abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163595689
Van wat ik ervan begrijp is er nu een noodfonds onder toezicht van de ECB om banken te kunnen ontmantelen, op te knippen en te verkopen. Dat is de weg die men moet gaan, risicos daar neerleggen waar ze thuishoren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163596816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:01 schreef Digi2 het volgende:
Van wat ik ervan begrijp is er nu een noodfonds onder toezicht van de ECB om banken te kunnen ontmantelen, op te knippen en te verkopen. Dat is de weg die men moet gaan, risicos daar neerleggen waar ze thuishoren.
Dat wordt gezegd, maar de Italiaanse regering wil de spaarders, die de waardeloze obligaties van die banken hebben gekocht ontzien. Dus links of rechtsom gaat de belastingbetaler in het "rijke" noorden het weer betalen. En natuurlijk krijgen we alles weer met rente terug ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:29:21 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_163596938
Rug recht houden, banken laten vallen en eventueel een staatsbank oprichten om het gat in de dienstverlening op te vullen.

Dit verrotte systeem overeind houden gaat op lange termijn alleen maar meer pijn doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_163597033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:54 schreef Nintex het volgende:
Renzi heeft inderdaad gezegd dat het Italiaanse probleem nog wel meevalt vergeleken met het Duitse probleem

[..]

http://in.reuters.com/article/italy-banks-renzi-idINR1N18Y00E

Althans, als je het over leverage van 1:100 hebt dan praat je over Deutsche bank. En als je dat tegen het BNP van de volledige Eurozone zet:

[ afbeelding ]
Het plaatje is nogal misleidend door de term trillion, dat is niet het Nederlandse triljoen, wat miljard x miljard betekent, maar het is 1000 miljard.
Het BNP van Duitsland is dan 2740 miljard, van Nederland ongeveer 880 miljard.

Maar een derivatenpositie van meer dan 5x het BNP van de EU is idd verontrustend, hoewel je wel moet weten wat de aard van die derivaten is en/of ze elkaar misschien niet afdekken (dwz. dat bijv. bijv stijgende rente het ene derivaat meer waard wordt en het ander minder)
Misschien is het wel zo dat de DB veel geld gaat verdienen als de Italiaanse banken omvallen.
Vragen, vragen
Exaudi orationem meam
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:36:38 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163597070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat wordt gezegd, maar de Italiaanse regering wil de spaarders, die de waardeloze obligaties van die banken hebben gekocht ontzien. Dus links of rechtsom gaat de belastingbetaler in het "rijke" noorden het weer betalen. En natuurlijk krijgen we alles weer met rente terug ;(
Ik hoorde op BNR dat er geen sprake kon zijn van Nederlands belastinggeld dat gebruikt ging worden om Italiaanse corrupte banken te redden. De beleggers/aandeelhouders van die banken zouden het verlies moeten nemen. Vanuit de EU moest er dan een fonds komen om die arme, vaak oudere, spaarders te compenseren.
Jouw belastinggeld wordt dus niet voor Italiaanse bankdirecteuren gebruikt, maar voor arme, oude Italiaanse spaardertjes.
The End Times are wild
pi_163597142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:29 schreef MichaelScott het volgende:
Rug recht houden, banken laten vallen en eventueel een staatsbank oprichten om het gat in de dienstverlening op te vullen.

Dit verrotte systeem overeind houden gaat op lange termijn alleen maar meer pijn doen.
Ik denk dat de EU politici de schuld aan de Brexit geven en dat de belastingbetaler weer alles gaat betalen en dat Rutte weer belooft dat alles met rente terugkomt :{

quote:
Hoe groter de leugen, hoe meer kans dat ze geloofd zal worden.

Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken.
Adolf Hitler
Oostenrijks-Duits dictator
bron: http://www.woorden.org/quotes/?auteur=Adolf%20Hitler
Exaudi orationem meam
pi_163597154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het plaatje is nogal misleidend door de term trillion, dat is niet het Nederlandse triljoen, wat miljard x miljard betekent, maar het is 1000 miljard.
Het BNP van Duitsland is dan 2740 miljard, van Nederland ongeveer 880 miljard.

Maar een derivatenpositie van meer dan 5x het BNP van de EU is idd verontrustend, hoewel je wel moet weten wat de aard van die derivaten is en/of ze elkaar misschien niet afdekken (dwz. dat bijv. bijv stijgende rente het ene derivaat meer waard wordt en het ander minder)
Misschien is het wel zo dat de DB veel geld gaat verdienen als de Italiaanse banken omvallen.
Vragen, vragen
De algemene verwachting van beleggers is dat in tegenstelling tot Paulson de Duitse regering geen 'signaal' wil sturen naar het bankwezen en niet een van de domino's laat vallen.

De Deutschland AG of Germany Inc. (de samenwerking tussen Duitse industrie, bankwezen en regering) komt bovendrijven en ze doen gezamenlijk een poging om de bank te redden.

In ieder geval zitten de Duitsers in een moeilijke situatie. De restricties die voorkomen dat de Italianen Europees geld in banken pompen, zorgen er voor dat ze zelf ook geen banken kunnen redden of steunen. En zo lang de rentes niet stijgen kan Deutsche Bank de kapitaal positie niet verbeteren. Tot slot komt ~20% van de omzet van Deutsche uit de UK en zal het verhuizen van 8000 man personeel naar het vaste continent ook weer een kleine strop zijn.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:21:30 #58
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_163673203
We have reports from readers in Italy that ATM machines are being emptied. A run on banks is beginning in Italy.

https://twitter.com/fiatcurrency/status/752512437384015872

Het is nog niet officieel ontkend dus we weten niet of het waar is, maar als er paniek is kun je beter de eerste zijn.
pi_163673335
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:21 schreef MisterCe het volgende:

Het is nog niet officieel ontkend
Waarom zou het officieel ontkend moeten worden? Laten we eens beginnen met een betrouwbare bron in plaats van een subjectief twitter-kanaal dat een paar anonieme mensen citeert.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:27:52 #60
395200 deadprez
One more rail
pi_163673417
Is dat 'BREAKING' niet ietwat overdreven op basis van een tweet?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_163673449
De automaat van de ING bij de Albert Heijn was gisteren ook leeg, is er nu hier ook een bankrun?
  maandag 11 juli 2016 @ 20:30:25 #62
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_163673501
Wacht maar af mensen, het is niet onaannemelijk dat men hun geld van de bank aan het halen is. Cyprus zit bij hun nog vers in het geheugen.
pi_163673521
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:25 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Waarom zou het officieel ontkend moeten worden? Laten we eens beginnen met een betrouwbare bron in plaats van een subjectief twitter-kanaal dat een paar anonieme mensen citeert.
Beetje vreemde website ook. Louter berichten over sociale onrust, voorspellingen over het einde van de EU en andersoortige ellende. Dan weet je meestal wel hoe laat het is.

Eerst maar eens een fatsoenlijke bron.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2016 @ 20:31:32 #64
230491 Zith
pls tip
pi_163673536
Bankrun in 2016,LUL
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_163673564
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:27 schreef deadprez het volgende:
Is dat 'BREAKING' niet ietwat overdreven op basis van een tweet?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 11 juli 2016 @ 20:34:31 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163673617
Heren, het was prettig u gekend te hebben.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163673762
De wens lijkt de vader van de gedachte bij TS.

Laten we hopen dat het niet zo is.

Al zal het ook wel niet zo zijn als het niet binnen een half uur door een betrouwbare bron wordt bevestigd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163673794
Karskens had gelijk.
pi_163673877
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:39 schreef Tomatenboer het volgende:
De wens lijkt de vader van de gedachte bij TS.

Laten we hopen dat het niet zo is.

Al zal het ook wel niet zo zijn als het niet binnen een half uur door een betrouwbare bron wordt bevestigd.
De eerste keer dat zo'n gekleurde panieksite gelijk krijgt, moet ik nog meemaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163674275
Mischien zijn ze in een solidaire bui en pinnen ze die 150 miljard effe met zijn allen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_163674309
Breaking. :') bij een soort twittergerucht :')
Ja doei.
pi_163674325
Misschien ook maar eens een twitter accountje aanmaken om te kijken of tweets hier opgepikt worden
pi_163674327
Ik vermoed dat dit valt in de categorie "Zeven Irakezen/Syriers hebben mij vanuit een hinderlaag in de bosjes overvallen en probeerden me van mijn pony af te trekken. Ik ben zo geschrokken!" :'(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163674557
Ik denk dat een Keniaan de Bankrun gaat winnen trouwens.
  maandag 11 juli 2016 @ 21:09:09 #75
395200 deadprez
One more rail
pi_163674574
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:08 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat een Keniaan de Bankrun gaat winnen trouwens.
Whehe
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')