Hot item nu natuurlijk dus $$$quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het gaat daar alleen nog over het zwarte piet en racisme debat / etnisch profileren, en pro-EU stukjes / anti-populistische stukjes (zo framen ze dat althans) om zich af te zetten tegen die stomme xenofoben en populisten.
Heb je voorbeelden van dat soort reacties hier op Fok!?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.
Maar ik noem het meer 'politiek correct links'. Je vindt ze veel bij de PvdA en GroenLinks volgens mij, en ook deels bij D'66, en bij DENK natuurlijk.
Ze polariseren in het racisme / zwarte piet debat, zijn extreem en kritiekloos pro-EU (en negeren daar de neoliberale agenda ervan) omdat kritiek op de EU wordt gelabeld als extreemrechts omdat GeenStijl zich daarmee inlaat. Kritiek op de EU is dus bij voorbaat verdacht en populistisch.
Van Joele vond gisteren maar dat ze de eurotunnel open moesten zetten zodat voor straf al die immigranten er doorheen kunnen naar UK toe, kijken hoe ze dat oplossen....quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies. Maar op Joop is al tijden geen aandacht meer voor sociaal-economische problemen.
Het gaat daar alleen nog over het zwarte piet en racisme debat / etnisch profileren, en pro-EU stukjes / anti-populistische stukjes (zo framen ze dat althans) om zich af te zetten tegen die stomme xenofoben en populisten.
Ik heb het over de site Joop.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van dat soort reacties hier op Fok!?
Ik snap je punt, maar wat ik signaleer, is nadrukkelijk dat realisme (niet wat ik realistisch, maar wat werkelijk realisme is) wordt geframed als extreem-rechts. Dat boek van die Duitse politie-agente, over haar dagelijkse bevindingen in de praktijk, is een uitstekend voorbeeld. Ze zijn er als de kippen om haar - en de journalist die er een artikel over schrijft - te framen als extreem-rechts.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat iemand qua politieke beslissingen realisme is nogal afhankelijk van zijn politieke denkbeelden. Wat jij realisme vindt, vinden zijj exreem-rechts. Wat zij realisme vinden, vind jij extreem-links. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, denk ik dan.
en EU bijdrage. Dat verklaart wellicht ook één en ander.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:47 schreef thekolere het volgende:
[..]
Joop.nl gefinancierd met belastinggeld.
Kachel ---> branden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en EU bijdrage. Dat verklaart wellicht ook één en ander.
Ik ken haar boek niet, dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar wat ik signaleer, is nadrukkelijk dat realisme (niet wat ik realistisch, maar wat werkelijk realisme is) wordt geframed als extreem-rechts. Dat boek van die Duitse politie-agente, over haar dagelijkse bevindingen in de praktijk, is een uitstekend voorbeeld. Ze zijn er als de kippen om haar - en de journalist die er een artikel over schrijft - te framen als extreem-rechts.
Mijn conclusie is dan dat sommige mensen de ongemakkelijke waarheid liever niet onder ogen zien en daarom maar met modder gaan smijten.
Dat was de journalist die later heeft aangegeven een en ander behoorlijk aangedikt te hebben? Die bedoel je?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar wat ik signaleer, is nadrukkelijk dat realisme (niet wat ik realistisch, maar wat werkelijk realisme is) wordt geframed als extreem-rechts. Dat boek van die Duitse politie-agente, over haar dagelijkse bevindingen in de praktijk, is een uitstekend voorbeeld. Ze zijn er als de kippen om haar - en de journalist die er een artikel over schrijft - te framen als extreem-rechts.
Mijn conclusie is dan dat sommige mensen de ongemakkelijke waarheid liever niet onder ogen zien en daarom maar met modder gaan smijten.
Nogmaals.. Het is geen 80/20 hè. Eerder 50/50.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waaruit leid je af dat ik verbaasd ben? Het zou een beetje raar zijn om verbaasd te zijn over iets dat de laatste jaren op diverse plaatsen in Europa structureel gebeurt, namelijk het negeren van de wil van de bevolking.
Het gebeurt in Nederland, as we speak. Het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne is een perfect voorbeeld. Er is voldoende opkomst, de uitslag is kraakhelder. Maar in plaats van een streep door dat verdrag, is Rutte druk doende om een werkbare oplossing te bedenken. De uitkomst zal zijn dat Nederland wél ratificeert. Precies zoals in 2005 na het verwerpen van de Europese Grondwet ook gebeurde.
Verbaasd? In de verste verte niet. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van Europese "democratie" anno 21e eeuw: macht centraliseren, de burger steeds verder op afstand zetten en zijn mening straal negeren. Dat is gewoon een patroon.
Die neoliberale agenda valt niet te rijmen, maar de kritiekloze houding ten opzichte van de islam ook niet. De islam is een zeer haatdragende, intolerante en zelfs gewelddadige religie. Veel moslims (niet alle, maar wel een flink deel) integreren slecht, staan negatief tegenover onze samenleving en tegenover allerlei minderheden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef thekolere het volgende:
[..]
Idem dito. Vooral die neoliberale agenda. Valt niet te rijmen.
Verantwoordelijkheid nemen? Of laten we dat aan anderen over?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:52 schreef agter het volgende:
[..]
Nogmaals.. Het is geen 80/20 hè. Eerder 50/50.
Wat zouden ze moeten doen volgens jou, waarbij ook de andere helft recht gedaan wordt?
Die heb ik dan gemist in de Brexitreeks, maar over het algemeen buitelde men overelkaar heen om de uitslag op een dusdanige wijze belachelijk te maken waardoor het uiteindelijk de schuld van de lager opgeleiden en de bejaarden was. Dus die club kon dan maar beter het kiesrecht worden ontnomen zodat het een eventuele tweede keer beter (lees: de uitslag past dan wel in het bremain straatje) ging.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb niet alle topics gevolgd.
Wel heb ik het afgelopen jaar verschillende topics zien langskomen over censuskiesrecht, op kiesrecht op basis van IQ, en daar zijn dan steeds voorstanders voor vanuit zowel rechtse of linkse hoek.
Volgens mij zag ik b.v. in één van de Brexittopics Janmetdekorteachternaam pleiten voor censuskiesrecht. Dus in beide kampen komt het voor.
Ik heb wel een oplossing: Noord-ierland bij Ierland. Schotland onafhankelijk en laten toetreden tot de EU. Engeland en Wales uit de EU. Daarmee doe je recht aan de meerderheden in de afzonderlijke delen van het VK.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:52 schreef agter het volgende:
[..]
Wat zouden ze moeten doen volgens jou, waarbij ook de andere helft recht gedaan wordt?
Eens.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel een oplossing: Noord-ierland bij Ierland. Schotland onafhankelijk en laten toetreden tot de EU. Engeland en Wales uit de EU. Daarmee doe je recht aan de meerderheden in de afzonderlijke delen van het VK.
Belangen van immigranten (niet eens vluchtelingen, maar gewoon economische gelukszoekers) voorop zetten is tegenwoordig mode in dergelijke kringen. Niet alleen in de media, maar ook bij de bijbehorende politieke partijen. Opkomen voor de belangen van arbeiders, zoals de naam PvdA veronderstelt, is naar de achtergrond verdwenen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van Joele vond gisteren maar dat ze de eurotunnel open moesten zetten zodat voor straf al die immigranten er doorheen kunnen naar UK toe, kijken hoe ze dat oplossen....
Beetje zoals bepaalde FOK!ker die het na de uitslag bekend werd over onrendabelenfeestjes had.
Die krijgen ze nu toch, het Brexit kamp mag gaan onderhandelen waar ze voor gestreden hebbenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid nemen? Of laten we dat aan anderen over?
Schotland koerst aan op breuk met VK en lid blijven van EU.quote:
Wat Wombcat zegt klopt, in zoverre, 15 jaar geleden was het vooral rechts die dit zei, tegenwoordig zijn het de linksen die dit zeggen. En dat is nog wel het meest stuitende aan het discours heden ten dage. Links is gewoon veranderd in wat ik als rechts eng zag een jaar of 10-15 jaar geleden. En ze hebben het niet door.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die heb ik dan gemist in de Brexitreeks, maar over het algemeen buitelde men overelkaar heen om de uitslag op een dusdanige wijze belachelijk te maken waardoor het uiteindelijk de schuld van de lager opgeleiden en de bejaarden was. Dus die club kon dan maar beter het kiesrecht worden ontnomen zodat het een eventuele tweede keer beter (lees: de uitslag past dan wel in het bremain straatje) ging.
Hell, er kwam zelfs iemand voorbij die er voor pleitte dat de stemmen van de hoger opgeleiden maar voor 3 moesten tellen...
De uitslag respecteren en uit de EU stappen. Het idee van een referendum is niet dat er recht moet worden gedaan aan het verliezende kamp. Het is een simple ja-/nee-vraag. Meeste stemmen tellen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:52 schreef agter het volgende:
[..]
Prima voorbeeld. En zulke figuren zie je hier op FOK! ook. Ik ben opgehouden met ze serieus te nemen, laat staan er nog op te reageren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef thekolere het volgende:
Lees de column van deze man.
http://www.joop.nl/opinie(...)ionalisme-mag-kosten
Zet 52% van de bevolking weg als racist en xenofoob. Zeer eng heerschap.
Ik zie hier op Fok toch echt nog regelmatig ook rechtsen dit zeggen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat Wombcat zegt klopt, in zoverre, 15 jaar geleden was het vooral rechts die dit zei, tegenwoordig zijn het de linksen die dit zeggen. En dat is nog wel het meest stuitende aan het discours heden ten dage. Links is gewoon veranderd in wat ik als rechts eng zag een jaar of 10-15 jaar geleden. En ze hebben het niet door.
Noord Ierland, Engeland en Wales waren net zo goed verdeeld. De enige die echt duidelijk was was Schotland. Daarom gaat die Schotse exit er wel komen denk ik, Noord Ierland is echter veel meer verdeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel een oplossing: Noord-ierland bij Ierland. Schotland onafhankelijk en laten toetreden tot de EU. Engeland en Wales uit de EU. Daarmee doe je recht aan de meerderheden in de afzonderlijke delen van het VK.
Hoop feitelijk nonsense ook nog.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima voorbeeld. En zulke figuren zie je hier op FOK! ook. Ik ben opgehouden met ze serieus te nemen, laat staan er nog op te reageren.
Maar er verandert niks.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoop feitelijk nonsense ook nog.
Maar goed, punt is dat het discours zeer heftig onder druk ligt dus.
Oldschool dan, rechtsliberalen. Ik zag dat 10-15 jaar geleden veel voorbij komen, omdat links stemmen voor de onrendabelen was.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie hier op Fok toch echt nog regelmatig ook rechtsen dit zeggen.
Ook, maar het ging me even om dit specifieke (brexit/ bremain) geval. Ook tijdens het Oekraine referendum zag je het gebeuren dat de zelfverklaarde linkse intellectuelen opleidingsniveau en alles de schuld begonnen te geven en dat die vuilnismannen en ander laag opgeleid gepeupel voortaan maar beter thuis moest blijven.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie hier op Fok toch echt nog regelmatig ook rechtsen dit zeggen.
Dat gedoe eromheen is zo kinderachtig, werkelijkwaar.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die krijgen ze nu toch, het Brexit kamp mag gaan onderhandelen waar ze voor gestreden hebben.
Dat ze dat niet willen is hun eigen probleem.
Meest voor de hand lijkt me te liggen dat Schotland en Noord-Ierland een referendum houden over uittreding uit het VK. In Schotland gaat dat wel komen, vermoed ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Noord Ierland, Engeland en Wales waren net zo goed verdeeld. De enige die echt duidelijk was was Schotland. Daarom gaat die Schotse exit er wel komen denk ik, Noord Ierland is echter veel meer verdeeld.
[ afbeelding ]
Helaas voor jou is daar geen wet over.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De uitslag respecteren en uit de EU stappen. Het idee van een referendum is niet dat er recht moet worden gedaan aan het verliezende kamp. Het is een simple ja-/nee-vraag. Meeste stemmen tellen.
Klopt idd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook, maar het ging me even om dit specifieke (brexit/ bremain) geval. Ook tijdens het Oekraine referendum zag je het gebeuren dat de zelfverklaarde linkse intellectuelen opleieidingsniveau en alles de schuld begonnen te geven en dat die voortaan maar beter thuis moesten blijven.
Maar op het moment dat "rechts" zich van dit soort retoriek bedient weet "links" niet hoe hard ze dat de kop in moeten drukken met allerlei ongein. Zelfs de Godwins komen dan vrij snel aan bod.
Eerlijk gezegd vind ik de meeste (politieke) discussies op Fok! daar sowieso al op uitdraaien. Beide kampen zijn weinig inhoudelijk bezig. Over het Oekraïne-referendum heb ik dat ook een paar keer gezegd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook, maar het ging me even om dit specifieke (brexit/ bremain) geval. Ook tijdens het Oekraine referendum zag je het gebeuren dat de zelfverklaarde linkse intellectuelen opleieidingsniveau en alles de schuld begonnen te geven en dat die voortaan maar beter thuis moesten blijven.
Maar op het moment dat "rechts" zich van dit soort retoriek bedient weet "links" niet hoe hard ze dat de kop in moeten drukken met allerlei ongein. Zelfs de Godwins komen dan vrij snel aan bod.
Klopt idd, dus misschien het beste dat het niet doorgaat die brexit, althans zo redeneert men nu.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:08 schreef agter het volgende:
[..]
Helaas voor jou is daar geen wet over.
GB staat op het punt uit een te vallen. Waar liggen hun prioriteiten? Ze moeten iets met het Nee van de Schotten, of ze zijn ze kwijt.
Dat is het resultaat van zwart wit denken.
De schotten zeiden toch "Ja"?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:08 schreef agter het volgende:
[..]
GB staat op het punt uit een te vallen. Waar liggen hun prioriteiten? Ze moeten iets met het Nee van de Schotten, of ze zijn ze kwijt.
Natuurlijk willen zij dat. Zij willen EU geld graag ontvangen. En Schotland is een financieel blok aan het been van Londen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meest voor de hand lijkt me te liggen dat Schotland en Noord-Ierland een referendum houden over uittreding uit het VK. In Schotland gaat dat wel komen, vermoed ik.
Noord Ierland is een stuk problematischer omdat Noord Ierland heel veel geld kost. Ik vraag me af of Ierland dat wel kan betalen met haar kleine populatie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Meest voor de hand lijkt me te liggen dat Schotland en Noord-Ierland een referendum houden over uittreding uit het VK. In Schotland gaat dat wel komen, vermoed ik.
Ik kan me ook niet echt bedenken hoe de UK enigszins baat bij zou hebben bij een Brexit.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, dus misschien het beste dat het niet doorgaat die brexit, althans zo redeneert men nu.
Dat is een andere kwestie voor de Britten hoe jij iets wel of niet kan bedenken, denk ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet echt bedenken hoe de UK enigszins baat bij zou hebben bij een Brexit.
GB heeft een handelstekort van 60 miljard. 60 miljard importeren zij uit EU landen. Wat nu...?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet echt bedenken hoe de UK enigszins baat bij zou hebben bij een Brexit.
Dat het VK mogelijk uiteenvalt, is een consequentie van het stemgedrag van burgers. Als de Engelsen iets compleet anders willen dan de Schotten, is het misschien goed dat de Schotten zich opnieuw uitspreken over hun onafhankelijkheid.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:08 schreef agter het volgende:
[..]
De Britten vragen art 50 nog niet aan.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, dus misschien het beste dat het niet doorgaat die brexit, althans zo redeneert men nu.
Vooral polderturk (verrassendquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door een enkeling of gebeurde dat toch op grotere schaal? Want ik kan daar niet zoveel van terugvinden eigenlijk. Je hebt er hier nog een topic over geopend, maar daar wordt het woord 'nazi' niet 1 keer genoemd. Kennelijk ben je zelf dingen nogal aan het uitvergroten of zelfs uit je duim aan het zuigen om degenen die het niet met je eens zijn in een bepaalde hoek te zetten.
Die import zal heus niet volledig wegvallen hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:16 schreef thekolere het volgende:
[..]
GB heeft een handelstekort van 60 miljard. 60 miljard importeren zij uit EU landen. Wat nu...?
Ik woon relatief gunstig dus ik heb persoonlijk niet zo veel last van allerlei problemen, maar dat vind ik niet relevant. Veel relevanter vind ik de vraag: welk land hebben onze voorouders ons in handen gegeven (denk aan hoe er gevochten is voor onze vrijheid) en welk land willen we achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het wordt meer een gekke huis, zal jij als linkse ook wel last van hebben.
Ja, kunnen idd net zo goed volgende week al, als ik dat artikel dat hier boven staat moet geloven, voor remain stemmen in het lagerhuis.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:18 schreef agter het volgende:
[..]
De Britten vragen art 50 nog niet aan.
Zegt mij genoeg.
Ik bedoel meer hier op FOK! en op andere media.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik woon relatief gunstig dus ik heb persoonlijk niet zo veel last van allerlei problemen, maar dat vind ik niet relevant. Veel relevanter vind ik de vraag: welk land hebben onze voorouders ons in handen gegeven (denk aan hoe er gevochten is voor onze vrijheid) en welk land willen we achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen?
Mij bekruipt eerlijk gezegd soms een gevoel van schaamte richting mijn allang overleden opa's. Als je ziet hoe gemakkelijk we onze eigen waarden en normen verkwanselen en als je ziet hoe gemakkelijk we doen aan doorgeslagen tolerantie, vind ik dat best een zorgwekkende trend.
En dat kan alleen omdat die volkeren, natie staten, zich meer thuis voelen bij de EU dan bij een andere Verenigden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat het VK mogelijk uiteenvalt, is een consequentie van het stemgedrag van burgers. Als de Engelsen iets compleet anders willen dan de Schotten, is het misschien goed dat de Schotten zich opnieuw uitspreken over hun onafhankelijkheid.
De trend in Europa (maar ook daarbuiten) is eigenlijk alleen maar dat landen zich opsplitsen. Kijk naar Joegoslavië, Tsjecho-Slowakije. Soedan en de talrijke initiatieven die er zijn, bijvoorbeeld in Baskenland, Catalonië, Noord-Italië, Vlaanderen en Schotland.
Het bij elkaar houden van verschillende volkeren moet geen doel op zich worden. Beter goede buren dan een geforceerd, slecht huwelijk.
Ik denk dat het in economisch opzicht vooral een aderlating zal zijn. En anders zullen ze dusdanige consessies moeten doen dat ze net zo goed in de EU kunnen blijven zitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is een andere kwestie voor de Britten hoe jij iets wel of niet kan bedenken, denk ik.
Juist! Anders stappen andere landen buiten de EU wil in dit eventuele gat. Jaarlijks 60 miljard aan handel missen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die import zal heus niet volledig wegvallen hoor.
Zowel GB als EU hebben en houden gewoon baat bij wederzijdse handel.
De kans is groot dat ze voor vertrek uit het VK kiezen als het VK uit de EU gaat.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:22 schreef agter het volgende:
[..]
En dat kan alleen omdat die volkeren, natie staten, zich meer thuis voelen bij de EU dan bij een andere Verenigden.
Zie hier het plus van de EU.
De vraag aan de Schotten is; vertrouw je je land liever aan de EU of aan Londen?
Wat denk jij dat ze kiezen?
Ik weet het wel..
Heel snel een fatsoenlijk handelsverdrag sluiten hun te kort zijn deels ons inkomen. Ook al kan ons handelsoverschor best wat minder.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:16 schreef thekolere het volgende:
[..]
GB heeft een handelstekort van 60 miljard. 60 miljard importeren zij uit EU landen. Wat nu...?
Jij denkt EU?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:22 schreef agter het volgende:
[..]
En dat kan alleen omdat die volkeren, natie staten, zich meer thuis voelen bij de EU dan bij een andere Verenigden.
Zie hier het plus van de EU.
De vraag aan de Schotten is; vertrouw je je land liever aan de EU of aan Londen?
Wat denk jij dat ze kiezen?
Ik weet het wel..
GB heeft - om handel te kunnen drijven - zich wel te houden aan alle eisen vanuit de EU. Dan kun je je afvragen in hoeverre het uit de EU stappen nu echt zinvol is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die import zal heus niet volledig wegvallen hoor.
Zowel GB als EU hebben en houden gewoon baat bij wederzijdse handel.
De EU wil dat niet ten koste van alles, anders wordt het voor andere lidstaten ook te aantrekkelijk om uit te treden, als je wel de lusten krijgt bij uittreding, maar niet de lasten..quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:24 schreef thekolere het volgende:
[..]
Juist! Anders stappen andere landen buiten de EU wil in dit eventuele gat. Jaarlijks 60 miljard aan handel missen.
Ierland moest ten tijde van de economische crisis ook al aan het infuus bij de EU en behoort tot de grootste netto-ontvangers binnen de EU. Vandaar dat ik eerder vandaag de vraag stelde: hebben wij als EU-burgers, cq. Nederlandse burgers ook nog wat te zeggen over de toetreding van Schotland en Noord-Ierland? Nog meer landen erbij die alleen maar willen ontvangen en die amper een nuttige aanvulling zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:13 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Noord Ierland is een stuk problematischer omdat Noord Ierland heel veel geld kost. Ik vraag me af of Ierland dat wel kan betalen met haar kleine populatie.
E.g.
Northern Ireland is officially one of UK's costliest regions as fiscal deficit hits £9bn
Van de economist
[ afbeelding ]
Ik probeer het zo veel mogelijk te negeren. Tenzij mensen mij standpunten gaan aanwrijven die de mijne niet zijn. Dan rapporteer ik de betreffende post wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer hier op FOK! en op andere media.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |