Nou, een paar freelancers en leden van een politieke partij hebben een persoonlijke mening. Poe poe, keiharde Lügenpresse hier.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als er iemand feitenvrij lult, dan ben jij het.
Hier nog een artikel met wat leuke tweets van onze 'kwaliteitsmedia'http://tpo.nl/2016/06/24/(...)ratiehatende-tweets/
De Correspondent mag je ook noemen. Die laatste twee zijn inderdaad ook ok.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het enige wat we hebben aan onafhankelijke media is GeenStijl, The Post Online en Cafe Weltschmerz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Je moet geen enkele site afschrijven imho. Tenzij van die complottheorie sites over hoe de Joden alles de grond in drijven, dan kun je na eerste alinea al concluderen dat het allemaal wat ver gegrepen is c.q. paranoïde waanzin is.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind GS een absolute kut site. Kan ik me kapot gaan ergeren op wat er allemaal geschreven staat, maar ik bespaar me de hoge bloeddruk door er zelden op te kijken. Misschien een ideetje.
Ja als het begint met:quote:Op zondag 26 juni 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet geen enkele site afschrijven imho. Tenzij van die complottheorie sites, dan kun je na eerste alinea al concluderen dat het allemaal wat ver gegrepen is.
Ik bedoel, als de NOS en de VARA je het leven zo zuur maken kun je ook verkiezen om iets anders leuks te kijken of te doen. Het idee dat mensen het NOS journaal opzetten om de haat tegen de NOS te bevestigen vind ik te bizar om me er een voorstelling van te kunnen maken.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan. Ieder heeft eigen voorkeuren voor media. Maar de mainstreammedia roepen allemaal dezelfde agitprop en GeenStijl heeft een ander geluid en dat is al heel wat waard.
Veel antisemitisme op dat soort sites, hoef ik niet meer dan 1 alinea van te lezen iig.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja als het begint met:
In Mathias 3:16 staat dit daarom is 9/11 een complot moet je wegwezen
Hier is een tip: erger je niet zo snel. Verplaats je in hun wereldbeeld en neem mee wat je mee kan nemen in plaats van je te ergeren aan wat zij niet zien. Of lees jij liever enkel media die exact hetzelfde wereldbeeld hebben als jij? Goh, wat saai. Daar leer je weinig van.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind GS een absolute kut site. Kan ik me kapot gaan ergeren op wat er allemaal geschreven staat,
Waarom zou GeenStijl wel onafhankelijk zijn en De Telegraaf (en alle andere delen van de TMG) niet?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het enige wat we hebben aan onafhankelijke media is GeenStijl, The Post Online en Cafe Weltschmerz. Waarbij de eerst genoemde niet neutraal is, maar wel onafhankelijk en niet gelijkgeschakeld aan de mainstreammedia.
Daarnaast heb je nog wat kleine persoonlijke sites zoals die van Joost Niemöller, die weliswaar niet neutraal zijn maar wel een alternatief geluid laten horen.
Powned en de Dagelijkse Standaard zijn hopeloos mislukt.
Dat is bitter weinig.
Nou ja dat zou een beetje zelfkastijding zijn natuurlijk. Het blijft nodig de NOS te volgen om de leugens te kunnen halen uit alle parallelle berichtgeving.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik bedoel, als de NOS en de VARA je het leven zo zuur maken kun je ook verkiezen om iets anders leuks te kijken of te doen. Het idee dat mensen het NOS journaal opzetten om de haat tegen de NOS te bevestigen vind ik te bizar om me er een voorstelling van te kunnen maken.
Inderdaad. Het is weinig relevant of dat je links of rechts bent, het gaat erom dat het een ander geluid is dan wat je in de andere media tegenkomt. Goed, met uitzondering van 'Wakker' Nederland en Powned maar dat zijn randfenomenen in het televisielandschap.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan. Ieder heeft eigen voorkeuren voor media. Maar de mainstreammedia roepen allemaal dezelfde agitprop en GeenStijl heeft een ander geluid en dat is al heel wat waard.
Koop je ook kaartjes voor concerten van artiesten die je niet aan kunt horen? Of wil je alleen muziek horen wat in je straatje past? Goh, wat saai. Daar leer je weinig van.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hier is een tip: erger je niet zo snel. Verplaats je in hun wereldbeeld en neem mee wat je mee kan nemen in plaats van je te ergeren aan wat zij niet zien. Of lees jij liever enkel media die exact hetzelfde wereldbeeld hebben als jij? Goh, wat saai. Daar leer je weinig van.
Anti-semtisme vind ik niet een onderwerp wat vermeden dient te worden ook niet op conspiracy gebied. Alleen dient het wel met respect behandeld te worden, en niet verheerlijkt maar serieus zoekende naar oorzaken en gevolgen.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Veel antisemitisme op dat soort sites, hoef ik niet meer dan 1 alinea van te lezen iig.
Ik ben al lang helemaal gestopt met het NOS-nieuws te bekijken. De propaganda is 1 reden (wie herinnert zich niet het knippen en plakken met het Putin-materiaal) maar de voornaamste reden is dat het kwalitatief ondermaats is, het is veel te oppervlakkig en veel te eenzijdig.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ja dat zou een beetje zelfkastijding zijn natuurlijk. Het blijft nodig de NOS te volgen om de leugens te kunnen halen uit alle parallelle berichtgeving.
Volgens mij zijn de redacties allemaal onafhankelijk. Zou jij willen werken als journalist bij een organisatie waarin je alleen mag vertellen hetgeen je broodheren voorschrijven?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou GeenStijl wel onafhankelijk zijn en De Telegraaf (en alle andere delen van de TMG) niet?
Geen idee.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou GeenStijl wel onafhankelijk zijn en De Telegraaf (en alle andere delen van de TMG) niet?
Niet! Jij mist het punt, het gaat er niet om of dat het onafhankelijk is, het gaat erom dat het andere biassen heeft!quote:Op zondag 26 juni 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De meeste journalisten hebben de School voor Journalistiek gedaan, indoctrinatiekampen. Journalisten zijn allemaal cultuur-marxisten.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de redacties allemaal onafhankelijk. Zou jij willen werken als journalist bij een organisatie waarin je alleen mag vertellen hetgeen je broodheren voorschrijven?
Laat je vooroordelen eens voor wat ze zijn en ga de Volkskrant eens lezen. Echt lezen. Dus een paar weken lang van voor naar achteren. Alle smaken komen aan bod. Zowel pro-EU'ers als anti-EU'ers. En ook opiniemakers die ageren tegen het opvangen van vluchtelingen worden aan het woord gelaten.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zal best maar dat is niet de reden dat ik vind dat GeenStijl toegevoegde waarde heeft, de toegevoegde waarde zit in de andere biassen dan die veel andere media hebben en daarmee dus het vergroten van de pluriformiteit.
Ik ben het zeker niet met je eens dat wij voldoende goede media hebben. Noem bijvoorbeeld maar eens een Nederlands alternatief voor The Huftington Post. Kom niet met Joop aankakken.
Ook niet met De Correspondent of zo, op tal van punten (schaal, 'krant' vs. weblog) is dat niet te vergelijken.
Een ander voorbeeld: welke Nederlandse krant plaatst zoveel kwaliteitsartikelen als dat de beste kranten in de rest van de wereld doen. Ik heb het over kwaliteitsvolle longreads.
Ik vind het per definitie een afwijking. Maar ja, iedereen mag erin staan zoals ze erin staan hoor.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Anti-semtisme vind ik niet een onderwerp wat vermeden dient te worden ook niet op conspiracy gebied. Alleen dient het wel met respect behandeld te worden, en niet verheerlijkt maar serieus zoekende naar oorzaken en gevolgen.
Van wegkijken is niemand beter geworden. Maar anti-semitisme als leer aanhangen vind ik ook verachtelijk.
Weet je dat zeker dat die wetgeving er niet is?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen idee.
Het heeft te maken met de vraag: Hoe kan het dat de Nederlandse mainstreammedia gelijkgeschakeld zijn zonder dat er in Nederland mediawetgeving is?
Als je idee zo geweldig is, waarom heeft het Brexit-kamp het dan nog niet opgepakt?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als er iemand feitenvrij lult, dan ben jij het.
Hier nog een artikel met wat leuke tweets van onze 'kwaliteitsmedia'http://tpo.nl/2016/06/24/(...)ratiehatende-tweets/
Let op, dat werkt veel verfijnder dan dat. Krijgen die mensen te horen wat ze wel en niet mogen schrijven? Waarschijnlijk niet. Is het denkbaar dat de mensen wiens meninkjes meer welgevallig zijn eerder en sneller promotie maken? Ja zeker. Dat is wat je naar verluidt (Cenk Uygur, voormalige anchorman bij de MSNBC) veel ziet bij de Americaanse omroepen. Het zijn geen mensen die slechte bedoelingen hebben maar die mensen die schrijven/roepen wat past bij wat de bazen graag horen maken wel promotie en anderen niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de redacties allemaal onafhankelijk. Zou jij willen werken als journalist bij een organisatie waarin je alleen mag vertellen hetgeen je broodheren voorschrijven?
Waarom zou de media gelijkgeschakeld zijn?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen idee.
Het heeft te maken met de vraag: Hoe kan het dat de Nederlandse mainstreammedia gelijkgeschakeld zijn zonder dat er in Nederland mediawetgeving is?
Ja, ik heb niet de SvJ gedaan, weet wel dat als je geschiedenis ging studeren dat je dan ook wel een bepaalde richting op werd geduwd. Maar goed, dat is lang geleden al weer, en lag op andere universiteiten weer anders, wat dan ook niet goed is.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De meeste journalisten hebben de School voor Journalistiek gedaan, indoctrinatiekampen. Journalisten zijn allemaal cultuur-marxisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |