abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162978602
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Professioneel weet ik mezelf wel te gedragen of dingen te verbloemen, ik heb geen andere keuze namelijk ;)
Waarom heb je dat op de studie niet gebruikt/gedaan?
pi_162978625
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:26 schreef Bananenpap het volgende:
Deezer, ben je eigenlijk nooit bang dat al die topics terecht komen bij bijv. een toekomstige baas/vriendin/schoonouders/vrienden/etc?
Zoveel herleiding staat er niet in hoor. Leeftijd en opleiding geen naam of foto. Tja, dan moeten mensen dat dus al gelezen hebben en ik verwacht zulke mensen niet op een forum als deze. De meeste mensen zijn te druk met hun eigen leven.
pi_162978631
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Deezertje het volgende:
Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben.
Dat sociale aspect is belangrijker dan je denkt. Als je een hele week met een collega moet samenwerken, gaat deze het echt niet waarderen als je 'professioneel ok' bent, maar je sociaal niks bijdraagt aan de groep. En vergis je niet: je zult heel veel tijd met deze collega's moeten doorbrengen.
pi_162978649
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Sociaal misschien ja, maar qua werk zullen ze niet veel te klagen hebben. Menig werkgever zou mij graag willen hebben (en ja dat klinkt arrogant maar ik ben heel loyaal en hart voor de zaak).
Hoe kom je aan deze wijsheid als je nog nooit een full time baan hebt gehad? Werken, voor geld, is geen stage. En gek dat je dan nog geen baan hebt gevonden. Nooit. Zie je zelf ook de tegenstrijdigheid?

En waar blijft de discussie over jouw plek op dit forum? Begrijp je ook hoeveel energie er in jouw topic gestoken moet worden door FOK!? Heb je daar enig begrip voor of besef van?
pi_162978658
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waarom heb je dat op de studie niet gebruikt/gedaan?
Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.
pi_162978794
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik was de klasgenoot die met iedereen goed kon opschieten, maar wel binnen school zelf. Ook omdat ik zelf niks ondernam qua buiten school afspreken. Maar dat kwam wellicht doordat mijn school te veilig is ipv een 'reguliere' hbo/uni.
Als je goed met klasgenoten kunt opschieten hoef je niet zelf continu actie te ondernemen om buiten school om iets af te spreken. Waarom heb je nu nauwelijks nog contact met ze?
pi_162978861
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:37 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Als je goed met klasgenoten kunt opschieten hoef je niet zelf continu actie te ondernemen om buiten school om iets af te spreken. Waarom heb je nu nauwelijks nog contact met ze?
Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan. En indirect omdat ik weet dat zij allemaal hun eigen leven min of meer op de rit hebben (iig de afgestudeerden, veel een relatie en samenwonen, paar getrouwd, en ook al kinderen!!) en ze wonen niet in de buurt. Dus ik voel me daar ook niet echt thuis of wat aan bij dragen.
pi_162978956
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan. En indirect omdat ik weet dat zij allemaal hun eigen leven min of meer op de rit hebben (iig de afgestudeerden, veel een relatie en samenwonen, paar getrouwd, en ook al kinderen!!). Dus ik voel me daar ook niet echt thuis of wat aan bij dragen.
Als je straks gaat werken, kom je hoogstwaarschijnlijk ook terecht in een groep mensen die hun leven op de rit hebben. Sterker nog, het is al een sociale groep waarin iedereen elkaar kent en waarin jij je plekje zult moeten vinden.

Denk je dat je sociale capaciteiten op dit moment voldoende zijn om dat aan te kunnen? Ben je hier al op voorbereid?
  maandag 13 juni 2016 @ 16:48:52 #284
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162979156
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet doe. Ik stuur ze nooit berichten, like niks, stuur geen appjes en dat soort dingen. Dus zij denken misschien: hij laat niks horen, dus heeft er geen behoefte aan.
en dit ga je als je een baan hebt anders doen?
pi_162979177
Werk of een vriendin zijn niet een magic pill waarmee ineens alles opgelost is.

Je zult dat makkelijker voor elkaar krijgen als je al eens wat 'geoefend' had door gewoon te socializen met vrienden of een bijbaan. Nu heb je op beide vlakken een achterstand. Je hebt nog nooit een langdurige relatie/vriendschap gehad en je hebt geen idee hoe dat moet. Idem dito met werk/collega's. Dus ik zou daar maar snel verandering in brengen als ik jou was.

[ Bericht 0% gewijzigd door the85mc op 13-06-2016 16:57:01 ]
pi_162979277
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:43 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Als je straks gaat werken, kom je hoogstwaarschijnlijk ook terecht in een groep mensen die hun leven op de rit hebben. Sterker nog, het is al een sociale groep waarin iedereen elkaar kent en waarin jij je plekje zult moeten vinden.

Denk je dat je sociale capaciteiten op dit moment voldoende zijn om dat aan te kunnen? Ben je hier al op voorbereid?
Ergens nieuw inmengen is altijd lastig (start je allemaal met dezelfde opleiding dan is het voor iedereen wennen).
pi_162979303
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:48 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

en dit ga je als je een baan hebt anders doen?
Dan is het net zoals school: dan zie ik die mensen vrijwel iedere dag. En dan sowieso zakelijk al contact via mail e.d. en waarschijnlijk fysiek ook sneller, dus ben weer ergens onderdeel van. Nu niet (meer).
pi_162979329
Och, jongen toch. Het is zo niet school.
pi_162979363
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mensen mogen mij altijd wel, maar ik moet zelf ook meer doen om echt opgenomen te worden in de groep ala voorstellen samen te gaan luchen, na werktijd wat af te spreken enzo. Anders ben ik straks weer de gezellige aardige collega die iedereen bereid is te helpen, maar na werktijd weet thuis eenzaam eindigt terwijl andere collega's samen een vrijmibo-borrel houden.
Collega's zijn doorgaans niet je vrienden. Er kan best een gezellige sfeer op de werkvloer zijn en er ontstaan wel eens vriendschappen tussen collega's. Maar voor heel veel mensen staan werk en privé los van elkaar.
  maandag 13 juni 2016 @ 16:56:23 #290
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162979364
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan is het net zoals school: dan zie ik die mensen vrijwel iedere dag. En dan sowieso zakelijk al contact via mail e.d. en waarschijnlijk fysiek ook sneller, dus ben weer ergens onderdeel van. Nu niet (meer).
ja maar dan is het ook zakelijk, ik bedoel ga je met die mensen wel verder dan het zakelijke en het is inderdaad niet zoals school, kan je niet vergelijken
  maandag 13 juni 2016 @ 16:56:59 #291
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162979387
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:56 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Collega's zijn doorgaans niet je vrienden. Er kan best een gezellige sfeer op de werkvloer zijn en er ontstaan wel eens vriendschappen tussen collega's. Maar voor heel veel mensen staan werk en privé los van elkaar.
ligt er ook wel een beetje aan welke baan je hebt
pi_162979449
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:56 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

ja maar dan is het ook zakelijk, ik bedoel ga je met die mensen wel verder dan het zakelijke en het is inderdaad niet zoals school, kan je niet vergelijken
Ligt eraan. Denk dan sowieso dat het al moet klikken en je een bepaalde passie of hobby overeenkomt, dan stel je sneller wat voor dan dat eigenlijk niks gemeen hebt. Eerst maar eens tussenproppen en opgenomen worden bij het lunchgroepje zeg maar.
pi_162979450
Ging je op je stage ook buiten werk met collega's om Deezertje?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162979479
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Deezertje het volgende:
Eerst maar eens tussenproppen en opgenomen worden bij het lunchgroepje zeg maar.
En wat kun je NU doen om je social skills dusdanig te verbeteren dat dit zeker gaat lukken?
pi_162979480
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Koral het volgende:
Ging je op je stage ook buiten werk met collega's om Deezertje?
Nee omdat ik elke dag naar huis moest pendelen, maar ik heb wel deelgenomen aan de vrijdagmiddagborrels en personeelsfeesten.
pi_162979523
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ook geen scharrels of avontuurtjes gehad gedurende de middelbare school?
pi_162979535
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:02 schreef syndroom het volgende:

[..]

:')
  maandag 13 juni 2016 @ 17:03:37 #298
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162979539
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:02 schreef syndroom het volgende:

[..]

jij met je scharrels en avontuurtjes, jij hebt echt een nog veel groter probleem dan Deezer
pi_162979545
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:03 schreef Chai het volgende:

[..]

:')
De meesten experimenten wel in die tijd.
pi_162979553
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:03 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

jij met je scharrels en avontuurtjes, jij hebt echt een nog veel groter probleem dan Deezer
Daar heb je gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')