Dat vind ik ook begrijp me niet verkeerd. Maar de geschiedenis heeft veel anti-semitisme laten zien en ik vind de poging het perspectief van bijvoorbeeld Hitler te proberen te begrijpen wel een interessante. Dat wil niet zeggen dat je het eens bent mijn zijn visie natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het per definitie een afwijking. Maar ja, iedereen mag erin staan zoals ze erin staan hoor.
Ik heb in het verleden De Volkskrant gelezen (van voor naar achter, maar niet wekenlang achter elkaar). Ik spreek niet tegen dat ze hun best doen om het van meerdere kanten te belichten (dat ben ik met je eens) maar het was voor mij onbevredigend. De grootste klacht: te weinig echt interessante longreads. Dit geldt voor alle Nederlandse kranten, DV doet dit niet slechter dan de concurrenten.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat je vooroordelen eens voor wat ze zijn en ga de Volkskrant eens lezen. Echt lezen. Dus een paar weken lang van voor naar achteren. Alle smaken komen aan bod. Zowel pro-EU'ers als anti-EU'ers. En ook opiniemakers die ageren tegen het opvangen van vluchtelingen worden aan het woord gelaten.
Vraag Koos eens of die alles wat die wil mag brengen, of kan brengen, kan het topic niet meer vinden dacht van Koos dat die zich of een bezwaar had dat zijn baas iets afsloeg?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Let op, dat werkt veel verfijnder dan dat. Krijgen die mensen te horen wat ze wel en niet mogen schrijven? Waarschijnlijk niet. Is het denkbaar dat de mensen wiens meninkjes meer welgevallig zijn eerder en sneller promotie maken? Ja zeker. Dat is wat je naar verluidt (Cenk Uygur, voormalige anchorman bij de MSNBC) veel ziet bij de Americaanse omroepen. Het zijn geen mensen die slechte bedoelingen hebben maar die mensen die schrijven/roepen wat past bij wat de bazen graag horen maken wel promotie en anderen niet.
Zeg dan "GeenStijl is het enige rechtse geluid" in plaats van "het enige onafhankelijke". Anders lijkt het net of links per definitie een geluid is dat door een andere partij wordt opgelegd, want diep van binnen is iedereen rechts. Dat lijkt mij een rare conclusie.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet! Jij mist het punt, het gaat er niet om of dat het onafhankelijk is, het gaat erom dat het andere biassen heeft!
Dan moet je zaterdag de Vonk lezen. En de VK is flink veranderd ten opzichte van een aantal jaar geleden.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden De Volkskrant gelezen (van voor naar achter, maar niet wekenlang achter elkaar). Ik spreek niet tegen dat ze hun best doen om het van meerdere kanten te belichten (dat ben ik met je eens) maar het was voor mij onbevredigend. De grootste klacht: te weinig echt interessante longreads. Dit geldt voor alle Nederlandse kranten, DV doet dit niet slechter dan de concurrenten.
Hoef je niet naar dat soort sites te gaan, om antisemitisme te begrijpen imho. Ik verbaas me alleen altijd dat het nog steeds bestaat, terwijl het werkelijk waar de krankzinnigste propositie is die er bestaat in mijn ogen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat vind ik ook begrijp me niet verkeerd. Maar de geschiedenis heeft veel anti-semitisme laten zien en ik vind de poging het perspectief van bijvoorbeeld Hitler te proberen te begrijpen wel een interessante. Dat wil niet zeggen dat je het eens bent mijn zijn visie natuurlijk.
Maar als je het onderwerp volledig vermijd zul je er ook niet achter komen wat er toe heeft geleid en wat je moet doen om herhaling te voorkomen bijvoorbeeld.
Hou op met dat getrol. Jij weet ook wel dat ik geen contacten heb met het Brexit-kamp.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je idee zo geweldig is, waarom heeft het Brexit-kamp het dan nog niet opgepakt?
- Allemaal vóór het associatie (sic) verdrag met Oekraïne.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou de media gelijkgeschakeld zijn?
Sterker nog - ik zal hiermee tegen het zere been schoppen van sommige mensen - ik vind het essentieel dat je de kinderen leert waarom er een goede voedingsbodem was voor antisemitisme. Dat mijden uit angst voor...is dwaas, enkel als je goed begrijpt wat die voedingsbodem is voor het opzetten van zo'n grote groep mensen tegen een bepaalde groep van de bevolking kan je leren hoe je in de toekomst voorkomt dat zoiets weer gebeurt. Maar goed, l'histoire se repète zal wel altijd blijven gelden, de meeste mensen weigeren om te leren van de geschiedenis en elke generatie politcii maakt ceteris paribus weer dezelfde fouten als de voorgangers.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar de geschiedenis heeft veel anti-semitisme laten zien en ik vind de poging het perspectief van bijvoorbeeld Hitler te proberen te begrijpen wel een interessante.
Je lost de financiële problemen van het VK op in 1 post. Dit moet dan toch kinderspel zijn?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hou op met dat getrol. Jij weet ook wel dat ik geen contacten heb met het Brexit-kamp.
Ik ben er serieus nog steeds niet achter wat Hitler/Nazi's er nou echt toe heeft bewogen de Joden te gaan vergassen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoef je niet naar dat soort sites te gaan, om antisemitisme te begrijpen imho. Ik verbaas me alleen altijd dat het nog steeds bestaat, terwijl het werkelijk waar de krankzinnigste propositie is die er bestaat in mijn ogen.
Dat is niet mijn punt. Als jij het kan bedenken, dan moet dat ook wel in het Brexit-kamp bij iemand op zijn gekomen, lijkt mij.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hou op met dat getrol. Jij weet ook wel dat ik geen contacten heb met het Brexit-kamp.
Ze kunnen nog niet bijhouden welke landen zich aan de regels van de EU houden laat staan nog iets erbij, maar dat is mijn mening!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
- Allemaal vóór het associatie (sic) verdrag met Oekraïne.
- Ze noemen illegale immigranten altijd 'vluchtelingen'
- Geen enkel medium nam de moeite om de ontstane commotie rond het verdronken jongetje te rectificeren (na al die berichtgeving bleek dat vader illegale immigrant was)
- Vrijwel alle journalisten en alle redacties waren voor de remain en tegen de leave.
Stoppen met het geld uitgeven aan ontwikkelingslanden en niet-westerse allochtonen levert ieder West-Europese land veel geld op. Zo spannend is mijn post niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je lost de financiële problemen van het VK op in 1 post. Dit moet dan toch kinderspel zijn?
Het was inderdaad een paar jaar geleden toen ik het voor het laatst probeerde. Ik zal in de supermarkt eens bladeren in een zaterdageditie voor een eerste oppervlakkige indruk wanneer de rij wat langer is.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moet je zaterdag de Vonk lezen. En de VK is flink veranderd ten opzichte van een aantal jaar geleden.
Eens. Mijn recept is: nooit. Hoewel het in een grijs verleden wel verfrissend was, een ander geluid. Maar na een half jaar was het al belegen vond ik. Om maar niet te spreken van de "reaguurders": je zou zo iemand maar tegenkomen in een donker steegje en jouw gezicht staat hem niet aan. Proleten aller landen: verenigt u. En dat hebben zij gedaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind GS een absolute kut site. Kan ik me kapot gaan ergeren op wat er allemaal geschreven staat, maar ik bespaar me de hoge bloeddruk door er zelden op te kijken. Misschien een ideetje.
- Logisch.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
- Allemaal vóór het associatie (sic) verdrag met Oekraïne.
- Ze noemen illegale immigranten altijd 'vluchtelingen'
- Geen enkel medium nam de moeite om de ontstane commotie rond het verdronken jongetje te rectificeren (na al die berichtgeving bleek dat vader illegale immigrant was)
Zat of zit daar niet het kapitaal?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik ben er serieus nog steeds niet achter wat Hitler/Nazi's er nou echt toe heeft bewogen de Joden te gaan vergassen.
En dan niet die prietpraat van zijn joodse vrouw had hem bedrogen of de joden hadden betere banen. Dan nog gaat de actie echt alle logica te buiten.
Eh, jij beseft toch dat het zo goed als zeker is dat jij hen bent tegengekomen en niet alleen in donkere steegjes?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Eens. Mijn recept is: nooit. Hoewel het in een grijs verleden wel verfrissend was, een ander geluid. Maar na een half jaar was het al belegen vond ik. Om maar niet te spreken van de "reaguurders": je zou zo iemand maar tegenkomen in een donker steegje en jouw gezicht staat hem niet aan. Proleten aller landen: verenigt u. En dat hebben zij gedaan.
Dat is geen rectificatie.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
- Logisch.
- Hahahaha.
- Snelle google:
http://www.ad.nl/buitenla(...)sensmokkel~ab43f8cd/
http://www.telegraaf.nl/b(...)f_smokkelaar___.html
http://www.metronieuws.nl(...)gd-van-mensensmokkel
Doet verder niets af aan de commotie, natuurlijk. Aylan is nog steeds verdronken op zee.
Weet je zeker dat die landen dat geld krijgen en niet producten ter waarde van het geld, en daarmee betaald men dan via die ontwikkelings hulp de eigen economie?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Stoppen met het geld uitgeven aan ontwikkelingslanden en niet-westerse allochtonen levert ieder West-Europese land veel geld op. Zo spannend is mijn post niet.
Ze schrijven over van alles. Ook veel onzin. Maar ze hebben wel opvallend vaak gelijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, jij beseft toch dat het zo goed als zeker is dat jij hen bent tegengekomen en niet alleen in donkere steegjes?
De reaguursels moet je links laten liggen, op een uitzondering na.
Ik negeer trouwens ook het leeuwendeel van hun stukjes maar op sommige punten hebben ze wel eens wat interessants, bijv. als het over de EU gaat.
Wat kost dat?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat je vooroordelen eens voor wat ze zijn en ga de Volkskrant eens lezen. Echt lezen. Dus een paar weken lang van voor naar achteren. Alle smaken komen aan bod. Zowel pro-EU'ers als anti-EU'ers. En ook opiniemakers die ageren tegen het opvangen van vluchtelingen worden aan het woord gelaten.
Dat kost per saldo nog steeds geld.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat die landen dat geld krijgen en niet producten ter waarde van het geld, en daarmee betaald men dan via die ontwikkelings hulp de eigen economie?
Een veel interessantere vraag is waarom de bevolking zo gemakkelijk op te zetten was tegen de joden.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik ben er serieus nog steeds niet achter wat Hitler/Nazi's er nou echt toe heeft bewogen de Joden te gaan vergassen.
En daar zijn ze geheel vrij in, maar ik wens er geen last van te hebben verder.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Eens. Mijn recept is: nooit. Hoewel het in een grijs verleden wel verfrissend was, een ander geluid. Maar na een half jaar was het al belegen vond ik. Om maar niet te spreken van de "reaguurders": je zou zo iemand maar tegenkomen in een donker steegje en jouw gezicht staat hem niet aan. Proleten aller landen: verenigt u. En dat hebben zij gedaan.
Geen idee. Ik krijg de krant gratis.quote:
Dat klopt. Het is voor mij "de" krant. Als ik niet aan het trollen ben dan zit ik de Volkskrant te lezen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals met alle media weet je na een tijdje wel op welke punten ze goede schrijvers in huis hebben. Als het over de EU (ook bijvoorbeeld TTIP) gaat of over sommige aspecten van onze vaderlandse politiek dan lees ik het met interesse, vooral de links die ze plaatsen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze schrijven over van alles. Ook veel onzin. Maar ze hebben wel opvallend vaak gelijk.
Uiteraard kost dat geld, maar geen druppel op een hete plaat, dat levert dan in die landen werkgelegenheid.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kost per saldo nog steeds geld.
Jij legt woorden in mijn mond die ik in deze draad niet heb gebruikt.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:16 schreef Ludachrist het volgende:
Zeg dan "GeenStijl is het enige rechtse geluid" in plaats van "het enige onafhankelijke".
Ohh, nogal duur zie ik.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Ik krijg de krant gratis.
Dan heb jij niets te klagen, want jij hebt nooit last van hen, nietwaar?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:25 schreef Toefjes het volgende:
En daar zijn ze geheel vrij in, maar ik wens er geen last van te hebben verder.
Ja, toen hij als jongeman in Wenen verzeild raakte kwam hij in de invloedssfeer van het antisemitisme. Joden die naar Oostenrijk-Hongarije kwamen, door pogroms in Rusland, waren arm en buitenissig. In Oostenrijk-Hongarije waren zelfs de joden geassimileerd, ook door die geassimileerde joden werd neergekeken op die vluchtelingen uit het oosten, als een soort zigeuners zeg maar. Je kreeg toen de vervalsing van de protocollen van de wijzen van Sion en daar werd dan later de wereldrevolutie van het communisme aan verbonden.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En dan niet die prietpraat van zijn joodse vrouw had hem bedrogen of de joden hadden betere banen. Dan nog gaat de actie echt alle logica te buiten.
Ja, maar het sloeg wel aan. Waarom? Omdat een te groot deel van de mensen al bepaalde negatieve meningen had over joden. Sterker nog, die negatieve meningen waren misschien ook wel gedeeltelijk op waarheid gefundeerd. Het punt is dat in elke tijd er negatieve meningen bestaan over een bepaalde bevolkingsgroep, in deze tijd in Nederland de Marokkanen en de Antillianen. In elke tijd valt het volk op te zetten tegen deze beolkingsgroep. Wij zouden dus moeten leren hoe we onszelf hiertegen wapenen. Wel problemen constateren als ze er zijn, het ontkrachten als ze er niet zijn en nooit doorslaan naar ongefundeerde haat tegen alle mensen die bepaalde kenmerken hebben die bij die bevolkingsgroep domineren. Daarom moet je kapot analyseren waarom die voedingsbodem voor antisemitisme er was en hoe die voedingsbodem is benut, of dat je een jood bent of niet doet er in dat verband niet toe.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoef je niet naar dat soort sites te gaan, om antisemitisme te begrijpen imho. Ik verbaas me alleen altijd dat het nog steeds bestaat, terwijl het werkelijk waar de krankzinnigste propositie is die er bestaat in mijn ogen.
Helemaal achter je gelaten?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, 100% begrijpen kun je het nooit wrs, ik heb dat al lang achter me gelaten.
Dat heb je scherp opgemerkt. Ik voel me gehoord.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb jij niets te klagen, want jij hebt nooit last van hen, nietwaar?
Hoofd ,kop, in het zand en door?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat heb je scherp opgemerkt. Ik voel me gehoord.
Dan heb jij nog steeds niet uitgelegd hoe het komt dat een substantieel deel van de bevolking doorsloeg naar het haten van alle mensen die bepaalde uiterlijke kenmerken hebben.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, toen hij als jongeman in Wenen verzeild raakte kwam hij in de invloedssfeer van het antisemitisme. Joden die naar Oostenrijk-Hongarije kwamen, door pogroms in Rusland, waren arm en buitenissig. In Oostenrijk-Hongarije waren zelfs de joden geassimileerd, ook door die geassimileerde joden werd neergekeken op die vluchtelingen uit het oosten, als een soort zigeuners zeg maar. Je kreeg toen de vervalsing van de protocollen van de wijzen van Sion en daar werd dan later de wereldrevolutie van het communisme aan verbonden.
Op zich zit er logica achter, alleen dat was natuurlijk wel een logica die nergens op gebaseerd was.
Dan kreeg je vervolgens nog een vermenging met dat joden alle grote banken bestierden en dus achter het kapitalisme zaten, waardoor, dankzij de beurskrach van 1929, iedereen aan de bedelstaf werd geholpen. En zo ontstond dan de cocktail waarmee Hitler c.s. de boer op gingen.
Het antisemitisme zat er sws goed in dankzij RK-kerk en Lutheranisme.
Dit is het zo'n beetje, denk ik.
Maar goed, 100% begrijpen kun je het nooit wrs, ik heb dat al lang achter me gelaten.
Dat reflexmatige pro-multiculti (bias vind ik prima maar het had een te hoog struisvogelgehalte) was trouwens een van de puntjes waar ik me toen der tijd aan ergerde. Als ze dat hebben losgelaten (ingaan op zowel de pro's als cons, voor- en tegenstanders aan het woord laten...) dan is dat geweldig.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je vraagt mij niet, maar heb je nooit dat er een laatste druppel is en je stoppen dan doorslaan?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb jij nog steeds niet uitgelegd hoe het komt dat een substantieel deel van de bevolking doorsloeg naar het haten van alle mensen die bepaalde uiterlijke kenmerken hebben.
Denk dat dat gewoon met de religie te maken heeft. De RK-kerk en het Lutheransime dat erg sterk was in Dld. Beetje wat Goldhagen zegt dus. En nu krijg ik ruzie met Lord_Vetenari, dat weet ik, maar toch.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb jij nog steeds niet uitgelegd hoe het komt dat een substantieel deel van de bevolking doorsloeg naar het haten van alle mensen die bepaalde uiterlijke kenmerken hebben.
Dus je denkt niet dat je daar iets kan toevoegen om het positiever te krijgen?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat ik niet op websites kom die ik niet leuk vind? De lat ligt laag tegenwoordig blijkbaar.
Wat ik bedoel met achter me gelaten, dat ik het nooit 100% ga begrijpen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Helemaal achter je gelaten?
Zoiets mag zich toch nooit meer herhalen, het waren immers niet alleen de joden toch?
Ook de gehandicapten toch?
Ik vind het sowieso een wonder dat die man nog aan het woord wordt gelaten in de massamedia.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:25 schreef Harmankardon het volgende:
Het kan in mijn ogen toch geen discussie zijn of bepaalde NL media bevooroordeeld zijn? Francisco van Jole heeft nota bene zijn eigen plekkie op Radio1, het moet niet gekker worden
Moet je de column van Martin Sommer eens lezen. Die maakt daar korte metten mee, zelfs zo ver dat ik meestal hoofdschuddend zijn stukjes lees.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat reflexmatige pro-multiculti (bias vind ik prima maar het had een te hoog struisvogelgehalte) was trouwens een van de puntjes waar ik me toen der tijd aan ergerde. Als ze dat hebben losgelaten (ingaan op zowel de pro's als cons, voor- en tegenstanders aan het woord laten...) dan is dat geweldig.
Dat heb ik ook gehoord dat de VS toen er net zo goed aan deed, of het klopt ik weet niets hoor, wat dat betreft druk ik mijn kop in het zand.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel met achter me gelaten, dat ik het nooit 100% ga begrijpen.
Verder zat er een soort utilitarisme achter dat je ook zag in de VS en zelfs in Zeden, waarbij ze onmaatschappelijken steriliseerden.
Als ik daar ook moet reageren hou ik te weinig tijd over. Maar ik heb daar ook niet zo veel zin in. Ik ga ook niet naar kroegen of feesten waar vaak geknokt wordt in een poging een positieve invloed te brengen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus je denkt niet dat je daar iets kan toevoegen om het positiever te krijgen?
Dat is wel een mooie gewetensvraag. Ik denk dat de meeste journalisten dat noodgedwongen doen inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de redacties allemaal onafhankelijk. Zou jij willen werken als journalist bij een organisatie waarin je alleen mag vertellen hetgeen je broodheren voorschrijven?
In VS leefden veelal zelfde ideeën. IQ-test is uit dezelfde ideeën ontstaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehoord dat de VS toen er net zo goed aan deed, of het klopt ik weet niets hoor, wat dat betreft druk ik mijn kop in het zand.
Wat ik echter niet begrijp waarom heeft de VS niet eerder ingegrepen, kwam het ze even goed uit vraag ik me dan af?
Knokken of asso taal is verstand gebrek is mijn mening!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik daar ook moet reageren hou ik te weinig tijd over. Maar ik heb daar ook niet zo veel zin in. Ik ga ook niet naar kroegen of feesten waar vaak geknokt wordt in een poging een positieve invloed te hebben.
Ondanks de onafhankelijkheid?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie gewetensvraag. Ik denk dat de meeste journalisten dat noodgedwongen doen inderdaad.
Nee.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie gewetensvraag. Ik denk dat de meeste journalisten dat noodgedwongen doen inderdaad.
quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik daar ook moet reageren hou ik te weinig tijd over. Maar ik heb daar ook niet zo veel zin in. Ik ga ook niet naar kroegen of feesten waar vaak geknokt wordt in een poging een positieve invloed te brengen.
Jij dan niet. En dat is mooi. Alleen in het noorden biedt een klein dorpje nog moedig weerstand...quote:
Er staat nee voor ze allemaal want dat was de vraag, ik wou ook al maar Kossie kan mij niet zien ik ben geblokt dacht ik bij hem!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij dan niet. En dat is mooi. Alleen in het noorden biedt een klein dorpje nog moedig weerstand...
Maar zo hoort het inderdaad. Maar vermoedelijk meer uitzondering dan regel.
Zo werkt het gewoon niet. Aan de grotere stukken gaat een uitgebreide brainstormsessie vooraf. Met de redactie bepaal je hoe je een onderwerp aan gaat vliegen. Vervolgens ga je aan de slag.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij dan niet. En dat is mooi. Alleen in het noorden biedt een klein dorpje nog moedig weerstand...
Geen censuur achteraf? Dat de berichtgeving toch net een tikkeltje niet behaagt?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo werkt het gewoon niet. Aan de grotere stukken gaat een uitgebreide brainstormsessie vooraf. Met de redactie bepaal je hoe je een onderwerp aan gaat vliegen. Vervolgens ga je aan de slag.
Er is niet iemand die even komt vertellen dat het zo of zo moet.
Nou, bepaalde lieden zijn nu een soort scapegoat mechanisme aan het optuigen tav laagopgeleiden hè. Is niet echt anders dan wat de nazi's deden tav de joden.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb honderden journalisten in mijn kennissenkring, en ik heb nog nooit van een van hen gehoord dat hun berichten zijn aangepast omdat de strekking de leiding niet 'behaagt'.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geen censuur achteraf? Dat de berichtgeving toch net een tikkeltje niet behaagt?
Ik heb een 4-tal journalisten in de kenissenkring waar dat aan de orde van de dag is. En dat frustreert mateloos.
Koos is wel doordesemd in een bepaalde richting hoor, ik zie hem zeker niet als een mediaan journalist nog.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is mooi. Zo hoort het te werken natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb honderden journalisten in mijn kennissenkring, en ik heb nog nooit van een van hen gehoord dat hun berichten zijn aangepast omdat de strekking de leiding niet 'behaagt'.
Ik hang mijn vuile was niet buiten nee, dat doe ik niet!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb honderden journalisten in mijn kennissenkring, en ik heb nog nooit van een van hen gehoord dat hun berichten zijn aangepast omdat de strekking de leiding niet 'behaagt'.
Ik denk dat ie oprecht is.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hang mijn vuile was niet buiten nee, dat doe ik niet!
Je kunt je berichten ook zelf al aanpassen hè, dus dat zegt niet veel.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou inderdaad kunnen beteken dat men al automagisch in een bepaald gareel loopt en dat men daardoor weet wat men kan schrijven en wat niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt je berichten ook zelf al aanpassen hè, dus dat zegt niet veel.
Hoe werkt dat volgens jou dan precies? Een journalist interviewt de 'verkeerde' mensen, met als gevolg dat ongewenste conclusies kunnen worden getrokken uit zijn verhaal, waardoor hij/zij besluit om de boel achteraf toch nog aan te passen?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt je berichten ook zelf al aanpassen hè, dus dat zegt niet veel.
Nou als ik Chris Klomp altijd lees. Maar die man is een stuk ouder dan Koos en gelooft er allemaal in ook. Dus ja.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zou inderdaad kunnen beteken dat men al automagisch in een bepaald gareel loopt en dat men daardoor weet wat men kan schrijven en wat niet.
Ik denk dat er gewoon geplaatst wordt waar gemiddelde journalist mee eens is.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe werkt dat volgens jou dan precies? Een journalist interviewt de 'verkeerde' mensen, met als gevolg dat ongewenste conclusies kunnen worden getrokken uit zijn verhaal, waardoor hij/zij besluit om de boel achteraf toch nog aan te passen?
Ziet er wel een beetje uit als een "gekkie". Maar misschien wordt hij in de toekomst net zo'n groot "Courantier" als Koos Tak. Je weet het niet zoals de dingen kunnen gaan.quote:
Chris is een dijenkletser hoor.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ziet er wel een beetje uit als een "gekkie". Maar misschien wordt hij in de toekomst net zo'n groot "Courantier" als Koos Tak. Je weet het niet zoals de dingen kunnen gaan.
Bedankt voor de uiteenzetting, ik was even naar de supermarkt. (en van de anderen ook trouwens)quote:Op zondag 26 juni 2016 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, toen hij als jongeman in Wenen verzeild raakte kwam hij in de invloedssfeer van het antisemitisme. Joden die naar Oostenrijk-Hongarije kwamen, door pogroms in Rusland, waren arm en buitenissig. In Oostenrijk-Hongarije waren zelfs de joden geassimileerd, ook door die geassimileerde joden werd neergekeken op die vluchtelingen uit het oosten, als een soort zigeuners zeg maar. Je kreeg toen de vervalsing van de protocollen van de wijzen van Sion en daar werd dan later de wereldrevolutie van het communisme aan verbonden.
Op zich zit er logica achter, alleen dat was natuurlijk wel een logica die nergens op gebaseerd was.
Dan kreeg je vervolgens nog een vermenging met dat joden alle grote banken bestierden en dus achter het kapitalisme zaten, waardoor, dankzij de beurskrach van 1929, iedereen aan de bedelstaf werd geholpen. En zo ontstond dan de cocktail waarmee Hitler c.s. de boer op gingen.
Het antisemitisme zat er sws goed in dankzij RK-kerk en Lutheranisme.
Dit is het zo'n beetje, denk ik.
Nee, het valt ook niet te begrijpen hoeveel tijd je er ook in steekt.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bedankt voor de uiteenzetting, ik was even naar de supermarkt. (en van de anderen ook trouwens)
Ja tot zo ver was ik ongeveer gekomen, maar wat je zegt het valt niet echt te bevatten. Er moet echt een soort van fundamentele haat worden gekweekt om tot zoiets in staat te zijn. En ergens lijkt het me dat je daar meer voor nodig hebt dan wat financiële ongelijkheid.
Heb inderdaad ook gelezen dat hij de protocollen mee heeft laten wegen. Maar wat je zegt, dat wereldbeeld valt volgens mij echt niet te begrijpen.
Maar goed geen enkele genocide valt te begrijpen denk ik.
Dat interesseert mij toevallig wel, dus spreek vrolijk voor jezelf.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij mist het punt, het interesseert ons niet wat ze van tevoren allemaal hebben geroepen. De realiteit is dat de tegenstanders verloren en dat zij daadwerkelijk dat gedrag laten zien. Danm, wat zijn EU-fielen toch fanatiek.
Duitsland was toen voor het gros nog een derde wereld land. Pure schrijnende armoede. En een behoorlijke ongelijkheid in verhouding tot de "filthy rich". Want die waren ook in beeld. En toen kwam er zo'n hendig ventje die precies ging vertellen wat er mis was en hoe dat op te lossen. The rest is history. De pure schrijnende armoede is wat minder maar de "factor" is veel hoger tegenwoordig. Zoiets zou zomaar weer kunnen gebeuren als een kritieke massa bereikt wordt. En ook dat valt niet uit te sluiten these days.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:15 schreef BarryOSeven het volgende:
En ergens lijkt het me dat je daar meer voor nodig hebt dan wat financiële ongelijkheid.
Ik heb niet gesteld dat het jou niet mag interesseren, ik heb gesteld dat het niet relevant is omdat:quote:Op zondag 26 juni 2016 20:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat interesseert mij toevallig wel, dus spreek vrolijk voor jezelf.
Overdrijf niet zo.quote:Daarbij kun je dit soort op de man opmerkingen ook laten, geen van mijn posts maakt mij een EU-fiel
Denk het ook niet dat het uit te sluiten valt, vele ouderen en zieken leven al aan de richel als ik de of het eigen risico ziekenkosten ervan af trek van hun inkomen.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En ook dat valt niet uit te sluiten these days.
Men kan niet zonder als men nog een beetje serieus genomen wil worden.quote:
Even de politieke scherven oprapen, bijltjesdag houden waar nodig, een EU zelfreflectie, een Brexit-acceptatie en daarna fatsoenlijk gaan onderhandelen met de Britten en andere EU-lidstaten voor de directe toekomst van Europa. Volgend jaar zijn er immers meerdere verkiezingen in belangrijke EU lidstaten. Met gedreig, gelieg en gescheld verhoog je louter het al bestaande anti-EU sentiment.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:19 schreef john2406 het volgende:
Wat er niet kan gebeuren als de mensen net genoeg hebben om niet kapot te gaan, en net niet genoeg hebben om fatsoendelijk te leven?
13.633? Ik zit op 13.387, volgens mij.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:25 schreef wolfrolf het volgende:
Wat veel getallen in de usernames hier
gr gr wolfrolf1256
Bij mij de geboorte datum maak je geen zorgen kerel!quote:Op zondag 26 juni 2016 20:25 schreef wolfrolf het volgende:
Wat veel getallen in de usernames hier
gr gr wolfrolf1256
Behoorlijk naïeve ideeën maar dat gaat te ver offtopic.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In VS leefden veelal zelfde ideeën. IQ-test is uit dezelfde ideeën ontstaan.
Jij komt uit het jaar 2406? Heet je soms Connor van je achternaam?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij mij de geboorte datum maak je geen zorgen kerel!
1956? Poeh, dacht dat ik al een oudje was.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij mij de geboorte datum maak je geen zorgen kerel!
Heb je überhaupt wel door in welk topic je zit te posten, dit topic gaat over een eventueel tweede referendum.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb niet gesteld dat het jou niet mag interesseren, ik heb gesteld dat het niet relevant is omdat:
• het uitgaat van een fantasiesituatie die nooit werkelijkheid zal worden en je dus enkel kan speculerren over wat er in die situatie zou gebeuren terwijl we feitelijk weten wat er nu wel gebeurt
• het er sowieso weinig toe doet aangezien de spelregels van tevoren volstrekt duidelijk waren: meer of minder dan 50,0...0%.
[..]
Overdrijf niet zo.
Ik heb jou niet een EU-fiel genoemd.
Ik stel eveneens niet dat jij het niet bent.
Bovendien is het niet bepaald op de man spelen als je het vermoeden uit dat iemand een EU-fiel is, of is EU-fiel tegenwoordig een scheldwoord geworden?
Dat was toen wetenschappelijk hè, dat is het navrante. Daar moet je je ook tegen kunnen verdedigen als je voor seculariteit en wetenschap bent.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Behoorlijk naïeve ideeën maar dat gaat te ver offtopic.
quote:Op zondag 26 juni 2016 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
13.633? Ik zit op 13.387, volgens mij..
Daadwerkelijke genocide kan ik me niet voorstellen. Maar wie weet, er gebeuren wel meer onbegrijpelijke zaken inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Duitsland was toen voor het gros nog een derde wereld land. Pure schrijnende armoede. En een behoorlijke ongelijkheid in verhouding tot de "filthy rich". Want die waren ook in beeld. En toen kwam er zo'n hendig ventje die precies ging vertellen wat er mis was en hoe dat op te lossen. The rest is history. De pure schrijnende armoede is wat minder maar de "factor" is veel hoger tegenwoordig. Zoiets zou zomaar weer kunnen gebeuren als een kritieke massa bereikt wordt. En ook dat valt niet uit te sluiten these days.
Datum niet jaar he, maar ja kwadelijk neem ik het je niet hoor, denkers zitten hier niet veel is mijn ervaring!quote:Op zondag 26 juni 2016 20:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
1956? Poeh, dacht dat ik al een oudje was.
Oh shit cybernet post gespotquote:Op zondag 26 juni 2016 20:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij komt uit het jaar 2406? Heet je soms Connor van je achternaam?
Ook toen was het niet echt wetenschappelijk maar daar wil ik in een andere draad nog wel eens wat verder over discussiëren.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
Dat was toen wetenschappelijk hè, dat is het navrante.
*oldbiehug*quote:
Ja, akkoord, interessante discussie natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook toen was het niet echt wetenschappelijk maar daar wil ik in een andere draad nog wel eens wat verder over discussiëren.
Er komt geen tweede referendum. Dus daarover discussiëren is volkomen onzin te noemen. De uitslag is bekend en een Brexit is een gegeven.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel door in welk topic je zit te posten, dit topic gaat over een eventueel tweede referendum.
Het tweede referendum dat door Farage al aangekondigd was bij een 52/48 uitslag (in zijn nadeel), en waarvoor de petitie voor het eerste referendum al door een Leave aanhanger opgestart was.
Als je nou even een fax stuurt met daarin wat er precies niet klopt dan kunnen wij ook weer door. Dank.quote:
Mwaoh, valt wel mee, die komt er niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
*oldbiehug*
Maar uh, heftig he jongens die Brexit, sodemieters.
Zeker, al bevat het wel veel open deuren als je een beetje kennis hebt gemaakt met de wetenschappelijke methode.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, interessante discussie natuurlijk.
Niet echt, we zagen het aankomen. Althans, degenen onder ons die niet een struisvogel speelden. Het was al lang duidelijk dat het ongeveer 50/50 zou worden.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
*oldbiehug*
Maar uh, heftig he jongens die Brexit, sodemieters.
Prima, maar het is wel het onderwerp van dit topic.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er komt geen tweede referendum. Dus daarover discussiëren is volkomen onzin te noemen. De uitslag is bekend en een Brexit is een gegeven.
De positie van Schotland inzake de EU en hun wanhoopskreet terug te komen van het vorige referendum uit 2014 is begrijpelijk, maar op de korte termijn onhaalbaar. Daar zijn alle deskundigen het over eens.
Wat je nu ziet is teleurstelling, een rouwproces waarbij valse hoop en politiek gewin natuurlijk worden uitgebuit. Dat zal nog wel even door sudderen. Het hoort er immers bij.
Dat is dan de schuld van Boris Johnson en zijn vrienden.quote:
Het middel of medicijn is erger als de kwaal?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan de schuld van Boris Johnson en zijn vrienden.
Als een voldoende groot deel van het Schotse volk wil afscheiden van de UK dan kan dat natuurlijk relatief snel (tijdsbestek van enkele jaren) worden geregeld, gezien deze bijzondere gebeurtenis is het niet onredelijk om weer een referendum te houden, zij hebben daar wel een goede reden voor (i.t.t. de zeurpietjes die nu een tweede referendum aanvragen voor de Brexit) aangezien er iets belangrijks is veranderd. Hoe het volk daar tegenover staat blijkt snel genoeg uit de media en straatinterviews en zo. Niet echt wetenschappelijk maar goed genoeg om misschien weer eens een peiling voor een referendum te houden of zo en van daaruit verder te gaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:33 schreef Elzies het volgende:
De positie van Schotland inzake de EU en hun wanhoopskreet terug te komen van het vorige referendum uit 2014 is begrijpelijk, maar op de korte termijn onhaalbaar. Daar zijn alle deskundigen het over eens.
Ik snap de vraag niet. Althans, niet als reactie op mijn post.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het middel of medicijn is erger als de kwaal?
Dan de kwaal John. Overtreffende vergrotende trap en zulks.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het middel of medicijn is erger als de kwaal?
De oplossing is dan ook eenvoudig. Gewoon doordrukken, die Brexit.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan de kwaal John. Overtreffende trap en zulks.
En ik ben het met je eens dat elkaar (of Boris) de schuld gaan geven ons niet tot een bevredigende oplossing zal brengen.
De WK-finale van '74 moeten ze ook net zo lang overspelen totdat Nederland een keer wint. En dan de uitslag officieel maken.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef kawotski het volgende:
Ik eis een herhaling van de TT Motogp, aangezien Rossi niet heeft gewonnen vandaag verdient hij een 2e kans.
Het is wel hel land waarvan uit de invasie toen geregeld is geworden laat ik ze dat niet, niet kwadelijk nemen!quote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan de kwaal John. Overtreffende vergrotende trap en zulks.
En ik ben het met je eens dat elkaar (of Boris) de schuld gaan geven ons niet tot een bevredigende oplossing zal brengen.
Die is gewoon cricket aan het spelen.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan de schuld van Boris Johnson en zijn vrienden.
Ja, maar niet onbezonnen. Gewoon met een goed meerjarenplan komen waarin het stap voor stap netjes wordt uitgewerkt met harde deadlines.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oplossing is dan ook eenvoudig. Gewoon doordrukken, die Brexit.
Het is natuurlijk heel onrealistisch en zeer onverstandig nieuwe referendums uit te schrijven nadat de laatste uitslag in amper drie dagen is beklonken. Dan ga je mensen valse hoop bieden en daar wordt niemand wijzer van. Ik begrijp heel goed dat zoiets hoort bij een verwerkingsproces maar de uitslag is definitief en bindend. Anders is het natuurlijk geen democratisch gehouden referendum meer. Alle Britse politieke leiders (zowel voor- als tegenstanders) erkennen dit. Vanmorgen zag ik op de Britse nieuwszender een uitgebreid interview met Tony Blair die idem de uitslag respecteert, hoe moeilijk ook.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als een voldoende groot deel van het Schotse volk wil afscheiden van de UK dan kan dat natuurlijk relatief snel (tijdsbestek van enkele jaren) worden geregeld, gezien deze bijzondere gebeurtenis is het niet onredelijk om weer een referendum te houden, zij hebben daar wel een goede reden voor (i.t.t. de zeurpietjes die nu een tweede referendum aanvragen voor de Brexit) aangezien er iets belangrijks is veranderd. Hoe het volk daar tegenover staat blijkt snel genoeg uit de media en straatinterviews en zo. Niet echt wetenschappelijk maar goed genoeg om misschien weer eens een peiling voor een referendum te houden of zo en van daaruit verder te gaan.
Geen Brexit, plus meer EU, ik denk dat dat idd gaat gebeuren.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oplossing is dan ook eenvoudig. Gewoon doordrukken, die Brexit.
Jij gaat niet in op het argument wat ik gaf: er is iets wat zeer relevant is voor die beslissing fundamenteel gewijzigd sinds het laatste referendum. Schotland wil bij de EU blijven, Engeland wil het lidmaatschap van de EU opzeggen. Ik begrijp dat die experts redeneren zoals ze doen maar ik heb er twijfels over of dat ze er al voldoende bij hebben stilgestaan hoe groot het verschil tussen de wens van de Schotse burgers en de Engelse burgers is m.b.t. het EU-lidmaatschap en hoe pervasief het al dan niet lid zijn van de EU is voor de maatschappij (dus hoe immens belangrijk die ene kwestie is).quote:Op zondag 26 juni 2016 20:52 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is natuurlijk heel onrealistisch en zeer onverstandig nieuwe referendums uit te schrijven nadat de laatste uitslag in amper drie dagen is beklonken. Dan ga je mensen valse hoop bieden en daar wordt niemand wijzer van. Ik begrijp heel goed dat zoiets hoort bij een verwerkingsproces maar de uitslag is definitief en bindend. Anders is het natuurlijk geen democratisch gehouden referendum meer. Alle Britse politieke leiders (zowel voor- als tegenstanders) erkennen dit. Vanmorgen zag ik op de Britse nieuwszender een uitgebreid interview met Tony Blair die idem de uitslag respecteert, hoe moeilijk ook.
Natuurlijk probeert Schotland zijn pokerkaarten inzake de EU in te zetten, maar nadat je eerst hebt ingestemd om te blijven (2014) kun je niet zo gemakkelijk besluiten om te vertrekken. Bovendien spreek je hier over een verdeeld Schotland met verschillende meningen, ongeacht die eerste minister denkt te spreken over alle Schotten. (60% vertegenwoordigen niet alle Schotten) Dat doet geen recht aan de waarheid en dat weet ze. Maar ze gebruikt nu het momentum waarin het mogelijk is en de schijnwerpers op Schotland gericht zijn. Maar alle experts zien een nieuw onafhankelijkheidsreferendum voor Schotland niet op de korte termijn. Ook de Schotten zullen als onderdeel van het Verenigd Koninkrijk moeten gaan onderhandelen met de EU. Dat is de eerlijke politieke waarheid.
Oke.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen Brexit, plus meer EU, ik denk dat dat idd gaat gebeuren.
Nee, maar ik koester niet de illusie dat ik jou kan overtuigen.quote:
Dus jij denkt echt dat het een brexit wordt? Er zijn minstens 2 redelijk goede parlementaire methoden om dat te voorkomen. De meerderheid der MP's zijn er op tegen. Ik zie eigenlijk gewoon geen reden waarom iemand zou kunnen beweren waarom dit wel doorgang zou kan vinden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar ik koester niet de illusie dat ik jou kan overtuigen.
Iets willen en iets kunnen krijgen zijn twee verschillende zaken. Als het Britse parlement niet instemt met zo'n referendum dan heeft zo'n uitslag slechts een symbolische waarde.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat niet in op het argument wat ik gaf: er is iets wat zeer relevant is voor die beslissing fundamenteel gewijzigd sinds het laatste referendum. Schotland wil bij de EU blijven, Engeland wil het lidmaatschap van de EU opzeggen. Ik begrijp dat die experts redeneren zoals ze doen maar ik heb er twijfels over of dat ze er al voldoende bij hebben stilgestaan hoe groot het verschil tussen de wens van de Schotse burgers en de Engelse burgers is m.b.t. het EU-lidmaatschap en hoe pervasief het al dan niet lid zijn van de EU is voor de maatschappij (dus hoe immens belangrijk die ene kwestie is).
Met de kans dat UKIP en aanverwanten nog meer gesterkt worden?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
Dus jij denkt echt dat het een brexit wordt? Er zijn minstens 2 redelijk goede parlementaire methoden om dat te voorkomen. De meerderheid der MP's zijn er op tegen. Ik zie eigenlijk gewoon geen reden waarom iemand zou kunnen beweren waarom dit wel doorgang zou kan vinden.
Het is gewoon sws een slap raadplegend referendum hè, niets bindend.
Ik ben nog nooit in dat land geweest, maar wat denk je zouden dat net zo een mensen zijn als hier in het land?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een risico is, maar niet zo'n groot risico.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:06 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Met de kans dat UKIP en aanverwanten nog meer gesterkt worden?
Ik betwijfel of dit gestopt gaat worden.
Ook voor het Britse parlement zijn de omstandigheden grondig veranderd. Bovendien moeten zij de autonomie van de Schotten respecteren als de Schotten dat willen. Hell, als de Schotten het willen dan kunnen ze zonder medewerking van de Britse overheid zichzelf onafhankelijk verklaren en de internationale gemeenschap zou het erkennen. Wat wil Engeland doen? Het leger erop af sturen? Engeland heeft niets aan Schotland als de Schotten niet bij de UK willen horen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Elzies het volgende:
Iets willen en iets kunnen krijgen zijn twee verschillende zaken. Als het Britse parlement niet instemt met zo'n referendum dan heeft zo'n uitslag slechts een symbolische waarde.
in vergelijking met Zuid-America, net daarboven (Mexico en zo), Azië en Africa is het hier nog veel beter. Die vluchtelingencrisis verandert daar weinig aan en die spanningen met Rusland zijn toegenomen maar het is niet dat we op het punt van WOIII staan.quote:Binnen zo'n instabiel Europa waar de spanningen al in rap tempo toenemen zullen zich steeds minder bedrijven willen gaan vestigen.
Het is onverantwoord om de Brexit niet door te voeren. De regering bezweerde dat het referendum bindend was. Je moet wel met een heel goed verhaal komen, wil je de Brexit afwijzen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus jij denkt echt dat het een brexit wordt? Er zijn minstens 2 redelijk goede parlementaire methoden om dat te voorkomen. De meerderheid der MP's zijn er op tegen. Ik zie eigenlijk gewoon geen reden waarom iemand zou kunnen beweren waarom dit wel doorgang zou kan vinden.
Ja, hier in NL zal het nooit tot een referendum Nexit komen. We hebben in maart volgens jaar verkiezingen TK, en dan beloven bepaalde partijen weer van alles en dan komt het voor die partijen wel goed.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in dat land geweest, maar wat denk je zouden dat net zo een mensen zijn als hier in het land?
Als dadelijk zie handel met Engeland weg zou vallen weet ik nog niet of men nog zo hoog van de toren blaast?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hier in NL zal het nooit tot een referendum Nexit komen. We hebben in maart volgens jaar verkiezingen TK, en dan beloven bepaalde partijen weer van alles en dan komt het voor die partijen wel goed.
Ik denk dat dit scenario ook onderzocht wordt. Het referendum is wettelijk gezien niet-bindend. Mocht dit inderdaad de uitkomst gaan worden dan hebben de Torries echter electoraal een enorm probleem.quote:
Er is geen plan.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar niet onbezonnen. Gewoon met een goed meerjarenplan komen waarin het stap voor stap netjes wordt uitgewerkt met harde deadlines.
http://nos.nl/artikel/211(...)it-te-blokkeren.htmlquote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als een voldoende groot deel van het Schotse volk wil afscheiden van de UK dan kan dat natuurlijk relatief snel (tijdsbestek van enkele jaren) worden geregeld, gezien deze bijzondere gebeurtenis is het niet onredelijk om weer een referendum te houden, zij hebben daar wel een goede reden voor (i.t.t. de zeurpietjes die nu een tweede referendum aanvragen voor de Brexit) aangezien er iets belangrijks is veranderd. Hoe het volk daar tegenover staat blijkt snel genoeg uit de media en straatinterviews en zo. Niet echt wetenschappelijk maar goed genoeg om misschien weer eens een peiling voor een referendum te houden of zo en van daaruit verder te gaan.
Parlement, zeker in UK, is het hoogste instituut, niet de regering, als zij in meerderheid tegen in gang zetten van artikel 50 stemt, kan Cameron alleen nieuwe verkiezingen uitschrijven (en dat hoeft niet eens).quote:Op zondag 26 juni 2016 21:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is onverantwoord om de Brexit niet door te voeren. De regering bezweerde dat het referendum bindend was. Je moet wel met een heel goed verhaal komen, wil je de Brexit afwijzen.
Wat betreft het 'meer EU'-gezwets. Er zullen ongetwijfeld stemmen opgaan van politici die dat willen. Tegelijkertijd zijn er ook een hoop Europese leiders die dat absoluut niet zien zitten. Die gaan daar nooit mee akkoord.
Wat dat betreft is het Europa van verschillende snelheden geen gek plan.
Het is smullen om zo'n minirevolutie van dichtbij te zien.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit scenario ook onderzocht wordt. Het referendum is wettelijk gezien niet-bindend. Mocht dit inderdaad de uitkomst gaan worden dan hebben de Torries echter electoraal een enorm probleem.
Ik verwacht dat ze de tijd goed gaan benutten om de enorme implicaties van de inwerkingtreding van artikel 50 te overzien, En een politiek leider moet dit in goede banen leiden. Daarvoor heb je een geschikte kandidaat nodig en mocht het problemen enigerlei opleveren moet het een kandidaat zijn die de Torries kunnen slachtofferen.
Vreselijk ingewikkeld allemaal, maar reuze interessant.
De kritiek op Corbyn groei anders met het uur geloof ik.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Parlement, zeker in UK, is het hoogste instituut, niet de regering, als zij in meerderheid tegen in gang zetten van artikel 50 stemt, kan Cameron alleen nieuwe verkiezingen uitschrijven (en dat hoeft niet eens).
Dan krijg je verkiezingen waarbij Corbyn als Labour hard inzet voor pro-EU. Wat de Conservatives gaan doen is onzeker, maar die willen niet verdeeld overkomen.
Hoe dan ook kan best zijn dat Labour wint en dat artikel 50 dan helemaal niet meer wordt ingezet, maar dat ze voor hervorming kiezen.
Of dat er ooit in zit is een vraag. Dat denk ik niet. Ik denk hoogstens dat het, op termijn, meer EU betekent. Beetje route Dijsselbloem. Waar ook Merkel achter staat.
Ja dat zegt die kerel. Wat zeggen ze zelf?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:13 schreef agter het volgende:
[..]
Er is geen plan.
https://twitter.com/skynews/status/747089150550016000
Wat een afgang.
Ik vind Dijsselbloem anders behoorlijk eurokritisch. Vooral voor een PvdA'er.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Parlement, zeker in UK, is het hoogste instituut, niet de regering, als zij in meerderheid tegen in gang zetten van artikel 50 stemt, kan Cameron alleen nieuwe verkiezingen uitschrijven (en dat hoeft niet eens).
Dan krijg je verkiezingen waarbij Corbyn als Labour hard inzet voor pro-EU. Wat de Conservatives gaan doen is onzeker, maar die willen niet verdeeld overkomen.
Hoe dan ook kan best zijn dat Labour wint en dat artikel 50 dan helemaal niet meer wordt ingezet, maar dat ze voor hervorming kiezen.
Of dat er ooit in zit is een vraag. Dat denk ik niet. Ik denk hoogstens dat het, op termijn, meer EU betekent. Beetje route Dijsselbloem. Waar ook Merkel achter staat.
Niet veel..quote:Op zondag 26 juni 2016 21:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat zegt die kerel. Wat zeggen ze zelf?
Ja, okee, dat heb ik gemist. Ik lees wel wat van Labour mensen, en allerlei ontslagen schaduwkabinet posities, heb me er nog niet echt in verdiept.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De kritiek op Corbyn groei anders met het uur geloof ik.
Ik had het nog niet eens gelezen. Dat is precies mijn punt: dit is zo fundamenteel dat een nieuw referendum (over Schotse onafhankelijkheid) zeer gerechtvaardigd is.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/211(...)it-te-blokkeren.html
Daarom ook naar jou gericht om dat punt wat kracht bij te zettenquote:Op zondag 26 juni 2016 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het nog niet eens gelezen. Dat is precies mijn punt: dit is zo fundamenteel dat een nieuw referendum (over Schotse onafhankelijkheid) zeer gerechtvaardigd is.
Dit is een taak van de regering, vind ik. Alleen de regering kan wetten/beleid implementeren.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:13 schreef agter het volgende:
[..]
Er is geen plan.
https://twitter.com/skynews/status/747089150550016000
Wat een afgang.
Dr zijn er nu 11 weg ofzo?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, dat heb ik gemist. Ik lees wel wat van Labour mensen, en allerlei ontslagen schaduwkabinet posities, heb me er nog niet echt in verdiept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |