abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163325103
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je mag hopen dat hier zeer zorgvuldig naar word gekeken. Je hebt inderdaad multinationals nodig. Maar het moet alleen niet zo zijn dat zij zonder een schot te lossen de macht krijgen over alle handel krijgen en gaan bepalen. Dat is leuk voor de korte termijn. Nogmaals ik ben geen deskundige maar als het TTIP zoiets word als het NAFTA dan weet ik wel dat Mexico er totaal geen voordeel van heeft gehad. Althans de modale arbeider en de middenstand niet. Die is compleet weggevaagd.

Je moet je eens afvragen waarom dit soort ondoorgrondelijke verdragen nodig zijn die de politiek niet eens begrijpt. Dat is toch op zijn minst verdacht te noemen.
Klopt, en dus is het schipperen. Ik zeg al, daarom gebruik ik het argument ook, globalistisch gezien, moet je het voor een groot percentage van je economie ook hebben van multinationals, alleen ze moeten niet overal het kaas van je brood af pikken.
Dubbele is wel dat hun kapitaal ook komt, onder meer, van pensioenfondsen, van dus mensen die gewoon als normale "arbeider" of "hoofdarbeider" overal werken.
I´m back.
pi_163325182
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

TTIP is een verschrikking. Een gedrocht. Een gezwel. Dat verdrag moet uit alle macht bestreden worden.
Het ergste is natuurlijk dat de lidstaten er helemaal niks over te zeggen hebben, maar dat een stel ambtenaren die werkelijk niemand kent een van de belangrijkste economische beslissingen van de 21ste eeuw kan maken zonder dat daar enig democratisch tegenwicht voor is.
pi_163325199
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens Ryan. Maar het ontbreekt wel aan visie bij bijvoorbeeld de Brexit-bepleiters. En ook in Nederland was ik rondom het Oekraïne referendum niet erg onder de indruk van de "intellectuele boegbeelden" als een Thierry Baudet. Jij wel?
Wat ik van Baudet vind, en je weet je wat ik van hem vind, dat is ook niet heel interessant. Gaat erom dat er maar één weg is volgens jou.
I´m back.
pi_163325225
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens Ryan. Maar het ontbreekt wel aan visie bij bijvoorbeeld de Brexit-bepleiters. En ook in Nederland was ik rondom het Oekraïne referendum niet erg onder de indruk van de "intellectuele boegbeelden" als een Thierry Baudet. Jij wel?
Maar gelukkig heeft Geert een goed plan klaar liggen voor onze exit..
Make my day!
pi_163325309
quote:
12s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:00 schreef agter het volgende:

[..]

Voor jou is er ook maar één weg tot verlossing hè.
Kerkje misschien?
I´m back.
pi_163325363
Nu net bekend dat er waarschijnlijk een linkse regering komt in Spanje. De hervormingen gaan daar dus gestopt worden en we krijgen een Spaanse crisis waar we ook voor mogen gaan betalen.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:03:02 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163325379
quote:
12s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:00 schreef agter het volgende:

[..]

De gulden terug en het is weer 1997 O+
Verder gaat zijn plan ook niet trouwens.... daarbij is dat ook een wassen neus, want de gulden was al sinds de jaren 70 aan de Duitse mark gekoppeld, dus dan zou de gulden aan de euro gekoppeld moeten worden.

Nou ja, dan is m'n huis wel gelijk een hoop waard *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163325395
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor jou is er ook maar één weg tot verlossing hè.
Kerkje misschien?
Pardon?
(Zie de knipoog in m'n post)
Make my day!
pi_163325433
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verder gaat zijn plan ook niet trouwens.... daarbij is dat ook een wassen neus, want de gulden was al sinds de jaren 70 aan de Duitse mark gekoppeld, dus dan zou de gulden aan de euro gekoppeld moeten worden.

Je kan beter gewoon wachten tot de EU de Euro ook los moet laten. Hebben we ook geen gezeur dat andere EU landen niet hebben.
pi_163325473
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk om zo simpel te kunnen denken ja.

Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in zijn draaiboek. Wat hij (en andere Nexiteers) zich erbij voorstellen.
Make my day!
pi_163325485
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef agter het volgende:

[..]

Pardon?
(Zie de knipoog in m'n post)
O, okee, dan begreep ik het verkeerd. ;). Sorry. :).
I´m back.
pi_163325490
Hier wordt mijn vermoeden nogmaals bevestigd overigens, na Verhofstad is ook Fransie nu uitgesproken voor een Federatie:

quote:
Volgens eurocommissaris Frans Timmermans is de brexit geen geïsoleerd incident, maar is het een uiting van een gevoel dat op meer plekken in Europa leeft. Timmermans schrijft dit op zijn Facebookpagina.

Hij zegt voor zowel het blijf- als vertrek-kamp teleurgesteld te zijn over de uitslag. "Te veel mensen hebben de conclusie getrokken dat ze alles kunnen verliezen en niets winnen in deze tijd van globalisering", schrijft Timmermans.

Volgens Timmermans moeten de Britten en de EU een manier vinden om naast elkaar te bestaan. Hij zegt dat ze over hun verschillen moeten heenstappen en elkaar geen verwijten moeten maken. Hij wil de tijd nemen voor reflectie en discussie over de EU.

Niet serieus

Timmermans zegt dat te veel mensen in Europa het gevoel hebben dat ze de controle zijn kwijtgeraakt over hun toekomst. Hij zegt dat dat gevoel serieus moet worden genomen en op een overtuigende manier moet worden weggenomen. Volgens Timmermans is het verkeerd om dit te proberen met overdreven uitspraken of makkelijke retoriek.

De eurocommissaris zegt dat er tijd nodig is om een reactie op het anti-Europese sentiment te vinden. Hij zegt dat de EU niet gesteund wordt zolang het als een machteloos instituut wordt gezien.
pi_163325531
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef agter het volgende:

[..]

Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in zijn draaiboek. Wat hij (en andere Nexiteers) zich erbij voorstellen.
Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.
pi_163325539
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Wat zou je precies willen horen?

In het kort is mijn visie dat Europese samenwerking prima is, dat de EEG prima was, maar dat een Europese samenwerking geen behoefte heeft aan een commissie, laat staan aan een Parlement.
Je beseft dat er al sinds 1957 een Europees parlement is en dat het al sinds 1979 rechtstreeks gekozen wordt? Dus voor en in de tijd dat die prima EEG er was...
En op het moment dat je de samenwerking flink terugschroeft, dan heb je inderdaad geen commissie nodig. Draai je praktisch gezien wel de interne Europese markt de nek om maar dat kan een keuze zijn. Ik zie persoonlijk de meerwaarde niet zo maar wellicht kan je uitleggen wat het grote voordeel is van het grotendeels stoppen met de interne markt?
quote:
In essentie zouden naties zelf moeten kunnen bepalen welke bevoegdheden zij willen delen, en die bevoegdheden ook weer terug moeten kunnen nemen.
Prachtig en in zekere zin kan dat nu ook. Maar als je een intensieve en langdurige samenwerking aangaat, dan maak je ook stevige afspraken die je niet van vandaag op morgen op kan zeggen, al was het maar omdat de overheid min of meer betrouwbaar zou moeten zijn wat mij betreft. Maar misschien kan je betogen waarom het verstandig is wanneer landen lekker makkelijk alles op moeten kunnen zeggen?
quote:
Concreet over de EU, dit is een project dat enkel nog kan slagen wanneer er een Federale unie komt, en dat is niet wat de Europese bevolking wil, dus moet de unie grotendeels ontmanteld worden en teruggaan naar een economische unie op basis van soevereine lidstaten.
Bijzondere conclusie wel. Er is zat mis met de EU maar dat het enige alternatief voor de huidige situatie een federale unie zou moeten zijn is mij wel erg kort door de bocht. En denk je werkelijk dat landen alles wat nu is opgebouwd zomaar willen stoppen? Daar zit immers ook veel tussen wat wel prima werkt en waardevol is maar zeker niet puur economisch.
Voor iemand die claimt een visie op de EU te hebben is het eerlijk gezegd allemaal nog wel erg simpel en kort door de bocht hoor wat je betoogt. Je lijkt wel te weten wat je niet wilt maar wat nu dat betere alternatief moet gaan zijn en hoe dat wel moet gaan functioneren lijk je nog niet zo over nagedacht te hebben.
pi_163325565
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.
En dat is het hele plan?
:')
Make my day!
pi_163325574
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef JimmyDean het volgende:
Hier wordt mijn vermoeden nogmaals bevestigd overigens, na Verhofstad is ook Fransie nu uitgesproken voor een Federatie:

[..]

Wat een nietszeggende bagger.
I´m back.
pi_163325575
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik van Baudet vind, en je weet je wat ik van hem vind, dat is ook niet heel interessant. Gaat erom dat er maar één weg is volgens jou.
Zijn er dan critici die je wel hoog hebt zitten?
En je kan het blijven herhalen maar je projectie klopt toch echt weer van geen kant...
pi_163325577
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, okee, dan begreep ik het verkeerd. ;). Sorry. :).
Geen probleem. :D
Make my day!
pi_163325622
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn er dan critici die je wel hoog hebt zitten?
En je kan het blijven herhalen maar je projectie klopt toch echt weer van geen kant...
Ach, van jou denk ik dat je meer verstand hebt dan s&l en dat je op den duur wel begrijpt wat ik bedoel. Je bent nog jong du_ke.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:11:27 #70
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163325753
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, van jou denk ik dat je meer verstand hebt dan s&l en dat je op den duur wel begrijpt wat ik bedoel. Je bent nog jong du_ke.
Het is wel zijn toekomst die wij verzieken ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163325869
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat er al sinds 1957 een Europees parlement is en dat het al sinds 1979 rechtstreeks gekozen wordt? Dus voor en in de tijd dat die prima EEG er was...
En op het moment dat je de samenwerking flink terugschroeft, dan heb je inderdaad geen commissie nodig. Draai je praktisch gezien wel de interne Europese markt de nek om maar dat kan een keuze zijn. Ik zie persoonlijk de meerwaarde niet zo maar wellicht kan je uitleggen wat het grote voordeel is van het grotendeels stoppen met de interne markt?
1958* en dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens ben. Er waren toen natuurlijk ook al plannen voor een federatie. Los daarvan is er niks mis met een economische gemeenschap, als die op intergovernementele basis is. En een interne markt in de zin van het verwijderen van tariffs lijkt me geen slecht plan. Extreme regulering, en vrij verkeer van personen lijkt me daarentegen bijzonder slecht. Een interne markt zoals die nu is is dan ook niet noodzakelijk wat we zouden moeten hebben.

quote:
Prachtig en in zekere zin kan dat nu ook. Maar als je een intensieve en langdurige samenwerking aangaat, dan maak je ook stevige afspraken die je niet van vandaag op morgen op kan zeggen, al was het maar omdat de overheid min of meer betrouwbaar zou moeten zijn wat mij betreft. Maar misschien kan je betogen waarom het verstandig is wanneer landen lekker makkelijk alles op moeten kunnen zeggen?
Omdat er maar een manier is om een democratie te hebben, en die is door het volk de uiteindelijke beslissing te laten maken. Ik vind democratie belangrijker dan economische efficientie.

quote:
Bijzondere conclusie wel. Er is zat mis met de EU maar dat het enige alternatief voor de huidige situatie een federale unie zou moeten zijn is mij wel erg kort door de bocht. En denk je werkelijk dat landen alles wat nu is opgebouwd zomaar willen stoppen? Daar zit immers ook veel tussen wat wel prima werkt en waardevol is maar zeker niet puur economisch.
Ja, om de Euro te redden, en de huidige unie te waarborgen is een Federale transferunie nodig. Anders zal de Euro de zuidelijke economieën kapotmaken.

quote:
Voor iemand die claimt een visie op de EU te hebben is het eerlijk gezegd allemaal nog wel erg simpel en kort door de bocht hoor wat je betoogt. Je lijkt wel te weten wat je niet wilt maar wat nu dat betere alternatief moet gaan zijn en hoe dat wel moet gaan functioneren lijk je nog niet zo over nagedacht te hebben.
Wat snap je er niet aan? Ik wil een economische samenwerking maar de uiteindelijke beslissing, en de soevereiniteit horen bij de nationale parlementen te liggen. Die samenwerking zal dus niet in een vast model plaatsvinden zoals nu, waar we een TEU en TFEU hebben die ons economisch beleid bepalen, en waar onze bevolking niet voor heeft gestemd (sterker nog, waar onze bevolking tegen heeft gestemd...)
pi_163325880
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef agter het volgende:

[..]

En dat is het hele plan?
:')
Natuurlijk niet, dat plan is geheim.
pi_163325882
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het is wel zijn toekomst die wij verzieken ;)
Wij oudjes? _O- .
Overigens is du_ke inmiddels ook al oudere jongere hoor.
Ik ging vandaag lopen met hondje, zat na te denken wat ik nou van hem ken. Al die jaren. Heeft-ie behalve met one-liners ooit een interessant topic geopend bijvoorbeeld.
In mijn herinnering alleen toen hij naar Tsjernobyl ging, en dan heel af en toe een keer een vervolg topic.
Eigenlijk weet je niet wat hij denkt.
Gek is dat.
I´m back.
pi_163325915
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat een nietszeggende bagger.
Hij beweert dat de reden dat mensen de EU niet moeten is omdat de EU niet genoeg bevoegdheden heeft. Dus hij pleit, net als Guy, voor Federalisatie.
pi_163325944
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:15 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hij beweert dat de reden dat mensen de EU niet moeten is omdat de EU niet genoeg bevoegdheden heeft. Dus hij pleit, net als Guy, voor Federalisatie.
Ja, als dat het is... man o man....
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')