Slechte verliezers of?quote:Ruim miljoen Britten tekenen petitie voor tweede referendum
Ruim een miljoen Britten hebben vrijdag en zaterdag een petitie ondertekend die oproept tot een tweede referendum over het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
De online petitie werd vrijdagochtend online gezet op de website van het Britse parlement, nadat bekend was geworden dat een nipte meerderheid van de Britten voor een Brexit had gestemd. De Britse regering onder leiding van premier Cameron heeft zich altijd uitgesproken tegen een vertrek uit de EU.
Volgens The Guardian had zaterdagochtend ruim een half miljoen Britten de petitie ondertekend, waardoor de website van het parlement tijdelijk onbereikbaar was. Het aantal handtekeningen was toen al vijf keer hoger als nodig is om de kwestie aan het parlement voor te leggen.
De initiatiefnemers willen dat bij een nieuw referendum een doorslaggevende meerderheid van 60 procent moet beslissen over een vertrek uit de EU bij een opkomst van 75 procent. Het referendum van donderdag had een opkomst van zo'n 70 procent en resulteerde in een meerderheid van 51,9 procent voor het Brexit-kamp.
De petitie werd gestart nadat inwoners van Londen burgemeester Sadiq Khan hadden opgeroepen de hoofdstad onafhankelijk te verklaren. Een meerderheid van de inwoners van Londen stemde tegen een Brexit. Een petitie die daarvoor werd gestart haalde bijna honderdduizend handtekeningen binnen.
Dus al meer dan 13x zoveel om dit in te brengen in een parlementair debat iig.quote:Parliament will consider this for a debate
Parliament considers all petitions that get more than 100,000 signatures for a debate
Poll toegevoegd:quote:EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum
We the undersigned call upon HM Government to implement a rule that if the remain or leave vote is less than 60% based a turnout less than 75% there should be another referendum.
Heb je wellicht een artikel waarin dat staat te lezen. Ben namelijk best benieuwd naar zijn woorden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, juist niet, die blijft de route volgen, wil ook niet versnellen, maar ook niet vertragen. En die wil wat wel. Die wil uiteindelijk dat de lid-staten op de belangrijke ministeries geknecht worden wat begroting betreft aan EU.
Ik hoef je niet uit te leggen dat eigen begroting een heel erg belangrijk soevereiniteitsprincipe is hè?
EU-kritisch, niet eurokritisch.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind Dijsselbloem anders behoorlijk eurokritisch. Vooral voor een PvdA'er.
Ja, was interview met hem op vrijdag.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je wellicht een artikel waarin dat staat te lezen. Ben namelijk best benieuwd naar zijn woorden.
Ik zou graag ook wel wat uitleg zien over dat vermeende begrotingsplan.
Wie zal het zeggen?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef berko13 het volgende:
Als de Schotten uit de UK stappen en in de EU stappen, gaan ze daar dan ook de euro invoeren?
Dat bleek inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:24 schreef JimmyDean het volgende:
Misschien kunnen ze ook een nieuw electoraat bestellen, echt lastig, gepeupel dat het niet met het regeringsbeleid eens is. Gelukkig zijn er nog een stel jongeren die geen flauw benul hebben van hoe de EU werkt maar makkelijk over te halen zijn door het "modern, open en progressief" te noemen.
Dat zal wel moeten ja. Ze kunnen moeilijk de pond houden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef berko13 het volgende:
Als de Schotten uit de UK stappen en in de EU stappen, gaan ze daar dan ook de euro invoeren?
Schotten.
Geen enkele persoon met een functie binnen de EU is EU-kritisch.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook niet EU-kritisch, dat kun je helemaal niet zijn als NLs bewindvoerder.
Dan lopen ze in hun eigen ongeluk.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:25 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten ja. Ze kunnen moeilijk de pond houden.
Klopt idd.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:26 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Geen enkele persoon met een functie binnen de EU is EU-kritisch.
Net zo dom als hier dat volk wat niet ging stemmen in het ukraine referendum. 'Ik ga niet want ik ben voor en ik vind het een stom referendum'...quote:
Dit. Stelselmatig negeren, framen en de vingers in de oren stoppen bij ieder stukje kritiek. Niks doen met negatieve ervaringen, behalve wegzetten als fascistisch... Tjah, en nu gaan zeuren of uitleggen in de eigen oogkleppen wereld. 'Want het kan toch niet zo zijn dat iemand anti eu is, hoe kan dat nouuuu?'quote:Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.
We zagen hoe Juncker reageerde na het Nederlandse referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Er werd geen woord aan vuil gemaakt en onze premier vervloekte voor de camera het huidige referendumrecht waarmee alle NEE! stemmers werden veronachtzaamd. Dit soort autocratisch en arrogante gedrag roept de woede op van miljoenen Europeanen binnen de lidstaten die nu glansrijk in de armen van extreem-recht of het rechtse populisme worden gedreven. Hun aantallen groeit gestaag en uiteindelijk kun je dat gegeven niet meer blijven negeren.
Pro-Europeanen hebben al decennia lang de luxe gehad in de meerderheid te zijn. Voelde zich onaantastbaar en elke kritiek werd minachtend weggewoven. De EU was immers te ingewikkeld voor het gewone gepeupel wat zich moest schikken aan de regels van Brussel. De nationale regeringen mochten het maar zo begrijpelijk mogelijk uitleggen. Totdat het eerste grote referendum in zowel Frankrijk als Nederland een meerderheid aan NEE! stemmers opleverde. Blijkbaar had een deel van het gepeupel zich wel degelijk verdiept in de materie wat hij/zij niet mocht begrijpen. Het begin van een golf aan anti-EU sentiment kwam na 2005 op gang en is sindsdien niet gestopt. Er werd en wordt ontkent, gedreigd en geminacht door de pro-Europeanen. Totdat Brexit aantoonde dat ze niet meer in de meerderheid zijn en een nieuw hoofdstuk in de Europese geschiedenis werd ingeluid.
Zo moet de eu rollen natuurlijk met zijn arrogante voorstanders. Alles wat anti eu is, is gewoon dom en moet met alle middelen worden weggewoven. Net zo lang doorgaan totdat er gewonnen is, no matter what.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De WK-finale van '74 moeten ze ook net zo lang overspelen totdat Nederland een keer wint. En dan de uitslag officieel maken.
Openquote:Op zondag 26 juni 2016 21:24 schreef JimmyDean het volgende:
Misschien kunnen ze ook een nieuw electoraat bestellen, echt lastig, gepeupel dat het niet met het regeringsbeleid eens is. Gelukkig zijn er nog een stel jongeren die geen flauw benul hebben van hoe de EU werkt maar makkelijk over te halen zijn door het "modern, open en progressief" te noemen.
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Open![]()
Lekker duidelijk te zien bij het tot stand komen van alle invasieve verdragen, zoals TTIP enzo. Kijk ook even 'the brussels business'..
eu een open instituut noemen..![]()
En nu kies je er vrijwillig voor om je een rad voor je ogen te laten draaien door Thierry Baudet, je evenbeeld.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Ja hoorquote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:33 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En nu kies je er vrijwillig voor om je een rad voor je ogen te laten draaien door Thierry Baudet, je evenbeeld.
Dat denken we allemaal..quote:Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.
Ik was bijna vergeten dat je een 'visie' had. Goed dat je het nogmaals benadrukt.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.
Dat TTIP gaat compleet langs onze nationale parlementen. Het is een neoliberaal gedrocht. Niet meer dan dat. Het komt er uiteindelijk al is het onder een andere naam. Maar als ik zie wat het NAFTA Mexico gebracht heeft dan vrees ik het ergste. De EU zit vol met lobbyisten zoals een Guy. Dit soort personen zouden vervangen moeten worden binnen die EU om er een sociaal EU van te maken.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Open![]()
Lekker duidelijk te zien bij het tot stand komen van alle invasieve verdragen, zoals TTIP enzo. Kijk ook even 'the brussels business'..
eu een open instituut noemen..![]()
Als jij van kinds af aan hebt gehoord dat de EU voor vrede zorgt en als je ook nog eens ziet dat extreem nationalistische types tegen de EU zijn, is het niet zo vreemd dat je pro EU word zonder dat je echt verstand hebt van wat de EU is. Ik denk dat het debat juist mede verstoord wordt door de extremisten. Pro-EU zijn is voor jongeren ook veelal een tegenreactie op het anti-EU sentiment van UKIP en de BNP.quote:
Hebben we alquote:Op zondag 26 juni 2016 21:27 schreef Cherna het volgende:
Och een goed stukje doedelzak muziek is natuurlijk altijd welkom binnen die EU. Daar hebben we die Britten niet voor nodig.
Daar kun je wel wat mee op een slagveld in Brussel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Zou jij ook eens moeten overwegen. Schieten op wat anderen zeggen is makkelijk, maar zelf een helder wereldbeeld ontwikkelen is dat niet. Ik wens je er veel succes mee.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:36 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik was bijna vergeten dat je een 'visie' had. Goed dat je het nogmaals benadrukt.
Dat is geen aparte munt.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hebben het Schotse Pond, waarom zouden ze die niet kunnen houden?
Die is gekoppeld aan de Britse Pond, maar dat is nog geen reden waarom men de Schotse pond niet zou kunnen behouden?quote:
Nee, die is de Britse Pond, er bestaat geen Schotse Pond.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die is gekoppeld aan de Britse Pond, maar dat is nog geen reden waarom men de Schotse pond niet zou kunnen behouden?
Zou wel tof zijn als je hier ook eens wat van die visie met ons zou delen. In het publieke debat en ook hier is het immers huilen met de pet op als het aankomt op een serieus onderbouwde Eurokritische visie. Als iemand die visie wel heeft zou dat best wat toevoegenquote:Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is idd wel de volgende grote hobbel idd. Maar jij denkt dat ze dat onder een andere naam gewoon doorvoeren?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat TTIP gaat compleet langs onze nationale parlementen. Het is een neoliberaal gedrocht. Niet meer dan dat. Het komt er uiteindelijk al is het onder een andere naam. Maar als ik zie wat het NAFTA Mexico gebracht heeft dan vrees ik het ergste. De EU zit vol met lobbyisten zoals een Guy. Dit soort personen zouden vervangen moeten worden binnen die EU om er een sociaal EU van te maken.
Ik zou als ik jou was overwegen je te bekeren tot de Islamquote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Dat is niet waar. Ze zijn netjes evenveel waard met met je Schotse Ponden kan je niet overal in GB betalen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:43 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, die is de Britse Pond, er bestaat geen Schotse Pond.
Klopt er is geen andere visie heilzaam dan EU doorvoeren in versnelde toestand. Toch, du_ke? De rest is gebaseerd op onderbuik, bigotterie en dilettantisme.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn als je hier ook eens wat van die visie met ons zou delen. In het publieke debat en ook hier is het immers huilen met de pet op als het aankomt op een serieus onderbouwde Eurokritische visie. Als iemand die visie wel heeft zou dat best wat toevoegen.
Wat zou je precies willen horen?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn als je hier ook eens wat van die visie met ons zou delen. In het publieke debat en ook hier is het immers huilen met de pet op als het aankomt op een serieus onderbouwde Eurokritische visie. Als iemand die visie wel heeft zou dat best wat toevoegen.
Er is geen Schotse pond, er zijn wel bankbiljetten die door private Schotse banken (RBS) worden uitgegeven en die door de BoE worden erkent, maar een aparte Schotse pond bestaat niet. Het is de Britse pond, met als autoriteit de Bank of England.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ze zijn netjes evenveel waard met met je Schotse Ponden kan je niet overal in GB betalen.
Als een stuk of 6 bedrijven met elkaar samenwerken kom je daar ook al snel op uit. Logisch ook, want het is een efficiënte manier om samenwerking te structureren en te organiseren.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat zou je precies willen horen?
In het kort is mijn visie dat Europese samenwerking prima is, dat de EEG prima was, maar dat een Europese samenwerking geen behoefte heeft aan een commissie, laat staan aan een Parlement.
En kartelvorming in de hand te werken?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als een stuk of 6 bedrijven met elkaar samenwerken kom je daar ook al snel op uit. Logisch ook, want het is een efficiënte manier om samenwerking te structureren en te organiseren.
Je mag hopen dat hier zeer zorgvuldig naar word gekeken. Je hebt inderdaad multinationals nodig. Maar het moet alleen niet zo zijn dat zij zonder een schot te lossen de macht krijgen over alle handel en gaan bepalen. Dat is leuk voor de korte termijn. Nogmaals ik ben geen deskundige maar als het TTIP zoiets word als het NAFTA dan weet ik wel dat Mexico er totaal geen voordeel van heeft gehad. Althans de modale arbeider en de middenstand niet. Die is compleet weggevaagd. Trouwens de Amerikaan is er ook niet op vooruitgegaan. Althans oo daar is Jan met de pet de dupe van geworden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is idd wel de volgende grote hobbel idd. Maar jij denkt dat ze dat onder een andere naam gewoon doorvoeren?
Punt is dat je multinationals ook wel nodig hebt.
1) om nieuwe producten te introduceren wereldwijd.
2) vanwege de werkgelegenheid.
Het is dus schipperen tussen allerlei belangen.
Bedrijven hebben niet de pretentie democratieën te zijn, landen wel.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als een stuk of 6 bedrijven met elkaar samenwerken kom je daar ook al snel op uit. Logisch ook, want het is een efficiënte manier om samenwerking te structureren en te organiseren.
du_ke vragen om een visiequote:Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt er is geen andere visie heilzaam dan EU doorvoeren in versnelde toestand. Toch, du_ke? De rest is gebaseerd op onderbuik, bigotterie en dilettantisme..
Klopt, maar dat onderscheid is niet zo relevant m.b.t. de vergelijking.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Bedrijven hebben niet de pretentie democratieën te zijn, landen wel.
Nonsens Ryan. Maar het ontbreekt wel aan visie bij bijvoorbeeld de Brexit-bepleiters. En ook in Nederland was ik rondom het Oekraïne referendum niet erg onder de indruk van de "intellectuele boegbeelden" als een Thierry Baudet. Jij wel?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt er is geen andere visie heilzaam dan EU doorvoeren in versnelde toestand. Toch, du_ke? De rest is gebaseerd op onderbuik, bigotterie en dilettantisme..
Het lijkt me behoorlijk cruciaal. Een Europese autocraat die alle beslissingen maakt is ook heel efficiënt.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt, maar dat onderscheid is niet zo relevant m.b.t. de vergelijking.
TTIP is een verschrikking. Een gedrocht. Een gezwel. Dat verdrag moet uit alle macht bestreden worden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je mag hopen dat hier zeer zorgvuldig naar word gekeken. Je hebt inderdaad multinationals nodig. Maar het moet alleen niet zo zijn dat zij zonder een schot te lossen de macht krijgen over alle handel krijgen gaan bepalen. Dat is leuk voor de korte termijn. Nogmaals ik ben geen deskundige maar als het TTIP zoiets word als het NAFTA dan weet ik wel dat Mexico er totaal geen voordeel van heeft gehad. Althans de modale arbeider en de middenstand niet. Die is compleet weggevaagd.
Je moet je eens afvragen waarom dit soort ondoorgrondelijke verdragen nodig zijn die de politiek niet eens begrijpt. Dat is toch op zijn minst verdacht te noemen.
Ik vind ook niet zo veel visie bij de Bremainers eigenlijk. En Baudet heeft natuurlijk wel degelijk een visie, die je in zijn boeken kan vinden. Je kan het er natuurlijk mee oneens zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens Ryan. Maar het ontbreekt wel aan visie bij bijvoorbeeld de Brexit-bepleiters. En ook in Nederland was ik rondom het Oekraïne referendum niet erg onder de indruk van de "intellectuele boegbeelden" als een Thierry Baudet. Jij wel?
Klopt, en dus is het schipperen. Ik zeg al, daarom gebruik ik het argument ook, globalistisch gezien, moet je het voor een groot percentage van je economie ook hebben van multinationals, alleen ze moeten niet overal het kaas van je brood af pikken.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je mag hopen dat hier zeer zorgvuldig naar word gekeken. Je hebt inderdaad multinationals nodig. Maar het moet alleen niet zo zijn dat zij zonder een schot te lossen de macht krijgen over alle handel krijgen en gaan bepalen. Dat is leuk voor de korte termijn. Nogmaals ik ben geen deskundige maar als het TTIP zoiets word als het NAFTA dan weet ik wel dat Mexico er totaal geen voordeel van heeft gehad. Althans de modale arbeider en de middenstand niet. Die is compleet weggevaagd.
Je moet je eens afvragen waarom dit soort ondoorgrondelijke verdragen nodig zijn die de politiek niet eens begrijpt. Dat is toch op zijn minst verdacht te noemen.
Het ergste is natuurlijk dat de lidstaten er helemaal niks over te zeggen hebben, maar dat een stel ambtenaren die werkelijk niemand kent een van de belangrijkste economische beslissingen van de 21ste eeuw kan maken zonder dat daar enig democratisch tegenwicht voor is.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
TTIP is een verschrikking. Een gedrocht. Een gezwel. Dat verdrag moet uit alle macht bestreden worden.
Wat ik van Baudet vind, en je weet je wat ik van hem vind, dat is ook niet heel interessant. Gaat erom dat er maar één weg is volgens jou.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens Ryan. Maar het ontbreekt wel aan visie bij bijvoorbeeld de Brexit-bepleiters. En ook in Nederland was ik rondom het Oekraïne referendum niet erg onder de indruk van de "intellectuele boegbeelden" als een Thierry Baudet. Jij wel?
Maar gelukkig heeft Geert een goed plan klaar liggen voor onze exit..quote:Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor jou is er ook maar één weg tot verlossing hè.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:00 schreef agter het volgende:
[..]
Maar gelukkig heeft Geert een goed plan klaar liggen voor onze exit..
De gulden terug en het is weer 1997quote:Op zondag 26 juni 2016 22:00 schreef agter het volgende:
[..]
Maar gelukkig heeft Geert een goed plan klaar liggen voor onze exit..
Pardon?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor jou is er ook maar één weg tot verlossing hè.
Kerkje misschien?
Je kan beter gewoon wachten tot de EU de Euro ook los moet laten. Hebben we ook geen gezeur dat andere EU landen niet hebben.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gulden terug en het is weer 1997![]()
Verder gaat zijn plan ook niet trouwens.... daarbij is dat ook een wassen neus, want de gulden was al sinds de jaren 70 aan de Duitse mark gekoppeld, dus dan zou de gulden aan de euro gekoppeld moeten worden.
Nou ja, dan is m'n huis wel gelijk een hoop waard
Lijkt me heerlijk om zo simpel te kunnen denken ja.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gulden terug en het is weer 1997![]()
Verder gaat zijn plan ook niet trouwens.... daarbij is dat ook een wassen neus, want de gulden was al sinds de jaren 70 aan de Duitse mark gekoppeld, dus dan zou de gulden aan de euro gekoppeld moeten worden.
Nou ja, dan is m'n huis wel gelijk een hoop waard
quote:Volgens eurocommissaris Frans Timmermans is de brexit geen geïsoleerd incident, maar is het een uiting van een gevoel dat op meer plekken in Europa leeft. Timmermans schrijft dit op zijn Facebookpagina.
Hij zegt voor zowel het blijf- als vertrek-kamp teleurgesteld te zijn over de uitslag. "Te veel mensen hebben de conclusie getrokken dat ze alles kunnen verliezen en niets winnen in deze tijd van globalisering", schrijft Timmermans.
Volgens Timmermans moeten de Britten en de EU een manier vinden om naast elkaar te bestaan. Hij zegt dat ze over hun verschillen moeten heenstappen en elkaar geen verwijten moeten maken. Hij wil de tijd nemen voor reflectie en discussie over de EU.
Niet serieus
Timmermans zegt dat te veel mensen in Europa het gevoel hebben dat ze de controle zijn kwijtgeraakt over hun toekomst. Hij zegt dat dat gevoel serieus moet worden genomen en op een overtuigende manier moet worden weggenomen. Volgens Timmermans is het verkeerd om dit te proberen met overdreven uitspraken of makkelijke retoriek.
De eurocommissaris zegt dat er tijd nodig is om een reactie op het anti-Europese sentiment te vinden. Hij zegt dat de EU niet gesteund wordt zolang het als een machteloos instituut wordt gezien.
Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef agter het volgende:
[..]
Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in zijn draaiboek. Wat hij (en andere Nexiteers) zich erbij voorstellen.
Je beseft dat er al sinds 1957 een Europees parlement is en dat het al sinds 1979 rechtstreeks gekozen wordt? Dus voor en in de tijd dat die prima EEG er was...quote:Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat zou je precies willen horen?
In het kort is mijn visie dat Europese samenwerking prima is, dat de EEG prima was, maar dat een Europese samenwerking geen behoefte heeft aan een commissie, laat staan aan een Parlement.
Prachtig en in zekere zin kan dat nu ook. Maar als je een intensieve en langdurige samenwerking aangaat, dan maak je ook stevige afspraken die je niet van vandaag op morgen op kan zeggen, al was het maar omdat de overheid min of meer betrouwbaar zou moeten zijn wat mij betreft. Maar misschien kan je betogen waarom het verstandig is wanneer landen lekker makkelijk alles op moeten kunnen zeggen?quote:In essentie zouden naties zelf moeten kunnen bepalen welke bevoegdheden zij willen delen, en die bevoegdheden ook weer terug moeten kunnen nemen.
Bijzondere conclusie wel. Er is zat mis met de EU maar dat het enige alternatief voor de huidige situatie een federale unie zou moeten zijn is mij wel erg kort door de bocht. En denk je werkelijk dat landen alles wat nu is opgebouwd zomaar willen stoppen? Daar zit immers ook veel tussen wat wel prima werkt en waardevol is maar zeker niet puur economisch.quote:Concreet over de EU, dit is een project dat enkel nog kan slagen wanneer er een Federale unie komt, en dat is niet wat de Europese bevolking wil, dus moet de unie grotendeels ontmanteld worden en teruggaan naar een economische unie op basis van soevereine lidstaten.
En dat is het hele plan?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.
Wat een nietszeggende bagger.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef JimmyDean het volgende:
Hier wordt mijn vermoeden nogmaals bevestigd overigens, na Verhofstad is ook Fransie nu uitgesproken voor een Federatie:
[..]
Zijn er dan critici die je wel hoog hebt zitten?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik van Baudet vind, en je weet je wat ik van hem vind, dat is ook niet heel interessant. Gaat erom dat er maar één weg is volgens jou.
Geen probleem.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, okee, dan begreep ik het verkeerd.. Sorry.
.
Ach, van jou denk ik dat je meer verstand hebt dan s&l en dat je op den duur wel begrijpt wat ik bedoel. Je bent nog jong du_ke.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn er dan critici die je wel hoog hebt zitten?
En je kan het blijven herhalen maar je projectie klopt toch echt weer van geen kant...
Het is wel zijn toekomst die wij verziekenquote:Op zondag 26 juni 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, van jou denk ik dat je meer verstand hebt dan s&l en dat je op den duur wel begrijpt wat ik bedoel. Je bent nog jong du_ke.
1958* en dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens ben. Er waren toen natuurlijk ook al plannen voor een federatie. Los daarvan is er niks mis met een economische gemeenschap, als die op intergovernementele basis is. En een interne markt in de zin van het verwijderen van tariffs lijkt me geen slecht plan. Extreme regulering, en vrij verkeer van personen lijkt me daarentegen bijzonder slecht. Een interne markt zoals die nu is is dan ook niet noodzakelijk wat we zouden moeten hebben.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat er al sinds 1957 een Europees parlement is en dat het al sinds 1979 rechtstreeks gekozen wordt? Dus voor en in de tijd dat die prima EEG er was...
En op het moment dat je de samenwerking flink terugschroeft, dan heb je inderdaad geen commissie nodig. Draai je praktisch gezien wel de interne Europese markt de nek om maar dat kan een keuze zijn. Ik zie persoonlijk de meerwaarde niet zo maar wellicht kan je uitleggen wat het grote voordeel is van het grotendeels stoppen met de interne markt?
Omdat er maar een manier is om een democratie te hebben, en die is door het volk de uiteindelijke beslissing te laten maken. Ik vind democratie belangrijker dan economische efficientie.quote:Prachtig en in zekere zin kan dat nu ook. Maar als je een intensieve en langdurige samenwerking aangaat, dan maak je ook stevige afspraken die je niet van vandaag op morgen op kan zeggen, al was het maar omdat de overheid min of meer betrouwbaar zou moeten zijn wat mij betreft. Maar misschien kan je betogen waarom het verstandig is wanneer landen lekker makkelijk alles op moeten kunnen zeggen?
Ja, om de Euro te redden, en de huidige unie te waarborgen is een Federale transferunie nodig. Anders zal de Euro de zuidelijke economieën kapotmaken.quote:Bijzondere conclusie wel. Er is zat mis met de EU maar dat het enige alternatief voor de huidige situatie een federale unie zou moeten zijn is mij wel erg kort door de bocht. En denk je werkelijk dat landen alles wat nu is opgebouwd zomaar willen stoppen? Daar zit immers ook veel tussen wat wel prima werkt en waardevol is maar zeker niet puur economisch.
Wat snap je er niet aan? Ik wil een economische samenwerking maar de uiteindelijke beslissing, en de soevereiniteit horen bij de nationale parlementen te liggen. Die samenwerking zal dus niet in een vast model plaatsvinden zoals nu, waar we een TEU en TFEU hebben die ons economisch beleid bepalen, en waar onze bevolking niet voor heeft gestemd (sterker nog, waar onze bevolking tegen heeft gestemd...)quote:Voor iemand die claimt een visie op de EU te hebben is het eerlijk gezegd allemaal nog wel erg simpel en kort door de bocht hoor wat je betoogt. Je lijkt wel te weten wat je niet wilt maar wat nu dat betere alternatief moet gaan zijn en hoe dat wel moet gaan functioneren lijk je nog niet zo over nagedacht te hebben.
Wij oudjes?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is wel zijn toekomst die wij verzieken
Hij beweert dat de reden dat mensen de EU niet moeten is omdat de EU niet genoeg bevoegdheden heeft. Dus hij pleit, net als Guy, voor Federalisatie.quote:
Ja, als dat het is... man o man....quote:Op zondag 26 juni 2016 22:15 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hij beweert dat de reden dat mensen de EU niet moeten is omdat de EU niet genoeg bevoegdheden heeft. Dus hij pleit, net als Guy, voor Federalisatie.
Zijn er critici van de EU die je inhoudelijk wel hoog hebt zitten Ryan? Zo lastig is die vraag toch niet?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, van jou denk ik dat je meer verstand hebt dan s&l en dat je op den duur wel begrijpt wat ik bedoel. Je bent nog jong du_ke.
Ik geloof je. Een aantal jaar geleden was hier ook al gedoe over omdat Brussel vond dat er meer positief over de EU bericht moest worden in scholen, met lespakketten en al.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Iets eerder nog betoogde je dat de EEG prima was. Bij die samenwerking hoorde toch echt dat EP.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:14 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
1958* en dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens ben.
Tja, je wilt dus flink snijden in de interne markt. In de praktijk betekent dat vooral meer protectionisme, iets wat juist met heel veel moeite wordt afgebroken afgelopen decennia. Is dat echt de visie?quote:Er waren toen natuurlijk ook al plannen voor een federatie. Los daarvan is er niks mis met een economische gemeenschap, als die op intergovernementele basis is. En een interne markt in de zin van het verwijderen van tariffs lijkt me geen slecht plan. Extreme regulering, en vrij verkeer van personen lijkt me daarentegen bijzonder slecht. Een interne markt zoals die nu is is dan ook niet noodzakelijk wat we zouden moeten hebben.
Ik vind een betrouwbare overheid ook wel prettig.quote:Omdat er maar een manier is om een democratie te hebben, en die is door het volk de uiteindelijke beslissing te laten maken. Ik vind democratie belangrijker dan economische efficientie.
Dat is maar zeer de vraag natuurlijk.quote:Ja, om de Euro te redden, en de huidige unie te waarborgen is een Federale transferunie nodig. Anders zal de Euro de zuidelijke economieën kapotmaken.
In principe dus ongeveer wat we nu hebben maar weer van geen kant deugt....quote:Wat snap je er niet aan? Ik wil een economische samenwerking maar de uiteindelijke beslissing, en de soevereiniteit horen bij de nationale parlementen te liggen.
In de praktijk draai je de samenwerking hiermee dus grotendeels terug. Erg doordacht komt het nog steeds niet over. Wel iets meer dan gemiddeld bij de eurosceptici, dat moet ik je nageven maar het heeft wel weer een heel hoog, het kind met het badwater wegspoel gehalte...quote:Die samenwerking zal dus niet in een vast model plaatsvinden zoals nu, waar we een TEU en TFEU hebben die ons economisch beleid bepalen, en waar onze bevolking niet voor heeft gestemd (sterker nog, waar onze bevolking tegen heeft gestemd...)
Het grote complotdenken vind ik nooit zo heel sterk eerlijk gezegd...quote:Op zondag 26 juni 2016 22:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik geloof je. Een aantal jaar geleden was hier ook al gedoe over omdat Brussel vond dat er meer positief over de EU bericht moest worden in scholen, met lespakketen en al.
Dit soort sites doen de rillingen dan ook over mijn rug lopen: http://www.european-net.o(...)arning-eu-at-school/
Men wil geen kritische denkers kweken maar volgzame onderdanen.
Kritische denkers krijgt je door discussie, niet door eenzijdige propaganda. Als ik als maatschappijleraar zo'n pakket opgedrongen kreeg zou ik ze daarna meteen de documentaire 'Euromania' laten zien. En laat dan de discussie maar losbarsten. Zo zou het moeten zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het grote complotdenken vind ik nooit zo heel sterk eerlijk gezegd...
En juist door mensen ergens over te onderwijzen krijg je kritische denkers, dat is ons onderwijsstelsel wel toevertrouwd.
Dat geeft de burger moed!quote:Op zondag 26 juni 2016 22:14 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat plan is geheim.
Maar dat kan niet hè, want dan krijg je onmiddellijk de pro-Europese onderwijsinspectie op je dak.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kritische denkers krijgt je door discussie, niet door eenzijdige propaganda. Als ik als maatschappijleraar zo'n pakket opgedrongen kreeg zou ik ze daarna meteen de documentaire 'Euromania' laten zien. En laat dan de discussie maar losbarsten. Zo zou het moeten zijn.
Geen subsidie meerquote:Op zondag 26 juni 2016 22:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar dat kan niet hè, want dan krijg je onmiddellijk de pro-Europese onderwijsinspectie op je dak.
Critici van de EU?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn er critici van de EU die je inhoudelijk wel hoog hebt zitten Ryan? Zo lastig is die vraag toch niet?
Nonsens weer natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar dat kan niet hè, want dan krijg je onmiddellijk de pro-Europese onderwijsinspectie op je dak.
Hoezo, het stond op Facebook.quote:
Aha, dus vooral Boris Johnson, maar heeft die wel echt laten weten wat hij nu wel wil? Immers na de uitslag keek hij vooral moeilijk en vluchte weg uit de media.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Critici van de EU?
Ik vind iig Boris Johnson wel een erg interessante figuur intellectueel gezien.
Hij heeft een biografie (en ik vind dat een nog steeds een interessante manier van geschiedwetenschap) geschreven over Churchill. yvonne wees me daar op NB.
Maar ik wil die wel lezen iig.
Grappige is dat-ie paar jonger als ik wel van mijn directe generatie is. En ik heb paar dingen voorspeld eind jaren 80 (begin 1989):
1) einde Sovjetrijk.
2) komst van immigranten.
1) is uitgekomen en 2) gebeurt as we speak.
Verder ben ik eind jaren 80 tot de conclusie gekomen, voor de val van de muur, dat ik niet meer achter het links van de periode daarvoor kon staan. Vanwege het utopisme van ideologieën. Hieraan verbonden is uiteraard een sterke weerstand tegen religie. Zoals wat later Bolkestein beweerde zag ik in links eigenlijk meer een soort van belijdenis.
Op dat niveau zit ik nog steeds, alleen zijn de actualiteiten veranderd uiteraard.
Volgens mij lijkt het wel wat op het gedachtegoed van Boris Johnson.
Cameron ook niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus vooral Boris Johnson, maar heeft die wel echt laten weten wat hij nu wel wil? Immers na de uitslag keek hij vooral moeilijk en vluchte weg uit de media.
Dat Cameron niet blij was is logisch. Die kan de uitslag ook niet uit gaan voeren, dat moet door de sceptici gaan gebeuren.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cameron ook niet.
Boris is cricket gaan spelen, wat ik concludeer..
Ik denk dat Cameron een leuk stukje schaak speelt. waarbij alles nog gered wordt.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat Cameron niet blij was is logisch. Die kan de uitslag ook niet uit gaan voeren, dat moet door de sceptici gaan gebeuren.
Je zit te liegen. Zo werkt dat niet met de onderwijsinspectie.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wie zegt dat de EU de grote satan is?quote:Op zondag 26 juni 2016 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zit te liegen. Zo werkt dat niet met de onderwijsinspectie.
Typisch weer die EU-haat.. dat overdrijft, fantaseert.liegt
Vanwaar dat grote dogma dat de EU een soort satan moet zijn . ?
haha..... die haat is duidelijk.... en dat is bij sommigen zo ver doorgeslagen dat men een soort satan maakt van de EU.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wie zegt dat de EU de grote satan is?
Jij weet dor ook wel drommels goed dat er van alles mis is met deze EU?
quote:Op zondag 26 juni 2016 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zit te liegen. Zo werkt dat niet met de onderwijsinspectie.
Typisch weer die EU-haat.. dat overdrijft, fantaseert.liegt
Vanwaar dat grote dogma dat de EU een soort satan moet zijn . ?
Klopt idd het is sws nooit religie, en dus satan kun je achterwege laten. Dat er van alles bedisseld wordt waar veel mensen niet achterstaan en dat heel veel geld kost zonder dat dit positieve gevolgen heeft voor het geheel, behalve dan voor degenen die er in bijzonder van profiteren, lijkt me duidelijk. EU is nooit begrensd, het blijft zich exponentieel bijna uitbreiden en niemand weet meer waar het over gaat. Volgende week kan Verhofstadt zomaar inbrengen dat Nagorno Karabadzj, Bessarabië, Azarbedzjan, Armenië of Buiten-Mongolië ook lid moet worden van de EU, dan krijg je arbeiders daar vandaan bij je plaatselijke Appie op bezoek om de goedkope biertjes te kopen. Bless them btw. Het gaat werkelijk waar allemaal nergens meer over, behalve dan dat wij dit soort dingen maar als een natuurwet moeten beschouwen. En dat is epistemologisch gezien onjuist.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wie zegt dat de EU de grote satan is?
Jij weet toch ook wel drommels goed dat er van alles mis is met deze EU?
Jij maakt er haat van. Tuurlijk zal er een groep zijn die de EU haat zonder duidelijke redenen.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
haha..... die haat is duidelijk.... en dat is bij sommigen zo ver doorgeslagen dat men een soort satan maakt van de EU.
Er zijn dingen aardig mis in de Europese samenwerking. Dat EU-parlement moet verdwijnen.
De macht van de diverse commissies moet afgeroomd worden . maar sommigen blazen het allemaal op.... bijv in genoemde geval van de Nederlandse onderwijsinspectie.
Ik zie die agitatie al jaren op het internet.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij maakt er haat van. Tuurlijk zal er een groep zijn die de EU haat zonder duidelijke redenen.
Net zoals dat omgekeerd natuurlijk ook het geval is zoals pro-EU lieden die zich blind laten leiden door wat de EU doet en zegt.
Beide kampen doen aan superlatieven.
Oh nee?quote:Op zondag 26 juni 2016 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Pro EU-mensen die reageren niet vanuit haat . Die hoeven niet zo nodig een bepaalde groep, status quo of ideologie zo gedreven te bestrijden.
Ik zie helaas veel venijn, rancune, en revanchisme onder verlichte, betere-mensen pro-EU, Blues.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zie die agitatie al jaren op het internet.
Het is haat die de nuance en de feitelijkheid om zeep helpt..
Natuurlijk zit er wel een reden achter..Waarom is dat ?
Pro EU-mensen die reageren niet vanuit haat . Die hoeven niet zo nodig een bepaalde groep, status quo of ideologie zo gedreven te bestrijden.
Mensen die dit zeggen snappen er toch niks van ? Zelfs als de guldens niet opgeslagen liggen, als je echt gaat veranderen van munt heb je wel even tijd om ze te gaan drukken/slaan hoor ... Je gaat echt niet van vandaag op morgen opeens briefjes moeten uitdelen ... (dat is met de invoering van de Euro ook niet gebeurd trouwens)quote:Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.
twitter:L0gg0l twitterde op zondag 26-06-2016 om 23:59:30BORIS JOHNSON SAYS BREXIT MAJORITY IN REFERENDUM WAS "NOT ENTIRELY OVERWHELMING" reageer retweet
Komt elke poep en scheet op twitter van een persoon die iets nazegt?quote:Op maandag 27 juni 2016 00:03 schreef Childofthe90s het volgende:
twitter:L0gg0l twitterde op zondag 26-06-2016 om 23:59:30BORIS JOHNSON SAYS BREXIT MAJORITY IN REFERENDUM WAS "NOT ENTIRELY OVERWHELMING" reageer retweet
Ze kunnen hem afpersen?quote:Op maandag 27 juni 2016 00:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Nee joh, hij houdt heel 'groots' rekening met de gevoelens van Remainquote:
Pareren met ook jij word ouder. Het is nu eenmaal zo dat een maatschappij bestaat uit ouderen, laag opgeleiden, hoog opgleiden, middelbaar opgeleiden etc etc. Dat moet toch door een deur kunnen gaan. Een groep uitsluiten lijkt me totaal niet wenselijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie helaas veel venijn, rancune, en revanchisme onder verlichte, betere-mensen pro-EU, Blues.
Wat denk je van een meisje dat DWDD-prominent is, beetje slimste bèta meisje van NL, een column heeft in de VK en nu al hoogleraar is, die het eigenlijk wel een okee idee vond het stemrecht af te toppen voor oudere mensen, in een tweet. Omdat oudere mensen voor Brexit stemden in meerderheid.
Nu had ze dat wel weg gehaald natuurlijk, want daar kreeg ze kritiek op.
Maar dan zei ze later, was alleen als vraag bedoeld, en ik neig naar antwoord nee.
Denk je niet dat er ook veel gekke mensen zitten onder het pro-EU kamp? En, indien niet zo, waarom niet?
Heb je moeite met ouder worden, Ryan? Je blijft hier zo over dooremmeren, het moet je allemaal wel persoonlijk hebben aangesproken.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie helaas veel venijn, rancune, en revanchisme onder verlichte, betere-mensen pro-EU, Blues.
Wat denk je van een meisje dat DWDD-prominent is, beetje slimste bèta meisje van NL, een column heeft in de VK en nu al hoogleraar is, die het eigenlijk wel een okee idee vond het stemrecht af te toppen voor oudere mensen, in een tweet. Omdat oudere mensen voor Brexit stemden in meerderheid.
Nu had ze dat wel weg gehaald natuurlijk, want daar kreeg ze kritiek op.
Maar dan zei ze later, was alleen als vraag bedoeld, en ik neig naar antwoord nee.
Denk je niet dat er ook veel gekke mensen zitten onder het pro-EU kamp? En, indien niet zo, waarom niet?
Het bekende verhaal dat mensen die een expert zijn in het ene vakgebied volstrekt idioot kunnen zijn m.b.t. andere vakgebieden.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
Top! Ik zal conservatieve mensen nooit begrijpen maar eerlijk is eerlijk, Cameron heeft de nederlaag als een heer en een democraat aanvaard. Mark Rutte - ik steek mijn middelvinger op naar jullie kiezers - kan veel van hem leren.quote:
Ja, wrijf het hem nog eens een in dat hij oud wordt.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:06 schreef Ringo het volgende:
Maar misschien denk jij daar als middelbare, kleine kwaaltjes wegslikkende, kalend-blanke Nederlander heel anders over..
Zij reageren vanuit dedain richting die andere groep (EU-sceptici).quote:Op zondag 26 juni 2016 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
Pro EU-mensen die reageren niet vanuit haat .
Precies. Daarmee kunnen we de onzin en de valse hoop die pro-Europeanen elkaar op social media wijsmaken in de prullenbak gooien. Brexit is definitief. Accepteer die uitkomst.quote:
Ben ik niet met je eens. Als 'ie het als een heer had aanvaard, dan had 'ie gezegd: "OK,ik heb jullie gevraagd wat jullie vinden, jullie kiezen voor een brexit, daar ga ik dan nu aan werken." in plaats van "ja, maar ik had jullie alleen gevraagd omdat ik dacht dat jullie het met me eens waren. Ik ga deze puinhoop niet oplossen, doei en veel succes verder."quote:Op maandag 27 juni 2016 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Top! Ik zal conservatieve mensen nooit begrijpen maar eerlijk is eerlijk, Cameron heeft de nederlaag als een heer en een democraat aanvaard. Mark Rutte - ik steek mijn middelvinger op naar jullie kiezers - kan veel van hem leren.
Het zou toch niet werken als hij dit moet uitvoeren terwijl hij er totaal niet achter staat? Als ik een van die Engelse burgers zou zijn die voor de Brexit stemde dan zou ik liever hebben dat een opvolger die hier wel achter staat en in gelooft de UK uit de EU loodst dan dat iemand dat doet die daar geen zin in heeft. Ik geloof dan ook niet dat je net zo goed je werk kan doen als je niet gemotiveerd bent om dat te doen.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als 'ie het als een heer had aanvaard, dan had 'ie gezegd: "OK,ik heb jullie gevraagd wat jullie vinden, jullie kiezen voor een brexit, daar ga ik dan nu aan werken." in plaats van "ja, maar ik had jullie alleen gevraagd omdat ik dacht dat jullie het met me eens waren. Ik ga deze puinhoop niet oplossen, doei en veel succes verder."
Hmmm hoe geloofwaardig ben je als je gaat werken aan een zaak waarvan men weet dat je er mordicus tegen bent ? In feite heeft het volk hem door voor brexit te stemmen al weggestuurd.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als 'ie het als een heer had aanvaard, dan had 'ie gezegd: "OK,ik heb jullie gevraagd wat jullie vinden, jullie kiezen voor een brexit, daar ga ik dan nu aan werken." in plaats van "ja, maar ik had jullie alleen gevraagd omdat ik dacht dat jullie het met me eens waren. Ik ga deze puinhoop niet oplossen, doei en veel succes verder."
Dan had hij het niet moeten vragen.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou toch niet werken als hij dit moet uitvoeren terwijl hij er totaal niet achter staat? Als ik een van die Engelse burgers zou zijn die voor de Brexit stemde dan zou ik liever hebben dat een opvolger die hier wel achter staat en in gelooft de UK uit de EU loodst dan dat iemand dat doet die daar geen zin in heeft. Ik geloof dan ook niet dat je net zo goed je werk kan doen als je niet gemotiveerd bent om dat te doen.
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze het zelf in de gaten krijgen.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:45 schreef Elzies het volgende:
Daarmee kunnen we de onzin en de valse hoop die pro-Europeanen elkaar op social media wijsmaken in de prullenbak gooien.
Ik zie hier een fantastische rechtszaak in met megaclaims. Arme, weerloze kinderen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Toefjes mag er dan weer de spot mee drijven (het staat hem vrij) maar jij hebt een goed punt. Kindjes werden niet alleen op die manier beïnvloed, de EU gaf ook subsidies aan allerlei kinderprogramma's zoals Bassie en Adriaan (elk kind zag het veel, het was bijzonder effectief) en Teenage Mutant Ninja Turtles (toen der tijd de populairste cartoon in Europa), beide series maakten een heel seizoen in opdracht van de EU waarin ze doorheen alle landen die lid zijn of zouden worden van de EEG/EU reisden en waarin ze iets van die landen lieten zien. Bijvoorbeeld de haven in Rotterdam, het druiven persen met de voeten in Portugal, de eilandjes in Griekenland etc.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Gebrainwashed door middel van Bassie en Adriaanquote:Op maandag 27 juni 2016 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toefjes mag er dan weer de spot mee drijven (het staat hem vrij) maar jij hebt een goed punt. Kindjes werden niet alleen op die manier beïnvloed, de EU gaf ook subsidies aan allerlei kinderprogramma's zoals Bassie en Adriaan (elk kind zag het veel, het was bijzonder effectief) en Teenage Mutant Ninja Turtles, beide series maakten een heel seizoen in opdracht van de EU waarin ze doorheen alle landen die lid zijn of zouden worden van de EEG/EU reisden en waarin ze iets van die landen lieten zien. Bijvoorbeeld de haven in Rotterdam, het druiven persen met de voeten in Portugal, de eilandjes in Griekenland etc.
Een doel was het benadrukken van diversiteit en hoe dat verrijkt.
Ze laten zich nu inderdaad liever brainwashen door Geenstijl en Russia Today dan door Bassie en Adriaan.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gebrainwashed door middel van Bassie en AdriaanHeeft niet echt geholpen he, die generatie is nu groot fan van geenstijl.
Dat zijn de beste vrienden, die je maar kan vinden. Dat slaat natuurlijk op de mede EU-lidstaten. Het is nu allemaal zo duidelijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze laten zich nu inderdaad liever brainwashen door Geenstijl en Russia Today dan door Bassie en Adriaan.
It looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alleen zie ik niet in waarom dit alles zou moeten veranderen als we de stekker uit de EU zouden trekken. Niets houdt landen tegen om samen te werken zonder dat dit binnen de EU-structuur gebeurt. Het is niet omdat we stoppen met de EU dat we daarom ook weer heel erg strikt landsgrenzen hanteren tussen alle huidige leden van de EU, we kunnen prima met een aantal landen afspreken dat mensen in elkaars landen kunnen studeren en werken, dat we een douaneunie vormen, dat we 1 munteenheid hanteren etc. Dat kan binnen en buiten de EU plaatsvinden. Wat mij betreft sluit Nederland straks met de UK zo'n verdrag voor het vrije verkeer van personen.
Precies hoe ik erover denk.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hmmm hoe geloofwaardig ben je als je gaat werken aan een zaak waarvan men weet dat je er mordicus tegen bent ? In feite heeft het volk hem door voor brexit te stemmen al weggestuurd.
Dat zou dan weer heel erg ondemocratisch zijn. Democratie is niet voor bange mensen, ik vind het alleen maar goed als politici via referenda peilen naar wat het volk wil.quote:
of laten doen. Ja, als je zo'n referendum houdt dan moet je je voorbereiden op een Brexit, dat ben ik met je eens.quote:Of tenminste voorbereidend werk moeten dan wat er moet gaan gebeuren als er toch een antwoord komt wat je niet zint.
Afschuwelijke propaganda ditquote:Op maandag 27 juni 2016 19:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat zijn de beste vrienden, die je maar kan vinden. Dat slaat natuurlijk op de mede EU-lidstaten. Het is nu allemaal zo duidelijk.
Het gigantische verschil met nu ontgaat me ook een beetjequote:Op maandag 27 juni 2016 19:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
It looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck.
Farage kan geen PM worden, hij zit niet in het parlement.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies hoe ik erover denk.
+ dat hij het niet zou kunnen, naar mijn mening. Niet omdat hij niet de vaardigheden heeft (dat kan ik niet beoordelen) maar omdat hij er niet in gelooft en hij dus niet de juiste persoon is om met een goed leiderschap dit proces te begeleiden. Eigenlijk zou Farage nu meer verantwoordelijkheid moeten krijgen, je kan zonder te overdrijven stellen dat hij de persoon is dankzij wie de Brexit er komt, hij heeft al heel erg lang kunnen nadenken over hoe de UK op eigen benen verder zou kunnen gaan. Geef hem maar die verantwoordelijkheid, zijn huidige baan raakt hij toch kwijt als de UK uit de EU stapt.
Of dat hij de minister president moet worden weet ik niet - wat mij betreft komt hij ervoor in aanmerking - maar hij moet zeker een prominente rol krijgen bij het proces als de politicus die de Brexit heeft doen ontstaan.
[..]
Dat zou dan weer heel erg ondemocratisch zijn. Democratie is niet voor bange mensen, ik vind het alleen maar goed als politici via referenda peilen naar wat het volk wil.
Ik voeg hieraan toe dat je zo'n referendum wel enkel moet houden nadat er een goed maatschappelijk debat is opgezet zodat mensen geïnformeerd kunnen stemmen, het liefst met zo weinig mogelijk desinformatie (propaganda).
[..]
of laten doen. Ja, als je zo'n referendum houdt dan moet je je voorbereiden op een Brexit, dat ben ik met je eens.
Dan nog hoeft hij er niet leiding aan te geven. Of dat de UK netjes een plan van aanpak heeft opgesteld weet ik niet, er is nog niets van gebleken maar dat zegt niet alles.
Anderzijds, het is niet dat ze vandaag al uit de EU moeten stappen of dat ze vandaag al de procedure (ik begreep dat het 2 jaar duurt) moeten starten, dat mag ook rustig een half jaar later, zolang er maar op een serieuze manier aan gewerkt wordt. De UK is al tientallen jaren lid van deze club en de voorgangers, een half jaar later maakt ook niet het verschil. Beter goed voorbereiden!
Zo jammer dat Bassie en Adriaan niet populair zijn geworden in Engeland. Dan was dit nooit gebeurd.quote:
Elk land moet apart de afspraken maken volgens Bram, tenminste dat is wat ik begrijp.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gigantische verschil met nu ontgaat me ook een beetje
Nee! Het verschil is dat je met een schone lei kan starten als je het buiten de EU doet en dat je niet aan van alles vast zit. Het zou veel minimalistischer zijn dan de EU en dat is juist goed. We zouden ook niet met alle leden van de EU een douaneunie vormen, een muntunie vormen etc.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
It looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck.
Lekker efficiënt zeg, je wilt gewoon weer van voren af aan beginnen.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee! Het verschil is dat je met een schone lei kan starten als je het buiten de EU doet en dat je niet aan van alles vast zit. Het zou veel minimalistischer zijn dan de EU en dat is juist goed. We zouden ook niet met alle leden van de EU een douaneunie vormen, een muntunie vormen etc.
Daarin kunnen we nu lekker selectief zijn: geen Zuid-Europese landen in de gemeenschappelijke muntunie, enkel landen die hun buitengrenzen goed bewaken in de douaneunie etc.
We kunnen niet landen uit de EMU kicken (nu ja, dat kunnen we wel maar dat gebeurt niet), wij kunnen niet landen uit de Schengenzone kicken, wij kunnen wel een eigen douaneunie en muntunie opzetten en zelf uit de EMU en de Schengenzone stappen.
En dan spreken we ook nog eens over een paar honderd verschillende onderwerpen waar verdragen over gesloten gaan worden. Erg effectief welquote:Op maandag 27 juni 2016 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Elk land moet apart de afspraken maken volgens Bram, tenminste dat is wat ik begrijp.
In plaats van 1 verdrag met elkaar (de EU) heb je moet je dan als land 27 verdragen met de anderen sluiten. Oftewel alles bij elkaar 756 verdragen.
Dan krijg je vast veel minder bureaucratie ook.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan spreken we ook nog eens over een paar honderd verschillende onderwerpen waar verdragen over gesloten gaan worden. Erg effectief wel
Ja, maar deze keer met meer visie, kennis en wijsheid dankzij alle gemaakte fouten bij deze eerste poging. En deze keer met de garantie dat we de schaal klein houden (van tevoren afspreken wat de maximale omvang wordt en dit vastleggen in de statuten).quote:Op maandag 27 juni 2016 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lekker efficiënt zeg, je wilt gewoon weer van voren af aan beginnen.
Geen gedoe meer met achterkamertjes ook.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan krijg je vast veel minder bureaucratie ook.
Ik denk niet dat B en A aansluit bij de typisch Engelse humor.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo jammer dat Bassie en Adriaan niet populair zijn geworden in Engeland. Dan was dit nooit gebeurd.
Afspraken, gewoon 1 op 1. Is de ene Bassie, en de andere Adriaan.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen gedoe meer met achterkamertjes ook.
Kind en badwater lees ik.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lekker efficiënt zeg, je wilt gewoon weer van voren af aan beginnen.
En die statuten mogen dan nooit meer gewijzigd worden?quote:Op maandag 27 juni 2016 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar deze keer met meer visie, kennis en wijsheid dankzij alle gemaakte fouten bij deze eerste poging. En deze keer met de garantie dat we de schaal klein houden (van tevoren afspreken wat de maximale omvang wordt en dit vastleggen in de statuten).
Slechts een deel van die generatie!quote:Op maandag 27 juni 2016 19:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gebrainwashed door middel van Bassie en AdriaanHeeft niet echt geholpen he, die generatie is nu groot fan van geenstijl.
Niet het deel van de statuten wat de omvang begrenst. Dit in de brede zin. Het grote verschil: Europese samenwerking in plaats van het vormen van een Europese superstaat.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En die statuten mogen dan nooit meer gewijzigd worden?
En als er nou eens goede redenen blijken te zijn om dat wel te veranderen?quote:Op maandag 27 juni 2016 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet het deel van de statuten wat de omvang begrenst.
Normaal verwijs ik naar BNW als iemand dit soort theorieën post, maar ik denk dat ze daar ook stijl achterover slaan.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Slechts een deel van die generatie!
Mislukte kindjes kan je niet weggooien, mislukte staatsvorming wel.quote:
Het is geen theorie, het is gedocumenteerd dat de EU subsidies gaf aan beide programma's, er bestaat een hele lijst voor alle landen. Je kan van de EU zeggen wat je wil maar in ieder geval hebben ze dit soort zaken in het verleden netjes gedocumenteerd en bewaard voor het nageslacht. Jij bent trouwens achterlijk als jij denkt dat een Americaans bedrijf een heel seizoen over TMNT in Europa gaat maken als het niet hiervoor subsidie zou krijgen. Ze hadden bovendien doorgaans wat spannendere verhaallijnen dan de Rotterdamse haven of de Belgische diamanten.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Normaal verwijs ik naar BNW als iemand dit soort theorieën post, maar ik denk dat ze daar ook stijl achterover slaan.
Daar heb jij al antwoord op. Dat is hoe de huidige EU is ontstaan, een staat met die omvang en heterogeniteit werkt simpelweg niet, daarom moet je dat begrenzen. De omvang alleen al is een probleem, het maakt het veel te gemakkelijk voor de mensen met geld om te lobbyën. Waar wordt meer gelobbyd? In Brussel of in Den Haag? In Washington DC of in London?quote:Op maandag 27 juni 2016 19:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als er nou eens goede redenen blijken te zijn om dat wel te veranderen?
Ik ben het niet met je eens dat de EU zo'n absoluut drama is.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb jij al antwoord op. Dat is hoe de huidige EU is ontstaan, een staat met die omvang en heterogeniteit werkt simpelweg niet, daarom moet je dat begrenzen.
Een drama gaat ver maar het is wel een zieke patiënt die op het randje van terminaal ziek zit. Als de politici van de EU dit in de gaten zouden hebben en bereid zouden zijn om het aan te pakken met flinke hervormingen dan zou het goed kunnen komen maar dat zie ik niet gebeuren. Als een bedrijf een puinhoop is geworden terwijl het wel mogelijkheden biedt dan wordt er een manager van buiten dat bedrijf op gezet om het bedrijf gezond te maken, je laat dat niet over aan de bestuurders van het bedrijf zelf. Internatinoale samenwerking hebben wij nodig, alleen kan het veel beter dan hoe het nu gebeurt.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat de EU zo'n absoluut drama is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |