Tsss.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:16 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Terechte klacht.
Bijna net zo erg als de 20 gepasseerd zijn en nog Pokémon leuk vinden.
Met www.thuisbezorgd.nlquote:Op maandag 23 mei 2016 11:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe maak je dan macaroni zonder pakje? En nasi? Bami?
Tonijn haal ik ook uit een blikje.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:19 schreef Tunafish het volgende:
Donder op zeg, ik bepaal zelf wel waar ik wel of niet mee kook
Ik heb die kartonnen verpakkingen ontdekt met gezeefde tomaten, blik tomtatenprut erbij en tonijn, flink kruiden en prima basissaus.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
Dus ik mag voortaan geen blikjes met tomatenprut gebruiken bij mijn pasta's?
Dat gebruik ik ook vaak ja. Ook door roerbakdingen heenquote:Op maandag 23 mei 2016 11:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb die kartonnen verpakkingen ontdekt met gezeefde tomaten, blik tomtatenprut erbij en tonijn, flink kruiden en prima basissaus.
Dat is treurig.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:32 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig zijn er ook van die zakken gesneden groenten tegenwoordig.
Voor macaroni gebruik ik nooit een pakje, mits je niet moeilijk doet over een blikje tomatenpuree, maar dat is volgens mij niet de strekking van de TS.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Sowieso roerbak je de groente apart, zelf besteed ik er nooit zoveel aandacht aan , boontjes met sambal , gebakken spruitjes of bloemkool met kerrie wordt het dan.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2016 11:35 schreef Bananenpap het volgende:
Al die mensen die tegenwoordig denken dat ze Rudolf van Veen zijn omdat ze een receptje weten.
Die pakjes heb ik nooit begrepen, lees je recept achterop kun je gelijk weer naar de winkel om de andere spullen te halenquote:Op maandag 23 mei 2016 11:37 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
jawel voor de volksgezondheid beter geen pakjes
Zelf kook ik het liefst in een lepeltje eigenlijk.quote:
voor een sneeuwbal effect zekerquote:Op maandag 23 mei 2016 11:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelf kook ik het liefst in een lepeltje eigenlijk.
quote:Op maandag 23 mei 2016 11:13 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik vind dat als je op jezelf woont en de 20 gepasseerd bent, je minstens 10 recepten voor avondmaaltijden moet kennen die allemaal verse ingrediënten bevatten. Dus geen pakjes, potjes of blikjes. Ik bedoel, een pasta carbonara maken met de saus uit een potje?Kom op, zo moeilijk is dat gerecht niet.
Het enige wat ik door de vingers zie, zijn bouillonblokjes, want voor een lekkere zelfgemaakte kippenbouillon heb je veel dooie kippen nodig.
Daarom karkassen sparen in de vriezer.
5 uurquote:Op maandag 23 mei 2016 11:47 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Omdat niet iedereen zin heeft om 5 uur in de keuken te staan dagelijks.
Dat is toch heerlijk, man... Pasta "eieren met spek". Het is gewoon een Italiaanse uitsmijter.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:47 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
[..]
Meest overgewaardeerde pasta inderdaad.
Jij woont op een boerderij?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Biekuh het volgende:
[..]
en dan commentaar hebben op de kookkunsten van anderen
Alsof dat zo lang moet duren.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:47 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Omdat niet iedereen zin heeft om 5 uur in de keuken te staan dagelijks.
Ik overdreef ook, dipshit.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
5 uur
Misschien als je je snijwerk verricht met een aardappelschilmesje.
Ja geweldig man.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is toch heerlijk, man... Pasta "eieren met spek". Het is gewoon een Italiaanse uitsmijter.
Ik laat me aftrekken.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:55 schreef HulkHeld het volgende:
En zelf een homootje zijn die zich aftrekt op Pokémon
Ja, maar dat is dan een ander verhaalquote:
Je bent gewoon een prutser met messen.quote:
Eh ...quote:Op maandag 23 mei 2016 12:02 schreef muhahaha het volgende:
Ik heb weinig tijd om te koken. Guildleader eist dat iedereen stipt om 7 uur inlogt zodat we half 8 kunnen gaan raiden. We hebben al een paar pogingen op de eindbaas gedaan en staan in de top 10 van de wereld
Kansloos dit..quote:Op maandag 23 mei 2016 12:02 schreef muhahaha het volgende:
Ik heb weinig tijd om te koken. Guildleader eist dat iedereen stipt om 7 uur inlogt zodat we half 8 kunnen gaan raiden. We hebben al een paar pogingen op de eindbaas gedaan en staan in de top 10 van de wereld
Goeie. Moest gniffelen.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Jij hebt je lul naar Suudowoodoo genoemd
nee. dat over die soepkip was gewoon een serieuze opmerking.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ga je nou m'n humeur verpesten nu ik vrolijk van dit nummer ben geworden?
Oh.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:17 schreef Biekuh het volgende:
[..]
nee. dat over die soepkip was gewoon een serieuze opmerking.
naar ernst en bobbie heb ik trouwens nooit gekeken
ahzo. je hebt tig karkassen van gewone kippen nodig voor een fatsoenlijke bouillion omdat de kippen die je in de supermarkt koopt maar een paar weken geleefd hebben en dus geen smaak hebben. als je gewoon bij de poelier een soepkip koopt (die dus veel ouder is/was) heb je er maar eentje nodig. is veel minder omslachtig dan tig karkassen invriezen, en mogelijk ook goedkoper. snappie.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Oh.Maar nee, heb er inderdaad nooit van gehoord (op het liedje na dan, dacht dus dat het een grapwoord was). En je hebt een hoop gemist in je jeugd.
Ahaa, thanks voor de info! Ga vanmiddag toevallig toch even langs de poelier.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:25 schreef Biekuh het volgende:
[..]
ahzo. je hebt tig karkassen van gewone kippen nodig voor een fatsoenlijke bouillion omdat de kippen die je in de supermarkt koopt maar een paar weken geleefd hebben en dus geen smaak hebben. als je gewoon bij de poelier een soepkip koopt (die dus veel ouder is/was) heb je er maar eentje nodig. is veel minder omslachtig dan tig karkassen invriezen, en mogelijk ook goedkoper. snappie.
Haha, neequote:Op maandag 23 mei 2016 11:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je bent gewoon een prutser met messen.
Te veel moeite man, het leven is al zo kort en dan nog verneuken aan tomatensausjes maken die 1% beter smaken dan die uit de fabriekquote:
Jijquote:Op maandag 23 mei 2016 11:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is toch heerlijk, man... Pasta "eieren met spek". Het is gewoon een Italiaanse uitsmijter.
Wie heeft het hier over schillen, mafketel.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
5 uur
Misschien als je je snijwerk verricht met een aardappelschilmesje.
Nederlandersquote:Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef Donnis het volgende:
[..]
Te veel moeite man, het leven is al zo kort en dan nog verneuken aan tomatensausjes maken die 1% beter smaken dan die uit de fabriek![]()
!!!
Leg me dat eens uit...quote:Op maandag 23 mei 2016 12:48 schreef meamzpejuang het volgende:
Potjes groente zijn vaak gezonder dan verse groente ;P
Echt een gevalletje [citation needed]quote:Op maandag 23 mei 2016 12:48 schreef meamzpejuang het volgende:
Potjes groente zijn vaak gezonder dan verse groente ;P
Typisch weer die Nederlandse haat naar eten. Eten moet, het is een last.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef Donnis het volgende:
[..]
Te veel moeite man, het leven is al zo kort en dan nog verneuken aan tomatensausjes maken die 1% beter smaken dan die uit de fabriek![]()
!!!
Hoewel ik boerenkoolstamppot echt lekker vind, is het echt zo'n armoedig, inspiratieloos paupergerecht zonder passiequote:Op maandag 23 mei 2016 13:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Typisch weer die Nederlandse haat naar eten. Eten moet, het is een last.![]()
Verse groenten worden van oudsher beschouwd als de beste leverancier van de noodzakelijke voedingsstoffen voor het lichaam. Daarnaast zijn groenten die vers van het land komen, natuurlijk heel erg lekker en vol van smaak. Maar de verse groenten die je in de supermarkt koopt, of zelfs bij de groenteboer, zijn natuurlijk niet zo vers als we zouden willen.quote:
Doe me een lol en zoek even de ingrediënten op van spaghetti carbonara en leg me uit hoe dat anders is dan een uitsmijter-spek met pasta in plaats van brood.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2016 12:02 schreef muhahaha het volgende:
Ja en het zit bomvol zout en E621, en ze zijn doorgekookt zodat alle vitamine eruit is.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:13 schreef meamzpejuang het volgende:
[..]
Verse groenten worden van oudsher beschouwd als de beste leverancier van de noodzakelijke voedingsstoffen voor het lichaam. Daarnaast zijn groenten die vers van het land komen, natuurlijk heel erg lekker en vol van smaak. Maar de verse groenten die je in de supermarkt koopt, of zelfs bij de groenteboer, zijn natuurlijk niet zo vers als we zouden willen.
In de meest ideale situatie wordt de groente geoogst, en daarna direct te koop aangeboden. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit. De groente die in pot of blik zit is vaak direct na het oogsten verpakt en hierdoor blijven de vitamines etc. goed bewaard.
Als je echt een belangrijke zakenman was ipv een FOK pubertje van 14 zou je gewoon verse maaltijden nuttigen in horeca van goede kwaliteit.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:20 schreef Roces18 het volgende:
mensen die denken dat ik niets beters te doen heb dan koken
BEN DRUKKE ZAKENMAN JA
als ik een pilletje kon nemen om alles binnen te krijgen dan deed ik dat
ALWAAR JE EERST EEN HALF UUR OP JE ETEN KAN WACHTENquote:Op maandag 23 mei 2016 13:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je echt een belangrijke zakenman was ipv een FOK pubertje van 14 zou je gewoon verse maaltijden nuttigen in horeca van goede kwaliteit.
Voor diepvriesgroenten maak ik ook wel een uitzondering. Zijn alleen kort geblancheerd en daarna meteen ingevroren. Mijn koelkast is niet zo groot voor een enorme zak spinazie.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja en het zit bomvol zout en E621, en ze zijn doorgekookt zodat alle vitamine eruit is.
Enige geconserveerde groente die ik koop zijn bliktomaten, en af en toe een potje met bonen omdat ik geen snelkookpan heb en het anders te lang duurt.
Diepvries is wel prima ja, sommige dingen zoals dopwerwtjes zijn nauwelijks vers te krijgen, en als ze te krijgen zijn moet je ze eerst doppen en zijn ze ook een stuk minder vers dan de diepvries variant.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:26 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Voor diepvriesgroenten maak ik ook wel een uitzondering. Zijn alleen kort geblancheerd en daarna meteen ingevroren. Mijn koelkast is niet zo groot voor een enorme zak spinazie.
doperwtjes zijn alleen lekker als je ze ècht vers hebt. Dus rechtstreeks vanuit je eigen tuin.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Diepvries is wel prima ja, sommige dingen zoals dopwerwtjes zijn nauwelijks vers te krijgen, en als ze te krijgen zijn moet je ze eerst doppen en zijn ze ook een stuk minder vers dan de diepvries variant.
Ah. Je opmerking is dus dat onze verse groente niet zo vers is.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:13 schreef meamzpejuang het volgende:
[..]
Verse groenten worden van oudsher beschouwd als de beste leverancier van de noodzakelijke voedingsstoffen voor het lichaam. Daarnaast zijn groenten die vers van het land komen, natuurlijk heel erg lekker en vol van smaak. Maar de verse groenten die je in de supermarkt koopt, of zelfs bij de groenteboer, zijn natuurlijk niet zo vers als we zouden willen.
In de meest ideale situatie wordt de groente geoogst, en daarna direct te koop aangeboden. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit. De groente die in pot of blik zit is vaak direct na het oogsten verpakt en hierdoor blijven de vitamines etc. goed bewaard.
Ja maar zelfs die laatste dingen ben je ook niet langer dan een half uurtje daadwerkelijk zelf aan het koken, voor de rest staat het gewoon op het vuur te pruttelen en kun je wat anders doen.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:40 schreef agter het volgende:
[..]
Ah. Je opmerking is dus dat onze verse groente niet zo vers is.![]()
Persoonlijk zijn de enige prefab zaken die ik gebruik qua eten een bouillonblokje, af en toe wat oestersaus, m'n pasta (de cecco) /noedels en mutti polpa voor een tomatenbasis.
Verders alles vers en meestal binnen 30 a 40 minuten op tafel.
Tenzij ik een echte Italiaanse ragu maak of rendang of zo. Dan trek ik daar een halve dag voor uit.
Ja. Beetje omroeren af en toe. zorgen dat het niet droogkookt.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja maar zelfs die laatste dingen ben je ook niet langer dan een half uurtje daadwerkelijk zelf aan het koken, voor de rest staat het gewoon op het vuur te pruttelen en kun je wat anders doen.
Gelukkig maak je wel tijd vrij voor het met bagger spuien op een internetforum.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ALWAAR JE EERST EEN HALF UUR OP JE ETEN KAN WACHTEN
HAHAHAHAH
flikker op man
Gebruik ik zeldenquote:Op maandag 23 mei 2016 11:32 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig zijn er ook van die zakken gesneden groenten tegenwoordig.
Hahahaquote:
KUT nu heb ik hier zin inquote:
Serieus? Weet je echt niet hoe je pasta saus maakt? Een tomatensaus is echt makkelijk gemaakt, bolognaise heeft vooral wat tijd nodig (is meer een vlees stoofpot dan een tomatensaus), maar is ook simpel.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Die e nummers boeien me niet zoveel, maar meestal zit er zoveel zout in dat je je nieren gewoon voelt verschrompelen. En het is vrijwel altijd toch een beetje teleurstellend qua smaak. Je hoeft echt geen 3 sterren Kok te zijn om wat beters op tafel te zetten.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:11 schreef sirdanilot het volgende:
Terechte klacht.
Potjes en pakjes vol e621 bevattende poeders en sperma saus
Zet jezelf toch niet zo voor schut johquote:Op maandag 23 mei 2016 13:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Doe me een lol en zoek even de ingrediënten op van spaghetti carbonara en leg me uit hoe dat anders is dan een uitsmijter-spek met pasta in plaats van brood.
En dat maakt het minder overgewaardeerd omdat precies?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Beetje vreemd antwoord inderdaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 03:22 schreef Cazzette het volgende:
[..]
En dat maakt het minder overgewaardeerd omdat precies?
Waarom moeilijk doen als je ook makkelijk kuntquote:Op dinsdag 24 mei 2016 03:46 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Beetje vreemd antwoord inderdaad.
On-topic; terechte klacht wel. Kant-en-klare pastasauzenterwijl je met verse tomaten basilicum en knoflook zoveel beter kunt
Chimeids worden daar nat van. Liefde gaat immers door de maag en roofies zijn minder verdacht in een dressing dan in een cocktail.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 03:51 schreef lol_wut het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als je ook makkelijk kunt
Tijd verspillen aan koken
Gewoon wegsturen wanner ze in de keuken over je schouder gaan meekijkenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 04:03 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Chimeids worden daar nat van. Liefde gaat immers door de maag en roofies zijn minder verdacht in een dressing dan in een cocktail.
... is geen uiteenzetting van de verschillen. Toe maarquote:Op dinsdag 24 mei 2016 01:28 schreef kataklysm het volgende:
[..]
Zet jezelf toch niet zo voor schut joh
Omdat het, ondanks het weinig ingrediënten heeft, best nog wel lastig is om de boel niet in roerei te laten veranderen. Ik denk dat daar de clue zit. Carbonara is heel moeilijk om goed uit te voeren, zonder 'vals' te spelen met room.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 03:22 schreef Cazzette het volgende:
[..]
En dat maakt het minder overgewaardeerd omdat precies?
Wat is er mis met roerei?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 05:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
omdat mensen zo'n simpel doch heerlijk recept niet op waarde weten te schatten. En het, hoewel het weinig ingrediënten heeft, best nog wel lastig is om de boel niet in roerei te laten veranderen.
Dat is aan de droge kant om als saus te dienen.quote:
Roerei!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 05:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is aan de droge kant om als saus te dienen.
Het is ook niet bedoeld daarvoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 05:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is aan de droge kant om als saus te dienen.
het ei in pasta carbonara vormt de 'saus'. Dus wil je niet dat dat roerei wordt, want dat maakt het minder geschikt voor die toepassing.quote:
ik heb al een kokquote:Op dinsdag 24 mei 2016 15:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik wil wel m'n signature dish voor je maken in ruil voor een fapsessie.
Als je het niet kan, moet je het ook niet maken. Woon zelf in een tatta gezin en zie ook dagelijks pakjesvoer. Ook pakjesvoer kun je vaak maar beter achterwege laten.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 05:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat het, ondanks het weinig ingrediënten heeft, best nog wel lastig is om de boel niet in roerei te laten veranderen. Ik denk dat daar de clue zit. Carbonara is heel moeilijk om goed uit te voeren, zonder 'vals' te spelen met room.
Dat soort dingen mogen wel, maar die maggie en knorr pakjes gaat het omquote:Op woensdag 8 juni 2016 18:11 schreef Chai het volgende:
Wat is er nou weer mis met een bouillonblokje en een blikje tomatenpuree?Boehoe.
Zongedroogde tomaten mogen zeker ook niet tenzij je verse tomaten zelf droogt?
Ooh gewoon beetje simpel elitair doen dus.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:16 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Dat soort dingen mogen wel, maar die maggie en knorr pakjes gaat het om
9/10 van de mensen hier wonen nog thuis en worden gevoerd door moeders wssquote:Op woensdag 8 juni 2016 18:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Ooh gewoon beetje simpel elitair doen dus.
Ja. Moet eigenlijk wel zeggen dat zelf bouillon trekken beter is dan zo'n blokje, maar zongedroogde tomaten maak je zelf niet in een middagjequote:Op woensdag 8 juni 2016 18:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Ooh gewoon beetje simpel elitair doen dus.
Jawel want dat is fucking lekkerquote:Op woensdag 8 juni 2016 18:11 schreef Chai het volgende:
Wat is er nou weer mis met een bouillonblokje en een blikje tomatenpuree?Boehoe.
En kwark/yoghurt maak je ook zelf? Zo ja, heb je tips voor de yoghurt, hoor dat dat snel vies wordt.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:39 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Jawel want dat is fucking lekker![]()
Zelf beetje olijven bijdoen extra![]()
En daarna gaan werken![]()
![]()
Heinz heeft het beter gedaan?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:24 schreef Mortaxx het volgende:
Hip hoor je eigen saus maken bij de pastaen nutteloos want Heinz heeft dat al veel beter gedaan. Beetje door de macaroni, smac erbij en klaar
Ik zal eens een poging wagen, ik neem aan dat je dat zure eruit wil?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:44 schreef Chai het volgende:
[..]
En kwark/yoghurt maak je ook zelf? Zo ja, heb je tips voor de yoghurt, hoor dat dat snel vies wordt.
Nee beetje zuur hoort natuurlijk. Alleen dat maak je ook niet zelf dus. Brood en boter wel?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:54 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik zal eens een poging wagen, ik neem aan dat je dat zure eruit wil?
Wat is daar hipster aan? Ik vind het juist hipster om alles maar bewerkt te hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee beetje zuur hoort natuurlijk. Alleen dat maak je ook niet zelf dus. Brood en boter wel?
Het diner moet allemaal maar zo puur en onbewerkt mogelijk, maar voor de rest een noob zijn is zeker wel oké voor die hipster van een TS.
quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:11 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Wat is daar hipster aan? Ik vind het juist hipster om alles maar bewerkt te hebben.
Maar je moet koken natuurlijk wel leuk vinden, anders eet je elke week hetzelfde omdat je maar 5 dingen kan maken
Meer omdat ik als 1-persoons huishouden die enorme hoeveelheden restanten niet in 1 dag op krijgquote:Op woensdag 8 juni 2016 19:11 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Wat is daar hipster aan? Ik vind het juist hipster om alles maar bewerkt te hebben.
Maar je moet koken natuurlijk wel leuk vinden, anders eet je elke week hetzelfde omdat je maar 5 dingen kan maken
Haha, eens. Ik eet regelmatig zooi uit pakjes (niet te doen en zou het zelf ook nooit klaarmaken)quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:02 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
ze denken zoveel aan tijd, dat tijd zelfs nog belangrijker is dan goed voedsel eten
zoveel volwassenen die dat doen door tijdgebrek echt zonde van je levenquote:Op woensdag 8 juni 2016 19:42 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Haha, eens. Ik eet regelmatig zooi uit pakjes (niet te doen en zou het zelf ook nooit klaarmaken)
Mijn ouders hebben eigenlijk altijd wel tijd en koken toch vaak uit pak.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:03 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
zoveel volwassenen die dat doen door tijdgebrek echt zonde van je leven
ahahahahah echt super luiquote:Op woensdag 8 juni 2016 20:11 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben eigenlijk altijd wel tijd en koken toch vaak uit pak.
Ouders: ja, jij vindt koken toch leuk?
Ik: euh, ja
Ouders: dan wil jij vanavond vast wel paëlla koken
Ik: ja maar ik ga niet uit een pakkie staan koken
Ouders: dan doe ik het zelf wel
![]()
ik kook eigenlijk ook zelden want mijn moeder doet het altijd maar als ik kook is het wel goeie en gezondquote:Op woensdag 8 juni 2016 20:19 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ik kook alleen als het echt lekker is, of vlees bakken als ik dat op brood wil
Ik weet wel ongeveer hoe ik een 1 persoonsmaaltijd maak, soms met lasagne maak ik meer zodat ik de dag erna weer hebquote:Op woensdag 8 juni 2016 19:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Meer omdat ik als 1-persoons huishouden die enorme hoeveelheden restanten niet in 1 dag op krijg
Echt waar, als het lekker os eet ik gewoon een 2-persoons maaltijd en zeker als ik een beetje honger hebquote:Op woensdag 8 juni 2016 21:11 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik weet wel ongeveer hoe ik een 1 persoonsmaaltijd maak, soms met lasagne maak ik meer zodat ik de dag erna weer heb
Dat doe ik met de hutspot, maar vaak krijg ik de rest van die pan in de loop van de rest van de avond/nacht wel opquote:Op woensdag 8 juni 2016 21:11 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik weet wel ongeveer hoe ik een 1 persoonsmaaltijd maak, soms met lasagne maak ik meer zodat ik de dag erna weer heb
Dit inderdaad. Zodra er een biertje opengetrokken wordt, gaat er wel weer een maaltijd naarbinnenquote:Op woensdag 8 juni 2016 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat doe ik met de hutspot, maar vaak krijg ik de rest van die pan in de loop van de rest van de avond/nacht wel op
Sowieso een lekker bier tijdens het koken!quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:07 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Zodra er een biertje opengetrokken wordt, gaat er wel weer een maaltijd naarbinnen
Vele jaren terug gelezen dat E621 (MSG) verband heeft met hartritme stoornissen. Dat zit echt overal in; koekjes, chips, bouillon, pakjes kookpoeder enzoquote:Op woensdag 8 juni 2016 18:54 schreef luckass het volgende:
Niet nierfalen willen krijgen van de extreme hoeveelheden zout in die pakjes
Vooral hartig (en goedkoop) gemaksvoedsel.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:26 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Vele jaren terug gelezen dat E621 (MSG) verband heeft met hartritme stoornissen. Dat zit echt overal in; koekjes, chips, bouillon, pakjes kookpoeder enzo
Oh ja, daar zitten transvetten in, verlaagt goede cholesterol en verhoogt slechte cholesterol en verstopt zelf ook nog bloedvaten wat kan leiden tot hartfalen en/of beroerte aangezien Nederlanders voornamelijk zitten en de 30 min beweegnorm niet behalen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Vooral hartig (en goedkoop) gemaksvoedsel.
Tegenwoordig ga je overal dood aanquote:Op woensdag 8 juni 2016 22:26 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Vele jaren terug gelezen dat E621 (MSG) verband heeft met hartritme stoornissen. Dat zit echt overal in; koekjes, chips, bouillon, pakjes kookpoeder enzo
Hier is het gewoon 30ct per paprika. Dat is nog wel goedkoop, maar als je echt met veel verse groente wilt koken is het wel prijzig.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:49 schreef Yiwei het volgende:
Vandaag nog 80 cent betaald voor 8 paprika's
0,69 cent/kg
Das geen reden om je best te doen om uit luiheid sneller dood te gaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das geen reden om je best te doen om uit luiheid sneller dood te gaan.Ben het wel deels met je standpunt eend uiteraard, maar ik vind het persoonlijk te moeilijk om evht overal op te letten wat gezond en ongezond is. Het is allemaal zo vaag en je hoort verschillende verhalen van verschillende partijen. Het is moeilijk om hieruit te bepalen wat echt goed voor je is m.i.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook een afweging die je maakt, maar ik ga liever voor een banaan dan voor een bak vla als het me toch om het even is, beetje op die fietsquote:Op woensdag 8 juni 2016 23:47 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ben het wel deels met je standpunt eend uiteraard, maar ik vind het persoonlijk te moeilijk om evht overal op te letten wat gezond en ongezond is. Het is allemaal zo vaag en je hoort verschillende verhalen van verschillende partijen. Het is moeilijk om hieruit te bepalen wat echt goed voor je is m.i.
Over het algemeen geldt: hoe meer bewerkt, hoe minder gezond. Eten in pakjes is vaak enorm bewerkt: verhit, gedroogd, geconserveerd,, vermengd met allerlei hulpstoffen etc, en dat doet veel afbreuk aan de voedingswaarde. Het is gezonder om pure onbewerkte ingrediënten te eten.quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:47 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ben het wel deels met je standpunt eend uiteraard, maar ik vind het persoonlijk te moeilijk om evht overal op te letten wat gezond en ongezond is. Het is allemaal zo vaag en je hoort verschillende verhalen van verschillende partijen. Het is moeilijk om hieruit te bepalen wat echt goed voor je is m.i.
Das geen Italiaanse stijl pasta. Daar doe ik soms wel scheutje heinz doorheen voor extra fresh tomato bij gebrek aan echte of bij t opbakken van pasta.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:24 schreef Mortaxx het volgende:
Hip hoor je eigen saus maken bij de pastaen nutteloos want Heinz heeft dat al veel beter gedaan. Beetje door de macaroni, smac erbij en klaar
Transvetten.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:49 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Oh ja, daar zitten transvetten in, verlaagt goede cholesterol en verhoogt slechte cholesterol en verstopt zelf ook nog bloedvaten wat kan leiden tot hartfalen en/of beroerte aangezien Nederlanders voornamelijk zitten en de 30 min beweegnorm niet behalen.
Industrieel voedsel laten staan.
Vandaag nog 80 cent betaald voor 8 paprika's
0,69 cent/kg
Zeg ik toch ook niet?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:11 schreef Chai het volgende:
Anders lees je de OP even beter waar ik mezelf ook al nuanceerde voor dat soort dingen. Als je niet begrijpt dat de strekking van de klacht gaat over dingen als Knorr Wereldgerechten, dan is dat echt jouw probleem.quote:
ik zit nog steeds iedere avond alleen sterren-maaltijden weg te werkenquote:Op donderdag 9 juni 2016 03:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Oh, en chicks krijgen een natte punani als je goed kan koken. Zoals die dude van Food Wishes zei: "If you're not rich or good looking or play an instrument, you better learn how to cook!"
Ja selectief elitair gedoe dus.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Anders lees je de OP even beter waar ik mezelf ook al nuanceerde voor dat soort dingen. Als je niet begrijpt dat de strekking van de klacht gaat over dingen als Knorr Wereldgerechten, dan is dat echt jouw probleem.
Maak dit. Pijpbeurt gegarandeerd.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:49 schreef luckass het volgende:
[..]
ik zit nog steeds iedere avond alleen sterren-maaltijden weg te werken
Wat is er precies elitair aan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja selectief elitair gedoe dus.
Ben dat echt te vaak tegengekomen de laatste tijd, hangt me echt de keel uit.
Helemaal mee eens, het is hypocriet gezeik. Een wereldgerecht van Knorr op z'n tijd kan helemaal geen kwaad. En er gaat ook gewoon groente en vlees in. Het is niet alsof je alleen de inhoud van het zakje eet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja selectief elitair gedoe dus.
Ben dat echt te vaak tegengekomen de laatste tijd, hangt me echt de keel uit.
Het afgeven op andere mensen die andere keuzes maken dan jij.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat is er precies elitair aan?Alsof ik elke avond zo'n fancy pancy maaltijd bereid.
Welkom in KLB, mevrouw de linkse autiste.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:10 schreef Chai het volgende:
[..]
Het afgeven op andere mensen die andere keuzes maken dan jij.
Ik ga juist uit van eigen verantwoordelijkheid. Rot lekker op naar NWS als je zo gaat beginnen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Welkom in KLB, mevrouw de linkse autiste.Eet smakelijk met je stamppot gemaakt met aardappelpoeder vanavond.
Mad!quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ga juist uit van eigen verantwoordelijkheid. Rot lekker op naar NWS als je zo gaat beginnen.
Blijft een matige comeback dit imo.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hap lekker in m'n verse ingrediënten, ja!
Aldus de user die mij beticht van elitair gedrag en tegelijkertijd in de SC om bijval zoekt. Sjongejonge.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Blijft een matige comeback dit imo.
Je glijdt steeds verder af jong, denk dat je in de toekomst een soort Pietverdriet wordt.
Probeer KLB een beetje leven in de blazen, maar dan niet hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:24 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Aldus de user die mij beticht van elitair gedrag en tegelijkertijd in de SC om bijval zoekt. Sjongejonge.
Er staat 'en', geen 'maar' hè.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Probeer KLB een beetje leven in de blazen, maar dan niet hoor._! Snap trouwens niet wat er elitair is aan bijval zoeken, dat is toch juist een zwaktebod :s
Ik ben een onzekere zolderkamerautist, heb die bevestiging nodig. Sorry.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:28 schreef Chai het volgende:
Je mag wel iets dankbaarder zijn, met alleen ja-knikkers krijg je geen leuk topicverloop hoor.
Jij bent toch van de ene extremistische stuip in de andere geschoten, politiek gezien? Was een Knorr Wereldgerecht voorheen soms ook het meest verse wat je in een week at?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ben een onzekere zolderkamerautist, heb die bevestiging nodig. Sorry.
Zozo, de roddels lopen goed. Leuk verzonnen, maar nee. Matige comeback though.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:34 schreef Chai het volgende:
[..]
Jij bent toch van de ene extremistische stuip in de andere geschoten, politiek gezien? Was een Knorr Wereldgerecht voorheen soms ook het meest verse wat je in een week at?
Nog altijd beter dan die van jou. 'Haha ga lekker aardappelpuree uit een pakje eten' Idd, dat zal ik lekker doen, heb een hele voorraad voor wanneer de pleuris uitbreekt en ik moet schuilen in mijn schuilkelder.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:36 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Zozo, de roddels lopen goed. Leuk verzonnen, maar nee. Matige comeback though.
Dit nieuw filmpje legt goed uit met voorbeeldenquote:Op woensdag 8 juni 2016 23:47 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Het is allemaal zo vaag en je hoort verschillende verhalen van verschillende partijen. Het is moeilijk om hieruit te bepalen wat echt goed voor je is m.i.
Zoveel mogelijk? :s word je dan niet dik?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:42 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Dit nieuw filmpje legt goed uit met voorbeelden
Conclusie: zoveel mogelijk onbewerkte natuurlijke plantaardige producten eten.
"Nog altijd beter dan die van jou!" Past leuk in het rijtje "Wat je zegt, ben je zelf!"quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan die van jou. 'Haha ga lekker aardappelpuree uit een pakje eten' Idd, dat zal ik lekker doen, heb een hele voorraad voor wanneer de pleuris uitbreekt en ik moet schuilen in mijn schuilkelder.
Ik doe niet aan die schijf.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:42 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Dit nieuw filmpje legt goed uit met voorbeelden
Conclusie: zoveel mogelijk onbewerkte natuurlijke plantaardige producten eten.
Moest lachenquote:
Wat is daar nou weer autistisch aan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Welkom in KLB, mevrouw de linkse autiste.Eet smakelijk met je stamppot gemaakt met aardappelpoeder vanavond.
Gewoon stopwoordje in KLB.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer autistisch aan?
Door dat soort gedoe als "gewoon" te beschouwen, raakt R&P verstopt met dit soort retoriek (zoals dat van Gray/Kamiina en "autisten zijn abnormale mensen etc)". Ja, heel fijn is dat.quote:
Pls. KLB is een wereld op zichzelf met eigen clichés over zolderkamers, zusjes, endo-urineren, wolvenshirts en Nederlandse vrouwen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Door dat soort gedoe als "gewoon" te beschouwen, raakt R&P verstopt met dit soort retoriek (zoals dat van Gray/Kamiina en "autisten zijn abnormale mensen etc)". Ja, heel fijn is dat.
Meh
En nog zit je zonder ervaringquote:Op donderdag 9 juni 2016 03:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Oh, en chicks krijgen een natte punani als je goed kan koken.
Precies, dus wat zit je nou tegen mij te zeiken?quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:48 schreef Chai het volgende:
[..]
Pls. KLB is een wereld op zichzelf met eigen clichés over zolderkamers, zusjes, endo-urineren, wolvenshirts en Nederlandse vrouwen.
www.joylent.euquote:Op maandag 23 mei 2016 13:20 schreef Roces18 het volgende:
mensen die denken dat ik niets beters te doen heb dan koken
BEN DRUKKE ZAKENMAN JA
als ik een pilletje kon nemen om alles binnen te krijgen dan deed ik dat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |