abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2016 @ 18:35:26 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163463708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, van zowel mijn partner als mijn broer hoorde ik dan weer het tegenovergestelde...

Mijn partner zat dan nog op een vliegbasis wat het iets interessanter maakte (maar niet veel), maar beide stellen dat ze echt helemaal niets met die dienstplicht zijn opgeschoten, alleen maar kaarten en zuipen. Dat ze helemaal niets echt geleerd hebben, niet "tot elkaar" gekomen zijn of wat dan ook.
Er zit trouwens een zekere 5 jaar tussen die 2 mannen die ik dan als vb pak hier, misschien dat het heel vroegah anders was, maar de laatste 10/15 jaar van dienstplicht stelde het vooral amper tot niets voor.
Het hing er natuurlijk ook vanaf bij wat voor club je zat. Als je ergens bij een IBC of bij de Werktroepen aan het uithangen was dan was het enige wat je leerde ernstig stom rondhangen en jerrycans verplaatsen...

Bij een reguliere gevechtseenheid werd je wel aan het werk gehouden. En als je in Duitsland terecht kwam was het nog een tandje extra.

quote:
Slecht imago IBC'en

Het imago van de IBC'en was en bleef echter slecht. Natuurlijk probeerde de landmacht dat imago wel in positieve zin te beïnvloeden, maar historisch gegroeid zorgde de bewakingstaak bijna per definitie voor een slechte naam. In combinatie met het ietwat labiele karakter vaneen deel van de dienstplichtigen die werden ingedeeld bij de IBC'en, leidde dit in sommige gevallen tot disciplineproblemen en een laag moraal. Naar aanleiding van opmerkelijke rapporten over 434 IBC uit Havelte liet de Vereniging van Dienstplichtige Militairen (VVDM) in 1969 op verzoek van een aantal van haar leden een onderzoek instellen naar de geestelijke gezondheid van de IBC-soldaten. Uit dit onderzoek bleek dat verscheidene militairen vreemd gedrag vertoonden tijdens hun 'sitewacht' diensten:

'Tijdens hun wachtdienst huppelden de militairen of maakten ze ondefinieerbare geluiden. Zij dagdroomden, piekerden of vuurden onverwacht hun geweer af. Na de wachttijd reageerden zijn hun spanning af door met voedsel of voorwerpen te gooien, hun meerderen te slaan of te slaapwandelen'.

[ Bericht 16% gewijzigd door AchJa op 02-07-2016 18:45:39 ]
pi_163463869
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, Atak zit weer op zijn Dutchbat stokpaardje... :')

[..]

NOS

Btw, welke "andere gebeurtenissen" dan?
Juist.... welke andere gebeurtenissen? NLers waren historisch gezien alleen victorieus tegen Sylvana's voorouders.. :')
  zaterdag 2 juli 2016 @ 18:45:57 #153
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163463892
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:03 schreef Atak het volgende:

[..]

Net zoals de Dutchbat zeker. NLers zijn geen vechters. Dan moeten we uitbesteden aan de Duitsers. Als we de dienstplicht invoeren dan wordt het 10 keer niks. De dutchbat en andere gebeurtenissen hebben dat al bewezen.
Jij hebt echt geen idee. :')
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163463960
Ik heb stemmen op Buma wel eens overwogen als iets socialer alternatief voor Rutte, maar door dit soort onzin blijf ik toch bij de VVD.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 18:57:43 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163464125
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:03 schreef Atak het volgende:

[..]

Net zoals de Dutchbat zeker. NLers zijn geen vechters. Dan moeten we uitbesteden aan de Duitsers. Als we de dienstplicht invoeren dan wordt het 10 keer niks. De dutchbat en andere gebeurtenissen hebben dat al bewezen.
Dat is onzin, de ellende met Dutchbat lag aan de hufterige incomptentie van de politiek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163464244
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:49 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Ja joh, de Duitsers/Engelsen/Fransen gaan Nederland ineens aanvallen. Die kans is nihil. Een aanval uit Rusland hoeven we ook niet te verwachten, er zitten nog twee grote landen tussen. En een aanval vanuit IS ben ik ook niet bang voor.
Ieder land heeft een leger nodig. Ook voor terrorisme en natuurrampen of om van jou een vent te maken ipv een homo. Dat heeft de geschiedenis wel bewezen.

Bah wat zijn we toch een laf land met groen linkse mietjes van mannen.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:10:21 #157
45206 Pietverdriet
pi_163464318
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:06 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ieder land heeft een leger nodig. Ook voor terrorisme en natuurrampen of om van jou een vent te maken ipv een homo. Dat heeft de geschiedenis wel bewezen.

Ken heel wat militairen die in de heren zijn, mijn ex was commandant van een verkenningseenheid bijvoorbeeld, en ken er nog meer.
pi_163464330
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:06 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Dus jij beweert hier dat het percentage homo's gestegen moet zijn omdat de dienstplicht afgeschaft is.

De geschiedenis heeft vooral bewezen dat ongefundeerde uitspraken niet serieus genomen moeten worden. :D
pi_163464431
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:37 schreef WammesWaggel het volgende:
De meeste asielzoekers in Nederland hebben al ervaring dus lijf die eerst maar in, oh wait.
Haha idd.en die merken dat Nederland bestaat uit magere bange mannetjes die om de 5 minuten hun moeder moeten bellen
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_163464432
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Discipline en vaderlandsliefde.
Vaderlandsliefde :')

Wat een ontzettend nuttige zaak is dat om te leren met een enorm duur traject van dienstplicht :')

Investeer liever meer geld in Defensie, geef meer geld uit om nieuwe aspirant-militairen te werven en bied jongeren met problemen trajecten aan om aan de slag te gaan bij Defensie. Daar ben ik een voorstander van, maar alles en iedereen maar veprlicht het leger in trekken voel ik niks voor.
pi_163464450
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus jij beweert hier dat het percentage homo's gestegen moet zijn omdat de dienstplicht afgeschaft is.

De geschiedenis heeft vooral bewezen dat ongefundeerde uitspraken niet serieus genomen moeten worden. :D
Ik heb het over homo's. Niet over homo's. Homo!
― Thomas Sowell
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:20:54 #162
45206 Pietverdriet
pi_163464566
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:16 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Je hebt nogal een beperkt vocabulaire, nietwaar? Lombrozo!
pi_163464615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:16 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Duidelijke taal.
pi_163464629
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja klopt! En jij zit heel erg veel op Fok omdat je geen leven hebt he? Haha
― Thomas Sowell
pi_163464639
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En zo'n type heeft het dan over het herinvoeren van dienstplicht, ik weet wel wie het dan meteen de eerste weken zwaar zal hebben in een peleton. :D
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:23:59 #166
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_163464656
gewoon gaan werven bij de harde kernen van onze voetbalhooligans. die hebben wel zin in een potje vechten.
deed milosevic ook, heeft ie veel plezier van gehad.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:25:43 #167
45206 Pietverdriet
pi_163464709
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:23 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ja klopt! En jij zit heel erg veel op Fok omdat je geen leven hebt he? Haha
Klopt, geheel niet.
pi_163464716
Ondoordacht voorstel. Werken en studeren is veel nuttiger voor de samenleving en het leger is geen opvoedingskamp. Bovendien is de kans buitengewoon klein dat we ooit worden aangevallen.
pi_163464741
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, geheel niet.
34 post per dag :')
― Thomas Sowell
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:28:23 #170
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163464784
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ondoordacht voorstel. Werken en studeren is veel nuttiger voor de samenleving en het leger is geen opvoedingskamp. Bovendien is de kans buitengewoon klein dat we ooit worden aangevallen.
Studeren en werken kan uitstekend na dat jaar en ook de uitkomsten van een jaar dienstplicht kunnen voor individu en samenleving erg positief zijn. De Ipadgeneratie kan best wat fysieke training en discipline gebruiken, en daar profiteert de samenleving ook weer van.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:28:37 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163464792
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nooit in dienst geweest?
Oefenen op bivak/schietbaan, ingezet worden bij rampen en dijkbewaking, versterking van de politie, antiterreur etc etc :)
Hebben we daar zoveel mensen voor nodig? Beter steek je dat geld gewoon in de versterking van de politie. Dan hebben we er ook nog wat aan.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:29:39 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163464822
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Studeren en werken kan uitstekend na dat jaar en ook de uitkomsten van een jaar dienstplicht kunnen voor individu en samenleving erg positief zijn. De Ipadgeneratie kan best wat fysieke training en discipline gebruiken, en daar profiteert de samenleving ook weer van.
Enig idee hoe duur het is om iemand een jaar van de arbeidsmarkt te halen en in levensonderhoud te voorzien?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:31:04 #173
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163464865
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Enig idee hoe duur het is om iemand een jaar van de arbeidsmarkt te halen en in levensonderhoud te voorzien?
Aangezien we enkele honderdduizenden werklozen hebben op dit moment lijkt me dat niet zo'n probleem.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:32:35 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163464899
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:31 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Aangezien we enkele honderdduizenden werklozen hebben op dit moment lijkt me dat niet zo'n probleem.
Want alle jongeren die afstuderen zijn werkloos?
pi_163464910
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is onzin, de ellende met Dutchbat lag aan de hufterige incomptentie van de politiek.
Onzin. Dutchbat-loosers waren bang. Zelfs als je alles tegen je hebt dan laat je niet toe wat de Dutchbat toe heeft gelaten.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:34:20 #176
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163464950
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want alle jongeren die afstuderen zijn werkloos?
Wat maakt dat nu uit? Als je 300.000 mensen van de arbeidsmarkt haalt omdat ze in dienst gaan heb je 300.000 werklozen minder, en hoef je dus 300.000 uitkeringen minder te betalen. Die kun je dan weer gebruiken voor de dienstplichtigen. Je verplaatst gewoon de bestemming van het geld.
pi_163464979
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kreeg als dienstplichtige een stuk minder als een bijstandsuitkering. :') Voor het eten op de kazerne moest je ook gewoon betalen. Alleen tijdens oefeningen was eten gratis.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:37:47 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163465051
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat maakt dat nu uit? Als je 300.000 mensen van de arbeidsmarkt haalt omdat ze in dienst gaan heb je 300.000 werklozen minder, en hoef je dus 300.000 uitkeringen minder te betalen. Die kun je dan weer gebruiken voor de dienstplichtigen. Je verplaatst gewoon de bestemming van het geld.
Dan zou ik ze voor dat geld liever iets nuttigs laten doen in plaats van wat op een kazerne rondhangen en over een stormbaan rennen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:39:25 #179
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163465114
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan zou ik ze voor dat geld liever iets nuttigs laten doen in plaats van wat op een kazerne rondhangen en over een stormbaan rennen.
Je zou de dienstplicht ook zinnig kunnen inrichten natuurlijk. Dat er de laatste jaren dat de opkomstplicht nog bestond voornamelijk geklaverjast werd, betekent niet dat je die lijn bij herinvoering door moet zetten.
pi_163465712
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:39 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je zou de dienstplicht ook zinnig kunnen inrichten natuurlijk. Dat er de laatste jaren dat de opkomstplicht nog bestond voornamelijk geklaverjast werd, betekent niet dat je die lijn bij herinvoering door moet zetten.
Op welke manier wil je het nuttig inrichten dan?
pi_163465961
Ah nu hoor ik weer dat het primair om probleemjongeren gaat. Maar die ontsporen al op hun 11de ofzo. Met 16 of 18 jaar het leger in is dan al veel te laat. Het leger is er om terroristen te bestrijden, niet om kutmarokkanen op te voeden.

Het leger heeft wel betere dingen om in te investeren.
pi_163466007
quote:

[..]

Als de babyboom straks met pensioen is hebben we helemaal geen ruimte om even 300.000 jonge krachten uit de arbeidsmarkt te halen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:52:25 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163466998
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je kreeg als dienstplichtige een stuk minder als een bijstandsuitkering. :') Voor het eten op de kazerne moest je ook gewoon betalen. Alleen tijdens oefeningen was eten gratis.
Ik kreeg iets van 1100 gulden bruto begin 90 (in Nederland). En de bonnen waren iets van 1 gulden nogwat voor het ontbijt, 2 gulden zoveel voor de lunch en 3 gulden en een beetje voor de warme maaltijd.

Maar gelukkig was het bier wel lekker goedkoop, zeker toen ik later in Duitsland zat, 35 pfennig voor een biertje... *O*
pi_163468431
Eind jaren zeventig. Wij kregen inderdaad minder dan bijstand. Formeel was het minimumloon maar daar werd eten en huisvesting van af gehouden ongeacht of je er gebruik van maakte. Om dat niet te betalen moest je van goede huize komen. Verder was je vervoer naar huis maar eens in de twee weken betaald. De andere keer had je wel korting.
pi_163475528
Militaire dienstplicht ben ik wel voorstander van, maar dan leer je ze niet vechten voor jezelf, maar je leert ze opkomen voor anderen die hulp nodig hebben. Ik denk dan aan een soort paramilitaire groep die naast een gewone baan bijvoorbeeld leert wat te doen bij een dijkdoorbraak. EHBO, Brandpreventie, Rampenpreventie, reddingszwemmen en survivaltrainingen. Alles om jezelf en anderen te kunnen leiden door zware tijden.
pi_163476147
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:05 schreef MakkieR het volgende:
Militaire dienstplicht ben ik wel voorstander van, maar dan leer je ze niet vechten voor jezelf, maar je leert ze opkomen voor anderen die hulp nodig hebben. Ik denk dan aan een soort paramilitaire groep die naast een gewone baan bijvoorbeeld leert wat te doen bij een dijkdoorbraak. EHBO, Brandpreventie, Rampenpreventie, reddingszwemmen en survivaltrainingen. Alles om jezelf en anderen te kunnen leiden door zware tijden.
Wat een kolder weer dit. Naast een gewone baan. Tuurlijk joh.
pi_163477716
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kreeg iets van 1100 gulden bruto begin 90 (in Nederland). En de bonnen waren iets van 1 gulden nogwat voor het ontbijt, 2 gulden zoveel voor de lunch en 3 gulden en een beetje voor de warme maaltijd.

Maar gelukkig was het bier wel lekker goedkoop, zeker toen ik later in Duitsland zat, 35 pfennig voor een biertje... *O*
het bier was in bergen op Zoom in 1992 of 1993 moet dat geweest zijn koste 80 guldenmunten en daarna in nieuw Millingen was het 1 gulden volgens mij. Terwijl het in de meeste kroegen in mijn herinnering toendertijd al minstens 2 gulden was. Veel semi alcoholisten werden er in de parate troepen gemaakt. :P
  zondag 3 juli 2016 @ 07:40:47 #188
45206 Pietverdriet
pi_163478365
quote:

[..]

Kijk, dit is wat je een melkmeisjesberekening noemt.
pi_163478422
Bij een dijkdoorbraak wil je een graafmachine of zo iets gebruiken en niet een rijtje mensen die met scheppen zandzakken vullen en met de hand doorgeven. De wereld is professioneler geworden. Ook het leger zal wel mee zijn gegaan met die tendens. Voor dezelfde taak heb je minder mensen nodig maar die moeten wel veel beter getraind zijn. In dat opzicht is een dienstplicht (al dan niet militair) niet zo erg in de lijn van de verwachting.

Aan de andere kant betaal je ook belasting en belasting in natura in de vorm van verplichte werkzaamheden is ook een optie. Ik geloof wel dat als je een willekeurige groep mensen bij elkaar zet voor een periode en die aan de gang zet met werkzaamheden die ze normaal niet doen dat het voor een groot uit van die mensen een eyeopener kan zijn. Meer kennis en hopelijk begrip voor andere sociale lagen en culturen. Maar dat is niet voldoende reden om dienstplicht in te voeren natuurlijk.
  zondag 3 juli 2016 @ 08:50:41 #190
45206 Pietverdriet
pi_163478575
Je zou een vrijwillig vredescorps in kunnen voeren voor mensen die hun ziel onder hun arm hebben
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peace_Corps
Geld ervoor uit het ows budget halen.
pi_163478598
Als er vrijstelling komt voor studie gaan alleen die laagopgeleide pvv kansenparels dus in dienst. Hoewel het natuurlijk voor de elite best beangstigend kan zijn om samen in dienst te moeten met een pvv kansenparel, denk ik dat het best goed kan zijn voor de maatschappij.
pi_163478653
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:56 schreef Fisherman het volgende:
Als er vrijstelling komt voor studie gaan alleen die laagopgeleide pvv kansenparels dus in dienst. Hoewel het natuurlijk voor de elite best beangstigend kan zijn om samen in dienst te moeten met een pvv kansenparel, denk ik dat het best goed kan zijn voor de maatschappij.
Die kansenparels ontsporen op hun 11de en het is dan ook gewoon dom om die lui op hun 18de een wapen en militaire opleiding te geven. Die moeten op hun 11de gewoon naar Marokko worden gebonjourd.
  zondag 3 juli 2016 @ 09:16:23 #193
45206 Pietverdriet
pi_163478729
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 08:56 schreef Fisherman het volgende:
Het leger heeft een taak, die zijn er niet om kansenparels op te vangen waar de rest van de maatschappij daar in faalt. Het leger is geen vuilnisvat. Men zit bij defensie echt niet te wachten op dit soort tuig.
  zondag 3 juli 2016 @ 11:54:36 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163481153
Bassiehof - Nee CDA, Defensie is geen jeugdhonk

CDA-leider Sybrand Buma pleit dit weekeinde in het Algemeen Dagblad voor herinvoering van de dienstplicht. Buma wil beginnen met de krijgsdienst verplicht te stellen voor ‘raddraaiers die met stenen gooien’. Ook doet de christen-democraat de suggestie dat dit tuig de diensttijd misschien ook wel kan vervullen ‘bij de politie of in de zorg’. Een onbegrijpelijk voorstel daar het stenen smijtend rapaille maar op één plek thuishoort en dat is in de gevangenis.

De militaire vakbond VBM liet direct weten het CDA-voorstel een slecht plan te vinden. Voorzitter Jean Debie zei tegen de NOS: “Het leger is geen jeugdbegeleidings- of jeugdzorgorganisatie, maar gewoon een professionele militaire organisatie.” Bovendien gaat herinvoering van de dienstplicht volgens Debie 5 tot 7 miljard euro kosten.

Dat is een boel geld voor een organisatie waar al jarenlang op gekort wordt. Buma laat zich daar echter weinig aan gelegen. Terwijl beroepsmilitairen tijdens oefeningen 'pang pang' moeten roepen wegens een gebrek aan munitie, de uitgeklede cavalerie het moet doen Duitse lease-tanks en er flink is gekort op het budget van de Nationale Reserve (militairen die in tegenstelling tot stenengooiers wél inzetbaar zijn, ook voor buitenlandse missies) wil deze CDA’er van de krijgsmacht een soort jeugdhonk maken voor moeilijk opvoedbare kinderen.

De opmerkingen van Buma zijn des te schrijnender omdat Nederland zich al jaren niet houdt aan de afspraken met de NAVO om twee procent van het bruto binnenlands product aan de Defensie-begroting te besteden. Nederland zit daar ver onder met een schamele 1,13 procent. Beter die benodigde miljarden te besteden aan een volwaardige krijgsmacht.

Kan Defensie dan helemaal niets voor de jeugd betekenen? Wél als Den Haag aan die 2-procent-norm gaat voldoen. Dat zou betekenen dat er miljarden extra naar Defensie gaan die ongetwijfeld (we deden in deze kolommen eerder een voorstel) voor werkgelegenheid zullen zorgen. En daar zouden die straatstenen smijtende sukkels ook baat bij kunnen hebben mits ze zich met hun schoolboeken bezig houden in plaats van met vandalisme en poging tot moord.

Maar daar denkt het CDA dus anders over. De christen-democraten doen met hun voorstel de krijgsmacht bovendien tekort.

Het is namelijk ronduit een belediging voor moedige militairen die in binnen- en buitenland met minimale middelen waken over onze vrede en veiligheid te vragen jeugdwerkers te worden. Herinvoering van de dienstplicht – tenzij de militaire situatie daar om vraagt - is geen oplossing voor wat dan ook. Het zou het CDA sieren als de partij zich de komende tijd hardmaakt voor een volwaardige krijgsmacht, een leger van professionals.

En er vervolgens geen misverstand over laat bestaan dat ‘raddraaiers die met stenen gooien’ in de gevangenis thuishoren en nergens anders.

Geenstijl
pi_163482306
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een kolder weer dit. Naast een gewone baan. Tuurlijk joh.
Jij noemt het kolder, Maar heb je wel eens gehoord van de reservisten?
pi_163482407
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Jij noemt het kolder, Maar heb je wel eens gehoord van de reservisten?
Ja mijn vrouw is reservist maar dan hoef je een hele generatie jongeren nog niet te dwingen om een soort reservist light te worden naast hun werk. Begin dan maar eens met bijstandslui.
pi_163483347
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:54 schreef AchJa het volgende:
En er vervolgens geen misverstand over laat bestaan dat ‘raddraaiers die met stenen gooien’ in de gevangenis thuishoren en nergens anders.

Wat ik me meen te herinneren is dat Britse criminelen gevangenisstraf konden ontwijken door te tekenen voor het leger. Voordeel was dat ze no-nonsense personeel hadden die tot het uiterste gingen door macho gedrag. Nadeel was dat als je ze op oefening in de buurt had dat de wacht verdubbeld moest worden. Ook het vreemdelingen legioen zijn geen watjes en feitelijk huursoldaten zonder emotionele binding met het land waar ze voor vechten. Dat is toch ook wel een indrukwekkend corps. Kennelijk kan je met inzet van niet gemotiveerd en mogelijk zelfs crimineel personeel toch tot een werkbaar geheel komen. Of vergis ik me hier in?
  zondag 3 juli 2016 @ 15:50:42 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163486964
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat ik me meen te herinneren is dat Britse criminelen gevangenisstraf konden ontwijken door te tekenen voor het leger. Voordeel was dat ze no-nonsense personeel hadden die tot het uiterste gingen door macho gedrag. Nadeel was dat als je ze op oefening in de buurt had dat de wacht verdubbeld moest worden. Ook het vreemdelingen legioen zijn geen watjes en feitelijk huursoldaten zonder emotionele binding met het land waar ze voor vechten. Dat is toch ook wel een indrukwekkend corps. Kennelijk kan je met inzet van niet gemotiveerd en mogelijk zelfs crimineel personeel toch tot een werkbaar geheel komen. Of vergis ik me hier in?
Ja, in 1775 tijdens de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog...

Verder hebben ze in Engeland net zoals hier regelgeving dat je maar maximaal zoveel strafbare feiten/ gevangenisstraf op je naam mag hebben staan. Heb je meer, pech en tot ziens.
pi_163487189
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:50 schreef AchJa het volgende:
Ja, in 1775 tijdens de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog...

LOL, ik heb het over ruim tweehonderd jaar later. Verhaal zou dus niet kloppen?

Ook werd mij in dienst verteld dat slechts 25% loyaal voldoende was om een goed werkende eenheid te hebben. Is dat ook achterhaald?

Het Franse Vreemdelingenlegioen bestaat nog steeds uit voornamelijk niet Fransen. Waarom zouden die lui dan trouw willen zijn aan de Franse belangen?
Ik stel vragen, probeer voor mezelf een mening te vormen.
pi_163487312
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

In Irak liepen ook hele eenheden rond die de keuze hadden tussen de bajes of op uitzending. En ook een hoop Latino's die er hun staatsburgerschap mee konden verdienen. Die eerste groep is niet echt een visitekaartje voor een land, die tweede groep vind ik ronduit zielig om zo misbruik te maken van de omstandigheden van immigranten. Geen van beide groepen zal luidkeels meegekweeld hebben met het volkslied.

In de kanselparel-context hier zit je straks met een grote en dure groep niet al te slimme soldaten die schijt hebben aan het land. Ik voorzie niet dat een groot percentage hiervan de investering waard zal zijn.

Veel beter is het te investeren in opvoeding, integratie, onderwijs en aan de andere kant van de schaal misdaadbestrijding en handhaving van de leerplicht. Zo'n halve zool uit Wageningen wil je niet de stenen uit de handen nemen om er granaten in te stoppen.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')