abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163294866
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Inderdaad. Uit electorale overwegingen een referendum houden en als de uitkomst niet bevalt, opstappen :r
Gaat het in het VK net zo als hier, dat de prime minister zijn ontslag aanbiedt aan de koningin? Dan zou ze zijn ontslag moeten weigeren.
Maar zal wel niet zo in elkaar zitten. Jammer,
Ik zie niet in hoe een koning(in) het ontslag van een minister-president kan weigeren. Als Cameron het gewoon vertikt om nog op z'n werk te verschijnen, kan niemand hem dwingen.
pi_163294892
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo gaat het tegenwoordig steeds op FOK! - Heb je een kritische mening over thema's als de EU of de toestroom van asielzoekers, dan is het frame meteen dat je extreem-rechts bent en PVV moet stemmen.
Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan. Overigens niet alleen op Joop, ook op een linkse site als Sargasso.

De aap komt uit de mouw (al tijden overigens, ook wat betreft het racisme debat). Men polariseert erop los en blijkt helemaal niet zo progressief en democratisch als men zich bij links graag voordoet.

Ik ben behoorlijk links ingesteld, maar op een site als Joop - die toch links zou moeten zijn - ben ik daar uitgemaakt voor populist, racist, rechtsextremist etc.

Terwijl je vanuit links perspectief juist behoorlijk veel kanttekeningen zou moeten kunnen plaatsen bij de EU.

Zoals men nu ook ineens tekeer gaat tegen ouderen en 'onrendabelen', erg typisch, en beschamend overigens...
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163294894
quote:
Parlementslid wil brexit in Lagerhuis stoppen

LONDEN - Een parlementslid van Labour wil het verlaten van de Europese Unie door Groot-Brittannië in het Lagerhuis verhinderen. ,,We moeten het niet doen", schreef David Lemmy zaterdag op Twitter.

,,Wij kunnen deze waanzin stoppen en deze nachtmerrie met een stemming in het parlement beëindigen", aldus Lemmy. Tenslotte is de uitkomst van een referendum niet bindend, aldus het Labourlid. Hij wil dat er komende week in de volksvertegenwoordiging een stemming over de kwestie wordt gehouden.

De Conservatieve premier David Cameron schreef zelf het referendum uit, waarvan de strekking politiek gezien niet valt te negeren. Hoewel hij in de aanloop naar de stemming zei hoe dan ook te zullen aanblijven, kondigde de premier daags na het referendum toch zijn ontslag aan.
Het wordt met het uur zieliger :')
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:31:01 #104
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_163294905
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

EU is een trein waarbij aan de handrem moet worden getrokken.
Mee eens. Is gebeurd. Jammer voor de Britten omdat het ten koste van hun gaat. Goed voor ons denk ik. In ieder geval niet zo slecht als voor de Britten.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_163294919
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe een koning(in) het ontslag van een minister-president kan weigeren. Als Cameron het gewoon vertikt om nog op z'n werk te verschijnen, kan niemand hem dwingen.
Het is inderdaad niet erg praktisch, maar bij iemand die er zo'n zooi van maakt en vervolgens zijn verantwoordelijkheid ontloopt, zou ik het wel mooi vinden.
pi_163294983
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan.

De aap komt uit de mouw (al tijden overigens, ook wat betreft het racisme debat). Men polariseert erop los en blijkt helemaal niet zo progressief en democratisch als men zich bij links graag voordoet.

Ik ben behoorlijk links ingesteld, maar op een site als Joop - die toch links zou moeten zijn - ben ik daar uitgemaakt voor populist, racist, rechtsextremist etc.

Terwijl je vanuit links perspectief juist behoorlijk veel kanttekeningen zou moeten kunnen plaatsen bij de EU.
Ik heb ironisch genoeg ook nog nooit rechtser dan D66 gestemd. Ik ben sociaal-liberaal ingesteld, maar in tegenstelling tot de vele naïevelingen en wensdenkers ben ik wél kritisch over onderwerpen als de falende EU, de al decennia durende dramatisch slechte integratie van moslims en de ongebreidelde toestroom van asielzoekers.

Wat linksmensen (waartoe ik mezelf als links van het midden-stemmer NIET reken) nalaten, is het uitpluizen van de effecten van de EU voor de gewone man. Zo geweldig gaat het namelijk niet. Vooral grote bedrijven varen er wel bij. En je weet wel hoe het daar tegenwoordig werkt: zelfs als er miljardenwinsten zijn, worden gewone mensen ontslagen. En het verschil tussen het loon van de gemiddelde werknemer en dat van de topman groeit steeds verder.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:34:40 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163294990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat vooral ernstig is, is dat sommige figuren niet meer inzien hoe extreem-links / idealistisch hun eigen houding is. Ze hebben een bepaalde opvatting en die is heilig. Alles wat niet in dat plaatje past, wordt afgeknald. Tactieken zijn onder meer: wegkijken, de tegenstander in een kwaad daglicht zetten. We zagen dat ook met die Duitse politieagente en journalist Weird Duk die daar een artikel over schreef voor het AD. Duk werd meteen als een soort nazi neergezet.
Maar ondertussen wel ouderen en lager opgeleiden willen uitsluiten van referenda...
pi_163295002
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niet alleen op FOK! ook op een site als Joop gaat men helemaal los en laat men alle remmen gaan. Overigens niet alleen op Joop, ook op een linkse site als Sargasso.

Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.
pi_163295042
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel ouderen en lager opgeleiden willen uitsluiten van referenda...
Op wie doel je? De linksen of de rechtsen? Want in beide kampen zitten mensen die dat willen.
pi_163295089
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef thekolere het volgende:

[..]

Veel zeer agressieve mensen op Joop. Een groot aantal bij het extreme af. Democratie alleen wanneer het in hun straat past.
Gelukkig vertegenwoordigt Joop niet heel links Nederland. Integendeel.
pi_163295101
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef thekolere het volgende:

[..]

En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.

Wat mij de laatste tijd steeds vaker opvalt, is dat realisme doodleuk wordt gelabeld als "extreem-rechts". De mensen die deze labeltjes plakken, laten helaas na om zichzelf een spiegel voor te houden en zich af te vragen of de eigen opvattingen niet een tikkeltje (te) extreem-links zijn.
pi_163295113
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als zich dat allemaal zo makkelijk laat voorspellen hadden we nog nooit een economische crisis gehad.
Juist. De AEX is 0.5 % hoger geeindigd dan een week eerder. De FTSE 3.15% lager.
pi_163295141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En over de islam zijn ze dan weer opvallend mild. Maar dat is meer iets voor een ander topic.

Wat mij de laatste tijd steeds vaker opvalt, is dat realisme doodleuk wordt gelabeld als "extreem-rechts". De mensen die deze labeltjes plakken, laten helaas na om zichzelf een spiegel voor te houden en zich af te vragen of de eigen opvattingen niet een tikkeltje (te) extreem-links zijn.
Valt wel mee, de ervaring leert dat je dat label vooral krijgt opgeplakt als je idiote dingen roept. Bijvoorbeeld dat Rutte een landverrader is en de kogel verdient. Of dat de elite uit is op een witte genocide.
pi_163295182
quote:

[..]

Wat iemand qua politieke beslissingen realisme is nogal afhankelijk van zijn politieke denkbeelden. Wat jij realisme vindt, vinden zijj exreem-rechts. Wat zij realisme vinden, vind jij extreem-links. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, denk ik dan.
pi_163295187
quote:

[..]

Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.

Maar ik noem het meer 'politiek correct links'. Je vindt ze veel bij de PvdA en GroenLinks volgens mij, en ook deels bij D'66, en bij DENK natuurlijk.

Ze polariseren in het racisme / zwarte piet debat, zijn extreem en kritiekloos pro-EU (en negeren daar de neoliberale agenda ervan) omdat kritiek op de EU wordt gelabeld als extreemrechts omdat GeenStijl zich daarmee inlaat. Kritiek op de EU is dus bij voorbaat verdacht en populistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:42:25 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163295218
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op wie doel je? De linksen of de rechtsen? Want in beide kampen zitten mensen die dat willen.
Het bremain kamp. Als je alles een beetje gevolgd had mag je pas meedoen met een universitaire opleiding en je moet jonger dan 45 jaar zijn. Dat was een beetje de trend in de topics.
pi_163295223
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gelukkig vertegenwoordigt Joop niet heel links Nederland. Integendeel.
Daarom begrijp ik de reacties op Joop niet. De EU is één grote lobby van grote en machtige bedrijven. Deze bedrijven hebben maling aan hun werknemers. Het liefst geen rechten en terug naar de 19e eeuw.
pi_163295283
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou, ik zelf beschouw me als zeer links. Ik stem SP of Partij voor de Dieren bijvoorbeeld.

Maar ik noem het meer 'politiek correct links'. Je vindt ze veel bij de PvdA en GroenLinks volgens mij, en ook deels bij D'66, en bij DENK natuurlijk.

Ze polariseren in het racisme / zwarte piet debat, zijn extreem en kritiekloos pro-EU (en negeren daar de neoliberale agenda ervan) omdat kritiek op de EU wordt gelabeld als extreemrechts omdat GeenStijl zich daarmee inlaat. Kritiek op de EU is dus bij voorbaat verdacht en populistisch.

Idem dito. Vooral die neoliberale agenda. Valt niet te rijmen.
pi_163295287
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:42 schreef thekolere het volgende:

[..]

Daarom begrijp ik de reacties op Joop niet. De EU is één grote lobby van grote en machtige bedrijven. Deze bedrijven hebben maling aan hun werknemers. Het liefst geen rechten en terug naar de 19e eeuw.
Precies. Maar op Joop is al tijden geen aandacht meer voor sociaal-economische problemen.

Het gaat daar alleen nog over het zwarte piet en racisme debat / etnisch profileren, en pro-EU stukjes / anti-populistische stukjes (zo framen ze dat althans) om zich af te zetten tegen die stomme xenofoben en populisten. :')
pi_163295294
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het bremain kamp. Als je alles een beetje gevolgd had mag je pas meedoen met een universitaire opleiding en je moet jonger dan 45 jaar zijn. Dat was een beetje de trend in de topics.
Ik heb niet alle topics gevolgd.
Wel heb ik het afgelopen jaar verschillende topics zien langskomen over censuskiesrecht, op kiesrecht op basis van IQ, en daar zijn dan steeds voorstanders voor vanuit zowel rechtse of linkse hoek.

Volgens mij zag ik b.v. in één van de Brexittopics Janmetdekorteachternaam pleiten voor censuskiesrecht. Dus in beide kampen komt het voor.
pi_163295306
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het gaat daar alleen nog over het zwarte piet en racisme debat / etnisch profileren, en pro-EU stukjes / anti-populistische stukjes (zo framen ze dat althans) om zich af te zetten tegen die stomme xenofoben en populisten. :')
Hot item nu natuurlijk dus $$$
Conscience do cost.
pi_163295326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van dat soort reacties hier op Fok!?
pi_163295340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies. Maar op Joop is al tijden geen aandacht meer voor sociaal-economische problemen.

Van Joele vond gisteren maar dat ze de eurotunnel open moesten zetten zodat voor straf al die immigranten er doorheen kunnen naar UK toe, kijken hoe ze dat oplossen....

Beetje zoals bepaalde FOK!ker die het na de uitslag bekend werd over onrendabelenfeestjes had.
I´m back.
pi_163295374
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van dat soort reacties hier op Fok!?
Ik heb het over de site Joop.

Op FOK! komen vergelijkbare reacties ook voor, met name in topics over zwarte piet of etnisch profileren. Maar voorbeelden heb ik even niet bij de hand, is alweer even geleden dat ik me in die discussie heb gemengd. :)
pi_163295380
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat iemand qua politieke beslissingen realisme is nogal afhankelijk van zijn politieke denkbeelden. Wat jij realisme vindt, vinden zijj exreem-rechts. Wat zij realisme vinden, vind jij extreem-links. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, denk ik dan.
Ik snap je punt, maar wat ik signaleer, is nadrukkelijk dat realisme (niet wat ik realistisch, maar wat werkelijk realisme is) wordt geframed als extreem-rechts. Dat boek van die Duitse politie-agente, over haar dagelijkse bevindingen in de praktijk, is een uitstekend voorbeeld. Ze zijn er als de kippen om haar - en de journalist die er een artikel over schrijft - te framen als extreem-rechts.

Mijn conclusie is dan dat sommige mensen de ongemakkelijke waarheid liever niet onder ogen zien en daarom maar met modder gaan smijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')