Mensen mogen mij altijd wel, maar ik moet zelf ook meer doen om echt opgenomen te worden in de groep ala voorstellen samen te gaan luchen, na werktijd wat af te spreken enzo. Anders ben ik straks weer de gezellige aardige collega die iedereen bereid is te helpen, maar na werktijd weet thuis eenzaam eindigt terwijl andere collega's samen een vrijmibo-borrel houden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:23 schreef MMunkun het volgende:
[..]
En waarom zouden deze nieuwe mensen (je collega's) anders reageren dan de vorige 'nieuwe mensen' (je studie-genoten)? Wat zou ervoor kunnen zorgen dat je nu wél aansluiting vindt?
Als iemand die al een paar jaar meedraait op de werkvloer, zeg ik je; dat ga je niet volhouden. Je hebt 40 uur per week contact met je collega's (uitzonderingen daargelaten). Dat is een stuk meer dan met je voormalige klasgenoten.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Professioneel weet ik mezelf wel te gedragen of dingen te verbloemen, ik heb geen andere keuze namelijk
Wat onzin en lekker machteloze opstelling. Nu snap ik dat het lastig kan zijn te participeren in een discussie waar het tempo hoog ligt, maar je kan je ook buiten R&P een keer ergens in mengen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, zo is het nou eenmaal geworden hier. No way back.
Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben. Menig werkgever zou mij graag willen hebben (en ja dat klinkt arrogant maar ik ben heel loyaal en hart voor de zaak).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Die ASS daar prikt men snel genoeg doorheen. Kun je wel alles voor je houden maar ze hebben je snel genoeg door.
Waarom heb je dat op de studie niet gebruikt/gedaan?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Professioneel weet ik mezelf wel te gedragen of dingen te verbloemen, ik heb geen andere keuze namelijk
Zoveel herleiding staat er niet in hoor. Leeftijd en opleiding geen naam of foto. Tja, dan moeten mensen dat dus al gelezen hebben en ik verwacht zulke mensen niet op een forum als deze. De meeste mensen zijn te druk met hun eigen leven.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:26 schreef Bananenpap het volgende:
Deezer, ben je eigenlijk nooit bang dat al die topics terecht komen bij bijv. een toekomstige baas/vriendin/schoonouders/vrienden/etc?
Dat sociale aspect is belangrijker dan je denkt. Als je een hele week met een collega moet samenwerken, gaat deze het echt niet waarderen als je 'professioneel ok' bent, maar je sociaal niks bijdraagt aan de groep. En vergis je niet: je zult heel veel tijd met deze collega's moeten doorbrengen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Deezertje het volgende:
Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben.
Hoe kom je aan deze wijsheid als je nog nooit een full time baan hebt gehad? Werken, voor geld, is geen stage. En gek dat je dan nog geen baan hebt gevonden. Nooit. Zie je zelf ook de tegenstrijdigheid?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben. Menig werkgever zou mij graag willen hebben (en ja dat klinkt arrogant maar ik ben heel loyaal en hart voor de zaak).
Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom heb je dat op de studie niet gebruikt/gedaan?
Als je goed met klasgenoten kunt opschieten hoef je niet zelf continu actie te ondernemen om buiten school om iets af te spreken. Waarom heb je nu nauwelijks nog contact met ze?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.
Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan. En indirect omdat ik weet dat zij allemaal hun eigen leven min of meer op de rit hebben (iig de afgestudeerden, veel een relatie en samenwonen, paar getrouwd, en ook al kinderen!!) en ze wonen niet in de buurt. Dus ik voel me daar ook niet echt thuis of wat aan bij dragen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:37 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Als je goed met klasgenoten kunt opschieten hoef je niet zelf continu actie te ondernemen om buiten school om iets af te spreken. Waarom heb je nu nauwelijks nog contact met ze?
Als je straks gaat werken, kom je hoogstwaarschijnlijk ook terecht in een groep mensen die hun leven op de rit hebben. Sterker nog, het is al een sociale groep waarin iedereen elkaar kent en waarin jij je plekje zult moeten vinden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan. En indirect omdat ik weet dat zij allemaal hun eigen leven min of meer op de rit hebben (iig de afgestudeerden, veel een relatie en samenwonen, paar getrouwd, en ook al kinderen!!). Dus ik voel me daar ook niet echt thuis of wat aan bij dragen.
en dit ga je als je een baan hebt anders doen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan.
Ergens nieuw inmengen is altijd lastig (start je allemaal met dezelfde opleiding dan is het voor iedereen wennen).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:43 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Als je straks gaat werken, kom je hoogstwaarschijnlijk ook terecht in een groep mensen die hun leven op de rit hebben. Sterker nog, het is al een sociale groep waarin iedereen elkaar kent en waarin jij je plekje zult moeten vinden.
Denk je dat je sociale capaciteiten op dit moment voldoende zijn om dat aan te kunnen? Ben je hier al op voorbereid?
Dan is het net zoals school: dan zie ik die mensen vrijwel iedere dag. En dan sowieso zakelijk al contact via mail e.d. en waarschijnlijk fysiek ook sneller, dus ben weer ergens onderdeel van. Nu niet (meer).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:48 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
en dit ga je als je een baan hebt anders doen?
Collega's zijn doorgaans niet je vrienden. Er kan best een gezellige sfeer op de werkvloer zijn en er ontstaan wel eens vriendschappen tussen collega's. Maar voor heel veel mensen staan werk en privé los van elkaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mensen mogen mij altijd wel, maar ik moet zelf ook meer doen om echt opgenomen te worden in de groep ala voorstellen samen te gaan luchen, na werktijd wat af te spreken enzo. Anders ben ik straks weer de gezellige aardige collega die iedereen bereid is te helpen, maar na werktijd weet thuis eenzaam eindigt terwijl andere collega's samen een vrijmibo-borrel houden.
ja maar dan is het ook zakelijk, ik bedoel ga je met die mensen wel verder dan het zakelijke en het is inderdaad niet zoals school, kan je niet vergelijkenquote:Op maandag 13 juni 2016 16:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan is het net zoals school: dan zie ik die mensen vrijwel iedere dag. En dan sowieso zakelijk al contact via mail e.d. en waarschijnlijk fysiek ook sneller, dus ben weer ergens onderdeel van. Nu niet (meer).
ligt er ook wel een beetje aan welke baan je hebtquote:Op maandag 13 juni 2016 16:56 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Collega's zijn doorgaans niet je vrienden. Er kan best een gezellige sfeer op de werkvloer zijn en er ontstaan wel eens vriendschappen tussen collega's. Maar voor heel veel mensen staan werk en privé los van elkaar.
Ligt eraan. Denk dan sowieso dat het al moet klikken en je een bepaalde passie of hobby overeenkomt, dan stel je sneller wat voor dan dat eigenlijk niks gemeen hebt. Eerst maar eens tussenproppen en opgenomen worden bij het lunchgroepje zeg maar.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
ja maar dan is het ook zakelijk, ik bedoel ga je met die mensen wel verder dan het zakelijke en het is inderdaad niet zoals school, kan je niet vergelijken
En wat kun je NU doen om je social skills dusdanig te verbeteren dat dit zeker gaat lukken?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Deezertje het volgende:
Eerst maar eens tussenproppen en opgenomen worden bij het lunchgroepje zeg maar.
Nee omdat ik elke dag naar huis moest pendelen, maar ik heb wel deelgenomen aan de vrijdagmiddagborrels en personeelsfeesten.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Koral het volgende:
Ging je op je stage ook buiten werk met collega's om Deezertje?
Ook geen scharrels of avontuurtjes gehad gedurende de middelbare school?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.
quote:Op maandag 13 juni 2016 17:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ook geen scharrels of avontuurtjes gehad gedurende de middelbare school?
jij met je scharrels en avontuurtjes, jij hebt echt een nog veel groter probleem dan Deezerquote:Op maandag 13 juni 2016 17:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ook geen scharrels of avontuurtjes gehad gedurende de middelbare school?
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:03 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
jij met je scharrels en avontuurtjes, jij hebt echt een nog veel groter probleem dan Deezer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |