Als ik daar ook moet reageren hou ik te weinig tijd over. Maar ik heb daar ook niet zo veel zin in. Ik ga ook niet naar kroegen of feesten waar vaak geknokt wordt in een poging een positieve invloed te brengen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus je denkt niet dat je daar iets kan toevoegen om het positiever te krijgen?
Dat is wel een mooie gewetensvraag. Ik denk dat de meeste journalisten dat noodgedwongen doen inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de redacties allemaal onafhankelijk. Zou jij willen werken als journalist bij een organisatie waarin je alleen mag vertellen hetgeen je broodheren voorschrijven?
In VS leefden veelal zelfde ideeën. IQ-test is uit dezelfde ideeën ontstaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehoord dat de VS toen er net zo goed aan deed, of het klopt ik weet niets hoor, wat dat betreft druk ik mijn kop in het zand.
Wat ik echter niet begrijp waarom heeft de VS niet eerder ingegrepen, kwam het ze even goed uit vraag ik me dan af?
Knokken of asso taal is verstand gebrek is mijn mening!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik daar ook moet reageren hou ik te weinig tijd over. Maar ik heb daar ook niet zo veel zin in. Ik ga ook niet naar kroegen of feesten waar vaak geknokt wordt in een poging een positieve invloed te hebben.
Ondanks de onafhankelijkheid?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie gewetensvraag. Ik denk dat de meeste journalisten dat noodgedwongen doen inderdaad.
Nee.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie gewetensvraag. Ik denk dat de meeste journalisten dat noodgedwongen doen inderdaad.
quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik daar ook moet reageren hou ik te weinig tijd over. Maar ik heb daar ook niet zo veel zin in. Ik ga ook niet naar kroegen of feesten waar vaak geknokt wordt in een poging een positieve invloed te brengen.
Jij dan niet. En dat is mooi. Alleen in het noorden biedt een klein dorpje nog moedig weerstand...quote:
Er staat nee voor ze allemaal want dat was de vraag, ik wou ook al maar Kossie kan mij niet zien ik ben geblokt dacht ik bij hem!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij dan niet. En dat is mooi. Alleen in het noorden biedt een klein dorpje nog moedig weerstand...
Maar zo hoort het inderdaad. Maar vermoedelijk meer uitzondering dan regel.
Zo werkt het gewoon niet. Aan de grotere stukken gaat een uitgebreide brainstormsessie vooraf. Met de redactie bepaal je hoe je een onderwerp aan gaat vliegen. Vervolgens ga je aan de slag.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij dan niet. En dat is mooi. Alleen in het noorden biedt een klein dorpje nog moedig weerstand...
Geen censuur achteraf? Dat de berichtgeving toch net een tikkeltje niet behaagt?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo werkt het gewoon niet. Aan de grotere stukken gaat een uitgebreide brainstormsessie vooraf. Met de redactie bepaal je hoe je een onderwerp aan gaat vliegen. Vervolgens ga je aan de slag.
Er is niet iemand die even komt vertellen dat het zo of zo moet.
Nou, bepaalde lieden zijn nu een soort scapegoat mechanisme aan het optuigen tav laagopgeleiden hè. Is niet echt anders dan wat de nazi's deden tav de joden.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb jij nog steeds niet uitgelegd hoe het komt dat een substantieel deel van de bevolking doorsloeg naar het haten van alle mensen die bepaalde uiterlijke kenmerken hebben.
Ik heb honderden journalisten in mijn kennissenkring, en ik heb nog nooit van een van hen gehoord dat hun berichten zijn aangepast omdat de strekking de leiding niet 'behaagt'.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geen censuur achteraf? Dat de berichtgeving toch net een tikkeltje niet behaagt?
Ik heb een 4-tal journalisten in de kenissenkring waar dat aan de orde van de dag is. En dat frustreert mateloos.
Koos is wel doordesemd in een bepaalde richting hoor, ik zie hem zeker niet als een mediaan journalist nog.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is mooi. Zo hoort het te werken natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb honderden journalisten in mijn kennissenkring, en ik heb nog nooit van een van hen gehoord dat hun berichten zijn aangepast omdat de strekking de leiding niet 'behaagt'.
Ik hang mijn vuile was niet buiten nee, dat doe ik niet!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb honderden journalisten in mijn kennissenkring, en ik heb nog nooit van een van hen gehoord dat hun berichten zijn aangepast omdat de strekking de leiding niet 'behaagt'.
Ik denk dat ie oprecht is.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hang mijn vuile was niet buiten nee, dat doe ik niet!
Je kunt je berichten ook zelf al aanpassen hè, dus dat zegt niet veel.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou inderdaad kunnen beteken dat men al automagisch in een bepaald gareel loopt en dat men daardoor weet wat men kan schrijven en wat niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt je berichten ook zelf al aanpassen hè, dus dat zegt niet veel.
Hoe werkt dat volgens jou dan precies? Een journalist interviewt de 'verkeerde' mensen, met als gevolg dat ongewenste conclusies kunnen worden getrokken uit zijn verhaal, waardoor hij/zij besluit om de boel achteraf toch nog aan te passen?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt je berichten ook zelf al aanpassen hè, dus dat zegt niet veel.
Nou als ik Chris Klomp altijd lees. Maar die man is een stuk ouder dan Koos en gelooft er allemaal in ook. Dus ja.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zou inderdaad kunnen beteken dat men al automagisch in een bepaald gareel loopt en dat men daardoor weet wat men kan schrijven en wat niet.
Ik denk dat er gewoon geplaatst wordt waar gemiddelde journalist mee eens is.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe werkt dat volgens jou dan precies? Een journalist interviewt de 'verkeerde' mensen, met als gevolg dat ongewenste conclusies kunnen worden getrokken uit zijn verhaal, waardoor hij/zij besluit om de boel achteraf toch nog aan te passen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |