Mr.Ping | zondag 29 mei 2016 @ 20:47 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • pvdplanet, E36 325i Coupe • YoshiBignose, E36 318i cabrio • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • LethalNinja E46 318i sedan • Mr.Ping, E93 330 cabrio • Boegschroef, E30 320i • Leolinedance, F30 BMW 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, F11 530d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E39 523iAT • LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94 • Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i • bluemoon23, E85 Z4 3.0si M • Okeuj, E92 M3 Motoren: Catch22-, K75 RT Hyperdude, F800GS Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() Und wir fahren wieder frölich weiter. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 30-05-2016 12:10:59 ] | |
Hyperdude | zondag 29 mei 2016 @ 20:49 |
Hé Mr. Ping; nu kan je je vermelding in de OP mooi aanpassen. ![]() | |
Mr.Ping | zondag 29 mei 2016 @ 20:50 |
done! | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 29 mei 2016 @ 20:51 |
Zou je bij mij het bouwjaar weg willen halen, deze is niet echt relevant: Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci | |
Mr.Ping | zondag 29 mei 2016 @ 20:52 |
Yup, nog meer verzoekjes? | |
Catch22- | zondag 29 mei 2016 @ 20:53 |
En ik heb dus nu een e39 523iAT | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 29 mei 2016 @ 20:55 |
| |
LethalNinja | zondag 29 mei 2016 @ 21:01 |
Thanks ![]() das even verwarrend, ik heb namelijk geen scherm ![]() | |
Mr.Ping | zondag 29 mei 2016 @ 21:11 |
Dan is het de 1-din Business/Professional (staat naast je gleufje van de CD) ![]() | |
LethalNinja | zondag 29 mei 2016 @ 21:22 |
Die heb ik inderdaad weet jij wat DSP is? Ik zie dit staan: ik moet btw deze kiezen: http://www.navishop.nl/de(...)mw-pins-p-13330.html niet de vorige [ Bericht 24% gewijzigd door LethalNinja op 29-05-2016 21:40:10 ] | |
Hyperdude | zondag 29 mei 2016 @ 21:50 |
DSP= digital sound processor. Lees dat de E46 dat zoizo niet heeft. Misschien dat ze het Harmann Kartonn systeem bedoelen? Moet je even kijken of je dat hebt. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 29-05-2016 22:00:52 ] | |
Hyperdude | zondag 29 mei 2016 @ 21:53 |
Dubbel [ Bericht 49% gewijzigd door Hyperdude op 29-05-2016 22:01:08 ] | |
LethalNinja | zondag 29 mei 2016 @ 22:09 |
Deze heb ik, een businsess radio, ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 29 mei 2016 @ 22:15 |
Oeh, gezien de plaats van je cd-speler (een cm verder naar links dan bij veel andere units) zou het wel eens kunnen dat je al een exclusieve variant hebt (die mp3-cd's kan afspelen). | |
LethalNinja | zondag 29 mei 2016 @ 22:17 |
speelt helaas geen mp3 cd's, vanmiddag nog getest. Een gekopiërde cd van de verkoper leest hij wel maar mijn audio cd met mp3tjes leest hij niet. Helaas, maarja al zou 't wel zo zijn. Ik wil niet steeds kloten met cd's ![]() | |
Catch22- | zondag 29 mei 2016 @ 22:25 |
Ik kan me niet voorstellen dat een goede Google zoekopdracht je probleem niet oplost. Ik heb al tig gevonden voor de e39, zal voor de jouwe niet anders zijn | |
LethalNinja | zondag 29 mei 2016 @ 22:26 |
Ik ben ook volop aan 't Googl'n ![]() http://www.navishop.nl/de(...)mw-pins-p-13330.html | |
YoshiBignose | maandag 30 mei 2016 @ 10:27 |
Ik kan ook wel in de OP weer: E36 318i cabrio. Deze kan trouwens weg, hij heeft hem allang verkocht: fer, E30 320i Baur TC2 | |
xaban06 | maandag 30 mei 2016 @ 10:31 |
Op de business unit kan je ook aux aansluiten he.. | |
Piet__Piraat | maandag 30 mei 2016 @ 10:34 |
Volgens mij kan er sowieso een flink deel van het lijstje weg. Hoop users die erin staan hebben hier al eeuwen niet gepost. | |
LethalNinja | maandag 30 mei 2016 @ 13:30 |
Klopt, als een officieel hulpstukje. Ik ben vanmiddag langs de BMW dealer geweest (Heemstede) en daar werd dat gezegd. Voor een USB aansluiting moet ik echt kijken bij de "aftermarket" producten. Ik heb nu een stift besteld ivm steenaanslag in de lak en een nieuwe sierstrip voor de zijkant van het dak ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 31 mei 2016 @ 06:14 |
Eeeeeeehm... Pics?! ![]() | |
LethalNinja | dinsdag 31 mei 2016 @ 13:38 |
Gisteren de sierlijst voor het dak besteld vanochtend sms gekregen dat ik 'm kon ophalen bij de dealer. Tot nu toe super tevreden over de auto maar ook de nazorg vanuit de BMW dealer ![]() | |
Nafi | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:49 |
Vandaag na het uitzetten van de motor ging het motorolielampje branden van mijn E90 318i. Volgens het boekje zou de oliepeil te laag zijn. Ik heb via de boordcomputer de olie gecheckt en hij gaf aan dat hij op het minimum zat en er een liter olie bij moest. Ik ben even weggeweest en heb toen bij inmiddels koude motor weer de peil gecheckt, toen gaf de boordcomputer aan dat het OK was, maar volgens de aanduiding richting de lage kant. Alleen het rare is dat de auto nog geen 1000 km terug een grote beurt heeft gehad, inclusief motorolie. Iemand die hier iets over kan zeggen? Lijkt me sterk dat dit normaal is? Een liter op 1000 km kan ik me haast niet voorstellen. Zou het de oliesensor kunnen zijn? | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:52 |
Wat dacht je van een olie lekkage? | |
BeamofLight | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:53 |
liter per 1000 is dikke prima bij VW/Audi | |
Nafi | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:58 |
Hoe zou ik dit kunnen checken? ![]() Maar ik heb sinds de aankoop 5000 km gereden zonder olie bij te hoeven vullen.. | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:00 |
Even onder de motorkap kijken of je iets opvallends kan zien, bij voorkeur even op de brug zetten. Sowieso ook even langs de garage rijden, zij kunnen uitsluitsel geven. | |
Catch22- | dinsdag 31 mei 2016 @ 20:22 |
Bij Bmw dus niet | |
DarkerThanBlack | dinsdag 31 mei 2016 @ 21:55 |
Heeft BMW geen beschermplaat onder de auto? Valt dan weing te zien. | |
Piet__Piraat | dinsdag 31 mei 2016 @ 21:56 |
Misschien ook gewoon te weinig olie bijgevuld bij de beurt? Bij drie ton op de klok verbruikte mijn tweeliter diesel tussen de beurten door geen olie (of in elk geval niet zodanig dat het opviel). 20k per beurt. | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 31 mei 2016 @ 22:02 |
Dan schroef je die er toch even af. Wel zo makkelijk als de auto op de brug staat dan natuurlijk, zoals ik in mijn vorige post beschreef. | |
Hyperdude | dinsdag 31 mei 2016 @ 22:02 |
Stomme bakken zonder oliestok. ![]() | |
matigeuser | donderdag 2 juni 2016 @ 00:15 |
Vandaag mijn nieuwe E90 325i (2005) opgehaald. Lage kilometerstand (112.000) en in zeer goede staat. Prachtig apparaat ![]() Vraagje over de AUX aansluiting. Er zit een BMW business radio in met daarop aangesloten een AUX aansluiting die onder de armsteun zit. Ik heb gelezen dat je de mode pas op aux kunt zetten als de radio het aangesloten device herkent. Anders kun je met de mode-knop alleen switchen tussen radio en cd. Toen ik daar mijn telefoon op aansloot vandaag, gebeurde er niks. De aux mode bestond niet dus hij werd niet herkend. Nou kan dit natuurlijk ook aan de kabel liggen. Iemand een idee wat voor kabeltje ik dan zou moeten kopen? Ik heb een 'gewoon' 3.5mm jack kabeltje maar dit deed et em dus niet. Of doe ik het verkeerd? Iemand ervaring of die iets weet? | |
Piet__Piraat | donderdag 2 juni 2016 @ 00:23 |
Problemen? Ik vind dat overigens ook maar niks hoor. Net als de E9x, geen peilstok én geen olietempmeter. Sukkels. | |
house_is_a_feeling | donderdag 2 juni 2016 @ 07:11 |
Geen ervaring mee maar heb je de muziek al wel af laten spelen ? Dus al op play en dan op mode drukken? | |
matigeuser | donderdag 2 juni 2016 @ 13:13 |
Ja geprobeerd op twee telefoons. Waarschijnlijk is de kabel niet geschikt. Ik heb zojuist de volledige optielijst van mijn auto ontvangen en ik vroeg me nog iets af. Dit staat in de opties: S226A - Sportliche Fahrwerksabstemming. Is dit nou het 'sportonderstel'? Of alleen een andere afstelling van veren en dempers? Of is dat nou juist een sportonderstel? Het stuurt in ieder geval meesterlijk ![]() | |
Impry | donderdag 2 juni 2016 @ 13:47 |
In mijn E87 had ik ook zo'n Aux kabel, gewoon standaard 3,5 mm kabel en werkte gewoon, ook als er niets aangesloten zat, dan luisterde je gewoon naar een still Aux-kanaal. Kun je via iDrive niet naar Multimedia en dan CD/Multimedia? | |
chiren | donderdag 2 juni 2016 @ 14:48 |
Ik heb sinds een maandje exact dezelfde uitvoering als jij, E90 325i. Aan de optiecode te zien heb jij ook het sportonderstel. In mijn optielijst staat namelijk ook: 226 Sportonderstel Wat de aux betreft, ik heb de mode knop op mijn stuur ingesteld, dus dat ik met 1 vd 2 te programmeren knoppen op het stuur kan switchen tussen de mode's FM/AM/CD/AUX, de andere knop heb ik ingesteld voor mute. Echter, ik kan met die knop op mijn stuur ook niet naar de aux switchen, ook niet wanneer er bijv mijn telefoon op aangesloten zit. Ik heb deze radio: ![]() Dus daar zit bij mij geen mode knop op. Ook geen mute knop, dus ik heb beide knoppen ingesteld op m'n stuur via de iDrive. Daar zit zo'n optie voor ergens. De enige manier voor mij om naar aux te switchen die wel werkt, is om via iDrive naar entertainment te gaan en daar aux te selecteren. Aux wordt pas beschikbaar om te kiezen wanneer ik mijn telefoon ook echt aan een aux stekkertje heb hangen. Dan kan ik ook gewoon muziek afspelen en horen over mijn speakers. Ik gebruik verder echt een goedkoop pauperkabeltje dat ik op zolder vond, dus het lijkt me zeker niet dat dit een speciale kabel moet zijn ![]() | |
matigeuser | donderdag 2 juni 2016 @ 14:48 |
Heb geen iDrive ![]() Kan alleen op de radio op de mode knop drukken. Die switcht dan van radio naar CD. Hij zou ook naar AUX moeten schakelen, maar dan moet hij eerst het signaal herkennen. | |
chiren | donderdag 2 juni 2016 @ 14:57 |
Ok geen iDrive dus, dan lijkt het me zeker dat de mode knop op je radio zou moeten werken. Terug naar de garage als je garantie hebt ![]() Ik ben heel blij dat ik garantie had, ik kwam er later achter dat mijn bluetooth niet werkte. Bluetooth module scheen kapot te zijn, 900 euro!!! Gelukkig niets uit eigen zak hoeven betalen. Elektronica van de BMW schijnt een aantal dure onderdelen te hebben, hoop dat dit met de aux wel meevalt, mocht hij kapot zijn aan jouw kant. [ Bericht 0% gewijzigd door chiren op 02-06-2016 15:43:30 ] | |
Catch22- | donderdag 2 juni 2016 @ 15:17 |
wat een gekut met die modules, ik weet niet wat ik nu moet hebben. Grom, Yatour (die lijkt wel oud) of Dension. Lijken allemaal grofweg hetzelfde. | |
LethalNinja | donderdag 2 juni 2016 @ 16:07 |
Ik heb pas een module besteld via Navishop. Ze geven daar ook een mooi overzicht van wat wel en wat niet compatible is, als slag om de arm ook nog erover gebeld met een medewerker en die bevestigde mijn keuze. Uiteraard moet ik niet te vroeg juichen, als de module is geïnstalleerd zal ik wel doorgeven hoe die presteert. Een Dension 300 | |
Nafi | vrijdag 3 juni 2016 @ 00:08 |
Bij mij kan je altijd naar de aux-mode schakelen, ook als er niks ingeplugd zit. Ook een E90 met BMW Professional radio zonder iDrive. | |
Nafi | vrijdag 3 juni 2016 @ 00:14 |
Net voor het wegrijden weer even gecontroleerd en nu gaf hij de oliepeil merkwaardig genoeg aan op MAX. Stukje gereden en een kwartier na het uitzetten van de motor weer gecontroleerd, dit keer zat hij één streepje naast de MIN. In ieder geval geen dashboardlampje meer over de olie. Zou het dan toch aan de sensor liggen? | |
boegschroef | vrijdag 3 juni 2016 @ 08:41 |
Dat lijkt me eerder een sensor probleem. | |
matigeuser | vrijdag 3 juni 2016 @ 08:54 |
Dank. Dan moet ik er even naar laten kijken of wellicht is hij nooit aangesloten geweest. | |
Tyr80 | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:08 |
Mijn e90 had exact hetzelfde, zou geen seconde wachten met het aanvullen van de olie in ieder geval, los van de oorzaak. | |
Piet__Piraat | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:10 |
Maar daar zou je dan ook een foutmelding van moeten krijgen. De E46 had dat al kwaaltje: de olieniveausensor de er mee kapte en een oranje lampje gaf een paar seconden na de start. Maar goed, daar kon je nog handmatig peilen. | |
daNpy | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:15 |
Het is heel onverstandig om een motor te voorzien van meer olie dan nodig. Als het de sensor is is olie bij vullen dus niet nodig ![]() | |
boegschroef | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:24 |
Is dat niet alleen als deze niets meer door gaf, volgensmij geeft deze alleen verkeerde waardes door. Dan gaat dat lampje niet aan? | |
Tyr80 | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:27 |
Ok, naja, mijn verhaal dan: paar dagen waarschuwing, maar peil was ruim boven de min. Volgende dag ineens onder de min. En mogelijk is dat de oorzaak geweest dat m'n hele blok in de soep gelopen is. Wil alleen maar zeggen: hij kan je verrassen met een plotselinge lage stand, dat kun je voor zijn. | |
Hyperdude | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:28 |
Te weinig olie is ook heel onverstandig. En dat kan je dus niet meer meten. Niet kunnen meten = niet weten ![]() Te weinig ingenieurs/te veel accountants in de directie? | |
Piet__Piraat | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:41 |
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Dat ie vuil is ofzo, dan kun je dat hebben. Wat ik dan zou doen is zelf even voor een extra oliebeurtje onder de auto kruipen. Alles eruit, opnieuw vullen, liter voor liter, en per liter die je erbij gooit bekijken wat de sensor aangeeft. Weet je meteen of die klopt, of helemaal van de wap is. | |
boegschroef | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:55 |
Ik heb zelf ooit eens een temperatuursensor gehad die gek werd. Ineens kon die 30 graden meer aangeven. Vervolgens contact uit en aan en de waarde klopte weer. En na 10 minuten gaf die ineens 30 graden te weinig aan en zo schommelde die wat... | |
Hyperdude | vrijdag 3 juni 2016 @ 09:58 |
Kom ik weer met mijn 'vroegah was alles betah' plaatje. 3 oliemeters en 1 lichtje. ![]() hihi ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 3 juni 2016 @ 10:00 |
Benzinetank doet het ook met zo'n sensorstrip en een ouderwetsche vlotter, toch? Mijn, BMW, motor heeft zo'n meetstripsensor in de benzinetank, zonder vlotter. Waren in het begin ook nogal eens kaputt. Bij mij geen problemen trouwens. | |
boegschroef | vrijdag 3 juni 2016 @ 10:06 |
Ik heb in de mustang ook een olie niveau, temp en druk meter met daarnaast nog een lampje mocht 1 van de sensoren een 'vreemde' waarde geven. Maarja die is ook al bijna 50 jaar oud ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 3 juni 2016 @ 10:10 |
Mijn oude Alfa 75 had zo'n Italiaans lampje. Maar gelukkig ook een metertje, dan je kon zien dat het lampje een slechte dag had. ![]() Bij de 911 moet je eerst iets van 50-70 km rijden om de boel op temperatuur te krijgen. Dan een vlakke ondergrond zoeken en dan 3 metingen doen bij stationair draaien om een betrouwbare meting te krijgen. ![]() Toch ben ik van mening dat de ¤5 die ze besparen met het weglaten van een peilstok flauwekul is, waar ze hopelijk/waarschijnlijk ook wel weer op terug komen | |
Patrice_Consigny | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:48 |
Geen idee of het nav-bleutooth connectedDrive systeem in de i8 hetzelfde is als andere BMW's maar ik krijg mijn mobiel niet gepaard. Niet mijn iPhone 6S, of die van mijn vriendin of de Androids van vrienden. Ik ga maandag wel langs de dealer maar als ik het zelf kan oplossen beter dus daarom hier een vraagje. Hij vindt ze wel maar wil gewoon niet verbinden, mobieltjes al meerdere keren gerest maar echt veder kom ik niet. | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:53 |
Van 2 kanten geprobeerd ? Van phone naar auto, en vanaf auto menu naar telefoon connecten ? | |
Patrice_Consigny | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:30 |
Ja, net oude 5S net geprobeerd, werkt daarmee wel. ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:06 |
Jeetje.. Das slecht | |
boegschroef | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:19 |
Dan heeft je 5s een andere (oude ios). Mijn 5s, 6 en 6s doen het ook niet meer met de laatste ios... De 3g, 4, 4s en 5 nog wel.. ( ja... Ik spaar iphones...) | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:23 |
En/of andere bluetooth hardware ![]() | |
LethalNinja | zondag 5 juni 2016 @ 22:03 |
Net wat steenslag aangepakt met een lakstift. Kan ik morgen al met de auto door de wasstraat of moet je een week wachten? | |
Piet__Piraat | maandag 6 juni 2016 @ 15:31 |
Voor zover ik weet zijn die op de F30 weer teruggekeerd. Althans, op de benzinemodellen. Heb ik eens gelezen. Pin me er niet op vast ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 6 juni 2016 @ 16:13 |
Bij Wheeler dealers is de T-Hotbox te zien. Een apparaat wat met met inductie een deuk kan herstellen of verminderen. http://www.carcosmetics.com/nl/atp-products-t-hotbox.html wat een top uitvinding. Ik zie dat een bedrijf in Sliedrecht dit apparaat gebruikt. hopelijk is er in de provincie Noord-Holland ook een bedrijf wat hier ervaring mee heeft. De deuken in mijn dak kunnen hier mee worden hersteld, zonder spuitwerk. | |
Mr.Ping | maandag 6 juni 2016 @ 19:32 |
Ja kan, al zal de lak nog niet uitgehard zijn. Na een week kan je het pas glad schuren. | |
LethalNinja | maandag 6 juni 2016 @ 21:43 |
@ Mr Ping, ok top thanks @ all: Na ongeveer 10 minuten rijden de auto geparkeerd bij het zwembad waarbij ik na het uitzetten van de motor ineens een waarschuwingslampje mbt de olie zag branden. Volgens 't boekje betekent dat de druk niet goed is/ er wellicht niet genoeg in zit. Na ongeveer een uur contact gemaakt, geen waarschuwingslampje, motor gestart geen lampje. Maar naar het tankstation gereden, (ongeveer 15 minuten rijden) motor uitgezet weer geen waarschuwingslampje.. Motorolie gekocht (had ik nog niet als reserve) 5w30 en naar huis gereden (10 minuten ongeveer) voor 't huis de motor uitgezet en gekeken maar weer geen waarschuwingslampje... Hmm? wat zou dit kunnen betekenen? wellicht net iets te weinig olie? of een gevoelige sensor? Morgen ochtend uiteraard even kijken of er nog genoeg in zit. Vind 't gewoon vreemd dat hij dan één keer brandde en daarna nooit meer. Alsof het magisch gevuld is terwijl ik niet keek... | |
mitchelll0181 | maandag 6 juni 2016 @ 21:47 |
Olie sensoren en bmw.. Drama | |
LethalNinja | maandag 6 juni 2016 @ 21:49 |
Bekend euvel? ik rijd één van de meest common bmw's de 318i ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 6 juni 2016 @ 21:50 |
Die van mij brand met contact aan altijd een seconde of 30.. Om aan te geven dat die verrot is 😂 E46 ? | |
LethalNinja | maandag 6 juni 2016 @ 21:51 |
yupz uit 2003 | |
mitchelll0181 | maandag 6 juni 2016 @ 21:53 |
Ja gaat vaak kapot, als je je contact aan zet blijft je olie lampje dan ook 30 seconden branden ? Hoort na 5 seconden ofzo uit te gaan. | |
LethalNinja | maandag 6 juni 2016 @ 21:54 |
zal ik morgen eens controleren | |
house_is_a_feeling | maandag 6 juni 2016 @ 22:36 |
+1, pokkeding, soms heeft ie het gore lef om zelfs rood te branden | |
LethalNinja | maandag 6 juni 2016 @ 22:58 |
Hmm maar af en toe kijken of er genoeg olie in zit i guess: http://www.bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=20106 Als ik deze mag geloven is het zelfs na het vervangen van de sensor á ongeveer 100 euro nog niet zeker dat het is opgelost. ook wel interessant leesvoer voor mensen die dit probleem ervaren: http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?t=11700 Edit: oranje lampje na het uitzetten van de motor is dus de "oliepijl sensor" wat dus een bekend probleem is. Gaat het rood branden dan is er echt stront aan de knikker. En dan is het de olie druk sensor Correct me if im wrong ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door LethalNinja op 06-06-2016 23:04:55 ] | |
LethalNinja | dinsdag 7 juni 2016 @ 13:25 |
Net ff langs de garage gegaan om de steenslag aan te pakken, kijkt een medewerker en die ziet dat het flink olie lekt bij de motor... Ondanks dat ik erop voorbereid was dat een 2de hands auto met zijn dingen komt is dit toch wel ff een flinke tegenvaller... Dit gaat veel geld kosten denk ik zo... Vreemde zaak waar ik op de dag dat ik de auto kocht nog langs een onafhankelijke BOVAG garage was gegaan waar ze ernaar hebben gekeken en niks hebben gezien. [ Bericht 22% gewijzigd door LethalNinja op 07-06-2016 13:57:58 ] | |
chiren | dinsdag 7 juni 2016 @ 13:57 |
Ligt er helemaal aan waar het vandaan komt. Als het de kleppendekselpakking is (redelijk vaak voorkomend), valt het wel mee. | |
LethalNinja | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:01 |
Hope so ![]() | |
chiren | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:05 |
Lekkage van de vacuumpomp (zit aan de achterkant vh blok meen ik) komt ook nog wel voor. Zijn revisiesetjes voor waardoor een garagerekening lager uitvalt dan wanneer er een compleet nieuwe pomp besteld en gemonteerd moet worden. Kun je ze misschien meegeven wanneer je deze diagnose krijgt. | |
LethalNinja | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:50 |
bedankt voor de tip! | |
LethalNinja | woensdag 8 juni 2016 @ 20:10 |
Vanmiddag een audio oplossing en dakstrip laten installeren, de Dension moet ik morgen nog maar eens op mijn gemak testen. Vandaag nog geen tijd voor gehad. Verder laten kijken wat er mankeert bij de motor, wat het gaat kosten om te repareren 1) verhelpen olie lekkage rond de 500 euro 2) vervangen draagarmen 200 euro Dus das wel te doen ![]() | |
Hyperdude | woensdag 8 juni 2016 @ 20:14 |
Das een duur lekkie ![]() Bij mij waren de Meyle HD armpjes nog prima na 200000 kms. Maar ook die zijn niet Unkaputtbar. ![]() | |
LethalNinja | woensdag 8 juni 2016 @ 21:35 |
Ik was zelf bang voor rond de 1.000 voor de lekkage dus de 500 viel mij nog flink mee..... Iets anders, ik heb een DensioN Gateway 300 laten installeren, maar het lukt mij niet om muziek van de usb stick af te spelen. Nog tips? zul je net zien dat ik iets kleins over het hoofd zie ofzo. | |
bluemoon23 | woensdag 8 juni 2016 @ 21:58 |
Als je een beetje handig bent dan kun je die draagarmrubbers zelf ook wel vervangen ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 8 juni 2016 @ 22:27 |
Klopt valt mee, oude eruit branden nieuwe erin met een bankschroef 😋 | |
Nafi | woensdag 8 juni 2016 @ 23:43 |
Dat is wel veel voor lekkages. Ik heb aan mijn E90 lekkages aan klepdekselpakking en oliefilterhuis laten repareren voor 300 totaal bij een BMW-specialist, toch niet de goedkoopste garage. Wat lekt er bij jou dan? | |
mitchelll0181 | donderdag 9 juni 2016 @ 07:49 |
Lol, oliefilterhuis pakking is 7 euro ![]() Was uurtje werk.. Alleen dynamo ff eraf ( E46 ) | |
LethalNinja | donderdag 9 juni 2016 @ 11:29 |
Weet 't niet precies, denk iets aan de koppakking. Ik heb hier ook niet veel opties. Het is of de BMW dealer of een onafhankelijke garage. Als ik voor volgende week donderdag tijd heb zal ik nog eens kijken wat er nou precies gedaan moet worden mbt de olie lekkage. Ik weet in elk geval dat ik de auto een hele dag kwijt ben. Hiervoor een Volvo 440 gehad, die ging altijd naar een Volvo specialist. Een man die al 30 jaar alleen maar aan Volvo's werkte en een Volvo blind kan demonteren. Ik kon 't daar ook zwart laten uitvoeren dus dat was ook wel fijn. Als iemand mij een goede BMW specialist kan aanraden (liefst in West Nederland) dan hoor ik dat graag ![]() Ondanks de dure reparatie in de korte tijd dat ik 'm heb vind ik 't een prachtige bak en ik wil er ook echt nog jaren plezier van hebben. Als ik dan ondertussen wat goedkoper uit kan zijn dan zou dat heel fijn zijn. Edit 2: net even langs de garage gegaan, toch wel benieuwd wat er dan voor de lekkage wordt aangepakt. Hij gaat zo'n beetje de complete voorpakking vervangen. Veel onderdelen daarin waren niet meer 100%... Hij gaf mij ook nog de optie om één ding te laten veranderen maar ik ga toch maar voor 't complete pakket. Geen zin om nu deeltje a te laten repareren en volgende maand voor deeltje b terug te komen. Dension 300 USB muziek werkt nu gelukkig ook, blijkbaar worden de wat oudere usb opslagmediums niet ondersteund. Een goedkoop 4 in 1 setje usb sticks van de Media Markt pakt hij meteen ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door LethalNinja op 09-06-2016 14:34:12 ] | |
mitchelll0181 | donderdag 9 juni 2016 @ 17:59 |
Mogelijk met partitionering te maken, FAT32/NTFS | |
BeamofLight | donderdag 9 juni 2016 @ 18:29 |
De hele voorpakking haha | |
mitchelll0181 | donderdag 9 juni 2016 @ 18:40 |
Districarterpakking.. Kan wel hoor | |
spectrumanalyser | donderdag 9 juni 2016 @ 21:32 |
De pakking tussen distributieketting en het deksel is een bekende plek voor olielekkage. Er gaat volgens het haynes handboek vloeibare pakking bij. Heb het recentelijk ook moeten doen. Carterpakking ook nog goed? | |
Piet__Piraat | donderdag 9 juni 2016 @ 21:45 |
Staan er ook om bekend dat ze langer meegaan dan origineel BMW. Die zijn na anderhalve ton gaar. | |
mitchelll0181 | donderdag 9 juni 2016 @ 22:49 |
de rubbers ja... Ik had de rubbers voor... 16 euro stuk dacht ik.. | |
house_is_a_feeling | donderdag 9 juni 2016 @ 22:51 |
Ik zit toch even rond te shoppen naar een automaatje, kom ik dit tegen. Als verkoopfoto. ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 9 juni 2016 @ 22:53 |
Hahaha heerlijk ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2016 @ 08:59 |
Ik heb een E36 met van die neppe bullshit angel eyes. Is dit makkelijk eraf te krijgen, weet het niet precies meer. Koplamp was van achteren best makkelijk bij te komen toch maar de voorkant? Iemand een korte guide.... ? ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:01 |
![]() | |
LethalNinja | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:27 |
Ik snap de grap niet ![]() | |
Catch22- | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:39 |
Oke, jij mag nooit een auto zelfstandig kopen oke? | |
LethalNinja | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:46 |
is het de +4.5C onder de km stand? of dat er een plakker zit op waar waarschuwingslichten kunnen komen? | |
Hyperdude | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:48 |
kunnen? Lampje doet het prima, zo te zien ![]() | |
LethalNinja | vrijdag 10 juni 2016 @ 10:49 |
ahhhhhhhhhh *verstopt zich in kofferbak van z'n e46* | |
Hyperdude | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:00 |
Eerst ff controleren of je slot goed werkt. ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:16 |
zoveel moeite om te verbergen dat er een lampje defect is. kost minder moeite om het lampje kunnen verwisselen. | |
boegschroef | vrijdag 10 juni 2016 @ 11:22 |
En waarschijnlijk is de teller ook nog eens teruggezet. (zie de . tussen km en de dagteller) | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:03 |
Kut m'n knipperlicht brak af en toen losgevlogen. ![]() Heeft er iemand nog 1 liggen, linksvoor en wit voor een E36? ![]() | |
Catch22- | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:34 |
Hoe vervang je in Gods naam een stadslicht. Zo'n w5w ding | |
Hyperdude | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:49 |
Bij de E36 had je genoeg aan dunne en lange vingers. ![]() | |
Catch22- | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:52 |
Heb de fitting wel los, maar die lamp zelf zit loeivast | |
Hyperdude | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:54 |
Vastgerot? | |
Catch22- | vrijdag 10 juni 2016 @ 18:55 |
Nee. Die lamp zit er in geklemd en lijkt niet oud of verroest. | |
LethalNinja | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:46 |
Bij de afgelopen rit (gisteren) had ik het idee dat mijn e46 minder vermogen had. Als ik links stond werd ik rechts ingehaald door auto's met op papier volgens mij veel minder pk. Binnenkort gaat er een nieuw pakkingset in de BMW ter waarde van 414 inclusief BTW.. De motor olie lekt. Kan het zo zijn dat ik straks na deze beurt weer meer vermogen heb? | |
Hyaenidae | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:52 |
Hoezo heb jij nu weer een E36? ![]() | |
Hyaenidae | vrijdag 10 juni 2016 @ 23:54 |
Die beurt gaat +/- 15pk extra opleveren. | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 juni 2016 @ 00:17 |
Nee, auto's zweten geen pk's.. | |
Piet__Piraat | zaterdag 11 juni 2016 @ 07:41 |
Nee. Als je meer vermogen had willen hebben, had je een andere motorisering moeten kopen. Of chippen als je een diesel hebt. | |
Hyperdude | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:47 |
Nog gelukt? Sorry, moest de straat nog oranje maken gisteren. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 11 juni 2016 @ 08:52 |
Tering, klinkt allemaal niet echt goed. Ik zou er al, bijna, genoeg van hebben. ![]() | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:03 |
Achja, bummmer... Aan de andere kant, voor een auto die ik heb gekocht voor 4650 dan weet je dat je toch dingen moet aanpakken. Anders was de verkoopprijs nog wel een stuk hoger. Zo snel een dure beurt is heel zuur. Maar ik wist dat het kon gebeuren, anders had ik maar een opel moeten halen of een mazda ofzo.. Ik wil al heel lang een BMW en een nieuwe is nu nog veels te duur. Ik kijk gewoon voor een paar maanden aan wat de kosten zijn. Als ik elke maand voor 800 euro garage kosten heb dan is 't natuurlijk wel binnen een half jaar voorbij ![]() | |
Catch22- | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:03 |
Nee. Wat een kutsysteem | |
spectrumanalyser | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:09 |
heeft die BMW netjes onderhoud gehad? bekijk de staat van het luchtfilter of het interieurfilter/pollenfilter. en post eens een foto van je bougie's. ![]() | |
house_is_a_feeling | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:13 |
Die auto was sowieso te duur voor het geld waar die voor aangeboden werd, dat werd meerdere malen in het topic aangegeven ![]() | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:22 |
ik zou niet weten waar die zitten en hoe ik daar foto's van kan maken..... Ik denk dat als ze echt aan vervanging toe zijn dat ik het wel bij de APK zie in augustus. | |
Catch22- | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:23 |
Daar kijken ze bij de apk niet naar. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:23 |
Controleren ze niet met een APK | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:25 |
In eerste instantie werd ie aangeboden voor 6500, iets daaronder waren inderdaad veel reacties van te duur etc... Paar prijsverlagingen later was hij 4650 en toen vond ik het wel interessant. Vergelijkbaar met modellen op verkoopsites........ Achja even slikken nu inderdaad en ik vind het wel een fijn idee dat er nu weer een aantal hele nieuwe onderdelen in komen. Weet ik in elk geval dat die weer lang mee gaan. Auto start gelukkig snel, remt goed, fijne wegligging en super mooi om te zien dus het is niet alleen maar ellende! | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:28 |
ah ok, zitten deze dingen diep in de motor? is het handig om als de monteur deze donderdag naar de auto kijkt meteen die filter en bougies te bekijken of zit het meer aan de buitenkant en kan ik er ook gewoon eens voor langs rijden en dat het zo gezien is? | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:31 |
Zou voor een monteur hooguit een kwartiertje werk moeten zijn. Maar een luchtfilter en bougies vervangen is echt het eerste wat een automobilist zelf zou moeten kunnen doen. Mits je een bougiesleutel hebt dan... | |
Hyperdude | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:34 |
Bougies kunnen vervelend vastzitten, en willen wel eens onhandig afbreken. Vooral als ze al 10 jaar oid. oud zijn. Volgens mij niet direct een beginnersklusje. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:37 |
Als ze afbreken dan doen ze dat ook bij een monteur, dan is het met 1 cilinder minder naar de garage rijden. ze kunnen inderdaad vervelend vastzitten maar afbreken? In een hele oude auto kan ik het me nog voorstellen maar in een e46 lijkt me dat toch schier onmogelijk. Tenzij de bougies echt werkelijk nooit vervangen zijn. | |
Hyperdude | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:44 |
Risico zal ook wel meevallen, maar een ervaren monteur breekt wat minder snel dingen dan een dommekracht ![]() Ik kon met 7 jaar al moeren van de achteras van mijn fietsje dol draaien. ![]() Vind de bougies tegenwoordig net iets minder bereikbaar dan vroeger. Bij de 6 pitter moet je eerst de bobine's aan de kant hebben, en de bougies zitten ook erg diep. Vroeger was alles beter (bereikbaar) ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:46 |
Cabrio voor erbij, is wel leuk ![]() | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 10:48 |
Yoshi ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:01 |
Haha ja zit er al een tijdje... maar je zal niet vaak gelezen hebben dat ik iets had gerepareerd want ik kan vrij weinig ![]() Als ik terugkijk heb ik gereden: E21, E23, E28, E30, E36, E46 en sporadisch een E38. De E92 was nog wel geinig maar daarna vond ik het bergafwaarts gaan qua design. Nu zijn de auto's allemaal nietszeggend zoals de Audi's. Ik heb de i3 nog overwogen maar laten we eerlijk zijn, dat is ook gewoon een gedrocht op (veel te dunne) wielen. Nu een carbio erbij is leuk, maar denk niet dat ik nog een BMW zal rijden in de toekomst. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:05 |
Ik zag laatst de nieuwe 4-serie staan. Ik kan hem niet betalen, maar daar ging ik toch wel even van watertanden. Itt de i3 is het design niet echt nietszeggend te noemen . | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:12 |
Ik las in elk geval dat je ook wel eens een olie lek had en dat je dan dingen ging uitproberen, of een keer een verhaal dat je al heel snel weer nieuwe olie erbij moest gooien. Altijd met dezelfde usericon... Ah jij hebt ook een E46 gereden, dit gaf je volgens mij ook aan in dat topic waaruit mijn BMW aanschaf kwam. "kalen BMW maar geen afgeragde turkenbak oid"... BMW is nu dus niet meer je daily? wat is je maincar dan op dit moment? | |
YoshiBignose | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:15 |
De 4-serie is nog wel cool ja en gelukkig maar want de 3-serie coupe heb ik toch altijd DE BMW gevonden. Maar het is absurd wat je bij moet betalen voor wat opties. Zat een keer in zo'n lease uitvoering ofzo, zonder elektrische stoelen. En dan ging je al richting de 50k..... Haha kan wel, een vriend van me is monteur. Toen was het ook nog wel leuk, beetje knutselen, maar na een tijdje heb je daar geen zin meer in en wil je gewoon een auto die het altijd doet. Rij nu een Kia Optima maar verkoop ik ook weer binnenkort. Toch bijna 3 jaar in gereden, echt prima auto met alle opties. Nu weer tijd voor wat nieuws ![]() | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:22 |
Nu is BMW natuurlijk nooit goedkoop in aanschaf en zeker met een paar broodnodige opties erbij. Daarom rijd ik in een afgetrapte e36 die het aanzien niet meer waard is maar steeds door de APK blijft komen. Heb er nog een e30 bij voor de lol. Zit zelf nu toch wel te wachten tot er een leuke e46 voorbij komt. Aangezien mijn vrouw voornamelijk in die e46 zal rijden (en pas net haar rijbewijs heeft) wil ik er zeker niet te veel asn uit geven. | |
daNpy | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:40 |
Jij hebt meer dan 4000 euro voor een é46 betaald en je hebt dit soort problemen? Wtf? | |
YoshiBignose | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:40 |
Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's? Zijn ze al zo goedkoop tegenwoordig? Ik kocht mijn E46 318ci toen voor ¤8750 met 160.000 km op de teller. Heb ook het nodige onderhoud gehad, maar dat hou je bij iedere E46. | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:45 |
E46 al vanaf 3500 ofzo ja | |
daNpy | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:48 |
É46 is er al vanaf 1500.... Heb de onze 3,5 jr geleden met pijn en moeite voor 2750,- weg kunnen doen. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 11:51 |
Hoezo met pijn en moeite? Dan zal er toch wel iets mee aan de hand zijn geweest als hoge km-stand, slechte staat, weinig aantoonbaar onderhoud o.i.d.? | |
spectrumanalyser | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:25 |
ben je handig of ga je voor elk dingetje naar een garage... zo is er hier een forumgebruiker die een e46 met kleine olielekkage kocht voor een appel en een ei ;-) bij het bekende bedrijfs jetcars heb je vandaag de dag een e46 zonder schakelpoke, met defecte motor voor 840 euro rijdende e46 met apk heb ik al te koop zien staan voor 1100 euro. we maken hier onderscheid tussen e46 voor de facelift (pre-facelift, PFL) en e46 van na de facelist (FL). verschil is te zien aan de koplampen en de motor (8 klepper vs 16 klepper) de pre-facelift is van 1998-2001, facelift 2001-2005 | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:26 |
Haaaaaaai ![]() FOK! Is goed voor mij ![]() | |
house_is_a_feeling | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:30 |
Iemand die mijn kleppendeksel pakking wil doen dan? Ik heb er geen zin in ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:37 |
als je weet hoe simpel het vervangen van de kleppendekselpakking is, dan had je het al lang zelf gedaan. heb zo het vermoeden dat er meer moet gebeuren. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 12:41 |
Kom maar langs, heb wel zin om wat te sleutelen. | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:05 |
Ach aan de andere kant kan je alles ook relativeren met dat veruit de meeste auto's gewoon de nodige garage kosten maken. Mijn ouders hebben toen de C5 10 was een paar jaar gehad dat er jaarlijks rond de 1500 aan garage kosten waren. Dit terwijl hij de eerste 5 jaar nog lease was. Als je echt goedkoop wil zijn dan moet je een Skoda Fabiatje nemen of de bus pakken. Maar wees eerlijk, dan mis je wel de gelukkige momenten van het rijden met een BMW, maar bv ook het parkeren en nog eens ernaar te kijken hoe mooi die is om vervolgens de autosleutel weg te stoppen ![]() | |
Catch22- | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:24 |
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:24 |
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop. Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:26 |
Voordeel van BMW is dat er heel veel aftermarket en tweedehands spul voor te krijgen is. De prijzen voor onderdelen liggen daardoor niet extreem hoog. Daarnaast heb ik het idee dat een BMW veel minder onderhoudsgevoelig is dan een gemiddelde Franse bak. | |
Catch22- | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:27 |
Ik heb laatst ook een bult gedaan met de buurman (radiator, waterpomp, thermostaathuis, thermostaat, multiriemen en spanrollen). 250 aan onderdelen, wil niet eens weten wat de arbeidskosten waren geweest | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:34 |
Mensen die zelf aan de auto sleutelen, daar heb ik natuurlijk respect voor. Ik ben zelf niet technisch onderlegd. Ik zou waarschijnlijk meer kapot maken onder de motor dan dat ik zou repareren met alle gevolge van dien.. Ik was bij de Volvo 440 al heel trots dat ik zelf mijn lichten had vervangen en ditto voor een ruitenwisser ![]() Hier ga ik wel wat "winst pakken"... Ik heb mij bij de Volvo al aangeleerd om vroeg te schakelen, voorzichtig remmen, liefst door laten rollen etc... Geen autogebruik voor de korte afstanden etc etc.. Ik rijd dan ook niet als de "stereotype 3 serie bestuurder ![]() | |
DarkerThanBlack | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:37 |
Yup, net van lease overgestapt naar een privé F30 uit 2014 ![]() | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:38 |
foto's ? ![]() | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:41 |
BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!! | |
Catch22- | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:42 |
Wel goed warmrijden want ze kunnen slecht tegen koud stampen | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:42 |
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto? | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:50 |
Bij het ''nieuwe rijden'' leren ze je vaak aan om zo vroeg mogelijk (2500 toeren) te schakelen. Dat is leuk voor je brandstofverbruik maar minder leuk voor de conditie van je motor. Inderdaad, een BMW moet eerst goed warm worden gereden. Dus niet warm zoals je dashboard aangeeft maar de olie moet warm zijn. Dat zal bij 10 kilometer wel het geval zijn. Je hoeft de plank bij een BMW niet onderin te houden maar bij een BMW kun je met een koude motor gerust 3500/4000 trekken voor je schakelt. | |
Catch22- | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:50 |
Dat je niet bij 2500 toeren moet schakelen als je motor warm is. Je kan prima wat meer toeren maken als je vlot wil optrekken | |
DarkerThanBlack | zaterdag 11 juni 2016 @ 15:57 |
Heb even geen betere foto voor handen ![]() | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 16:07 |
Ahhhhhhh dat verklaart wel 't één en ander ik schakelde eigenlijk max bij 2.000 toeren juist omdat ik bang was om de motor af te raggen/ kapot te maken. Ik wil echt lang plezier hebben van deze auto maar wat meer toeren maken kan dus. Das een beauty ![]() | |
DarkerThanBlack | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:05 |
Thanks. Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm. | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 18:13 |
Ik ben nog wat zoekende bij mijn auto naar de schakelmomenten. Qua motor is 't een 318i met 143pk.. Geen idee wat de ideale schakelmomenten zijn maar bij m'n laatste rit had ik wel 't gevoel dat ik iets te snel schakelde. Door 't zoeken naar de schakelmomenten vond ik ook dat hij pas echt lekker aanvoelde als ik tussen de 100 en 120 reed, tja dan heb je natuurlijk geen schakel opties meer ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door LethalNinja op 11-06-2016 18:19:40 ] | |
DarkerThanBlack | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:08 |
Volgens de gegevens van autoweek, lijkt mij het fijnst wanneer je opschakel bij ongeveer 4000rpm en dan terug zakt naar rond 3500rpm. Maar ieder zijn voorkeur. | |
Vliegbaard | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:12 |
Bij mijn e30 318i en de e36 318is trek ik altijd door tot 4000 rpm. Rijdt het beste | |
DarkerThanBlack | zaterdag 11 juni 2016 @ 19:32 |
Komt door de max koppel die bij 3750 ligt. | |
LethalNinja | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:41 |
Thanks guys, ik heb jullie instructies met schakelen gevolgd en die rit was 2 keer zo lekker als die ervoor.. Later schakelen etc, het voelde allemaal veel beter. Paar keer momenten gehad dat het echt "smooth" aanvoelde.. Pas naar de 5de versnelling gegaan bij 90 kilometer per uur. Bij de Volvo zat ik vaak al bij 70 in de 5 ![]() Schakelen jullie trouwens terug als je bv van een gemiddelde van 100 k/m naar 80 gaat. En dan dus van 5 naar 4 of blijven jullie doorjakkeren in de 5? | |
bokkepoot | zaterdag 11 juni 2016 @ 20:59 |
![]() Als je motor warm is, dan is toeren happen een minder probleem. | |
BeamofLight | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:41 |
Stop met deze onzin en koop een automaat | |
YoshiBignose | zaterdag 11 juni 2016 @ 23:17 |
Ik had ook de 318 met 143 pk... is zeker geen motor die je zo snel mogelijk naar z'n 5 wil rammen maar je hoeft echt niet tot de 4k door hoor. Ik schakelde zelden terug tenzij je echt ver onder de 2000 rpm komt want dan klinkt het ook gewoon niet lekker. Rij nu al jaren automaat dus heb die problemen ook niet meer ![]() Wat ik soms nog weleens deed was van z'n 3 naar z'n 5... geen idee of je daar winst of verlies mee behaalt, maar je trapt hem dan redelijk ver door in z'n 3 zeg maar ![]() | |
LethalNinja | zondag 12 juni 2016 @ 00:04 |
Ik ga niet door tot de 4k, nu vaak tot de 3k of iets erover en dan schakelen. Dit is al een beetje een uitdaging af en toe. Schakelen is btw alles behalve een probleem, het is voor mij heel belangrijk voor de "fun factor"... Ook als ik met een nette snelheid op een bocht afkom en dan bedenken of ik naar de 4 of de 3 ga en hoeveel ik nog ga bij remmen etc. Automaat rijden is fijn in de file verder zweer ik echt bij manual! | |
leolinedance | zondag 12 juni 2016 @ 01:56 |
Qft. BMW bouwt de allerfijnstw automaten in haar auto's, ga je zelf lopen roeren ![]() | |
Mr.Ping | zondag 12 juni 2016 @ 11:25 |
Weet iemand hoe oud nieuwe banden mogen zijn? Ik heb twee weken geleden twee Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 265/30R19 gekocht, maar mijn garage kreeg ze gisteren met geen mogelijkheid op mijn nieuwe 19 inch (9.5J) velgen. Het is een garage met de beste apparatuur, maar zijn machine liep vast en mijn band van 185 euro scheurde in. ![]() Ik heb zelf de banden on-line gekocht bij Oponeo en ze bij hem met een set nieuwe velgen aangeleverd, dus voor ons alle twee een hele vervelende zaak. Bij aflevering zaten de velgen in een huishoudfolie gewikkeld, en zat er een papieren sticker op met de maat met viltstift geschreven. De banden waren niet gebruikt, maar ook niet schoon door lang opgeslagen te zijn geweest. (ik heb één band van binnen schoon moeten spuiten) De garage gaat nu zelf een zelfde soort band bestellen en deze komende week monteren. Als dit lukt dan zit het probleem in mijn banden. Ik heb voor deze banden gekozen mede omdat ze een velgrandbescherming hebben, maar dit mag toch geen probleem geven bij de montage? | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2016 @ 11:45 |
Ik dacht 10 jaar ofzo? Had onder m'n E23 ook van die hele oude ballonbanden die zelfs vervormd waren... toch reed het nog wel. Maar geen idee wat er gebeurt in zo'n bandenmachine... | |
Catch22- | zondag 12 juni 2016 @ 11:56 |
Ik moet zeggen dat de 19 jaar oude automaat in mijn auto me niet tegenvalt | |
Mr.Ping | zondag 12 juni 2016 @ 12:06 |
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden. | |
Hyperdude | zondag 12 juni 2016 @ 12:49 |
Ouder dan 1-1,5 jaar zou ik niet accepteren. Weet niet of er regeltjes voor zijn. | |
daNpy | zondag 12 juni 2016 @ 13:14 |
Hoe oud zijn de banden? (DOT code) | |
daNpy | zondag 12 juni 2016 @ 13:16 |
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden. Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter. Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn. Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot. Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i ![]() | |
Vliegbaard | zondag 12 juni 2016 @ 13:35 |
Probeer maar eens 130 te rijden onder de 3000 toeren. Dat gaat je met een 318i niet lukken. | |
LethalNinja | zondag 12 juni 2016 @ 13:50 |
Ah ok duidelijk!..... Ik zocht eigenlijk vanuit mijn budget. Mijn budget was na een tijdje 6.000 voor een auto. Gekeken voor zowel Volvo's, Mazda's alwel BMW's... Ik vertrouw een BMW van 2k - 3k helemaal niet.. Zo goedkoop dan moeten er wel meerdere dingen mankeren.. In de prijsklasse van 4k - 6k is het vaak beter. Deze auto werd in eerste instantie aangeboden voor 6,5 k wat net te duur was maar waar ik toch even over nadacht. Na de pricedrop was ik wel enthousiast en ik zou een garage medewerker meenemen en daar kijken....... Op het moment dat ik besloot tot de aanschaf hadden zowel ik als de garagemedewerker en een andere garage het idee dat alles in orde was. Verkoper was kwam integer over.. En een km stand van 150k icm ong 13 jaar oud vond ik ook fijn. Ik heb eerder aanbiedingen gekregen voor BMW's en Volvo's met 250k op de teller maar dat vond ik ook maar niks. Ik was al blij dat ik er één kon kopen die ver onder de 6k zit, had ik nog geld over voor garage kosten. En nu vind ik het fijn dat ik een nieuwe pakking heb met garantie.....
[ Bericht 9% gewijzigd door LethalNinja op 12-06-2016 14:11:45 ] | |
Mr.Ping | zondag 12 juni 2016 @ 13:52 |
Ze liggen nu bij de garage, ik ga de gescheurde morgen ophalen om ze beter te bekijken. | |
DarkerThanBlack | zondag 12 juni 2016 @ 13:54 |
Op papier max 3 jaar als ik mij niet vergis. In praktijk wordt er wel gezegd max 1 jaar, anders altijd met korting. | |
DarkerThanBlack | zondag 12 juni 2016 @ 13:57 |
Voor zomerbanden geloof ik 0-3 jaar als fabrieksnieuw, 3-5 jaar als nieuw. | |
Hyperdude | zondag 12 juni 2016 @ 13:59 |
3 jaar gaat toch nergens over? Volgens instructieboekje moet je de banden vervangen na 6 jaar; dan blijven er nog maar 3 jaar over. ![]() | |
Mr.Ping | zondag 12 juni 2016 @ 15:20 |
Morgen maar eens kijken naar die DOT code. Deze stickers zaten op de banden (i.p.v. de originele GoodYear stickers), als ze zonder problemen gemonteerd konden worden boeide het me niet maar nu wil ik wel weten waarom ze zijn vervangen. ![]() | |
BeamofLight | zondag 12 juni 2016 @ 15:35 |
Ligt aan je garage Die heeft gewoon problemen om die ultra platte 19" erop te duwen. Kan echt niet elke monteur hoor met een normaal banden apparaat | |
Mr.Ping | zondag 12 juni 2016 @ 15:42 |
Daarom ben ik ook naar iemand gegaan met de beste/modernste apparatuur. (geen kwikfitter o.i.d.) | |
BeamofLight | zondag 12 juni 2016 @ 15:45 |
Vind t een raar verhaal dan... Ook die professionele stickers... | |
DarkerThanBlack | zondag 12 juni 2016 @ 18:21 |
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is. | |
Vliegbaard | zondag 12 juni 2016 @ 18:52 |
Eerlijke monteurs vertellen je dat (synthetische) olie waarschijnlijk nooit hoeft te vervangen. Zo ff een discussie op gang slingeren.... ![]() | |
Hyperdude | zondag 12 juni 2016 @ 18:52 |
Voor de meesten maakt het niet uit; banden rij je meestal toch in 2-3 jaar op. ![]() Ik let er wel extra op bij mijn klassiekertje die nog geen 5000 km. per jaar aflegt; wel kms. waarbij zo nu en dan stevig doorgetrapt wordt. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2016 @ 19:33 |
M'n E36 banden lopen leeg... ik denk in een weekje van 2.3 naar 1.0. Als ze echt lek zijn gaat het sneller toch? Kan het nog wat anders zijn of gewoon vervangen? Vind het wel apart dat ze alle 4 leeg lopen (rechts sneller dan links, die zaten op 1.6 ofzo). | |
Catch22- | zondag 12 juni 2016 @ 19:35 |
Ventieldopjes lek wellicht? | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2016 @ 19:39 |
Huh, wou je zeggen dat een band leegloopt als je dat er niet op draait? Dacht meer dat het tegen vuil was enzo.... Ze zitten er wel gewoon op daar niet van ![]() | |
Catch22- | zondag 12 juni 2016 @ 19:41 |
Ventielen bedoel ik ![]() | |
Hyperdude | zondag 12 juni 2016 @ 19:41 |
Alle 4 ![]() Vervelend buurjongetje zijn voetbal/dinoplaatjes afgepakt? | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2016 @ 19:42 |
Die ventielen kun je dat zo vervangen? Of kan ik bij een garage langsrijden die dat zo kunnen testen? Ik heb wel vals gespeeld met knikkeren een keer... toen verloor ik en zei ik dat het neppie was. | |
Hyperdude | zondag 12 juni 2016 @ 19:47 |
4 ventielen gaan toch niet tegelijk lekken? ![]() Ventiel (bewegende deel) kan je gemakkelijk vervangen. Moet je wel een passend gereedschapje ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2016 @ 19:49 |
Ikke ook niet snappen. Maar lijkt me sterk dat m'n banden lek zijn maar dat het wel een week duurt. Zie ook geen spijkers ofzo... | |
bokkepoot | zondag 12 juni 2016 @ 19:50 |
Oxidatie tussen velg en band? Of goedkope bandjes.. | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2016 @ 19:53 |
Zijn wel Michelins maar ik denk ook vrij oud... en achter maar 2mm denk ik... ach ja of ff maar 4 nieuwe halen zoveel kost het allemaal niet tegenwoordig. | |
Hyperdude | zondag 12 juni 2016 @ 19:53 |
Oxidatie heb ik ook regelmatig gehad. Zeepsopje op de rand kwasten en 10 minuten wachten voordat je andere oorzaak gaat zoeken. | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2016 @ 19:56 |
Nooit van gehoord, zal daar eens naar kijken. | |
bokkepoot | zondag 12 juni 2016 @ 19:59 |
Zo kun je ook je ventielen checken ![]() | |
DarkerThanBlack | zondag 12 juni 2016 @ 21:45 |
Is wel apart dat ze zo snel leeglopen. Normaal is het ouderdom, rubber laat ook steeds meer lucht door naarmate ze ouder worden, maar dit gaat wel heel hard. Als ze toch al versleten zijn, dan gewoon nieuwe kopen. Goede banden zijn wel belangrijk. Ik pomp mijn banden tegenwoordig ook weer iedere 1-2 maanden bij. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2016 @ 08:58 |
Zit er nog een verschil in die knipperlichten van de E36? Volgens mij kan ik me een keer herinneren dat het kliksysteem was veranderd ofzo bij latere modellen? Ik heb een cabrio uit 98. | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2016 @ 18:10 |
Dacht het niet. Cabrio en CP zijn anders dan sedan/Touring vlgns mij. | |
Mr.Ping | maandag 13 juni 2016 @ 18:29 |
Het lag niet aan de velgen, of aan de banden of aan de machine... maar aan het mannetje wat erachter stond. Hij dacht dat het velgen waren met een omgekeerd velgbed, dit bleek niet zo te zijn dus de banden moesten er vanaf de voorkant op. Hij gaf vandaag eerlijk toe een stomme fout te hebben gemaakt. | |
BeamofLight | maandag 13 juni 2016 @ 18:36 |
zei het je he | |
Mr.Ping | maandag 13 juni 2016 @ 18:39 |
![]() | |
daNpy | maandag 13 juni 2016 @ 19:41 |
Bij 130 draait hij idd 4000 rpm, en met een koude motor zou ik dan gewoon geen 130 rijden. Vrij simpel imo. Heb daarom voor de E91 gekozen, draait dankzij de 6 bak 130 <3000rpm ![]() | |
LoveAtFirstDrive | maandag 13 juni 2016 @ 19:52 |
E34 540i draait 160km/h bij 3000tpm geloof ik, en dat met een automaatje ![]() Nutteloze bijdrage, just pimpin' ![]() | |
BeamofLight | maandag 13 juni 2016 @ 20:05 |
Auto van 5000¤ Niet echt pimpen.... | |
LoveAtFirstDrive | maandag 13 juni 2016 @ 20:28 |
Zucht, zo reageren op een grapje.. Want de dagwaarde is daar bepalend voor? Vandaar dat je een V8 zo verkocht hebt en iedereen er mee ziet rijden, want de dagwaarde is zo laag.. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2016 @ 21:11 |
Slaat inderdaad nergens op die reactie.... een E34 540i is 100000x gruwelijker dan een nieuwe Fiat Panda, daar kun je niet eens mee pimpen al zou je het willen ![]() | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2016 @ 21:27 |
Omdat ik 8 verzetten heb, draait die van mij ongeveer 2200 toeren bij 120. Een versnellingsbak is niets anders dan een koppelgebrekmaskeerder. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-06-2016 17:52:30 ] | |
Catch22- | maandag 13 juni 2016 @ 21:34 |
540i is gewoon een bazenbak. Zou hem verkiezen boven een nieuwe 114i. Denk ik | |
mitchelll0181 | maandag 13 juni 2016 @ 21:37 |
Dohhhh 1 serie is voor de vrouwen en skinny jeans verkopers | |
LethalNinja | maandag 13 juni 2016 @ 23:42 |
1 serie en i3 moeten/mogen de naam BMW niet dragen..... Vooral de i3 is natuurlijk om te kotsen ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 13 juni 2016 @ 23:49 |
Mwah.. Mag best ![]() ![]() | |
Catch22- | maandag 13 juni 2016 @ 23:52 |
De x1 en 2 Active tourer zijn anders ook niet fraai. Evenals de 5gt | |
LethalNinja | maandag 13 juni 2016 @ 23:57 |
Whehe, scherp+1, maar je snapt natuurlijk wel welke 1 serie modellen ik bedoel ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 14 juni 2016 @ 00:26 |
Thanks for the support! 1-serie met een 6-pitter zou ik zeker nog wel overwegen! Maar zo een oude bak blijft ook gewoon leuk, helemaal als er een V8 in ligt. En de neus van een E34.. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
LethalNinja | donderdag 16 juni 2016 @ 10:19 |
Whehe, mooie neus. Imo de echte "bad guy" neus.. In veel van die films van vroeger reden de schurken hierin. Een auto die even laat zien wie de baas is ![]() Spannende dag, mijn koppakking wordt vandaag aangepakt bij de garage en een nieuw draagarm. Ik verwacht dat hij straks nog lekkerder rijdt, en natuurlijk nog zorgelozer.. | |
Catch22- | donderdag 16 juni 2016 @ 11:05 |
https://www.google.nl/sea(...)rc=xbnHT-G3zvAssM%3A ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 11:06 |
Ja maar laten we eerlijk zijn, die Audi was eigenlijk toch wel dikker in Ronin ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 11:08 |
Ik nieuwe banden maar eronder gezet, ventielen vervangen en hij had ook met een goedje ingesmeerd ofzo tussen velg en band omdat ze behoorlijk verrot waren (zaten ook muurvast). Knipperlicht ook vervangen maar door de schade rechtsvoor past het allemaal niet zo goed meer, ach ja, hoeft geen schoonheidsprijzen te winnen ![]() QUESTION. Hoe krijg ik het mos uit m'n dak? Gewoon met wat zeep werkt niet... En waarmee kan ik het beste dat achterruitje invetten? Die is nu nog in goede staat maar heb vaak gezien dat ze gaan scheuren doordat ze natuurlijk dubbelgevouwen worden. ![]() | |
Catch22- | donderdag 16 juni 2016 @ 11:23 |
Volgens mij heb je speciale dakcleaners. Oppassen met wat je gebruikt, voor je hem sloopt. | |
LethalNinja | donderdag 16 juni 2016 @ 13:57 |
Leuke bak Yoshi! Softop is voor mij persoonlijk wel een dealbreaker, die zou ik dan laten vervangen door een hardtop ![]() Precies ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door LethalNinja op 16-06-2016 14:12:31 ] | |
Catch22- | donderdag 16 juni 2016 @ 14:13 |
Hardtop is voor fakers | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 14:13 |
Hardtop is misschien mooier, maar irritant. Kan hier in 30 sec. dak erop of eraf doen wanneer ik wil. Heb trouwens nog nooit een hardtop gezien bij een E36. Is verder een eenvoudige 318i, handbak, wel leer en stoelverwarming. Maar alles doet het ![]() | |
LethalNinja | donderdag 16 juni 2016 @ 14:13 |
ohw ![]() ![]() Leuke specs verder! velgjes zien er ook top uit | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 14:20 |
Ik zal met een mes door die klootzak heen gaan ![]() Maar goed, was ¤2200 dus eerlijk gezegd kan het me allemaal weinig interesseren. Maar ben er wel erg blij mee ![]() | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 16 juni 2016 @ 15:04 |
Haha inderdaad, Ronin is goud! Stiekem wel, die S8 blijft ook gewoon bruut. | |
Hyperdude | donderdag 16 juni 2016 @ 16:01 |
Leuk ding. Die wielen had ik ook. ![]() Kap= groene zeep met zachte borstel. Stoomreiniger kan je ook proberen. Daarna speciaalcabriokapschoonmaakspul zoeken. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 16:28 |
Ja heb geschrobd met zeep maar gebeurde niets. Nu speciale cabrio dak schoonmaak zooi gevonden, daar stond ook op ff nachtje laten inweken met folie als het echt smerig is dus dat maar gedaan. Morgen eraf schrobben en dan kijken of het helpt, zo niet dan pech maar ![]() | |
LethalNinja | donderdag 16 juni 2016 @ 17:07 |
De E46 is weer thuis, ik zag in de garage al hoe de vorige draagarmen eruit zagen. Echt flink versleten. Tijdens de rit naar huis geen enkele keer gehad dat hij even trilde bij het remmen oid. Verder nu een compleet nieuwe pakkingset inclusief garantie wat ook weer zorgt voor meer rust/ ontspanning ![]() Ik had 't idee dat hij ook ietsje sneller optrok maar dat kan ook mijn verbeelding zijn ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 17:20 |
Mooi ![]() | |
LethalNinja | donderdag 16 juni 2016 @ 17:24 |
hoop 't ook, mja ik zorg gewoon dat ik een potje opzij houdt, en we moeten wat overhebben voor ons "freude am fahren" hé ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 17:29 |
Dat is waar, wil niet weten wat ik besteed heb aan mijn E46 toen... maar dan heb je wel wat ![]() ![]() ![]() | |
LethalNinja | donderdag 16 juni 2016 @ 17:40 |
Leuke foto's, die velgen maken het echt af. Koplampen helder, lak zo op de foto ook mooi, is hij helemaal krasloos?. Is hij ook van 2003? Hij lijkt identiek. Okay je hebt een andere kleur en waarschijnlijk duurdere velgen maar verder 't zelfde ![]() Als mijn auto gewassen is zal ik hier ook eens wat foto's zetten. | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 18:47 |
Eerst was ie zo ![]() ![]() | |
Catch22- | donderdag 16 juni 2016 @ 19:02 |
Die velgen zijn mij wat te groot. Geen gezeur met hobbels? | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2016 @ 20:21 |
Te groot voor wat? Is gewoon breedset 18".... en eibachs. | |
LethalNinja | donderdag 16 juni 2016 @ 23:20 |
ik zie nu pas dat jouw vorige BMW 3 deurs is.. BTW wat kost dat nou 4 nieuwe velgen? zijn daar nog deals voor? 4 nieuwe banden icm 4 nieuwe velgen? hoe werkt dat? ik denk dat ik volgend jaar oid ook mijn velgen wil "upgraden" | |
YoshiBignose | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:12 |
De coupe is DE ECHTE 3-serie lethalninja ![]() Die velgen kostte een klein fortuin maar ik weet niet meer hoeveel. Zaten ook nog nieuwe conti's onder 225 voor 255 achter, ook niet goedkoop. Ik had daarvoor 17" die ik eigenlijk prima vond maar toen crashte ik en was er eentje stuk gegaan, toen maar direct 18" ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:31 |
Niks mis met 18" en E46. icm. met BMW sportonderstel volgens mij redelijk comfortabel vs. strak compromis. Niks hard/stug ofzo. Maar daar kan je anders over denken, natuurlijk. ![]() ![]() | |
BeamofLight | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:31 |
Ik zal van de week ook eens foto's posten van mijn BMW's | |
Piet__Piraat | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:46 |
18" kan prima, zo lang je maar geen RFT hebt. Ik heb RFT 17" met sportonderstel gereden moest daarna naar de tandarts. Wat godvergeten hard is dat zeg. | |
boegschroef | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:08 |
Moet je eens in een e92 M3 rijden met 19" en RFT in Belgie... Ik snap niet dat iemand daar dagelijks mee kan rijden ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:33 |
RFT onder een E46? Why? | |
YoshiBignose | vrijdag 17 juni 2016 @ 10:47 |
Hmmm hele nacht laten inweken, geschrobd en ook hogedruk nog geprobeerd maar de algen gaan niet weg uit m'n dak. Ach ja pech dan maar, dak is meestal toch open ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:03 |
Mensen met een LPG-ringtank ofzo? ![]() Daar stuiter je echt uit. Ik vraag me af hoe je het überhaupt in je hoofd haalt om daar een meter mee te rijden. | |
Hyperdude | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:16 |
Heb verder geen ervaring met RFT op oudere auto's. Maar op de F11 heb ik er geen problemen mee. Kwestie van afstelling van onderstel voor wel, of geen, RFT banden, neem ik aan. | |
Hyperdude | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:17 |
Veel in de zon rijden met het dakkie omhoog helpt vast ook wel. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:25 |
Ja doei ![]() | |
Anne | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:26 |
Zon helpt wel oprecht tegen algen ![]() Ik heb hetzelfde probleem namelijk en zet hem daarom met opzet zoveel mogelijk in de zon. | |
YoshiBignose | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:30 |
Geloof ik wel, maar als je die algen al niet eruit krijgt met schoonmaakmiddelen en keihard boenen, dan neem ik aan dat je het toch ook niet weg krijgt door het in de zon te zetten? Hij staat bijna altijd buiten in de zon namelijk... | |
mitchelll0181 | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:33 |
Geloof er niks van haha | |
spectrumanalyser | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:42 |
weer lucht in het koelsysteem ![]() godcholera - nondeju! half jaar geleden de cilinderkop laten reviseren, koppakking vernieuwd en alle pakkingen. lijkt nu voor niets geweest. dit weekend een cilindertest uit laten voeren | |
LethalNinja | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:49 |
Ongeveer 500 euro dus voor 4 nieuwe velgen okay, haha dat kost wel wat. En waar koop je dat dan? Is dat inclusief montage in de nieuwe banden? Edit: ik zie al dat de prijzen erg variëren via: https://www.noordwoud.nl/(...)&velg-staat=gebruikt (willekeurige Google hit) | |
YoshiBignose | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:06 |
Haha dat zijn de breedtes van de band ![]() De banden waren ¤750 incl. montage. De velgen had ik tweedehands, maar in zeer goede staat, ergens gehaald. Volgens mij richting de ¤1000. | |
LethalNinja | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:18 |
wauwie ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:46 |
Rijden met die hap man. Heeft al genoeg gekost. Nu kms. maken.. Boeit dat nou een stelletje wielen? ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 17-06-2016 12:52:06 ] | |
LethalNinja | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:59 |
Ik was een beetje aan het dagdromen. Ik ga het komend half jaar tot jaar niks upgraden aan de auto. Lekker rijden inderdaad en een geldpotje opbouwen voor mogelijk andere garage kosten! AAhhhh mooie beelden zeg ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door LethalNinja op 17-06-2016 13:17:53 ] | |
Mr.Ping | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:25 |
Morgen komt mijn nieuwe setje onder de auto, totaal kostte me iets meer dan 2000 euro. Wel 19 inch maar dat maakt in prijs niet zoveel uit. Hopelijk pas het! Mijn garage was er niet zo zeker van. | |
LethalNinja | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:29 |
Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!! | |
Piet__Piraat | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:21 |
Dat kan. Normaal onderstel met RFT zou wel kunnen. Maar met een sportonderstel zou ik het niet doen. Da's een stap te ver. | |
boegschroef | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:39 |
Welke auto, welke et waarde, hoeveel J en welke bandenmaat? Dan weet ik zo of het past ![]() Laat maar, al gevonden 265/30R19 op 9.5 et33 moet passen en erg mooi staan. [ Bericht 4% gewijzigd door boegschroef op 17-06-2016 18:49:44 ] | |
BeamofLight | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:47 |
doe er 4 slotjes bij voor 3 tientjes wamt staat zo lullig een BMW op bakstenen En foto als ze eronder liggen! | |
LethalNinja | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:18 |
Zijn inderdaad buurten waar zo'n auto beter niet kan staan in de nacht :x | |
Atmoz | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:38 |
![]() ![]() ![]() Ik dacht al iets te merken, maar twijfelde eigenlijk nog een beetje omdat ik nog niet écht goed had kunnen testen, maar na een telefoontje vorige week was het duidelijk. Erg jammer, zo kost dat "grapje" van die kutdieven niet alleen m'n eigen risisico, maar ook nog eens ¤ 500,- ofzo voor 't chippen. Godnondedju! Een 2e keer zal gelukkig niet zo snel meer gebeuren... ![]() | |
derLudolf | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:41 |
Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen? Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me. | |
Hyperdude | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:42 |
De BMW-dealer zet er geen dingen op die niet origineel zijn. Tenminste niet zonder betaling. ![]() | |
Mr.Ping | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:44 |
De inch maat is geen probleem maar het zal gaan om de breedte van de achterbanden, normaal zijn de velgen 9J breed met een 255 band, maar ik heb eigenwijs 9.5J gekocht met een 265 band. Met mijn M-onderstel hou ik niet veel over. Ik heb alles online gekocht dus als het niet past kost me twee andere banden. Of de auto moet iets worden verhoogd. | |
Atmoz | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:38 |
Dat valt dan vies tegen... De kunnen en/of willen dat absoluut niet doen ![]() ... maar ze hadden op z'n minst kunnen zeggen dat dit ging gebeuren. Dan had ik er eventueel nog iets tegen kunnen doen ofzo! Precies. Dat ging daar dan ook niet. (ook niet met ervoor te betalen). | |
bluemoon23 | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:43 |
Nee, ze hoeven er geen dingen op te zetten. Maar het er afhalen tijdens een garagebezoek is ook weer zowat ![]() Dat was voor mij het laatste bezoek bij die dealer geweest, niet bepaald klantvriendelijk. | |
Atmoz | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:58 |
Ja ik denk het... zoiets in ieder geval. Alles stond "verkeerd", als ik MP3's draai komt er ineens filenieuws tussendoor, de schermpjes achter het stuur geven hele andere dingen aan, de snelheids-waarschuwing *bliep* is weg, etc... Dus ik neem aan compleet nieuwe software. En dus ook alles in/om de motor (ECU toch?) nieuw qua software. Tja, ik ben er ook niet blij mee, want het boeide ze schijnbaar helemaal niets, geen sorry/excuses of niks. Wel enkele dagen later een factuur in de brievenbus (heb ik toevallig ook nog eerder vanavond betaald ![]() Hadden ze dit ook kunnen doen zonder het gechipte te beïnvloeden? En MOEST dit perse gebeuren om ervoor te zorgen dat de dieven niet alsnog de auto open konden maken/starten omdat ze misschien al het OBD hadden uitgelezen? | |
bluemoon23 | vrijdag 17 juni 2016 @ 21:26 |
Het zou voor een dealer een klein kunstje moeten zijn om alle "persoonlijke settings" die je opnoemt, over te nemen op de nieuwe software, en dan heb ik het nog niet eens over je chiptuning. Het werk is waarschijnlijk gedaan door iemand die het verder geen zak interesseert. Ik heb ook vaak het idee dat de grote Duitse premiummerken zich niet interesseren voor de particuliere klant die daar met een gebruikte auto aankomt. Alles voor de lease, de leasemaatschappij betaalt de rekening toch wel. | |
LethalNinja | zaterdag 18 juni 2016 @ 00:10 |
Ritje gemaakt met de Bimmer en net toch even de kracht ontdekt.. Maakt bij deze auto echt veel uit hoe diep je het gaspedaal intrapt. Als je dit leest denk je wellicht "ja logisch"... Bij mijn vorige auto, een Volvo 440 1.8 van 21 jaar tja toen maakte 't gewoon weinig uit.. En nu trapte ik een beetje door, iets meer dan 3k toeren terwijl hij 70 k/m per uur gaat en door de versnelling vlieg ik gewoon langs de autos rechts van me.. Whaha moet ff bijkomen hiervan ![]() ![]() Bij de ritten hiervoor was het echt van "oeh 2.000 toeren doorschakelen, oeh weer 2000 toeren weer schakelen en links en rechts werd ik gewoon ingehaald ![]() Edit 2: ik heb het idee dat mijn verbruik verbeterd is, ik heb geen concrete metingen gedaan maar sinds de koppakking reparatie gaat mijn benzine indicatie minder snel naar links (kan verbeelding zijn natuurlijk) kan uiteraard ook zo zijn dat ik toch wat benzine lekte naast motor olie. | |
mitchelll0181 | zaterdag 18 juni 2016 @ 01:09 |
2000.... Geen enkele auto rijdt lekker daarin man.. Ja een smart ![]() | |
chiren | zaterdag 18 juni 2016 @ 11:17 |
Je motor haalt zijn maximale vermogen ook pas ergens boven de 5000 toeren, in die regio is de versnelling dan ook het grootst. Verder ga ik er niet vanuit dat hij benzine lekt en sowieso doet hij dat niet door de pakkingen, dus ik denk dat doordat je de motor steeds wat meer in zijn comfortzone rijdt en ietsje meer toeren maakt (schakelen bij de 2000 toeren vind je motor absoluut niet fijn), hij minder hard hoeft te werken en daardoor minder verbruikt. Kijk uit dat je dat blok niet lui rijdt en vervuilt met je vroege opschakelen, als de motor warm is (na ong 15km), mag je hem best eens goed doortrappen, is veel beter tegen interne vervuiling. | |
YoshiBignose | zaterdag 18 juni 2016 @ 11:47 |
Inderdaad, ik had ooit een 316i gekocht van een politieagente. Ging niet harder dan 160 km/u en bij de eerste keer allemaal zwarte rook eruit. Volgens mij nam ze de snelheidslimieten iets te serieus ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:19 |
Haalt een 316 160 ja ![]() | |
Mr.Ping | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:19 |
Vandaag de nieuwe velgen onder de auto gezet. Rijdt hetzeflde (zo niet beter) als mijn originele 18 inch run flats. Achter staat hij voor mij perfect ook gelukkig geen rubbing met de 265's bij maximaal inveren. Voor vind ik dat hij iets mag zakken... wat vinden jullie? ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:15 |
vanmorgen gezocht naar een oorzaak van het koelvloeistofverlies van m'n BMW. de rubberen ring/pakking onder dop van het koelvloeistofreservoir was gebroken. ik weet niet of dit iets doet met overdruk. heb iig nu een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir. verder niets kunnen vinden. de temperatuur van het koelsysteem blijft netjes 104 graden. bij 106 graden slaat de ventilator aan en springt de temperatuur naar 104. ![]() heb de motorruimte gereinigd en de onderplaat verwijderd. goed scherp in de gaten houden niets kunnen vinden verder. binnenkort maar een compressietest laten doen. Een cilinderkop lekkage tester gaf een groene kleur, wat volgens de handleiding een lek zou betekenen. | |
BeamofLight | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:55 |
temperatuur moet echt richting 87 graden 104 is nog steeds koken en veel te veel | |
spectrumanalyser | zaterdag 18 juni 2016 @ 15:44 |
Bedankt voor je info. Dit is een e46 316i, 1895cc, M43B19 motor. de thermostaat bij deze 4-cilinder motoren gaat open bij een temperatuur van 105 graden. men heeft mij uitgelegd dat de kvstemperatuur bij deze motor normaal hoog is. de druk is ook hoog, daardoor kan de kvstemperatuur hoog zijn. de dop van het expansievat hoort te openen bij een druk vanaf 2 bar | |
Mr.Ping | zaterdag 18 juni 2016 @ 17:59 |
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden? 1- De ANWB (of buitenlandse pechdienst) bellen of ze me komen halen. 2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren. 3- Een noodset kopen met daarin een thuiskomertje, krik en moersleutel voor 375,- euro. En daarmee mijn weinige bagageruimte meteen is verdwenen. ![]() | |
LethalNinja | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:47 |
Waarom vind de motor vroeg schakelen niet fijn? Wat zit daarachter? 5000 toeren heb ik nog nooit gehaald. Toen ik op de snelweg 140 reed haalde ik 4000 toeren. | |
LethalNinja | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:52 |
Ik zou de ANWB bellen, mja mooiste is het natuurlijk als je zelf je band kan vervangen voor een reserve band. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06 |
Ik wel en dat is zeker de moeite waard! Alle bergpassen in het zuiden van Zwitserland/noorden van Italië zijn eigenlijk mooi. Heerlijk, beetje touren en prachtige natuur. | |
boegschroef | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:49 |
Dit is zo'n onzin verhaal. Als de band eraf is haal je die 'troep' er zo uit. En je band is niet aangetast. Veel zaken zeggen dat want dan kunnen ze mooi weer een nieuw bandje verkopen. Ik zelf heb een spuitbus en een prop setje in de kofferbak. Mocht ik ergens met een lekke band staan en er zit een spijker in zet ik zelf even een prop. Daarbij zo'n 12 volt compressertje en we kunnen weer ![]() | |
Mr.Ping | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:53 |
Zit er verschil in die spuitbussen? Ik ben vandaag bij de dealer geweest en die vertelde mij dat de band niet schoon te maken is. Ik heb net zo'n setje gevonden. |