Vorig jaar was er ook een van de vrouwen uit het Nederlandse kabinet die het geld openlijk als gemeenschapsgeld zag, dus bij de EU stallen kan niet veel dramatischer zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:58 schreef Pedroso het volgende:
Geen probleem, er zit genoeg geld in de Nederlandse pensioenfondsen om dit op te vangen.
Lijkt me niet dat ze die inzetten om "slechte" leningen op te kopen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:58 schreef Pedroso het volgende:
Geen probleem, er zit genoeg geld in de Nederlandse pensioenfondsen om dit op te vangen.
Frankrijk zit nog veel. Duitsland ook. NL in beperkte mate, geloof ik.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben benieuwd welke lijken er nog meer uit de kast komen.
Nou gelukkig maakt het dankzij de EU en ESM niet meer uit waar het zit, bloeden zullen we allemaal. Eerst voor klaplopende Grieken, straks voor de Italianen, op de voet gevolgd door de Fransen en Spanjaarden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Frankrijk zit nog veel. Duitsland ook. NL in beperkte mate, geloof ik.
Ja, het is nog niet over de crisis, en ons kabinet nu al voorbereidend op de verkiezingen van maart 2017 maar roepen dat alles echt crescendo gaat.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:05 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou gelukkig maakt het dankzij de EU en ESM niet meer uit waar het zit, bloeden zullen we allemaal. Eerst voor klaplopende Grieken, straks voor de Italianen, op de voet gevolgd door de Fransen en Spanjaarden.
Lang leve de Europese Unie.
Het zal niet direct voor de slechte leningen gebruikt worden, maar het zal hoe dan ook gaan worden gebruikt om de Europese financiële markt stabieler (proberen) te maken.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze die inzetten om "slechte" leningen op te kopen.
Wat ik steeds begreep is dat de ECB die gewoon overal aan het opkopen was.
Dus ik begrijp het probleem sws niet zo goed.
Op zich kan dat, maar niet via slechte leningen/obligaties.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:09 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Het zal niet direct voor de slechte leningen gebruikt worden, maar het zal hoe dan ook gaan worden gebruikt om de Europese financiële markt stabieler (proberen) te maken.
De Jager is inmiddels al weer een voetnoot bij de geschiedenis, vrees ik.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:12 schreef flibber het volgende:
de jager leent wel ff wat miljarden, komt terug met rente hoor!
Mee eens, ik krijg zomaar weer een Europese gedachte.quote:Daarbij is volgens de Italiaanse topbankier en voormalig ECB-bestuurslid een Europese oplossing nodig, in plaats van nationale ingrepen.
Met 600 banken in Italie waren er geen alternatieven? Hypotheek-klanten van Dirk Scheringa Bank zijn bij mijn weten ook niet gecompenseerd. Als je de risico's niet kunt dragen moet je niet gaan beleggen. Je kunt niet de rekening neerleggen bij mensen die verstandiger omgingen met hun risico's.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:04 schreef Basp1 het volgende:
Dat men niet de obligatiehouders wil laten bloeden komt omdat er ook nogal wat van die slechte leningen ook hypotheken zijn die mensen alleen konden afsluiten als men zich ook in diezelfde bank als obligatiehouder zou inkopen. Die mensen zijn dus al dubbel genaaid dat zulke constructies verplicht waren.
http://www.nrc.nl/next/20(...)-van-de-bank-2905097
Punt twee is nogal jammer voor het land met sukkels die 60% van de EU pensioenen hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mee eens, ik krijg zomaar weer een Europese gedachte.
-Elke bank in de Eurozone die in de betalingsproblemen komt wordt van rechtswege genationaliseerd.
- Een genationaliseerde bank heeft geen betalingsverplichting aan niet genationaliseerde banken of andere financiele instellingen.
- Alle bankiers zijn persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van de bank tot het bedrag van alle ontvangen bonussen.
Hoe meer dominostenen er omvallen, hoe beter voor de Europese belastingbetalers.
Short-selling verboden tot 5 oktober. Zijn ze wel wat laat mee imo, het aandeel is al niets meer waard.quote:Yesterday we got the first sure sign that Italy's banking system is near collapse when in a flashback to the Greek financial crisis days of 2010-2011, Italy's bank regulator banned short selling in Monte Paschi shares for the day. Today, we can conclude that the Italian bank crisis is set to get far worse, because moments ago, Italy's banking regulator just announced that what was supposed to be just a temporary measure has been extended for the next three months and shorting in BMPS shares is now prohibited until October 5.
bron
Dat gaat het wordenquote:Op woensdag 6 juli 2016 17:57 schreef BarryOSeven het volgende:
Who cares? Er is net 1200 miljard aan pensioenpotten vrijgekomen in Brussel, pluk daar anders gewoon wat vanaf. Zelfde geldt voor Griekenland. Kunnen we nog prima 5 jaar vooruit met de EU.
Lekker duidelijk een grafiek zonder waardes op de asquote:Op woensdag 6 juli 2016 19:46 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]
Deutsche Bank gaat trouwens ook lekker
Niet? De ecb gaat zijn boekje ver te buitenquote:Op woensdag 6 juli 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze die inzetten om "slechte" leningen op te kopen.
Wat ik steeds begreep is dat de ECB die gewoon overal aan het opkopen was.
Dus ik begrijp het probleem sws niet zo goed.
Dat doet de ECB toch echt met toestemming van iedereen die wat te zeggen heeft plus parlementen, denk ik.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Niet? De ecb gaat zijn boekje ver te buiten
http://in.reuters.com/article/italy-banks-renzi-idINR1N18Y00Equote:"If this non-performing loan problem is worth one, the question of derivatives at other banks, at big banks, is worth one hundred. This is the ratio: one to one hundred,"
Maat. Tis hier 2016 hoorquote:Op woensdag 6 juli 2016 19:46 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]
Deutsche Bank gaat trouwens ook lekker
In dat grafiekje werd het Deutsche Bank aandeel vergeleken met de Lehman crash.quote:
http://www.cnbc.com/2016/07/07/trader-bets-on-another-major-plunge-for-deutsche-bank.htmlquote:The German Newspaper ‘Die Welt’ reported that the great George Soros had recently opened a short position of 0.51% of the DBK’s outstanding shares. This equates to 7 million shares, worth $7.5 billion, reports Investopedia.
quote:"People are paying up. They obviously are thinking there's some bad news still in store for Deutsche Bank, even after the big decline we've already seen."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |