Ik begrijp het heel goedquote:Op maandag 11 juli 2016 17:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
niet willen begrijpen is ook een kunst.
quote:Op maandag 11 juli 2016 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort onzin gaat vele miljarden kosten aan de kostenkant en vele miljarden minder inkomsten aan belasting en premiekant. En dat voor wat vage assumpties over sociale cohesie. Zal dan fijn bezuinigd worden op zorg en onderwijs.
Jep, de initiele investering zal nog vele malen hoger zijn, geld wat er niet is, we hebben nu al een tekort op de begrotingquote:Op maandag 11 juli 2016 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En buiten dat, er is totaal geen capaciteit mbt huisvesting. De infrastructuur is er gewoonweg niet (meer)
Kunt beter nu investeren in het personeel en goed materieel en een leuke betrouwbare werkgever worden dan de dienstplicht weer laten gelden.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, de initiele investering zal nog vele malen hoger zijn, geld wat er niet is, we hebben nu al een tekort op de begroting
Liever 1 goedopgeleide beroepsmilitair dan 10 gymschoenen met puisten.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kunt beter nu investeren in het personeel en goed materieel en een leuke betrouwbare werkgever worden dan de dienstplicht weer laten gelden.
Geweldigquote:
Omdat 7x24 op elkaar aangewezen zijn van een compleet andere orde is dan werken in de horeca en klanten bedienen.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:22 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Waarom quote je niet mijn volledige post?
Een plan afschieten voor de begroting gemaakt is vind ik altijd wel knap. Daarbij kunnen we ook nog niet inschatten wat een grotere sociale cohesie aan geld bespaart. Ik heb zelf geen idee, ik heb nog geen plan gezien, ik weet dus ook nog niet of ik het er mee eens ben en of dat ik het de investering waard vind.quote:
Of uitkering of dienstplicht dat verschil zal zoveel niet zijn, als ze die maar geen zware metalen laten schuren.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:48 schreef Seamonkey- het volgende:
CDA![]()
![]()
![]()
Achterlijk idee. Laat die ouders hun kinderen maar eens fatsoenlijk opvoeden. Bovendien gaat dat veel te veel geld kosten lijkt me
Denk dat een militair toch wel een stuk meer verdiend. En wat denk je dat die uitzendingen etc kosten? Gewoon een achterlijk plan. Waar de onderbuik weer op reageerd. Want ja alle jongeren zijn zo slecht tegenwoordig. Man man man. Word zo moe van die mensen die overal maar over klagen.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of uitkering of dienstplicht dat verschil zal zoveel niet zijn, als ze die maar geen zware metalen laten schuren.
Heb ik geklaagd?quote:Op maandag 11 juli 2016 23:54 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Denk dat een militair toch wel een stuk meer verdiend. En wat denk je dat die uitzendingen etc kosten? Gewoon een achterlijk plan. Waar de onderbuik weer op reageerd. Want ja alle jongeren zijn zo slecht tegenwoordig. Man man man. Word zo moe van die mensen die overal maar over klagen.
Sorry was niet op jou gericht dat laatste stukje maar gewoon over de maatschappij in het algemeen de laatste tijd. Het is echt in om overal over te zeiken en te zeuren en dan vervolgens regels te gaan verzinnen.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb ik geklaagd?
Dacht het niet en of jongeren slecht zijn daar oordeel ik al helemaal niet over!
Ze hebben als ze slecht zijn hetzelf over zich heen geroepen, men mocht een kind zelfs geen corrigerende tik verkopen zie als ze slecht zijn wat er van gekomen is, als het zo is wel te verstaan he!
Des te meer er verzonnen wordt, is mijn mening, des te meer stront komt ervan!quote:Op maandag 11 juli 2016 23:59 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Sorry was niet op jou gericht dat laatste stukje maar gewoon over de maatschappij in het algemeen de laatste tijd. Het is echt in om overal over te zeiken en te zeuren en dan vervolgens regels te gaan verzinnen.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 00:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Des te meer er verzonnen wordt, is mijn mening, des te meer stront komt ervan!
Tentjes op de Veluwe. Er staan nog wel wat stukjes hei leeg.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En buiten dat, er is totaal geen capaciteit mbt huisvesting. De infrastructuur is er gewoonweg niet (meer)
Nee, jij doet dat.quote:
vervangende dienstplicht was langer, formeel was het excuus dat het incluus de herhalingsoproepen was.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:09 schreef Strani het volgende:
Als er al een dienstplicht zou moeten komen, dan zouden de jongeren de keuze moeten hebben tussen verschillende soorten dienstplichten. Dat was vroeger natuurlijk ook zo maar als ik me niet vergis was de sociale dienstplicht langer dan de militaire. Dat lijkt me onterecht. Iemand die helpt in een bejaardentehuis is minstens net zo waardevol als iemand die in het leger zit.
We zouden dus moeten kijken naar alle sectoren waar op dit moment een tekort aan personeel is.
Als er sectoren zijn waar er een personeeltekort is of gaat ontstaan dan moet de overheid eens met een structureel plan komen om werklozen aan te trekken voor die sectoren. Gebruik het geld voor die dienstplicht liever om opleidingen voor die sectoren tijdelijke gratis aan te bieden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:09 schreef Strani het volgende:
Als er al een dienstplicht zou moeten komen, dan zouden de jongeren de keuze moeten hebben tussen verschillende soorten dienstplichten. Dat was vroeger natuurlijk ook zo maar als ik me niet vergis was de sociale dienstplicht langer dan de militaire. Dat lijkt me onterecht. Iemand die helpt in een bejaardentehuis is minstens net zo waardevol als iemand die in het leger zit.
We zouden dus moeten kijken naar alle sectoren waar op dit moment een tekort aan personeel is.
Of het nou voor de ene voet stampende persoon is of voor de andere, veel verschil zal het niet uitmaken of wel?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:10 schreef Nielsch het volgende:
Speelt dit nu nog steeds? Willen we echt dat onze jongens en meisjes straks in NAVO verband moeten gaan vechten voor dictator Tayyip Adolfgeit? Dacht het niet he. Doei!
Het is stampvoeten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of het nou voor de ene voet stampende persoon is of voor de andere, veel verschil zal het niet uitmaken of wel?
En dan lees voet stampen als een kind wat zijn zin niet krijgt!
maar je antwoord slaat als een tang op een varken.quote:Speelt dit nu nog steeds? Willen we echt dat onze jongens en meisjes straks in NAVO verband moeten gaan vechten voor dictator Tayyip Adolfgeit? Dacht het niet he. Doei!
quote:Op maandag 11 juli 2016 23:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of uitkering of dienstplicht dat verschil zal zoveel niet zijn, als ze die maar geen zware metalen laten schuren.
quote:Op maandag 11 juli 2016 23:54 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Denk dat een militair toch wel een stuk meer verdiend. En wat denk je dat die uitzendingen etc kosten? Gewoon een achterlijk plan. Waar de onderbuik weer op reageerd. Want ja alle jongeren zijn zo slecht tegenwoordig. Man man man. Word zo moe van die mensen die overal maar over klagen.
Juist en waar het op slaat lees die bovenstaande bij deze gevoegd eens droeftoeter, toen had je moeten reageren want een dienstplichtige krijgt niet dat wat een beroeps krijgt!quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:46 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is stampvoeten.
Je reageerde op:
[..]
maar je antwoord slaat als een tang op een varken.
Dienstplichtigen worden niet uitgezonden, tenzij ze dat zelf willen. En natuurlijk maakt het uit of je met beroepsmilitairen werkt of met dienstplichtige jongeren.
Dat is zo niet nog desastreuzer. Hordes ongemotiveerde jongeren die verpleegtaken moeten gaan doen waar normaal een opleiding van 4+ jaar voor staat.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:40 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Maar voor welk belang dient het. Kijk, bij een maatschappelijke dienstplicht waarbij jongeren moeten helpen in verzorgingstehuizen kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een militaire dienstplicht heeft geen enkel nut, als er geen oorlogsdreiging is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |