Kansloos dit..quote:Op maandag 23 mei 2016 12:02 schreef muhahaha het volgende:
Ik heb weinig tijd om te koken. Guildleader eist dat iedereen stipt om 7 uur inlogt zodat we half 8 kunnen gaan raiden. We hebben al een paar pogingen op de eindbaas gedaan en staan in de top 10 van de wereld
Goeie. Moest gniffelen.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Jij hebt je lul naar Suudowoodoo genoemd
nee. dat over die soepkip was gewoon een serieuze opmerking.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ga je nou m'n humeur verpesten nu ik vrolijk van dit nummer ben geworden?
Oh.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:17 schreef Biekuh het volgende:
[..]
nee. dat over die soepkip was gewoon een serieuze opmerking.
naar ernst en bobbie heb ik trouwens nooit gekeken
ahzo. je hebt tig karkassen van gewone kippen nodig voor een fatsoenlijke bouillion omdat de kippen die je in de supermarkt koopt maar een paar weken geleefd hebben en dus geen smaak hebben. als je gewoon bij de poelier een soepkip koopt (die dus veel ouder is/was) heb je er maar eentje nodig. is veel minder omslachtig dan tig karkassen invriezen, en mogelijk ook goedkoper. snappie.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Oh.Maar nee, heb er inderdaad nooit van gehoord (op het liedje na dan, dacht dus dat het een grapwoord was). En je hebt een hoop gemist in je jeugd.
Ahaa, thanks voor de info! Ga vanmiddag toevallig toch even langs de poelier.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:25 schreef Biekuh het volgende:
[..]
ahzo. je hebt tig karkassen van gewone kippen nodig voor een fatsoenlijke bouillion omdat de kippen die je in de supermarkt koopt maar een paar weken geleefd hebben en dus geen smaak hebben. als je gewoon bij de poelier een soepkip koopt (die dus veel ouder is/was) heb je er maar eentje nodig. is veel minder omslachtig dan tig karkassen invriezen, en mogelijk ook goedkoper. snappie.
Haha, neequote:Op maandag 23 mei 2016 11:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je bent gewoon een prutser met messen.
Te veel moeite man, het leven is al zo kort en dan nog verneuken aan tomatensausjes maken die 1% beter smaken dan die uit de fabriekquote:
Jijquote:Op maandag 23 mei 2016 11:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is toch heerlijk, man... Pasta "eieren met spek". Het is gewoon een Italiaanse uitsmijter.
Wie heeft het hier over schillen, mafketel.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
5 uur
Misschien als je je snijwerk verricht met een aardappelschilmesje.
Nederlandersquote:Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef Donnis het volgende:
[..]
Te veel moeite man, het leven is al zo kort en dan nog verneuken aan tomatensausjes maken die 1% beter smaken dan die uit de fabriek![]()
!!!
Leg me dat eens uit...quote:Op maandag 23 mei 2016 12:48 schreef meamzpejuang het volgende:
Potjes groente zijn vaak gezonder dan verse groente ;P
Echt een gevalletje [citation needed]quote:Op maandag 23 mei 2016 12:48 schreef meamzpejuang het volgende:
Potjes groente zijn vaak gezonder dan verse groente ;P
Typisch weer die Nederlandse haat naar eten. Eten moet, het is een last.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef Donnis het volgende:
[..]
Te veel moeite man, het leven is al zo kort en dan nog verneuken aan tomatensausjes maken die 1% beter smaken dan die uit de fabriek![]()
!!!
Hoewel ik boerenkoolstamppot echt lekker vind, is het echt zo'n armoedig, inspiratieloos paupergerecht zonder passiequote:Op maandag 23 mei 2016 13:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Typisch weer die Nederlandse haat naar eten. Eten moet, het is een last.![]()
Verse groenten worden van oudsher beschouwd als de beste leverancier van de noodzakelijke voedingsstoffen voor het lichaam. Daarnaast zijn groenten die vers van het land komen, natuurlijk heel erg lekker en vol van smaak. Maar de verse groenten die je in de supermarkt koopt, of zelfs bij de groenteboer, zijn natuurlijk niet zo vers als we zouden willen.quote:
Doe me een lol en zoek even de ingrediënten op van spaghetti carbonara en leg me uit hoe dat anders is dan een uitsmijter-spek met pasta in plaats van brood.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2016 12:02 schreef muhahaha het volgende:
Ik heb weinig tijd om te koken. Guildleader eist dat iedereen stipt om 7 uur inlogt zodat we half 8 kunnen gaan raiden. We hebben al een paar pogingen op de eindbaas gedaan en staan in de top 10 van de wereld
Ja en het zit bomvol zout en E621, en ze zijn doorgekookt zodat alle vitamine eruit is.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:13 schreef meamzpejuang het volgende:
[..]
Verse groenten worden van oudsher beschouwd als de beste leverancier van de noodzakelijke voedingsstoffen voor het lichaam. Daarnaast zijn groenten die vers van het land komen, natuurlijk heel erg lekker en vol van smaak. Maar de verse groenten die je in de supermarkt koopt, of zelfs bij de groenteboer, zijn natuurlijk niet zo vers als we zouden willen.
In de meest ideale situatie wordt de groente geoogst, en daarna direct te koop aangeboden. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit. De groente die in pot of blik zit is vaak direct na het oogsten verpakt en hierdoor blijven de vitamines etc. goed bewaard.
Als je echt een belangrijke zakenman was ipv een FOK pubertje van 14 zou je gewoon verse maaltijden nuttigen in horeca van goede kwaliteit.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:20 schreef Roces18 het volgende:
mensen die denken dat ik niets beters te doen heb dan koken
BEN DRUKKE ZAKENMAN JA
als ik een pilletje kon nemen om alles binnen te krijgen dan deed ik dat
ALWAAR JE EERST EEN HALF UUR OP JE ETEN KAN WACHTENquote:Op maandag 23 mei 2016 13:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je echt een belangrijke zakenman was ipv een FOK pubertje van 14 zou je gewoon verse maaltijden nuttigen in horeca van goede kwaliteit.
Voor diepvriesgroenten maak ik ook wel een uitzondering. Zijn alleen kort geblancheerd en daarna meteen ingevroren. Mijn koelkast is niet zo groot voor een enorme zak spinazie.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja en het zit bomvol zout en E621, en ze zijn doorgekookt zodat alle vitamine eruit is.
Enige geconserveerde groente die ik koop zijn bliktomaten, en af en toe een potje met bonen omdat ik geen snelkookpan heb en het anders te lang duurt.
Diepvries is wel prima ja, sommige dingen zoals dopwerwtjes zijn nauwelijks vers te krijgen, en als ze te krijgen zijn moet je ze eerst doppen en zijn ze ook een stuk minder vers dan de diepvries variant.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:26 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Voor diepvriesgroenten maak ik ook wel een uitzondering. Zijn alleen kort geblancheerd en daarna meteen ingevroren. Mijn koelkast is niet zo groot voor een enorme zak spinazie.
doperwtjes zijn alleen lekker als je ze ècht vers hebt. Dus rechtstreeks vanuit je eigen tuin.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Diepvries is wel prima ja, sommige dingen zoals dopwerwtjes zijn nauwelijks vers te krijgen, en als ze te krijgen zijn moet je ze eerst doppen en zijn ze ook een stuk minder vers dan de diepvries variant.
Ah. Je opmerking is dus dat onze verse groente niet zo vers is.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:13 schreef meamzpejuang het volgende:
[..]
Verse groenten worden van oudsher beschouwd als de beste leverancier van de noodzakelijke voedingsstoffen voor het lichaam. Daarnaast zijn groenten die vers van het land komen, natuurlijk heel erg lekker en vol van smaak. Maar de verse groenten die je in de supermarkt koopt, of zelfs bij de groenteboer, zijn natuurlijk niet zo vers als we zouden willen.
In de meest ideale situatie wordt de groente geoogst, en daarna direct te koop aangeboden. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit. De groente die in pot of blik zit is vaak direct na het oogsten verpakt en hierdoor blijven de vitamines etc. goed bewaard.
Ja maar zelfs die laatste dingen ben je ook niet langer dan een half uurtje daadwerkelijk zelf aan het koken, voor de rest staat het gewoon op het vuur te pruttelen en kun je wat anders doen.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:40 schreef agter het volgende:
[..]
Ah. Je opmerking is dus dat onze verse groente niet zo vers is.![]()
Persoonlijk zijn de enige prefab zaken die ik gebruik qua eten een bouillonblokje, af en toe wat oestersaus, m'n pasta (de cecco) /noedels en mutti polpa voor een tomatenbasis.
Verders alles vers en meestal binnen 30 a 40 minuten op tafel.
Tenzij ik een echte Italiaanse ragu maak of rendang of zo. Dan trek ik daar een halve dag voor uit.
Ja. Beetje omroeren af en toe. zorgen dat het niet droogkookt.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja maar zelfs die laatste dingen ben je ook niet langer dan een half uurtje daadwerkelijk zelf aan het koken, voor de rest staat het gewoon op het vuur te pruttelen en kun je wat anders doen.
Gelukkig maak je wel tijd vrij voor het met bagger spuien op een internetforum.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ALWAAR JE EERST EEN HALF UUR OP JE ETEN KAN WACHTEN
HAHAHAHAH
flikker op man
Gebruik ik zeldenquote:Op maandag 23 mei 2016 11:32 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig zijn er ook van die zakken gesneden groenten tegenwoordig.
Hahahaquote:
KUT nu heb ik hier zin inquote:
Serieus? Weet je echt niet hoe je pasta saus maakt? Een tomatensaus is echt makkelijk gemaakt, bolognaise heeft vooral wat tijd nodig (is meer een vlees stoofpot dan een tomatensaus), maar is ook simpel.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe maak je dan macaroni zonder pakje? En nasi? Bami?
Die e nummers boeien me niet zoveel, maar meestal zit er zoveel zout in dat je je nieren gewoon voelt verschrompelen. En het is vrijwel altijd toch een beetje teleurstellend qua smaak. Je hoeft echt geen 3 sterren Kok te zijn om wat beters op tafel te zetten.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:11 schreef sirdanilot het volgende:
Terechte klacht.
Potjes en pakjes vol e621 bevattende poeders en sperma saus
Zet jezelf toch niet zo voor schut johquote:Op maandag 23 mei 2016 13:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Doe me een lol en zoek even de ingrediënten op van spaghetti carbonara en leg me uit hoe dat anders is dan een uitsmijter-spek met pasta in plaats van brood.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |