Ik zie niet in hoe een koning(in) het ontslag van een minister-president kan weigeren. Als Cameron het gewoon vertikt om nog op z'n werk te verschijnen, kan niemand hem dwingen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Inderdaad. Uit electorale overwegingen een referendum houden en als de uitkomst niet bevalt, opstappen![]()
Gaat het in het VK net zo als hier, dat de prime minister zijn ontslag aanbiedt aan de koningin? Dan zou ze zijn ontslag moeten weigeren.
Maar zal wel niet zo in elkaar zitten. Jammer,
Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan. Overigens niet alleen op Joop, ook op een linkse site als Sargasso.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gaat het tegenwoordig steeds op FOK! - Heb je een kritische mening over thema's als de EU of de toestroom van asielzoekers, dan is het frame meteen dat je extreem-rechts bent en PVV moet stemmen.
Het wordt met het uur zieligerquote:Parlementslid wil brexit in Lagerhuis stoppen
LONDEN - Een parlementslid van Labour wil het verlaten van de Europese Unie door Groot-Brittannië in het Lagerhuis verhinderen. ,,We moeten het niet doen", schreef David Lemmy zaterdag op Twitter.
,,Wij kunnen deze waanzin stoppen en deze nachtmerrie met een stemming in het parlement beëindigen", aldus Lemmy. Tenslotte is de uitkomst van een referendum niet bindend, aldus het Labourlid. Hij wil dat er komende week in de volksvertegenwoordiging een stemming over de kwestie wordt gehouden.
De Conservatieve premier David Cameron schreef zelf het referendum uit, waarvan de strekking politiek gezien niet valt te negeren. Hoewel hij in de aanloop naar de stemming zei hoe dan ook te zullen aanblijven, kondigde de premier daags na het referendum toch zijn ontslag aan.
Mee eens. Is gebeurd. Jammer voor de Britten omdat het ten koste van hun gaat. Goed voor ons denk ik. In ieder geval niet zo slecht als voor de Britten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
EU is een trein waarbij aan de handrem moet worden getrokken.
Het is inderdaad niet erg praktisch, maar bij iemand die er zo'n zooi van maakt en vervolgens zijn verantwoordelijkheid ontloopt, zou ik het wel mooi vinden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe een koning(in) het ontslag van een minister-president kan weigeren. Als Cameron het gewoon vertikt om nog op z'n werk te verschijnen, kan niemand hem dwingen.
Ik heb ironisch genoeg ook nog nooit rechtser dan D66 gestemd. Ik ben sociaal-liberaal ingesteld, maar in tegenstelling tot de vele naïevelingen en wensdenkers ben ik wél kritisch over onderwerpen als de falende EU, de al decennia durende dramatisch slechte integratie van moslims en de ongebreidelde toestroom van asielzoekers.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan.
De aap komt uit de mouw (al tijden overigens, ook wat betreft het racisme debat). Men polariseert erop los en blijkt helemaal niet zo progressief en democratisch als men zich bij links graag voordoet.
Ik ben behoorlijk links ingesteld, maar op een site als Joop - die toch links zou moeten zijn - ben ik daar uitgemaakt voor populist, racist, rechtsextremist etc.
Terwijl je vanuit links perspectief juist behoorlijk veel kanttekeningen zou moeten kunnen plaatsen bij de EU.
Maar ondertussen wel ouderen en lager opgeleiden willen uitsluiten van referenda...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat vooral ernstig is, is dat sommige figuren niet meer inzien hoe extreem-links / idealistisch hun eigen houding is. Ze hebben een bepaalde opvatting en die is heilig. Alles wat niet in dat plaatje past, wordt afgeknald. Tactieken zijn onder meer: wegkijken, de tegenstander in een kwaad daglicht zetten. We zagen dat ook met die Duitse politieagente en journalist Weird Duk die daar een artikel over schreef voor het AD. Duk werd meteen als een soort nazi neergezet.
Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan. Overigens niet alleen op Joop, ook op een linkse site als Sargasso.
De aap komt uit de mouw (al tijden overigens, ook wat betreft het racisme debat). Men polariseert erop los en blijkt helemaal niet zo progressief en democratisch als men zich bij links graag voordoet.
Ik ben behoorlijk links ingesteld, maar op een site als Joop - die toch links zou moeten zijn - ben ik daar uitgemaakt voor populist, racist, rechtsextremist etc.
Terwijl je vanuit links perspectief juist behoorlijk veel kanttekeningen zou moeten kunnen plaatsen bij de EU.
Op wie doel je? De linksen of de rechtsen? Want in beide kampen zitten mensen die dat willen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel ouderen en lager opgeleiden willen uitsluiten van referenda...
Gelukkig vertegenwoordigt Joop niet heel links Nederland. Integendeel.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef thekolere het volgende:
[..]
Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.
En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef thekolere het volgende:
[..]
Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.
Juist. De AEX is 0.5 % hoger geeindigd dan een week eerder. De FTSE 3.15% lager.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als zich dat allemaal zo makkelijk laat voorspellen hadden we nog nooit een economische crisis gehad.
Valt wel mee, de ervaring leert dat je dat label vooral krijgt opgeplakt als je idiote dingen roept. Bijvoorbeeld dat Rutte een landverrader is en de kogel verdient. Of dat de elite uit is op een witte genocide.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.
Wat mij de laatste tijd steeds vaker opvalt, is dat realisme doodleuk wordt gelabeld als "extreem-rechts". De mensen die deze labeltjes plakken, laten helaas na om zichzelf een spiegel voor te houden en zich af te vragen of de eigen opvattingen niet een tikkeltje (te) extreem-links zijn.
Wat iemand qua politieke beslissingen realisme is nogal afhankelijk van zijn politieke denkbeelden. Wat jij realisme vindt, vinden zijj exreem-rechts. Wat zij realisme vinden, vind jij extreem-links. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, denk ik dan.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.
Wat mij de laatste tijd steeds vaker opvalt, is dat realisme doodleuk wordt gelabeld als "extreem-rechts". De mensen die deze labeltjes plakken, laten helaas na om zichzelf een spiegel voor te houden en zich af te vragen of de eigen opvattingen niet een tikkeltje (te) extreem-links zijn.
Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bremain kamp. Als je alles een beetje gevolgd had mag je pas meedoen met een universitaire opleiding en je moet jonger dan 45 jaar zijn. Dat was een beetje de trend in de topics.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op wie doel je? De linksen of de rechtsen? Want in beide kampen zitten mensen die dat willen.
Daarom begrijp ik de reacties op Joop niet. De EU is één grote lobby van grote en machtige bedrijven. Deze bedrijven hebben maling aan hun werknemers. Het liefst geen rechten en terug naar de 19e eeuw.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig vertegenwoordigt Joop niet heel links Nederland. Integendeel.
Idem dito. Vooral die neoliberale agenda. Valt niet te rijmen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.
Maar ik noem het meer 'politiek correct links'. Je vindt ze veel bij de PvdA en GroenLinks volgens mij, en ook deels bij D'66, en bij DENK natuurlijk.
Ze polariseren in het racisme / zwarte piet debat, zijn extreem en kritiekloos pro-EU (en negeren daar de neoliberale agenda ervan) omdat kritiek op de EU wordt gelabeld als extreemrechts omdat GeenStijl zich daarmee inlaat. Kritiek op de EU is dus bij voorbaat verdacht en populistisch.
Precies. Maar op Joop is al tijden geen aandacht meer voor sociaal-economische problemen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:42 schreef thekolere het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik de reacties op Joop niet. De EU is één grote lobby van grote en machtige bedrijven. Deze bedrijven hebben maling aan hun werknemers. Het liefst geen rechten en terug naar de 19e eeuw.
Ik heb niet alle topics gevolgd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het bremain kamp. Als je alles een beetje gevolgd had mag je pas meedoen met een universitaire opleiding en je moet jonger dan 45 jaar zijn. Dat was een beetje de trend in de topics.
Hot item nu natuurlijk dus $$$quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het gaat daar alleen nog over het zwarte piet en racisme debat / etnisch profileren, en pro-EU stukjes / anti-populistische stukjes (zo framen ze dat althans) om zich af te zetten tegen die stomme xenofoben en populisten.
Heb je voorbeelden van dat soort reacties hier op Fok!?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.
Maar ik noem het meer 'politiek correct links'. Je vindt ze veel bij de PvdA en GroenLinks volgens mij, en ook deels bij D'66, en bij DENK natuurlijk.
Ze polariseren in het racisme / zwarte piet debat, zijn extreem en kritiekloos pro-EU (en negeren daar de neoliberale agenda ervan) omdat kritiek op de EU wordt gelabeld als extreemrechts omdat GeenStijl zich daarmee inlaat. Kritiek op de EU is dus bij voorbaat verdacht en populistisch.
Van Joele vond gisteren maar dat ze de eurotunnel open moesten zetten zodat voor straf al die immigranten er doorheen kunnen naar UK toe, kijken hoe ze dat oplossen....quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies. Maar op Joop is al tijden geen aandacht meer voor sociaal-economische problemen.
Het gaat daar alleen nog over het zwarte piet en racisme debat / etnisch profileren, en pro-EU stukjes / anti-populistische stukjes (zo framen ze dat althans) om zich af te zetten tegen die stomme xenofoben en populisten.
Ik heb het over de site Joop.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van dat soort reacties hier op Fok!?
Ik snap je punt, maar wat ik signaleer, is nadrukkelijk dat realisme (niet wat ik realistisch, maar wat werkelijk realisme is) wordt geframed als extreem-rechts. Dat boek van die Duitse politie-agente, over haar dagelijkse bevindingen in de praktijk, is een uitstekend voorbeeld. Ze zijn er als de kippen om haar - en de journalist die er een artikel over schrijft - te framen als extreem-rechts.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat iemand qua politieke beslissingen realisme is nogal afhankelijk van zijn politieke denkbeelden. Wat jij realisme vindt, vinden zijj exreem-rechts. Wat zij realisme vinden, vind jij extreem-links. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, denk ik dan.
en EU bijdrage. Dat verklaart wellicht ook één en ander.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:47 schreef thekolere het volgende:
[..]
Joop.nl gefinancierd met belastinggeld.
Kachel ---> branden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en EU bijdrage. Dat verklaart wellicht ook één en ander.
Ik ken haar boek niet, dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar wat ik signaleer, is nadrukkelijk dat realisme (niet wat ik realistisch, maar wat werkelijk realisme is) wordt geframed als extreem-rechts. Dat boek van die Duitse politie-agente, over haar dagelijkse bevindingen in de praktijk, is een uitstekend voorbeeld. Ze zijn er als de kippen om haar - en de journalist die er een artikel over schrijft - te framen als extreem-rechts.
Mijn conclusie is dan dat sommige mensen de ongemakkelijke waarheid liever niet onder ogen zien en daarom maar met modder gaan smijten.
Dat was de journalist die later heeft aangegeven een en ander behoorlijk aangedikt te hebben? Die bedoel je?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar wat ik signaleer, is nadrukkelijk dat realisme (niet wat ik realistisch, maar wat werkelijk realisme is) wordt geframed als extreem-rechts. Dat boek van die Duitse politie-agente, over haar dagelijkse bevindingen in de praktijk, is een uitstekend voorbeeld. Ze zijn er als de kippen om haar - en de journalist die er een artikel over schrijft - te framen als extreem-rechts.
Mijn conclusie is dan dat sommige mensen de ongemakkelijke waarheid liever niet onder ogen zien en daarom maar met modder gaan smijten.
Nogmaals.. Het is geen 80/20 hè. Eerder 50/50.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waaruit leid je af dat ik verbaasd ben? Het zou een beetje raar zijn om verbaasd te zijn over iets dat de laatste jaren op diverse plaatsen in Europa structureel gebeurt, namelijk het negeren van de wil van de bevolking.
Het gebeurt in Nederland, as we speak. Het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne is een perfect voorbeeld. Er is voldoende opkomst, de uitslag is kraakhelder. Maar in plaats van een streep door dat verdrag, is Rutte druk doende om een werkbare oplossing te bedenken. De uitkomst zal zijn dat Nederland wél ratificeert. Precies zoals in 2005 na het verwerpen van de Europese Grondwet ook gebeurde.
Verbaasd? In de verste verte niet. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van Europese "democratie" anno 21e eeuw: macht centraliseren, de burger steeds verder op afstand zetten en zijn mening straal negeren. Dat is gewoon een patroon.
Die neoliberale agenda valt niet te rijmen, maar de kritiekloze houding ten opzichte van de islam ook niet. De islam is een zeer haatdragende, intolerante en zelfs gewelddadige religie. Veel moslims (niet alle, maar wel een flink deel) integreren slecht, staan negatief tegenover onze samenleving en tegenover allerlei minderheden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef thekolere het volgende:
[..]
Idem dito. Vooral die neoliberale agenda. Valt niet te rijmen.
Verantwoordelijkheid nemen? Of laten we dat aan anderen over?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:52 schreef agter het volgende:
[..]
Nogmaals.. Het is geen 80/20 hè. Eerder 50/50.
Wat zouden ze moeten doen volgens jou, waarbij ook de andere helft recht gedaan wordt?
Die heb ik dan gemist in de Brexitreeks, maar over het algemeen buitelde men overelkaar heen om de uitslag op een dusdanige wijze belachelijk te maken waardoor het uiteindelijk de schuld van de lager opgeleiden en de bejaarden was. Dus die club kon dan maar beter het kiesrecht worden ontnomen zodat het een eventuele tweede keer beter (lees: de uitslag past dan wel in het bremain straatje) ging.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb niet alle topics gevolgd.
Wel heb ik het afgelopen jaar verschillende topics zien langskomen over censuskiesrecht, op kiesrecht op basis van IQ, en daar zijn dan steeds voorstanders voor vanuit zowel rechtse of linkse hoek.
Volgens mij zag ik b.v. in één van de Brexittopics Janmetdekorteachternaam pleiten voor censuskiesrecht. Dus in beide kampen komt het voor.
Ik heb wel een oplossing: Noord-ierland bij Ierland. Schotland onafhankelijk en laten toetreden tot de EU. Engeland en Wales uit de EU. Daarmee doe je recht aan de meerderheden in de afzonderlijke delen van het VK.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:52 schreef agter het volgende:
[..]
Wat zouden ze moeten doen volgens jou, waarbij ook de andere helft recht gedaan wordt?
Eens.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel een oplossing: Noord-ierland bij Ierland. Schotland onafhankelijk en laten toetreden tot de EU. Engeland en Wales uit de EU. Daarmee doe je recht aan de meerderheden in de afzonderlijke delen van het VK.
Belangen van immigranten (niet eens vluchtelingen, maar gewoon economische gelukszoekers) voorop zetten is tegenwoordig mode in dergelijke kringen. Niet alleen in de media, maar ook bij de bijbehorende politieke partijen. Opkomen voor de belangen van arbeiders, zoals de naam PvdA veronderstelt, is naar de achtergrond verdwenen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van Joele vond gisteren maar dat ze de eurotunnel open moesten zetten zodat voor straf al die immigranten er doorheen kunnen naar UK toe, kijken hoe ze dat oplossen....
Beetje zoals bepaalde FOK!ker die het na de uitslag bekend werd over onrendabelenfeestjes had.
Die krijgen ze nu toch, het Brexit kamp mag gaan onderhandelen waar ze voor gestreden hebbenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid nemen? Of laten we dat aan anderen over?
Schotland koerst aan op breuk met VK en lid blijven van EU.quote:
Wat Wombcat zegt klopt, in zoverre, 15 jaar geleden was het vooral rechts die dit zei, tegenwoordig zijn het de linksen die dit zeggen. En dat is nog wel het meest stuitende aan het discours heden ten dage. Links is gewoon veranderd in wat ik als rechts eng zag een jaar of 10-15 jaar geleden. En ze hebben het niet door.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die heb ik dan gemist in de Brexitreeks, maar over het algemeen buitelde men overelkaar heen om de uitslag op een dusdanige wijze belachelijk te maken waardoor het uiteindelijk de schuld van de lager opgeleiden en de bejaarden was. Dus die club kon dan maar beter het kiesrecht worden ontnomen zodat het een eventuele tweede keer beter (lees: de uitslag past dan wel in het bremain straatje) ging.
Hell, er kwam zelfs iemand voorbij die er voor pleitte dat de stemmen van de hoger opgeleiden maar voor 3 moesten tellen...
De uitslag respecteren en uit de EU stappen. Het idee van een referendum is niet dat er recht moet worden gedaan aan het verliezende kamp. Het is een simple ja-/nee-vraag. Meeste stemmen tellen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:52 schreef agter het volgende:
[..]
Prima voorbeeld. En zulke figuren zie je hier op FOK! ook. Ik ben opgehouden met ze serieus te nemen, laat staan er nog op te reageren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef thekolere het volgende:
Lees de column van deze man.
http://www.joop.nl/opinie(...)ionalisme-mag-kosten
Zet 52% van de bevolking weg als racist en xenofoob. Zeer eng heerschap.
Ik zie hier op Fok toch echt nog regelmatig ook rechtsen dit zeggen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat Wombcat zegt klopt, in zoverre, 15 jaar geleden was het vooral rechts die dit zei, tegenwoordig zijn het de linksen die dit zeggen. En dat is nog wel het meest stuitende aan het discours heden ten dage. Links is gewoon veranderd in wat ik als rechts eng zag een jaar of 10-15 jaar geleden. En ze hebben het niet door.
Noord Ierland, Engeland en Wales waren net zo goed verdeeld. De enige die echt duidelijk was was Schotland. Daarom gaat die Schotse exit er wel komen denk ik, Noord Ierland is echter veel meer verdeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel een oplossing: Noord-ierland bij Ierland. Schotland onafhankelijk en laten toetreden tot de EU. Engeland en Wales uit de EU. Daarmee doe je recht aan de meerderheden in de afzonderlijke delen van het VK.
Hoop feitelijk nonsense ook nog.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima voorbeeld. En zulke figuren zie je hier op FOK! ook. Ik ben opgehouden met ze serieus te nemen, laat staan er nog op te reageren.
Maar er verandert niks.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoop feitelijk nonsense ook nog.
Maar goed, punt is dat het discours zeer heftig onder druk ligt dus.
Oldschool dan, rechtsliberalen. Ik zag dat 10-15 jaar geleden veel voorbij komen, omdat links stemmen voor de onrendabelen was.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie hier op Fok toch echt nog regelmatig ook rechtsen dit zeggen.
Ook, maar het ging me even om dit specifieke (brexit/ bremain) geval. Ook tijdens het Oekraine referendum zag je het gebeuren dat de zelfverklaarde linkse intellectuelen opleidingsniveau en alles de schuld begonnen te geven en dat die vuilnismannen en ander laag opgeleid gepeupel voortaan maar beter thuis moest blijven.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie hier op Fok toch echt nog regelmatig ook rechtsen dit zeggen.
Dat gedoe eromheen is zo kinderachtig, werkelijkwaar.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die krijgen ze nu toch, het Brexit kamp mag gaan onderhandelen waar ze voor gestreden hebben.
Dat ze dat niet willen is hun eigen probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |