abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163556647
quote:
'Italiaanse banken kunnen crisis in financiële sector veroorzaken'

De problemen in de Italiaanse bankensector kunnen zich verspreiden naar de rest van Europa en een ernstige crisis in de financiële sector veroorzaken.

Daarvoor waarschuwt de voorzitter van de Franse bank Société Générale woensdag in een interview met persbureau Bloomberg.

Volgens Lorenzo Bini Smaghi staat het hele bankensysteem onder druk door de onrust in Italië. Italiaanse banken hebben te maken met honderden miljarden aan slechte leningen en de Italiaanse overheid zoekt naar manieren om banken te hulp te schieten, hoewel staatssteun is gebonden aan strenge Europese regels.

Bini Smaghi vindt daarom dat de regels voor steun aan banken moeten worden versoepeld en dat snel belastinggeld moet worden aangewend om de bankensector te ondersteunen. Daarbij is volgens de Italiaanse topbankier en voormalig ECB-bestuurslid een Europese oplossing nodig, in plaats van nationale ingrepen.
De volgende crisis, velen hebben daar al langer op gewezen, staat al weer voor de deur voor de EU. Honderden miljarden aan "slechte" leningen die op de balans drukt van Italiaanse banken.
Nu dacht ik zelf dat de ECB die prut sws al aan het opkopen was, eerlijk gezegd, dus eigenlijk begrijp ik nu de acute paniek niet. Hoe dan ook ze hebben 40 miljard nodig op korte termijn, en uiteraard zien we die dan weer terug, not.

Ze hebben 360 miljard ¤ aan "slechte" leningen en willen een bail-out dus:

quote:
'Italiaanse banken kunnen systeemcrisis veroorzaken'
De huidige regels over staatsteun aan banken moeten worden herzien, nu de crisis bij de Italiaanse banken zich kan verspreiden naar de rest van Europa.

Dat zegt de oud-bestuurder van de Europese Centrale Bank (ECB) en huidige voorzitter van de Franse grootbank Société Générale, Lorenzo Bini Smaghi, woensdag in een interview met Bloomberg.

'De hele bankensector staat onder druk,' aldus Bini Smaghi, die vanaf 2005 zeven jaar lang verkeerde in het hoogste orgaan van de Europese monetaire beleidsmakers. 'Wij hebben regels opgesteld voor publiek geld. Deze moeten opnieuw worden bekeken in een markt waarin een potentiële crisis noopt tot enkele uitzonderingen.'

In onderhandeling

Bini Smaghi, sinds twee jaar aan de top van één van Frankrijks grootste banken, schaart zich met zijn uitspraken achter de Italiaanse regering die van plan is om nieuw geld in 's lands banken te steken. Rome is momenteel in onderhandeling met de Europese autoriteiten, die niet willen dat banken worden gered met publiek geld en vinden dat ook de obligatiehouders van de banken een duit in het zakje moeten doen.

Italiaanse banken gaan gebukt onder ¤360 mrd aan slechte leningen, zo becijferde Bloomberg. De Italiaanse regering wil de helpende hand toesteken, nu de aandelen van de Italiaanse banken onder druk staan door de brexit.

Monte dei Paschi di Siena

Zo verloor Monte dei Paschi di Siena, de oudste bank ter wereld, maandag al 14% van zijn beurswaarde. Woensdag vaardige de Italiaanse toezichthouder een tijdelijk verbod uit op het 'shorten' van het aandeel van deze bank. Beleggers kunnen daardoor niet speculeren op een verdere koersdaling van de probleembank. De koers herstelde zich daarna.

Bini Smaghi trad vier jaar geleden terug uit de directie van de ECB, toen zijn landgenoot Mario Draghi de positie van voorzitter kreeg.
Al naar gelang zal de reactie van de overheid zijn: austerity, wat zoals we weten dan de crisis zal verdiepen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 06-07-2016 13:42:58 ]
I´m back.
pi_163556675
Crises zijn van alle tijden.
pi_163559247
Dat gegeven schrijf ik al tijden binnen mijn reacties op. Over een paar jaar is de euro ingestort.
pi_163559274
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:36 schreef Elzies het volgende:
Dat gegeven schrijf ik al tijden binnen mijn reacties op.
Er werd ook al veel voor gewaarschuwd idd, en Frankrijk vormt het zelfde risico, maar het wordt nu acuut kennelijk.
I´m back.
pi_163559421
Laten we eens kijken welke spelregels van de euro ze nu gaan breken, hoewel er weinig meer te breken valt. Alles is al eens gebroken om de euro te redden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 6 juli 2016 @ 16:23:43 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163560214
Ze kunnen misschien wat geld lenen van Panama.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163560780
Hopelijk houdt de EU dit keer haar rubberen ruggetje recht en moeten eerst de obligatiehouders en de spaarrekeningen van de banken zelf bloeden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_163561756
Deutsche Bank is ook tijdenlang aan het wankelen. Er hoeft maar één domino-steen te vallen en het is raak.

Ik vrees dat de EU wel zal moeten buigen, anders zal Renzi nationale noodwetgeving gebruiken om de banken te redden. Het laatste woord ligt nu eenmaal in Rome.
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:38:59 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163562029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laten we eens kijken welke spelregels van de euro ze nu gaan breken, hoewel er weinig meer te breken valt. Alles is al eens gebroken om de euro te redden.
Begrotingstekort rond de 3% bijvoorbeeld?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:57:04 #10
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163562359
Who cares? Er is net 1200 miljard aan pensioenpotten vrijgekomen in Brussel, pluk daar anders gewoon wat vanaf. Zelfde geldt voor Griekenland. Kunnen we nog prima 5 jaar vooruit met de EU. ^O^
pi_163562362
Gelukkig is er het ESM ;(

Nederland draagt bij aan het ESM volgens een verdeelsleutel van 5,7 procent, wat neerkomt op 40 miljard euro. Daarvan wordt in vijf termijnen circa 4,6 miljard euro echt in het permanente noodfonds gestort. De rest (circa 35,4 miljard euro) is zogeheten oproepbaar kapitaal.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid van een onbegrensde navordering indien nodig :'(
Uittreden uit het ESM is niet mogelijk, contractueel vastgelegd
Voordeel: je hoeft je geen zorgen meer te maken over je pensioen :W
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163562421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:44 schreef Knipoogje het volgende:
Hopelijk houdt de EU dit keer haar rubberen ruggetje recht en moeten eerst de obligatiehouders en de spaarrekeningen van de banken zelf bloeden.
Bail-ins waarbij aandeelhouders en obligatiehouders werden onteigend zijn uitgevoerd in kleine landen zoals Cyprus en NL (SNS). Het zou een grof schandaal zijn als nu de Italiaanse regering (en daarmee indirect de Europese belastingbetaler) de rekening krijgt.
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:00:17 #13
110987 ErwinRommel
pi_163562426
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:57 schreef Oud_student het volgende:
Gelukkig is er het ESM ;(

Nederland draagt bij aan het ESM volgens een verdeelsleutel van 5,7 procent, wat neerkomt op 40 miljard euro. Daarvan wordt in vijf termijnen circa 4,6 miljard euro echt in het permanente noodfonds gestort. De rest (circa 35,4 miljard euro) is zogeheten oproepbaar kapitaal.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid van een onbegrensde navordering indien nodig :'(
Uittreden uit het ESM is niet mogelijk, contractueel vastgelegd
Voordeel: je hoeft je geen zorgen meer te maken over je pensioen :W
Dat betalen die Italianen als ze er weer bovenop zijn wel weer terug, met rente ;)
pi_163562434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat betalen die Italianen als ze er weer bovenop zijn wel weer terug, met rente ;)
Met een negatieve rente ;)
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:01:38 #15
110987 ErwinRommel
pi_163562446
quote:
12s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:01 schreef DerJan het volgende:

[..]

Met een negatieve rente ;)
Rente is rente :P
pi_163562483
Dat men niet de obligatiehouders wil laten bloeden komt omdat er ook nogal wat van die slechte leningen ook hypotheken zijn die mensen alleen konden afsluiten als men zich ook in diezelfde bank als obligatiehouder zou inkopen. Die mensen zijn dus al dubbel genaaid dat zulke constructies verplicht waren.

http://www.nrc.nl/next/20(...)-van-de-bank-2905097
pi_163562608
In het stuk van de NRC staat dat de banken ook waardeloze beleggingen hebben verkocht, spaarders zijn al alles kwijt, zoals wel vaker is Southpark helemaal niet ver gezocht

en straks onze pensioenen :X
Exaudi orationem meam
pi_163563286
Mooie keuze weer. Nu slecht gedrag belonen en de leningen kwijtschelden en een fors lagere euro waarde accepteren, of miljarden euro's van onschuldige mensen ertegenaan smijten. In beide gevallen blijven de bankiers die dit veroorzaakt hebben bovengemiddeld rijk en buiten de gevangenis. Aan de andere kant is het systeem al zo vertieft en zonder negatieve consequenties voor bankiers dat wat extra gratis geld uitdelen niet veel extra negatief gedrag kan veroorzaken :'( .
pi_163563360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 16:44 schreef Knipoogje het volgende:
Wat dacht je van bankiers eerst laten bloeden en dan pas de onwetende sukkels die hun kapitaal niet over meerdere banken hebben verdeeld om het volledig onder de vergoedingsregels te laten vallen? De enigen die hier namelijk relatief weinig van gaan merken zijn de handige financiële jongens.
pi_163563372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Mooie keuze weer. Nu slecht gedrag belonen en de leningen kwijtschelden en een fors lagere euro waarde accepteren, of miljarden euro's van onschuldige mensen ertegenaan smijten. In beide gevallen blijven de bankiers die dit veroorzaakt hebben bovengemiddeld rijk en buiten de gevangenis. Aan de andere kant is het systeem al zo vertieft en zonder negatieve consequenties voor bankiers dat wat extra gratis geld uitdelen niet veel extra negatief gedrag kan veroorzaken :'( .
Nou, iedereen is dol enthousiast over het voornemen van Rutte om soepel/flexibel om te gaan met de wetgeving voor bonussen mochten de schalken uit The City naar de zuid-as komen hoor.
Ik bedoel, de lichte weerstand van Dijsselbloem tegen dit plan was natuurlijk een verplicht nummertje, speciaal voor dat deel van het klootjesvolk dat daar misschien kritisch over is, maar ik verwacht dat-ie na de zomervakantie wel weer om is, want dan zijn "demense" het al weer vergeten.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 06-07-2016 18:52:54 ]
I´m back.
pi_163563404
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:11 schreef Oud_student het volgende:
In het stuk van de NRC staat dat de banken ook waardeloze beleggingen hebben verkocht, spaarders zijn al alles kwijt, zoals wel vaker is Southpark helemaal niet ver gezocht

Ben eigenlijk gewoon een keer sws benieuwd wat daar dan op die balans staat aan 360 miljard ¤ slechte leningen. Je hoort daar niets over uiteraard, maar dat is nog al wat hè. Wie is daarvoor verantwoordelijk en wanneer. We krijgen het wrs nooit te weten....
I´m back.
pi_163563455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, iedereen is dol enthousiast over het voornemen van Rutte om soepel/flexibel om te gaan met de wetgeving voor bonussen mochten de schalken uit The City naar de zuid-as komen hoor.
Ik bedoel, de lichte weerstand van Dijsselbloem tegen dit plan was natuurlijk een verplicht nummertje, speciaal voor dat deel van het klootjesvolk dat daar misschien kritisch over is, maar ik verwacht dat-ie na de zomervakantie wel weer om is, want dan zijn "demense" al weer vergeten.....
Dat topic was ook weer een lange bron van verbazingwekkende posts ja. Demense op fok hebben het geheugen van een garnaal. Eerst juichen omdat de bankiers eindelijk werden aangepakt en 2 jaar later bij het ruiken van minuscuul klein beetje indirecte inkomsten kunnen de poorten weer open.
pi_163563485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat topic was ook weer een lange bron van verbazingwekkende posts ja. Demense op fok hebben het geheugen van een garnaal. Eerst juichen omdat de bankiers eindelijk werden aangepakt en 2 jaar later bij het ruiken van minuscuul klein beetje indirecte inkomsten kunnen de poorten weer open.
Vooral de zichzelf als hoogopgeleiden afficherende users zijn voorstander hè, dat viel mij met name op.
I´m back.
pi_163563610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vooral de zichzelf als hoogopgeleiden afficherende users zijn voorstander hè, dat viel mij met name op.
Ik ken behoorlijk wat van die Vindicat types in Grun en die kijken niet veel verder dan de grote ik. Met een opleiding en wat centen heb je ook nog niet veel te vrezen gehad van crisissen in Nederland. Zelfverzekerheid en egoïsme in één kan ook alleen maar leiden tot kortzichtige domheid.

Een van die gasten was van de opleiding afgestuurd omdat hij maar 10 punten had gehaald. Een jaar later was hij weer terug op dezelfde opleiding tegen alle regels in. Lang leve de gelijkheid in Nederland.
pi_163563617
Geen probleem, er zit genoeg geld in de Nederlandse pensioenfondsen om dit op te vangen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_163563646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:58 schreef Pedroso het volgende:
Geen probleem, er zit genoeg geld in de Nederlandse pensioenfondsen om dit op te vangen.
Vorig jaar was er ook een van de vrouwen uit het Nederlandse kabinet die het geld openlijk als gemeenschapsgeld zag, dus bij de EU stallen kan niet veel dramatischer zijn.
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:01:08 #27
110987 ErwinRommel
pi_163563680
Ben benieuwd welke lijken er nog meer uit de kast komen.
pi_163563704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:58 schreef Pedroso het volgende:
Lijkt me niet dat ze die inzetten om "slechte" leningen op te kopen.
Wat ik steeds begreep is dat de ECB die gewoon overal aan het opkopen was.
Dus ik begrijp het probleem sws niet zo goed.
I´m back.
pi_163563716
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben benieuwd welke lijken er nog meer uit de kast komen.
Frankrijk zit nog veel. Duitsland ook. NL in beperkte mate, geloof ik.
I´m back.
pi_163563771
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Frankrijk zit nog veel. Duitsland ook. NL in beperkte mate, geloof ik.
Nou gelukkig maakt het dankzij de EU en ESM niet meer uit waar het zit, bloeden zullen we allemaal. Eerst voor klaplopende Grieken, straks voor de Italianen, op de voet gevolgd door de Fransen en Spanjaarden.

Lang leve de Europese Unie. :W
pi_163563823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:05 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nou gelukkig maakt het dankzij de EU en ESM niet meer uit waar het zit, bloeden zullen we allemaal. Eerst voor klaplopende Grieken, straks voor de Italianen, op de voet gevolgd door de Fransen en Spanjaarden.

Lang leve de Europese Unie. :W
Ja, het is nog niet over de crisis, en ons kabinet nu al voorbereidend op de verkiezingen van maart 2017 maar roepen dat alles echt crescendo gaat.
Wat las ik nou laatst: zelfs 50+'ers vinden steeds vaker een (flexibele) baan.
I´m back.
pi_163563866
quote:

[..]

Het zal niet direct voor de slechte leningen gebruikt worden, maar het zal hoe dan ook gaan worden gebruikt om de Europese financiële markt stabieler (proberen) te maken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_163563932
de jager leent wel ff wat miljarden, komt terug met rente hoor!
pi_163564059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:09 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het zal niet direct voor de slechte leningen gebruikt worden, maar het zal hoe dan ook gaan worden gebruikt om de Europese financiële markt stabieler (proberen) te maken.
Op zich kan dat, maar niet via slechte leningen/obligaties.
PF's kunnen an sich ook wel eens gewoon in NL economie investeren wmb, gebeurt ook spaarzaam.
I´m back.
pi_163564076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:12 schreef flibber het volgende:
de jager leent wel ff wat miljarden, komt terug met rente hoor!
De Jager is inmiddels al weer een voetnoot bij de geschiedenis, vrees ik.
I´m back.
pi_163564199
quote:
Daarbij is volgens de Italiaanse topbankier en voormalig ECB-bestuurslid een Europese oplossing nodig, in plaats van nationale ingrepen.
Mee eens, ik krijg zomaar weer een Europese gedachte.

-Elke bank in de Eurozone die in de betalingsproblemen komt wordt van rechtswege genationaliseerd.
- Een genationaliseerde bank heeft geen betalingsverplichting aan niet genationaliseerde banken of andere financiele instellingen.
- Alle bankiers zijn persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van de bank tot het bedrag van alle ontvangen bonussen.

Hoe meer dominostenen er omvallen, hoe beter voor de Europese belastingbetalers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163564226
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:04 schreef Basp1 het volgende:
Dat men niet de obligatiehouders wil laten bloeden komt omdat er ook nogal wat van die slechte leningen ook hypotheken zijn die mensen alleen konden afsluiten als men zich ook in diezelfde bank als obligatiehouder zou inkopen. Die mensen zijn dus al dubbel genaaid dat zulke constructies verplicht waren.

http://www.nrc.nl/next/20(...)-van-de-bank-2905097
Met 600 banken in Italie waren er geen alternatieven? Hypotheek-klanten van Dirk Scheringa Bank zijn bij mijn weten ook niet gecompenseerd. Als je de risico's niet kunt dragen moet je niet gaan beleggen. Je kunt niet de rekening neerleggen bij mensen die verstandiger omgingen met hun risico's.
pi_163564422
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mee eens, ik krijg zomaar weer een Europese gedachte.

-Elke bank in de Eurozone die in de betalingsproblemen komt wordt van rechtswege genationaliseerd.
- Een genationaliseerde bank heeft geen betalingsverplichting aan niet genationaliseerde banken of andere financiele instellingen.
- Alle bankiers zijn persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van de bank tot het bedrag van alle ontvangen bonussen.

Hoe meer dominostenen er omvallen, hoe beter voor de Europese belastingbetalers.
Punt twee is nogal jammer voor het land met sukkels die 60% van de EU pensioenen hebben.
pi_163564536
quote:
Yesterday we got the first sure sign that Italy's banking system is near collapse when in a flashback to the Greek financial crisis days of 2010-2011, Italy's bank regulator banned short selling in Monte Paschi shares for the day. Today, we can conclude that the Italian bank crisis is set to get far worse, because moments ago, Italy's banking regulator just announced that what was supposed to be just a temporary measure has been extended for the next three months and shorting in BMPS shares is now prohibited until October 5.
bron
Short-selling verboden tot 5 oktober. Zijn ze wel wat laat mee imo, het aandeel is al niets meer waard.
pi_163564703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:57 schreef BarryOSeven het volgende:
Who cares? Er is net 1200 miljard aan pensioenpotten vrijgekomen in Brussel, pluk daar anders gewoon wat vanaf. Zelfde geldt voor Griekenland. Kunnen we nog prima 5 jaar vooruit met de EU. ^O^
Dat gaat het worden :Y w/

Weg met ons!!! (Pensioen dit keer)..
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_163564808

Deutsche Bank gaat trouwens ook lekker 8-)
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:06:47 #42
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_163565409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:46 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker duidelijk een grafiek zonder waardes op de as
pi_163567060
quote:

[..]

Niet? De ecb gaat zijn boekje ver te buiten
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163567246
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Niet? De ecb gaat zijn boekje ver te buiten
Dat doet de ECB toch echt met toestemming van iedereen die wat te zeggen heeft plus parlementen, denk ik.
I´m back.
pi_163567272
Renzi toont zich niet erg EU-vriendelijk; eerst al aangeven dat hij op eigen houtje een bail-out gaat doen, dan na kritiek even Deutsche Bank op de korrel nemen. Nu is dat niet onbekend bij mensen in dit topic, maar dat hij de derivaten positie van Deutsche publiekelijk op de korrel neemt is opmerkelijk. Dit kan een volgende splijtzwam in de EU gaan worden.
pi_163571309
Renzi heeft inderdaad gezegd dat het Italiaanse probleem nog wel meevalt vergeleken met het Duitse probleem
quote:
"If this non-performing loan problem is worth one, the question of derivatives at other banks, at big banks, is worth one hundred. This is the ratio: one to one hundred,"
http://in.reuters.com/article/italy-banks-renzi-idINR1N18Y00E

Althans, als je het over leverage van 1:100 hebt dan praat je over Deutsche bank. En als je dat tegen het BNP van de volledige Eurozone zet:

woensdag 6 juli 2016 @ 22:58:04 #47
238141 SevD
Boventitel
pi_163571426
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:46 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]

Maat. Tis hier 2016 hoor
pi_163571628
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:58 schreef SevD het volgende:

[..]

Maat. Tis hier 2016 hoor
In dat grafiekje werd het Deutsche Bank aandeel vergeleken met de Lehman crash.

Leuke illustratie van het IMF die Deutsche eerder het grootste systematische risico noemde voor de economie.

Alle andere banken die dan mogelijk plof doen
pi_163593137
Inmiddels is het gokspel dat Deutsche gaat omvallen al begonnnen
quote:
The German Newspaper ‘Die Welt’ reported that the great George Soros had recently opened a short position of 0.51% of the DBK’s outstanding shares. This equates to 7 million shares, worth $7.5 billion, reports Investopedia.
http://www.cnbc.com/2016/07/07/trader-bets-on-another-major-plunge-for-deutsche-bank.html
quote:
"People are paying up. They obviously are thinking there's some bad news still in store for Deutsche Bank, even after the big decline we've already seen."
  vrijdag 8 juli 2016 @ 08:48:00 #50
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_163595532
Als alle eurolanden nog hun eigen valuta hadden, zou het dan niet goedkoper zijn? Ik bedoel in een crisis daalt de waarde van de valuta? En uiteindelijk moet Nederlands geld toch die kant op.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
pi_163595689
Van wat ik ervan begrijp is er nu een noodfonds onder toezicht van de ECB om banken te kunnen ontmantelen, op te knippen en te verkopen. Dat is de weg die men moet gaan, risicos daar neerleggen waar ze thuishoren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163596816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:01 schreef Digi2 het volgende:
Van wat ik ervan begrijp is er nu een noodfonds onder toezicht van de ECB om banken te kunnen ontmantelen, op te knippen en te verkopen. Dat is de weg die men moet gaan, risicos daar neerleggen waar ze thuishoren.
Dat wordt gezegd, maar de Italiaanse regering wil de spaarders, die de waardeloze obligaties van die banken hebben gekocht ontzien. Dus links of rechtsom gaat de belastingbetaler in het "rijke" noorden het weer betalen. En natuurlijk krijgen we alles weer met rente terug ;(
Exaudi orationem meam
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:29:21 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_163596938
Rug recht houden, banken laten vallen en eventueel een staatsbank oprichten om het gat in de dienstverlening op te vullen.

Dit verrotte systeem overeind houden gaat op lange termijn alleen maar meer pijn doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_163597033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
Renzi heeft inderdaad gezegd dat het Italiaanse probleem nog wel meevalt vergeleken met het Duitse probleem

[..]

http://in.reuters.com/article/italy-banks-renzi-idINR1N18Y00E

Althans, als je het over leverage van 1:100 hebt dan praat je over Deutsche bank. En als je dat tegen het BNP van de volledige Eurozone zet:

[ afbeelding ]
Het plaatje is nogal misleidend door de term trillion, dat is niet het Nederlandse triljoen, wat miljard x miljard betekent, maar het is 1000 miljard.
Het BNP van Duitsland is dan 2740 miljard, van Nederland ongeveer 880 miljard.

Maar een derivatenpositie van meer dan 5x het BNP van de EU is idd verontrustend, hoewel je wel moet weten wat de aard van die derivaten is en/of ze elkaar misschien niet afdekken (dwz. dat bijv. bijv stijgende rente het ene derivaat meer waard wordt en het ander minder)
Misschien is het wel zo dat de DB veel geld gaat verdienen als de Italiaanse banken omvallen.
Vragen, vragen
Exaudi orationem meam
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:36:38 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163597070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat wordt gezegd, maar de Italiaanse regering wil de spaarders, die de waardeloze obligaties van die banken hebben gekocht ontzien. Dus links of rechtsom gaat de belastingbetaler in het "rijke" noorden het weer betalen. En natuurlijk krijgen we alles weer met rente terug ;(
Ik hoorde op BNR dat er geen sprake kon zijn van Nederlands belastinggeld dat gebruikt ging worden om Italiaanse corrupte banken te redden. De beleggers/aandeelhouders van die banken zouden het verlies moeten nemen. Vanuit de EU moest er dan een fonds komen om die arme, vaak oudere, spaarders te compenseren.
Jouw belastinggeld wordt dus niet voor Italiaanse bankdirecteuren gebruikt, maar voor arme, oude Italiaanse spaardertjes.
The End Times are wild
pi_163597142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:29 schreef MichaelScott het volgende:
Rug recht houden, banken laten vallen en eventueel een staatsbank oprichten om het gat in de dienstverlening op te vullen.

Dit verrotte systeem overeind houden gaat op lange termijn alleen maar meer pijn doen.
Ik denk dat de EU politici de schuld aan de Brexit geven en dat de belastingbetaler weer alles gaat betalen en dat Rutte weer belooft dat alles met rente terugkomt :{

quote:
Hoe groter de leugen, hoe meer kans dat ze geloofd zal worden.

Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken.
Adolf Hitler
Oostenrijks-Duits dictator
bron: http://www.woorden.org/quotes/?auteur=Adolf%20Hitler
Exaudi orationem meam
pi_163597154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het plaatje is nogal misleidend door de term trillion, dat is niet het Nederlandse triljoen, wat miljard x miljard betekent, maar het is 1000 miljard.
Het BNP van Duitsland is dan 2740 miljard, van Nederland ongeveer 880 miljard.

Maar een derivatenpositie van meer dan 5x het BNP van de EU is idd verontrustend, hoewel je wel moet weten wat de aard van die derivaten is en/of ze elkaar misschien niet afdekken (dwz. dat bijv. bijv stijgende rente het ene derivaat meer waard wordt en het ander minder)
Misschien is het wel zo dat de DB veel geld gaat verdienen als de Italiaanse banken omvallen.
Vragen, vragen
De algemene verwachting van beleggers is dat in tegenstelling tot Paulson de Duitse regering geen 'signaal' wil sturen naar het bankwezen en niet een van de domino's laat vallen.

De Deutschland AG of Germany Inc. (de samenwerking tussen Duitse industrie, bankwezen en regering) komt bovendrijven en ze doen gezamenlijk een poging om de bank te redden.

In ieder geval zitten de Duitsers in een moeilijke situatie. De restricties die voorkomen dat de Italianen Europees geld in banken pompen, zorgen er voor dat ze zelf ook geen banken kunnen redden of steunen. En zo lang de rentes niet stijgen kan Deutsche Bank de kapitaal positie niet verbeteren. Tot slot komt ~20% van de omzet van Deutsche uit de UK en zal het verhuizen van 8000 man personeel naar het vaste continent ook weer een kleine strop zijn.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:21:30 #58
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_163673203
We have reports from readers in Italy that ATM machines are being emptied. A run on banks is beginning in Italy.

https://twitter.com/fiatcurrency/status/752512437384015872

Het is nog niet officieel ontkend dus we weten niet of het waar is, maar als er paniek is kun je beter de eerste zijn.
pi_163673335
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:21 schreef MisterCe het volgende:

Het is nog niet officieel ontkend
Waarom zou het officieel ontkend moeten worden? Laten we eens beginnen met een betrouwbare bron in plaats van een subjectief twitter-kanaal dat een paar anonieme mensen citeert.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:27:52 #60
395200 deadprez
One more rail
pi_163673417
Is dat 'BREAKING' niet ietwat overdreven op basis van een tweet?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_163673449
De automaat van de ING bij de Albert Heijn was gisteren ook leeg, is er nu hier ook een bankrun?
  maandag 11 juli 2016 @ 20:30:25 #62
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_163673501
Wacht maar af mensen, het is niet onaannemelijk dat men hun geld van de bank aan het halen is. Cyprus zit bij hun nog vers in het geheugen.
pi_163673521
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:25 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Waarom zou het officieel ontkend moeten worden? Laten we eens beginnen met een betrouwbare bron in plaats van een subjectief twitter-kanaal dat een paar anonieme mensen citeert.
Beetje vreemde website ook. Louter berichten over sociale onrust, voorspellingen over het einde van de EU en andersoortige ellende. Dan weet je meestal wel hoe laat het is.

Eerst maar eens een fatsoenlijke bron.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2016 @ 20:31:32 #64
230491 Zith
pls tip
pi_163673536
Bankrun in 2016,LUL
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_163673564
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:27 schreef deadprez het volgende:
Is dat 'BREAKING' niet ietwat overdreven op basis van een tweet?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 11 juli 2016 @ 20:34:31 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163673617
Heren, het was prettig u gekend te hebben.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163673762
De wens lijkt de vader van de gedachte bij TS.

Laten we hopen dat het niet zo is.

Al zal het ook wel niet zo zijn als het niet binnen een half uur door een betrouwbare bron wordt bevestigd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163673794
Karskens had gelijk.
pi_163673877
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:39 schreef Tomatenboer het volgende:
De wens lijkt de vader van de gedachte bij TS.

Laten we hopen dat het niet zo is.

Al zal het ook wel niet zo zijn als het niet binnen een half uur door een betrouwbare bron wordt bevestigd.
De eerste keer dat zo'n gekleurde panieksite gelijk krijgt, moet ik nog meemaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163674275
Mischien zijn ze in een solidaire bui en pinnen ze die 150 miljard effe met zijn allen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_163674309
Breaking. :') bij een soort twittergerucht :')
Ja doei.
pi_163674325
Misschien ook maar eens een twitter accountje aanmaken om te kijken of tweets hier opgepikt worden
pi_163674327
Ik vermoed dat dit valt in de categorie "Zeven Irakezen/Syriers hebben mij vanuit een hinderlaag in de bosjes overvallen en probeerden me van mijn pony af te trekken. Ik ben zo geschrokken!" :'(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163674557
Ik denk dat een Keniaan de Bankrun gaat winnen trouwens.
  maandag 11 juli 2016 @ 21:09:09 #75
395200 deadprez
One more rail
pi_163674574
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:08 schreef Toefjes het volgende:
Whehe
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  maandag 11 juli 2016 @ 21:12:38 #76
440653 BarryOSeven
pi_163674665
Ben weer bezig met pianospelen. Het lijkt me geweldig om straks een requiem te brengen te midden van de revolutionairen.
pi_163675325
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:12 schreef BarryOSeven het volgende:
requiem
Denken dat je Requiem kan spelen. :')
  maandag 11 juli 2016 @ 21:35:48 #78
440653 BarryOSeven
pi_163675449
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:32 schreef Atak het volgende:

[..]

Denken dat je Requiem kan spelen. :')
Er staat toch een voor baklap.
  maandag 11 juli 2016 @ 21:40:02 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163675581
Maar wie remt er dan?
  maandag 11 juli 2016 @ 21:43:25 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163675698
Wij hadden dit toch ook met de... D S B Bank :')?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163675880
Waar blijven de webcams met uitzichten op de rijen voor de pin apparaten?
pi_163676143
LUL
There are only 151 Pokémon.
pi_163676157
Misschien moet Lakeman zich er even tegenaan bemoeien. :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163676430
Is een bankrun insinueren niet strafbaar?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163676519
Ik hoorde net op TMF chat dat er een bankrun gaande is in Zimbabwe :')
  Forum Admin maandag 11 juli 2016 @ 22:22:21 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163676902
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:10 schreef cofox het volgende:
Ik hoorde net op TMF chat dat er een bankrun gaande is in Zimbabwe :')
U leeft in 2004?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 11 juli 2016 @ 22:42:37 #87
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_163677648
graag op anoniem
pi_163677909
In ander nieuws, aandeel Deutsche Bank op 12 euro vandaag. Eind juni nog op 15,75 euro. Dijsselbloem zei over de Italiaanse banken dat er ruim tijd is en het geen acute crisis is. Over dat plan van die 150 miljard zei hij: 'onbespreekbaar' .
pi_163678382
Oh oh.... :{
pi_163678571
Overigens heeft Ben Bernanke samen met de Japanners vandaag helicopter money geintroduceerd. De markten zijn lyrisch, mogelijk dat het de problemen in Europa enigszins uit de spotlights kan houden. Dat en schietpartijen in de VS en politiek gestuntel in het VK.
pi_163678992
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje vreemde website ook. Louter berichten over sociale onrust, voorspellingen over het einde van de EU en andersoortige ellende. Dan weet je meestal wel hoe laat het is.

Eerst maar eens een fatsoenlijke bron.

BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economics #2. En hij heeft er nog niet vaak naast gezeten.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_163679179
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:24 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economics #2. En hij heeft er nog niet vaak naast gezeten.
pfff complotgekkie ,wij geloven alleen wat de mainstream media ons voorschotelt.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:32:15 #93
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163679199
Italie heeft toch een continu bankrun, het is ren je rot naar de bank al vanaf 2013 daar.
Je vraagt je dan af of er uberhaupt nog wel geld in en op de bank staat daar.
There is only one religion
  maandag 11 juli 2016 @ 23:32:26 #94
38496 Perrin
pi_163679204
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:31 schreef PSVCL het volgende:

[..]

pfff complotgekkie ,wij geloven alleen wat de mainstream media ons voorschotelt.
Je moet niks geloven wat je voorgeschoteld wordt, maar zelf nadenken.
pi_163679237
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je moet niks geloven wat je voorgeschoteld wordt, maar zelf nadenken.
ja daarom kijk ik ook altijd naar het NOS journaal en programma als Pauw etc.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:34:39 #96
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163679259
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:31 schreef PSVCL het volgende:

[..]

De mainstream media is ook een complot maar dat is oftopic hier.
pi_163679287
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:34 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we daar een afgeschermde afdeling voor.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:39:01 #98
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163679388
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we daar een afgeschermde afdeling voor.
Ik was ook naar koekies op zoek om daar weer te voeren >:)
pi_163679724
quote:
:D
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:04:05 #100
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163679944
pi_163680004
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:24 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Armstrong en Cycle in 1 zin, dan weet je dus zeker dat je bedrogen wordt.
pi_163680113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

_O- _O- _O- ^O^
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:15:08 #103
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163680152
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En toch he , die man is vrij accuraat, dit gebeuren heeft hij overigens al voorspeld vorig jaar.
Bedrogen en verraden ben je door de politici , niet door Martin(al zit hij er ook wel eens naast)
pi_163682297
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:15 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

En toch he , die man is vrij accuraat, dit gebeuren heeft hij overigens al voorspeld vorig jaar.
Bedrogen en verraden ben je door de politici , niet door Martin(al zit hij er ook wel eens naast)
Vrij nauwkeurig alhoewel hij zit er al een jaar naast en in principe is er nog niets aan de hand. :') _O-

Dat dit topic nog steeds in nws staat.
pi_163682515
Een tweet.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 08:15:05 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163682573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een tweet.
Kan voldoende zijn. Een tweet vertelde als eerst het einde van Bin Laden, of een vliegtuigongeluk of een aanslag.

Maar dit account...
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 08:22:31 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163682643
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:34 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Vind ik altijd zo grappig. Mensen die de mainstream media een complot noemen, maar dan wel elke directe 'alternatieve' nieuwsbron geloven (alsof die dan buiten dat complot vallen).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:40:33 #108
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163683496
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vind ik altijd zo grappig. Mensen die de mainstream media een complot noemen, maar dan wel elke directe 'alternatieve' nieuwsbron geloven (alsof die dan buiten dat complot vallen).
Het "maar' gedeelte geldt zeker onder een aantal complot-denkers maar niet alle O-)
pi_163685703
BREAKING!!!1!1!! :')
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:59:05 #110
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_163686649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:11 schreef Oud_student het volgende:

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:04:49 #111
3647 B.R.Oekhoest
pi_163686775
In Italie wordt 20% van de leningen niet terugbetaald, hoe krijg je het voor elkaar.... Zelfs in notoire boevenlanden als Albanie en Roemenie is dat percentage niet zo hoog.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_163686830
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In Italie wordt 20% van de leningen niet terugbetaald, hoe krijg je het voor elkaar.... Zelfs in notoire boevenlanden als Albanie en Roemenie is dat percentage niet zo hoog.
Ze hebben daar kennelijk geen deurwaarders?
I´m back.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:33:25 #113
3647 B.R.Oekhoest
pi_163687446
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hebben daar kennelijk geen deurwaarders?
Dat mag daar pas na jarenlang juridisch geneuzel. Vandaar ook dat veel mensen dat risico wel durven nemen.
pi_163687528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat mag daar pas na jarenlang juridisch geneuzel. Vandaar ook dat veel mensen dat risico wel durven nemen.
Echt waar? Zelfde soort frats in feite als in de VS, waardoor je gewoon kunt weglopen van je schuld?
I´m back.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:39:39 #115
3647 B.R.Oekhoest
pi_163687587
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt waar? Zelfde soort frats in feite als in de VS, waardoor je gewoon kunt weglopen van je schuld?
:Y Niet je leningen afbetalen maar wel een mooie auto voor de deur en de nieuwste 4K TV, zo rollen ze daar.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:40:41 #116
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163687613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

:Y Niet je leningen afbetalen maar wel een mooie auto voor de deur en de nieuwste 4K TV, zo rollen ze daar.
Dat hebben ze toch maar mooi afgekeken van hun eigen overheid dan 14.gif
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_163687614
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Vreemde zaak.
I´m back.
pi_163687632
quote:
_O-

quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:59 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vermoed dat dit valt in de categorie "Zeven Irakezen/Syriers hebben mij vanuit een hinderlaag in de bosjes overvallen en probeerden me van mijn pony af te trekken. Ik ben zo geschrokken!" :'(
Jij hebt ook overal verstand van. _O-
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:41:30 #119
3647 B.R.Oekhoest
pi_163687633
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch maar mooi afgekeken van hun eigen overheid dan [ afbeelding ]
Precies.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:43:11 #120
3647 B.R.Oekhoest
pi_163687661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vreemde zaak.
In Napels schijnt bijvoorbeeld bijna niemand zijn verkeersboetes te betalen.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:43:51 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163687684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jouw belastinggeld wordt dus niet voor Italiaanse bankdirecteuren gebruikt, maar voor arme, oude Italiaanse spaardertjes.
Ook dat vind ik onzin. Hou dat probleem maar lekker daar waar het ligt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163687767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In Napels schijnt bijvoorbeeld bijna niemand zijn verkeersboetes te betalen.
Vreemd, want ook het innen van boetes en schulden is bijv. in NL toch een bloeiende bedrijfstak. Dat laten ze helemaal links liggen dus?
I´m back.
pi_163688201
Wat is er nou weer mis met een crisis in de financiele sector?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:04:39 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163688269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is er nou weer mis met een crisis in de financiele sector?
Hoe de politiek er mee omgaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:25:34 #125
3647 B.R.Oekhoest
pi_163688838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vreemd, want ook het innen van boetes en schulden is bijv. in NL toch een bloeiende bedrijfstak. Dat laten ze helemaal links liggen dus?
Nee, het gebeurt wel. Maar auto's kun je bijvoorbeeld op naam van een 1mans bedrijf lenen. En als die BV dan klapt ligt het al weer ingewikkelder.
pi_163690309
Ik west ook niet in hoeverre corruptie meespeelt.
Denk aan de afhandeling van failliete boedels of überhaupt het verstrekken van kapitaal/leningen.
Make my day!
  maandag 19 december 2016 @ 16:08:05 #127
38496 Perrin
pi_167445895
(kickje)

quote:
Italy Banking Crisis is Also a Huge Crime Scene

The Bank of Italy’s Target 2 liabilities towards other Eurozone central banks — one of the most important indicators of banking stress — has risen by ¤129 billion in the last 12 months through November to ¤358.6 billion. That’s well above the ¤289 billion peak reached in August 2012 at the height of Europe’s sovereign debt crisis.

Foreign and local investors are dumping Italian government bonds and withdrawing their funding to Italian banks. The bank at the heart of Italy’s financial crisis, Monte dei Paschi di Siena (MPS), has bled ¤6 billion of “commercial direct deposits” between September 30 and December 13, ¤2 billion of which since December 4, the date of Italy’s constitutional referendum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')