abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163323199
quote:
Ruim miljoen Britten tekenen petitie voor tweede referendum

Ruim een miljoen Britten hebben vrijdag en zaterdag een petitie ondertekend die oproept tot een tweede referendum over het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
De online petitie werd vrijdagochtend online gezet op de website van het Britse parlement, nadat bekend was geworden dat een nipte meerderheid van de Britten voor een Brexit had gestemd. De Britse regering onder leiding van premier Cameron heeft zich altijd uitgesproken tegen een vertrek uit de EU.

Volgens The Guardian had zaterdagochtend ruim een half miljoen Britten de petitie ondertekend, waardoor de website van het parlement tijdelijk onbereikbaar was. Het aantal handtekeningen was toen al vijf keer hoger als nodig is om de kwestie aan het parlement voor te leggen.

De initiatiefnemers willen dat bij een nieuw referendum een doorslaggevende meerderheid van 60 procent moet beslissen over een vertrek uit de EU bij een opkomst van 75 procent. Het referendum van donderdag had een opkomst van zo'n 70 procent en resulteerde in een meerderheid van 51,9 procent voor het Brexit-kamp.

De petitie werd gestart nadat inwoners van Londen burgemeester Sadiq Khan hadden opgeroepen de hoofdstad onafhankelijk te verklaren. Een meerderheid van de inwoners van Londen stemde tegen een Brexit. Een petitie die daarvoor werd gestart haalde bijna honderdduizend handtekeningen binnen.
Slechte verliezers of?
1) Project EU moet sws gered worden, beter voor UK, beter voor EU, beter voor de wereld.
2) Alleen onrendabelen (ouderen en tokkies) hebben voor een Brexit gestemd, en dat is oneerlijk.
3) De marges zijn idd veel te klein, een te kleine meerderheid beslist iets voor de rest.
4) De mogelijk bestaat nu eenmaal, dus niet zeuren aub.
5) Sadiq Khan for president.

Hoe staat men daar op FOK! in.

In het linkje staat de teller: https://petition.parliament.uk/petitions/131215
Nu al meer dan 1,3 miljoen.
quote:
Parliament will consider this for a debate
Parliament considers all petitions that get more than 100,000 signatures for a debate
Dus al meer dan 13x zoveel om dit in te brengen in een parlementair debat iig.

De petitie:
quote:
EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum

We the undersigned call upon HM Government to implement a rule that if the remain or leave vote is less than 60% based a turnout less than 75% there should be another referendum.
Poll toegevoegd:

Poll: Komt het tot een Brexit?
Ja
Nee
Onduidelijk
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Game on. ^O^
I´m back.
pi_163323256
De uitspraak van Krichbaum komt er nadat het Verenigd Koninkrijk beslist heeft de EU te willen verlaten. ‘De Europese Unie zal blijven bestaan uit 28 lidstaten, omdat ik een nieuw onafhankelijkheidsreferendum verwacht in Schotland. Eentje dat deze keer wel zal slagen, ’ zegt het Duitse CDU-parlementslid in de krant Welt am Sonntag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163323298
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, juist niet, die blijft de route volgen, wil ook niet versnellen, maar ook niet vertragen. En die wil wat wel. Die wil uiteindelijk dat de lid-staten op de belangrijke ministeries geknecht worden wat begroting betreft aan EU.
Ik hoef je niet uit te leggen dat eigen begroting een heel erg belangrijk soevereiniteitsprincipe is hè?
Heb je wellicht een artikel waarin dat staat te lezen. Ben namelijk best benieuwd naar zijn woorden.

Ik zou graag ook wel wat uitleg zien over dat vermeende begrotingsplan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163323358
Als de Schotten uit de UK stappen en in de EU stappen, gaan ze daar dan ook de euro invoeren?

Schotten. :')
pi_163323376
Misschien kunnen ze ook een nieuw electoraat bestellen, echt lastig, gepeupel dat het niet met het regeringsbeleid eens is. Gelukkig zijn er nog een stel jongeren die geen flauw benul hebben van hoe de EU werkt maar makkelijk over te halen zijn door het "modern, open en progressief" te noemen.
pi_163323386
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind Dijsselbloem anders behoorlijk eurokritisch. Vooral voor een PvdA'er.
EU-kritisch, niet eurokritisch.
#NoDAPL
pi_163323401
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je wellicht een artikel waarin dat staat te lezen. Ben namelijk best benieuwd naar zijn woorden.

Ik zou graag ook wel wat uitleg zien over dat vermeende begrotingsplan.
Ja, was interview met hem op vrijdag.
Sollicitatiebrief Dijsselbloem voor https://www.rijksoverheid(...)groepvoorzitterschap
I´m back.
pi_163323407
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef berko13 het volgende:
Als de Schotten uit de UK stappen en in de EU stappen, gaan ze daar dan ook de euro invoeren?
Wie zal het zeggen?
#NoDAPL
pi_163323431
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:24 schreef JimmyDean het volgende:
Misschien kunnen ze ook een nieuw electoraat bestellen, echt lastig, gepeupel dat het niet met het regeringsbeleid eens is. Gelukkig zijn er nog een stel jongeren die geen flauw benul hebben van hoe de EU werkt maar makkelijk over te halen zijn door het "modern, open en progressief" te noemen.
Dat bleek inderdaad. :X
#NoDAPL
pi_163323435
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef berko13 het volgende:

Schotten. :')
Dat zal wel moeten ja. Ze kunnen moeilijk de pond houden.
pi_163323444
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

EU-kritisch, niet eurokritisch.
Ook niet EU-kritisch, dat kun je helemaal niet zijn als NLs bewindvoerder.
I´m back.
pi_163323481
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook niet EU-kritisch, dat kun je helemaal niet zijn als NLs bewindvoerder.
Geen enkele persoon met een functie binnen de EU is EU-kritisch.
pi_163323495
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dan lopen ze in hun eigen ongeluk.
pi_163323524
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:26 schreef berko13 het volgende:

[..]

Dan lopen ze in hun eigen ongeluk.
Dat zijn ze toch al door een onrealistische partij als de SNP te stemmen.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:27:28 #15
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163323528
Och een goed stukje doedelzak muziek is natuurlijk altijd welkom binnen die EU. Daar hebben we die Britten niet voor nodig.

Daar kun je wel wat mee op een slagveld in Brussel
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163323532
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:26 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Geen enkele persoon met een functie binnen de EU is EU-kritisch.
Klopt idd.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:27:38 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163323534
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vrij dom bovendien.
Net zo dom als hier dat volk wat niet ging stemmen in het ukraine referendum. 'Ik ga niet want ik ben voor en ik vind het een stom referendum'...

Zodra je een standpunt hebt, gebruik je democratisch recht. Stem.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.

We zagen hoe Juncker reageerde na het Nederlandse referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Er werd geen woord aan vuil gemaakt en onze premier vervloekte voor de camera het huidige referendumrecht waarmee alle NEE! stemmers werden veronachtzaamd. Dit soort autocratisch en arrogante gedrag roept de woede op van miljoenen Europeanen binnen de lidstaten die nu glansrijk in de armen van extreem-recht of het rechtse populisme worden gedreven. Hun aantallen groeit gestaag en uiteindelijk kun je dat gegeven niet meer blijven negeren.

Pro-Europeanen hebben al decennia lang de luxe gehad in de meerderheid te zijn. Voelde zich onaantastbaar en elke kritiek werd minachtend weggewoven. De EU was immers te ingewikkeld voor het gewone gepeupel wat zich moest schikken aan de regels van Brussel. De nationale regeringen mochten het maar zo begrijpelijk mogelijk uitleggen. Totdat het eerste grote referendum in zowel Frankrijk als Nederland een meerderheid aan NEE! stemmers opleverde. Blijkbaar had een deel van het gepeupel zich wel degelijk verdiept in de materie wat hij/zij niet mocht begrijpen. Het begin van een golf aan anti-EU sentiment kwam na 2005 op gang en is sindsdien niet gestopt. Er werd en wordt ontkent, gedreigd en geminacht door de pro-Europeanen. Totdat Brexit aantoonde dat ze niet meer in de meerderheid zijn en een nieuw hoofdstuk in de Europese geschiedenis werd ingeluid.
Dit. Stelselmatig negeren, framen en de vingers in de oren stoppen bij ieder stukje kritiek. Niks doen met negatieve ervaringen, behalve wegzetten als fascistisch... Tjah, en nu gaan zeuren of uitleggen in de eigen oogkleppen wereld. 'Want het kan toch niet zo zijn dat iemand anti eu is, hoe kan dat nouuuu?'

Maar 1 ding wel: niemand is tegen het samenwerken tussen alle buurlanden hier op dit relatief kleine stukje land. Het enige waar men tegen is, zijn die extreem invasieve wetgevingen, de corruptie, het geheimzinnige, de arrogantie en de domheid omdat niemand wil luisteren naar kritiek.
Daar is men helemaal klaar mee, dus krijg je dit richting de orde. En terecht. Als de verhofstadjes, in het veldjes, pechtoldjes, junckertjes en barosotjes van deze planeet nu eens even hun idiote oogkleppen afdoen en de kritiek eens serieus gaan nemen...

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De WK-finale van '74 moeten ze ook net zo lang overspelen totdat Nederland een keer wint. En dan de uitslag officieel maken.
Zo moet de eu rollen natuurlijk met zijn arrogante voorstanders. Alles wat anti eu is, is gewoon dom en moet met alle middelen worden weggewoven. Net zo lang doorgaan totdat er gewonnen is, no matter what.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 26 juni 2016 @ 21:29:36 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163323633
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:24 schreef JimmyDean het volgende:
Open :')
Lekker duidelijk te zien bij het tot stand komen van alle invasieve verdragen, zoals TTIP enzo. Kijk ook even 'the brussels business'..

eu een open instituut noemen.. 8)7 :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163323678
Ik denk dat een tweede referendum een serieuze optie was geweest als men dat in Brussel had gewild. Echter, ze hebben nu een andere strategie: Britten lozen, die wilden toch al geen Euro, de mogelijkheid gebruiken om meer federale plannen er door te drukken. Er gaat een Europa met twee snelheden komen, eentje voor Oost-Europa die volkomt met vazalstaten om Poetin te jennen, en een Federale EU. Raad eens bij welke groep Nederland komt? Juist.
pi_163323736
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lekker duidelijk te zien bij het tot stand komen van alle invasieve verdragen, zoals TTIP enzo. Kijk ook even 'the brussels business'..

Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
pi_163323822
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
En nu kies je er vrijwillig voor om je een rad voor je ogen te laten draaien door Thierry Baudet, je evenbeeld.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:34:21 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_163323857
quote:

[..]

Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Ja hoor :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_163323888
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En nu kies je er vrijwillig voor om je een rad voor je ogen te laten draaien door Thierry Baudet, je evenbeeld.
Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.
pi_163323940
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.
Dat denken we allemaal.. :P
Make my day!
pi_163323951
quote:
Ik was bijna vergeten dat je een 'visie' had. Goed dat je het nogmaals benadrukt.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:36:39 #26
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163323985
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat TTIP gaat compleet langs onze nationale parlementen. Het is een neoliberaal gedrocht. Niet meer dan dat. Het komt er uiteindelijk al is het onder een andere naam. Maar als ik zie wat het NAFTA Mexico gebracht heeft dan vrees ik het ergste. De EU zit vol met lobbyisten zoals een Guy. Dit soort personen zouden vervangen moeten worden binnen die EU om er een sociaal EU van te maken.
pi_163323991
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef richolio het volgende:

[..]

Ja hoor :')
Als jij van kinds af aan hebt gehoord dat de EU voor vrede zorgt en als je ook nog eens ziet dat extreem nationalistische types tegen de EU zijn, is het niet zo vreemd dat je pro EU word zonder dat je echt verstand hebt van wat de EU is. Ik denk dat het debat juist mede verstoord wordt door de extremisten. Pro-EU zijn is voor jongeren ook veelal een tegenreactie op het anti-EU sentiment van UKIP en de BNP.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:37:23 #28
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163324034
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:27 schreef Cherna het volgende:
Och een goed stukje doedelzak muziek is natuurlijk altijd welkom binnen die EU. Daar hebben we die Britten niet voor nodig.

Daar kun je wel wat mee op een slagveld in Brussel
Hebben we al :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163324048
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:36 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik was bijna vergeten dat je een 'visie' had. Goed dat je het nogmaals benadrukt.
Zou jij ook eens moeten overwegen. Schieten op wat anderen zeggen is makkelijk, maar zelf een helder wereldbeeld ontwikkelen is dat niet. Ik wens je er veel succes mee.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:38:01 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163324071
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ze hebben het Schotse Pond, waarom zouden ze die niet kunnen houden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163324124
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze hebben het Schotse Pond, waarom zouden ze die niet kunnen houden?
Dat is geen aparte munt.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:43:04 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163324364
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:38 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat is geen aparte munt.
Die is gekoppeld aan de Britse Pond, maar dat is nog geen reden waarom men de Schotse pond niet zou kunnen behouden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163324410
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die is gekoppeld aan de Britse Pond, maar dat is nog geen reden waarom men de Schotse pond niet zou kunnen behouden?
Nee, die is de Britse Pond, er bestaat geen Schotse Pond.
pi_163324572
quote:

[..]

Zou wel tof zijn als je hier ook eens wat van die visie met ons zou delen. In het publieke debat en ook hier is het immers huilen met de pet op als het aankomt op een serieus onderbouwde Eurokritische visie. Als iemand die visie wel heeft zou dat best wat toevoegen :).
pi_163324585
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat TTIP gaat compleet langs onze nationale parlementen. Het is een neoliberaal gedrocht. Niet meer dan dat. Het komt er uiteindelijk al is het onder een andere naam. Maar als ik zie wat het NAFTA Mexico gebracht heeft dan vrees ik het ergste. De EU zit vol met lobbyisten zoals een Guy. Dit soort personen zouden vervangen moeten worden binnen die EU om er een sociaal EU van te maken.
Dat is idd wel de volgende grote hobbel idd. Maar jij denkt dat ze dat onder een andere naam gewoon doorvoeren?

Punt is dat je multinationals ook wel nodig hebt.
1) om nieuwe producten te introduceren wereldwijd.
2) vanwege de werkgelegenheid.

Het is dus schipperen tussen allerlei belangen.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:49:09 #36
323401 Kijkertje
met filter
pi_163324669
quote:

[..]

Ik zou als ik jou was overwegen je te bekeren tot de Islam O-)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163324712
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:43 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nee, die is de Britse Pond, er bestaat geen Schotse Pond.
Dat is niet waar. Ze zijn netjes evenveel waard met met je Schotse Ponden kan je niet overal in GB betalen.
pi_163324722
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou wel tof zijn als je hier ook eens wat van die visie met ons zou delen. In het publieke debat en ook hier is het immers huilen met de pet op als het aankomt op een serieus onderbouwde Eurokritische visie. Als iemand die visie wel heeft zou dat best wat toevoegen :).
Klopt er is geen andere visie heilzaam dan EU doorvoeren in versnelde toestand. Toch, du_ke? De rest is gebaseerd op onderbuik, bigotterie en dilettantisme.

:').
I´m back.
pi_163324729
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat zou je precies willen horen?

In het kort is mijn visie dat Europese samenwerking prima is, dat de EEG prima was, maar dat een Europese samenwerking geen behoefte heeft aan een commissie, laat staan aan een Parlement. In essentie zouden naties zelf moeten kunnen bepalen welke bevoegdheden zij willen delen, en die bevoegdheden ook weer terug moeten kunnen nemen.

Concreet over de EU, dit is een project dat enkel nog kan slagen wanneer er een Federale unie komt, en dat is niet wat de Europese bevolking wil, dus moet de unie grotendeels ontmanteld worden en teruggaan naar een economische unie op basis van soevereine lidstaten.
pi_163324817
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ze zijn netjes evenveel waard met met je Schotse Ponden kan je niet overal in GB betalen.
Er is geen Schotse pond, er zijn wel bankbiljetten die door private Schotse banken (RBS) worden uitgegeven en die door de BoE worden erkent, maar een aparte Schotse pond bestaat niet. Het is de Britse pond, met als autoriteit de Bank of England.

De Channel Islands en Man hebben wel een aparte pond overigens.
pi_163324877
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

In het kort is mijn visie dat Europese samenwerking prima is, dat de EEG prima was, maar dat een Europese samenwerking geen behoefte heeft aan een commissie, laat staan aan een Parlement.
Als een stuk of 6 bedrijven met elkaar samenwerken kom je daar ook al snel op uit. Logisch ook, want het is een efficiënte manier om samenwerking te structureren en te organiseren.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:54:10 #42
110987 ErwinRommel
pi_163324918
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als een stuk of 6 bedrijven met elkaar samenwerken kom je daar ook al snel op uit. Logisch ook, want het is een efficiënte manier om samenwerking te structureren en te organiseren.
En kartelvorming in de hand te werken?
  zondag 26 juni 2016 @ 21:54:18 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163324924
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is idd wel de volgende grote hobbel idd. Maar jij denkt dat ze dat onder een andere naam gewoon doorvoeren?

Punt is dat je multinationals ook wel nodig hebt.
1) om nieuwe producten te introduceren wereldwijd.
2) vanwege de werkgelegenheid.

Het is dus schipperen tussen allerlei belangen.
Je mag hopen dat hier zeer zorgvuldig naar word gekeken. Je hebt inderdaad multinationals nodig. Maar het moet alleen niet zo zijn dat zij zonder een schot te lossen de macht krijgen over alle handel en gaan bepalen. Dat is leuk voor de korte termijn. Nogmaals ik ben geen deskundige maar als het TTIP zoiets word als het NAFTA dan weet ik wel dat Mexico er totaal geen voordeel van heeft gehad. Althans de modale arbeider en de middenstand niet. Die is compleet weggevaagd. Trouwens de Amerikaan is er ook niet op vooruitgegaan. Althans oo daar is Jan met de pet de dupe van geworden.

Je moet je eens afvragen waarom dit soort ondoorgrondelijke verdragen nodig zijn die de politiek niet eens begrijpt. Dat is toch op zijn minst verdacht te noemen.
pi_163324928
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bedrijven hebben niet de pretentie democratieën te zijn, landen wel.
pi_163324951
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt er is geen andere visie heilzaam dan EU doorvoeren in versnelde toestand. Toch, du_ke? De rest is gebaseerd op onderbuik, bigotterie en dilettantisme.

du_ke vragen om een visie :') enige waar hij goed in is is oneliners deponeren over de stellingen van anderen. Ik heb die jongen nog nooit kunnen betrappen op een visie van zichzelf, enige wat hij kan en doet is uit boeken citeren of theorietjes van anderen napraten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163324961
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:54 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Bedrijven hebben niet de pretentie democratieën te zijn, landen wel.
Klopt, maar dat onderscheid is niet zo relevant m.b.t. de vergelijking.
pi_163324964
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nonsens Ryan. Maar het ontbreekt wel aan visie bij bijvoorbeeld de Brexit-bepleiters. En ook in Nederland was ik rondom het Oekraïne referendum niet erg onder de indruk van de "intellectuele boegbeelden" als een Thierry Baudet. Jij wel?
pi_163325035
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, maar dat onderscheid is niet zo relevant m.b.t. de vergelijking.
Het lijkt me behoorlijk cruciaal. Een Europese autocraat die alle beslissingen maakt is ook heel efficiënt.
pi_163325055
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je mag hopen dat hier zeer zorgvuldig naar word gekeken. Je hebt inderdaad multinationals nodig. Maar het moet alleen niet zo zijn dat zij zonder een schot te lossen de macht krijgen over alle handel krijgen gaan bepalen. Dat is leuk voor de korte termijn. Nogmaals ik ben geen deskundige maar als het TTIP zoiets word als het NAFTA dan weet ik wel dat Mexico er totaal geen voordeel van heeft gehad. Althans de modale arbeider en de middenstand niet. Die is compleet weggevaagd.

Je moet je eens afvragen waarom dit soort ondoorgrondelijke verdragen nodig zijn die de politiek niet eens begrijpt. Dat is toch op zijn minst verdacht te noemen.
TTIP is een verschrikking. Een gedrocht. Een gezwel. Dat verdrag moet uit alle macht bestreden worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163325095
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens Ryan. Maar het ontbreekt wel aan visie bij bijvoorbeeld de Brexit-bepleiters. En ook in Nederland was ik rondom het Oekraïne referendum niet erg onder de indruk van de "intellectuele boegbeelden" als een Thierry Baudet. Jij wel?
Ik vind ook niet zo veel visie bij de Bremainers eigenlijk. En Baudet heeft natuurlijk wel degelijk een visie, die je in zijn boeken kan vinden. Je kan het er natuurlijk mee oneens zijn.
pi_163325103
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je mag hopen dat hier zeer zorgvuldig naar word gekeken. Je hebt inderdaad multinationals nodig. Maar het moet alleen niet zo zijn dat zij zonder een schot te lossen de macht krijgen over alle handel krijgen en gaan bepalen. Dat is leuk voor de korte termijn. Nogmaals ik ben geen deskundige maar als het TTIP zoiets word als het NAFTA dan weet ik wel dat Mexico er totaal geen voordeel van heeft gehad. Althans de modale arbeider en de middenstand niet. Die is compleet weggevaagd.

Klopt, en dus is het schipperen. Ik zeg al, daarom gebruik ik het argument ook, globalistisch gezien, moet je het voor een groot percentage van je economie ook hebben van multinationals, alleen ze moeten niet overal het kaas van je brood af pikken.
Dubbele is wel dat hun kapitaal ook komt, onder meer, van pensioenfondsen, van dus mensen die gewoon als normale "arbeider" of "hoofdarbeider" overal werken.
I´m back.
pi_163325182
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

TTIP is een verschrikking. Een gedrocht. Een gezwel. Dat verdrag moet uit alle macht bestreden worden.
Het ergste is natuurlijk dat de lidstaten er helemaal niks over te zeggen hebben, maar dat een stel ambtenaren die werkelijk niemand kent een van de belangrijkste economische beslissingen van de 21ste eeuw kan maken zonder dat daar enig democratisch tegenwicht voor is.
pi_163325199
quote:

[..]

Wat ik van Baudet vind, en je weet je wat ik van hem vind, dat is ook niet heel interessant. Gaat erom dat er maar één weg is volgens jou.
I´m back.
pi_163325225
quote:

[..]

Maar gelukkig heeft Geert een goed plan klaar liggen voor onze exit..
Make my day!
pi_163325309
quote:
12s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:00 schreef agter het volgende:

[..]

Voor jou is er ook maar één weg tot verlossing hè.
Kerkje misschien?
I´m back.
pi_163325363
Nu net bekend dat er waarschijnlijk een linkse regering komt in Spanje. De hervormingen gaan daar dus gestopt worden en we krijgen een Spaanse crisis waar we ook voor mogen gaan betalen.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:03:02 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163325379
quote:
12s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:00 schreef agter het volgende:

[..]

De gulden terug en het is weer 1997 O+
Verder gaat zijn plan ook niet trouwens.... daarbij is dat ook een wassen neus, want de gulden was al sinds de jaren 70 aan de Duitse mark gekoppeld, dus dan zou de gulden aan de euro gekoppeld moeten worden.

Nou ja, dan is m'n huis wel gelijk een hoop waard *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163325395
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor jou is er ook maar één weg tot verlossing hè.
Kerkje misschien?
Pardon?
(Zie de knipoog in m'n post)
Make my day!
pi_163325433
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verder gaat zijn plan ook niet trouwens.... daarbij is dat ook een wassen neus, want de gulden was al sinds de jaren 70 aan de Duitse mark gekoppeld, dus dan zou de gulden aan de euro gekoppeld moeten worden.

Je kan beter gewoon wachten tot de EU de Euro ook los moet laten. Hebben we ook geen gezeur dat andere EU landen niet hebben.
pi_163325473
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk om zo simpel te kunnen denken ja.

Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in zijn draaiboek. Wat hij (en andere Nexiteers) zich erbij voorstellen.
Make my day!
pi_163325485
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:03 schreef agter het volgende:

[..]

Pardon?
(Zie de knipoog in m'n post)
O, okee, dan begreep ik het verkeerd. ;). Sorry. :).
I´m back.
pi_163325490
Hier wordt mijn vermoeden nogmaals bevestigd overigens, na Verhofstad is ook Fransie nu uitgesproken voor een Federatie:

quote:
Volgens eurocommissaris Frans Timmermans is de brexit geen geïsoleerd incident, maar is het een uiting van een gevoel dat op meer plekken in Europa leeft. Timmermans schrijft dit op zijn Facebookpagina.

Hij zegt voor zowel het blijf- als vertrek-kamp teleurgesteld te zijn over de uitslag. "Te veel mensen hebben de conclusie getrokken dat ze alles kunnen verliezen en niets winnen in deze tijd van globalisering", schrijft Timmermans.

Volgens Timmermans moeten de Britten en de EU een manier vinden om naast elkaar te bestaan. Hij zegt dat ze over hun verschillen moeten heenstappen en elkaar geen verwijten moeten maken. Hij wil de tijd nemen voor reflectie en discussie over de EU.

Niet serieus

Timmermans zegt dat te veel mensen in Europa het gevoel hebben dat ze de controle zijn kwijtgeraakt over hun toekomst. Hij zegt dat dat gevoel serieus moet worden genomen en op een overtuigende manier moet worden weggenomen. Volgens Timmermans is het verkeerd om dit te proberen met overdreven uitspraken of makkelijke retoriek.

De eurocommissaris zegt dat er tijd nodig is om een reactie op het anti-Europese sentiment te vinden. Hij zegt dat de EU niet gesteund wordt zolang het als een machteloos instituut wordt gezien.
pi_163325531
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef agter het volgende:

[..]

Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in zijn draaiboek. Wat hij (en andere Nexiteers) zich erbij voorstellen.
Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.
pi_163325539
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

In het kort is mijn visie dat Europese samenwerking prima is, dat de EEG prima was, maar dat een Europese samenwerking geen behoefte heeft aan een commissie, laat staan aan een Parlement.
Je beseft dat er al sinds 1957 een Europees parlement is en dat het al sinds 1979 rechtstreeks gekozen wordt? Dus voor en in de tijd dat die prima EEG er was...
En op het moment dat je de samenwerking flink terugschroeft, dan heb je inderdaad geen commissie nodig. Draai je praktisch gezien wel de interne Europese markt de nek om maar dat kan een keuze zijn. Ik zie persoonlijk de meerwaarde niet zo maar wellicht kan je uitleggen wat het grote voordeel is van het grotendeels stoppen met de interne markt?
quote:
In essentie zouden naties zelf moeten kunnen bepalen welke bevoegdheden zij willen delen, en die bevoegdheden ook weer terug moeten kunnen nemen.
Prachtig en in zekere zin kan dat nu ook. Maar als je een intensieve en langdurige samenwerking aangaat, dan maak je ook stevige afspraken die je niet van vandaag op morgen op kan zeggen, al was het maar omdat de overheid min of meer betrouwbaar zou moeten zijn wat mij betreft. Maar misschien kan je betogen waarom het verstandig is wanneer landen lekker makkelijk alles op moeten kunnen zeggen?
quote:
Concreet over de EU, dit is een project dat enkel nog kan slagen wanneer er een Federale unie komt, en dat is niet wat de Europese bevolking wil, dus moet de unie grotendeels ontmanteld worden en teruggaan naar een economische unie op basis van soevereine lidstaten.
Bijzondere conclusie wel. Er is zat mis met de EU maar dat het enige alternatief voor de huidige situatie een federale unie zou moeten zijn is mij wel erg kort door de bocht. En denk je werkelijk dat landen alles wat nu is opgebouwd zomaar willen stoppen? Daar zit immers ook veel tussen wat wel prima werkt en waardevol is maar zeker niet puur economisch.
Voor iemand die claimt een visie op de EU te hebben is het eerlijk gezegd allemaal nog wel erg simpel en kort door de bocht hoor wat je betoogt. Je lijkt wel te weten wat je niet wilt maar wat nu dat betere alternatief moet gaan zijn en hoe dat wel moet gaan functioneren lijk je nog niet zo over nagedacht te hebben.
pi_163325565
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.
En dat is het hele plan?
:')
Make my day!
pi_163325574
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef JimmyDean het volgende:
Hier wordt mijn vermoeden nogmaals bevestigd overigens, na Verhofstad is ook Fransie nu uitgesproken voor een Federatie:

[..]

Wat een nietszeggende bagger.
I´m back.
pi_163325575
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik van Baudet vind, en je weet je wat ik van hem vind, dat is ook niet heel interessant. Gaat erom dat er maar één weg is volgens jou.
Zijn er dan critici die je wel hoog hebt zitten?
En je kan het blijven herhalen maar je projectie klopt toch echt weer van geen kant...
pi_163325577
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, okee, dan begreep ik het verkeerd. ;). Sorry. :).
Geen probleem. :D
Make my day!
pi_163325622
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn er dan critici die je wel hoog hebt zitten?
En je kan het blijven herhalen maar je projectie klopt toch echt weer van geen kant...
Ach, van jou denk ik dat je meer verstand hebt dan s&l en dat je op den duur wel begrijpt wat ik bedoel. Je bent nog jong du_ke.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:11:27 #70
110987 ErwinRommel
pi_163325753
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, van jou denk ik dat je meer verstand hebt dan s&l en dat je op den duur wel begrijpt wat ik bedoel. Je bent nog jong du_ke.
Het is wel zijn toekomst die wij verzieken ;)
pi_163325869
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat er al sinds 1957 een Europees parlement is en dat het al sinds 1979 rechtstreeks gekozen wordt? Dus voor en in de tijd dat die prima EEG er was...
En op het moment dat je de samenwerking flink terugschroeft, dan heb je inderdaad geen commissie nodig. Draai je praktisch gezien wel de interne Europese markt de nek om maar dat kan een keuze zijn. Ik zie persoonlijk de meerwaarde niet zo maar wellicht kan je uitleggen wat het grote voordeel is van het grotendeels stoppen met de interne markt?
1958* en dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens ben. Er waren toen natuurlijk ook al plannen voor een federatie. Los daarvan is er niks mis met een economische gemeenschap, als die op intergovernementele basis is. En een interne markt in de zin van het verwijderen van tariffs lijkt me geen slecht plan. Extreme regulering, en vrij verkeer van personen lijkt me daarentegen bijzonder slecht. Een interne markt zoals die nu is is dan ook niet noodzakelijk wat we zouden moeten hebben.

quote:
Prachtig en in zekere zin kan dat nu ook. Maar als je een intensieve en langdurige samenwerking aangaat, dan maak je ook stevige afspraken die je niet van vandaag op morgen op kan zeggen, al was het maar omdat de overheid min of meer betrouwbaar zou moeten zijn wat mij betreft. Maar misschien kan je betogen waarom het verstandig is wanneer landen lekker makkelijk alles op moeten kunnen zeggen?
Omdat er maar een manier is om een democratie te hebben, en die is door het volk de uiteindelijke beslissing te laten maken. Ik vind democratie belangrijker dan economische efficientie.

quote:
Bijzondere conclusie wel. Er is zat mis met de EU maar dat het enige alternatief voor de huidige situatie een federale unie zou moeten zijn is mij wel erg kort door de bocht. En denk je werkelijk dat landen alles wat nu is opgebouwd zomaar willen stoppen? Daar zit immers ook veel tussen wat wel prima werkt en waardevol is maar zeker niet puur economisch.
Ja, om de Euro te redden, en de huidige unie te waarborgen is een Federale transferunie nodig. Anders zal de Euro de zuidelijke economieën kapotmaken.

quote:
Voor iemand die claimt een visie op de EU te hebben is het eerlijk gezegd allemaal nog wel erg simpel en kort door de bocht hoor wat je betoogt. Je lijkt wel te weten wat je niet wilt maar wat nu dat betere alternatief moet gaan zijn en hoe dat wel moet gaan functioneren lijk je nog niet zo over nagedacht te hebben.
Wat snap je er niet aan? Ik wil een economische samenwerking maar de uiteindelijke beslissing, en de soevereiniteit horen bij de nationale parlementen te liggen. Die samenwerking zal dus niet in een vast model plaatsvinden zoals nu, waar we een TEU en TFEU hebben die ons economisch beleid bepalen, en waar onze bevolking niet voor heeft gestemd (sterker nog, waar onze bevolking tegen heeft gestemd...)
pi_163325880
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef agter het volgende:

[..]

En dat is het hele plan?
Natuurlijk niet, dat plan is geheim.
pi_163325882
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het is wel zijn toekomst die wij verzieken ;)
Wij oudjes? _O- .
Overigens is du_ke inmiddels ook al oudere jongere hoor.
Ik ging vandaag lopen met hondje, zat na te denken wat ik nou van hem ken. Al die jaren. Heeft-ie behalve met one-liners ooit een interessant topic geopend bijvoorbeeld.
In mijn herinnering alleen toen hij naar Tsjernobyl ging, en dan heel af en toe een keer een vervolg topic.
Eigenlijk weet je niet wat hij denkt.
Gek is dat.
I´m back.
pi_163325915
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat een nietszeggende bagger.
Hij beweert dat de reden dat mensen de EU niet moeten is omdat de EU niet genoeg bevoegdheden heeft. Dus hij pleit, net als Guy, voor Federalisatie.
pi_163325944
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:15 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hij beweert dat de reden dat mensen de EU niet moeten is omdat de EU niet genoeg bevoegdheden heeft. Dus hij pleit, net als Guy, voor Federalisatie.
Ja, als dat het is... man o man....
I´m back.
pi_163326216
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:07 schreef agter het volgende:

[..]

En dat is het hele plan?
Klinkt erg doordacht inderdaad.
pi_163326242
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn er critici van de EU die je inhoudelijk wel hoog hebt zitten Ryan? Zo lastig is die vraag toch niet?
pi_163326407
quote:

[..]

Ik geloof je. Een aantal jaar geleden was hier ook al gedoe over omdat Brussel vond dat er meer positief over de EU bericht moest worden in scholen, met lespakketten en al.
Dit soort sites doen de rillingen dan ook over mijn rug lopen: http://www.european-net.o(...)arning-eu-at-school/
Men wil geen kritische denkers kweken maar volgzame onderdanen.
pi_163326509
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:14 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

1958* en dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens ben.
Iets eerder nog betoogde je dat de EEG prima was. Bij die samenwerking hoorde toch echt dat EP.
quote:
Er waren toen natuurlijk ook al plannen voor een federatie. Los daarvan is er niks mis met een economische gemeenschap, als die op intergovernementele basis is. En een interne markt in de zin van het verwijderen van tariffs lijkt me geen slecht plan. Extreme regulering, en vrij verkeer van personen lijkt me daarentegen bijzonder slecht. Een interne markt zoals die nu is is dan ook niet noodzakelijk wat we zouden moeten hebben.
Tja, je wilt dus flink snijden in de interne markt. In de praktijk betekent dat vooral meer protectionisme, iets wat juist met heel veel moeite wordt afgebroken afgelopen decennia. Is dat echt de visie?
[..]
quote:
Omdat er maar een manier is om een democratie te hebben, en die is door het volk de uiteindelijke beslissing te laten maken. Ik vind democratie belangrijker dan economische efficientie.

Ik vind een betrouwbare overheid ook wel prettig.
quote:
Ja, om de Euro te redden, en de huidige unie te waarborgen is een Federale transferunie nodig. Anders zal de Euro de zuidelijke economieën kapotmaken.

Dat is maar zeer de vraag natuurlijk.
quote:
Wat snap je er niet aan? Ik wil een economische samenwerking maar de uiteindelijke beslissing, en de soevereiniteit horen bij de nationale parlementen te liggen.
In principe dus ongeveer wat we nu hebben maar weer van geen kant deugt....
quote:
Die samenwerking zal dus niet in een vast model plaatsvinden zoals nu, waar we een TEU en TFEU hebben die ons economisch beleid bepalen, en waar onze bevolking niet voor heeft gestemd (sterker nog, waar onze bevolking tegen heeft gestemd...)
In de praktijk draai je de samenwerking hiermee dus grotendeels terug. Erg doordacht komt het nog steeds niet over. Wel iets meer dan gemiddeld bij de eurosceptici, dat moet ik je nageven maar het heeft wel weer een heel hoog, het kind met het badwater wegspoel gehalte...
pi_163326580
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik geloof je. Een aantal jaar geleden was hier ook al gedoe over omdat Brussel vond dat er meer positief over de EU bericht moest worden in scholen, met lespakketen en al.
Dit soort sites doen de rillingen dan ook over mijn rug lopen: http://www.european-net.o(...)arning-eu-at-school/
Men wil geen kritische denkers kweken maar volgzame onderdanen.
Het grote complotdenken vind ik nooit zo heel sterk eerlijk gezegd...
En juist door mensen ergens over te onderwijzen krijg je kritische denkers, dat is ons onderwijsstelsel wel toevertrouwd.
pi_163326771
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het grote complotdenken vind ik nooit zo heel sterk eerlijk gezegd...
En juist door mensen ergens over te onderwijzen krijg je kritische denkers, dat is ons onderwijsstelsel wel toevertrouwd.
Kritische denkers krijgt je door discussie, niet door eenzijdige propaganda. Als ik als maatschappijleraar zo'n pakket opgedrongen kreeg zou ik ze daarna meteen de documentaire 'Euromania' laten zien. En laat dan de discussie maar losbarsten. Zo zou het moeten zijn.
pi_163326811
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:14 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat plan is geheim.
Dat geeft de burger moed!
_O-
Make my day!
  zondag 26 juni 2016 @ 22:39:45 #83
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163326867
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kritische denkers krijgt je door discussie, niet door eenzijdige propaganda. Als ik als maatschappijleraar zo'n pakket opgedrongen kreeg zou ik ze daarna meteen de documentaire 'Euromania' laten zien. En laat dan de discussie maar losbarsten. Zo zou het moeten zijn.
Maar dat kan niet hè, want dan krijg je onmiddellijk de pro-Europese onderwijsinspectie op je dak.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 26 juni 2016 @ 22:42:56 #84
110987 ErwinRommel
pi_163326977
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:39 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar dat kan niet hè, want dan krijg je onmiddellijk de pro-Europese onderwijsinspectie op je dak.
Geen subsidie meer :')
pi_163327110
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn er critici van de EU die je inhoudelijk wel hoog hebt zitten Ryan? Zo lastig is die vraag toch niet?
Critici van de EU?
Ik vind iig Boris Johnson wel een erg interessante figuur intellectueel gezien.
Hij heeft een biografie (en ik vind dat een nog steeds een interessante manier van geschiedwetenschap) geschreven over Churchill. yvonne wees me daar op NB.
Maar ik wil die wel lezen iig.
Grappige is dat-ie paar jonger als ik wel van mijn directe generatie is. En ik heb paar dingen voorspeld eind jaren 80 (begin 1989):
1) einde Sovjetrijk.
2) komst van immigranten.
1) is uitgekomen en 2) gebeurt as we speak.
Verder ben ik eind jaren 80 tot de conclusie gekomen, voor de val van de muur, dat ik niet meer achter het links van de periode daarvoor kon staan. Vanwege het utopisme van ideologieën. Hieraan verbonden is uiteraard een sterke weerstand tegen religie. Zoals wat later Bolkestein beweerde zag ik in links eigenlijk meer een soort van belijdenis.
Op dat niveau zit ik nog steeds, alleen zijn de actualiteiten veranderd uiteraard.
Volgens mij lijkt het wel wat op het gedachtegoed van Boris Johnson.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:50:05 #86
110987 ErwinRommel
pi_163327280
Loopt nu wel heerlijk door elkaar die topics mbt de Brexit en het referendum voorafgaande. _O-
pi_163327774
quote:

[..]

Nonsens weer natuurlijk.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:04:36 #88
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163327802
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens weer natuurlijk.
Hoezo, het stond op Facebook.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_163327818
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Critici van de EU?
Ik vind iig Boris Johnson wel een erg interessante figuur intellectueel gezien.
Hij heeft een biografie (en ik vind dat een nog steeds een interessante manier van geschiedwetenschap) geschreven over Churchill. yvonne wees me daar op NB.
Maar ik wil die wel lezen iig.
Grappige is dat-ie paar jonger als ik wel van mijn directe generatie is. En ik heb paar dingen voorspeld eind jaren 80 (begin 1989):
1) einde Sovjetrijk.
2) komst van immigranten.
1) is uitgekomen en 2) gebeurt as we speak.
Verder ben ik eind jaren 80 tot de conclusie gekomen, voor de val van de muur, dat ik niet meer achter het links van de periode daarvoor kon staan. Vanwege het utopisme van ideologieën. Hieraan verbonden is uiteraard een sterke weerstand tegen religie. Zoals wat later Bolkestein beweerde zag ik in links eigenlijk meer een soort van belijdenis.
Op dat niveau zit ik nog steeds, alleen zijn de actualiteiten veranderd uiteraard.
Volgens mij lijkt het wel wat op het gedachtegoed van Boris Johnson.
Aha, dus vooral Boris Johnson, maar heeft die wel echt laten weten wat hij nu wel wil? Immers na de uitslag keek hij vooral moeilijk en vluchte weg uit de media.
pi_163327859
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dus vooral Boris Johnson, maar heeft die wel echt laten weten wat hij nu wel wil? Immers na de uitslag keek hij vooral moeilijk en vluchte weg uit de media.
Cameron ook niet.
Boris is cricket gaan spelen, wat ik concludeer. :D.
I´m back.
pi_163327921
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Cameron ook niet.
Boris is cricket gaan spelen, wat ik concludeer. :D.
Dat Cameron niet blij was is logisch. Die kan de uitslag ook niet uit gaan voeren, dat moet door de sceptici gaan gebeuren.
pi_163327989
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat Cameron niet blij was is logisch. Die kan de uitslag ook niet uit gaan voeren, dat moet door de sceptici gaan gebeuren.
Ik denk dat Cameron een leuk stukje schaak speelt. waarbij alles nog gered wordt.
I´m back.
pi_163328091
quote:

[..]

Je zit te liegen. Zo werkt dat niet met de onderwijsinspectie.
Typisch weer die EU-haat.. dat overdrijft, fantaseert.liegt
Vanwaar dat grote dogma dat de EU een soort satan moet zijn . ?
  zondag 26 juni 2016 @ 23:16:55 #94
110987 ErwinRommel
pi_163328165
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie zegt dat de EU de grote satan is?
Jij weet toch ook wel drommels goed dat er van alles mis is met deze EU?
pi_163328301
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij weet dor ook wel drommels goed dat er van alles mis is met deze EU?
haha..... die haat is duidelijk.... en dat is bij sommigen zo ver doorgeslagen dat men een soort satan maakt van de EU.
Er zijn dingen aardig mis in de Europese samenwerking. Dat EU-parlement moet verdwijnen.
De macht van de diverse commissies moet afgeroomd worden . maar sommigen blazen het allemaal op.... bijv in genoemde geval van de Nederlandse onderwijsinspectie.
pi_163328460
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij weet toch ook wel drommels goed dat er van alles mis is met deze EU?
Klopt idd het is sws nooit religie, en dus satan kun je achterwege laten. Dat er van alles bedisseld wordt waar veel mensen niet achterstaan en dat heel veel geld kost zonder dat dit positieve gevolgen heeft voor het geheel, behalve dan voor degenen die er in bijzonder van profiteren, lijkt me duidelijk. EU is nooit begrensd, het blijft zich exponentieel bijna uitbreiden en niemand weet meer waar het over gaat. Volgende week kan Verhofstadt zomaar inbrengen dat Nagorno Karabadzj, Bessarabië, Azarbedzjan, Armenië of Buiten-Mongolië ook lid moet worden van de EU, dan krijg je arbeiders daar vandaan bij je plaatselijke Appie op bezoek om de goedkope biertjes te kopen. Bless them btw. Het gaat werkelijk waar allemaal nergens meer over, behalve dan dat wij dit soort dingen maar als een natuurwet moeten beschouwen. En dat is epistemologisch gezien onjuist.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:31:43 #97
110987 ErwinRommel
pi_163328678
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

haha..... die haat is duidelijk.... en dat is bij sommigen zo ver doorgeslagen dat men een soort satan maakt van de EU.
Er zijn dingen aardig mis in de Europese samenwerking. Dat EU-parlement moet verdwijnen.
De macht van de diverse commissies moet afgeroomd worden . maar sommigen blazen het allemaal op.... bijv in genoemde geval van de Nederlandse onderwijsinspectie.
Jij maakt er haat van. Tuurlijk zal er een groep zijn die de EU haat zonder duidelijke redenen.
Net zoals dat omgekeerd natuurlijk ook het geval is zoals pro-EU lieden die zich blind laten leiden door wat de EU doet en zegt.
Beide kampen doen aan superlatieven.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:35:37 #98
110987 ErwinRommel
pi_163328798
Ik ben trouwens benieuwd of de Nederlandse jeugd er nu wel mee bezig is zich dingen af te vragen, want dit gaat ons wel allemaal aan.
pi_163329154
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij maakt er haat van. Tuurlijk zal er een groep zijn die de EU haat zonder duidelijke redenen.
Net zoals dat omgekeerd natuurlijk ook het geval is zoals pro-EU lieden die zich blind laten leiden door wat de EU doet en zegt.
Beide kampen doen aan superlatieven.
Ik zie die agitatie al jaren op het internet.
Het is haat die de nuance en de feitelijkheid om zeep helpt..
Natuurlijk zit er wel een reden achter..Waarom is dat ?
Pro EU-mensen die reageren niet vanuit haat . Die hoeven niet zo nodig een bepaalde groep, status quo of ideologie zo gedreven te bestrijden.
  zondag 26 juni 2016 @ 23:48:17 #100
110987 ErwinRommel
pi_163329179
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pro EU-mensen die reageren niet vanuit haat . Die hoeven niet zo nodig een bepaalde groep, status quo of ideologie zo gedreven te bestrijden.
Oh nee? _O-
Mijn oog leest anders wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')