Ik zie helaas veel venijn, rancune, en revanchisme onder verlichte, betere-mensen pro-EU, Blues.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zie die agitatie al jaren op het internet.
Het is haat die de nuance en de feitelijkheid om zeep helpt..
Natuurlijk zit er wel een reden achter..Waarom is dat ?
Pro EU-mensen die reageren niet vanuit haat . Die hoeven niet zo nodig een bepaalde groep, status quo of ideologie zo gedreven te bestrijden.
Mensen die dit zeggen snappen er toch niks van ? Zelfs als de guldens niet opgeslagen liggen, als je echt gaat veranderen van munt heb je wel even tijd om ze te gaan drukken/slaan hoor ... Je gaat echt niet van vandaag op morgen opeens briefjes moeten uitdelen ... (dat is met de invoering van de Euro ook niet gebeurd trouwens)quote:Op zondag 26 juni 2016 22:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Er is een plan gemaakt door de DNB voor terugkeer naar de Gulden mocht de Euro instorten. De guldens liggen opgeslagen bij Lelystad in ondergrondse silo's.
twitter:L0gg0l twitterde op zondag 26-06-2016 om 23:59:30BORIS JOHNSON SAYS BREXIT MAJORITY IN REFERENDUM WAS "NOT ENTIRELY OVERWHELMING" reageer retweet
Komt elke poep en scheet op twitter van een persoon die iets nazegt?quote:Op maandag 27 juni 2016 00:03 schreef Childofthe90s het volgende:
twitter:L0gg0l twitterde op zondag 26-06-2016 om 23:59:30BORIS JOHNSON SAYS BREXIT MAJORITY IN REFERENDUM WAS "NOT ENTIRELY OVERWHELMING" reageer retweet
Ze kunnen hem afpersen?quote:Op maandag 27 juni 2016 00:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Nee joh, hij houdt heel 'groots' rekening met de gevoelens van Remainquote:
Pareren met ook jij word ouder. Het is nu eenmaal zo dat een maatschappij bestaat uit ouderen, laag opgeleiden, hoog opgleiden, middelbaar opgeleiden etc etc. Dat moet toch door een deur kunnen gaan. Een groep uitsluiten lijkt me totaal niet wenselijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie helaas veel venijn, rancune, en revanchisme onder verlichte, betere-mensen pro-EU, Blues.
Wat denk je van een meisje dat DWDD-prominent is, beetje slimste bèta meisje van NL, een column heeft in de VK en nu al hoogleraar is, die het eigenlijk wel een okee idee vond het stemrecht af te toppen voor oudere mensen, in een tweet. Omdat oudere mensen voor Brexit stemden in meerderheid.
Nu had ze dat wel weg gehaald natuurlijk, want daar kreeg ze kritiek op.
Maar dan zei ze later, was alleen als vraag bedoeld, en ik neig naar antwoord nee.
Denk je niet dat er ook veel gekke mensen zitten onder het pro-EU kamp? En, indien niet zo, waarom niet?
Heb je moeite met ouder worden, Ryan? Je blijft hier zo over dooremmeren, het moet je allemaal wel persoonlijk hebben aangesproken.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie helaas veel venijn, rancune, en revanchisme onder verlichte, betere-mensen pro-EU, Blues.
Wat denk je van een meisje dat DWDD-prominent is, beetje slimste bèta meisje van NL, een column heeft in de VK en nu al hoogleraar is, die het eigenlijk wel een okee idee vond het stemrecht af te toppen voor oudere mensen, in een tweet. Omdat oudere mensen voor Brexit stemden in meerderheid.
Nu had ze dat wel weg gehaald natuurlijk, want daar kreeg ze kritiek op.
Maar dan zei ze later, was alleen als vraag bedoeld, en ik neig naar antwoord nee.
Denk je niet dat er ook veel gekke mensen zitten onder het pro-EU kamp? En, indien niet zo, waarom niet?
Het bekende verhaal dat mensen die een expert zijn in het ene vakgebied volstrekt idioot kunnen zijn m.b.t. andere vakgebieden.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
Top! Ik zal conservatieve mensen nooit begrijpen maar eerlijk is eerlijk, Cameron heeft de nederlaag als een heer en een democraat aanvaard. Mark Rutte - ik steek mijn middelvinger op naar jullie kiezers - kan veel van hem leren.quote:
Ja, wrijf het hem nog eens een in dat hij oud wordt.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:06 schreef Ringo het volgende:
Maar misschien denk jij daar als middelbare, kleine kwaaltjes wegslikkende, kalend-blanke Nederlander heel anders over..
Zij reageren vanuit dedain richting die andere groep (EU-sceptici).quote:Op zondag 26 juni 2016 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
Pro EU-mensen die reageren niet vanuit haat .
Precies. Daarmee kunnen we de onzin en de valse hoop die pro-Europeanen elkaar op social media wijsmaken in de prullenbak gooien. Brexit is definitief. Accepteer die uitkomst.quote:
Ben ik niet met je eens. Als 'ie het als een heer had aanvaard, dan had 'ie gezegd: "OK,ik heb jullie gevraagd wat jullie vinden, jullie kiezen voor een brexit, daar ga ik dan nu aan werken." in plaats van "ja, maar ik had jullie alleen gevraagd omdat ik dacht dat jullie het met me eens waren. Ik ga deze puinhoop niet oplossen, doei en veel succes verder."quote:Op maandag 27 juni 2016 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Top! Ik zal conservatieve mensen nooit begrijpen maar eerlijk is eerlijk, Cameron heeft de nederlaag als een heer en een democraat aanvaard. Mark Rutte - ik steek mijn middelvinger op naar jullie kiezers - kan veel van hem leren.
Het zou toch niet werken als hij dit moet uitvoeren terwijl hij er totaal niet achter staat? Als ik een van die Engelse burgers zou zijn die voor de Brexit stemde dan zou ik liever hebben dat een opvolger die hier wel achter staat en in gelooft de UK uit de EU loodst dan dat iemand dat doet die daar geen zin in heeft. Ik geloof dan ook niet dat je net zo goed je werk kan doen als je niet gemotiveerd bent om dat te doen.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als 'ie het als een heer had aanvaard, dan had 'ie gezegd: "OK,ik heb jullie gevraagd wat jullie vinden, jullie kiezen voor een brexit, daar ga ik dan nu aan werken." in plaats van "ja, maar ik had jullie alleen gevraagd omdat ik dacht dat jullie het met me eens waren. Ik ga deze puinhoop niet oplossen, doei en veel succes verder."
Hmmm hoe geloofwaardig ben je als je gaat werken aan een zaak waarvan men weet dat je er mordicus tegen bent ? In feite heeft het volk hem door voor brexit te stemmen al weggestuurd.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als 'ie het als een heer had aanvaard, dan had 'ie gezegd: "OK,ik heb jullie gevraagd wat jullie vinden, jullie kiezen voor een brexit, daar ga ik dan nu aan werken." in plaats van "ja, maar ik had jullie alleen gevraagd omdat ik dacht dat jullie het met me eens waren. Ik ga deze puinhoop niet oplossen, doei en veel succes verder."
Dan had hij het niet moeten vragen.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou toch niet werken als hij dit moet uitvoeren terwijl hij er totaal niet achter staat? Als ik een van die Engelse burgers zou zijn die voor de Brexit stemde dan zou ik liever hebben dat een opvolger die hier wel achter staat en in gelooft de UK uit de EU loodst dan dat iemand dat doet die daar geen zin in heeft. Ik geloof dan ook niet dat je net zo goed je werk kan doen als je niet gemotiveerd bent om dat te doen.
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze het zelf in de gaten krijgen.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:45 schreef Elzies het volgende:
Daarmee kunnen we de onzin en de valse hoop die pro-Europeanen elkaar op social media wijsmaken in de prullenbak gooien.
Ik zie hier een fantastische rechtszaak in met megaclaims. Arme, weerloze kinderen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Toefjes mag er dan weer de spot mee drijven (het staat hem vrij) maar jij hebt een goed punt. Kindjes werden niet alleen op die manier beïnvloed, de EU gaf ook subsidies aan allerlei kinderprogramma's zoals Bassie en Adriaan (elk kind zag het veel, het was bijzonder effectief) en Teenage Mutant Ninja Turtles (toen der tijd de populairste cartoon in Europa), beide series maakten een heel seizoen in opdracht van de EU waarin ze doorheen alle landen die lid zijn of zouden worden van de EEG/EU reisden en waarin ze iets van die landen lieten zien. Bijvoorbeeld de haven in Rotterdam, het druiven persen met de voeten in Portugal, de eilandjes in Griekenland etc.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Gebrainwashed door middel van Bassie en Adriaanquote:Op maandag 27 juni 2016 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toefjes mag er dan weer de spot mee drijven (het staat hem vrij) maar jij hebt een goed punt. Kindjes werden niet alleen op die manier beïnvloed, de EU gaf ook subsidies aan allerlei kinderprogramma's zoals Bassie en Adriaan (elk kind zag het veel, het was bijzonder effectief) en Teenage Mutant Ninja Turtles, beide series maakten een heel seizoen in opdracht van de EU waarin ze doorheen alle landen die lid zijn of zouden worden van de EEG/EU reisden en waarin ze iets van die landen lieten zien. Bijvoorbeeld de haven in Rotterdam, het druiven persen met de voeten in Portugal, de eilandjes in Griekenland etc.
Een doel was het benadrukken van diversiteit en hoe dat verrijkt.
Ze laten zich nu inderdaad liever brainwashen door Geenstijl en Russia Today dan door Bassie en Adriaan.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gebrainwashed door middel van Bassie en AdriaanHeeft niet echt geholpen he, die generatie is nu groot fan van geenstijl.
Dat zijn de beste vrienden, die je maar kan vinden. Dat slaat natuurlijk op de mede EU-lidstaten. Het is nu allemaal zo duidelijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze laten zich nu inderdaad liever brainwashen door Geenstijl en Russia Today dan door Bassie en Adriaan.
It looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alleen zie ik niet in waarom dit alles zou moeten veranderen als we de stekker uit de EU zouden trekken. Niets houdt landen tegen om samen te werken zonder dat dit binnen de EU-structuur gebeurt. Het is niet omdat we stoppen met de EU dat we daarom ook weer heel erg strikt landsgrenzen hanteren tussen alle huidige leden van de EU, we kunnen prima met een aantal landen afspreken dat mensen in elkaars landen kunnen studeren en werken, dat we een douaneunie vormen, dat we 1 munteenheid hanteren etc. Dat kan binnen en buiten de EU plaatsvinden. Wat mij betreft sluit Nederland straks met de UK zo'n verdrag voor het vrije verkeer van personen.
Precies hoe ik erover denk.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hmmm hoe geloofwaardig ben je als je gaat werken aan een zaak waarvan men weet dat je er mordicus tegen bent ? In feite heeft het volk hem door voor brexit te stemmen al weggestuurd.
Dat zou dan weer heel erg ondemocratisch zijn. Democratie is niet voor bange mensen, ik vind het alleen maar goed als politici via referenda peilen naar wat het volk wil.quote:
of laten doen. Ja, als je zo'n referendum houdt dan moet je je voorbereiden op een Brexit, dat ben ik met je eens.quote:Of tenminste voorbereidend werk moeten dan wat er moet gaan gebeuren als er toch een antwoord komt wat je niet zint.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |