Ben al een paar jaar aan het sukkelen, van m'n graad gegaan op straat, daardoor twee keer in de ambulance beland. Continue moe, barstende koppijn, slaperig, uitgeteld. Ik mankeerde van alles, trap op lopen ging en gaat bijna niet. Eten moeizaam. Met 4 uur slaap nam ik genoegen. Opnames, onderzoeken. Details werden er gevonden. Moest meer vitamines slikken en meer bewegen b.v..
Allemaal gedaan. Bleef "ziek", soort dweilen met de kraan open.
Het ging alleen maar slechter. Maand geleden hebben ze nog 112 voor me gebeld. Heel verhaal, bleken parasieten met me bezig te zijn. Die heeft iedereen, ze slaan toe als je geen weerstand hebt.
Ik hoorde op FOK! steeds vaker: 'Wat is er Tong? Zo kennen we je niet.' In het dagelijkse leven probeerde ik de schone schijn op te houden, soms lukt dat niet en snauwde ik uit het niets om niets. Ik ben een positivo. Niet dat ik huppelend met een hoedje van papier vlindertjes ga vangen in het rode en paarse bloemetjesbos. Meer dat een glas half vol is, ook al is ie leeg. Ook op FOK! schoot en schiet ik soms met DumDum kogels. Ik schrik er dan zelf van. Zit ik te balen als een stekker. Weet niet hoe ik het moet goed maken.
Deze week gaat het extreem slecht met me. Vanaf zondag nog beroerder. Dan zal je zeggen ga dan in bed liggen. Maar dat is ook de horror. Van zondagochtend tot dinsdag ochtend 0 uur geslapen. M'n kop bonkte. Vannacht 3 uurtjes weg kunnen doezelen. Ben ik nu al tevreden mee. Gisteren was het dieptepunt. Moest naar de huisarts, kon niet zelfstandig. M'n lieve neef Gertie gebeld. Heeft me naar de huisarts gereden. Toen ik opstond en naar binnen wilde gaan, vroeg de huisarts wat er was. Ik slingerde als Bony St. Claire naar hem toe. 'Hé Patty.' zei ik tegen hem.
Ik zat zwetend tegenover hem. 'Gaat het een beetje Herman?' 'Kan beter dokter.' 'Wat heb je?'
'Haben sie eine stunde?' Ik vertelde hoe ik me op dat moment voelde en waar ik allemaal last van had. Dat is wel erg veel zei ie. 'Ik weet het, ben er aan gewend geraakt' M'n verhaal gedaan, bloeddruk gemeten etc. Was speciaal nuchter gebleven, om bloed te kunnen laten prikken. Als je ladderzat bloed laat prikken denken ze gelijk dat je een junk bent. Dat wil je niet als oprechte alcoholist.
Ik zou maandag bij de arts langs gaan om te vernemen wat ze eventueel hebben gevonden.
Gaat net de telefoon. 'Met dokter Vollenberg.' Oeps, da's nie goe. 'Hoe gaat het ?' 'Ik schrok gisteren van je.' 'Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde dokter.' 'Ze hebben namelijk met urgentie nu al een Fax gestuurd.' 'Er zijn schrikbarende waarden gemeten, vooral Nitrium en Calsium, verder nog andere dingen. Je cholesterol is 9.1 zo hoog heb ik nog nooit meegemaakt' Heel gesprek nog. Enfin. Ik begreep het niet allemaal, maar ze kunnen nu onmiddellijk "iets" aan de kern van de oorzaak doen. Hij is contact aan het opnemen met een internist. Wil vandaag al beginnen met behandelingen. Alleen moeten ze overleggen, hoe, wat en waar. Dus nu zit ik hier naar de gezellige beelden uit Nice te kijken, die vrolijken je echt op. Enfin, ik wacht maar af. Hopen dat er nu eindelijk schot in de zaak komt. En jullie de oud Tong weer terugkrijgen. Nu eerst ff pissen.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !