Echt hé, onbegrijpelijk hoe sommigen hier zo overdreven op reageren.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Les voor de volgende keer dan maar. Voortaan zal ik wel niks meer posten, ook niet als ik een relatie heb.
Zei de ene autist tegen de andere.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:26 schreef syndroom het volgende:
[..]
Echt hé, onbegrijpelijk hoe sommigen hier zo overdreven op reageren.
Bewijst maar weer dat 13 een ongeluksgetal is.
Nogal obvious, het is geen afgeschermd forum.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:25 schreef Deezertje het volgende:
Disclaimer: alles wat hier staat is voor iedereen te lezen.
Dit. Je mag heus wel je mening vormen over iemand. Maar dat houdt je voor je, althans gaat zoiets niet openbaar maken waar iedereen het kan lezen. Dan ben je gewoon en masse aan het roddelen over iemand anders. Precies wat je zelf niet wilt. Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:24 schreef Koral het volgende: Deezertje, niet iedereen voelt zich er prettig bij publiekelijk zo kwetsbaar op te stellen. Dat is wat mensen je hier proberen duidelijk te maken. Je zal gerust geen kwaad in de zin hebben maar je gaf gister ook aan een hekel te hebben aan roddelen. Dit komt in de buurt voor sommige mensen.
Wil je reageren op mijn vraag uit het vorige topic?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:28 schreef Deezertje het volgende:
En zoals eerder gezegd: op een ander forum met voornamelijk vrouwelijke gebruikers, worden letterlijk alle details besproken van dates, telefoongesprekken, mailtjes, appjes inclusief analyses van andere gebruikers daarop, en daar weten de mannen niet eens dat ze onderwerp van gesprek zijn. Dus mocht je een dame daten die weleens actief zou kunnen zijn op zo'n dergelijke site, check dan even of je niet publiekelijk wordt geanalyseerd.
Alleen met 'in het echt roddelen' is dat er altijd namen van personen worden genoemd zoals 'en ja Katja die heeft de hele snoeppot leeggegeten maar stopt er zelf niks nieuws in, wat een goedkope meid is dat toch!', hier dus niet. Ja, ze kan meelezen, maar normaal als iemand over jou roddelt hoor je dat als het goed is helemaal niet en dat is misschien wel nog erger.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nogal obvious, het is geen afgeschermd forum.
[..]
Dit. Je mag heus wel je mening vormen over iemand. Maar dat houdt je voor je, althans gaat zoiets niet openbaar maken waar iedereen het kan lezen. Dan ben je gewoon en masse aan het roddelen over iemand anders. Precies wat je zelf niet wilt. Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander niet.
Het gaat nu even om die ene vrouw die jij vanmiddag hebt ontmoet. Beter vraag je haar mening, als ze er geen problemen mee heeft dan prima. Als wel, geef dan je verontschuldigingen?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:28 schreef Deezertje het volgende:
En zoals eerder gezegd: op een ander forum met voornamelijk vrouwelijke gebruikers, worden letterlijk alle details besproken van dates, telefoongesprekken, mailtjes, appjes inclusief analyses van andere gebruikers daarop, en daar weten de mannen niet eens dat ze onderwerp van gesprek zijn. Dus mocht je een dame daten die weleens actief zou kunnen zijn op zo'n dergelijke site, check dan even of je niet publiekelijk wordt geanalyseerd.
En dat is een rechtvaardiging voor jouw indiscretie? 'Ja maar zij op het VIVA-forum zijn veel erger!'quote:Op zondag 12 juni 2016 23:28 schreef Deezertje het volgende:
Nee, deze week wel een bezoekje n.a.v. mijn studievoortgang. (zou morgen D-Day zijn?)quote:Op zondag 12 juni 2016 23:29 schreef habitue het volgende:
Bewijs #45.564 dat Deezertje professionele hulp nodig heeft. Ga je morgen nou je huisarts bellen Deezertje?
Dit was een verslag van de ontmoeting, ik ben zeker niet van plan om dat voor de komende meets te doen hoor.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:30 schreef Bananenpap het volgende:
Even voor de goede orde, want misschien begrijp je het echt niet met je ASS. Als je met iemand ontmoet en deze persoon vertelt iets persoonlijks waarmee ze zichzelf kwetsbaar opstelt is het echt not-done, zeker als het een lid is die meeleest, om die zaken dan voor haar hier neer te zetten. Daarmee toon je aan dat je niet te vertrouwen bent als vriend en zij zal zich voortaan wel twee keer bedenken als ze nog eens iets persoonlijks tegen je vertelt.
Kun jij je indenken dat niet iedereen er zit te wachten dat heel zijn/haar leven op een forum staat?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen met 'in het echt roddelen' is dat er altijd namen van personen worden genoemd zoals 'en ja Katja die heeft de hele snoeppot leeggegeten maar stopt er zelf niks nieuws in, wat een goedkope meid is dat toch!', hier dus niet. Ja, ze kan meelezen, maar normaal als iemand over jou roddelt hoor je dat als het goed is helemaal niet en dat is misschien wel nog erger.
Haar intentie was ook gewoon kijken wie er achter deze username schuilgaat. En over haar mening w.b.t. deze discussie/openbaring moet ze nog een nachtje slapen zei ze.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:31 schreef Koral het volgende:
[..]
Het gaat nu even om die ene vrouw die jij vanmiddag hebt ontmoet. Beter vraag je haar mening, als ze er geen problemen mee heeft dan prima. Als wel, geef dan je verontschuldigingen?
Dus je snapt wel degelijk dat je fout handelde?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit was een verslag van de ontmoeting, ik ben zeker niet van plan om dat voor de komende meets te doen hoor.
Ja inderdaad, meten met 2 maten noem ik dat.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:28 schreef Deezertje het volgende:
onbetrouwbare hond dat ben je..quote:Op zondag 12 juni 2016 23:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit was een verslag van de ontmoeting, ik ben zeker niet van plan om dat voor de komende meets te doen hoor.
Wie precies meet er met twee maten?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:33 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja inderdaad, meten met 2 maten noem ik dat.
Feitelijk doe ik niks fout, dat zou pas zijn als ik persoonlijke details neerzet. Zolang de user zelf niks zegt weten jullie niet over wie het gaat hoor.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:32 schreef Droopie het volgende:
dat zo'n user niet gewoon een ban krijgt ongelofelijk
Als het dan toch oké is om persoonlijke dingen van elkaar te delen. Jij gaf net via dm toe dat je een beetje aan het trollen bent nu. Kun je dan ook gewoon ophouden met stoken?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:33 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja inderdaad, meten met 2 maten noem ik dat.
Drukke week lees ik alweer.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, deze week wel een bezoekje n.a.v. mijn studievoortgang. (zou morgen D-Day zijn?)
DM's openbaar maken mag dan weer niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:34 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als het dan toch oké is om persoonlijke dingen van elkaar te delen. Jij gaf net via dm toe dat je een beetje aan het trollen bent nu. Kun je dan ook gewoon ophouden met stoken?
Nou, dan moet ze zich hier maar niet bekend maken. Lijkt me het beste dan.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Feitelijk doe ik niks fout, dat zou pas zijn als ik persoonlijke details neerzet. Zolang de user zelf niks zegt weten jullie niet over wie het gaat hoor.
Als ik de dame heb gekwetst biedt ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan en is dat een les voor de volgende keer. Niks meer neerzetten hier (en misschien met FOK! stoppen).quote:Op zondag 12 juni 2016 23:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
onbetrouwbare hond dat ben je..
met je excuses..overal verschuil je achter...
een onbetrouwbare laffe hond
Wat als het geen Fok gebruiker was geweest?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dus je snapt wel degelijk dat je fout handelde?
Asof je dat kanquote:Op zondag 12 juni 2016 23:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik de dame heb gekwetst biedt ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan en is dat een les voor de volgende keer. Niks meer neerzetten hier (en misschien met FOK! stoppen).
Nee, dat weet ik nu ook voor de volgende keer.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:35 schreef QIXL het volgende:
Deezer, er werd inderdaad gevraagd naar jouw mening van de meet. Ik snap dat jij dan ook je ongezouten mening vertelt van haar, omdat jij dit belangrijk vindt.
Echter wordt het niet gewaardeerd als je zoiets over haar zegt. Zij vertelt dit in vertrouwen tegen je en ze hoopt dit ook met alleen jou te hoeven delen. Het is dan wel geen geheim, maar niemand zou alles wat niet echt een geheim is op een openbaar forum willen roepen. Zelfs zonder naam en toenaam blijft dit roddelen en is gewoonweg onbeleefd
Een beter antwoord zou kunnen zijn: 'het was een gezellige meet, ik wil zeker vrienden met haar blijven, maar dat is alles'. Negatieve punten hoeven niet altijd benoemd te worden of gewoon zeggen dat je die liever niet in het openbaar bespreekt.
Dat is het punt van iedereen, oen. Het gaat om een fokster die meeleest, ga nou eens weg.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:35 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat als het geen Fok gebruiker was geweest?
Dat zou betekenen dat deel 3 van het stappenplan wel gesloten kan worden. Waarom zou Deezer geen verslag mogen plaatsen als anderen dat wel mogen?
Het punt is nou juist dat het wél een FOK!ster is.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:35 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat als het geen Fok gebruiker was geweest?
Dat zou betekenen dat deel 3 van het stappenplan wel gesloten kan worden. Waarom zou Deezer geen verslag mogen plaatsen als anderen dat wel mogen?
Even voor de duidelijkheid, aan mij hoef je geen veranwoording af te leggen. Probeer je slechts advies te geven. Zou jammer zijn als hierdoor een vriendschap de mist in gaat. Probeer haar grenzen te weten komen. Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen en oprechtheid, maar er is ook zo iets als te eerlijk of te open zijn. Niet iedereen kan of wil daar mee omgaan.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haar intentie was ook gewoon kijken wie er achter deze username schuilgaat. En over haar mening w.b.t. deze discussie/openbaring moet ze nog een nachtje slapen zei ze.
Top.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik nu ook voor de volgende keer.
quote:Op zondag 12 juni 2016 23:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen met 'in het echt roddelen' is dat er altijd namen van personen worden genoemd zoals 'en ja Katja die heeft de hele snoeppot leeggegeten maar stopt er zelf niks nieuws in, wat een goedkope meid is dat toch!', hier dus niet. Ja, ze kan meelezen, maar normaal als iemand over jou roddelt hoor je dat als het goed is helemaal niet en dat is misschien wel nog erger.
Als die Fokster jou iets persoonlijks vertelt en je daarmee in vertrouwen neemt moet je dat vertrouwen niet beschamen door het doodleuk openbaar te maken hier, achter haar rug om. Het enkele feit dat ze het zelf benoemt maakt niet dat jij vrij spel hebt het voor iedereen hier openbaar te maken.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat is een rechtvaardiging voor jouw indiscretie? 'Ja maar in het echt roddelen is veel erger!'
Klinkt beetje raar nu maar gewoon met geen verwachtingen en een open houding elkaar begroeten..quote:Op zondag 12 juni 2016 23:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Top.
Heb je verder een leuke dag gehad? Heb je nog wat nuttigs geleerd dat je helpt sociale contacten aan te gaan?
Dat klinkt goedquote:Op zondag 12 juni 2016 23:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klinkt beetje raar nu maar gewoon met geen verwachtingen en een open houding elkaar begroeten..
Zit jij nou quotes van mij te veranderen? Doe es niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Als die Fokster jou iets persoonlijks vertelt en je daarmee in vertrouwen neemt moet je dat vertrouwen niet beschamen door het doodleuk openbaar te maken hier, achter haar rug om. Het enkele feit dat ze het zelf benoemt maakt niet dat jij vrij spel hebt het voor iedereen hier openbaar te maken.
En toch doe je dat nu wel. Wat dames op het VIVA forum allemaal onderling bespreken is in deze niet relevant. Dat is van het niveau "maar hullie doen het ook!" En als 25 jarige volwassenen moet je dat niveau toch wel ontstegen zijn.
Snap je, kan je inzien dat de Fokster zoiets wellicht niet fijn vindt? Heb je überhaupt jezelf de vraag gesteld of je zoiets van jezelf door iemand anders klakkeloos laat openbaar maken?
Zolang er geen herleidbare details in staan zou ik er vrede mee hebben. Of het leuk om te lezen is, is een tweede.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Als die Fokster jou iets persoonlijks vertelt en je daarmee in vertrouwen neemt moet je dat vertrouwen niet beschamen door het doodleuk openbaar te maken hier, achter haar rug om. Het enkele feit dat ze het zelf benoemt maakt niet dat jij vrij spel hebt het voor iedereen hier openbaar te maken.
En toch doe je dat nu wel. Wat dames op het VIVA forum allemaal onderling bespreken is in deze niet relevant. Dat is van het niveau "maar hullie doen het ook!" En als 25 jarige volwassenen moet je dat niveau toch wel ontstegen zijn.
Snap je, kan je inzien dat de Fokster zoiets wellicht niet fijn vindt? Heb je überhaupt jezelf de vraag gesteld of je zoiets van jezelf door iemand anders klakkeloos laat openbaar maken?
Je kunt het ook zien als een succes. Deezertje die een punt snapt. Stop de persen.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:39 schreef Samzz het volgende:
Hij snapt het punt. Is het dan nu klaar? Sjonge, net een stel pitbulls hier.
Nee, ze heeft het zelf wellicht ook.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Hebben jullie het nog gehad over je ASS en wat verstandig is in het leren omgaan met?
Samzz wil ik wel meetenquote:Op zondag 12 juni 2016 23:38 schreef Bananenpap het volgende:
Nog andere mensen die zin hebben om Deezer te meeten?
Dat hij het snapt is positief. Erop doorgaan is dan niet meer nodig.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt het ook zien als een succes. Deezertje die een punt snapt. Stop de persen.
En toch gebeurt het.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat hij het snapt is positief. Erop doorgaan is dan niet meer nodig.
Mij wilde je ook ooit meeten, bedacht?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Samzz wil ik wel meetenEn strawberry.
Ik zit mobiel. Dus krijg geen nieuwe posts meequote:Op zondag 12 juni 2016 23:39 schreef Samzz het volgende:
Hij snapt het punt. Is het dan nu klaar? Sjonge, net een stel pitbulls hier.
Ja en dat is genoeg geweest. Hij snapt het. Let it go.quote:
dan is het toch juist goed om samen ervaringen te delen?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het zelf wellicht ook.
Je hebt niks verkeerds gezegd, gewoon niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik de dame heb gekwetst biedt ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan en is dat een les voor de volgende keer. Niks meer neerzetten hier (en misschien met FOK! stoppen).
Ja, hou er dan ook eens over op.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja en dat is genoeg geweest. Hij snapt het. Let it go.
Oh, dat wil ik nog steeds wel, alleen al om te zien of mijn verwachtingen kloppenquote:Op zondag 12 juni 2016 23:43 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Mij wilde je ook ooit meeten, bedacht?
Ik ben wel eens benieuwd wat voor verwachtingen je hebt, kun je mij niet gewoon weer ontblokken bij dm. Beetje kinderachtig.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Oh, dat wil ik nog steeds wel, alleen al om te zien of mijn verwachtingen kloppenEn nee geen verslag dan.
Oké. Misschien kunnen jullie elkaar daarin wat ondersteunenquote:Op zondag 12 juni 2016 23:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat deed ik alleen om aan te tonen dat zo'n redenatie (tis in het echt erger want je weet het dan niet) geen stand houdt. Vond jouw quote wel zo treffend en heb hem aangepast naar mijn idee.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zit jij nou quotes van mij te veranderen? Doe es niet.
Je weet wat ik over je denk: betweterig, en qua uiterlijk eveneens. Verwacht zo'n held op sokken.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben wel eens benieuwd wat voor verwachtingen je hebt, kun je mij niet gewoon weer ontblokken bij dm. Beetje kinderachtig.
Maar goeeeee, het was niet om te helpen.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:46 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik zou het ook niet prettig vinden als ik oprecht iemand probeer te helpen en dan dit teruglees
Lees Samzz haar bericht en je weet waaromquote:Op zondag 12 juni 2016 23:46 schreef Koral het volgende:
Godveriemand publiekelijk onzeker noemen en de pleuris breekt uit. Nu wordt er even verteld dat de dame in kwestie wellicht ook ass heeft en blijft het stil?
!!
Oh, hij snapt het toch niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:46 schreef Koral het volgende:
Godveriemand publiekelijk onzeker noemen en de pleuris breekt uit. Nu wordt er even verteld dat de dame in kwestie wellicht ook ass heeft en blijft het stil?
!!
Heb je je tros bananen al op?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:34 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als het dan toch oké is om persoonlijke dingen van elkaar te delen. Jij gaf net via dm toe dat je een beetje aan het trollen bent nu. Kun je dan ook gewoon ophouden met stoken?
Ik had beter kunnen zeggen: ze kan me daarmee niet helpen.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, hij snapt het toch niet.
Was ook niet zo handig ban je, Deezertje.
Whatevah, vast wel. Of was het een meet zo uit het nietsquote:Op zondag 12 juni 2016 23:48 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar goeeeee, het was niet om te helpen.
Toch moet ik heel intimiderend voor je zijn als je mij blokt.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je weet wat ik over je denk: betweterig, en qua uiterlijk eveneens. Verwacht zo'n held op sokken.
Nee hoor, ik werd je betweterigheid gewoon zat. Via DM was je nog wat hijgeriger ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Toch moet ik heel intimiderend voor je zijn als je mij blokt.
In het echte leven kom je zeker ook aandacht tekort ondanks je 'bruisend sociaal leven'?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:02 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind het gewoon niet zo tof om genegeerd te worden.
Waarom negeer je hem niet gewoon?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In het echte leven kom je zeker ook aandacht tekort ondanks je 'bruisend sociaal leven'?
Nounou, onze teddybeer begint eens van zich af te bijten, het werd tijd. Overigens is het wel grappig dat je hoogstwaarschijnlijk door mijn overmatig postgedrag denkt dat ik geen sociaal leven heb, maar het tegendeel is waar, ik sta er zelf soms ook van te kijken.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In het echte leven kom je zeker ook aandacht tekort ondanks je 'bruisend sociaal leven'?
En waarom zouden ze jou willen meeten? Ik lees hier af en toe nog mee maar blijf me verbazen over sommige dingen die jij zegt en post. Ik ken beide dames, en ik denk dat het voor hen net zo is. Maar corrigeer me als dat niet zo is samzz/straw?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Samzz wil ik wel meetenEn strawberry.
Ik heb je ook ooit een aanbod gedaan maar nooit iets gehoord. Nu ben ik benieuwd waarom dat is en wat jouw verwachtingen over mij zijn?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je weet wat ik over je denk: betweterig, en qua uiterlijk eveneens. Verwacht zo'n held op sokken.
Dat je het vooroordeel over je studie waarmaakt qua gezelligheidsgehalte. Je bent al wat ouder, maar van die studenten die met 22 al doen alsof ze heel wat voorstellen inclusief stoffige garderobe, tas en kapsel. Maar hey, dit is niet persoonlijkquote:Op maandag 13 juni 2016 00:26 schreef yats het volgende:
[..]
Ik heb je ook ooit een aanbod gedaan maar nooit iets gehoord. Nu ben ik benieuwd waarom dat is en wat jouw verwachtingen over mij zijn?
Nee klopt, wat dat betreft is iedereen natuurlijk bevooroordeeld. Met als enige verschil dat wij weten wanneer het netjes is om die vooroordelen voor je te houden en wanneer niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:45 schreef Moonraker2.0 het volgende:
Je zou nog eens verbaasd kunnen zijn hoe iemand in het echt kan zijn
daar ben je autist voor die zeggen zowat wat ze denken. Handig echter niet altijd...quote:Op maandag 13 juni 2016 00:47 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee klopt, wat dat betreft is iedereen natuurlijk bevooroordeeld. Met als enige verschil dat wij weten wanneer het netjes is om die vooroordelen voor je te houden en wanneer niet.
De banaan valt niet ver van de boom?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:29 schreef Bananenpap het volgende:
Ik kom er net achter dat ik dicht bij Syndroom in de buurt woon.
quote:Op maandag 13 juni 2016 00:50 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Er zal wel iets in ons zeewater zitten denk ik.
Dit zijn dingen die je gewoon echt niet kan posten als die meid dat niet zelf op FOK! heeft verteld. Zij kan zich op FOK! niet meer vertonen zonder dat ze bij iedereen bekend staat als een onzekere ASS'er.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijne enige echte jarenlange vriendschap was nog voor het pre-internettijdperk manquote:Op maandag 13 juni 2016 00:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dit zijn dingen die je gewoon echt niet kan posten als die meid dat niet zelf op FOK! heeft verteld. Zij kan zich op FOK! niet meer vertonen zonder dat ze bij iedereen bekend staat als een onzekere ASS'er.
Ik denk dat ik een stuk of 25 mensen van FOK! ontmoet heb en sommigen bouw je een hele hechte band mee op. Het is echt not done om bepaalde dingen die je in real life met elkaar deelt doodleuk op het forum te plempen.
Daar moet je echt wat voorzichtiger mee worden.
Het was dan ook bedoeld als hulpquote:Op maandag 13 juni 2016 00:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijne enige echte jarenlange vriendschap was nog voor het pre-internettijdperk man
Wat is dat nou voor argument? Geeft jou dat dan plots het recht bepaalde dingen over mensen te openbaren?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijne enige echte jarenlange vriendschap was nog voor het pre-internettijdperk man
Ik mag hopen dat hij zijn gebrek aan ervaring benoemt.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor argument? Geeft jou dat dan plots het recht bepaalde dingen over mensen te openbaren?
Wauw...spot on...je beschrijft letterlijk mij.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat je het vooroordeel over je studie waarmaakt qua gezelligheidsgehalte. Je bent al wat ouder, maar van die studenten die met 22 al doen alsof ze heel wat voorstellen inclusief stoffige garderobe, tas en kapsel. Maar hey, dit is niet persoonlijk
Heb teruggelezen, maar er is inmiddels geen beeld meer te vormen, dus denk dat er een paar posts zijn verwijderd.quote:Op maandag 13 juni 2016 06:19 schreef DoubleDip het volgende:
Jezus wat gaat het hard.
Zijn er verder nog ontwikkelingen, of gaan we nog een deel verder speculeren over die arme meid die mee kan lezen maar zich niet echt goed kan verdedigen (omdat er een bepaald beeld van haar is neergezet).
Je was gewoon nieuwsgierig naar hem, of dacht je oprecht een leuk persoon te meeten?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:48 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar goeeeee, het was niet om te helpen.
Omdat ie een autist is en de verwerkingstijd alleen omlaag kan als hij hulp zoekt.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:31 schreef DansNotreChute het volgende:
Wat ik het meest bijzonder vind is dat het echt hele topics duurt voordat Deezertje simpele dingen snapt. Waarom moet alles zo laaaaaaaaaangdradig.
Troost je. Over een topic begint het allemaal weer van voren af aan.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:31 schreef DansNotreChute het volgende:
Wat ik het meest bijzonder vind is dat het echt hele topics duurt voordat Deezertje simpele dingen snapt. Waarom moet alles zo laaaaaaaaaangdradig.
Waarom hbo-niveau of hoger not done? Ik zit op dat zelfde niveau hoor, zeker qua feitelijk denken.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:30 schreef Berk-24 het volgende:
Deezertje, please stop met Fok! Je zet jezelf publiekelijk voor aap neer. Iedereen weet al hoe je heet. Je bent gewoon erg onhandig.
En daarnaast: stel je prioriteiten bij. Een vriendin (zeker iemand met hbo-niveau of hoger) is not-done. Zoek eerst een baan, probeer sociale vaardigheden te ontwikkelen en zoel dan pas naar een leuk meisje van jou niveau (mbo dus)
Wellicht qua opleiding, niet qua denken.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom hbo-niveau of hoger not done? Ik zit op dat zelfde niveau hoor, zeker qua feitelijk denken.
Niets is een absolute voorspeller op dat gebied. Opleidingsniveau is wel een relatief goede voorspeller.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:36 schreef Lienekien het volgende:
Opleidingsniveau is nooit een absolute voorspeller of het op relatiegebied wel of niet goed klikt.
Ja en als je je dates online zoekt en je vinkt een minimaal opleidingsniveau aan, dan kun je dus net die heel goede match mislopen. Zelfde als je je blindstaart op profielfoto's.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niets is een absolute voorspeller op dat gebied. Opleidingsniveau is wel een relatief goede voorspeller.
Ik vind downdaten overigens echt een term om van te kotsen.
quote:Op maandag 13 juni 2016 08:36 schreef Lienekien het volgende:
Opleidingsniveau is nooit een absolute voorspeller of het op relatiegebied wel of niet goed klikt.
Emotioneel ben je ver onder ontwikkeld. In mijn ogen ben je misschien op het niveau van een 10 jarige en dat is wellicht al hoog gegrepen.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom hbo-niveau of hoger not done? Ik zit op dat zelfde niveau hoor, zeker qua feitelijk denken.
Omdat half FOK! hier een verslag vroeg. Maar goed, ik laat wel niks meer weten voortaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:08 schreef isax het volgende:
[..]
Emotioneel ben je ver onder ontwikkeld. In mijn ogen ben je misschien op het niveau van een 10 jarige en dat is wellicht al hoog gegrepen.
Betekend niet dat je dom of stom bent. Betekend dat je proffesionele hulp nodig hebt want als je daarmee beetje vaart maakt, valt er best het een en ander recht te trekken.
Hoe je met dit afspraakje om gaat is weer een perfect voorbeeld waarom. Je hebt blijkbaar niet eens het besef dat je naderhand niet dingen online gaat bespreken.
Niveau van een tienjarige lijkt me echt heel overdreven. Dat soort uitspraken helpen echt niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:08 schreef isax het volgende:
[..]
Emotioneel ben je ver onder ontwikkeld. In mijn ogen ben je misschien op het niveau van een 10 jarige en dat is wellicht al hoog gegrepen.
Betekend niet dat je dom of stom bent. Betekend dat je proffesionele hulp nodig hebt want als je daarmee beetje vaart maakt, valt er best het een en ander recht te trekken.
Hoe je met dit afspraakje om gaat is weer een perfect voorbeeld waarom. Je hebt blijkbaar niet eens het besef dat je naderhand niet dingen online gaat bespreken.
Juist.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:17 schreef Deezertje het volgende:
De reden dat ik geen profi-hulp zoek is ook deels omdat ik met het sociale aspect op zich geen probleem heb, dat is vooral doen blijkt zoals de afgelopen de dagen.
Er moet ergens een mentale post-it komen dat je voorzichtig moet zijn met privé-informatie van iemand anders, informatie die jou in vertrouwen is verteld.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat half FOK! hier een verslag vroeg. Maar goed, ik laat wel niks meer weten voortaan.
Qua intelligentie ben ik wel slim blijkt uit alle testen en ook qua opleiding, maar emotioneel loop ik achter, maar dat is meer ook omdat ik geen vriendschappen of relaties heb dus ontwikkeling staat al lang stil. geen mogelijkheid tot groeien behalve dan tijdens 'dates'. Die lopen vaak wel oké, dus het is meer gebrek aan structurele praktijkervaring.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niveau van een tienjarige lijkt me echt heel overdreven. Dat soort uitspraken helpen echt niet.
Heb je al contact gehad met de dame in kwestie? Het advies hier is veelal goed bedoeld (je zou er iets mee kunnen doen in de toekomst) maar haar mening over 'je eerlijke antwoorden' is toch wel het belangrijkste?quote:Op maandag 13 juni 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat half FOK! hier een verslag vroeg. Maar goed, ik laat wel niks meer weten voortaan.
De mogelijkheid tot groeien heb je wel. Je weigert alleen die mogelijkheid aan te pakken.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Qua intelligentie ben ik wel slim blijkt uit alle testen en ook qua opleiding, maar emotioneel loop ik achter, maar dat is meer ook omdat ik geen vriendschappen of relaties heb dus ontwikkeling staat al lang stil. geen mogelijkheid tot groeien behalve dan tijdens 'dates'. Die lopen vaak wel oké, dus het is meer gebrek aan structurele praktijkervaring.
Ze leest mee, en moest er nog een nachtje over slapen. Het is ook zeker geen trap na, want het is verder een heel lief en eerlijk meisjequote:Op maandag 13 juni 2016 09:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Heb je al contact gehad met de dame in kwestie? Het advies hier is veelal goed bedoeld (je zou er iets mee kunnen doen in de toekomst) maar haar mening over 'je eerlijke antwoorden' is toch wel het belangrijkste?
De mogelijkheden pak ik vooral veilig aan ja, op sites en apps. Al is dat voor velen ook een flinke stap, voor mij niet. Het is makkelijker om iemand in het wild aan te spreken misschien, en dat lukt mij steeds meer, maar als je online een gesprek hebt ben je niet meteen afgewezen.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
De mogelijkheid tot groeien heb je wel. Je weigert alleen die mogelijkheid aan te pakken.
Gebrek aan ervaring, zeker. Invloed van je ASS, ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Qua intelligentie ben ik wel slim blijkt uit alle testen en ook qua opleiding, maar emotioneel loop ik achter, maar dat is meer ook omdat ik geen vriendschappen of relaties heb dus ontwikkeling staat al lang stil. geen mogelijkheid tot groeien behalve dan tijdens 'dates'. Die lopen vaak wel oké, dus het is meer gebrek aan structurele praktijkervaring.
Hier draai je wsl oorzaak en gevolg om. Ik denk eerder dat juist omdat je al heel lang emotioneel achterloopt heb je geen vriendschappen of relaties gehad.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Even verduidelijken, wellicht voel je het verschil niet, maar snap je het wel met voorbeelden.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dat zo duidelijk zegt van geen trap na. Toch, wees niet zo onzeker en vraag (zeker als ze mee leest) aan haar of ze er mee zit?quote:Op maandag 13 juni 2016 09:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze leest mee, en moest er nog een nachtje over slapen. Het is ook zeker geen trap na, want het is verder een heel lief en eerlijk meisjeMaar dat haar uitstraling mij té onzeker is (wat ze zelf ook bevestigde) is gewoon wat ik opmerkte en als ik dat zelfs doorheb zegt genoeg. Nogmaals, geen trap na.
Als je vaste contacten hebt onderneem je misschien meer en kom je weer in contact met nieuwe mensen door de activiteiten die je samen onderneemt. Nu ben ik altijd alleen dus moet ik mezelf ergens bij aansluiten, vanaf scratch beginnen.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Hier draai je wsl oorzaak en gevolg om. Ik denk eerder dat juist omdat je al heel lang emotioneel achterloopt heb je geen vriendschappen of relaties gehad.
Wat heeft dat te maken met mijn punt?quote:Op maandag 13 juni 2016 09:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je vaste contacten hebt onderneem je misschien meer en kom je weer in contact met nieuwe mensen door de activiteiten die je samen onderneemt. Nu ben ik altijd alleen dus moet ik mezelf ergens bij aansluiten, vanaf scratch beginnen.
Het is natuurlijk een wisselwerking.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Hier draai je wsl oorzaak en gevolg om. Ik denk eerder dat juist omdat je al heel lang emotioneel achterloopt heb je geen vriendschappen of relaties gehad.
Uiteraard.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een wisselwerking.
Veilig is een psycholoog. Die heeft beroepsgeheim. Op websites en apps vind je misschien wel hulp, maar niet de hulp die je nodig hebt.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De mogelijkheden pak ik vooral veilig aan ja, op sites en apps. Al is dat voor velen ook een flinke stap, voor mij niet. Het is makkelijker om iemand in het wild aan te spreken misschien, en dat lukt mij steeds meer, maar als je online een gesprek hebt ben je niet meteen afgewezen.
quote:Op zondag 12 juni 2016 23:34 schreef Samzz het volgende:
Ik denk dat het nu wel duidelijk is. Deezer heeft t niet handig aangepakt, maar allemaal bovenop hem springen is ook niet nodig.
Dat stukje tussen haakjes is voor het eerst dat ik je iets nuttigs zie melden.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn post ging specifiek over de aanvallen op wat hij prijs gaf over de persoon waar hij mee datetequote:Op maandag 13 juni 2016 10:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Gek hé als hij met 14 huiltopics komt.. Geheel terecht dat er op deze manier wordt gereageerd. En maar janken dat hij het zo moeilijk heeft, geen vrienden heeft blablabla en iedere 'date' aankomen met verhalen dat ze niet voldoet aan zijn eisen.
Deezer, neem een fucking hond.
Waarom lees je niet eens wat boeken over EQ? Zoek wat TED filmpjes van Daniel Goleman. Voor je eigen bewust wording. Doe desnoods een cursus NLP (heeft geen sociaal stigma - je zal er alleen maar professioneler overkomen tijdens je sollicitatie).quote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit. En wat je nodig hebt, is -helaas- heel vaak niet wat je graag wil.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Veilig is een psycholoog. Die heeft beroepsgeheim. Op websites en apps vind je misschien wel hulp, maar niet de hulp die je nodig hebt.
Feitelijk denken is iets wat jij helemaal niet kan. Als je werkelijk zo feitelijk had gedacht had je eens die tips die hier al een maand worden gegeven aangenomen, hulp gezocht en jezelf vermand om wat te gaan bereiken in je leven in plaats van maar huiliehuilie-gedrag tentoon te spreiden hier.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bij dit soort reacties mis ik echt een like functie op Fok!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:14 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dit. En wat je nodig hebt, is -helaas- heel vaak niet wat je graag wil.
Ik vind het erg dat je het jezelf zoveel moeilijker maakt dan het hoeft te zijn, Deezer. Je doet maar trial-and-error en trial-and-error zonder echt inzicht of concrete feedback in wat er juist gebeurd is. Dat lijkt me frustrerend, vermoeiend, en als een toevallige reeks successen dan weer onderbroken wordt door een reeks mislukkingen, zeer demotiverend.
Alles wat hij prijs gaf is zo ongeveer negatief behalve het feit dat ze 'eerlijk was'. Eerlijk zijn kan je helemaal niet weten na 1 date, dat kom je in de loop van tijd te weten. Zijn manier waarop hij het aanpakt en haar neerzet, verdient dat zij hier eens komt posten over wat er daadwerkelijk van waar is en hoe Deezertje in real optreed.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mijn post ging specifiek over de aanvallen op wat hij prijs gaf over de persoon waar hij mee datete.
Wie/wat verdient dat? Wij? Voor de entertainmentwaarde? Ze heeft hier al gepost en vindt het prima.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:26 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Alles wat hij prijs gaf is zo ongeveer negatief behalve het feit dat ze 'eerlijk was'. Eerlijk zijn kan je helemaal niet weten na 1 date, dat kom je in de loop van tijd te weten. Zijn manier waarop hij het aanpakt en haar neerzet, verdient dat zij hier eens komt posten over wat er daadwerkelijk van waar is en hoe Deezertje in real optreed.
Nou, ik vind haar een held. Jezelf kwetsbaar durven opstellen bij Deezertje lijkt me een recept voor problemen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:26 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Alles wat hij prijs gaf is zo ongeveer negatief behalve het feit dat ze 'eerlijk was'. Eerlijk zijn kan je helemaal niet weten na 1 date, dat kom je in de loop van tijd te weten. Zijn manier waarop hij het aanpakt en haar neerzet, verdient dat zij hier eens komt posten over wat er daadwerkelijk van waar is en hoe Deezertje in real optreed.
En nee dat zal ze wel niet doen, want dan weten we wie er met hem op 'date' is gegaan en zal ze misschien belachelijk worden gemaakt, maar gezien het aantal mensen dat nog serieus aanbiedt deze vent te meeten zou dat dan ook niet op zijn plaats zijn.
Ik vind haar ook een held, zeker dat ze haar verhaal niet doet, dat vind ik nog van de meeste klasse getuigen. Misschien vindt ze hem wel een ongelooflijke kwal van een gozer en houdt ze dat voor d'r.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:34 schreef Detroit het volgende:
[..]
Nou, ik vind haar een held. Jezelf kwetsbaar durven opstellen bij Deezertje lijkt me een recept voor problemen.
Het is je nog maar 100 keer uitgelegd hier? Lees anders even terug.quote:
Je hebt echt een enorm bord voor je kop.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:17 schreef Deezertje het volgende:
De reden dat ik geen profi-hulp zoek is ook deels omdat ik met het sociale aspect op zich geen probleem heb, dat is vooral doen blijkt zoals de afgelopen de dagen.
Dat het in jouw geval wél een FOK!ster is, is toch een cruciaal verschil?!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:28 schreef Deezertje het volgende:
Maar al die andere datingtopics (2 en 3) zijn toch precies hetzelfde? Gebruikers beschrijven hun dates en kwellingen, ook zonder toenaam maar dan is het meestal geen fokker. Dus ik zie het probleem niet zo? Puur omdat degene hier kan meelezen, maar dat zou een niet-fokker natuurlijk ook kunnen als ik wist dat hier een datingtopic was en ik zou een date hebben die avond.
Het feit dat, zoals ik net in mijn vorige post aanhaal, hij dat niet bestrijdt met: ik heb met haar overlegd dat ik dit mag openbaren, zegt al genoeg over hem. Maargoed, omdat hij vindt dat zij nog minder is dan hem, heeft hij wel de ballen om het hier neer te plempen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat het in jouw geval wél een FOK!ster is, is toch een cruciaal verschil?!
Dan is het lastiger jezelf erin te herkennen(je weet de username van die ander niet) en de auteurs houden daar (ook al is het voor jou niet zichtbaar) wel rekening mee.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:28 schreef Deezertje het volgende:
Maar al die andere datingtopics (2 en 3) zijn toch precies hetzelfde? Gebruikers beschrijven hun dates en kwellingen, ook zonder toenaam maar dan is het meestal geen fokker. Dus ik zie het probleem niet zo? Puur omdat degene hier kan meelezen, maar dat zou een niet-fokker natuurlijk ook kunnen als ik wist dat hier een datingtopic was en ik zou een date hebben die avond.
Dat is wel degelijk een verschil (fokster/geen fokster)quote:Op maandag 13 juni 2016 10:28 schreef Deezertje het volgende:
Heb je mijn post gelezen?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:28 schreef Deezertje het volgende:
Naast het feit dat hij zich ontiegelijk voor schut zet ben ik er van overtuigd dat het uiteindelijk wel eens gaat backfiren. Iedereen weet onderhand hoe hij heet, waar hij woont etc. Kwestie van tijd dat dit soort topics uiteindelijk bij zijn toekomstige baas terecht komen.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:30 schreef Berk-24 het volgende:
Deezertje, please stop met Fok! Je zet jezelf publiekelijk voor aap neer. Iedereen weet al hoe je heet. Je bent gewoon erg onhandig.
De vraag is meer: hoelang loopt deze topicreeks nog door totdat Deezertje een keer zijn traantjes heeft gedroogd en zich niet meer eenzaam voelt?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:50 schreef Koral het volgende:
Hoelang gaan we nog door over het neerplempen van zijn mening over de dame van zijn meet?
[ afbeelding ]
?
Ik denk dat het incident niet echt het probleem is. Hij deed lomp, bood zijn excuses aan en dat zou genoeg moeten zijn. Het probleem is dat hij er niks van leert. Hij is er zo van overtuigd dat hij niks verkeerd heeft gedaan dat de kans vrij groot is dat het nog eens gebeurt. Ik denk dat dat mensen irriteert.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:50 schreef Koral het volgende:
Hoelang gaan we nog door over het neerplempen van zijn mening over de dame van zijn meet?
[ afbeelding ]
?
Totdat wij stoppen met reageren, dan pas zal hij professionele hulp gaan zoeken en vrienden gaan maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:52 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
De vraag is meer: hoelang loopt deze topicreeks nog door totdat Deezertje een keer zijn traantjes heeft gedroogd en zich niet meer eenzaam voelt?
-nee-quote:Op maandag 13 juni 2016 10:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Totdat wij stoppen met reageren, dan pas zal hij professionele hulp gaan zoeken en vrienden gaan maken.
Maar dat zal niet gebeuren, dus hij is vervloekt.
Daarom hoop ik eigenlijk nog wel dat ze haar kant van het verhaal hier komt delen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:36 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik vind haar ook een held, zeker dat ze haar verhaal niet doet, dat vind ik nog van de meeste klasse getuigen. Misschien vindt ze hem wel een ongelooflijke kwal van een gozer en houdt ze dat voor d'r.
+ het feit dat hij het normaal vindt dat hij hier verslag over doet en alles prijsgeeft, geeft mij niet het idee dat er over gesproken is dit te 'mogen' openbaren van haar.
Wat dat betreft is het ook wel doordacht wat hij doet. Gewoon haar publiekelijk voor schut zetten en er geen naam bij melden zodat zij hoogstwaarschijnlijk niet de andere kant van het verhaal vertelt.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:57 schreef Detroit het volgende:
[..]
Daarom hoop ik eigenlijk nog wel dat ze haar kant van het verhaal hier komt delen.
Al is het maar dat ze een hart onder de riem gestoken kan worden.
Dat ook, maar het feit dat zij zegt: je hebt niets verkeerds gezegd, vatte ik meer op van: ik heb helemaal geen zin om hier een punt van te maken en mijn energie hierin te steken. Misschien niet helemaal eerlijk tegenover Deezer, maar daar heeft hij het zelf naar gemaakt met zijn botte manier van opstellen, zullen we maar zeggen dan he..quote:Op maandag 13 juni 2016 10:57 schreef Detroit het volgende:
[..]
Daarom hoop ik eigenlijk nog wel dat ze haar kant van het verhaal hier komt delen.
Al is het maar dat ze een hart onder de riem gestoken kan worden.
Absoluut. En haar dan afdoen als "nog wat erger". Als je dat ontleedt tot wat het is, "nog wat erger dan Deezertje", dan is dat gewoon karaktermoord. (!)quote:Op maandag 13 juni 2016 10:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het ook wel doordacht wat hij doet. Gewoon haar publiekelijk voor schut zetten en er geen naam bij melden zodat zij hoogstwaarschijnlijk niet de andere kant van het verhaal vertelt.
#56 van dit topic heeft zij gezegd dat ze er oké mee is. Dat je dat in twijfel trekt kan, maar vind het niet netjes om je speculaties hier tentoon te spreiden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het ook wel doordacht wat hij doet. Gewoon haar publiekelijk voor schut zetten en er geen naam bij melden zodat zij hoogstwaarschijnlijk niet de andere kant van het verhaal vertelt.
Tsja.. wat is wel of niet netjes.. Heb jij het idee dat er is afgesproken met haar door Deezer wat er gepost zou worden? Het feit dat hij zijn excuses maakt omdat iedereen hier zegt, op een paar na, dat het niet netjes is, geeft maar weer aan hoe dat daar in zijn bovenkamer eraan toe gaat.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:01 schreef Chai het volgende:
[..]
#56 van dit topic heeft zij gezegd dat ze er oké mee is. Dat je dat in twijfel trekt kan, maar vind het niet netjes om je speculaties hier tentoon te spreiden.
Als je denkt dat iemand wel wat steun kan gebruiken buiten het publieke deel om kun je ook een DM sturen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Tsja.. wat is wel of niet netjes.. Heb jij het idee dat er is afgesproken met haar door Deezer wat er gepost zou worden? Het feit dat hij zijn excuses maakt omdat iedereen hier zegt, op een paar na, dat het niet netjes is, geeft maar weer aan hoe dat daar in zijn bovenkamer eraan toe gaat.
Dat hij zijn excuses aanbood vind ik al heel wat. Het geeft aan dat hij die vriendschap (of hoe het ook omschreven mag worden) meer waardeerd dan zijn eigen ego. Ik zie veel anderen hier het niet doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:53 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk dat het incident niet echt het probleem is. Hij deed lomp, bood zijn excuses aan en dat zou genoeg moeten zijn. Het probleem is dat hij er niks van leert. Hij is er zo van overtuigd dat hij niks verkeerd heeft gedaan dat de kans vrij groot is dat het nog eens gebeurt. Ik denk dat dat mensen irriteert.
Met mijn reactie steun ik dat meisje die zich er misschien wel in kan vinden, maar daar niet op reageert of wil reageren. Deezer ontkracht nergens dat er is overlegd om het te openbaren, waarom niet? Omdat het dus niet gebeurt is..quote:Op maandag 13 juni 2016 11:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je denkt dat iemand wel wat steun kan gebruiken buiten het publieke deel om kun je ook een DM sturen.
De gelijkwaardige-maar-toch-net-niet-helemaal-vriendschap?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:08 schreef Koral het volgende:
[..]
Dat hij zijn excuses aanbood vind ik al heel wat. Het geeft aan dat hij die vriendschap (of hoe het ook omschreven mag worden) meer waardeerd dan zijn eigen ego.
Stiekem dacht ik dat jij het wasquote:Op maandag 13 juni 2016 11:22 schreef MMunkun het volgende:
Deezer, heb je na gisteren, en na wat je hier allemaal in je topicreeks hebt zien gebeuren, nog gesproken met dit meisje?
Ten eerste: dat maak jij ervan.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:10 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
De gelijkwaardige-maar-toch-net-niet-helemaal-vriendschap?
Lief dat je voor je broertje opkomt. Als je dan niet zelf kunt redeneren zou je op zijn minst kunnen luisteren naar 150 anderen. Zelfs na zijn excuses ging hij er nog op door en vroegen mensen of hij wel hun posts had gelezen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:25 schreef Koral het volgende:
[..]
Ten eerste: dat maak jij ervan.
Ten tweede: hij heeft een stoornis waarbij bekend is dat je dan vooral de capaciteiten hebt om vanuit jezelf te redeneren en minder emotionele intelligentie hebt. Als hij dan toch een excuus kan maken waarbij hij er blijk van geeft vanuit de ander te kunnen redeneren, en de beslissing neemt dat te delen boven zijn eigen ego dan verdiend dat hulde.
Het gaat er helemaal niet om dat hij initiatief neemt, dat is alleen maar goed. Maar hoe hij er vervolgens mee omgaat is een dikkequote:Op maandag 13 juni 2016 11:34 schreef Lienekien het volgende:
God oh god. Toont die jongen voor het eerst in lange tijd eindelijk eens een paar keer initiatief, gaan we gewoon weer lekker met zijn allen zitten hakken dat hij toch vooral naar een psycholoog moet!
Stel je voor dat hij gewoon leert door te doen. Nee, hij MOET naar een psycholoog!
Dikke
Gast, waar maak jij je druk om?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Lief dat je voor je broertje opkomt. Als je dan niet zelf kunt redeneren zou je op zijn minst kunnen luisteren naar 150 anderen. Zelfs na zijn excuses ging hij er nog op door en vroegen mensen of hij wel hun posts had gelezen.
En awww.. hij heeft een stoornis. Maar naar een psycholoog gaan? Ho maar.
Je begrijpt dat leren een proces is?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:36 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om dat hij initiatief neemt, dat is alleen maar goed. Maar hoe hij er vervolgens mee omgaat is een dikkeHij denkt niet na. Doet er een ander pijn mee. En zit maar stom te lullen dat hij zo intelligent is, nou top zeg.
Hij kon volgens jou toch zo goed uit zichzelf redeneren. Misschien zou hij dan eens moeten luisteren naar de bevestiging dat hij dat helemaal niet kan en hulp moet vragen. Maar oké, ga zo door Deezer, zet mensen voor lul, doe ze pijn door ze weg te zetten als: het kan al haast niet erger dan mij, maar iedereen die ik tref is toch nog net een tikje ergerquote:Op maandag 13 juni 2016 11:36 schreef Koral het volgende:
[..]
Gast, waar maak jij je druk om?
Hebben mensen met een stoornis geen zelfbeschikkingsrecht? Geeft jou dat het recht om alleen maar poep op die jongen te smeren? Een echte held ben je
Dit was niet zijn eerste keer, dus hij leert er geen reet van. Daarnaast reageert hij niet op vragen van anderen. Wat voor leerelement zit er dan in volgens jou?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je begrijpt dat leren een proces is?
Ik zie hem echt wel reageren. Niet op iedereen, maar dat is al een tijdje vrij onbegonnen werk.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:39 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dit was niet zijn eerste keer, dus hij leert er geen reet van. Daarnaast reageert hij niet op vragen van anderen. Wat voor leerelement zit er dan in volgens jou?
Of je kan niet lezen of je weet dus duidelijk het verschil niet tussen vanuit jezelf redeneren en vanuit iemand anders redeneren. Of beidequote:Op maandag 13 juni 2016 11:39 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hij kon volgens jou toch zo goed uit zichzelf redeneren. Misschien zou hij dan eens moeten luisteren naar de bevestiging dat hij dat helemaal niet kan en hulp moet vragen. Maar oké, ga zo door Deezer, zet mensen voor lul, doe ze pijn door ze weg te zetten als: het kan al haast niet erger dan mij, maar iedereen die ik tref is toch nog net een tikje erger
1 op 1 zijn ervaringen uitwisselen met een psych kan heel goed werken. Wat schiet je nou op met dit op een forum neer te plempen als je toch niet luistert. Je neemt jezelf gewoon niet serieus als je eerst al je problemen neerzet en vervolgens niks doet met de tips.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie hem echt wel reageren. Niet op iedereen, maar dat is al een tijdje vrij onbegonnen werk.
Als je denkt dat hij niet kan leren van zijn ervaringen dan heeft die psycholoog ook weinig zin.
Hij heeft twee keer een afspraak gehad in de afgelopen week! Noem dat maar niks doen met tips!quote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
1 op 1 zijn ervaringen uitwisselen met een psych kan heel goed werken. Wat schiet je nou op met dit op een forum neer te plempen als je toch niet luistert. Je neemt jezelf gewoon niet serieus als je eerst al je problemen neerzet en vervolgens niks doet met de tips.
Zo zeg, wauw. En 2* afgesnauwd omdat hij de ideale schoonzoon is t.o.v. de date.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij heeft twee keer een afspraak gehad in de afgelopen week! Noem dat maar niks doen met tips!
En omdat hij niks doet met tips ontheft jou dat van al je eigen verantwoordelijkheid voordat je op verzenden drukt en mag je hem dus netzo schaamteloos behandelen (als dat hij volgens jou anderen behandeld)? Nee jij komt er welquote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
1 op 1 zijn ervaringen uitwisselen met een psych kan heel goed werken. Wat schiet je nou op met dit op een forum neer te plempen als je toch niet luistert. Je neemt jezelf gewoon niet serieus als je eerst al je problemen neerzet en vervolgens niks doet met de tips.
quote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef Koral het volgende:
[..]
Of je kan niet lezen of je weet dus duidelijk het verschil niet tussen vanuit jezelf redeneren en vanuit iemand anders redeneren. Of beide![]()
Ben je nu klaar met je poep?
Blijkbaar doet hij iets met zijn tips, maar luisteren naar iedereen die hem tips geeft doet hij niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij heeft twee keer een afspraak gehad in de afgelopen week! Noem dat maar niks doen met tips!
Nou, jij bent lekker motiverend. Blijf vooral lekker zo doorzeiken, kun je dan in ieder geval je eigen frustratie fijn mee luchten.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:46 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zo zeg, wauw. En 2* afgesnauwd omdat hij de ideale schoonzoon is t.o.v. de date.
Je wordt behandeld zoals jij anderen behandeld. Inderdaad ja. Ik ben vrij te reageren hoe ik wil op dit soort fenomenen en de lompe houding die hij aanneemt. Dat jij het goed vindt wat hij doet en ik niet, maakt jou niet een beter persoon dan mij, kneusquote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef Koral het volgende:
[..]
En omdat hij niks doet met tips geeft ontheft jou van al je eigen verantwoordelijkheid voordat je op verzenden drukt en mag je hem dus netzo schaamteloos behandelen (als dat hij volgens jou anderen behandeld)? Nee jij komt er wel
Het is niet alsof hij nooit op dates ging, dit is geen vooruitgang te noemen. Hij spreekt continu over aansluiting, waar zie jij dat ontstaan? Zelfs zijn 'succesvolle' afspraak met die buitenlandse heeft als resultaat dat zij hem van Tinder afgooit zonder iets te zeggen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zoveel motiverende woorden zijn er niet meer te vinden in deze topics van hem want alles wat wordt aangedragen wordt afgewimpeld. En hij blijft maar zeiken over dat het allemaal zo zwaar is, wat verwacht je dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, jij bent lekker motiverend. Blijf vooral lekker zo doorzeiken, kun je dan in ieder geval je eigen frustratie fijn mee luchten.
Jij bent ook al zo motiverend!quote:Op maandag 13 juni 2016 11:49 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij nooit op dates ging, dit is geen vooruitgang te noemen. Hij spreekt continu over aansluiting, waar zie jij dat ontstaan? Zelfs zijn 'succesvolle' afspraak met die buitenlandse heeft als resultaat dat zij hem van Tinder afgooit zonder iets te zeggen.
Je kan zeggen wat je wil, maar ik zie 0 progressie in zijn echte problemen die hier al meer dan een jaar besproken worden.
Net zoals Deezer vrij is te reageren bedoel je? Goed zo, dan begrijpen we elkaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:48 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Je wordt behandeld zoals jij anderen behandeld. Inderdaad ja. Ik ben vrij te reageren hoe ik wil op dit soort fenomenen en de lompe houding die hij aanneemt. Dat jij het goed vindt wat hij doet en ik niet, maakt jou niet een beter persoon dan mij, kneus
Het is gewoon de waarheid. Dat dat hard aankomt doet er niet toe. Constant iemand pamperen dat hij zo goed bezig is, maar geen stappen maakt schiet je helemaal niks mee op.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij bent ook al zo motiverend!
Ik denk echt dat sommige mensen eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan waarom ze nog reageren in een Deezertopic als ze hem geen enkel succesje gunnen, hoe onbeduidend het in hun ogen ook mag lijken.
Hier ben ik het wel deels mee eens. Er zit progressie in zijn passieve houding, hij begint al wat meer te snappen dat hij actie moet ondernemen wil er wat gebeuren. Maar qua aansluiting zit er natuurlijk geen progressie, dat gaat er ook niet komen als hij geen professionele hulp zoekt denk ik. Iedereen die tot nu toe met hem ontmoet heeft heeft een lading shit over zich gekregen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:49 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij nooit op dates ging, dit is geen vooruitgang te noemen. Hij spreekt continu over aansluiting, waar zie jij dat ontstaan? Zelfs zijn 'succesvolle' afspraak met die buitenlandse heeft als resultaat dat zij hem van Tinder afgooit zonder iets te zeggen.
Je kan zeggen wat je wil, maar ik zie 0 progressie in zijn echte problemen die hier al meer dan een jaar besproken worden.
Ik ben wel klaar, want deze plaat van jou duurt me veel te lang en ik hoor niks nieuws.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:56 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. Dat dat hard aankomt doet er niet toe. Constant iemand pamperen dat hij zo goed bezig is, maar geen stappen maakt schiet je helemaal niks mee op.
En iedereen gunt de man succes, waarom anders al die adviezen? Maar hij zorgt ervoor dat mensen hem als een zeikerd gaan aanzien omdat hij alles alsnog op eigen houtje doet, daar waar hij deze topics opent om adviezen in te winnen en zo niet dan wel indirect door dingen te delen waarop je automatisch advies geeft.
Het verschil daarin is dat ik en Deezer geen persoonlijk contact hebben gehad en elkaar niet hebben gemeet zodat we iets zouden kunnen afspreken over de manier waarop de bevindingen zullen worden gepresenteerd. Daar had hij wel de kans voor met haar, maar in plaats daarvan geeft hij haar een trap na.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:55 schreef Koral het volgende:
[..]
Net zoals Deezer vrij is te reageren bedoel je? Goed zo, dan begrijpen we elkaar.
Wat wil je horen dan? Een feestje opdat hij een meisje heeft gesproken? Ja, dat hij afspreekt speelt in op een minder passieve houding, niks anders dan lof. Maar de afhandeling en een vervolgafspraak zit er mooi niet in als hij mensen waarmee hij afspreekt op zo'n manier afschildert.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar, want deze plaat van jou duurt me veel te lang en ik hoor niks nieuws.
Joh, sorry dat het geen kusjekroel meer is na meer dan een jaar hetzelfde riedeltje te lezen in ieder datingtopic wat beschikbaar is.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij bent ook al zo motiverend!
Ik denk echt dat sommige mensen eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan waarom ze nog reageren in een Deezertopic als ze hem geen enkel succesje gunnen, hoe onbeduidend het in hun ogen ook mag lijken.
Samenvatting; fokster gemeet, hier een aantal oordelen over haar plaatsen met de vermelding dat ze geen relatiemateriaal is voor hem.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:58 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ging even teruglezen om te kijken wat hij nu precies gezegd had waar iedereen zo over valt.
Gaat helemaal nergens over. Stelletje dramaqueens.
Amen. Alleen willen de Deezer-aanhangers dit niet horen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:58 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer zijn probleem is toch ook helemaal niet daten? Hij heeft vaak genoeg gezegd dat hij wel vaker dates heeft gehad. Zijn probleem is NA de date het contact dat dan weer weg valt en dat zegt toch dat er tijdens zo'n date iets niet helemaal goed gaat?
Het Franse meisje dat ook opeens verdwenen is, de date daarvoor waarvan hij gewoon bekende dat hij zich zou schamen als hij met haar over straat moest. Naast dat je dat gewoon niet zegt over mensen zegt dat toch al dat zijn interactie met mensen niet goed loopt?
Je leert door ervaringen, helemaal waar maar als die ervaringen steeds op hetzelfde punt stuk lopen dan heb je gewoon hulp nodig van iemand die je tips kan geven om over dat punt heen te komen, of dat nou een psycholoog is of een vriend of een willekeurige fokker, maakt niet uit maar bij al die opties is het wel belangrijk dat je ook kan luisteren naar wat iemand zegt, ookal denk je er zelf misschien anders over.
Deezer wil absoluut geen contact met andere mensen met autisme, terwijl dat ook een groep is die hem veel zouden kunnen leren, misschien nog wel meer dan een psycholoog maar als je echt voor alles je ogen sluit en vrolijk door gaat waar je mee bezig was en dus steeds weer op dat ene punt blijft hangen........
Ja, ik heb het dus ook gelezen net. Had beter gekund, maar kreeg veel meer aandacht dan het verdiende.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:01 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Samenvatting; fokster gemeet, hier een aantal oordelen over haar plaatsen met de vermelding dat ze geen relatiemateriaal is voor hem.
Ik zie het grote probleem niet, maar netjes is anders.
Tja wat zijn Deezer-aanhangers, misschien ben ik er daar ook wel een van want ik gun iedereen, ook Deezer, het geluk en de kans om te bereiken wat ze graag willen maar ik bekijk het wel van meerdere kanten en ik denk dat dat gewoon het hele punt is. Tuurlijk is het goed dat hij makkelijker gaat worden in het aanspreken en afspreken met mensen, alleen maar super want dat gaat ook meer kansen bieden.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:01 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Amen. Alleen willen de Deezer-aanhangers dit niet horen.
Dat laatste, contact houden achteraf, is moeilijk als hij de ander alleen maar als negatief wegzet omdat deze niet voldoet aan de eisen die hij stelt. En dat heeft dan niet te maken met of hij dat nou publiceert waar degene waarmee hij een afspraak heeft gehad mee kan lezen ja of nee, maar dat maakt het voor hemzelf ook niet gemakkelijker om zich op te laden om een volgende afspraak te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:06 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Tja wat zijn Deezer-aanhangers, misschien ben ik er daar ook wel een van want ik gun iedereen, ook Deezer, het geluk en de kans om te bereiken wat ze graag willen maar ik bekijk het wel van meerdere kanten en ik denk dat dat gewoon het hele punt is. Tuurlijk is het goed dat hij makkelijker gaat worden in het aanspreken en afspreken met mensen, alleen maar super want dat gaat ook meer kansen bieden.
Maar dan is er nog wel het punt dat zijn oorspronkelijke probleem, het contact onderhouden na zo'n afspraak, nog steeds bestaat. Dat is gewoon een feit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen week hield je nog een pleidooi dat iemands ervaring geen betrekking had op het advies wat hij/zij geeft. Nu ben je ook een beetje hypocriet.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:13 schreef Koral het volgende:
Heren, iets met splinter en balk. Sommige van jullie vertonen zulk hypocriet gedrag. Daar mag best wat van gezegd worden. Als je het hoogste woord voert over hoe iemand alles moet doen mag je op zijn minste zelf het goede voorbeeld geven. Tja, de waarheid is hard. Maar gelukkig hebben jullie het graag zo. Geen dank!
Ik heb van jou geleerdquote:Op maandag 13 juni 2016 12:17 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Afgelopen week hield je nog een pleidooi dat iemands ervaring geen betrekking had op het advies wat hij/zij geeft. Nu ben je ook een beetje hypocriet.
quote:Op maandag 13 juni 2016 12:15 schreef Bananenpap het volgende:
Wat zegt een IQ nou als je niet weet hoe je het moet gebruiken en te passief bent om te leren hoe je het moet gebruiken?Je weet toch wel dat IQ meer is dan fatsoenlijk werkwoorden vervoegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn IQ kan prima zijn, zijn EQ is het probleem.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Hij doet hbo met flinke studievertraging. Hij zal niet de domste zijn, maar ik denk dat het ook wel meevalt met dat hoge IQ van hem. Hij overschat zichzelf en schrijft mensen af die 'dommer' zijn dan hij, dat is natuurlijk gewoon kwalijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat IQ meer is dan fatsoenlijk werkwoorden vervoegen.
Zijn IQ kan prima zijn, zijn EQ is het probleem.
Stiekem zou Wimperkruller wél de 'date' kunnen zijn (zij is ook de enige vrouw die ik kan bedenken die hier wel eens post, die er blijkt van geeft D. nog wel leuk te vinden... al kan het natuurlijk ook heel goed om een lurker gaan), maar vooralsnog is dat niet hoe het onbetwist 'naar buiten wordt gebracht' hoor... Volgens D. was Wimperkruller eerder aan het trollen en volgens mij geeft ze in die post waar jij het over hebt, dan ook gewoon haar mening als buitenstaander, net als de rest. D. heeft namelijk al meer dan één keer aangegeven dat zijn 'date' een nachtje over zijn 'openbaring' moest slapen...quote:Op maandag 13 juni 2016 11:01 schreef Chai het volgende:
[..]
#56 van dit topic heeft zij gezegd dat ze er oké mee is. Dat je dat in twijfel trekt kan, maar vind het niet netjes om je speculaties hier tentoon te spreiden.
Aan de andere kant kan zijn ASS hem ook parten spelen, daarinquote:Op maandag 13 juni 2016 12:39 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hij doet hbo met flinke studievertraging. Hij zal niet de domste zijn, maar ik denk dat het ook wel meevalt met dat hoge IQ van hem. Hij overschat zichzelf en schrijft mensen af die 'dommer' zijn dan hij, dat is natuurlijk gewoon kwalijk.
quote:
quote:
quote:
quote:
Allemaal posts waar ik het erg mee eens ben (tekst maar even weggelaten, anders werd het zo'n lap).quote:
Hoe kun je ophouden met waardeoordelen als je perspectief zwart-wit is? Dan is de grens tussen waardeoordeel en feit heel dun.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan zijn ASS hem ook parten spelen, daarin.
Verder denk ik dat je gelijk hebt en dat hij op moet houden met waardeoordelen, zelf zit hij daar ook niet op te wachten immers.
Door je ego opzij te zetten en te gaan praten met een specialist. Dat is een mogelijkheid om die lijn wat minder dun te laten zijn. Een nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:47 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe kun je ophouden met waardeoordelen als je perspectief zwart-wit is? Dan is de grens tussen waardeoordeel en feit heel dun.
Is het ook. Daarom is hulp voor hem, zoals zo vaak gezegd, ook gewoon nodigquote:Op maandag 13 juni 2016 12:47 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe kun je ophouden met waardeoordelen als je perspectief zwart-wit is? Dan is de grens tussen waardeoordeel en feit heel dun.
Precies dit, ja.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Door je ego opzij te zetten en te gaan praten met een specialist. Dat is een mogelijkheid om die lijn wat minder dun te laten zijn. Een nee heb je, ja kun je krijgen.
Het is dan ook voor mij geen of/of-situatie.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:34 schreef Lienekien het volgende:
God oh god. Toont die jongen voor het eerst in lange tijd eindelijk eens een paar keer initiatief, gaan we gewoon weer lekker met zijn allen zitten hakken dat hij toch vooral naar een psycholoog moet!
Stel je voor dat hij gewoon leert door te doen. Nee, hij MOET naar een psycholoog!
Dikke
Het is natuurlijk alleen wel zo dat het hem niet boeit dat er geen inhoud in zit, dat geeft hij ook steeds aan. Daarom hoeven vriendschappen ook niet voor hem, hij haalt er niets uit. Het gaat hem om het plaatje, wat naar voren komt in de zaken die hij gemist heeft, hij mist namelijk niet de verbintenis, of de wederkerigheid, slechts dat wat hij bij anderen/in films ziet.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:20 schreef Forbry het volgende:
Tenzij hij met heel veel geluk een vrouw ontmoet die ondanks alles als een blok voor hem valt en andersom ook, heb ik het idee dat de 'max' die D. met zijn huidige 'stappen' zal bereiken datgene is wat hij voorheen ook al wel met zijn klasgenoten had. Namelijk het hebben van contact, zonder dat dit contact ook maar enige substantiële inhoud heeft...
Hele goede reactie, vooral dat het hem om het plaatje gaat. Hij wil de wereld laten zien dat hij ook kan scoren en net zo normaal is als iedereen, niet meer die 'kansloze' jongen die altijd alleen op familieverjaardagen komt. Op zich niet verkeerd als dat zijn manier van leven is, hij doet er immers niemand kwaad mee. Maar dan zal hij wel moeten beseffen dat hij beter kan zoeken tussen de andere ASS'ers die ook zo'n soortgelijke visie op het leven hebben. Een 'normaal' mens wil natuurlijk meer dan enkel opvulling van iemand zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:41 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk alleen wel zo dat het hem niet boeit dat er geen inhoud in zit, dat geeft hij ook steeds aan. Daarom hoeven vriendschappen ook niet voor hem, hij haalt er niets uit. Het gaat hem om het plaatje, wat naar voren komt in de zaken die hij gemist heeft, hij mist namelijk niet de verbintenis, of de wederkerigheid, slechts dat wat hij bij anderen/in films ziet.
De hulp die men hier biedt is vaak dezelfde kortzichtige projectie als die Deezer wordt verweten.
Kortom, popcorntopic voor mensen die van herhalingen en voorspelbaarheid houden.
Het is maar wat je verstaat onder er niets uit halen. Het voorkomt een sociaal isolement met alle bijkomende stress en andere depresiviteit. Imho is eerder zijn onzekerheid, de mogelijkheid om afgewezen te worden. Angst.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:41 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk alleen wel zo dat het hem niet boeit dat er geen inhoud in zit, dat geeft hij ook steeds aan. Daarom hoeven vriendschappen ook niet voor hem, hij haalt er niets uit. Het gaat hem om het plaatje, wat naar voren komt in de zaken die hij gemist heeft, hij mist namelijk niet de verbintenis, of de wederkerigheid, slechts dat wat hij bij anderen/in films ziet.
De hulp die men hier biedt is vaak dezelfde kortzichtige projectie als die Deezer wordt verweten.
Kortom, popcorntopic voor mensen die van herhalingen en voorspelbaarheid houden.
Ah, vandaar dat er zoveel autisten zijn in dit topic.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:41 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Tja, maar een ASS'er erbij werkt ook niet in dit geval. Aangezien er nog extreem veel bevestiging van "buiten" moet komen, zal een iemand met ASS hier tekort schieten.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:56 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hele goede reactie, vooral dat het hem om het plaatje gaat. Hij wil de wereld laten zien dat hij ook kan scoren en net zo normaal is als iedereen, niet meer die 'kansloze' jongen die altijd alleen op familieverjaardagen komt. Op zich niet verkeerd als dat zijn manier van leven is, hij doet er immers niemand kwaad mee. Maar dan zal hij wel moeten beseffen dat hij beter kan zoeken tussen de andere ASS'ers die ook zo'n soortgelijke visie op het leven hebben. Een 'normaal' mens wil natuurlijk meer dan enkel opvulling van iemand zijn.
Meld.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:00 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat er zoveel autisten zijn in dit topic..
*schud handquote:
Niet als je niet aanvoelt wat een vriendschap met je kan doen. Het kan ook heel veel stress geven, als je de signalen van de ander niet kan duiden.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:58 schreef Koral het volgende:
[..]
Het is maar wat je verstaat onder er niets uit halen. Het voorkomt een sociaal isolement met alle bijkomende stress en andere depresiviteit. Imho is eerder zijn onzekerheid, de mogelijkheid om afgewezen te worden. Angst.
Een veilige omgeving is makkelijker te bewerkstelligen met 1 persoon dan met een groep personen. En Deezertje heeft nog nu moeite genoeg om uberhaubt 1 persoon te vinden waarbij hij niet het gevoel krijgt minder te zijn of niet volledig geaccepteerd te worden.
Maar zijn angst lijkt iets minder te worden. Meets en dates regelen is een begin?
Wat mij betreft geen woord aan gelogen, dit is precies hoe ik het zelf ook zie, maar voor mij is dat alleen maar een extra reden, waarom ik vind dat alle posts/topics/reeksen van D. die wél aansluiting of iets dergelijks als onderwerp/insteek hebben, gewoon geen plek meer zouden moeten krijgen op FOK! (maar goed, FB-materiaal).quote:Op maandag 13 juni 2016 13:41 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Valt zoiets te leren? Kun je dat zelf doen? Als je wat vaste vrienden hebt, laat je dan een deel van de angst associaties van afgewezen worden uit het verleden los?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:04 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Niet als je niet aanvoelt wat een vriendschap met je kan doen. Het kan ook heel veel stress geven, als je de signalen van de ander niet kan duiden.
En de angst is inherent aan falen, nu hij wat succesjes boekt (studie bijna af, 2 dates, afspraak gisteren), zal zijn zelfvertrouwen het overnemen en neemt de angst af. Zo gauw als de externe input wegvalt, staat-ie weer op het zelfde punt. Alleen een hele reeks aan successen zou hem kunnen laten draaien. Maar dan loop je weer tegen alle nieuwe indrukken op die hem zullen uitputten. Nieuw huis, baan, omgeving, collega's,... Het lijkt nu nog leuk en uitdagend, maar ik betwijfel of het het geluk gaat brengen wat er van verwacht wordt.
Ik zou er niet zoveel van vinden als ik jou was. Het is een openbaar forum, het topic lezen is een keuze van de lezer en hij doet weinig kwaad.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen woord aan gelogen, dit is precies hoe ik het zelf ook zie, maar voor mij is dat alleen maar een extra reden, waarom ik vind dat alle posts/topics/reeksen van D. die wél aansluiting of iets dergelijks als onderwerp/insteek hebben, gewoon geen plek meer zouden moeten krijgen op FOK! (maar goed, FB-materiaal).
Ja, net als dat een ieder dat leert. Alleen de meeste mensen merken dit niet op en krijgen het gewoon mee, omdat ze met andere mensen omgaan. Als je dit niet hebt, zal je je moeten verdiepen in het onderwerp.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:08 schreef Koral het volgende:
[..]
Valt zoiets te leren? Kun je dat zelf doen? Als je wat vaste vrienden hebt, laat je dan een deel van de angst associaties van afgewezen worden uit het verleden los?
Bedankt dat je het dan toch met me eens bent, in plaats van me te vragen of het niet tijd is om even wat anders te doenquote:Op maandag 13 juni 2016 14:12 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ja, net als dat een ieder dat leert. Alleen de meeste mensen merken dit niet op en krijgen het gewoon mee, omdat ze met andere mensen omgaan. Als je dit niet hebt, zal je je moeten verdiepen in het onderwerp.
Een psycholoog gaat je hierbij niet helpen, omdat dit niet om statistieken gaat of algemene hulp. Dit is een kwestie van theorie oppikken en heel veel vlieguren maken. NLP cursus zou goed zijn, boeken over zelfontplooiing, er zijn zat opleidingen die hier aan bijdragen (Phoenix biedt er een aantal aan [man en seksualiteit bv.]) en dat vervolgens toepassen in de praktijk.
Maar je zal wel moeten inzien dat je hulp nodig hebt, dat je eigen beeld vertroebeld is en dat het een hele lange adem vereist.
quote:Op maandag 13 juni 2016 10:10 schreef Koral het volgende:
[..]
Waarom lees je niet eens wat boeken over EQ? Zoek wat TED filmpjes van Daniel Goleman. Voor je eigen bewust wording. Doe desnoods een cursus NLP (heeft geen sociaal stigma - je zal er alleen maar professioneler overkomen tijdens je sollicitatie).
Heeft geeft je meer context, meer bewustzijn van anderen. Wat van pas komt in het contacten onderhouden. Het zal helpen je feedback beter te verwerken. En je hebt dan altijd zelf nog in de hand wanneer je het op jezelf wilt betrekken.
Het ging er nooit om of ik het wel of niet met je eens was, je liet emotie doorsijpelen en sprak een ander aan op zijn iq, sneu en onnodig. ik blijf bij mijn punt dat het tijd was voor je om iets anders te gaan doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:19 schreef Koral het volgende:
Bedankt dat je het dan toch met me eens bent, in plaats van me te vragen of het niet tijd is om even wat anders te doen
Nou emotie is lichtelijk overdreven. Het was meer een wie-de-bal-kaatst-reflectie, maar okay toegegeven het ging wat ver. Ik had het anders kunnen verwoorden.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het ging er nooit om of ik het wel of niet met je eens was, je liet emotie doorsijpelen en sprak een ander aan op zijn iq, sneu en onnodig. ik blijf bij mijn punt dat het tijd was voor je om iets anders te gaan doen.
"Ja maar zij.."quote:Op maandag 13 juni 2016 14:30 schreef Koral het volgende:
[..]
Nou emotie is lichtelijk overdreven. Het was meer een wie-de-bal-kaatst-reflectie, maar okay toegegeven het ging wat ver. Ik had het anders kunnen verwoorden.
Trek het een beetje naar me toe, maar het is mij niet gelukt om te leren "inhoud waar te nemen". Wat er niet in zit, komt er ook niet uit. Maar je kan wel leren (mindfulness, meditatie etc etc) hoe je je eigen innerlijke commentator stilzet, in het moment aanwezig bent en interesse in de ander kan veinzen. Het zal alleen altijd veinzen blijven.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:31 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vraag mij ten zeerste af of je dat gedrag kunt aanleren bij Deezertje. Ik denk dat je hem hoogstens zijn ASS kunt leren beheersen en dat hij zijn 'catalogus' uitbreidt van wat je beter wel en niet kunt doen. Zoals ongevraagd iemand analyseren.
Ook een beetje de reden dat ik hem niet wil ontmoeten. Hij lijkt mij een interessant persoon, maar ik zit er niet zo op te wachten om een shitload aan kritiek te ontvangen. Dat is niet mijn idee van een leuke ontmoeting.
quote:Op maandag 13 juni 2016 14:31 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
"Ja maar zij.."![]()
Ik zei het omdat je het normaal niet doet. Het was out of character. Tof dat je het zo goed opvat!
Ja, hoor eens, het is hier geen sc.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:37 schreef Koral het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me vanzelfsprekend dat wanneer je wel eens iemand ergens op aanspreekt (zoals ik soms doe) dat dat geen alleenrecht is. Dus bedankt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je compliment en respect. Je opmerking over narcisme kan ik me voorstellen. Die hebben ook weinig inlevingsvermogen. En dat zelfoverschatting zie ik eveneens (al kun je overwegen beter te hoge dan te lage doelen te stellen). Denk ook dat ik vaak genoeg opmerkingen maak die Deezertje liever niet wil horen en veel gelijkenissen met jullie berichten vertonen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:42 schreef Forbry het volgende:
@ Koral
Ik vind jou op zich wel een schat en heel soms vind ik het een beetje tenenkrommend, maar over het algemeen heb ik wel respect voor het feit dat jij het altijd zo opneemt voor D. Ik vrees alleen dat je te goed voor hem bent en ook een te rooskleurige kijk op hem en zijn problematiek hebt. Ik vind zelf dat D. ook aardig wat narcistische trekken vertoont en dat hij, als puntje bij paaltje komt (onder die laag van onzekerheid, angst en een gebrek aan zelfvertrouwen die er óók zit), zichzelf op meerdere vlakken juist eerder te hoog dan te laag inschat...
De dreiging komt van binnenuit, dus dan zal je eerst de veiligheid in jezelf moet vinden. Daar kan een psycholoog wel bij helpen!quote:Op maandag 13 juni 2016 15:12 schreef Koral het volgende:
Waar ik vind dat de meesten aan voorbij gaan is echter dat geen enkel mens aan zelfontplooiing gaat denken als hij/zij zich niet veilig voelt. En Deezer lijkt daar zeer veel (haast onrealistische) behoefte aan te hebben.
Scherp. Hij zal het uiteindelijk zelf moeten doen. Neemt niet weg dat een omgeving een randvoorwaarde blijft. Als je continue daardoor afgeleid wordt, of je angsten getriggerd worden, dan blijf je de redenen buiten jezelf zoeken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:24 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
De dreiging komt van binnen uit, dus dan zal je eerst de veiligheid in jezelf moet vinden. Daar kan een psycholoog wel bij helpen!
Hmm.. hoe verklaar je dan al die meiden die voor foute types vallen of die niet gelukkig zijn in een relatie? Dat soort meisjes -vaak zelf hunkerend naar aandacht en erkend worden0 vallen ook niet op mij blijkbaar. Welke meiden dan wél?quote:Op maandag 13 juni 2016 13:20 schreef Forbry het volgende:
Tenzij hij met heel veel geluk een vrouw ontmoet die ondanks alles als een blok voor hem valt en andersom ook, heb ik het idee dat de 'max' die D. met zijn huidige 'stappen' zal bereiken datgene is wat hij voorheen ook al wel met zijn klasgenoten had. Namelijk het hebben van contact, zonder dat dit contact ook maar enige substantiële inhoud heeft...
Nee dat was een paar maanden terug. Toen keek ik inderdaad iets jaloers er naar, nu kan ik al anders denken: ze zijn gelukkig samen, dus niks verloren, nooit kans gehad. Ooit zal ik daar ook lopen met 'mijn meid'.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:55 schreef Koral het volgende:
Die spoiler? Heb ik nu een te rooskleurige bril op of had je bij zo'n observatie als in de Ikea een paar weken terug ipv gemengde gevoelens een flink jaloers misgunnend bericht geschreven?
Als je dit vindt, waarom gebruik je het forum dan alsof het twitter is?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:36 schreef Deezertje het volgende:
Eindelijk wordt (of word?) dit forum eens gebruikt waarvoor het bedoelt (of bedoeld?
) is: discussiëren.
Denk je niet: ''Leuk voor hen dat zij elkaar hebben gevonden''?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat was een paar maanden terug. Toen keek ik inderdaad iets jaloers er naar, nu kan ik al anders denken: ze zijn gelukkig samen, dus niks verloren, nooit kans gehad. Ooit zal ik daar ook lopen met 'mijn meid'.
Deze denkwijze is zo bizar.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat was een paar maanden terug. Toen keek ik inderdaad iets jaloers er naar, nu kan ik al anders denken: ze zijn gelukkig samen, dus niks verloren, nooit kans gehad. Ooit zal ik daar ook lopen met 'mijn meid'.
Óh nee, maar dat soort plaatsen bezoek je net als de sportschool of UB met een doel. Voor veel mensen daar: samenwonen of een kinderkamer inrichten, dus je zult veel mensen daar 'stralend en verliefd' zien lopen. Daar doe ik toch niks aan en het enige wat ik dan denk: tja leuk voor ze, wanneer loop ik hier eens samen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:01 schreef gebakken-koekje het volgende:
Ik moet zeggen wat je onder die spoiler zegt is al een veel gezondere/normale manier van naar dat soort dingen kijken dan je eerst deed. Of in ieder geval hoe je het eerst verwoorde en het is ook zo, die mensen zijn waar jij nog niet bent maar dat wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren.
Tja, zo is het nou eenmaal geworden hier. No way back.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je dit vindt, waarom gebruik je het forum dan alsof het twitter is?
Herhaling van zetten. Het is al 100.000 keer aan je uitgelegd.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hmm.. hoe verklaar je dan al die meiden die voor foute types vallen of die niet gelukkig zijn in een relatie? Dat soort meisjes -vaak zelf hunkerend naar aandacht en erkend worden0 vallen ook niet op mij blijkbaar. Welke meiden dan wél?
Tuurlijk wel, en nogmaals: je ziet ze daar op tijden dat ze het leuk hebben, verheugen op een nieuwe stapquote:Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Denk je niet: ''Leuk voor hen dat zij elkaar hebben gevonden''?
Je doet het al 60 topics lang, hoezo "eenmaal geworden hier"? En natuurlijk is er wel een weg terug, door dit niet langer als je persoonlijke dagboek te zien en eens echt de discussie aan te gaan. Of gewoon in een sc je ding neer te plempen, net als de rest van ons.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, zo is het nou eenmaal geworden hier. No way back.
oh nee hoor, genoeg mensen die ikea als een uitje zien, gezellig kijken of er nog wat nieuws is, eten in het restaurant, gewoon middagje ikea shoppenquote:Op maandag 13 juni 2016 16:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Óh nee, maar dat soort plaatsen bezoek je net als de sportschool of UB met een doel. Voor veel mensen daar: samenwonen of een kinderkamer inrichten, dus je zult veel mensen daar 'stralend en verliefd' zien lopen. Daar doe ik toch niks aan en het enige wat ik dan denk: tja leuk voor ze, wanneer loop ik hier eens samen?
Niet als vrienden onderling lijkt me (misschien vriendinnen samen, kerels echter niet). Dan eerder een gezin (maar dan heb je dus al een relatie).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:09 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
oh nee hoor, genoeg mensen die ikea als een uitje zien, gezellig kijken of er nog wat nieuws is, eten in het restaurant, gewoon middagje ikea shoppen
Want? Het is toch ook zo? Nog ridiculer: die mensen kennen mij niet eens, dus never nooit een kans gehad.quote:
Ik weet geeneens waar te beginnen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Want? Het is toch ook zo? Nog ridiculer: die mensen kennen mij niet eens, dus never nooit een kans gehad.
Lekker relevant allemaal. Nog ontwikkelingen op sociaal gebied of je studie?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Want? Het is toch ook zo? Nog ridiculer: die mensen kennen mij niet eens, dus never nooit een kans gehad.
Nee, en nog steeds nee. Om nóg onzekerder van te worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Lekker relevant allemaal. Nog ontwikkelingen op sociaal gebied of je studie?
Leg nou eens uit waarom je jezelf een uitzonderingspositie op de forum toe-eigent, als je zelf ook vindt dat het voor discussies is? Hoe denk je dat je jezelf staande kan houden op je werk, zonder het 'rugzakje' wat je op school wel had, als je je hier niet eens als een volwassene kan gedragen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie. Zelfde als dat de docenten op school niet weten wat ik uitspook als ik niet op school ben.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:19 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom je jezelf een uitzonderingspositie op de forum toe-eigent, als je zelf ook vindt dat het voor discussies is? Hoe denk je dat je jezelf staande kan houden op je werk, zonder het 'rugzakje' wat je op school wel had, als je je hier niet eens als een volwassene kan gedragen?
En je verwacht niet in dezelfde valkuilen te trappen als voorheen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie. Zelfde als dat de docenten op school niet weten wat ik uitspook als ik niet op school ben.
En aangaande dit forum?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie.
En waarom zouden deze nieuwe mensen (je collega's) anders reageren dan de vorige 'nieuwe mensen' (je studie-genoten)? Wat zou ervoor kunnen zorgen dat je nu wél aansluiting vindt?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie.
Die ASS daar prikt men snel genoeg doorheen. Kun je wel alles voor je houden maar ze hebben je snel genoeg door.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie. Zelfde als dat de docenten op school niet weten wat ik uitspook als ik niet op school ben.
Professioneel weet ik mezelf wel te gedragen of dingen te verbloemen, ik heb geen andere keuze namelijkquote:Op maandag 13 juni 2016 16:22 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En je verwacht niet in dezelfde valkuilen te trappen als voorheen?
Mensen mogen mij altijd wel, maar ik moet zelf ook meer doen om echt opgenomen te worden in de groep ala voorstellen samen te gaan luchen, na werktijd wat af te spreken enzo. Anders ben ik straks weer de gezellige aardige collega die iedereen bereid is te helpen, maar na werktijd weet thuis eenzaam eindigt terwijl andere collega's samen een vrijmibo-borrel houden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:23 schreef MMunkun het volgende:
[..]
En waarom zouden deze nieuwe mensen (je collega's) anders reageren dan de vorige 'nieuwe mensen' (je studie-genoten)? Wat zou ervoor kunnen zorgen dat je nu wél aansluiting vindt?
Als iemand die al een paar jaar meedraait op de werkvloer, zeg ik je; dat ga je niet volhouden. Je hebt 40 uur per week contact met je collega's (uitzonderingen daargelaten). Dat is een stuk meer dan met je voormalige klasgenoten.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Professioneel weet ik mezelf wel te gedragen of dingen te verbloemen, ik heb geen andere keuze namelijk
Wat onzin en lekker machteloze opstelling. Nu snap ik dat het lastig kan zijn te participeren in een discussie waar het tempo hoog ligt, maar je kan je ook buiten R&P een keer ergens in mengen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, zo is het nou eenmaal geworden hier. No way back.
Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben. Menig werkgever zou mij graag willen hebben (en ja dat klinkt arrogant maar ik ben heel loyaal en hart voor de zaak).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Die ASS daar prikt men snel genoeg doorheen. Kun je wel alles voor je houden maar ze hebben je snel genoeg door.
Waarom heb je dat op de studie niet gebruikt/gedaan?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Professioneel weet ik mezelf wel te gedragen of dingen te verbloemen, ik heb geen andere keuze namelijk
Zoveel herleiding staat er niet in hoor. Leeftijd en opleiding geen naam of foto. Tja, dan moeten mensen dat dus al gelezen hebben en ik verwacht zulke mensen niet op een forum als deze. De meeste mensen zijn te druk met hun eigen leven.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:26 schreef Bananenpap het volgende:
Deezer, ben je eigenlijk nooit bang dat al die topics terecht komen bij bijv. een toekomstige baas/vriendin/schoonouders/vrienden/etc?
Dat sociale aspect is belangrijker dan je denkt. Als je een hele week met een collega moet samenwerken, gaat deze het echt niet waarderen als je 'professioneel ok' bent, maar je sociaal niks bijdraagt aan de groep. En vergis je niet: je zult heel veel tijd met deze collega's moeten doorbrengen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Deezertje het volgende:
Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben.
Hoe kom je aan deze wijsheid als je nog nooit een full time baan hebt gehad? Werken, voor geld, is geen stage. En gek dat je dan nog geen baan hebt gevonden. Nooit. Zie je zelf ook de tegenstrijdigheid?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben. Menig werkgever zou mij graag willen hebben (en ja dat klinkt arrogant maar ik ben heel loyaal en hart voor de zaak).
Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom heb je dat op de studie niet gebruikt/gedaan?
Als je goed met klasgenoten kunt opschieten hoef je niet zelf continu actie te ondernemen om buiten school om iets af te spreken. Waarom heb je nu nauwelijks nog contact met ze?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.
Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan. En indirect omdat ik weet dat zij allemaal hun eigen leven min of meer op de rit hebben (iig de afgestudeerden, veel een relatie en samenwonen, paar getrouwd, en ook al kinderen!!) en ze wonen niet in de buurt. Dus ik voel me daar ook niet echt thuis of wat aan bij dragen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:37 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Als je goed met klasgenoten kunt opschieten hoef je niet zelf continu actie te ondernemen om buiten school om iets af te spreken. Waarom heb je nu nauwelijks nog contact met ze?
Als je straks gaat werken, kom je hoogstwaarschijnlijk ook terecht in een groep mensen die hun leven op de rit hebben. Sterker nog, het is al een sociale groep waarin iedereen elkaar kent en waarin jij je plekje zult moeten vinden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan. En indirect omdat ik weet dat zij allemaal hun eigen leven min of meer op de rit hebben (iig de afgestudeerden, veel een relatie en samenwonen, paar getrouwd, en ook al kinderen!!). Dus ik voel me daar ook niet echt thuis of wat aan bij dragen.
en dit ga je als je een baan hebt anders doen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan.
Ergens nieuw inmengen is altijd lastig (start je allemaal met dezelfde opleiding dan is het voor iedereen wennen).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:43 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Als je straks gaat werken, kom je hoogstwaarschijnlijk ook terecht in een groep mensen die hun leven op de rit hebben. Sterker nog, het is al een sociale groep waarin iedereen elkaar kent en waarin jij je plekje zult moeten vinden.
Denk je dat je sociale capaciteiten op dit moment voldoende zijn om dat aan te kunnen? Ben je hier al op voorbereid?
Dan is het net zoals school: dan zie ik die mensen vrijwel iedere dag. En dan sowieso zakelijk al contact via mail e.d. en waarschijnlijk fysiek ook sneller, dus ben weer ergens onderdeel van. Nu niet (meer).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:48 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
en dit ga je als je een baan hebt anders doen?
Collega's zijn doorgaans niet je vrienden. Er kan best een gezellige sfeer op de werkvloer zijn en er ontstaan wel eens vriendschappen tussen collega's. Maar voor heel veel mensen staan werk en privé los van elkaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mensen mogen mij altijd wel, maar ik moet zelf ook meer doen om echt opgenomen te worden in de groep ala voorstellen samen te gaan luchen, na werktijd wat af te spreken enzo. Anders ben ik straks weer de gezellige aardige collega die iedereen bereid is te helpen, maar na werktijd weet thuis eenzaam eindigt terwijl andere collega's samen een vrijmibo-borrel houden.
ja maar dan is het ook zakelijk, ik bedoel ga je met die mensen wel verder dan het zakelijke en het is inderdaad niet zoals school, kan je niet vergelijkenquote:Op maandag 13 juni 2016 16:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan is het net zoals school: dan zie ik die mensen vrijwel iedere dag. En dan sowieso zakelijk al contact via mail e.d. en waarschijnlijk fysiek ook sneller, dus ben weer ergens onderdeel van. Nu niet (meer).
ligt er ook wel een beetje aan welke baan je hebtquote:Op maandag 13 juni 2016 16:56 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Collega's zijn doorgaans niet je vrienden. Er kan best een gezellige sfeer op de werkvloer zijn en er ontstaan wel eens vriendschappen tussen collega's. Maar voor heel veel mensen staan werk en privé los van elkaar.
Ligt eraan. Denk dan sowieso dat het al moet klikken en je een bepaalde passie of hobby overeenkomt, dan stel je sneller wat voor dan dat eigenlijk niks gemeen hebt. Eerst maar eens tussenproppen en opgenomen worden bij het lunchgroepje zeg maar.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
ja maar dan is het ook zakelijk, ik bedoel ga je met die mensen wel verder dan het zakelijke en het is inderdaad niet zoals school, kan je niet vergelijken
En wat kun je NU doen om je social skills dusdanig te verbeteren dat dit zeker gaat lukken?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Deezertje het volgende:
Eerst maar eens tussenproppen en opgenomen worden bij het lunchgroepje zeg maar.
Nee omdat ik elke dag naar huis moest pendelen, maar ik heb wel deelgenomen aan de vrijdagmiddagborrels en personeelsfeesten.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Koral het volgende:
Ging je op je stage ook buiten werk met collega's om Deezertje?
Ook geen scharrels of avontuurtjes gehad gedurende de middelbare school?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.
quote:Op maandag 13 juni 2016 17:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ook geen scharrels of avontuurtjes gehad gedurende de middelbare school?
jij met je scharrels en avontuurtjes, jij hebt echt een nog veel groter probleem dan Deezerquote:Op maandag 13 juni 2016 17:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ook geen scharrels of avontuurtjes gehad gedurende de middelbare school?
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:03 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
jij met je scharrels en avontuurtjes, jij hebt echt een nog veel groter probleem dan Deezer
Veel collega's die ook met elkaar op vakantie gaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:56 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Collega's zijn doorgaans niet je vrienden. Er kan best een gezellige sfeer op de werkvloer zijn en er ontstaan wel eens vriendschappen tussen collega's. Maar voor heel veel mensen staan werk en privé los van elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |