quote:
Voor macaroni gebruik ik nooit een pakje, mits je niet moeilijk doet over een blikje tomatenpuree, maar dat is volgens mij niet de strekking van de TS.
Gehakt of worstjes, ui, knoflook, tomaten(puree), runderbouillon (evt), rode wijn (evt), origano of 'Italiaanse keukenkruiden' (en/of laurierblad, kruidnagel, nootmuskaat, net waar je zin in hebt en hoeveel tijd je hebt om het te laten pruttelen) en verder de groente waar je zin in hebt (Het is immers een maaltijd op zich). Dus paprika, prei, champignons of andere paddenstoel, wortel, bleekselderij, broccoli, net wat je in huis hebt. De pasta beetgaar koken met water waar genoeg zout (zeg maar 'best wel veel') zout in zit. Ik gebruik iets tussen de 7-10 gram zout per liter water. Een beetje kookvocht bij de saus, en dan wel de afgegoten pasta en de saus bij elkaar brengen en de pasta in de saus laten nagaren. Niet de pasta en saus apart serveren, dat is zonde.
Nasi en Bami maak ik op basis van een boemboe. Je kan wel lastig lopen doen met zelf een vijzel vullen met groente en kruiden die we niet in de Nederlandse keuken gebruiken, maar een boemboe is veel makkelijker.
Als je helemaal zelf je standaard nasi wil maken, gebruik je koude rijst, ui, iets van vlees (spekjes is het makkelijkst), een saaie groente als kool, een wat minder saaie groente als bijvoorbeeld paprika en wat je toevallig gisteren gegeten hebt en in de koelkast hebt liggen, een paar eieren tot omelet gebakken en je breng je de boel op smaak met trassi (die in poedervorm is wel zo prettig in gebruik), sambal, ketjap manis (of wat je aan sojasaus hebt), en eventueel iets als een verkruimeld bouillonblokje.
[ Bericht 7% gewijzigd door Jordy-B op 23-05-2016 11:47:43 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.