Bedankt voor je compliment en respect. Je opmerking over narcisme kan ik me voorstellen. Die hebben ook weinig inlevingsvermogen. En dat zelfoverschatting zie ik eveneens (al kun je overwegen beter te hoge dan te lage doelen te stellen). Denk ook dat ik vaak genoeg opmerkingen maak die Deezertje liever niet wil horen en veel gelijkenissen met jullie berichten vertonen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:42 schreef Forbry het volgende:
@ Koral
Ik vind jou op zich wel een schat en heel soms vind ik het een beetje tenenkrommend, maar over het algemeen heb ik wel respect voor het feit dat jij het altijd zo opneemt voor D. Ik vrees alleen dat je te goed voor hem bent en ook een te rooskleurige kijk op hem en zijn problematiek hebt. Ik vind zelf dat D. ook aardig wat narcistische trekken vertoont en dat hij, als puntje bij paaltje komt (onder die laag van onzekerheid, angst en een gebrek aan zelfvertrouwen die er óók zit), zichzelf op meerdere vlakken juist eerder te hoog dan te laag inschat...
De dreiging komt van binnenuit, dus dan zal je eerst de veiligheid in jezelf moet vinden. Daar kan een psycholoog wel bij helpen!quote:Op maandag 13 juni 2016 15:12 schreef Koral het volgende:
Waar ik vind dat de meesten aan voorbij gaan is echter dat geen enkel mens aan zelfontplooiing gaat denken als hij/zij zich niet veilig voelt. En Deezer lijkt daar zeer veel (haast onrealistische) behoefte aan te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scherp. Hij zal het uiteindelijk zelf moeten doen. Neemt niet weg dat een omgeving een randvoorwaarde blijft. Als je continue daardoor afgeleid wordt, of je angsten getriggerd worden, dan blijf je de redenen buiten jezelf zoeken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:24 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
De dreiging komt van binnen uit, dus dan zal je eerst de veiligheid in jezelf moet vinden. Daar kan een psycholoog wel bij helpen!
Hmm.. hoe verklaar je dan al die meiden die voor foute types vallen of die niet gelukkig zijn in een relatie? Dat soort meisjes -vaak zelf hunkerend naar aandacht en erkend worden0 vallen ook niet op mij blijkbaar. Welke meiden dan wél?quote:Op maandag 13 juni 2016 13:20 schreef Forbry het volgende:
Tenzij hij met heel veel geluk een vrouw ontmoet die ondanks alles als een blok voor hem valt en andersom ook, heb ik het idee dat de 'max' die D. met zijn huidige 'stappen' zal bereiken datgene is wat hij voorheen ook al wel met zijn klasgenoten had. Namelijk het hebben van contact, zonder dat dit contact ook maar enige substantiële inhoud heeft...
Nee dat was een paar maanden terug. Toen keek ik inderdaad iets jaloers er naar, nu kan ik al anders denken: ze zijn gelukkig samen, dus niks verloren, nooit kans gehad. Ooit zal ik daar ook lopen met 'mijn meid'.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:55 schreef Koral het volgende:
Die spoiler? Heb ik nu een te rooskleurige bril op of had je bij zo'n observatie als in de Ikea een paar weken terug ipv gemengde gevoelens een flink jaloers misgunnend bericht geschreven?
Als je dit vindt, waarom gebruik je het forum dan alsof het twitter is?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:36 schreef Deezertje het volgende:
Eindelijk wordt (of word?) dit forum eens gebruikt waarvoor het bedoelt (of bedoeld?
) is: discussiëren.
Denk je niet: ''Leuk voor hen dat zij elkaar hebben gevonden''?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat was een paar maanden terug. Toen keek ik inderdaad iets jaloers er naar, nu kan ik al anders denken: ze zijn gelukkig samen, dus niks verloren, nooit kans gehad. Ooit zal ik daar ook lopen met 'mijn meid'.
Deze denkwijze is zo bizar.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat was een paar maanden terug. Toen keek ik inderdaad iets jaloers er naar, nu kan ik al anders denken: ze zijn gelukkig samen, dus niks verloren, nooit kans gehad. Ooit zal ik daar ook lopen met 'mijn meid'.
Óh nee, maar dat soort plaatsen bezoek je net als de sportschool of UB met een doel. Voor veel mensen daar: samenwonen of een kinderkamer inrichten, dus je zult veel mensen daar 'stralend en verliefd' zien lopen. Daar doe ik toch niks aan en het enige wat ik dan denk: tja leuk voor ze, wanneer loop ik hier eens samen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:01 schreef gebakken-koekje het volgende:
Ik moet zeggen wat je onder die spoiler zegt is al een veel gezondere/normale manier van naar dat soort dingen kijken dan je eerst deed. Of in ieder geval hoe je het eerst verwoorde en het is ook zo, die mensen zijn waar jij nog niet bent maar dat wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren.
Tja, zo is het nou eenmaal geworden hier. No way back.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je dit vindt, waarom gebruik je het forum dan alsof het twitter is?
Herhaling van zetten. Het is al 100.000 keer aan je uitgelegd.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hmm.. hoe verklaar je dan al die meiden die voor foute types vallen of die niet gelukkig zijn in een relatie? Dat soort meisjes -vaak zelf hunkerend naar aandacht en erkend worden0 vallen ook niet op mij blijkbaar. Welke meiden dan wél?
Tuurlijk wel, en nogmaals: je ziet ze daar op tijden dat ze het leuk hebben, verheugen op een nieuwe stapquote:Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Denk je niet: ''Leuk voor hen dat zij elkaar hebben gevonden''?
Je doet het al 60 topics lang, hoezo "eenmaal geworden hier"? En natuurlijk is er wel een weg terug, door dit niet langer als je persoonlijke dagboek te zien en eens echt de discussie aan te gaan. Of gewoon in een sc je ding neer te plempen, net als de rest van ons.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, zo is het nou eenmaal geworden hier. No way back.
oh nee hoor, genoeg mensen die ikea als een uitje zien, gezellig kijken of er nog wat nieuws is, eten in het restaurant, gewoon middagje ikea shoppenquote:Op maandag 13 juni 2016 16:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Óh nee, maar dat soort plaatsen bezoek je net als de sportschool of UB met een doel. Voor veel mensen daar: samenwonen of een kinderkamer inrichten, dus je zult veel mensen daar 'stralend en verliefd' zien lopen. Daar doe ik toch niks aan en het enige wat ik dan denk: tja leuk voor ze, wanneer loop ik hier eens samen?
Niet als vrienden onderling lijkt me (misschien vriendinnen samen, kerels echter niet). Dan eerder een gezin (maar dan heb je dus al een relatie).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:09 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
oh nee hoor, genoeg mensen die ikea als een uitje zien, gezellig kijken of er nog wat nieuws is, eten in het restaurant, gewoon middagje ikea shoppen
Want? Het is toch ook zo? Nog ridiculer: die mensen kennen mij niet eens, dus never nooit een kans gehad.quote:
Ik weet geeneens waar te beginnen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Want? Het is toch ook zo? Nog ridiculer: die mensen kennen mij niet eens, dus never nooit een kans gehad.
Lekker relevant allemaal. Nog ontwikkelingen op sociaal gebied of je studie?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Want? Het is toch ook zo? Nog ridiculer: die mensen kennen mij niet eens, dus never nooit een kans gehad.
Nee, en nog steeds nee. Om nóg onzekerder van te worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Lekker relevant allemaal. Nog ontwikkelingen op sociaal gebied of je studie?
Leg nou eens uit waarom je jezelf een uitzonderingspositie op de forum toe-eigent, als je zelf ook vindt dat het voor discussies is? Hoe denk je dat je jezelf staande kan houden op je werk, zonder het 'rugzakje' wat je op school wel had, als je je hier niet eens als een volwassene kan gedragen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie. Zelfde als dat de docenten op school niet weten wat ik uitspook als ik niet op school ben.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:19 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom je jezelf een uitzonderingspositie op de forum toe-eigent, als je zelf ook vindt dat het voor discussies is? Hoe denk je dat je jezelf staande kan houden op je werk, zonder het 'rugzakje' wat je op school wel had, als je je hier niet eens als een volwassene kan gedragen?
En je verwacht niet in dezelfde valkuilen te trappen als voorheen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie. Zelfde als dat de docenten op school niet weten wat ik uitspook als ik niet op school ben.
En aangaande dit forum?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie.
En waarom zouden deze nieuwe mensen (je collega's) anders reageren dan de vorige 'nieuwe mensen' (je studie-genoten)? Wat zou ervoor kunnen zorgen dat je nu wél aansluiting vindt?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie.
Die ASS daar prikt men snel genoeg doorheen. Kun je wel alles voor je houden maar ze hebben je snel genoeg door.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 'nieuw' ben. Dus mensen zien mij zoals ik op dat moment ben, weten als het goed is niks van mij (of er moeten mensen rondlopen die ik in het verleden heb ontmoet). Ze zullen dan een mening over mij gaan vormen, afhankelijk van hoe ik mij gedraag, wat ik inbreng qua werk maar ook qua sociale interactie. Zelfde als dat de docenten op school niet weten wat ik uitspook als ik niet op school ben.
Professioneel weet ik mezelf wel te gedragen of dingen te verbloemen, ik heb geen andere keuze namelijkquote:Op maandag 13 juni 2016 16:22 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En je verwacht niet in dezelfde valkuilen te trappen als voorheen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |