waarom dan
Zout verhoogt je bloeddruk, dus als je al een hoge bloeddruk hebt en dit versterkt wordt door zoutinname loop je meer risico op hart- en vaatziekten.quote:
Mijn zout/natrium was gevaarlijk, extreem laag. Mijn bloeddruk is vanmiddag gecontroleerd, is in een week medicatie van 185 naar 145 gedaald.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zout verhoogt je bloeddruk, dus als je al een hoge bloeddruk hebt en dit versterkt wordt door zoutinname loop je meer risico op hart- en vaatziekten.
Onderdruk weet ik niet. Ik ben gelukkig verlost van het evenwichtsverlies. Had steeds het gevoel dat ik omviel of dat m'n benen dronken waren. Straks nog aan m'n hoofdpijn en Cholesterol werken. Trusten Bluezzie.quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:25 schreef Bluezz het volgende:
Dat is de bovendruk.
Wat is de onderdruk?
Fijn dat het met kleine stapjes toch een pietsie beter gaat!
quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:39 schreef computergirl het volgende:
Zout(pillen) en hoge bloeddruk zijn niet echt een goede combinatie, ik zou bij dokter eens navragen of je er wel echt mee door moet gaan en waarom dan
Het verhaal dat zoutgebruik en hoge bloeddruk direct aan elkaar gerelateerd zijn zingt al heel lang rond, maar het verhaal daaromheen is erg genuanceerd (zie o.a. dit en dit artikel). Hoge bloeddruk is vooral sterk gecorreleerd met overgewicht en alcoholgebruik. Zoutinname is daar eerder confounder dan hoofdeffect.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:27 schreef Moira. het volgende:
Zout verhoogt je bloeddruk, dus als je al een hoge bloeddruk hebt en dit versterkt wordt door zoutinname loop je meer risico op hart- en vaatziekten.
wow, ho , stop. Waar lees jij dat?quote:Op donderdag 28 juli 2016 07:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het lijkt me niet verstandig om op basis van een dergelijke context Tong aan te raden de voorgeschreven medicijnen niet meer te nemen.
het advies was: vraag het eens aan je dokterquote:Op donderdag 28 juli 2016 08:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
Klopt, dat zeg je niet.
Dat maakt mijn stelling niet minder waar.
In het algemeen gesteld dus: wees voorzichtig met het geven medisch advies!
Ha ha ha, bedankt. Grappig. Al 15 en half jaar FOK!ker.quote:Op donderdag 28 juli 2016 08:33 schreef BookerDeWitt het volgende:
Ik dacht altijd dat tong80 een collab was van allemaal mods en dat hij daarom zo lang lid is, damn ik wist niet dat hij een daadwerkelijk persoon was, en nu lees ik dit, shit man dat raakt wel, ik hoop dat alles snel goed met je gaat gozer!
Woog 101 kilo bij een lengte van één meter 73. Toen ik nog sportte woog ik 78 kilo, en was ik gespierd. Nu sport ik niet meer en zit als een zoutzak alleen maar op m'n reet. Weeg inmiddels 96 kilo, dus het begin is er. Heb idd veel te veel gedronken bij inactiviteit. Vorige week zei m'n huisarts dat ik in de loop der jaren m'n lichaam aan het verwoesten ben geweest, ben nu 53, en heb ouderdomsverschijnselen. Tel daarbij 35 jaar heftig uitgaan bij plus 30 jaar roken.quote:Op donderdag 28 juli 2016 07:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
[..]
Het verhaal dat zoutgebruik en hoge bloeddruk direct aan elkaar gerelateerd zijn zingt al heel lang rond, maar het verhaal daaromheen is erg genuanceerd (zie o.a. dit en dit artikel). Hoge bloeddruk is vooral sterk gecorreleerd met overgewicht en alcoholgebruik. Zoutinname is daar eerder confounder dan hoofdeffect.
Bedankt voor de verdere toelichtingquote:Op donderdag 28 juli 2016 07:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
[..]
Het verhaal dat zoutgebruik en hoge bloeddruk direct aan elkaar gerelateerd zijn zingt al heel lang rond, maar het verhaal daaromheen is erg genuanceerd (zie o.a. dit en dit artikel). Hoge bloeddruk is vooral sterk gecorreleerd met overgewicht en alcoholgebruik. Zoutinname is daar eerder confounder dan hoofdeffect.
Dat deed ik dan ook niet. Ik beantwoordde enkel Tongs vraag, waarop hij dan weer verklaarde waarom hij die zouttabletten kreeg en dat z'n bloeddruk reeds is verlaagd. Dus uiteraard gaan we er vanuit dat de beste medici prima weten wat ze doen.quote:Het lijkt me niet verstandig om op basis van een dergelijke context Tong aan te raden de voorgeschreven medicijnen niet meer te nemen.
Sowieso lijkt het me niet verstandig om advies van internet te laten prevaleren boven dat van medische professionals zonder je gedegen van de haken en ogen op de hoogte te hebben gesteld.
Zeker. Het zijn m.i. geen bijzondere klachten. Men heeft hier veel ervaring mee (weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:27 schreef Moira. het volgende:
Dus uiteraard gaan we er vanuit dat de beste medici prima weten wat ze doen.
volgens mij heeft de patiënt dat best wel en is hij het laatste jaar ook bij specialist geweest en paar keer met ambu afgevoerd.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker. Het zijn m.i. geen bijzondere klachten. Men heeft hier veel ervaring mee (weet ik uit ervaring). Het is jammer dat de patiënt niet wat eerder aan de bel heeft getrokken.
Dat heb ik dan niet gevolgd. Hij weet de schijn goed op te houden. Dat verbaast me. Als hij reeds enkele keren met klachten is afgevoerd dan verwacht je toch een degelijk onderzoek.quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij heeft de patiënt dat best wel en is hij het laatste jaar ook bij specialist geweest en paar keer met ambu afgevoerd.
Maar blijkbaar nogal selectief getest op bepaalde waardes (gok ik)
quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker. Het zijn m.i. geen bijzondere klachten. Men heeft hier veel ervaring mee (weet ik uit ervaring). Het is jammer dat de patiënt niet wat eerder aan de bel heeft getrokken. Maar het is allemaal te repareren m.i. Een ietsje gezondere levensstijl aanmeten werkt beslist in het voordeel, maar ja, dat is natuurlijk common sense. Werken aan een gezond gewicht. Voorzichtige lichaamsbeweging om de gewrichten te ontzien. Ik zie het wel goed komen met de belangrijkste man van het forum.
Komt in de buurt, ben naar een andere ervarener arts gegaan, toen ging het snel. Nou ja, in het begin. Nu gestaag, maar wel met vorderingen en dingen in het verschiet.quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij heeft de patiënt dat best wel en is hij het laatste jaar ook bij specialist geweest en paar keer met ambu afgevoerd.
Maar blijkbaar nogal selectief getest op bepaalde waardes (gok ik)
quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan niet gevolgd. Hij weet de schijn goed op te houden. Dat verbaast me. Als hij reeds enkele keren met klachten is afgevoerd dan verwacht je toch een degelijk onderzoek.
Maar goed. Hij is in goede handen nu en het komt ongetwijfeld goed met onze Herman.
quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tel daarbij 35 jaar heftig uitgaan bij
Gaan we van jouw schatting uit van dertig biertjes per uitgaansavond. Dat zou voor mij 90 bier zijn in een weekend. Per maand tijdens het uitgaan 360 biertjes. Per jaar 4320 biertjes. Ik ben vanaf m'n 18e tot 43ste ieder weekend wezen stappen. dat is 23 jaar. 25X4320= zeg maar 99 duizend biertjes. Dan zijn er nog speciale gelegenheden, zoals braderie, popfestivals, verjaardagen, vakanties en feestdagen. Zeg dat die per jaar 1000 alcoholische versnaperingen opbrengen. Komt er 23.000 bij de 99.000= 122000. Van 2000 tot vrij recent, iedere dag 2 flessen wijn. Laat ik het naar beneden afronden. 1 fles wijn is 6 biertjes. Dus minimaal iedere dag 12 bier en dat tien jaar lang. Dat wordt dan 10x365x12= naar beneden afgerond 40.000 biertjes. Opgeteld bij de 122000 geeft 162.000 biertjes in 35 jaar uitgaan en of zuipen. Ik heb vanaf m'n 18e tot m'n 50ste gerookt.quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:41 schreef Rozevla het volgende:
[..]X 103837291928383
" ja ik ga heftig uit "
Als de naalden nog in je arm hangen op maandag ochtend ga je heftig uit.
Als je gewoon 30 bier naar binnen dondert ga je niet heftig uit.
Heftig uitgaan....![]()
HA!!!
Je post vakerquote:Op donderdag 28 juli 2016 18:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gaan we van jouw schatting uit van dertig biertjes per uitgaansavond. Dat zou voor mij 90 bier zijn in een weekend. Per maand tijdens het uitgaan 360 biertjes. Per jaar 4320 biertjes. Ik ben vanaf m'n 18e tot 43ste ieder weekend wezen stappen. dat is 23 jaar. 25X4320= zeg maar 99 duizend biertjes. Dan zijn er nog speciale gelegenheden, zoals braderie, popfestivals, verjaardagen, vakanties en feestdagen. Zeg dat die per jaar 1000 alcoholische versnaperingen opbrengen. Komt er 23.000 bij de 99.000= 122000. Van 2000 tot vrij recent, iedere dag 2 flessen wijn. Laat ik het naar beneden afronden. 1 fles wijn is 6 biertjes. Dus minimaal iedere dag 12 bier en dat tien jaar lang. Dat wordt dan 10x365x12= naar beneden afgerond 40.000 biertjes. Opgeteld bij de 122000 geeft 162.000 biertjes in 35 jaar uitgaan en of zuipen. Ik heb vanaf m'n 18e tot m'n 50ste gerookt.
3 builen drum per week, ik draaide 50 peuken uit één buil, dat geeft 150 peuken per week, dat geeft 600 peuken per maand en 7200 peuken per jaar. 7200x32= 230.000 peuken in totaal.
Ergo, vanaf mijn 18e, 162.000 biertjes op en 230.000 sigaretten. Gewoon doorsnee dus.
162.000 biertjes gedronken en 230.000 sigaretten gerookt plus 620.000 posts op FOK! met ook nog eens 25.000 topics. Tong denkt in het groot. Verder ben ik niet verslavingsgevoelig en niet mateloos.quote:
Beetje, is bereid het afgestorven gedeelte te laten herfunctioneren.quote:
Dat moet kunnen. Het is m.i. zorgwekkender wat je daaraan hebt uitgegeven.quote:Op donderdag 28 juli 2016 18:06 schreef tong80 het volgende:
geeft 162.000 biertjes in 35 jaar uitgaan en of zuipen
Ondanks 'alles', wens ik je beterschap Tong. Ziek zijn is verschrikkelijk en vooral als je niet weet wat er is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:27 schreef tong80 het volgende:
Ben al een paar jaar aan het sukkelen, van m'n graad gegaan op straat, daardoor twee keer in de ambulance beland. Continue moe, barstende koppijn, slaperig, uitgeteld. Ik mankeerde van alles, trap op lopen ging en gaat bijna niet. Eten moeizaam. Met 4 uur slaap nam ik genoegen. Opnames, onderzoeken. Details werden er gevonden. Moest meer vitamines slikken en meer bewegen b.v..
Allemaal gedaan. Bleef "ziek", soort dweilen met de kraan open.
Het ging alleen maar slechter. Maand geleden hebben ze nog 112 voor me gebeld. Heel verhaal, bleken parasieten met me bezig te zijn. Die heeft iedereen, ze slaan toe als je geen weerstand hebt.
Ik hoorde op FOK! steeds vaker: 'Wat is er Tong? Zo kennen we je niet.' In het dagelijkse leven probeerde ik de schone schijn op te houden, soms lukt dat niet en snauwde ik uit het niets om niets. Ik ben een positivo. Niet dat ik huppelend met een hoedje van papier vlindertjes ga vangen in het rode en paarse bloemetjesbos. Meer dat een glas half vol is, ook al is ie leeg. Ook op FOK! schoot en schiet ik soms met DumDum kogels. Ik schrik er dan zelf van. Zit ik te balen als een stekker. Weet niet hoe ik het moet goed maken.
Deze week gaat het extreem slecht met me. Vanaf zondag nog beroerder. Dan zal je zeggen ga dan in bed liggen. Maar dat is ook de horror. Van zondagochtend tot dinsdag ochtend 0 uur geslapen. M'n kop bonkte. Vannacht 3 uurtjes weg kunnen doezelen. Ben ik nu al tevreden mee. Gisteren was het dieptepunt. Moest naar de huisarts, kon niet zelfstandig. M'n lieve neef Gertie gebeld. Heeft me naar de huisarts gereden. Toen ik opstond en naar binnen wilde gaan, vroeg de huisarts wat er was. Ik slingerde als Bony St. Claire naar hem toe. 'Hé Patty.' zei ik tegen hem.
Ik zat zwetend tegenover hem. 'Gaat het een beetje Herman?' 'Kan beter dokter.' 'Wat heb je?'
'Haben sie eine stunde?' Ik vertelde hoe ik me op dat moment voelde en waar ik allemaal last van had. Dat is wel erg veel zei ie. 'Ik weet het, ben er aan gewend geraakt' M'n verhaal gedaan, bloeddruk gemeten etc. Was speciaal nuchter gebleven, om bloed te kunnen laten prikken. Als je ladderzat bloed laat prikken denken ze gelijk dat je een junk bent. Dat wil je niet als oprechte alcoholist.
Ik zou maandag bij de arts langs gaan om te vernemen wat ze eventueel hebben gevonden.
Gaat net de telefoon. 'Met dokter Vollenberg.' Oeps, da's nie goe. 'Hoe gaat het ?' 'Ik schrok gisteren van je.' 'Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde dokter.' 'Ze hebben namelijk met urgentie nu al een Fax gestuurd.' 'Er zijn schrikbarende waarden gemeten, vooral Nitrium en Calsium, verder nog andere dingen. Je cholesterol is 9.1 zo hoog heb ik nog nooit meegemaakt' Heel gesprek nog. Enfin. Ik begreep het niet allemaal, maar ze kunnen nu onmiddellijk "iets" aan de kern van de oorzaak doen. Hij is contact aan het opnemen met een internist. Wil vandaag al beginnen met behandelingen. Alleen moeten ze overleggen, hoe, wat en waar. Dus nu zit ik hier naar de gezellige beelden uit Nice te kijken, die vrolijken je echt op. Enfin, ik wacht maar af. Hopen dat er nu eindelijk schot in de zaak komt. En jullie de oud Tong weer terugkrijgen. Nu eerst ff pissen.
Je kunt hem voor hetzelfde geld ook beterschap wensen. Kost nix.quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kut. Per ongeluk een tong topic gelezen. Kwam er pas na de eerste alinea achter.
Je hebt gelijk. Beterschap tong. Maar ik hoop wel dat je, als je weer de oude bent/wordt, optyft van fok.quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt hem voor hetzelfde geld ook beterschap wensen. Kost nix.
En die afzeikmentaliteit voor 1 keer even vergeten.
Nooit te laat voor grondige renovatiewerkzaamheden.quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:33 schreef tong80 het volgende:
Nu nog van mijn chronische vermoeidheid en continue hoofdpijn af. Verder heb je gelijk. M'n huisarts zei dat ik jarenlang bezig ben geweest m'n lichaam te verwoesten.
Ik kwam er achter.quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kut. Per ongeluk een tong topic gelezen. Kwam er pas na de eerste alinea achter.
Zei W.F. Hermans ook altijd tegen me. 'Niet overdrijven Willem', zei ik dan steeds. 'Bijna altijd, jij hebt altijd gelijk.' Moest ie kuchend lachen. We waren echte maatjes destijds. Als haringen in een ton, klopten we elkaar trots op de borst. Hugo Walker en Hugo Borst scheten zeven kleuren stront. Hij had malle Hugo immers al afgeserveerd, servetje om en Jan huigen in de ton. Dat was bon ton bij Hermans. Niet bepaald een huichelaar. Hart op de tong, als een echte tong betaamt. Die laten zich niet kisten, niet kleineren door de eerste de beste newbie op een internet forum. Die geen zeven kleuren stront schijt, maar in z'n broek piest uit angst voor de ware meesters. Die rechtvaardig, edoch meedogenloos hun zwaard van Damascus het werk laten doen. De nieuwe haringen worden ontkaakt, de newbie FOK!kers wordt de kaak gebroken, opdat ze eeuwig het zwijgen wordt opgelegd.quote:
Ben bezigquote:Op donderdag 28 juli 2016 19:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nooit te laat voor grondige renovatiewerkzaamheden.
Daarom.quote:
Zeg ikquote:Op donderdag 28 juli 2016 19:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom.
Je gaat hoe dan ook een betere kant op.
yes, sorry, ik had gewoon niet gedacht dat zo lang iemand echt dedicated kon zijn aan dit forum. Je bent een voorbeeld voor velenquote:Op donderdag 28 juli 2016 14:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ha ha ha, bedankt. Grappig. Al 15 en half jaar FOK!ker.Het gaat steeds beter, langzaam, maar wel gestaag. Zometeen wordt m'n nieuwe PC geïnstalleerd, deze is terminaal. Dus maak je borst maar nat, ik ga er straks optimistisch tegenaan.
Nog steeds geen heftig uitgaanquote:Op donderdag 28 juli 2016 18:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gaan we van jouw schatting uit van dertig biertjes per uitgaansavond. Dat zou voor mij 90 bier zijn in een weekend. Per maand tijdens het uitgaan 360 biertjes. Per jaar 4320 biertjes. Ik ben vanaf m'n 18e tot 43ste ieder weekend wezen stappen. dat is 23 jaar. 25X4320= zeg maar 99 duizend biertjes. Dan zijn er nog speciale gelegenheden, zoals braderie, popfestivals, verjaardagen, vakanties en feestdagen. Zeg dat die per jaar 1000 alcoholische versnaperingen opbrengen. Komt er 23.000 bij de 99.000= 122000. Van 2000 tot vrij recent, iedere dag 2 flessen wijn. Laat ik het naar beneden afronden. 1 fles wijn is 6 biertjes. Dus minimaal iedere dag 12 bier en dat tien jaar lang. Dat wordt dan 10x365x12= naar beneden afgerond 40.000 biertjes. Opgeteld bij de 122000 geeft 162.000 biertjes in 35 jaar uitgaan en of zuipen. Ik heb vanaf m'n 18e tot m'n 50ste gerookt.
3 builen drum per week, ik draaide 50 peuken uit één buil, dat geeft 150 peuken per week, dat geeft 600 peuken per maand en 7200 peuken per jaar. 7200x32= 230.000 peuken in totaal.
Ergo, vanaf mijn 18e, 162.000 biertjes op en 230.000 sigaretten. Gewoon doorsnee dus.
Jij bent dan ook erg stoer.quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:58 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Nog steeds geen heftig uitgaan![]()
En qua roken valt het ook mee.
Ik rook 1,5 pakje per dag.
2 als het mooi weer is
3 als het weekend is
Minstensquote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:45 schreef bamibij het volgende:
16 jaar lang twee flessen wijn per dag drinken.. Gast
Ja, voor mij, de HEMA, de Albert Heijn en de slijter.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:45 schreef bamibij het volgende:
Was het moeilijk om daar mee te stoppen trouwens? Ja zeker?
netjesquote:Op donderdag 28 juli 2016 18:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je leeft toch in je jeugd nu ?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 02:22 schreef tailfox het volgende:
Ik wou dat ik mijn jeugd de schuld kon geven.
Het kost wat, maar dan heb je ook iets.quote:
in ieder geval een hoop mooie herinneringenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 03:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het kost wat, maar dan heb je ook iets.
Dat kun je wel zeggen, kan er een boek over schrijven.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 03:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
in ieder geval een hoop mooie herinneringen
ik krijg nu een beetje een Paul Gascoigne indruk van je. Liep jij ook naakt over straat richting de slijter?quote:
Hij was de slijterquote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik krijg nu een beetje een Paul Gascoigne indruk van je. Liep jij ook naakt over straat richting de slijter?
Hij versleet slijters bij de vleet....quote:
Ja, hoezoquote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik krijg nu een beetje een Paul Gascoigne indruk van je. Liep jij ook naakt over straat richting de slijter?
Heel wat wijven versleten. Ze noemden me in Bommel Herman de puntenslijper.quote:
Hij versleet slijters bij de vleet.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Hij versleet slijters bij de vleet....
Pure poëzie![]()
daar kan Tong vast wel een gedichtje van maken
Tering. Prachtig.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij versleet slijters bij de vleet.
hij versleet slijters bij de vleet
hij hijgde amechtig
het zweet druppelde stapsgewijs,
drapeerde zijn vocht bedachtzaam
hij besteedde de bron uit
beduusd van het geweld der
poriën, uitgeteld, bezweken
geraakt door natigheid
hij was dorstig, gulzig
de dronken schavuit, de schuit
voerde hem langs de kanalen
dronken van geluk, eeuwig uitgeteld
een 10 met een gniffelquote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij versleet slijters bij de vleet.
hij versleet slijters bij de vleet
hij hijgde amechtig
het zweet druppelde stapsgewijs,
drapeerde zijn vocht bedachtzaam
hij besteedde de bron uit
beduusd van het geweld der
poriën, uitgeteld, bezweken
geraakt door natigheid
hij was dorstig, gulzig
de dronken schavuit, de schuit
voerde hem langs de kanalen
dronken van geluk, eeuwig uitgeteld
Ach, moest toch die kant op.quote:
Tongeke toch, had em gemist..quote:Op vrijdag 29 juli 2016 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben inmiddels gedwongen door de situatie gestopt met drinken.
Ben een sprinter Manono. Laat me dus niet zo snel schaken voor de lange loper.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 03:43 schreef Manono het volgende:
[..]
Tongeke toch, had em gemist..
Wat zal hij weer een frisse baas worden. Over 2 jaar samen Dam tot Dam loop?![]()
En aub, NOOIT meer excuus in je TT.
IK zag het. Je vergat 'm:quote:Op zaterdag 30 juli 2016 04:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben een sprinter Manono. Laat me dus niet zo snel schaken voor de lange loper.
Ergens in het middenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 04:42 schreef Manono het volgende:
[..]
IK zag het. Je vergat 'm:
Nou, dan ga ik je volgend jaar een keer achternazitten voor een potje schaak met espresso.
Ergens in het midden.
Ik dank u.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 00:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sterkte tong! Hoop dat je huisarts je stukken verder kan brengen!
Over het algemeen slecht. Met elk uurtje ben ik tevreden. Altijd al een slechte, lichte slaper geweest. Maar nu is het beetje te. Als ik 4/5 uur heb geslapen ben ik tevreden, en hoef ik overdag niet één uurtje of twee uurtjes bij te slapen. Gisteren had ik bij elkaar denk ik 2 uurtjes echt geslapen. Word dan moe wakker en ga later in de ochtend even liggen. Ook tegen de avond. Vannacht redelijk geslapen. 4 uur achter elkaar en na wakker te zijn geweest ik schat nog een uurtje. Nu kan ik er tegenaan, en weet bijna zeker dat ik vandaag gewoon uit bed kan blijven.quote:
Ik ken de regels van schaken. Kan redelijk aanvallen, maar het niet combineren met een afdoende verdediging. Als ik al iets zou spelen is het triviant, wel met mijn speciale regels, dat wil zeggen zonder dobbelsteen en zonder bord. Iemand krijgt een vraag, heeft ie hem goed krijg je twee punten, weet je het goede antwoord niet krijgt de tegenstander de kans om één punt te scoren, zo speelden mijn broer en ik het, en schakelt het de geluksfactor uit. Eén klein nadeel is dat ik dan altijd win.quote:
Dank je.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nooit gedacht dat nog uit mijn strot te krijgen, maar ik wil je nog wel geregeld een baggertopic zien openen in KLB. Al dan niet daarna verontwaardigd in ons FB-topic. Beterschap tong!
kom je wel buiten? Heb je een anders een balkon? Daglicht is belangrijk bij aanmaak slaaphormoonquote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over het algemeen slecht. Met elk uurtje ben ik tevreden. Altijd al een slechte, lichte slaper geweest. Maar nu is het beetje te. Als ik 4/5 uur heb geslapen ben ik tevreden, en hoef ik overdag niet één uurtje of twee uurtjes bij te slapen. Gisteren had ik bij elkaar denk ik 2 uurtjes echt geslapen. Word dan moe wakker en ga later in de ochtend even liggen. Ook tegen de avond. Vannacht redelijk geslapen. 4 uur achter elkaar en na wakker te zijn geweest ik schat nog een uurtje. Nu kan ik er tegenaan, en weet bijna zeker dat ik vandaag gewoon uit bed kan blijven.
Ik zat je natuurlijk ook maar een beetje op te jutten hoor, dacht, misschien gooit 'ie er weer eentje in KLB vandaagquote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je.
Ik open zelden baggertopics, dat is het punt. Tegen die stigmatiserende vooroordelen loop ik continue aan. Mijn briljante of geniale, hoogstaande, unieke, bewonderingswaardige topics worden vergeten als ik me bij uitzondering aanpas aan het gepeupel en een schijtlollig topic open. Dus dat doe ik mondjesmaat en bij hoge uitzondering. In feedback m'n gelijk halen is niet mijn hobby, vind het wel leuk, alleen wordt er zelden toegegeven dat ik gelijk heb. Dat is mijn lot, ik heb er inmiddels vrede mee. Berust er in. Net zoals mijn illustere naamgenoot Willem Frederik Hermans heb ik immers altijd gelijk.
Ik kom nooit buiten, wordt aangewerkt. De laatste 15 jaar inactief geweest. Vitamine-D gebrek als resultaat. Zoals gezegd er wordt aan gewerkt, gaat stapsgewijs.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
kom je wel buiten? Heb je een anders een balkon? Daglicht is belangrijk bij aanmaak slaaphormoon
prima. Hou ajb in achterhoofd dat 10 minuten direct zonlicht per dag al enorme stap in goede richting is, je hoeft niet gelijk de 4daagse te wandelenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kom nooit buiten, wordt aangewerkt. De laatste 15 jaar inactief geweest. Vitamine-D gebrek als resultaat. Zoals gezegd er wordt aan gewerkt, gaat stapsgewijs.
Dit bedoel ik dus. Ik verras je met mijn antwoord, of met mijn taalgebruik. Terwijl ik vrijwel altijd op deze manier post als ik meer dan een one-liner neerknal. Ik heb een eigen topic waar ik m'n epistels in post, in TTK, die ik elders heb geplaatst en waarvan ik denk dat ze het bewaren waard zijn. Ik zeg niet voor niets gekscherend dat ik geniaal ben, dat laat mijn briljante geest niet toe en wordt toch niet geloofd door de ongelovige ketters. Je moet eerst met je bakkes op tv zijn geweest om serieus te worden genomen, of je moet Kim Holland heten. Ik correspondeer al jaren met Frénk van der Linden, we leerden elkaar kennen in het Zomergasten topic op FOK! We deelden veel interesses, zoals W.F. Hermans, sport, kunst en bruine sjoelbakken. Ik liet hem mijn columns lezen die ik schrijf voor de internet-site van het Bommelse suffertje.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik zat je natuurlijk ook maar een beetje op te jutten hoor, dacht, misschien gooit 'ie er weer eentje in KLB vandaagWe willen de originele 'tongs' natuurlijk wel blijven zien.
Dit vind ik trouwens echt een mooi semantisch stukje. Dat doe je niet altijd op deze manier, en ja, ik weet dat de boog niet altijd gespannen kan staan. Tover je dat zo uit de hoge hoed nu net?
Waarom in m'n achterhoofd ?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
prima. Hou ajb in achterhoofd dat 10 minuten direct zonlicht per dag al enorme stap in goede richting is, je hoeft niet gelijk de 4daagse te wandelen
Heb je geen balkonnetje Tong?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kom nooit buiten, wordt aangewerkt. De laatste 15 jaar inactief geweest. Vitamine-D gebrek als resultaat. Zoals gezegd er wordt aan gewerkt, gaat stapsgewijs.
Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen.quote:
Mits je van een kale kip hebt geplukt.quote:
ik ben niet achterdoktig. Zal er eens over nadenkenj. Maar ik heb altijd licht geslapen. Vroeg laatst aan m'n buurman of ie vakantie had. Waarom vroeg ie. 'Omdat ik je niet meer hoor doortrekken om 10 over 6quote:Op zaterdag 30 juli 2016 12:31 schreef Bluezz het volgende:
Dat slapen he... misschien vind je het niet leuk dat ik het opper (je hebt al genoeg aan je -achter- hoofd qua dokteren) doet me denken aan slaapapneu.
Je hebt de laatste tijd geen 'slapies' dus niemand weet hoe je slaapt (als je slaapt).
Als je snurkend slaapt kan je adem stokken en denkt je lichaam hellepie! wakker worden en ademen!!
Via huisarts zou je hiervoor een longarts kunnen raadplegen.
Bluezz heeft gelijk Tong, ik had nogal een Bolle zwager, ik heb die zwager nog steeds, maar hij isquote:Op zaterdag 30 juli 2016 12:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
ik ben niet achterdoktig. Zal er eens over nadenkenj. Maar ik heb altijd licht geslapen. Vroeg laatst aan m'n buurman of ie vakantie had. Waarom vroeg ie. 'Omdat ik je niet meer hoor doortrekken om 10 over 6
Wat wil je dan dat ik post, na 5 minuten ?quote:
Ik ben niet bol. Ik heb zware botten.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 12:54 schreef FANN het volgende:
ik had nogal een Bolle zwager, ik heb die zwager nog steeds, maar hij is
niet zo bol meer![]()
Nou ja, je moet het zelf weten, maar Bluezz zou best eens gelijk kunnen hebben ..quote:Op zaterdag 30 juli 2016 12:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben niet bol. Ik heb zware botten.
Natuurlijk, weet ik toch, je kent me. Ik neem het ter harte. Maar het moet allemaal niet te ernstig worden. Ik moet wel mezelf blijven, en niet overkomen als een ouwe zeur. Ik reageerde binnen vijf minuten. Ik krijg zoveel adviezen, niet dat ik die van bluezzie niet serieus neem, integendeel, maar ik kan toch niet zeggen na er amper over na te hebben gedachyt 'Ik ga maandag gelijk eenj afspraak maken. Natuurlijk zit het nu in m'n achterhoofd, net zoals Anne frank in het achterhhuis zat en het wel uit haar hoofd liet het aan de grote klok te hangen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 12:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja, je moet het zelf weten, maar Bluezz zou best eens gelijk kunnen hebben ..
Zou een KNO arts niet handiger zijn?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 12:31 schreef Bluezz het volgende:
Dat slapen he... misschien vind je het niet leuk dat ik het opper (je hebt al genoeg aan je -achter- hoofd qua dokteren) doet me denken aan slaapapneu.
Je hebt de laatste tijd geen 'slapies' dus niemand weet hoe je slaapt (als je slaapt).
Als je snurkend slaapt kan je adem stokken en denkt je lichaam hellepie! wakker worden en ademen!!
Via huisarts zou je hiervoor een longarts kunnen raadplegen.
Dan is het goedquote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Natuurlijk, weet ik toch, je kent me. Ik neem het ter harte.
Ben ik al geweest, wel voor iets anders, gezwelletje in m'n mond, was gelukkig niet waar ze bang voor waren. Maar de KNO arts komt vrijwel zeker nog in beeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:03 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Zou een KNO arts niet handiger zijn?
Ah, als je die spreekt kun je de apneu suggestie wel aankaarten.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik al geweest, wel voor iets anders, gezwelletje in m'n mond, was gelukkig niet waar ze bang voor waren. Maar de KNO arts komt vrijwel zeker nog in beeld.
Zeker. Waar ik erg veel last van blijf houden is de kortademigheid, die bij inspanning nog heftiger is. Zal ook bij de KNO arts, eventueel aan bod moeten komen lijkt me.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:06 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ah, als je die spreekt kun je de apneu suggestie wel aankaarten.
Weet ik tochquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Het lullige is van klachten posten dat bemoeials die het beste met je voor hebben met allerlei tips en trucs komen, vaak omdat deze bemoeials bijv ervaring hebben met ziektes e.d.
Sorry als ik opdringerig overkom dat is niet de bedoeling.
Is dat niet gewoon het symptoom van deels de leeftijd en deels gewoon een slechte conditie? Conditie blijft niet vanzelf bestaan natuurlijk, zonder beweging en met die minstens 20 kilo teveel, die moet je ook meesleuren. Ik merk dat ook vrij hevig these days met mijn wandelingen in de Ardennen als je weer 2 kilometer klim krijgt. Dat is moordend. Ik ben voor het goeie ook 12 a 15 kilo te zwaar. En dat maakt ook dat je je geen 30 meer voelt in de heuvels.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:07 schreef tong80 het volgende:
Waar ik erg veel last van blijf houden is de kortademigheid, die bij inspanning nog heftiger is.
Heb je je hart al eens laten testen?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker. Waar ik erg veel last van blijf houden is de kortademigheid, die bij inspanning nog heftiger is. Zal ook bij de KNO arts, eventueel aan bod moeten komen lijkt me.
Klopt ook. Het is alles bij elkaar. M'n huis arts begon ook over mijn leeftijd. Een ander wordt er waarschijnlijk later mee geconfronteerd. Moet ik aan gaan werken en kijken hoe, wat het opbrengt.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon het symptoom van deels de leeftijd en deels gewoon een slechte conditie? Conditie blijft niet vanzelf bestaan natuurlijk, zonder beweging en met die minstens 20 kilo teveel, die moet je ook meesleuren. Ik merk dat ook vrij hevig these days met mijn wandelingen in de Ardennen als je weer 2 kilometer klim krijgt. Dat is moordend. Ik ben voor het goeie ook 12 a 15 kilo te zwaar. En dat maakt ook dat je je geen 30 meer voelt in de heuvels.
Ja, was normaal. Wel een te snelle hartslag van minimaal 120.quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja, was normaal. Wel een te snelle hartslag van minimaal 120.
Komt natuurlijk ook omdat je vies dik bent.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja, was normaal. Wel een te snelle hartslag van minimaal 120.
Probeer je me nu te kwetsenquote:Op zondag 31 juli 2016 13:47 schreef Rozevla het volgende:
[..]
[..]
Komt natuurlijk ook omdat je vies dik bent.
Hihi
KLB / Overdreven gedoe om hommo'squote:Op zondag 31 juli 2016 13:47 schreef Rozevla het volgende:
[..]
[..]
Komt natuurlijk ook omdat je vies dik bent.
Hihi
Is gewoon hoe ik erover denk, overdreven gedoe van die queensquote:Op zondag 31 juli 2016 14:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
KLB / Overdreven gedoe om hommo's
Was je trots op dit topic ?
Ik heb een soortgelijk topic geopend. Als je die van jou en die van mij vergelijkt, is het topic van jou een opstel voor de schoolkrant in groep twee van de basisschool. Die van mij een bijlage in het boekenweekgeschenk.quote:Op zondag 31 juli 2016 14:10 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Is gewoon hoe ik erover denk, overdreven gedoe van die queens![]()
Ok dus?quote:Op zondag 31 juli 2016 14:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijk topic geopend. Als je die van jou en die van mij vergelijkt, is het topic van jou een opstel voor de schoolkrant in groep twee van de basisschool. Die van mij een bijlage in het boekenweekgeschenk.
Heb liever dat je je vinger uit m'n reet haalt. Wil weer gaan zitten.quote:
quote:Op zondag 31 juli 2016 14:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb liever dat je je vinger uit m'n reet haalt. Wil weer gaan zitten.
Ik snap ook niet waarom ie steeds stickers wil uitdelen. Dat was al eerder in dit topic maar dat is verwijderd door CC.quote:Op zondag 31 juli 2016 14:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb liever dat je je vinger uit m'n reet haalt. Wil weer gaan zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |