Ja, volledig. En de teneur is duidelijk: de politiek veegt straks gewoon hun reet af met de uitslag. Er rollen misschien wat koppen, maar daarna gaat iedereen weer vrolijk over tot de orde van de dag. Er verandert niks.quote:
Je doet aan geschiedvervalsing. Het is 52-48, geen 50-50.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:52 schreef agter het volgende:
[..]
Wat verwacht je zelf?
Het is 50/50 en geen 80/20.
Ik denk dat men er nu niet aan ontkomt om wel iets te veranderen, en dat is het positieve.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, volledig. En de teneur is duidelijk: de politiek veegt straks gewoon hun reet af met de uitslag. Er rollen misschien wat koppen, maar daarna gaat iedereen weer vrolijk over tot de orde van de dag. Er verandert niks.
En dat laatste is misschien nog wel het meest schrijnende. Want nu het VK voor een Brexit stemt, zijn eurofielen ineens tot zelfreflectie in staat. Ze benoemen zaken aan de EU die niet deugen en die voor verbetering vatbaar zijn. Zaken waaraan gewerkt zou moeten worden. Maar aangezien de uitkomst straks is dat het VK gewoon EU-lid blijft, verandert er niks. Ook niet aan die (democratische en andere) tekortkomingen.
Het zijn vaak juist deze mensen die heel goed weten dat de EU veranderd moet worden en wat er fout aan is. Je stelt nu een stropop op.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, volledig. En de teneur is duidelijk: de politiek veegt straks gewoon hun reet af met de uitslag. Er rollen misschien wat koppen, maar daarna gaat iedereen weer vrolijk over tot de orde van de dag. Er verandert niks.
En dat laatste is misschien nog wel het meest schrijnende. Want nu het VK voor een Brexit stemt, zijn eurofielen ineens tot zelfreflectie in staat. Ze benoemen zaken aan de EU die niet deugen en die voor verbetering vatbaar zijn. Zaken waaraan gewerkt zou moeten worden. Maar aangezien de uitkomst straks is dat het VK gewoon EU-lid blijft, verandert er niks. Ook niet aan die (democratische en andere) tekortkomingen.
iddquote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je doet aan geschiedvervalsing. Het is 52-48, geen 50-50.
Het artikel van The Guardian moet uiteraard nog bewaarheid worden, maar het laat weinig aan duidelijkheid te wensen over. Men dronk een glas, men deed een plas en alles bleef zoals het was.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:56 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik denk dat men er nu niet aan ontkomt om wel iets te veranderen, en dat is het positieve.
Maar waar maak jij uit op dat het VK EU lid blijft? Dat zal moeilijk worden voor ze.
Waarom ben je verbaasd?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het artikel van The Guardian moet uiteraard nog bewaarheid worden, maar het laat weinig aan duidelijkheid te wensen over. Men dronk een glas, men deed een plas en alles bleef zoals het was.
En zonder Brexit kun je die veranderingen ook wel op je buik schrijven.
Zo'n 1,3 miljoen stemmen meer dan het Remain-kamp. De suggestie van 50-50 wekken is ronduit belachelijk. Als het 50,3 om 49,7 was geweest, had ik dat kunnen begrijpen, maar het verschil tussen Leave en Remain is bijna 4 procent.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:58 schreef agter het volgende:
[..]
idd
Geen overweldigende meerderheid dus.
Ze moeten inderdaad hun abonnement nog opzeggen, maar het wordt wel erg moeilijk om dat nu niet te doen hoor. Hoewel misschien dat tweede referendum daarin nog een rol kan gaan spelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het artikel van The Guardian moet uiteraard nog bewaarheid worden, maar het laat weinig aan duidelijkheid te wensen over. Men dronk een glas, men deed een plas en alles bleef zoals het was.
En zonder Brexit kun je die veranderingen ook wel op je buik schrijven.
Ja, net als gister. Toen ben ik ook maar gekapt. Zal niet lang meer duren nu of ik ben weer weg.quote:
Ik reageerde op een algemene stelling over onze volksvertegenwoordigers. Maar de Britten hebben ook een mandaatkwestie, aangezien draagvlak en mandaat uiteenlopen. Dat kon niet duurzaam zo doorgaan en dat hebben ze opgelost met een referendum.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het VK en de Brexit., en dan met name over de oproep tot een tweede referendum.
Het VK heeft niet eens een grondwet, dus die kan het britse parlement ook niet overtreden.
Nou, briljant opgelost. Het is nu allemaal volledig duidelijk en iedereen is tevredenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik reageerde op een algemene stelling over onze volksvertegenwoordigers. Maar de Britten hebben ook een mandaatkwestie, aangezien draagvlak en mandaat uiteenlopen. Dat kon niet duurzaam zo doorgaan en dat hebben ze opgelost met een referendum.
Waaruit leid je af dat ik verbaasd ben? Het zou een beetje raar zijn om verbaasd te zijn over iets dat de laatste jaren op diverse plaatsen in Europa structureel gebeurt, namelijk het negeren van de wil van de bevolking.quote:
Zeer raak, maar dit soort debiel partijpolitiek gepalaver leidt ertoe dat de Britse economie compleet verlamd raakt. Ze moeten gewoon zo snel mogelijk oprotten uit de EU in plaats van zich met dit soort flauwekul bezig te houden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)ote#comment-77205935
Ik denk een zeer rake analyse.
Ja, gevaarlijk middel.... Vol sentimenten en oneigenlijke argumenten des volks....quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik reageerde op een algemene stelling over onze volksvertegenwoordigers. Maar de Britten hebben ook een mandaatkwestie, aangezien draagvlak en mandaat uiteenlopen. Dat kon niet duurzaam zo doorgaan en dat hebben ze opgelost met een referendum.
Zo gaat het tegenwoordig steeds op FOK! - Heb je een kritische mening over thema's als de EU of de toestroom van asielzoekers, dan is het frame meteen dat je extreem-rechts bent en PVV moet stemmen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, net als gister. Toen ben ik ook maar gekapt. Zal niet lang meer duren nu of ik ben weer weg.
Begin was al gelegd door mij met een Holocaustbagatelliseerder te vergelijken.
De antidemocraten zijn nog wat gefrustreerd aan het stampvoeten want die kunnen niet met verlies omgaan, maar dat boeit verder niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, briljant opgelost. Het is nu allemaal volledig duidelijk en iedereen is tevreden
Ergens wel ernstige zaak idd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gaat het tegenwoordig steeds op FOK! - Heb je een kritische mening over thema's als de EU of de toestroom van asielzoekers, dan is het frame meteen dat je extreem-rechts bent en PVV moet stemmen.
Ik denk dat de kans nu groter is geworden dat Nederland niet rafificeert. En met gesprekken over toetreding van Turkije zal men nu ook wel uitkijken.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waaruit leid je af dat ik verbaasd ben? Het zou een beetje raar zijn om verbaasd te zijn over iets dat de laatste jaren op diverse plaatsen in Europa structureel gebeurt, namelijk het negeren van de wil van de bevolking.
Het gebeurt in Nederland, as we speak. Het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne is een perfect voorbeeld. Er is voldoende opkomst, de uitslag is kraakhelder. Maar in plaats van een streep door dat verdrag, is Rutte druk doende om een werkbare oplossing te bedenken. De uitkomst zal zijn dat Nederland wél ratificeert. Precies zoals in 2005 na het verwerpen van de Europese Grondwet ook gebeurde.
Verbaasd? In de verste verte niet. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van Europese "democratie" anno 21e eeuw: macht centraliseren, de burger steeds verder op afstand zetten en zijn mening straal negeren. Dat is gewoon een patroon.
Dat is bepaald niet wat er staat...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De uitkomst is dus gewoon weer: we vegen onze reet af met de democratisch tot stand gekomen uitslag; we negeren de wil van de bevolking.
Ik vind het eerlijk gezegd ook uitermate zwak van Cameron dat 'ie eerst zegt dat de uitkomst van het referendum leidend is, maar vervolgens vertikt om het uit te voeren. Want dat is wat hij in feite doet. Hij legt de kiezer een keuze voor, maar op het moment dat de keuze hem niet bevalt en hij doorheeft dat 'ie een gruwelijke puinhoop heeft gecreëerd, zegt 'ie "oeps, foutje, ik ben weg.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zeer raak, maar dit soort debiel partijpolitiek gepalaver leidt ertoe dat de Britse economie compleet verlamd raakt. Ze moeten gewoon zo snel mogelijk oprotten uit de EU in plaats van zich met dit soort flauwekul bezig te houden.
En niet omdat men de wil van het volk nu voorop stelt of zo. Gewoon om strategische redenen. Zodat niet meer landen uit de EU stappen. Politiek is politiek.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:09 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans nu groter is geworden dat Nederland niet rafificeert. En met gesprekken over toetreding van Turkije zal men nu ook wel uitkijken.
Dat dacht ik ook maar hij reageerde bevestigend op mijn vraag of hij het stuk gelezen hadquote:
Geschreven voor het referendum.quote:So what will Parliament do in the event of a referendum vote for Brexit? Reading suggests it will depend very much on the size of the majority and the turnout. If the vote was 60 to 40 to leave on a turnout of 80%, MPs might feel obliged to support a Bill for exiting because there was so much popular support.
But if the vote was 51 to 49 on a turnout of 50%, they could legitimately argue that only just over 25% of the population had actively supported Brexit, and supporting a Bill to leave would be too big a step to take on the basis of such thin support. So, even if he wanted to, David Cameron could not get such a bill through the Commons, let alone the Lords. Prime Minister Boris Johnson, if he were to topple Cameron, would have even less chance.
Wat vooral ernstig is, is dat sommige figuren niet meer inzien hoe extreem-links / idealistisch hun eigen houding is. Ze hebben een bepaalde opvatting en die is heilig. Alles wat niet in dat plaatje past, wordt afgeknald. Tactieken zijn onder meer: wegkijken, de tegenstander in een kwaad daglicht zetten. We zagen dat ook met die Duitse politieagente en journalist Weird Duk die daar een artikel over schreef voor het AD. Duk werd meteen als een soort nazi neergezet.quote:
Interessant en correct. Maar na alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd wordt dat toch moeilijk om te verkopen aan de stemmers....quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar hij reageerde bevestigend op mijn vraag of hij het stuk gelezen had
Overigens:
http://www.standard.co.uk(...)-leave-a3272621.html
[..]
Geschreven voor het referendum.
Nonsens Elfje, dat gebeurt enkel als je grote groepen om hun geloof wilt deporteren...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat vooral ernstig is, is dat sommige figuren niet meer inzien hoe extreem-links / idealistisch hun eigen houding is. Ze hebben een bepaalde opvatting en die is heilig. Alles wat niet in dat plaatje past, wordt afgeknald. Tactieken zijn onder meer: wegkijken, de tegenstander in een kwaad daglicht zetten. We zagen dat ook met die Duitse politieagente en journalist Weird Duk die daar een artikel over schreef voor het AD. Duk werd meteen als een soort nazi neergezet.
Nee hoor, een kritische mening hebben is prima. Roepen dat "de elite uit is op een witte genocide" bijvoorbeeld, of dat Rutte de landverrader een kogel verdient, is echter van een hele andere categorie. Dan word je inderdaad niet echt serieus meer genomen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gaat het tegenwoordig steeds op FOK! - Heb je een kritische mening over thema's als de EU of de toestroom van asielzoekers, dan is het frame meteen dat je extreem-rechts bent en PVV moet stemmen.
Ach, ze vinden altijd wel weer een weg. Veel alternatieven hebben de kiezers ook al niet. En als kiezers het zo beu zijn dat ze uitwijken naar extreme partijen op de linker- of rechtervleugel spannen de gevestigde partijen desnoods samen, om zo de democratie de broodnodige spaken in het wiel te steken. Een goed voorbeeld is hoe links en rechts in Frankrijk samenwerkten om Front National van invloed af te houden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:17 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Interessant en correct. Maar na alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd wordt dat toch moeilijk om te verkopen aan de stemmers....
Cameron zag de beurs + Pond instorten en bedacht zich vervolgens dat het VK helemaal geen ervaring + kennis in huis heeft om dergelijke complexe economische onderhandelingen met de EU en anderen te houden; dat soort zaken zijn namelijk al 40 jaar uitbesteed aan de EU. Vervolgens schoof hij het maar door naar Johnson die vervolgens niks anders kon uitbrengen dat het allemaal maar 'rustig aan moest'. Wat een bespottelijke wanvertoning.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook uitermate zwak van Cameron dat 'ie eerst zegt dat de uitkomst van het referendum leidend is, maar vervolgens vertikt om het uit te voeren. Want dat is wat hij in feite doet. Hij legt de kiezer een keuze voor, maar op het moment dat de keuze hem niet bevalt en hij doorheeft dat 'ie een gruwelijke puinhoop heeft gecreëerd, zegt 'ie "oeps, foutje, ik ben weg.![]()
Dat is niet verantwoordelijkheid nemen, dat is je verantwoordelijkheid ontlopen. Hij zou nu artikel 50 in werking moeten zetten, de onderhandelingen voeren en pas daarna opstappen (tenzij hij bij de eerstvolgende verkiezingen wordt weggestemd).
quote:‘We kunnen deze gekte stoppen.’ Het Britse parlementslid David Lammy (Labourpartij) stelt dat niemand hoeft te luisteren naar de uitslag van het referendum.
‘We kunnen deze nachtmerrie stoppen door te stemmen in ons soevereine parlement’, aldus Lammy, ‘het referendum was bedoeld als advies, zonder bindende uitslag.’ Lammy wil dat het parlement volgende week stemt over het al dan niet verlaten van de Europese Unie. ‘Laten we onze economie niet vernietigen op basis van de leugens van Boris Johnson.’
Het is echter onwaarschijnlijk dat het Britse parlement zal beslissen over een Brexit of Bremain. De gevolgen van het referendum zijn al te groot, met het opstappen van premier David Cameron als belangrijkste voorbeeld.
Als het VK ondanks een nee-stem van de burgers gewoon in de EU blijft, is er voor de Nederlandse regering ook geen reden om een ander standpunt over het Oekraïne-verdrag in te nemen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:09 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans nu groter is geworden dat Nederland niet rafificeert. En met gesprekken over toetreding van Turkije zal men nu ook wel uitkijken.
Met slechtere voorwaarden ja, die rebate en uitzonderingspositie kunnen ze dan wel vergetenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:23 schreef Woestijnvos het volgende:
Slechte verliezers die petitie ondertekenaars, ze moeten maar met hun verlies leren leven.
Ze moeten de Brexit een kans geven en een aantal jaar zonder EU leven. Ze kunnen zich later altijd terug aansluiten.
Inderdaad. Uit electorale overwegingen een referendum houden en als de uitkomst niet bevalt, opstappenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Cameron zag de beurs + Pond instorten en bedacht zich vervolgens dat het VK helemaal geen ervaring + kennis in huis heeft om dergelijke complexe economische onderhandelingen met de EU en anderen te houden; dat soort zaken zijn namelijk al 40 jaar uitbesteed aan de EU. Vervolgens schoof hij het maar door naar Johnson die vervolgens niks anders kon uitbrengen dat het allemaal maar 'rustig aan moest'. Wat een bespottelijke wanvertoning.
Denk ik niet. Er is gezegd dat het niet renegotiable is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:23 schreef Woestijnvos het volgende:
Slechte verliezers die petitie ondertekenaars, ze moeten maar met hun verlies leren leven.
Ze moeten de Brexit een kans geven en een aantal jaar zonder EU leven. Ze kunnen zich later altijd terug aansluiten.
Ze hebben waarschijnlijk nog nooit geleerd om te "incasseren" waardoor alles verzelfsprekend is geworden. Een hele grote valkuil om je te laten leiden door nonchelance en te denken van "ach, een ander doet dat wel".quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:23 schreef Woestijnvos het volgende:
Door een enkeling of gebeurde dat toch op grotere schaal? Want ik kan daar niet zoveel van terugvinden eigenlijk. Je hebt er hier nog een topic over geopend, maar daar wordt het woord 'nazi' niet 1 keer genoemd. Kennelijk ben je zelf dingen nogal aan het uitvergroten of zelfs uit je duim aan het zuigen om degenen die het niet met je eens zijn in een bepaalde hoek te zetten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
We zagen dat ook met die Duitse politieagente en journalist Weird Duk die daar een artikel over schreef voor het AD. Duk werd meteen als een soort nazi neergezet.
Daarom zie ik ook wel wat in de ideeën van Johnson. Als historicus moet je mensen ook gewoon waarschuwen voor religies, ideologieën en de utopieën die zij propageren. Historicisme, dat weet iedere historicus die na de jaren 70 zijn opleiding heeft genoten, is niet de weg die we op moeten gaan. Heel mooi dat zo'n Johnson ook in die traditie van George Orwell past, althans hij is erdoor beïnvloed. Zal wel met de leeftijd te maken hebben, dat gedachtegoed heeft mij in de late jaren 80 ook beïnvloed. EU is een trein waarbij aan de handrem moet worden getrokken.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat vooral ernstig is, is dat sommige figuren niet meer inzien hoe extreem-links / idealistisch hun eigen houding is. Ze hebben een bepaalde opvatting en die is heilig. Alles wat niet in dat plaatje past, wordt afgeknald. Tactieken zijn onder meer: wegkijken, de tegenstander in een kwaad daglicht zetten. We zagen dat ook met die Duitse politieagente en journalist Weird Duk die daar een artikel over schreef voor het AD. Duk werd meteen als een soort nazi neergezet.
De realiteit zou echter wel eens kunnen zijn dat het VK prima functioneert wanneer het geen lidstaat meer is en alleen op een aantal fronten met de EU samenwerkt. Maar dat scenario is een ongemakkelijk vooruitzicht voor eurofielen en hun heilige geloof in de EU.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:23 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik zie niet in hoe een koning(in) het ontslag van een minister-president kan weigeren. Als Cameron het gewoon vertikt om nog op z'n werk te verschijnen, kan niemand hem dwingen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Inderdaad. Uit electorale overwegingen een referendum houden en als de uitkomst niet bevalt, opstappen![]()
Gaat het in het VK net zo als hier, dat de prime minister zijn ontslag aanbiedt aan de koningin? Dan zou ze zijn ontslag moeten weigeren.
Maar zal wel niet zo in elkaar zitten. Jammer,
Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan. Overigens niet alleen op Joop, ook op een linkse site als Sargasso.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het wordt met het uur zieligerquote:Parlementslid wil brexit in Lagerhuis stoppen
LONDEN - Een parlementslid van Labour wil het verlaten van de Europese Unie door Groot-Brittannië in het Lagerhuis verhinderen. ,,We moeten het niet doen", schreef David Lemmy zaterdag op Twitter.
,,Wij kunnen deze waanzin stoppen en deze nachtmerrie met een stemming in het parlement beëindigen", aldus Lemmy. Tenslotte is de uitkomst van een referendum niet bindend, aldus het Labourlid. Hij wil dat er komende week in de volksvertegenwoordiging een stemming over de kwestie wordt gehouden.
De Conservatieve premier David Cameron schreef zelf het referendum uit, waarvan de strekking politiek gezien niet valt te negeren. Hoewel hij in de aanloop naar de stemming zei hoe dan ook te zullen aanblijven, kondigde de premier daags na het referendum toch zijn ontslag aan.
Mee eens. Is gebeurd. Jammer voor de Britten omdat het ten koste van hun gaat. Goed voor ons denk ik. In ieder geval niet zo slecht als voor de Britten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
EU is een trein waarbij aan de handrem moet worden getrokken.
Het is inderdaad niet erg praktisch, maar bij iemand die er zo'n zooi van maakt en vervolgens zijn verantwoordelijkheid ontloopt, zou ik het wel mooi vinden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe een koning(in) het ontslag van een minister-president kan weigeren. Als Cameron het gewoon vertikt om nog op z'n werk te verschijnen, kan niemand hem dwingen.
Ik heb ironisch genoeg ook nog nooit rechtser dan D66 gestemd. Ik ben sociaal-liberaal ingesteld, maar in tegenstelling tot de vele naïevelingen en wensdenkers ben ik wél kritisch over onderwerpen als de falende EU, de al decennia durende dramatisch slechte integratie van moslims en de ongebreidelde toestroom van asielzoekers.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan.
De aap komt uit de mouw (al tijden overigens, ook wat betreft het racisme debat). Men polariseert erop los en blijkt helemaal niet zo progressief en democratisch als men zich bij links graag voordoet.
Ik ben behoorlijk links ingesteld, maar op een site als Joop - die toch links zou moeten zijn - ben ik daar uitgemaakt voor populist, racist, rechtsextremist etc.
Terwijl je vanuit links perspectief juist behoorlijk veel kanttekeningen zou moeten kunnen plaatsen bij de EU.
Maar ondertussen wel ouderen en lager opgeleiden willen uitsluiten van referenda...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan. Overigens niet alleen op Joop, ook op een linkse site als Sargasso.
De aap komt uit de mouw (al tijden overigens, ook wat betreft het racisme debat). Men polariseert erop los en blijkt helemaal niet zo progressief en democratisch als men zich bij links graag voordoet.
Ik ben behoorlijk links ingesteld, maar op een site als Joop - die toch links zou moeten zijn - ben ik daar uitgemaakt voor populist, racist, rechtsextremist etc.
Terwijl je vanuit links perspectief juist behoorlijk veel kanttekeningen zou moeten kunnen plaatsen bij de EU.
Op wie doel je? De linksen of de rechtsen? Want in beide kampen zitten mensen die dat willen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel ouderen en lager opgeleiden willen uitsluiten van referenda...
Gelukkig vertegenwoordigt Joop niet heel links Nederland. Integendeel.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef thekolere het volgende:
[..]
Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.
En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef thekolere het volgende:
[..]
Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.
Juist. De AEX is 0.5 % hoger geeindigd dan een week eerder. De FTSE 3.15% lager.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als zich dat allemaal zo makkelijk laat voorspellen hadden we nog nooit een economische crisis gehad.
Valt wel mee, de ervaring leert dat je dat label vooral krijgt opgeplakt als je idiote dingen roept. Bijvoorbeeld dat Rutte een landverrader is en de kogel verdient. Of dat de elite uit is op een witte genocide.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.
Wat mij de laatste tijd steeds vaker opvalt, is dat realisme doodleuk wordt gelabeld als "extreem-rechts". De mensen die deze labeltjes plakken, laten helaas na om zichzelf een spiegel voor te houden en zich af te vragen of de eigen opvattingen niet een tikkeltje (te) extreem-links zijn.
Wat iemand qua politieke beslissingen realisme is nogal afhankelijk van zijn politieke denkbeelden. Wat jij realisme vindt, vinden zijj exreem-rechts. Wat zij realisme vinden, vind jij extreem-links. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, denk ik dan.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.
Wat mij de laatste tijd steeds vaker opvalt, is dat realisme doodleuk wordt gelabeld als "extreem-rechts". De mensen die deze labeltjes plakken, laten helaas na om zichzelf een spiegel voor te houden en zich af te vragen of de eigen opvattingen niet een tikkeltje (te) extreem-links zijn.
Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bremain kamp. Als je alles een beetje gevolgd had mag je pas meedoen met een universitaire opleiding en je moet jonger dan 45 jaar zijn. Dat was een beetje de trend in de topics.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op wie doel je? De linksen of de rechtsen? Want in beide kampen zitten mensen die dat willen.
Daarom begrijp ik de reacties op Joop niet. De EU is één grote lobby van grote en machtige bedrijven. Deze bedrijven hebben maling aan hun werknemers. Het liefst geen rechten en terug naar de 19e eeuw.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig vertegenwoordigt Joop niet heel links Nederland. Integendeel.
Idem dito. Vooral die neoliberale agenda. Valt niet te rijmen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.
Maar ik noem het meer 'politiek correct links'. Je vindt ze veel bij de PvdA en GroenLinks volgens mij, en ook deels bij D'66, en bij DENK natuurlijk.
Ze polariseren in het racisme / zwarte piet debat, zijn extreem en kritiekloos pro-EU (en negeren daar de neoliberale agenda ervan) omdat kritiek op de EU wordt gelabeld als extreemrechts omdat GeenStijl zich daarmee inlaat. Kritiek op de EU is dus bij voorbaat verdacht en populistisch.
Precies. Maar op Joop is al tijden geen aandacht meer voor sociaal-economische problemen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:42 schreef thekolere het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik de reacties op Joop niet. De EU is één grote lobby van grote en machtige bedrijven. Deze bedrijven hebben maling aan hun werknemers. Het liefst geen rechten en terug naar de 19e eeuw.
Ik heb niet alle topics gevolgd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het bremain kamp. Als je alles een beetje gevolgd had mag je pas meedoen met een universitaire opleiding en je moet jonger dan 45 jaar zijn. Dat was een beetje de trend in de topics.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |