abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2016 @ 16:08:25 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163487353
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

LOL, ik heb het over ruim tweehonderd jaar later. Verhaal zou dus niet kloppen?
Voor zover ik weet niet, de Engelsen hebben sinds ongeveer 1960 een beroepsleger. En in een beroepsleger is er per definitie geen ruimte voor criminelen.

quote:
Ook werd mij in dienst verteld dat slechts 25% loyaal voldoende was om een goed werkende eenheid te hebben. Is dat ook achterhaald?

Het Franse Vreemdelingenlegioen bestaat nog steeds uit voornamelijk niet Fransen. Waarom zouden die lui dan trouw willen zijn aan de Franse belangen?
Ik stel vragen, probeer voor mezelf een mening te vormen.
Uiteindelijk ben je als militair ook niet loyaal aan je land, je vecht ook niet voor je land. Je vecht voor je maatje die naast je staat en voor je eenheid, daar doe je het voor. Al dat trouw aan de koningin en land gezwam verdwijnt als sneeuw voor de zon als je in een vuurgevecht zit.

Waarom denk je dat kameraadschap en traditie van je eenheid/ trots op je eenheid er bij defensie zo ingeramd worden? Dat is nl. het enige wat dicht bij je staat als je weer eens ergens in de middle of nowhere gedumpt wordt. Dat vaderland enz. is dan veel te ver weg.
  zondag 3 juli 2016 @ 16:16:00 #202
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163487501
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet, de Engelsen hebben sinds ongeveer 1960 een beroepsleger. En in een beroepsleger is er per definitie geen ruimte voor criminelen.

[..]

Uiteindelijk ben je als militair ook niet loyaal aan je land, je vecht ook niet voor je land. Je vecht voor je maatje die naast je staat en voor je eenheid, daar doe je het voor. Al dat trouw aan de koningin en land gezwam verdwijnt als sneeuw voor de zon als je in een vuurgevecht zit.

Waarom denk je dat kameraadschap en traditie van je eenheid/ trots op je eenheid er bij defensie zo ingeramd worden? Dat is nl. het enige wat dicht bij je staat als je weer eens ergens in de middle of nowhere gedumpt wordt. Dat vaderland enz. is dan veel te ver weg.
Amen!

Mbt Britse strijdkrachten. Langer dan 3 maanden detentie = geen baan bij de Britse krijgsmacht.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163487648
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:08 schreef AchJa het volgende:

Ik begin hem te snappen. Die 25% joyaal zal dan ook wel gebaseerd zijn op het feit dat je bij een 'opstand' naast je leiding die je bestrijd ook nog steeds te maken hebt met de originele vijand.

BTW: Ik ben het er mee eens dat heropvoeding geen doel mag zijn van het leger, hooguit een neveneffect. Daarnaast lijkt het mij ook niet wenselijk om mensen die al moeite hebben de wet te respecteren te gaan trainen in wapengebruik en vooral gevecht tactieken.
quote:
2s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Langer dan 3 maanden detentie = geen baan bij de Britse krijgsmacht.
OK
pi_163487917
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:20 schreef flibber het volgende:
Alleen moslims krijgstechnieken en wapens...neuh, dan liever dat ze verplicht 2 jaar ergens werk moeten verrichten (kun je toch makkelijk afvangen dat alleen mensen onder de wapenen mogen die 1 paspoort hebben, de nederlandse)
Misschien alleen Marokkanen en Turken, maar veel andere moslims hebben alleen maar 1 paspoort.
SIMON
pi_163488129
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja mijn vrouw is reservist maar dan hoef je een hele generatie jongeren nog niet te dwingen om een soort reservist light te worden naast hun werk. Begin dan maar eens met bijstandslui.
Over de hele generatie jongeren had Buma het geloof ik niet. Het ging in eerste instantie over probleemjongeren. Ik zie niet in waarom het slecht is dat deze groep jongeren naast hun baan ook nog als reservist defensie moet gaan dienen. Later kun je altijd nog beslissen of je de groep jongeren wilt gaan uitbreiden. Vanuit het verleden weten we namelijk wel dat militaire dienst voor veel jongeren een toegevoegde waarde had in hun leven. Los van dat het zwaar was, was het ook de beste tijd van hun leven, met zijn allen afzien en een doel voor ogen hebben. Doe dit zonder het vechten en je kunt die kids nog een heleboel leren. Waar je later wat aan hebt in het leven. Ik denk aan leidinggeven, strategie bepalen, Omgaan met stressvolle situaties, flexibel zijn, je zou er ook een rijschool aan toe kunnen voegen, dat was vroeger ook zo.
pi_163504324
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:24 schreef qajariaq het volgende:
Daarnaast lijkt het mij ook niet wenselijk om mensen die al moeite hebben de wet te respecteren te gaan trainen in wapengebruik en vooral gevecht tactieken.
Hangt ervan af.

Als dienstplicht een effectief middel is om probleemgevallen in het gareel te krijgen - en dat lijkt toch een aanname achter het voorstel - dan kan het allemaal weinig kwaad.

Als ze er even slecht uit komen als dat ze erin gaan, wil je ze inderdaad niet trainen om nog meer schade aan te richten. Al kun je ook redeneren dat de kwaadwillenden toch wel manieren vinden om te leren vechten en met wapens om te gaan en dat een dienstplicht er dan in ieder geval voor zorgt dat ook de goedwillenden dit leren.

Maar zelfs als het werkt, is het nogal een paardenmiddel; zeker als iederéén zes maanden moet komen opdraven. Er moeten toch andere manieren zijn om enerzijds verschillende groepen uit de samenleving met elkaar te mengen en anderzijds personen die dreigen te ontsporen op de rails te houden.
pi_163515883
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:29 schreef Pandorado het volgende:
Als ze er even slecht uit komen als dat ze erin gaan, wil je ze inderdaad niet trainen om nog meer schade aan te richten. Al kun je ook redeneren dat de kwaadwillenden toch wel manieren vinden om te leren vechten en met wapens om te gaan
Volgens mij is voor verandering van gedrag de drie W nodig. Werk, Wonen en wijf. Het lijk mij niet dat een diensttijd daar biij helpt. Hoewel je het een soort van werk kan noemen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 17:16:29 #208
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163561589
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En omdat er een kuthippie baat bij heeft moeten alle jongeren er mee worden lastiggevallen, ten koste van vele miljarden?
Een dienstplichtig leger is goedkoper dan een beroepsleger, dat je het effe weet.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_163562583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:16 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Een dienstplichtig leger is goedkoper dan een beroepsleger, dat je het effe weet.
Dan nog kost het vele miljarden per jaar om dit domme onzalige plan te verwezenlijken.
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:42:35 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163563277
quote:

[..]

en hoe kom je op dat idee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:43:38 #211
110987 ErwinRommel
pi_163563300
quote:

[..]

:?
pi_163573736
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:54 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er zitten twee grote landen tussen Nederland en Rusland in.
Polen is door Duitsland ingenomen? :o Of komen de Russen via Kaliningrad? Of liggen er misschien toch 3 (grote) landen tussen Nederland en Rusland?
  donderdag 7 juli 2016 @ 07:34:35 #213
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_163574022
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 04:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

Polen is door Duitsland ingenomen? :o Of komen de Russen via Kaliningrad? Of liggen er misschien toch 3 (grote) landen tussen Nederland en Rusland?
Je snapt toch dat Wit-Rusland niet aan onze zijde staat.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_163581298
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 07:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Je snapt toch dat Wit-Rusland Belarus niet aan onze zijde staat.
Onderbouw dat eens en leg uit aan wie zijn zijde ze wel staan.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:21:37 #215
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163602838
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan nog kost het vele miljarden per jaar om dit domme onzalige plan te verwezenlijken.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en hoe kom je op dat idee?
Een van de belangrijke pijlers om een efficient beroepsleger in stand te houden zijn relatief hoge lonen en goede arbeidsvoorwaarden. Nu weet ik dat die van onze militairen nog niet je van het zijn maar vergelijk dat maar eens met een dienstplichtige die geen salaris krijgt maar gewoon soldij, voedsel en een slaapplek.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:30:07 #216
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163602982
Nog een interessant artikel uit 1991:

http://www.nrc.nl/handels(...)rden-gemaakt-6981237
- Jan Van Speijk
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:30:49 #217
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_163603007
Mijn voorstelling is METEEN dat bepaalde groepen jongens NOG meer een ego krijgen omdat ze nu getrainde klootzakken kunnen zijn, ipv de 'gewone' variant :{
Die trekken zich toch niks aan van discipline of goed bedoelingen, en al helemaal niet als anderen gaan zeggen wat ze wel en niet mogen doen :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  maandag 11 juli 2016 @ 10:35:57 #218
110987 ErwinRommel
pi_163661561
Meerderheid Nederlanders vóór herinvoering dienstplicht

quote:
Idealiseren
,,We moeten de militaire dienstplicht niet idealiseren,'' zegt PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink. ,,Veel jongens kwamen daar niet per se gemotiveerder van terug. Iedereen wil dat jongeren die meer structuur nodig hebben, iets aangeboden krijgen. Maar het leger is geen opvoedinstituut.'' Ook VVD, SP, PVV en D66 denken er zo over.

De militaire dienstplicht is twintig jaar geleden opgeschort. Sindsdien is de krijgsmacht omgevormd tot een beroepsleger. Hoewel andere partijen dat zo willen houden, houdt Buma aan zijn plan vast.
  maandag 11 juli 2016 @ 10:49:11 #219
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_163661769
De mensen die voor herinvoering zijn, zijn vast degenen die zelf nooit geweest zijn en ook niet meer hoeven. Ik ben er eigenlijk wel voor dat alleen degenen die zelf ooit in dienst zijn geweest zich hierover mogen uitspreken.
Never explain, never apologize.
pi_163661875
Waar komt toch altijd dat rare idee dat je in het leger automatisch discipline leert?

De mensen die het karakter hebben/kweken voor interne discipline hadden dat zonder het leger ook wel gered (en dat zijn inderdaad mensen die je graag in je leger hebt).

De hordes dienstplichtigen die alleen maar externe discipline leren, leren dat je net moet doen of je gedisciplineerd bent zolang je betrapt kan worden. Nou, woei, daar win je de oorlog mee :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 11 juli 2016 @ 10:57:19 #221
110987 ErwinRommel
pi_163661922
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:49 schreef Lurf het volgende:
De mensen die voor herinvoering zijn, zijn vast degenen die zelf nooit geweest zijn en ook niet meer hoeven. Ik ben er eigenlijk wel voor dat alleen degenen die zelf ooit in dienst zijn geweest zich hierover mogen uitspreken.
Dienstplicht meer dan 25 jaar geleden gedaan, heb daar een prachttijd gehad.
Er zat van alles tussen, van tuig tot universitair opgeleide lieden.
Ik zie er momenteel het nut niet van in. Bovendien, er is geen geld voor en de infrastructuren zijn er niet meer.
  maandag 11 juli 2016 @ 11:01:13 #222
3542 Gia
User under construction
pi_163661997
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:20 schreef flibber het volgende:
Ben wel voor eigenlijk.
Heb zelf dienst net gemist maar had graag gewild.
Dan had ik 1 of 2 jaar extra om over mijn toekomst/studie na te denken, iets wat je veel ziet mis gaan bij mensen.

En voor velen zou het goed zijn om een beetje karakter te kweken, wat nogal ontbreekt bij de generaties na mij.
Eens
quote:
En je zou naar israelisch voorbeeld groepjes soldaten kunnen laten patrouilleren in wijken waar er veel overlast en geweld is.

Alleen moslims krijgstechnieken en wapens...neuh, dan liever dat ze verplicht 2 jaar ergens werk moeten verrichten (kun je toch makkelijk afvangen dat alleen mensen onder de wapenen mogen die 1 paspoort hebben, de nederlandse)
Oneens.
De criminele Marokkanen willen niet in het leger. Als dat het vooruitzicht is, dan verhuizen ze nog liever naar Marokko. Dus geen onderscheid maken.

Iedereen tussen 18 en 22 jaar verplicht één jaar in dienst.
Kom je van het vmbo, dan heb de tijd om een vak te leren, zoals kok, verpleegkundige en dan als zodanig je dienstplicht vervullen.
Kom je van een havo/vwo en weet je nog niet precies wat je wilt gaan studeren, dan geeft dat jaar mooi de tijd om dit uit te zoeken. Jonge havisten kunnen eerst een jaar werken, totdat ze 18 zijn, of eerst een hbo doen.
  maandag 11 juli 2016 @ 11:02:14 #223
110987 ErwinRommel
pi_163662019
quote:
9s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:54 schreef Litpho het volgende:
Waar komt toch altijd dat rare idee dat je in het leger automatisch discipline leert?

De mensen die het karakter hebben/kweken voor interne discipline hadden dat zonder het leger ook wel gered (en dat zijn inderdaad mensen die je graag in je leger hebt).

De hordes dienstplichtigen die alleen maar externe discipline leren, leren dat je net moet doen of je gedisciplineerd bent zolang je betrapt kan worden. Nou, woei, daar win je de oorlog mee :').
Nu ja, dat is kort door de bocht.
Dienstplicht, en dan met name onder elkaar samen zijn en dingen doen zorgt wel voor meer saamhorigheid, plus dat je als laagopgeleide/hoogopgeleide ook in aanraking komt met andere mensen met andere achtergronden. Dat is wel een pluspunt.
  maandag 11 juli 2016 @ 11:35:56 #224
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_163662708
Ik heb op zich best een leuke diensttijd gehad, maar op de keper beschouwd was het gewoon dwangarbeid, willekeur en kapitaalvernietiging. Van mijn studiegenoten was ik de enige die in dienst moest, alle herkeuringen ten spijt. Anderen kregen gewoon geen oproep. Het werk dat ik deed (geneeskundige dienst), deed ik grotendeels samen met burgers voor wie het gewoon hun baan was. En de baan die mij al aangeboden was (begin jaren '90, ook geen fijne tijd op de arbeidsmarkt) ging aan mijn neus voorbij omdat ik in dienst moest. Na mijn afzwaaien ben ik ruim een jaar op zoek geweest, waarbij ik al begon met een achterstand op de mensen die vers uit de collegebanken kwamen. Toegegeven, het heeft me wel gevormd, maar beslist niet op de gewenste manier.
  maandag 11 juli 2016 @ 11:42:35 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163662797
Vanmorgen een stukje gehoord op radioBNR waarin Bruma zich uitliet. Jongeren zouden vooral intoleranter naar elkaar zijn en het internet vol spuien met haat volgens hem. Daarvoor zou de dienstplicht in zijn ogen de oplossing zijn.

Dat de jongeren van nu zich wat intoleranter uitlaten en sneller een rechtse mening delen op internet, komt echt niet door de afwezigheid van een eventuele dienstplicht. Dat komt doordat jongeren zelfs al een realistischere blik hebben op de maatschappelijke problemen van nu en zien ook dat de politiek er een potje van maakt. Door vooral niet te luisteren naar de samenleving, maar het eigen plan te trekken.

Los dat op en dan los je ook het gespui op internet op. Dan wordt het vanzelf weer een leuke samenleving en een leuk land.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 juli 2016 @ 11:44:16 #226
3542 Gia
User under construction
pi_163662822
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:02 schreef ErwinRommel het volgende:

Nu ja, dat is kort door de bocht.
Dienstplicht, en dan met name onder elkaar samen zijn en dingen doen zorgt wel voor meer saamhorigheid, plus dat je als laagopgeleide/hoogopgeleide ook in aanraking komt met andere mensen met andere achtergronden. Dat is wel een pluspunt.
Ben ik met je eens. Mijn man is ook nog in dienst geweest. Die heeft er ook nog een opleiding kunnen doen. Ook dat is een mogelijkheid voor schoolverlaters die nog niet weten wat ze willen gaan doen.
  maandag 11 juli 2016 @ 11:45:29 #227
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_163662851
Ik weet niet of het nou zo slim is om de jongeren met een dubbele nationaliteit uit bepaalde regionen nou te leren hoe met wapens etc om te gaan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_163662869
Wat heb je precies aan dienstplicht? 90% van de mensen heeft niet de mentale en fysieke kracht om dat uberhaupt aan te kunnen.
pi_163663332
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:49 schreef Lurf het volgende:
Ik ben wel voor en zelf in dienst gezeten. Alleen is de vorm wel erg belangrijk. De doelstelling is volgens mij sociale cohesie, en dan kan dienstplicht in een of andere vorm wel een rol in spelen. Dat hoeft niet perse een militaire dienstplicht te zijn. Wat je wel als uitgangspunten moet nemen zijn de volgende;

- Uit huis plaatsen (alleen in het weekend en vakanties naar huis),
- Gemixte omgeving, dus zorgen dat je met mensen geplaatst wordt uit alle lagen van de samenleving,
- Strenge hiërarchie met de middelen om dit ook te kunnen afdwingen. (Dit zorgt voor meer cohesie binnen de groepen en dat je het ook kan laten functioneren).

Op deze manier zou het best een bijdrage aan sociale cohesie kunnen leveren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 11 juli 2016 @ 12:45:09 #230
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_163663850
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben wel voor en zelf in dienst gezeten. Alleen is de vorm wel erg belangrijk. De doelstelling is volgens mij sociale cohesie, en dan kan dienstplicht in een of andere vorm wel een rol in spelen. Dat hoeft niet perse een militaire dienstplicht te zijn. Wat je wel als uitgangspunten moet nemen zijn de volgende;

- Uit huis plaatsen (alleen in het weekend en vakanties naar huis),
- Gemixte omgeving, dus zorgen dat je met mensen geplaatst wordt uit alle lagen van de samenleving,
- Strenge hiërarchie met de middelen om dit ook te kunnen afdwingen. (Dit zorgt voor meer cohesie binnen de groepen en dat je het ook kan laten functioneren).

Op deze manier zou het best een bijdrage aan sociale cohesie kunnen leveren.

Ja, goed idee, iedereen standaard een jaar van zijn leven in een interneringskamp. Ik stel voor dat we Nederland dan ook hernoemen tot Noord-Korea aan de Noordzee. Sociale cohesie dwing je niet af met zweepslagen. Waarom blijven toch veel mensen dat geloven?
  maandag 11 juli 2016 @ 13:25:57 #231
3542 Gia
User under construction
pi_163664827
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik weet niet of het nou zo slim is om de jongeren met een dubbele nationaliteit uit bepaalde regionen nou te leren hoe met wapens etc om te gaan.
Ik heb liever dat ze wel leren hoe gevaarlijk wapens zijn en hoe je er op een veilige manier mee om kan gaan.
Jij hebt liever dat ze maar wat in de wilde weg om zich heen knallen?

Tuurlijk willen we liever dat ze helemaal niet knallen, maar aan wapens komen ze toch wel.
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:45 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ja, goed idee, iedereen standaard een jaar van zijn leven in een interneringskamp. Ik stel voor dat we Nederland dan ook hernoemen tot Noord-Korea aan de Noordzee. Sociale cohesie dwing je niet af met zweepslagen. Waarom blijven toch veel mensen dat geloven?
Jezus! Wie heeft het over zweepslagen?
  maandag 11 juli 2016 @ 13:28:53 #232
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_163664898
quote:
Zullen veel Nederlanders niet ontzettend veel nostalgische gevoelens hebben van "vroeger was alles beter". Zie ook het hele anti-EU-sentiment. Ik ben blij dat we in Nederland niet veel referenda hebben en dat de regering de mogelijkheid heeft referenda-uitslagen te negeren. De politici hebben toch wat meer verstand dan de gemiddelde burger. En zo slecht gaat het niet met de Nederlandse jeugd, de meesten volgen gewoon een opleiding om daarna aan het werk te gaan, een enkeling verpest het voor de rest.

Daarnaast denk ik dat Buma/CDA wat zieltjes wil winnen en in een samenleving dat steeds verder ontkerkt. Vandaar dat het met dit soort "populistische" voorstellen komt. Over 20 jaar staat het CDA op hooguit 10 zetels.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_163664956
Ja, goed idee! Laten we meedoen met de tendens die bijvoorbeeld in Turkije en andere landen heerst om ook 50 jaar terug te gaan in de tijd.

Wanne onzin zeg. Ik ben van de leeftijd dat mensen in mijn vriendengroep nog in dienst zijn geweest. Laten degene die dat zijn nu net de meest asociale van het stel zijn. Niet dat het daardoor komt, maar het helpt er ook niet tegen. Volkomen nutteloos die dienstplicht.
pi_163665162
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:45 schreef Lurf het volgende:
[..]
Je krijgt een jaar de kans om met mensen te leven waar je normaal gesproken niet mee in aanraking komt....Ja, dat bevordert sociale cohesie.
  maandag 11 juli 2016 @ 13:51:32 #235
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163665463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan zou ik ze voor dat geld liever iets nuttigs laten doen in plaats van wat op een kazerne rondhangen en over een stormbaan rennen.
Heb zelf mijn diensttijd moeten vervullen. En ik ben blij dat het nu niet meer bestaat. Het heeft mij in het verleden een baan gekost bij DSM. Achteraf is het allemaal nog goedgekomen.

Maar er zijn ook jongeren geweest die hun tijd wel nuttig besteden en in militaire dienst een vak hebben geleerd. Van automonteurs tot lassers etc. Maar goed gelukkig is het afgeschaft want met discipline heeft het niets te maken. Juist in militaire dienst heb ik me niet al te best gedragen. Het was meer dagelijks feest vieren uit verveling. Voor mij een nutteloze tijd al moet ik zeggen dat ik met een aantal wel een vriendschap heb overgehouden en we elkander nog zo nu en dan opzoeken. Maar dat had meer te maken dat ik in Duitsland(Hohne) heb gezeten en een maand lang op een kamer lag met 6 personen. Dat moet wel klikken anders heb je een groot probleem. En dat klikte gelukkig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163665822
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:51 schreef Cherna het volgende:
Heb zelf mijn diensttijd moeten vervullen. En ik ben blij dat het nu niet meer bestaat. Het heeft mij in het verleden een baan gekost bij DSM. Achteraf is het allemaal nog goedgekomen.

Maar er zijn ook jongeren geweest die hun tijd wel nuttig besteden en in militaire dienst een vak hebben geleerd. Van automonteurs tot lassers etc. Maar goed gelukkig is het afgeschaft want met discipline heeft het niets te maken. Juist in militaire dienst heb ik me niet al te best gedragen. Het was meer dagelijks feest vieren uit verveling. Voor mij een nutteloze tijd al moet ik zeggen dat ik met een aantal wel een vriendschap heb overgehouden en we elkander nog zo nu en dan opzoeken. Maar dat had meer te maken dat ik in Duitsland(Hohne) heb gezeten en een maand lang op een kamer lag met 6 personen. Dat moet wel klikken anders heb je een groot probleem. En dat klikte gelukkig.
Maar dat is dan toch omdat het krom ingericht is. Ik ken ook al die verhalen van verveelde gasten in de dienstplicht, maar dat is de invulling die slecht is. Je geeft zelf wel aan op het einde waarom dienstplicht wel degelijk een sociale functie kan invullen.
  maandag 11 juli 2016 @ 14:17:13 #237
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163666051
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is dan toch omdat het krom ingericht is. Ik ken ook al die verhalen van verveelde gasten in de dienstplicht, maar dat is de invulling die slecht is. Je geeft zelf wel aan op het einde waarom dienstplicht wel degelijk een sociale functie kan invullen.
Die sociale functie valt wel mee. Dat leer je ook op de werkvloer als het goed is. Die invulling blijft slecht omdat oefeningen en het bezig houden van de dienstplichtige militair onbetaalbaar is.
Nu heb ik op een Leopard 2 gereden. Weet je hoe vaak op een oefening? 3 maal in 10 maanden tijd. De rest staan die voertuigen in de loods. Bovendien moesten die in de zomer op 10tonners vervoerd worden. Tja tracks maken het wegdek stuk bij een hitte(ondanks de rubbers). Enfin nutteloos. Dan had je nog figuren die opzettelijk de zaak saboteerden om zo een oefening te kunnen ontwijken.

Een goed leger kan alleen maar goed zijn als men daar gemotiveerde beroepsmilitairen voor inzet. Zij maken immers die bewuste keuze. Om een dienstplicht in te voeren voor een stukje discipline heb je dat helemaal niet nodig.
  maandag 11 juli 2016 @ 14:22:16 #238
45206 Pietverdriet
pi_163666164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:21 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

[..]

Een van de belangrijke pijlers om een efficient beroepsleger in stand te houden zijn relatief hoge lonen en goede arbeidsvoorwaarden. Nu weet ik dat die van onze militairen nog niet je van het zijn maar vergelijk dat maar eens met een dienstplichtige die geen salaris krijgt maar gewoon soldij, voedsel en een slaapplek.
Ah, je verzint het gewoon zelf
pi_163667627
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:17 schreef Cherna het volgende:
Die sociale functie valt wel mee. Dat leer je ook op de werkvloer als het goed is. Die invulling blijft slecht omdat oefeningen en het bezig houden van de dienstplichtige militair onbetaalbaar is.
Nu heb ik op een Leopard 2 gereden. Weet je hoe vaak op een oefening? 3 maal in 10 maanden tijd. De rest staan die voertuigen in de loods. Bovendien moesten die in de zomer op 10tonners vervoerd worden. Tja tracks maken het wegdek stuk bij een hitte(ondanks de rubbers). Enfin nutteloos. Dan had je nog figuren die opzettelijk de zaak saboteerden om zo een oefening te kunnen ontwijken.

Een goed leger kan alleen maar goed zijn als men daar gemotiveerde beroepsmilitairen voor inzet. Zij maken immers die bewuste keuze. Om een dienstplicht in te voeren voor een stukje discipline heb je dat helemaal niet nodig.
Het gaat dan ook niet alleen om militaire dienstplicht. Ik kan dan ook goed voorstellen dat je juist geen militaire dienstplicht kiest, maar meer sociale plichten...zorg en dergelijke. Op de werkvloer kom je vaak alleen met gelijkgezinden of uit dezelfde laag van de bevolking in aanraking.
  maandag 11 juli 2016 @ 16:06:39 #240
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_163668121
Maar waarom moet je mensen daartoe dwingen? Voor zover ik weet ben je in Nederland nog steeds geen eigendom van de Staat, en dat hou ik graag zo.

Dat je je wat meer bewust wordt van andere bevolkingsgroepen is inderdaad niet slecht, maar dat kan ook zonder verplichting. Daarnaast was het leger ook geen representatieve afspiegeling van de bevolking. Ik ben in mijn hele diensttijd welgeteld drie vrouwen tegengekomen.
pi_163668684
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 15:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet alleen om militaire dienstplicht. Ik kan dan ook goed voorstellen dat je juist geen militaire dienstplicht kiest, maar meer sociale plichten...zorg en dergelijke. Op de werkvloer kom je vaak alleen met gelijkgezinden of uit dezelfde laag van de bevolking in aanraking.
Dan neem ik aan dat sociale plichten voor iedereen gelden? Dus dat mensen die hun ouders laten creperen in het verzorgingstehuis en ze nooit mee nemen voor een sociale activiteit, om vervolgens te klagen over de slechte zorg en te weinig tijd voor onze ouderen, verplicht worden gesteld een aantal uur in de week naar hun eigen ouders om te kijken? Wat een gelul zeg, met dat drukke leventje dat mensen altijd schijnen te hebben. En maar klagen over anderen altijd.

Het is een bizar idee om jongeren massaal een jaar te werk te stellen in een verzorgingstehuis, omdat mensen zelf geen zin hebben om tijd vrij te maken voor degenen die hen hebben opgevoed.
  maandag 11 juli 2016 @ 16:36:08 #242
45206 Pietverdriet
pi_163668726
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:34 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat sociale plichten voor iedereen gelden? Dus dat mensen die hun ouders laten creperen in het verzorgingstehuis en ze nooit mee nemen voor een sociale activiteit, om vervolgens te klagen over de slechte zorg en te weinig tijd voor onze ouderen, verplicht worden gesteld een aantal uur in de week naar hun eigen ouders om te kijken? Wat een gelul zeg, met dat drukke leventje dat mensen altijd schijnen te hebben. En maar klagen over anderen altijd.

Het is een bizar idee om jongeren massaal een jaar te werk te stellen in een verzorgingstehuis, omdat mensen zelf geen zin hebben om tijd vrij te maken voor degenen die hen hebben opgevoed.
Dit, nog even los van het feit dat je mensen verplicht werk te doen waarmee je anderen werkloos gaat maken.
pi_163668830
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:34 schreef Niek92 het volgende:

Ik heb het niet over sociale plichten, ik heb het over sociale cohesie. Over dat je een tijd in je leven hebt van bijvoorbeeld een jaar, waarin je moet samenleven met mensen uit andere lagen, andere omgevingen. Dat zorgt voor meer begrip voor elkaar, voor elkaars standpunten en elkaars achtergrond. Dat zou voor mij de doelstelling van zo'n soort (dienst)plicht moeten zijn.
  maandag 11 juli 2016 @ 16:42:24 #244
45206 Pietverdriet
pi_163668883
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik heb het niet over sociale plichten, ik heb het over sociale cohesie. Over dat je een tijd in je leven hebt van bijvoorbeeld een jaar, waarin je moet samenleven met mensen uit andere lagen, andere omgevingen. Dat zorgt voor meer begrip voor elkaar, voor elkaars standpunten en elkaars achtergrond. Dat zou voor mij de doelstelling van zo'n soort (dienst)plicht moeten zijn.
Ik vind dat heel enge totalitaire ideeen die je daar hebt. Je ontneemt mensen vrijheid om ze jouw idealen dwangmatig op te leggen. Mensen zijn geen bezit van de staat. In een oorlogssituatie of een dreigende oorlogssituatie kan je een dienstplicht nog enigsinds rechtvaardigen maar een sociale dienstplicht opleggen om een heilstaat te creeeren, brrrr.
  maandag 11 juli 2016 @ 16:43:37 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163668916
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit, nog even los van het feit dat je mensen verplicht werk te doen waarmee je anderen werkloos gaat maken.
Dit. Geheel met je eens.
pi_163668949
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het een taak van de overheid om te verplichten dat ik een jaar lang mijn eigen leven stop moet zetten om mensen die een ander leven hebben te leren kennen? Ga weg, als ik dat graag wil zoek ik zelf wel uit hoe ik dat wil doen.
  maandag 11 juli 2016 @ 16:45:40 #247
45206 Pietverdriet
pi_163668973
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Geheel met je eens.
En de politiek kennende en hoe politici denken, zal een sociale dienstplicht precies dit doen, mensen die hun beroep en carriere hebben gemaakt van zorg vervangen door ongeschoolde krachten.
pi_163669031
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind dat heel enge totalitaire ideeen die je daar hebt. Je ontneemt mensen vrijheid om ze jouw idealen dwangmatig op te leggen. Mensen zijn geen bezit van de staat. In een oorlogssituatie of een dreigende oorlogssituatie kan je een dienstplicht nog enigsinds rechtvaardigen maar een sociale dienstplicht opleggen om een heilstaat te creeeren, brrrr.
Kom op zeg, we hebben het over een jaar.... Jij bent er zeker eentje van wel de lusten van een maatschappij maar niet de lasten...Goh, je zou wat voor een ander doen.
pi_163669047
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:44 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het een taak van de overheid om te verplichten dat ik een jaar lang mijn eigen leven stop moet zetten om mensen die een ander leven hebben te leren kennen? Ga weg, als ik dat graag wil zoek ik zelf wel uit hoe ik dat wil doen.
Nog zo een, maar wel zeiken op de maatschappij.
pi_163669152
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nog zo een, maar wel zeiken op de maatschappij.
Tuurlijk. Dat doen de mensen die roepen om invoering van de dienstplicht ook, jongeren moeten opgevoed worden en dat soort onzin. Buiten dat roep ik juist dat mensen meer moeten doen voor anderen, maar vind ik een dienstplicht een ontzettend slecht idee.
pi_163669195
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:51 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat doen de mensen die roepen om invoering van de dienstplicht ook, jongeren moeten opgevoed worden en dat soort onzin. Buiten dat roep ik juist dat mensen meer moeten doen voor anderen, maar vind ik een dienstplicht een ontzettend slecht idee.
Het gaat niet om militaire activiteiten, je kan allerlei sociale diensten/activiteiten hiervoor organiseren.
pi_163669215
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat niet om militaire activiteiten, je kan allerlei sociale diensten/activiteiten hiervoor organiseren.
Maar wel alleen door de overheid goedgekeurde diensten en activiteiten toch?
  maandag 11 juli 2016 @ 16:54:35 #253
45206 Pietverdriet
pi_163669223
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kom op zeg, we hebben het over een jaar.... Jij bent er zeker eentje van wel de lusten van een maatschappij maar niet de lasten...Goh, je zou wat voor een ander doen.
Je snapt het écht niet. Het punt is dat jij het wil verplichten, het in wilt laten vullen door de overheid wat mijn of anderen zouden moeten doen aan sociale verantwoording.
Of en wat ik doe voor een ander bepaal ik, niet de overheid, niet jij. Ik wil dat ook niet dat voor jouw bepalen. Maar jij wilt een door de overheid georganiseerd stelsel van verplichte tewerkstelling voor zaken die jij belangrijk vind.

Als jij zorg voor bv ouderen zo belangrijk vind, ga het dan doen, maak er je opgave van
pi_163669332
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:54 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Maar wel alleen door de overheid goedgekeurde diensten en activiteiten toch?
Als we dit willen zal het door de overheid georganiseerd moeten worden, dus dat lijkt me wel.
pi_163669389
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Je snapt het écht niet. Het punt is dat jij het wil verplichten, het in wilt laten vullen door de overheid wat mijn of anderen zouden moeten doen aan sociale verantwoording.
Of en wat ik doe voor een ander bepaal ik, niet de overheid, niet jij. Ik wil dat ook niet dat voor jouw bepalen. Maar jij wilt een door de overheid georganiseerd stelsel van verplichte tewerkstelling voor zaken die jij belangrijk vind.

Als jij zorg voor bv ouderen zo belangrijk vind, ga het dan doen, maak er je opgave van
We hebben leerplicht, je moet een rijbewijs hebben om de weg op te gaan, voor je 18e mag je niet drinken etc etc. Doe nu niet als we in een anarchistisch libertair systeem zitten.

En nogmaals, je slaat weer de plank mis waarom dit misschien goed idee zou zijn; Sociale cohesie, eens een jaar omgaan met mensen uit andere omgevingen, andere lagen, andere context.
  maandag 11 juli 2016 @ 17:15:58 #256
45206 Pietverdriet
pi_163669701
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En nogmaals, je slaat weer de plank mis waarom dit misschien goed idee zou zijn; Sociale cohesie, eens een jaar omgaan met mensen uit andere omgevingen, andere lagen, andere context.
Nogmaals, heel enge totalitaire ideeen
pi_163669762
quote:

[..]

We hebben leerplicht, je moet een rijbewijs hebben om de weg op te gaan, voor je 18e mag je niet drinken etc etc. Doe nu niet als we in een anarchistisch libertair systeem zitten.

Waarom zou ik, want ik zal in de te gebruiken leeftijdscategorie vallen vermoed ik, me een jaar lang in dienst van de overheid laten gebruiken om met mensen om te gaan waar ik misschien helemaal niet mee om wíl gaan? Als ik dat wil doen, kan ik daar prima zelf voor kiezen. Sterker nog, dankzij de keuze om een baan te nemen in de horeca ontmoet ik mensen uit andere omgevingen, andere lagen en andere context. En de sociale cohesie binnen het bedrijf is zeker aanwezig.
  maandag 11 juli 2016 @ 17:20:14 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163669781
quote:

[..]

En wie gaat die lui dan bezig houden? Aangezien het geen hol meer heeft te maken dan met het militair zijn...

En schrijf het maar mooi op je buik dat ik een beetje als kinderoppas een club zolderkamerautisten ga bezig houden. :{w
  maandag 11 juli 2016 @ 17:24:01 #259
45206 Pietverdriet
pi_163669861
Dit soort onzin gaat vele miljarden kosten aan de kostenkant en vele miljarden minder inkomsten aan belasting en premiekant. En dat voor wat vage assumpties over sociale cohesie. Zal dan fijn bezuinigd worden op zorg en onderwijs.
  maandag 11 juli 2016 @ 17:26:15 #260
110987 ErwinRommel
pi_163669900
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort onzin gaat vele miljarden kosten aan de kostenkant en vele miljarden minder inkomsten aan belasting en premiekant. En dat voor wat vage assumpties over sociale cohesie. Zal dan fijn bezuinigd worden op zorg en onderwijs.
En buiten dat, er is totaal geen capaciteit mbt huisvesting. De infrastructuur is er gewoonweg niet (meer)
  maandag 11 juli 2016 @ 17:27:47 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163669935
quote:
Weer allerlei nostalgisch en geromantiseerd gewauwel van een handvol oud dienstplichtigen die de kutdingen vergeten zijn...
  maandag 11 juli 2016 @ 17:29:39 #262
110987 ErwinRommel
pi_163669967
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weer allerlei nostalgisch en geromantiseerd gewauwel van een handvol oud dienstplichtigen die de kutdingen vergeten zijn...
Pantserstorm })
  maandag 11 juli 2016 @ 17:29:46 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163669971
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En buiten dat, er is totaal geen capaciteit mbt huisvesting. De infrastructuur is er gewoonweg niet (meer)
En de rest zoals geld, middelen, personeel, materieel toch wel niet... :')
pi_163669974
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:19 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Waarom zou ik, want ik zal in de te gebruiken leeftijdscategorie vallen vermoed ik, me een jaar lang in dienst van de overheid laten gebruiken om met mensen om te gaan waar ik misschien helemaal niet mee om wíl gaan?
Omdat je dan leert dat die mensen waar je vooraf niet mee om wil gaan achteraf blijken je beste vrienden te zijn.
pi_163669993
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, heel enge totalitaire ideeen
niet willen begrijpen is ook een kunst.
pi_163670005
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pantserstorm })
Gedaan :)
  maandag 11 juli 2016 @ 17:33:19 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 11 juli 2016 @ 17:42:11 #268
110987 ErwinRommel
pi_163670217
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

O+

Gevechtscursus, parachutespringen, duiken, watersnood 1995, Hohenfels 1997...

:7
2 weken Roosendaal voor een training overleven op het gevechtsveld. Brecon Beacons, de sneeuw van Noorwegen, Saragossa
Kijk, dit kun je doen als er genoeg geld is.
En dat is er nu gewoon niet.

Vervelende zaken, roze lijsten tot in den treure,
As-Hokken in en uit ruimen (?)
Voertuig voor de 10de maal over verven met een blik legergroen.
:')
  maandag 11 juli 2016 @ 17:43:36 #269
110987 ErwinRommel
pi_163670257
Fijne was wel, toen mocht je nog gewoon paffen op de legeringskamers. 7 man paffen, 1 niet-roker. Dat soort kamers waren er ook.
Snurkers hadden het ook zwaar _O-
  maandag 11 juli 2016 @ 17:49:59 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163670361
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

2 weken Roosendaal voor een training overleven op het gevechtsveld. Brecon Beacons, de sneeuw van Noorwegen, Saragossa
Kijk, dit kun je doen als er genoeg geld is.
En dat is er nu gewoon niet.

Vervelende zaken, roze lijsten tot in den treure,
As-Hokken in en uit ruimen (?)
Voertuig voor de 10de maal over verven met een blik legergroen.
:')
Een as hok/ legering van asbest, verf met chroom 6 en px-10 voor de buks... En als je het koud had ging je in de radarbundel staan.

Oh ja, voor de 100e keer je materiaal en PSU tellen om het daarna weer model op te ruimen... :')

Tussen de middag jenever scoren bij de adjudant... :9
  maandag 11 juli 2016 @ 18:04:23 #271
110987 ErwinRommel
pi_163670632
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een as hok/ legering van asbest, verf met chroom 6 en px-10 voor de buks... En als je het koud had ging je in de radarbundel staan.

Oh ja, voor de 100e keer je materiaal en PSU tellen om het daarna weer model op te ruimen... :')

Tussen de middag jenever scoren bij de adjudant... :9
Je moet het maar willen.

Denk niet dat de jeugd van tegenwoordig dat zal trekken. Al helemaal niet met dat snelle internet op de legering.
  maandag 11 juli 2016 @ 18:14:03 #272
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163670781
Vooral in Duits klinkt het nog leuker. :)

Mogelijk zou het CDA dit bedoelen met een beetje discipline bijbrengen :)
  maandag 11 juli 2016 @ 18:18:13 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163670842
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je moet het maar willen.

Denk niet dat de jeugd van tegenwoordig dat zal trekken. Al helemaal niet met dat snelle internet op de legering.
Er zijn hele volkstammen bij die opkomen bij de kennismakingsdagen en vervolgens te horen krijgen dat ze hun smartphone in moeten leveren... om vervolgens direct rechtsomkeert maken en in dezelfde bus terug verplaatsen... :') :')
  maandag 11 juli 2016 @ 18:20:39 #274
110987 ErwinRommel
pi_163670893
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn hele volkstammen bij die opkomen bij de kennismakingsdagen en vervolgens te horen krijgen dat ze hun smartphone in moeten leveren... om vervolgens direct rechtsomkeert maken en in dezelfde bus terug verplaatsen... :') :')
Dan kunnen ze geen pokemons meer zoeken _O-
pi_163670921
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat je dan leert dat die mensen waar je vooraf niet mee om wil gaan achteraf blijken je beste vrienden te zijn.
Waarom quote je niet mijn volledige post?
  maandag 11 juli 2016 @ 18:31:25 #276
45206 Pietverdriet
pi_163671092
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

niet willen begrijpen is ook een kunst.
Ik begrijp het heel goed
quote:
  maandag 11 juli 2016 @ 18:33:00 #277
45206 Pietverdriet
pi_163671120
quote:

[..]

Jep, de initiele investering zal nog vele malen hoger zijn, geld wat er niet is, we hebben nu al een tekort op de begroting
  maandag 11 juli 2016 @ 18:40:40 #278
110987 ErwinRommel
pi_163671276
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, de initiele investering zal nog vele malen hoger zijn, geld wat er niet is, we hebben nu al een tekort op de begroting
Kunt beter nu investeren in het personeel en goed materieel en een leuke betrouwbare werkgever worden dan de dienstplicht weer laten gelden.
  maandag 11 juli 2016 @ 18:42:13 #279
45206 Pietverdriet
pi_163671291
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kunt beter nu investeren in het personeel en goed materieel en een leuke betrouwbare werkgever worden dan de dienstplicht weer laten gelden.
Liever 1 goedopgeleide beroepsmilitair dan 10 gymschoenen met puisten.
pi_163671356
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:14 schreef Cherna het volgende:
Vooral in Duits klinkt het nog leuker. :)
Geweldig _O-
pi_163671375
Kinderen die willen krijgen voor hun billen?
pi_163672072
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:22 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Waarom quote je niet mijn volledige post?
Omdat 7x24 op elkaar aangewezen zijn van een compleet andere orde is dan werken in de horeca en klanten bedienen.
pi_163672112
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed
[..]
Een plan afschieten voor de begroting gemaakt is vind ik altijd wel knap. Daarbij kunnen we ook nog niet inschatten wat een grotere sociale cohesie aan geld bespaart. Ik heb zelf geen idee, ik heb nog geen plan gezien, ik weet dus ook nog niet of ik het er mee eens ben en of dat ik het de investering waard vind.
pi_163679610
CDA :') :') :')

Achterlijk idee. Laat die ouders hun kinderen maar eens fatsoenlijk opvoeden. Bovendien gaat dat veel te veel geld kosten lijkt me
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_163679683
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:48 schreef Seamonkey- het volgende:
CDA :') :') :')

Achterlijk idee. Laat die ouders hun kinderen maar eens fatsoenlijk opvoeden. Bovendien gaat dat veel te veel geld kosten lijkt me
Of uitkering of dienstplicht dat verschil zal zoveel niet zijn, als ze die maar geen zware metalen laten schuren.
pi_163679726
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of uitkering of dienstplicht dat verschil zal zoveel niet zijn, als ze die maar geen zware metalen laten schuren.
Denk dat een militair toch wel een stuk meer verdiend. En wat denk je dat die uitzendingen etc kosten? Gewoon een achterlijk plan. Waar de onderbuik weer op reageerd. Want ja alle jongeren zijn zo slecht tegenwoordig. Man man man. Word zo moe van die mensen die overal maar over klagen.
pi_163679793
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:54 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Denk dat een militair toch wel een stuk meer verdiend. En wat denk je dat die uitzendingen etc kosten? Gewoon een achterlijk plan. Waar de onderbuik weer op reageerd. Want ja alle jongeren zijn zo slecht tegenwoordig. Man man man. Word zo moe van die mensen die overal maar over klagen.
Heb ik geklaagd?
Dacht het niet en of jongeren slecht zijn daar oordeel ik al helemaal niet over!

Ze hebben als ze slecht zijn hetzelf over zich heen geroepen, men mocht een kind zelfs geen corrigerende tik verkopen zie als ze slecht zijn wat er van gekomen is, als het zo is wel te verstaan he!
pi_163679815
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb ik geklaagd?
Dacht het niet en of jongeren slecht zijn daar oordeel ik al helemaal niet over!

Ze hebben als ze slecht zijn hetzelf over zich heen geroepen, men mocht een kind zelfs geen corrigerende tik verkopen zie als ze slecht zijn wat er van gekomen is, als het zo is wel te verstaan he!
Sorry was niet op jou gericht dat laatste stukje maar gewoon over de maatschappij in het algemeen de laatste tijd. Het is echt in om overal over te zeiken en te zeuren en dan vervolgens regels te gaan verzinnen.
pi_163679841
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:59 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Sorry was niet op jou gericht dat laatste stukje maar gewoon over de maatschappij in het algemeen de laatste tijd. Het is echt in om overal over te zeiken en te zeuren en dan vervolgens regels te gaan verzinnen.
Des te meer er verzonnen wordt, is mijn mening, des te meer stront komt ervan!
pi_163679922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Des te meer er verzonnen wordt, is mijn mening, des te meer stront komt ervan!
Daar ben ik het mee eens.
pi_163684185
quote:

[..]

Tentjes op de Veluwe. Er staan nog wel wat stukjes hei leeg.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 juli 2016 @ 14:56:52 #292
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_164021880
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, je verzint het gewoon zelf
Nee, jij doet dat.
- Jan Van Speijk
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:09:29 #293
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164022165
Als er al een dienstplicht zou moeten komen, dan zouden de jongeren de keuze moeten hebben tussen verschillende soorten dienstplichten. Dat was vroeger natuurlijk ook zo maar als ik me niet vergis was de sociale dienstplicht langer dan de militaire. Dat lijkt me onterecht. Iemand die helpt in een bejaardentehuis is minstens net zo waardevol als iemand die in het leger zit.

We zouden dus moeten kijken naar alle sectoren waar op dit moment een tekort aan personeel is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:23:15 #294
45206 Pietverdriet
pi_164022436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:09 schreef Strani het volgende:
Als er al een dienstplicht zou moeten komen, dan zouden de jongeren de keuze moeten hebben tussen verschillende soorten dienstplichten. Dat was vroeger natuurlijk ook zo maar als ik me niet vergis was de sociale dienstplicht langer dan de militaire. Dat lijkt me onterecht. Iemand die helpt in een bejaardentehuis is minstens net zo waardevol als iemand die in het leger zit.

We zouden dus moeten kijken naar alle sectoren waar op dit moment een tekort aan personeel is.
vervangende dienstplicht was langer, formeel was het excuus dat het incluus de herhalingsoproepen was.
Als er ergens een gebrek aan personeel is, moet je eenvoudigweg beter betalen.
pi_164023363
Speelt dit nu nog steeds? Willen we echt dat onze jongens en meisjes straks in NAVO verband moeten gaan vechten voor dictator Tayyip Adolfgeit? Dacht het niet he. Doei!
pi_164023423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:09 schreef Strani het volgende:

Als er sectoren zijn waar er een personeeltekort is of gaat ontstaan dan moet de overheid eens met een structureel plan komen om werklozen aan te trekken voor die sectoren. Gebruik het geld voor die dienstplicht liever om opleidingen voor die sectoren tijdelijke gratis aan te bieden.
pi_164023461
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:10 schreef Nielsch het volgende:
Speelt dit nu nog steeds? Willen we echt dat onze jongens en meisjes straks in NAVO verband moeten gaan vechten voor dictator Tayyip Adolfgeit? Dacht het niet he. Doei!
Of het nou voor de ene voet stampende persoon is of voor de andere, veel verschil zal het niet uitmaken of wel?

En dan lees voet stampen als een kind wat zijn zin niet krijgt!
pi_164037236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of het nou voor de ene voet stampende persoon is of voor de andere, veel verschil zal het niet uitmaken of wel?

En dan lees voet stampen als een kind wat zijn zin niet krijgt!
Het is stampvoeten.
Je reageerde op:
quote:
maar je antwoord slaat als een tang op een varken.

Dienstplichtigen worden niet uitgezonden, tenzij ze dat zelf willen. En natuurlijk maakt het uit of je met beroepsmilitairen werkt of met dienstplichtige jongeren.
pi_164037396
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:54 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 00:46 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is stampvoeten.
Je reageerde op:

[..]

maar je antwoord slaat als een tang op een varken.

Dienstplichtigen worden niet uitgezonden, tenzij ze dat zelf willen. En natuurlijk maakt het uit of je met beroepsmilitairen werkt of met dienstplichtige jongeren.
Juist en waar het op slaat lees die bovenstaande bij deze gevoegd eens droeftoeter, toen had je moeten reageren want een dienstplichtige krijgt niet dat wat een beroeps krijgt!

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2016 01:03:25 ]
pi_164039164
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:40 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Maar voor welk belang dient het. Kijk, bij een maatschappelijke dienstplicht waarbij jongeren moeten helpen in verzorgingstehuizen kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een militaire dienstplicht heeft geen enkel nut, als er geen oorlogsdreiging is.
Dat is zo niet nog desastreuzer. Hordes ongemotiveerde jongeren die verpleegtaken moeten gaan doen waar normaal een opleiding van 4+ jaar voor staat.

Ik zie de dienstplicht niet zitten op misschien een basistraining van 2 maanden na zodat in het geval van een oorlog conscriptie een stuk vlotter verloopt. Maar 2 jaar wegpissen is echt zinloos.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')