*oldbiehug*quote:
Ja, akkoord, interessante discussie natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook toen was het niet echt wetenschappelijk maar daar wil ik in een andere draad nog wel eens wat verder over discussiëren.
Er komt geen tweede referendum. Dus daarover discussiëren is volkomen onzin te noemen. De uitslag is bekend en een Brexit is een gegeven.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel door in welk topic je zit te posten, dit topic gaat over een eventueel tweede referendum.
Het tweede referendum dat door Farage al aangekondigd was bij een 52/48 uitslag (in zijn nadeel), en waarvoor de petitie voor het eerste referendum al door een Leave aanhanger opgestart was.
Als je nou even een fax stuurt met daarin wat er precies niet klopt dan kunnen wij ook weer door. Dank.quote:
Mwaoh, valt wel mee, die komt er niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
*oldbiehug*
Maar uh, heftig he jongens die Brexit, sodemieters.
Zeker, al bevat het wel veel open deuren als je een beetje kennis hebt gemaakt met de wetenschappelijke methode.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, interessante discussie natuurlijk.
Niet echt, we zagen het aankomen. Althans, degenen onder ons die niet een struisvogel speelden. Het was al lang duidelijk dat het ongeveer 50/50 zou worden.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
*oldbiehug*
Maar uh, heftig he jongens die Brexit, sodemieters.
Prima, maar het is wel het onderwerp van dit topic.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er komt geen tweede referendum. Dus daarover discussiëren is volkomen onzin te noemen. De uitslag is bekend en een Brexit is een gegeven.
De positie van Schotland inzake de EU en hun wanhoopskreet terug te komen van het vorige referendum uit 2014 is begrijpelijk, maar op de korte termijn onhaalbaar. Daar zijn alle deskundigen het over eens.
Wat je nu ziet is teleurstelling, een rouwproces waarbij valse hoop en politiek gewin natuurlijk worden uitgebuit. Dat zal nog wel even door sudderen. Het hoort er immers bij.
Dat is dan de schuld van Boris Johnson en zijn vrienden.quote:
Het middel of medicijn is erger als de kwaal?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan de schuld van Boris Johnson en zijn vrienden.
Als een voldoende groot deel van het Schotse volk wil afscheiden van de UK dan kan dat natuurlijk relatief snel (tijdsbestek van enkele jaren) worden geregeld, gezien deze bijzondere gebeurtenis is het niet onredelijk om weer een referendum te houden, zij hebben daar wel een goede reden voor (i.t.t. de zeurpietjes die nu een tweede referendum aanvragen voor de Brexit) aangezien er iets belangrijks is veranderd. Hoe het volk daar tegenover staat blijkt snel genoeg uit de media en straatinterviews en zo. Niet echt wetenschappelijk maar goed genoeg om misschien weer eens een peiling voor een referendum te houden of zo en van daaruit verder te gaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:33 schreef Elzies het volgende:
De positie van Schotland inzake de EU en hun wanhoopskreet terug te komen van het vorige referendum uit 2014 is begrijpelijk, maar op de korte termijn onhaalbaar. Daar zijn alle deskundigen het over eens.
Ik snap de vraag niet. Althans, niet als reactie op mijn post.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het middel of medicijn is erger als de kwaal?
Dan de kwaal John. Overtreffende vergrotende trap en zulks.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het middel of medicijn is erger als de kwaal?
De oplossing is dan ook eenvoudig. Gewoon doordrukken, die Brexit.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan de kwaal John. Overtreffende trap en zulks.
En ik ben het met je eens dat elkaar (of Boris) de schuld gaan geven ons niet tot een bevredigende oplossing zal brengen.
De WK-finale van '74 moeten ze ook net zo lang overspelen totdat Nederland een keer wint. En dan de uitslag officieel maken.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef kawotski het volgende:
Ik eis een herhaling van de TT Motogp, aangezien Rossi niet heeft gewonnen vandaag verdient hij een 2e kans.
Het is wel hel land waarvan uit de invasie toen geregeld is geworden laat ik ze dat niet, niet kwadelijk nemen!quote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan de kwaal John. Overtreffende vergrotende trap en zulks.
En ik ben het met je eens dat elkaar (of Boris) de schuld gaan geven ons niet tot een bevredigende oplossing zal brengen.
Die is gewoon cricket aan het spelen.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan de schuld van Boris Johnson en zijn vrienden.
Ja, maar niet onbezonnen. Gewoon met een goed meerjarenplan komen waarin het stap voor stap netjes wordt uitgewerkt met harde deadlines.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oplossing is dan ook eenvoudig. Gewoon doordrukken, die Brexit.
Het is natuurlijk heel onrealistisch en zeer onverstandig nieuwe referendums uit te schrijven nadat de laatste uitslag in amper drie dagen is beklonken. Dan ga je mensen valse hoop bieden en daar wordt niemand wijzer van. Ik begrijp heel goed dat zoiets hoort bij een verwerkingsproces maar de uitslag is definitief en bindend. Anders is het natuurlijk geen democratisch gehouden referendum meer. Alle Britse politieke leiders (zowel voor- als tegenstanders) erkennen dit. Vanmorgen zag ik op de Britse nieuwszender een uitgebreid interview met Tony Blair die idem de uitslag respecteert, hoe moeilijk ook.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als een voldoende groot deel van het Schotse volk wil afscheiden van de UK dan kan dat natuurlijk relatief snel (tijdsbestek van enkele jaren) worden geregeld, gezien deze bijzondere gebeurtenis is het niet onredelijk om weer een referendum te houden, zij hebben daar wel een goede reden voor (i.t.t. de zeurpietjes die nu een tweede referendum aanvragen voor de Brexit) aangezien er iets belangrijks is veranderd. Hoe het volk daar tegenover staat blijkt snel genoeg uit de media en straatinterviews en zo. Niet echt wetenschappelijk maar goed genoeg om misschien weer eens een peiling voor een referendum te houden of zo en van daaruit verder te gaan.
Geen Brexit, plus meer EU, ik denk dat dat idd gaat gebeuren.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De oplossing is dan ook eenvoudig. Gewoon doordrukken, die Brexit.
Jij gaat niet in op het argument wat ik gaf: er is iets wat zeer relevant is voor die beslissing fundamenteel gewijzigd sinds het laatste referendum. Schotland wil bij de EU blijven, Engeland wil het lidmaatschap van de EU opzeggen. Ik begrijp dat die experts redeneren zoals ze doen maar ik heb er twijfels over of dat ze er al voldoende bij hebben stilgestaan hoe groot het verschil tussen de wens van de Schotse burgers en de Engelse burgers is m.b.t. het EU-lidmaatschap en hoe pervasief het al dan niet lid zijn van de EU is voor de maatschappij (dus hoe immens belangrijk die ene kwestie is).quote:Op zondag 26 juni 2016 20:52 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is natuurlijk heel onrealistisch en zeer onverstandig nieuwe referendums uit te schrijven nadat de laatste uitslag in amper drie dagen is beklonken. Dan ga je mensen valse hoop bieden en daar wordt niemand wijzer van. Ik begrijp heel goed dat zoiets hoort bij een verwerkingsproces maar de uitslag is definitief en bindend. Anders is het natuurlijk geen democratisch gehouden referendum meer. Alle Britse politieke leiders (zowel voor- als tegenstanders) erkennen dit. Vanmorgen zag ik op de Britse nieuwszender een uitgebreid interview met Tony Blair die idem de uitslag respecteert, hoe moeilijk ook.
Natuurlijk probeert Schotland zijn pokerkaarten inzake de EU in te zetten, maar nadat je eerst hebt ingestemd om te blijven (2014) kun je niet zo gemakkelijk besluiten om te vertrekken. Bovendien spreek je hier over een verdeeld Schotland met verschillende meningen, ongeacht die eerste minister denkt te spreken over alle Schotten. (60% vertegenwoordigen niet alle Schotten) Dat doet geen recht aan de waarheid en dat weet ze. Maar ze gebruikt nu het momentum waarin het mogelijk is en de schijnwerpers op Schotland gericht zijn. Maar alle experts zien een nieuw onafhankelijkheidsreferendum voor Schotland niet op de korte termijn. Ook de Schotten zullen als onderdeel van het Verenigd Koninkrijk moeten gaan onderhandelen met de EU. Dat is de eerlijke politieke waarheid.
Oke.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen Brexit, plus meer EU, ik denk dat dat idd gaat gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |