Nee, maar ik koester niet de illusie dat ik jou kan overtuigen.quote:
Dus jij denkt echt dat het een brexit wordt? Er zijn minstens 2 redelijk goede parlementaire methoden om dat te voorkomen. De meerderheid der MP's zijn er op tegen. Ik zie eigenlijk gewoon geen reden waarom iemand zou kunnen beweren waarom dit wel doorgang zou kan vinden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar ik koester niet de illusie dat ik jou kan overtuigen.
Iets willen en iets kunnen krijgen zijn twee verschillende zaken. Als het Britse parlement niet instemt met zo'n referendum dan heeft zo'n uitslag slechts een symbolische waarde.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij gaat niet in op het argument wat ik gaf: er is iets wat zeer relevant is voor die beslissing fundamenteel gewijzigd sinds het laatste referendum. Schotland wil bij de EU blijven, Engeland wil het lidmaatschap van de EU opzeggen. Ik begrijp dat die experts redeneren zoals ze doen maar ik heb er twijfels over of dat ze er al voldoende bij hebben stilgestaan hoe groot het verschil tussen de wens van de Schotse burgers en de Engelse burgers is m.b.t. het EU-lidmaatschap en hoe pervasief het al dan niet lid zijn van de EU is voor de maatschappij (dus hoe immens belangrijk die ene kwestie is).
Met de kans dat UKIP en aanverwanten nog meer gesterkt worden?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
Dus jij denkt echt dat het een brexit wordt? Er zijn minstens 2 redelijk goede parlementaire methoden om dat te voorkomen. De meerderheid der MP's zijn er op tegen. Ik zie eigenlijk gewoon geen reden waarom iemand zou kunnen beweren waarom dit wel doorgang zou kan vinden.
Het is gewoon sws een slap raadplegend referendum hè, niets bindend.
Ik ben nog nooit in dat land geweest, maar wat denk je zouden dat net zo een mensen zijn als hier in het land?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een risico is, maar niet zo'n groot risico.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:06 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Met de kans dat UKIP en aanverwanten nog meer gesterkt worden?
Ik betwijfel of dit gestopt gaat worden.
Ook voor het Britse parlement zijn de omstandigheden grondig veranderd. Bovendien moeten zij de autonomie van de Schotten respecteren als de Schotten dat willen. Hell, als de Schotten het willen dan kunnen ze zonder medewerking van de Britse overheid zichzelf onafhankelijk verklaren en de internationale gemeenschap zou het erkennen. Wat wil Engeland doen? Het leger erop af sturen? Engeland heeft niets aan Schotland als de Schotten niet bij de UK willen horen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Elzies het volgende:
Iets willen en iets kunnen krijgen zijn twee verschillende zaken. Als het Britse parlement niet instemt met zo'n referendum dan heeft zo'n uitslag slechts een symbolische waarde.
in vergelijking met Zuid-America, net daarboven (Mexico en zo), Azië en Africa is het hier nog veel beter. Die vluchtelingencrisis verandert daar weinig aan en die spanningen met Rusland zijn toegenomen maar het is niet dat we op het punt van WOIII staan.quote:Binnen zo'n instabiel Europa waar de spanningen al in rap tempo toenemen zullen zich steeds minder bedrijven willen gaan vestigen.
Het is onverantwoord om de Brexit niet door te voeren. De regering bezweerde dat het referendum bindend was. Je moet wel met een heel goed verhaal komen, wil je de Brexit afwijzen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus jij denkt echt dat het een brexit wordt? Er zijn minstens 2 redelijk goede parlementaire methoden om dat te voorkomen. De meerderheid der MP's zijn er op tegen. Ik zie eigenlijk gewoon geen reden waarom iemand zou kunnen beweren waarom dit wel doorgang zou kan vinden.
Ja, hier in NL zal het nooit tot een referendum Nexit komen. We hebben in maart volgens jaar verkiezingen TK, en dan beloven bepaalde partijen weer van alles en dan komt het voor die partijen wel goed.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in dat land geweest, maar wat denk je zouden dat net zo een mensen zijn als hier in het land?
Als dadelijk zie handel met Engeland weg zou vallen weet ik nog niet of men nog zo hoog van de toren blaast?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hier in NL zal het nooit tot een referendum Nexit komen. We hebben in maart volgens jaar verkiezingen TK, en dan beloven bepaalde partijen weer van alles en dan komt het voor die partijen wel goed.
Ik denk dat dit scenario ook onderzocht wordt. Het referendum is wettelijk gezien niet-bindend. Mocht dit inderdaad de uitkomst gaan worden dan hebben de Torries echter electoraal een enorm probleem.quote:
Er is geen plan.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar niet onbezonnen. Gewoon met een goed meerjarenplan komen waarin het stap voor stap netjes wordt uitgewerkt met harde deadlines.
http://nos.nl/artikel/211(...)it-te-blokkeren.htmlquote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als een voldoende groot deel van het Schotse volk wil afscheiden van de UK dan kan dat natuurlijk relatief snel (tijdsbestek van enkele jaren) worden geregeld, gezien deze bijzondere gebeurtenis is het niet onredelijk om weer een referendum te houden, zij hebben daar wel een goede reden voor (i.t.t. de zeurpietjes die nu een tweede referendum aanvragen voor de Brexit) aangezien er iets belangrijks is veranderd. Hoe het volk daar tegenover staat blijkt snel genoeg uit de media en straatinterviews en zo. Niet echt wetenschappelijk maar goed genoeg om misschien weer eens een peiling voor een referendum te houden of zo en van daaruit verder te gaan.
Parlement, zeker in UK, is het hoogste instituut, niet de regering, als zij in meerderheid tegen in gang zetten van artikel 50 stemt, kan Cameron alleen nieuwe verkiezingen uitschrijven (en dat hoeft niet eens).quote:Op zondag 26 juni 2016 21:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is onverantwoord om de Brexit niet door te voeren. De regering bezweerde dat het referendum bindend was. Je moet wel met een heel goed verhaal komen, wil je de Brexit afwijzen.
Wat betreft het 'meer EU'-gezwets. Er zullen ongetwijfeld stemmen opgaan van politici die dat willen. Tegelijkertijd zijn er ook een hoop Europese leiders die dat absoluut niet zien zitten. Die gaan daar nooit mee akkoord.
Wat dat betreft is het Europa van verschillende snelheden geen gek plan.
Het is smullen om zo'n minirevolutie van dichtbij te zien.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit scenario ook onderzocht wordt. Het referendum is wettelijk gezien niet-bindend. Mocht dit inderdaad de uitkomst gaan worden dan hebben de Torries echter electoraal een enorm probleem.
Ik verwacht dat ze de tijd goed gaan benutten om de enorme implicaties van de inwerkingtreding van artikel 50 te overzien, En een politiek leider moet dit in goede banen leiden. Daarvoor heb je een geschikte kandidaat nodig en mocht het problemen enigerlei opleveren moet het een kandidaat zijn die de Torries kunnen slachtofferen.
Vreselijk ingewikkeld allemaal, maar reuze interessant.
De kritiek op Corbyn groei anders met het uur geloof ik.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Parlement, zeker in UK, is het hoogste instituut, niet de regering, als zij in meerderheid tegen in gang zetten van artikel 50 stemt, kan Cameron alleen nieuwe verkiezingen uitschrijven (en dat hoeft niet eens).
Dan krijg je verkiezingen waarbij Corbyn als Labour hard inzet voor pro-EU. Wat de Conservatives gaan doen is onzeker, maar die willen niet verdeeld overkomen.
Hoe dan ook kan best zijn dat Labour wint en dat artikel 50 dan helemaal niet meer wordt ingezet, maar dat ze voor hervorming kiezen.
Of dat er ooit in zit is een vraag. Dat denk ik niet. Ik denk hoogstens dat het, op termijn, meer EU betekent. Beetje route Dijsselbloem. Waar ook Merkel achter staat.
Ja dat zegt die kerel. Wat zeggen ze zelf?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:13 schreef agter het volgende:
[..]
Er is geen plan.
https://twitter.com/skynews/status/747089150550016000
Wat een afgang.
Ik vind Dijsselbloem anders behoorlijk eurokritisch. Vooral voor een PvdA'er.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Parlement, zeker in UK, is het hoogste instituut, niet de regering, als zij in meerderheid tegen in gang zetten van artikel 50 stemt, kan Cameron alleen nieuwe verkiezingen uitschrijven (en dat hoeft niet eens).
Dan krijg je verkiezingen waarbij Corbyn als Labour hard inzet voor pro-EU. Wat de Conservatives gaan doen is onzeker, maar die willen niet verdeeld overkomen.
Hoe dan ook kan best zijn dat Labour wint en dat artikel 50 dan helemaal niet meer wordt ingezet, maar dat ze voor hervorming kiezen.
Of dat er ooit in zit is een vraag. Dat denk ik niet. Ik denk hoogstens dat het, op termijn, meer EU betekent. Beetje route Dijsselbloem. Waar ook Merkel achter staat.
Niet veel..quote:Op zondag 26 juni 2016 21:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat zegt die kerel. Wat zeggen ze zelf?
Ja, okee, dat heb ik gemist. Ik lees wel wat van Labour mensen, en allerlei ontslagen schaduwkabinet posities, heb me er nog niet echt in verdiept.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De kritiek op Corbyn groei anders met het uur geloof ik.
Ik had het nog niet eens gelezen. Dat is precies mijn punt: dit is zo fundamenteel dat een nieuw referendum (over Schotse onafhankelijkheid) zeer gerechtvaardigd is.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/211(...)it-te-blokkeren.html
Daarom ook naar jou gericht om dat punt wat kracht bij te zettenquote:Op zondag 26 juni 2016 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het nog niet eens gelezen. Dat is precies mijn punt: dit is zo fundamenteel dat een nieuw referendum (over Schotse onafhankelijkheid) zeer gerechtvaardigd is.
Dit is een taak van de regering, vind ik. Alleen de regering kan wetten/beleid implementeren.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:13 schreef agter het volgende:
[..]
Er is geen plan.
https://twitter.com/skynews/status/747089150550016000
Wat een afgang.
Dr zijn er nu 11 weg ofzo?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, dat heb ik gemist. Ik lees wel wat van Labour mensen, en allerlei ontslagen schaduwkabinet posities, heb me er nog niet echt in verdiept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |