Dat wordt gezegd, maar de Italiaanse regering wil de spaarders, die de waardeloze obligaties van die banken hebben gekocht ontzien. Dus links of rechtsom gaat de belastingbetaler in het "rijke" noorden het weer betalen. En natuurlijk krijgen we alles weer met rente terugquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:01 schreef Digi2 het volgende:
Van wat ik ervan begrijp is er nu een noodfonds onder toezicht van de ECB om banken te kunnen ontmantelen, op te knippen en te verkopen. Dat is de weg die men moet gaan, risicos daar neerleggen waar ze thuishoren.
Het plaatje is nogal misleidend door de term trillion, dat is niet het Nederlandse triljoen, wat miljard x miljard betekent, maar het is 1000 miljard.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
Renzi heeft inderdaad gezegd dat het Italiaanse probleem nog wel meevalt vergeleken met het Duitse probleem
[..]
http://in.reuters.com/article/italy-banks-renzi-idINR1N18Y00E
Althans, als je het over leverage van 1:100 hebt dan praat je over Deutsche bank. En als je dat tegen het BNP van de volledige Eurozone zet:
[ afbeelding ]
Ik hoorde op BNR dat er geen sprake kon zijn van Nederlands belastinggeld dat gebruikt ging worden om Italiaanse corrupte banken te redden. De beleggers/aandeelhouders van die banken zouden het verlies moeten nemen. Vanuit de EU moest er dan een fonds komen om die arme, vaak oudere, spaarders te compenseren.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat wordt gezegd, maar de Italiaanse regering wil de spaarders, die de waardeloze obligaties van die banken hebben gekocht ontzien. Dus links of rechtsom gaat de belastingbetaler in het "rijke" noorden het weer betalen. En natuurlijk krijgen we alles weer met rente terug
Ik denk dat de EU politici de schuld aan de Brexit geven en dat de belastingbetaler weer alles gaat betalen en dat Rutte weer belooft dat alles met rente terugkomtquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:29 schreef MichaelScott het volgende:
Rug recht houden, banken laten vallen en eventueel een staatsbank oprichten om het gat in de dienstverlening op te vullen.
Dit verrotte systeem overeind houden gaat op lange termijn alleen maar meer pijn doen.
Adolf Hitlerquote:Hoe groter de leugen, hoe meer kans dat ze geloofd zal worden.
Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken.
De algemene verwachting van beleggers is dat in tegenstelling tot Paulson de Duitse regering geen 'signaal' wil sturen naar het bankwezen en niet een van de domino's laat vallen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het plaatje is nogal misleidend door de term trillion, dat is niet het Nederlandse triljoen, wat miljard x miljard betekent, maar het is 1000 miljard.
Het BNP van Duitsland is dan 2740 miljard, van Nederland ongeveer 880 miljard.
Maar een derivatenpositie van meer dan 5x het BNP van de EU is idd verontrustend, hoewel je wel moet weten wat de aard van die derivaten is en/of ze elkaar misschien niet afdekken (dwz. dat bijv. bijv stijgende rente het ene derivaat meer waard wordt en het ander minder)
Misschien is het wel zo dat de DB veel geld gaat verdienen als de Italiaanse banken omvallen.
Vragen, vragen
Waarom zou het officieel ontkend moeten worden? Laten we eens beginnen met een betrouwbare bron in plaats van een subjectief twitter-kanaal dat een paar anonieme mensen citeert.quote:
Beetje vreemde website ook. Louter berichten over sociale onrust, voorspellingen over het einde van de EU en andersoortige ellende. Dan weet je meestal wel hoe laat het is.quote:Op maandag 11 juli 2016 20:25 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Waarom zou het officieel ontkend moeten worden? Laten we eens beginnen met een betrouwbare bron in plaats van een subjectief twitter-kanaal dat een paar anonieme mensen citeert.
quote:Op maandag 11 juli 2016 20:27 schreef deadprez het volgende:
Is dat 'BREAKING' niet ietwat overdreven op basis van een tweet?
De eerste keer dat zo'n gekleurde panieksite gelijk krijgt, moet ik nog meemaken.quote:Op maandag 11 juli 2016 20:39 schreef Tomatenboer het volgende:
De wens lijkt de vader van de gedachte bij TS.
Laten we hopen dat het niet zo is.
Al zal het ook wel niet zo zijn als het niet binnen een half uur door een betrouwbare bron wordt bevestigd.
Whehequote:Op maandag 11 juli 2016 21:08 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat een Keniaan de Bankrun gaat winnen trouwens.
U leeft in 2004?quote:Op maandag 11 juli 2016 22:10 schreef cofox het volgende:
Ik hoorde net op TMF chat dat er een bankrun gaande is in Zimbabwe
BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economics #2. En hij heeft er nog niet vaak naast gezeten.quote:Op maandag 11 juli 2016 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje vreemde website ook. Louter berichten over sociale onrust, voorspellingen over het einde van de EU en andersoortige ellende. Dan weet je meestal wel hoe laat het is.
Eerst maar eens een fatsoenlijke bron.
pfff complotgekkie ,wij geloven alleen wat de mainstream media ons voorschotelt.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:24 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economics #2. En hij heeft er nog niet vaak naast gezeten.
Je moet niks geloven wat je voorgeschoteld wordt, maar zelf nadenken.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:31 schreef PSVCL het volgende:
[..]
pfff complotgekkie ,wij geloven alleen wat de mainstream media ons voorschotelt.
ja daarom kijk ik ook altijd naar het NOS journaal en programma als Pauw etc.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet niks geloven wat je voorgeschoteld wordt, maar zelf nadenken.
De mainstream media is ook een complot maar dat is oftopic hier.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:31 schreef PSVCL het volgende:
[..]
pfff complotgekkie ,wij geloven alleen wat de mainstream media ons voorschotelt.
Gelukkig hebben we daar een afgeschermde afdeling voor.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:34 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De mainstream media is ook een complot maar dat is oftopic hier.
Ik was ook naar koekies op zoek om daar weer te voerenquote:Op maandag 11 juli 2016 23:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we daar een afgeschermde afdeling voor.
quote:Op maandag 11 juli 2016 21:08 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat een Keniaan de Bankrun gaat winnen trouwens.
https://www.armstrongecon(...)king-panic-in-italy/quote:Op maandag 11 juli 2016 23:24 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economics #2. En hij heeft er nog niet vaak naast gezeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |