abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162378384
Hoi!

Het klinkt ongeloofwaardig, maar het verhaal is heláás de waarheid. Ik heb bijna een jaar een relatie met mijn vriend, niet erg lang dus. Ik ken zijn moeder niet goed, maar heb nooit problemen met haar gehad als ik er ben. We praten gewoon leuk met elkaar en er is interesse. Voel me niet op mijn gemak, maar dat laat ik niet zien.

Mijn schoonmoeder vierde laatst haar verjaardag en ik kon er niet bij zijn. Ik was eerder geweest en had haar een cadeau gegeven. Op haar verjaardag zelf waar de broers en zussen van mijn vriend bij waren en de aanhang daarvan, filmde mijn vriend zijn broer en moeder want ze waren met een spelletje bezig. Mijn vriend wilde mij de filmpjes laten zien op zijn telefoon, maar liet per ongeluk het verkeerde filmpje zien.

Op het filmpje is zijn moeder gewoon aan het lachen en zodra ze mijn vriend ziet filmen, betrok haar gezicht en schreeuwde ze met een boze blik naar mijn vriend/camera: "niet naar je vieze beest sturen" (doelend op mij). Iedereen was eerst stil en mijn vriend zei toen tegen haar: "ja nu kan ik het niet meer sturen he" en vervolgens moest iedereen lachen. Zijn moeder mompelde wat en daarmee was het filmpje afgelopen.

Ik weet hoe onrealistisch het klinkt, maar het is helaas helaas echt zo. Ik dacht eerst dat ik het niet goed verstond, maar ze zegt het echt. Mijn vriend heeft zijn excuses heel vaak aangeboden en gezegd dat het voor de grap is, dat ze vaker mensen uitschelden, maar zo kwam het filmpje niet over. Haar blik was hard, ze moest niet lachen en niemand moest lachen.

Ik heb mijn vriend vaak gezegd dat ik het niet tof vind, en meer kan ik niet doen, maar het blijft gewoon in mijn achterhoofd. Ik vind het niet prettig, ik kom liever ook niet meer bij zijn moeder thuis. Ik weet ook niet wat ik ermee moet, want mijn vriend leek het normaal te vinden dat ze zulke dingen doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het gewoon raar en onprettig. Ik heb me er nooit thuis gevoeld, maar het is iets wat ik gewoon niet kan plaatsen. Wat zou een ander in mijn situatie doen?
pi_162378440
Erover met je vriend hebben, en zorgen dat hij je in het vervolg meer steunt.

Voor de rest zou ik me er niet zo druk over maken. Je hebt immers een relatie met je vriend, niet met zijn familie
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_162378487
Steunt als in?

Klopt hoor! Hij komt alleen van een andere cultuur waarbij familie heel erg belangrijk is. En ik ben nooit uitgescholden (voor "vies beest") en vind het ook gewoon niet prettig dat iemand dat zo over mij kan zeggen. Het steekt een beetje, terwijl ik meestal heel nuchter ben en zaken wel kan loslaten.
pi_162378488
wat een raar mens en wat een aparte situatie
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_162378497
Geen stap meer daar zetten voordat er oprechte excuses zijn geweest.
pi_162378520
Waarom ga je niet eens met haar praten?
pi_162378550
Vraagje; hoe anders is die cultuur waar je het over hebt?

Surinaams ofzo?
pi_162378562
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:19 schreef Harmankardon het volgende:
Geen stap meer daar zetten voordat er oprechte excuses zijn geweest.
Dat kan ik niet verwachten denk ik. Ik ben er ook niet meer geweest, voelde ik me al niet fijn bij en nu al helemaal niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het blijft een vervelend gevoel. Dus ik kan denk ik niks doen..
pi_162378696
Wees hard en concreet en eis uitleg en excuses van je schoonmoeder. Zolang je dat niet krijgt, kom je daar niet en wil je niks met haar te maken hebben. En als je vriend de kant van zijn moeder kiest, moet je hem de bons geven.

Dit klinkt vast behoorlijk primitief. Maar waarom zou je pikken dat je schoonmoeder je voor vies beest uitscheldt? En dan wordt er van jou verwacht dat jij je nog 's gaat aanpassen om de vrede te herstellen. Laat in ieder geval niet over je heen lopen!
pi_162378737
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:23 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Dat kan ik niet verwachten denk ik. Ik ben er ook niet meer geweest, voelde ik me al niet fijn bij en nu al helemaal niet.

SPOILER
Je kan het niet verwachten, maar zou er wel aan houden. Gewoon niet gaan als je geen excuses hebt gehad. Wat zou het probleem zijn als je haar nooit meer ziet?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_162378749
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:30 schreef Pulzzar het volgende:
Wees hard en concreet en eis uitleg en excuses van je schoonmoeder. Zolang je dat niet krijgt, kom je daar niet en wil je niks met haar te maken hebben. En als je vriend de kant van zijn moeder kiest, moet je hem de bons geven.

Dit klinkt vast behoorlijk primitief. Maar waarom zou je pikken dat je schoonmoeder je voor vies beest uitscheldt? En dan wordt er van jou verwacht dat jij je nog 's gaat aanpassen om de vrede te herstellen. Laat in ieder geval niet over je heen lopen!
Nou dit exact dus :)
pi_162378770
quote:
Je moet je voorstellen dat het een vrouw is die haar kinderen (toen ze klein waren) sloeg zonder een reden met grote voorwerpen, kinderen mochten niks, zij is de baas. Ik denk altijd dat er met sommige mensen niet te praten valt en zij is er een van.
Stop er dan ook geen moeite in en overweeg serieus of je relatie nog wel stand kan blijven houden met zo'n schoonmoeder. Tenzij je vriend duidelijk voor jou kiest, maar als hij een momma's boi is, blijf je dat vervelende gevoel altijd houden. Doe jezelf dat niet aan en zet jezelf op de eerste plaats.
pi_162378840
quote:

[..]

SPOILER
Beetje raar om bepaald gedrag niet duidelijk af te keuren omdat niemand het eerder deed of dat je denkt dat het geen zin heeft.
Dan hou je het zelf ook in stand. Kom gewoon voor jezelf op. Dit is echt niet oke
pi_162378851
Al deze Nederlandse reacties :')
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
pi_162378880
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
je hoeft een andere cultuur niet te accepteren als het bij jou echt niet goed voelt
pi_162378931
Ohw nog zo'n succesnummer, schoonmoeders zijn leuk zolang je ze niet kent.

Daar kwam ik dus ook nooit weer, excuus of niet, als het op die manier moet, mij best toedeloe.
Jammer voor de vriend, maar blijkbaar geeft het allemaal niet zo want hij maakt er gewoon een grapje van, ik zou toch echt hebben gevraagd waar ze het gore lef vandaan haalde om zo mijn partner te noemen.
pi_162378959
quote:

Goh, dat geeft wel garantie op een gelukkige stabiele relatie. De volgende stap is zeker dat TS zich moet gedragen als het aanrechtsletje van haar vriend en klappen moet incasseren als ze het waagt een eigen mening te hebben?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:46:12 #18
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379026
Als je schoonmoeder zonder aanleiding je een 'vies beest' noemt dan zou ik ook niet echt vrolijk worden.

Vraag me net als een andere user wat de afkomst van je schoonmoeder is. Dat zou misschien een en ander kunnen verklaren...
pi_162379032
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:39 schreef Allures het volgende:

[..]

je hoeft een andere cultuur niet te accepteren als het bij jou echt niet goed voelt
Sowieso! Maar als ze bij hem wil blijven is dit t beste. Zolang dat mens haar niet onderdrukt ofzo kan ze het beste het zo aanpakken.
pi_162379090
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:46 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Sowieso! Maar als ze bij hem wil blijven is dit t beste. Zolang dat mens haar niet onderdrukt ofzo kan ze het beste het zo aanpakken.
Hoezo? Misschien vind die vriend het ook wel tijd voor verandering. Je vult nogal wat in

Ik denk dat TS het beste kan doen wat goed voor haar is en dit ook duidelijk aan haar vriend communiceren. Ik zou nog niet meteen in gaan vullen dat je dan niet bij elkaar kunt blijven of zo
Ik weet ook niet hoe lang je het volhoudt in een situatie waarin je je zo niet gerespecteerd voelt dus dan kan de relatie ook knappen
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:48:57 #21
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162379092
Pfff, waar maak je je druk om zeg :')
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162379114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
Pfff, waar maak je je druk om zeg :')
Jij bent zeker die vriend?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:53:20 #23
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162379173
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:50 schreef Pulzzar het volgende:
Jij bent zeker die vriend?
Klopt.

Maar ehm, vermijd dat wijf gewoon zo veel je kan als je er niet graag om je heen hebt. En je hebt toch met je vriend, niet met haar..
Ik doe nooit aan verplichte verjaardagen of feestdagen. Als ik geen zin heb, ga ik gewoon niet. Zo makkelijk is het. Scheelt een hoop gedoe.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162379210
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:48 schreef Allures het volgende:

[..]

Hoezo? Misschien vind die vriend het ook wel tijd voor verandering. Je vult nogal wat in

Ik denk dat TS het beste kan doen wat goed voor haar is en dit ook duidelijk aan haar vriend communiceren. Ik zou nog niet meteen in gaan vullen dat je dan niet bij elkaar kunt blijven of zo
Ik weet ook niet hoe lang je het volhoudt in een situatie waarin je je zo niet gerespecteerd voelt dus dan kan de relatie ook knappen
Ja. Dat zal die vriend vast zijn.
pi_162379222
quote:

SPOILER
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
pi_162379264
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:56 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

SPOILER
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
Meid, trek het je niet aan. Het ligt niet aan jou. Ze is jaloers en ik zou ervoor zorgen dat dit geen strijd wordt. Daarom zou ik, op basis van ervaring, je willen adviseren vooral sterk te zijn, lief glimlachen, maar altijd jouw grens te bewaken. Laat je vriend niet kiezen, maar zou hem wel laten merken dat steun belangrijk is.
pi_162379287
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:53 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Klopt.

Maar ehm, vermijd dat wijf gewoon zo veel je kan als je er niet graag om je heen hebt. En je hebt toch met je vriend, niet met haar..
Ik doe nooit aan verplichte verjaardagen of feestdagen. Als ik geen zin heb, ga ik gewoon niet. Zo makkelijk is het. Scheelt een hoop gedoe.
Klopt hoor. Maar die feestdagen zijn extra belangrijk voor ze, dus dat wordt ook nog een dingetje als ik steeds niet wil gaan. En misschien ben ik een zeikerd dat het voor mij vervelend blijft dat ze me heeft uitgescholden voor vies beest, want het blijft helaas steken. Het beste zou zijn als ik zou denken "whatever" en dan was het daarmee klaar geweest. Maar het is voor mij onaardig en vreemd.
pi_162379372
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:00 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Klopt hoor. Maar die feestdagen zijn extra belangrijk voor ze, dus dat wordt ook nog een dingetje als ik steeds niet wil gaan. En misschien ben ik een zeikerd dat het voor mij vervelend blijft dat ze me heeft uitgescholden voor vies beest, want het blijft helaas steken. Het beste zou zijn als ik zou denken "whatever" en dan was het daarmee klaar geweest. Maar het is voor mij onaardig en vreemd.
Dan moet ze je normaal behandelen, iedereen blij.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:11:14 #29
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379467
quote:

[..]

SPOILER

Als zijn moeder zo'n ongeschoolde troela van het platteland is, hoef je op weinig verbetering te rekenen. Ik vermoed dat zijn moeder hem liever met een Hindoestaanse ziet thuiskomen en als behalve dat is minderwaardig.

Sowieso geeft ze aan weinig empathie te hebben en het feit dat ze over je praat waar andere familieleden ook bij zijn, geeft het je een idee hoe er achter je rug over je wordt gesproken...

En tenslotte is er een ander cultureel element. Voor de gemiddelde Hollander lijkt alsof of de Surinamer smetvrees heeft. En omgekeerd vindt de Surinamer de hollander maar vies. Dit zijn natuurlijk achterhaalde vooroordelen, maar leven onder bepaalde groepen nog steeds sterk...
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:11:45 #30
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162379473
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:13 schreef Oliebeestje het volgende:
Wat zou een ander in mijn situatie doen?
Ik zou er niet meer heen gaan. En ik zou ook goed na gaan denken of die vriend wel een echte vriend is.
pi_162379503
Misschien deelt je vriend wel alles met zijn moeder en doelt ze op je wilde sexuele voorkeuren.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:16:20 #32
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379542
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Misschien deelt je vriend wel alles met zijn moeder en doelt ze op je wilde sexuele voorkeuren.
Een zoon deelt niet met zijn moeder wat hij in zijn bed doet met zijn vriendin.
pi_162379550
:N

Wat doe jij jezelf aan. Zijn jouw ouders net zo minachtend over jouw vriend? Natuurlijk blijft het steken: dat mens vindt je blijkbaar minderwaardig stront. En wat vindt je vriend er eigenlijk van? Vindt hij ook dat je niet moet zeuren?
pi_162379585
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:16 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Een zoon deelt niet met zijn moeder wat hij in zijn bed doet met zijn vriendin.
Jij niet en ik ook niet, maar "vies beest" is op zijn zachtst gezegd multi-interpretabel.
pi_162379931
Je vraagt wat een ander zou doen? Haar confronteren met dit en vermelden dat ik net als ieder ander met respect behandeld dien te worden. Als ze dat niet inziet of weigert zou ik vertrekken met de boodschap dat ik terug kom als ze haar excuses zou aanbieden en daarmee is het klaar. Wat mijn vriend daar verder van vind is een tweede punt.
pi_162379948
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Meid, trek het je niet aan. Het ligt niet aan jou. Ze is jaloers en ik zou ervoor zorgen dat dit geen strijd wordt. Daarom zou ik, op basis van ervaring, je willen adviseren vooral sterk te zijn, lief glimlachen, maar altijd jouw grens te bewaken. Laat je vriend niet kiezen, maar zou hem wel laten merken dat steun belangrijk is.
En hoe raad je aan dat ze dat in deze kwestie doet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_162379981
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:35 schreef probeer het volgende:

[..]

En hoe raad je aan dat ze dat in deze kwestie doet?
Dat moet ze voor haar zelf nagaan. Excuses eisen van die moeder gaat niet gebeuren. Ik weet niet wat TS allemaal wil.

Ik wens haar veel succes iig, want Hindoestanen willen geen blanke meisjes.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:41:08 #38
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380073
Ben het wel eens met Stimirol! Al die adviezen zijn goedbedoeld, maar dit zijn allemaal oplossingen die passen in een Hollandse omgeving.

Als haar vriend er luchtig over doet dan weet ze direct hoe er over haar wordt gesproken als ze er niet bij is. Ik weet niet hoe oud ze is en hoe sterk de relatie is, maar als je het belangrijk vindt om een goede band te hebben met je schoonfamilie lijkt de basis niet al te sterk.
pi_162380081
Tsja .. als ik TS was, en mijn vriend zou me hierin niet steunen, dan was het denk ik snel klaar. Gaat ie maar lekker weer bij mama wonen.

En dat mens zelf komt er sowieso niet meer in.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:44:11 #40
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380133
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat moet ze voor haar zelf nagaan. Excuses eisen van die moeder gaat niet gebeuren. Ik weet niet wat TS allemaal wil.

Niet zo generaliseren. De combinatie hollands/hindoestaan wordt je tegenwoordig mee doodgegooid. Het is meestal wel Hollandse man en Hindoestaanse dame maar andersom komt het ook vaak voor....
pi_162380145
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:41 schreef vincenzo78 het volgende:
Ben het wel eens met Stimirol! Al die adviezen zijn goedbedoeld, maar dit zijn allemaal oplossingen die passen in een Hollandse omgeving.

Als haar vriend er luchtig over doet dan weet ze direct hoe er over haar wordt gesproken als ze er niet bij is. Ik weet niet hoe oud ze is en hoe sterk de relatie is, maar als je het belangrijk vindt om een goede band te hebben met je schoonfamilie lijkt de basis niet al te sterk.
Dus TS heeft dit gedrag van haar schoonmoeder maar gewoon te tolereren? En daarbij ook maar gewoon accepteren dat haar vriend blijkbaar altijd de kant van zijn moeder zal blijven kiezen?

Dat eerste .. Tsja, die bitch kan je gewoon ontlopen. Niet zo heel lastig.

Dat tweede, daar zou ik toch echt veel meer moeite mee hebben. En dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken of ik nog wel trek heb om met zo iemand samen te zijn.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:45:04 #42
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_162380152
quote:

[..]

SPOILER

Oh is cultuur dus.

Geen probleem TS breng een pot curry of KFC bucket langs en je bent geaccepteerd.
Irene is bae <3
pi_162380163
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:41 schreef vincenzo78 het volgende:

Persoonlijk zeg ik: run. Been there, done that. Ik ben niet eens Nederlands, maar ik werd gek van dat mens en haar zoon. Ex kwam in een spagaat en koos moederskant (hoefde van mij niet eens te kiezen) en ik deed zoals iedereen hier voorstelt: contact minimaal en huis niet bezoeken.

Dat werkt niet. Een goede band met schoonouders is erg belangrijk. Beste is dus echt negeren en lief blijven glimlachen tot moeders accepteert, maar daar in is een vriend die steunt noodzakelijk. Dit zijn verschillende culturen. In hun cultuur is moeders de baas en een pak slaag normaal. Dat hoef je niet eens te benoemen.
pi_162380172
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:44 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Niet zo generaliseren. De combinatie hollands/hindoestaan wordt je tegenwoordig mee doodgegooid. Het is meestal wel Hollandse man en Hindoestaanse dame maar andersom komt het ook vaak voor....
True, vaak willen ze het niet. Soms is het geen probleem.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:47:19 #45
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380201
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:45 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Oh is cultuur dus.

Geen probleem TS breng een pot curry of KFC bucket langs en je bent geaccepteerd.
Ja leuk die Hollywood films
pi_162380202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:44 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Dus TS heeft dit gedrag van haar schoonmoeder maar gewoon te tolereren? En daarbij ook maar gewoon accepteren dat haar vriend blijkbaar altijd de kant van zijn moeder zal blijven kiezen?

Dat eerste .. Tsja, die bitch kan je gewoon ontlopen. Niet zo heel lastig.

Dat tweede, daar zou ik toch echt veel meer moeite mee hebben. En dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken of ik nog wel trek heb om met zo iemand samen te zijn.
Je snapt het niet. Die moeder is niet te ontlopen. Hindoestanen kennen een familieband zoals jij die niet kent. Bij elke gebeurtenis zal het opgemerkt worden dat zij er niet is en op den duur zal daar afkeur op volgen.
pi_162380217
Poederbrief sturen naar je schoonmoeder.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_162380246
Zou niet kunnen leven met iemand die zo'n moederskindje is. Gelukkig geldt niet voor iedereen dat relatie met schoonouders belangrijk is :)
pi_162380261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Die moeder is niet te ontlopen. Hindoestanen kennen een familieband zoals jij die niet kent. Bij elke gebeurtenis zal het opgemerkt worden dat zij er niet is en op den duur zal daar afkeur op volgen.
Ja ok. De 'glimlachen, mond houden, en binnensmonds die trut helemaal de tering wensen'-methode werkt waarschijnlijk een stuk beter.

Maar zoals je ook al zegt ... Ik zou er idd geen zin in hebben om samen te zijn met iemand die me niet steunt in zoiets.

En ik moet er al helemaal niet aan denken om een gezin met die kerel te hebben, met kinderen die dan bij oma op bezoek moeten. Ik zou zo iemand niet bij mijn kinderen willen hebben.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:50:34 #50
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Persoonlijk zeg ik: run. Been there, done that. Ik ben niet eens Nederlands, maar ik werd gek van dat mens en haar zoon. Ex kwam in een spagaat en koos moederskant (hoefde van mij niet eens te kiezen) en ik deed zoals iedereen hier voorstelt: contact minimaal en huis niet bezoeken.

Dat werkt niet. Een goede band met schoonouders is erg belangrijk. Beste is dus echt negeren en lief blijven glimlachen tot moeders accepteert, maar daar in is een vriend die steunt noodzakelijk. Dit zijn verschillende culturen. In hun cultuur is moeders de baas en een pak slaag normaal. Dat hoef je niet eens te benoemen.
Kijk ik heb makkelijk praten maar als mijn schoonmoeder mij een vies beest zou noemen en mijn partner doet er luchtig over dan ben ik weg.

En zeker de relatie met je schoonfamilie is zeer belangrijk. Uit de reactie van schoonmoeder blijkt dat ze ervan uitgaat dat de relatie geen stand houdt...althans zo interpreteer ik het
pi_162380278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En dan?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:52:32 #52
452947 frietenstamp
pi_162380313
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:50 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

En dan?
Dan gewoon een Hollandse boerenzoon zoeken die liever in weer en wind met z'n vader op de trekker mee ging in plaats van bij zijn moeder op schoot zitten vlooien.
pi_162380441
Een goede relatie met je schoonfamilie is gek genoeg wel belangrijk wil je een leuk en gezellig huwelijk hebben (tenzij beide partijen het prima vinden dat er weinig contact is en je elkaar twee keer per jaar ziet).

Ik zou zeggen maak het uit en vind iemand bij wie je het wel gezellig kunt hebben. Gezeik met schoonouders brengt alleen maar moeilijk gedoe en het zal nooit helemaal goed voelen. Persoonlijk zou ik zo niet willen leven. Feestjes en andere gezellige familieaangelegenheden zijn veel te leuk om met tegenzin naartoe te gaan.

Straks komen er kinderen in het spel en is het einde helemaal zoek. :') Kun je in hun ogen niet goed opvoeden, doe je dit fout, doe je dat fout, doe je zus fout, doe je zo fout. Krijgt je kind een klap van oma omdat dat daar normaal is, en kun jij je bek niet eens open trekken omdat je altijd maar lief moet lachen en alles moet accepteren. Zou rennen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 16:00:19 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:59:18 #54
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380475
TS is zo te zien op bezoek bij schoonmoeder..
pi_162380589
Het belang van (schoon)familie is zwaar overschat m.i., als ze leuk zijn dan is het mooi meegenomen en anders lekker laten zitten die handel. Als je partner geen ruggengraat heeft, jammer maar dan passen we niet bij elkaar :W
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:11:10 #56
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380773
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:04 schreef Harmankardon het volgende:
Het belang van (schoon)familie is zwaar overschat m.i., als ze leuk zijn dan is het mooi meegenomen en anders lekker laten zitten die handel. Als je partner geen ruggengraat heeft, jammer maar dan passen we niet bij elkaar :W
Is natuurlijk weer iets cultureels. Hollanders hechten in het algemeen minder aan warme familiebanden en voor veel niet-westerse bevolkingsgroepen is familie het allerbelangrijkst.
pi_162380915
Wat een vreemde situatie. Ik vind de reactie van je vriend, zowel in het filmpje als daar buiten ook een beetje vreemd. Hij zou ook best voor je op mogen komen en eens verhaal bij zijn moeder gaan halen. Als mijn moeder zo iets zou doen had ik haar daar al lang op aangesproken. Vind eigenlijk niet dat jij dat moet doen, TS.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:21:05 #58
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162380964
Dat kaart je toch gewoon direct aan. Zou dat echt niet pikken en een verklaring eisen. Op dat moment al trouwens.

Of het nou grappig is bedoeld of niet, zoiets doe je niet. En als je dat dan toch doet dan weet je dat als een ander dat hoort diegene diep gekwetst is. Je schaamt je dan terecht kapot en biedt vervolgens je je excuses aan.

Zo niet, dan zou ik daar niet meer komen. Aso familie.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:27:54 #59
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162381123
Je kan gewoon nooit meer langsgaan bij die moeder, en haar nooit meer uitnodigen. En als ze vraagt waarom, kan je aankaarten hoe ze je noemde en dat je je er niet fijn bij voelt.

Wat ik zou doen echter, is het bij haar aankaarten terwijl ze in gezelschap is. Bijvoorbeeld met heel de familie op een verjaardag plots hardop door de kamer vragen: Zo moeders, dus u vindt mij een "vies beest"?! Vervolgens sterk blijven en aangeven dat het haar zou sieren dat soort meningen voor zich te houden.

Wat ik me alleen nog afvraag is, BEN je ook echt een vies beest?
1 + 1 = blauw
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:31:42 #60
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162381227
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:27 schreef Kamina het volgende:
Je kan gewoon nooit meer langsgaan bij die moeder, en haar nooit meer uitnodigen. En als ze vraagt waarom, kan je aankaarten hoe ze je noemde en dat je je er niet fijn bij voelt.

Wat ik zou doen echter, is het bij haar aankaarten terwijl ze in gezelschap is. Bijvoorbeeld met heel de familie op een verjaardag plots hardop door de kamer vragen: Zo moeders, dus u vindt mij een "vies beest"?! Vervolgens sterk blijven en aangeven dat het haar zou sieren dat soort meningen voor zich te houden.
In theorie klinkt het goed, maar in de praktijk zijn er veel onbekende variabelen waar de theorie geen antwoord op heeft.
pi_162381316
Enig idee waarom ze zo over je denkt? :? Omdat je van een andere cultuur bent of zo?

Ik vrees wel dat als haar houding ZÓ extreem is, dat je dit hoe dan ook op de lange duur gaat verliezen. Die moeder zal altijd een negatieve invloed blijven.
Je zou kunnen proberen met haar te gaan praten als je de oorzaak weet van waarom ze zo over je denkt, maar als het puur om vooroordelen draait of zo, valt er weinig aan recht te trekken.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:38:58 #62
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162381450
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:31 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

In theorie klinkt het goed, maar in de praktijk zijn er veel onbekende variabelen waar de theorie geen antwoord op heeft.
En bananen zijn krom.
1 + 1 = blauw
pi_162381490
Heb je dit verhaal laatst ook al niet op Viva geplaatst,het komt mij heel bekend voor.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:43:09 #64
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162381563
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:38 schreef Kamina het volgende:

[..]

En bananen zijn krom.
Zonlicht en ik ken veel rechte bananen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:46:36 #65
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162381662
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:38 schreef Kamina het volgende:

[..]

En bananen zijn krom.
Hiërarchie verhoudingen bij dit soort Hindoestanen staan de door jouw voorgestelde oplossingen niet toe en kans is zeer groot dat de relatie alleen maar slechter wordt. Zoon had al in veel eerder stadium moeten ingrijpen. Blijkbaar staat hij toe dat als ze er niet bij is dat er zo over haar gesproken wordt.
pi_162381904
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:46 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Hiërarchie verhoudingen bij dit soort Hindoestanen staan de door jouw voorgestelde oplossingen niet toe en kans is zeer groot dat de relatie alleen maar slechter wordt. Zoon had al in veel eerder stadium moeten ingrijpen. Blijkbaar staat hij toe dat als ze er niet bij is dat er zo over haar gesproken wordt.
En daarom uitmaken. ^O^
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:00:33 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162382001
Gezellige familie, woonwagenkamp lombrozo's?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:03:10 #68
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162382073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezellige familie, woonwagenkamp lombrozo's?
Vooralsnog enige wat we weten Hindoestaanse Surinaamse schoonmoeder die weinig rekening houdt de gevoelens van haar schoondochter.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:07:10 #69
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162382185
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:56 schreef Myrr het volgende:
En daarom uitmaken.
Daar heb je er weer zo eentje die bij het minste of geringste al roept: uitmaken!

Vast zelf alleen en eenzaam en daarom mogen anderen ook niet gelukkig zijn.
pi_162382428
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Daar heb je er weer zo eentje die bij het minste of geringste al roept: uitmaken!

Aannames. Ben ruim vier jaar gelukkig samen (met een geweldige schoonfamilie). Ook het nodige doorstaan samen waarop het echt wel uit had kunnen gaan. Mijn partner mag wel verwachten van mij dat als mijn ouder zoiets laags (vies beest... serieus) zou zeggen over hem dat ik dan die ouder direct terug op zijn/haar plek zet. Gebeurt dat niet, kun je verwachten dat je de rest van je relatie ongemakkelijk in je vel zit zodra er derden bij betrokken zijn. Mijn ex deed altijd ook lekker alsof zijn neus bloedde als z'n moeder iets aan te merken had. Voor ons drieën geen chille situatie. Ook bijna vier jaar mee uitgehouden overigens.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:16:17 ]
pi_162382473
quote:
Hoi!

Op het filmpje is zijn moeder gewoon aan het lachen en zodra ze mijn vriend ziet filmen, betrok haar gezicht en schreeuwde ze met een boze blik naar mijn vriend/camera: "niet naar je vieze beest sturen" (doelend op mij). Iedereen was eerst stil en mijn vriend zei toen tegen haar: "ja nu kan ik het niet meer sturen he" en vervolgens moest iedereen lachen. Zijn moeder mompelde wat en daarmee was het filmpje afgelopen.

Ik weet hoe onrealistisch het klinkt, maar het is helaas helaas echt zo. Ik dacht eerst dat ik het niet goed verstond, maar ze zegt het echt. Mijn vriend heeft zijn excuses heel vaak aangeboden en gezegd dat het voor de grap is, dat ze vaker mensen uitschelden, maar zo kwam het filmpje niet over. Haar blik was hard, ze moest niet lachen en niemand moest lachen.

Ik heb mijn vriend vaak gezegd dat ik het niet tof vind, en meer kan ik niet doen, maar het blijft gewoon in mijn achterhoofd. Ik vind het niet prettig, ik kom liever ook niet meer bij zijn moeder thuis. Ik weet ook niet wat ik ermee moet, want mijn vriend leek het normaal te vinden dat ze zulke dingen doet.

Ik zou snel op bezoek gaan met een leuk bloemetje en roepen, hallo hier is het vieze beest weer! *O*
pi_162382486
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ts klinkt niet zo gelukkig. Haar vriend steunt haar niet,daar zou ik niet gelukkig van worden. Ze heeft niet zulke leuke schoonouders en daar blijkbaar wel behoefte aan dus daar is ze niet zo gelukkig mee... jij bent zo'n eeuwige maagd die blij is met alles wat hij kan krijgen?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:19:21 #73
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162382551
Ik wacht op input van TS en ik wil graag weten of er aanleiding is voor 'vies beest'. Want er genoeg alternatieven om je voor uit te schelden...
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:20:43 #74
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_162382583
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik zou snel op bezoek gaan met een leuk bloemetje en roepen, hallo hier is het vieze beest weer! *O*
Maar jij bent ook kort en pittig
Irene is bae <3
pi_162382604
Roep overigens eerder dat mensen wat zorgvuldiger moeten zijn met wie zij een relatie beginnen. Iedereen neemt steeds na een week een relatie en na drie maanden is het weer uit, op naar de volgende binnen-een-week relatie die het-toch-niet-is-dus-het-is-weer-uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:21:52 ]
pi_162382625
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:20 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Maar jij bent ook kort en pittig
:D

zou dat het zijn? :')

Nee serieus dat is toch gewoon niet normaal? Ik zou er écht zelf iets van zeggen :Y als die vriend
zo'n watje is heeft ze daar ook geen flikker aan trouwens...
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:24:15 #77
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162382664
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:22 schreef FANN het volgende:

[..]

zou dat het zijn? :')

Nee serieus dat is toch gewoon niet normaal? Ik zou er écht zelf iets van zeggen :Y als die vriend
zo'n watje is heeft ze daar ook geen flikker aan trouwens...
Flikkers zijn schijnen wel van watjes te houden.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:24:51 #78
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162382675
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:21 schreef Myrr het volgende:
Roep overigens eerder dat mensen wat zorgvuldiger moeten zijn met wie zij een relatie beginnen. Iedereen neemt steeds na een week een relatie en na drie maanden is het weer uit, op naar de volgende binnen-een-week relatie die het-toch-niet-is-dus-het-is-weer-uit.
Dit sowieso...
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:31:19 #79
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_162382801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:40 schreef wolkentoetje het volgende:
Heb je dit verhaal laatst ook al niet op Viva geplaatst,het komt mij heel bekend voor.
Klopt. OP is daar alleen weggehaald. (God wat hou ik van Fok. Hier zetten ze hem zo weer terug. :* ) http://forum.viva.nl/foru(...)st_messages/324835/0
Het gaat dus om een Hindoestaans Surinaamse schoonloeder en die dweil van een vriend lachte gewoon met de rest mee. Lijk mij een groter probleem dan schoonloeder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Norma_Jeane op 21-05-2016 18:56:11 (aanvulling) ]
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_162382846
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:31 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Klopt. OP is daar alleen weggehaald. (God wat hou ik van Fok. Hier zetten ze hem zo weer terug. :* ) http://forum.viva.nl/foru(...)st_messages/324835/0
Het gaat dus om een Surinaamse schoonloeder en die dweil van een vriend lachte gewoon met de rest mee. Lijk mij een groter probleem dan schoonloeder.
Van mij hadden ze allemaal de pest kunnen krijgen :') hoef ik verder niet eens over na te denken.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:42:09 #81
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162383104
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:46 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Die zoon zal ongetwijfeld ook niet toegestaan zijn dat te doen.

Heel veel slechter dan vies beest kan niet, dus wat geeft het nog.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:11:13 #82
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162383682
heb je een relatie met zijn moeder dan?
pi_162384709
quote:
Hoi!

Het klinkt ongeloofwaardig, maar het verhaal is heláás de waarheid. Ik heb bijna een jaar een relatie met mijn vriend, niet erg lang dus. Ik ken zijn moeder niet goed, maar heb nooit problemen met haar gehad als ik er ben. We praten gewoon leuk met elkaar en er is interesse. Voel me niet op mijn gemak, maar dat laat ik niet zien.
Heeft je vriend je vooraf wel een en ander aan cultuur uitgelegd en hoe je het beste zijn ma kon benaderen enzo? Heb je ooit feedback gehad dat zij het ook leuk vond of hoe het beter zou kunnen?

quote:

Zoals je bij meerdere reacties kon lezen, is het niet ongewoon dat je vanuit een andere cultuur als minderwaardig beschouwt zou kunnen worden en daar kunnen dat soort benamingen prima onder vallen. Zeker als men onder elkaar is.
Waar heeft je vriend eigenlijk zijn excuses voor aangeboden?

quote:
Zie hierboven, die kans is er dan ook echt dat dit uit haar mond heel normaal is.
Als jij jezelf niet zo klein gehouden vindt, dan mag je daar ook wel naar leven en met zo een beredenering doe je dat heel knullig niet. Wat gaat 635326653 keer tegen je vriend zeggen dat je het niet tof vindt veranderen? Wees eens duidelijk naar hem wat je nu eigenlijk verwacht en begrijp ook dat hij niet verantwoordelijk is voor jouw verwerkingsproces.
Natuurlijk heel begrijpelijk dat het niet prettig is, maar als je in deze relatie for the long run wil zijn dan ben je niet snugger bezig door het probleem dan maar te ontlopen. Je kan stiekem wel willen dat hij zijn liefde voor jou gaat tonen door partij te kiezen, maar dan maak je er een wedstrijd van en die ga je denk ik niet winnen. Als je het respect van de familie wil verdienen, dan kun je maar beter tonen dat je wel een fatsoenlijke partij bent en dat doe je niet door in een hoekje te gaan liggen na één opmerking van je schoonma. Geeft toch te denken wat er zou gebeuren als jij/jullie voor hetere vuren zouden komen te staan..

quote:
Ik vind het gewoon raar en onprettig. Ik heb me er nooit thuis gevoeld, maar het is iets wat ik gewoon niet kan plaatsen. Wat zou een ander in mijn situatie doen?
Met vriend bespreken dat je zijn ma laat weten dat je het filmpje per ongeluk gezien hebt om er dan over in gesprek te gaan. En dan met zijn ma in gesprek gaan. Omdat familie belangrijk voor hem is en hij voor mij, en ik graag zou willen weten wat haar tegenstaat enzo om te kijken of we daar beter uit zouden kunnen komen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:00 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Omgekeerd is het voor hen misschien ook heel vervelend dat jij belangrijke dagen mist en nu helemaal niet meer wil, vanwege één opmerking. Ondertussen zit je vriend lekker tussen jullie in, maar it's all about you. Je geeft schoonma alleen maar meer munitie in handen waarom je geen goede partij bent..

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:27 schreef Kamina het volgende:
Bij je blanke matties zul je misschien die superstoere boy zijn, maar niet bij dergelijke schoonfamilie. Je zal pijnlijk duidelijk maken dat je er niet alleen geen kut van snapt, maar ook dat je het niet wil snappen en een onzekere egocentrische dipshit bent. Bespaar jezelf en je partner om wie je zegt te geven dan deze afgang en maak het dan gewoon uit.
pi_162385066
Ik weet niet hoe dat voor Hindoestanen is, maar mijn partner is Hindoe.

En voor hem zijn zijn ouders gelijk aan "God", want ze hebben zijn leven geschapen.

Respect voor ouders en ouderen zijn erg belangrijk.

Je schoonmoeder en publique willen schofferen, zal zich onherroepelijk tegen je keren.

Je bent nog niet getrouwd, je hoort nog niet bij de familie. En zelfs dan moet je je plaats weten.

Als het je echt heel hoog zit (ik kan dat begrijpen, het zou mij ook enorm kwetsen), dan spreek je je gekwetste gevoel uit aan alleen haar, zodat je haar ook in haar waarde laat. Niet in de vorm van een verwijt, maar alleen zeggen dat je het hebt gehoord en hoe je je daarbij voelt.

En betrek je vriend er niet in, want als hij een keuze zal moeten maken kiest hij niet voor jou.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:16:12 #85
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162385145
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:57 schreef Scary_Mary het volgende:
Bij je blanke matties zul je misschien die superstoere boy zijn, maar niet bij dergelijke schoonfamilie. Je zal pijnlijk duidelijk maken dat je er niet alleen geen kut van snapt, maar ook dat je het niet wil snappen en een onzekere egocentrische dipshit bent. Bespaar jezelf en je partner om wie je zegt te geven dan deze afgang en maak het dan gewoon uit.
Waar dit racisme vandaan komt weet ik niet, maar ik heb minder blanke matties dan getinte.

Bovendien is dit hoe het gaat in mijn familie en hoe ik ben opgevoed, namelijk door eerlijk en recht door zee te zijn. Alles boven tafel. En dit heeft me niets dan goeds opgeleverd.

Als ie van je partner houdt maar weet dat hij het niet voor je opneemt, dan zal je het zelf moeten doen. Je familie zal je moeten accepteren zoals je bent, of tolereren uit liefde voor hun kind. Maar laten we het vieze beestje bij de naam noemen en niet achter de rug om vernederen.

En als het discriminatie betreft, dan is het des te belangrijker je te paten horen als mens, om anderen voorbij je kleur of cultuur te doen kijken. Want klaarblijkelijk is dat nodig.
1 + 1 = blauw
pi_162385287
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:16 schreef Kamina het volgende:

[..]

Waar dit racisme vandaan komt weet ik niet, maar ik heb minder blanke matties dan getinte.
Je hebt een punt dat dergelijke stoere praat ook bij andere kleurtjes voorkomt. Lijkt me meer een constatering dan racisme..

quote:
Bovendien is dit hoe het gaat in mijn familie en hoe ik ben opgevoed, namelijk door eerlijk en recht door zee te zijn. Alles boven tafel. En dit heeft me niets dan goeds opgeleverd.
Alleen ben je in de beschreven situatie bij een andere familie te gast, terwijl je net zo goed eerlijk en recht door zee een gesprek aan had kunnen gaan waar niet de hele familie bij is.

quote:
En als het discriminatie betreft, dan is het des te belangrijker je te paten horen als mens, om anderen voorbij je kleur of cultuur te doen kijken. Want klaarblijkelijk is dat nodig.
Dat kan ook prima zonder al dat publiek erbij, misschien zelfs wel beter gezien kuddegedrag enzo..
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:39:13 #87
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162385616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:13 schreef Tayu het volgende:
Ik weet niet hoe dat voor Hindoestanen is, maar mijn partner is Hindoe.

En voor hem zijn zijn ouders gelijk aan "God", want ze hebben zijn leven geschapen.

Respect voor ouders en ouderen zijn erg belangrijk.

Je schoonmoeder en publique willen schofferen, zal zich onherroepelijk tegen je keren.

Je bent nog niet getrouwd, je hoort nog niet bij de familie. En zelfs dan moet je je plaats weten.

Als het je echt heel hoog zit (ik kan dat begrijpen, het zou mij ook enorm kwetsen), dan spreek je je gekwetste gevoel uit aan alleen haar, zodat je haar ook in haar waarde laat. Niet in de vorm van een verwijt, maar alleen zeggen dat je het hebt gehoord en hoe je je daarbij voelt.

En betrek je vriend er niet in, want als hij een keuze zal moeten maken kiest hij niet voor jou.
Schoffeer je iemand als je jezelf niet als een deurmat laat behandelen :')? Als Hindoestanen echt allemaal zo zijn, dan zijn ze allemaal rijp voor het gesticht. Echt zeer debiel gedrag. We zijn allemaal gewoon mensen uiteindelijk, laten we gewoon normaal doen.
2000 light years from home
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:41:38 #88
33189 RM-rf
1/998001
pi_162385668
quote:
imho is het belangrijker je af te vragen 'wat je wil bereiken'..

er zijn een heleboel dingen die je kunt doen, gewoon 'om waar wat te doen' of 'om een reactie te geven'...
maar uiteindelijk hebben bepalde handelingen ook een gevolg en het kan slim zijn gewoon vor jezelf te bepalen hoe je verder wil gaan en welke mogelijke uitkomsten van een reactie van jouw kant ben je ook bereid mee te nemen..

bv het conflict opzoeken met die moeder zal vermoedelijk een heftig conflict gaan worden en al naar gelang de reactie van je vriend kan dat ook grote invloed op je relatie met hem hebben...

bedenk iig van tevoren wat je wil en denkt te kunnen bereiken.
anders verspil je voornamelijk een hoop energie en ga je je een tijdje erg opwinden en vast niet veel plezier hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:43:00 #89
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162385697
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je hebt een punt dat dergelijke stoere praat ook bij andere kleurtjes voorkomt. Lijkt me meer een constatering dan racisme..

[..]

Alleen ben je in de beschreven situatie bij een andere familie te gast, terwijl je net zo goed eerlijk en recht door zee een gesprek aan had kunnen gaan waar niet de hele familie bij is.

[..]

Dat kan ook prima zonder al dat publiek erbij, misschien zelfs wel beter gezien kuddegedrag enzo..
Het racisme komt van jou, door direct een context van huidskleur aan te brengen, terwijl je niet eens weet van welk ras of cultuur ik ben. Puur op basis van je eigen vooroordelen, en in relatie tot mijn opvattingen.

Wat mij betreft betalen we in dit soort gevallen met gelijke munt: als mams mij en publique zou uitmaken voor vies beest, zal ik haar en publique om verheldering vragen. Als anderen zich naar haar mening schikken omdat ze erbij is, dan weet ik genoeg over diegenen.
1 + 1 = blauw
pi_162385716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:39 schreef Merkie het volgende:

[..]

Schoffeer je iemand als je jezelf niet als een deurmat laat behandelen :')? Als Hindoestanen echt allemaal zo zijn, dan zijn ze allemaal rijp voor het gesticht. Echt zeer debiel gedrag. We zijn allemaal gewoon mensen uiteindelijk, laten we gewoon normaal doen.
Ten eerste... Ik heb geen ervaring met Hindoestanen. Hindoestanen zijn heeeeeeeeel lang geleden vanuit India naar Suriname vertrokken en nu ook alweer een aantal generaties in Nederland. Ik kan me voorstellen dat er dan wat culturen gaan mixen ondertussen.

En nee, je moet jezelf nooit als deurmat laten behandelen! Zeker niet! Maar er is in het Hindoeïsme wel sprake van hiërarchische verhoudingen. Het is niet zo dat iedereen gelijk is aan elkaar, zoals wij dat willen zien.

En natuurlijk, als je je gram wil halen moet je dat gewoon doen.

Maar als je je relatie wilt behouden, dan is het toch wel handig om een beetje te schipperen binnen die andere cultuur.

Het is een kwestie van prioriteiten.
pi_162385808
Ga alles zo lezen, was aan het werk, bedankt voor alle reacties trouwens!
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:50:30 #92
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162385824
Het mooie is aan culturen is dat ze veranderen, doch langzaam. Maar dat moet toch ergens beginnen.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:24:06 #93
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162386781
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:43 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ten eerste... Ik heb geen ervaring met Hindoestanen. Hindoestanen zijn heeeeeeeeel lang geleden vanuit India naar Suriname vertrokken en nu ook alweer een aantal generaties in Nederland. Ik kan me voorstellen dat er dan wat culturen gaan mixen ondertussen.

En nee, je moet jezelf nooit als deurmat laten behandelen! Zeker niet! Maar er is in het Hindoeïsme wel sprake van hiërarchische verhoudingen. Het is niet zo dat iedereen gelijk is aan elkaar, zoals wij dat willen zien.

En natuurlijk, als je je gram wil halen moet je dat gewoon doen.

Maar als je je relatie wilt behouden, dan is het toch wel handig om een beetje te schipperen binnen die andere cultuur.

Het is een kwestie van prioriteiten.
Als je het accepteert dat mensen jou niet als gelijke behandelen vanwege "cultuur", dan laat je jezelf als een deurmat behandelen. Dan heb je geen ruggengraat.
pi_162386795
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:43 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het racisme komt van jou, door direct een context van huidskleur aan te brengen, terwijl je niet eens weet van welk ras of cultuur ik ben. Puur op basis van je eigen vooroordelen, en in relatie tot mijn opvattingen.
Ik had mijn aanname anders kunnen verwoorden ja.

quote:
Wat mij betreft betalen we in dit soort gevallen met gelijke munt: als mams mij en publique zou uitmaken voor vies beest, zal ik haar en publique om verheldering vragen. Als anderen zich naar haar mening schikken omdat ze erbij is, dan weet ik genoeg over diegenen.
En zij over jou. Je verlagen tot haar niveau zal vast heel uitnodigend werken om wel openlijk jouw kant te gaan kiezen ja..
pi_162387077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:24 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als je het accepteert dat mensen jou niet als gelijke behandelen vanwege "cultuur", dan laat je jezelf als een deurmat behandelen. Dan heb je geen ruggengraat.
Ok, dus eigenlijk wil jij ook niet dat mensen zich aanpassen aan onze cultuur wanneer ze zich hier begeven, want dan zijn het maar zwakkelingen?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:38:01 #96
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162387171
Samenvattend: het feit dat je vriendje er makkelijk overheen probeert te praten, is veelzeggend. Je schoonmoeder die je vooralsnog zonder duidelijke aanleiding 'vies beest' noemt, klinkt niet echt bevordelijk voor je relatie. Als jullie ooit bonje hebben en hij gaat zijn hart luchten bij zijn moeder, hoef je er niet op te rekenen dat zij inzet op om de relatie te herstellen.

Gezien de culturele omstandigheden lijkt de moeder erop aanspreken niet een realistische optie. En als het echt een toffe vrouw was en zij is ervan op de hoogte dat jij weet dat zij jou 'vies beest' genoemd heeft en jou dit dwars zit en zij niet de behoefte voelt om haar excuus aan te bieden, weet je precies waar jij bij haar op de ladder staat namelijk bij de 'vieze beesten'
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:42:13 #97
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162387273
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:24 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik had mijn aanname anders kunnen verwoorden ja.

[..]

En zij over jou. Je verlagen tot haar niveau zal vast heel uitnodigend werken om wel openlijk jouw kant te gaan kiezen ja..
Dat zou ik reflecteren noemen, door moeders een spiegel voor te houden van haar eigen woorden en daden.
1 + 1 = blauw
pi_162387529
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wonen TS, vriend en schoonfamilie wel in Nederland?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:51:09 #99
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162387565
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:50 schreef Pulzzar het volgende:
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wonen TS, vriend en schoonfamilie wel in Nederland?
Hoezo twijfel je daaraan?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:04:14 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162388117
Mijn schoonvader woont 1000km verderop. Mijn schoonmoeder 2500km. Mijn eigen moeder zo´n 14.000km verderop. Ideaal, ik adviseer TS om te emigreren :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_162388263
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:50 schreef Pulzzar het volgende:
Ja zeker! :P Lees de rest zo.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:15:55 #102
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162388559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:34 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ok, dus eigenlijk wil jij ook niet dat mensen zich aanpassen aan onze cultuur wanneer ze zich hier begeven, want dan zijn het maar zwakkelingen?
Nee, als ik dat zou willen zeggen had ik dat wel gezegd. Het gaat erom dat je je niet verlaagt naar middeleeuwse praktijken. Cultuur, familie, traditie, het zijn allemaal termen die gebruikt worden om mensen te onderdrukken op basis van afkomst en mensen in hun persoonlijke vrijheid belemmeren.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:16:42 #103
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162388584
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:08 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ja zeker! :P Lees de rest zo.
Om het topic een beetje op te leuken post ook ff maar pics van jezelf, vriend en schoonmoeder...
pi_162388642
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:15 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nee, als ik dat zou willen zeggen had ik dat wel gezegd. Het gaat erom dat je je niet verlaagt naar middeleeuwse praktijken. Cultuur, familie, traditie, het zijn allemaal termen die gebruikt worden om mensen te onderdrukken op basis van afkomst en mensen in hun persoonlijke vrijheid belemmeren.
Ok. Dan moet je dus gewoon een relatie aangaan met iemand die uit dezelfde cultuur als jij komt. Dat is vaak ook echt het handigst.

Maar als dat niet zo is, dan moet er over en weer toch wat water bij de wijn worden gegoten.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:18:37 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162388658
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:18 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ok. Dan moet je dus gewoon een relatie aangaan met iemand die uit dezelfde cultuur als jij komt. Dat is vaak ook echt het handigst.

Maar als dat niet zo is, dan moet er over en weer toch wat water bij de wijn worden gegoten.
Nee, je moet met mensen omgaan die geen achterlijke normen en waarden hanteren.
pi_162388756
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nee, je moet met mensen omgaan die geen achterlijke normen en waarden hanteren.
Dat is toch ook prima? Dan kom je ook nooit in deze situatie terecht. Die keuze werkt voor jou.

Maar heb dan ook een beetje respect voor de mensen die een andere keuze maken en iets ruimdenkender zijn?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:33:21 #107
37769 erodome
Zweefteef
pi_162389097
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:30 schreef Pulzzar het volgende:

En zo veroorzaak je een breuk...

Je kan proberen erover te praten, maar als je op hoge poten aankomt en het contact op het spel zet wordt het een lastig verhaal.

Zelf een moeilijke start gehad met mijn schoonfamilie, maar komt tijd, komt wijsheid. Die moeilijke start is lang geleden en een goede relatie is ervoor in de plaats gekomen. Denk dus niet teveel op de korte termijn, denk aan de langere termijn. Bij een relatie waarbij je zegt we gaan voor altijd en zien wel hoever we komen is het best handig om hier en daar over dingen heen te stappen. Aan te geven dat je het niet prettig vond, maar geen lijn te trekken.
Blijf gewoon netjes en fatsoenlijk, probeer te praten met elkaar en richt je meer op het hoe nu verder dan op wie is de boeman. Geef niet te snel op.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 21-05-2016 21:38:23 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162390044
SPOILER
Mijn moeder zegt dat die vrouw gestoord is en dat het geen cultuur dingetje is. Ik weet niet wat ik ermee moet, mijn vriend ook niet. Het is en blijft zijn moeder, maar ik kan niet gezellig tegenover haar aan de keukentafel zitten ofzo. Ik ben nu gewoon een beetje in shock nu denk ik. Hij wil ook niet teveel met haar te maken hebben, maar ook weer wel. Snap ik ook wel. Je moeder is je moeder.
pi_162390137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:07 schreef Oliebeestje het volgende:
SPOILER
Mijn moeder zegt dat die vrouw gestoord is en dat het geen cultuur dingetje is. Ik weet niet wat ik ermee moet, mijn vriend ook niet. Het is en blijft zijn moeder, maar ik kan niet gezellig tegenover haar aan de keukentafel zitten ofzo. Ik ben nu gewoon een beetje in shock nu denk ik. Hij wil ook niet teveel met haar te maken hebben, maar ook weer wel. Snap ik ook wel. Je moeder is je moeder.
Spreek het uit met haar, en met haar alleen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:13:28 #110
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162390183
quote:
SPOILER
Vrouw is gewoon een racist. Noemt je een 'vies beest' en 'hoer' zonder aanleiding dus je kan wel afleiden waar ze dat op baseert.

Je hoeft niet te verwachten dat hij het contact met zijn moeder verbreekt dus uiteindelijk ligt de beslissing bij jou/jullie hoe je hier mee omgaat.
pi_162390315
quote:

[..]

SPOILER
Dan vraag je er zelf om. :') Dan had je maar iemand moeten uitzoeken met dezelfde normen en waarden als jezelf..
pi_162390441
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:17 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Dan vraag je er zelf om. :') Dan had je maar iemand moeten uitzoeken met dezelfde normen en waarden als jezelf..
quote:

[..]

Dat is flauw. Je kiest niet uit op wie je verliefd wordt. Verliefd worden gebeurt nu eenmaal.

Er zijn inderdaad mensen die hun gevoelens geheel weten los te koppelen en een partnerkeuze maken op puur rationele gronden. En die mensen hebben het doorgaans financieel goed, want daar is dan de keuze op gestoeld.

Maar of die mensen dan ook gelukkiger zijn?

Als je kiest voor de liefde, moet je ook bereid zijn om offers te brengen om die liefde te kunnen behouden.

En als het dan gaat om verschillende culturen, komen die offers van beide kanten.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:23:12 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_162390480
quote:

[..]

Wat een onzin...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162390512
Ik las je OP, vond meteen dat het precies mijn moeder had kunnen zijn. Moest wel gniffelen toen het ook nog eens een Hindoestaanse familie bleek te betreffen, treffend stereotype wel weer :D ;(

Ik denk dat je je absoluut niet te veel zorgen moet maken. Ik wil niet al te veel generaliseren, maar ik zou zeker durven beweren dat bij Surinamers in huiselijke sferen felle bewoordingen over personen VEEL geaccepteerder zijn dan bij Hollandse familie, waar toch meer een soort beleefheid-gevoeligheid geldt en angst om door middel van zulke uitingen de andere aanwezigen voor het hoofd te stoten. Ik weet hoe belachelijk dit klinkt, maar hear this: "je vieze beest" is zelfs dermate onschuldig dat die moeder het als een neutrale benaming zou kunnen zien, omdat ze zich voor een persoonlijkere verwijzing als "je vriendin" te trots voelt, te veel blijk van erkenning of zo.

Oh en een beetje nuance misschien: Hindoes (religieuze groep) is niet hetzelfde als Hindoestanen (etnische benaming voor Surinamers van Indiase afkomst) die misschien in helft van de gevallen ook echt Hindoe zijn, en dan vaak vooral de ouders/grootouders. Neemt niet weg dat veel Surinaamse moeders echt wel een dominante rol op zich nemen, en minder zelfstandigheid en eigen inbreng verwachten van hun zonen en dochters, vandaar misschien ook de reflex van je vriend om het langs zich heen te laten gaan.

Denk niet dat ik ooit een vriend(in) over de vloer heb gehad die mijn ma, zodra diegene de deur uit was, niet meteen is gaan afzeiken, vond dat heel oncomfortabel altijd, maar ik weet dat er geen haat achter zit en ben het maar gaan verklaren als een raar soort van hiërarchisch gedrag zodra iemand zijn intrede begint te doen in de meer persoonlijkere kringen. Het verminderde ook consequent naarmate het contact vorderde, een soort van geleidelijke ontwapening. Klinkt heel onprettig in de oren voor mensen die het niet gewend zijn, maar je vriend kijkt er waarschijnlijk niet eens van op. Of ze haat je echt, en dan zou je me kunnen klappen voor dit stukje onbeschaamde stereotypering en veralgemenisering, of (je zei immers dat het contact normaal was) het is inderdaad niets meer dan een cultuur van grotere grofgebektheid in combinatie met moeders having her guard up - moeilijk, maar niet onoverkomelijk.

quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Vind dit het beste advies als je er echt iets mee wilt doen. Waarschijnlijk zal ze zich schamen en meer haar best doen om op goede voet met je te blijven, vooral als ze helemaal niets tegen je heeft. Tenzij het toevallig ook nog tokkies zijn, weet ze heus wel dat ze in ander gezelschap een andere indruk maakt met dergelijke bewoordingen als ze zich niet aanpast aan de norm. En dat zonder dat je haar beledigd of publiekelijk te kijk gezet hebt, waarmee je alleen (onnodig) de verhouding om zeep helpt.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_162390586
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:22 schreef Tayu het volgende:

[..]

[..]

Dat is flauw. Je kiest niet uit op wie je verliefd wordt. Verliefd worden gebeurt nu eenmaal.
Wat ben jij naïef zeg, heerlijk.
quote:
Er zijn inderdaad mensen die hun gevoelens geheel weten los te koppelen en een partnerkeuze maken op puur rationele gronden. En die mensen hebben het doorgaans financieel goed, want daar is dan de keuze op gestoeld.
De nuance is ver te zoeken. ^
quote:
Maar of die mensen dan ook gelukkiger zijn?
O darling, tell me.
quote:
Als je kiest voor de liefde, moet je ook bereid zijn om offers te brengen om die liefde te kunnen behouden.
Daar lijkt ts nogal moeite mee te hebben, is het niet?
quote:
En als het dan gaat om verschillende culturen, komen die offers van beide kanten.
Wellicht kan je stellen dat er in elke relatie offers gemaakt moeten worden. Of deze offers overbrugbaar zijn zal iedereen zelf moeten afwegen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:28:35 #116
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162390637
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:11 schreef vincenzo78 het volgende:

Voor de gemiddelde Hollander lijkt alsof of de Surinamer smetvrees heeft. En omgekeerd vindt de Surinamer de hollander maar vies. Dit zijn natuurlijk achterhaalde vooroordelen, maar leven onder bepaalde groepen nog steeds sterk...
Vaak wassen sommige Nederlanders de handen niet na toiletbezoek. Ik ging een keer samen met een Nederlandse vriend bij zijn moeder op bezoek. Zij was naar het toilet gegaan en daarna ging ze koffie voor ons zetten zonder handen te wassen.

Misschien hebben zij ook zulke ervaring, neemt niet weg dat ze niet alle Nederlanders over 1 kam moet scheren.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_162390642
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:26 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Wat ben jij naïef zeg, heerlijk.

[..]

De nuance is ver te zoeken. ^

[..]

O darling, tell me.

[..]

Daar lijkt ts nogal moeite mee te hebben, is het niet?

[..]

Wellicht kan je stellen dat er in elke relatie offers gemaakt moeten worden. Of deze offers overbrugbaar zijn zal iedereen zelf moeten afwegen.
Ik denk dat jij nog wat jaartjes moet groeien om het leven te begrijpen.
pi_162390732
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een onzin...
Je kan zelf een partnerkeuze maken. Of dit nou je buurman/buurvrouw is of iemand waarvan zijn roots 7743 km aan de andere kant van de oceaan wortelen.
pi_162390813
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:28 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik denk dat jij nog wat jaartjes moet groeien om het leven te begrijpen.
Het leven hoop ik echter nooit te hoeven begrijpen. Als jij pretendeert het leven te begrijpen zegt dat een hoop over jou.
pi_162390856
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:33 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Het leven hoop ik echter nooit te hoeven begrijpen. Als jij pretendeert het leven te begrijpen zegt dat een hoop over jou.
Nee, ik denk alleen maar dat jij het nog niet zo begrijpt. En dat dat geeft niks. Waarschijnlijk ben je nog erg jong.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:41:08 #121
37769 erodome
Zweefteef
pi_162391043
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:31 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Je kan zelf een partnerkeuze maken. Of dit nou je buurman/buurvrouw is of iemand waarvan zijn roots 7743 km aan de andere kant van de oceaan wortelen.
Dus jij wacht een maand of meer voordat je gevoel voor iemand krijgt? Eerst de ouders ontmoeten, dan pas gevoel?
Je hebt daar een aan en uit knop voor ofzo?
pi_162391204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, ik denk alleen maar dat jij het nog niet zo begrijpt. En dat dat geeft niks. Waarschijnlijk ben je nog erg jong.
Je hebt er gewoon niet van terug als ik op, al zeg ik het zelf, vrij geestige wijze jouw lichtelijk onnozele teksten pareer. Dat jij mij vervolgens een tekort aan levenswijsheid toeschrijft vind ik dan al even hilarisch.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:46:00 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162391234
En ho maar weer met dat bekvechten.
Rest verdwijnt gewoon, dus bespaar je de moeite.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162391239
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus jij wacht een maand of meer voordat je gevoel voor iemand krijgt? Eerst de ouders ontmoeten, dan pas gevoel?
Insinueer liever geen onwaarheden.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:47:32 #125
452947 frietenstamp
pi_162391289
quote:

[..]

Voor een partnerkeuze is het niet verkeerd om eerst even goed na te denken. Bijvoorbeeld over de vraag of je wel goed bij elkaar past qua normen en waarden.
pi_162391354
quote:
SPOILER
Gestoord? Beetje wel, denk ik. Ook lastig voor je vriend, die twee sets culturele normen gewend is, waarschijnlijk niet zo simpel is als zijn moeder en nu zowel jou als haar moet zien te kalmeren. Beste wat je kunt doen is je vriend en je relatie in ieder geval niet beoordelen op het karakter en gedrag van zijn moeder (aan je thuis kun je verder ook niets doen...) en er zeker van zijn dat hij door heeft wat voor impact het op je heeft. Heel goed dat hij boos wordt en haar op haar plaats zet waar mogelijk, want de kans is groot dat ze wel bijtrekt in haar houding tot jou. Waar de mijne vermaningen als "doe normaal" vroeger echt niet van mij pikte, is ze nu zo goed als een normaal mens met besef van haar grenzen, en in staat om op een meer volwassen manier met zulke zaken om te gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:11 schreef Tayu het volgende:

[..]

Weinig kans dat ze dat positief op neemt van een buitenstaander. Denk dat ze het best kan proberen om het haar niet te laten overmeesteren en haar vriend te laten dealen met zijn dominante moeder.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_162391426
quote:

[..]

Eigenlijk is het zo grappig en verontrustend tegelijkertijd!

Ik ben opgevoed met het idee dat liefde vrij is. Je kunt verliefd worden op wie dan ook, en potverdorie als dat dan wederzijds is: Jackpot!

Mijn partner is helemaal niet met die ideeën opgevoed. Zijn ouders kozen een levenspartner voor hem uit. Just do that! En met een beetje mazzel, wordt het dan ook nog wat.

Ok... in veel gevallen wordt het ook inderdaad wat! Echt waar.

Maar in ook veel gevallen was het niks en wordt het niks.

En ik geloof ook niet dat we heel erg kunnen opscheppen over de houdbaarheid van Europese huwelijksverbintenissen.

Liefde is liefde. En huwelijken zijn vaak economische verbintenissen,
pi_162391456
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:45 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Je hebt er gewoon niet van terug als ik op, al zeg ik het zelf, vrij geestige wijze jouw lichtelijk onnozele teksten pareer. Dat jij mij vervolgens een tekort aan levenswijsheid toeschrijft vind ik dan al even hilarisch.
Ik vind jouw reacties gewoon niet erg volwassen. Sorry daarvoor als je wel die leeftijd hebt bereikt.
pi_162391461
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:13 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Vrouw is gewoon een racist. Noemt je een 'vies beest' en 'hoer' zonder aanleiding dus je kan wel afleiden waar ze dat op baseert.

Je hoeft niet te verwachten dat hij het contact met zijn moeder verbreekt dus uiteindelijk ligt de beslissing bij jou/jullie hoe je hier mee omgaat.
Ik ga nooit verwachten dat hij het contact met haar verbreekt.

Maar eerlijk; ik sta er wel van te kijken. Ik ben ook gewoon alles behalve een vies beest of een hoer, dus het is voor mij echt heel weird, ik ben nooit zo genoemd. En ze zal me nog wel voor meer hebben uitgescholden gok ik zo.

Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ga niks met haar uitspreken denk ik, dit is hoe ze zich jarenlang heeft gedragen. Niet alleen naar mij, ook naar de andere schoondochter. Ik ga hier als buitenstaander geen uitleg of excuus krijgen van haar. Dat weet ik wel. Maar het is wel gek, ik had nooit verwacht dat mensen zo hatelijk konden zijn.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:55:44 #130
452947 frietenstamp
pi_162391547
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:49 schreef Megara het volgende:

[..]

Waar de mijne vermaningen als "doe normaal" vroeger echt niet van mij pikte, is ze nu zo goed als een normaal mens met besef van haar grenzen, en in staat om op een meer volwassen manier met zulke zaken om te gaan.

Waar zijn de vaders in deze verhalen? Waarom grijpen die niet in om deze idiote moeders op hun plek te zetten?
pi_162391692
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waar zijn de vaders in deze verhalen? Waarom grijpen die niet in om deze idiote moeders op hun plek te zetten?
Waarschijnlijk vinden zij de (ongehuwde & niet-Hindoestaanse) vriendinnetjes van hun zoons ook 'vieze beesten' en 'hoeren'.
pi_162391780
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:33 schreef erodome het volgende:

[..]

En zo veroorzaak je een breuk...

Je kan proberen erover te praten, maar als je op hoge poten aankomt en het contact op het spel zet wordt het een lastig verhaal.

Zelf een moeilijke start gehad met mijn schoonfamilie, maar komt tijd, komt wijsheid. Die moeilijke start is lang geleden en een goede relatie is ervoor in de plaats gekomen. Denk dus niet teveel op de korte termijn, denk aan de langere termijn. Bij een relatie waarbij je zegt we gaan voor altijd en zien wel hoever we komen is het best handig om hier en daar over dingen heen te stappen. Aan te geven dat je het niet prettig vond, maar geen lijn te trekken.
Blijf gewoon netjes en fatsoenlijk, probeer te praten met elkaar en richt je meer op het hoe nu verder dan op wie is de boeman. Geef niet te snel op.
Wat is een moeilijke start in jouw situatie?

Het klinkt heel gek, maar dit is iets wat buiten mij ligt. Meestal is er iets voorgevallen als iemand je zo loopt uit te schelden, maar dat is hier echt niet het geval. :P En dan ben ik echt goudeerlijk.
pi_162391786
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:52 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ga nooit verwachten dat hij het contact met haar verbreekt.

Maar eerlijk; ik sta er wel van te kijken. Ik ben ook gewoon alles behalve een vies beest of een hoer, dus het is voor mij echt heel weird, ik ben nooit zo genoemd. En ze zal me nog wel voor meer hebben uitgescholden gok ik zo.

Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ga niks met haar uitspreken denk ik, dit is hoe ze zich jarenlang heeft gedragen. Niet alleen naar mij, ook naar de andere schoondochter. Ik ga hier als buitenstaander geen uitleg of excuus krijgen van haar. Dat weet ik wel. Maar het is wel gek, ik had nooit verwacht dat mensen zo hatelijk konden zijn.
Waarschijnlijk krijg je dat excuus ook niet. Maar het zou veel voor jouw eigenwaarde kunnen betekenen als je kunt uitspreken aan haar wat haar woorden met jou hebben gedaan. Misschien hoort ze het niet eens, misschien begrijpt ze het niet eens. Nu.

Maar mischien blijven die woorden van jou dan wel als een echo hangen om uiteindelijk toch gehoord te worden.

Maar dat is niet waar het om gaat.

Jij bent gekwetst (logisch!) en je wil daarin erkend worden.

Ik denk dat jouw vriend heel goed weet en begrijpt dat jij gekwetst bent, maar dat uitspreken is een ander ding. Dat wringt in de relatie met zijn moeder.

En geloof me, je wil niet een wedstrijdje aangaan met de liefde van een man tussen zijn geliefde en zijn moeder. Jij gaat dat verliezen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 23:07:18 #134
452947 frietenstamp
pi_162391862
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

En geloof me, je wil niet een wedstrijdje aangaan met de liefde van een man tussen zijn geliefde en zijn moeder. Jij gaat dat verliezen.
Zo'n man is gewoon een kind. Daar moet je geen relatie mee willen.
pi_162391910
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zo'n man is gewoon een kind. Daar moet je geen relatie mee willen.
Daar geef ik je groot gelijk in!
pi_162392051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hindoestaanse vaders weet ik niet, die zijn wellicht niet anders gewend? Mijn Nederlandse vader is zich er (net als ik) naar gaan schikken om al te veel gezeik te vermijden. Je moet het zien als een situatie die 90% van de tijd net zo draaglijk is als iedere andere familiesituatie, tot er iets is wat haar in onze ogen ten onrechte tegen het hoofd stoot. Pluspuntje is dat je er goed van gaat bemiddelen, je ontwikkelt een arsenaaltje tactieken om zulke uitspattingen te temperen tot ze zich aan je aanpast, omdat je haar anders gewoon niet meer in zaken betrekt ;)

Het is ook niet zo dat je ze moet gaan zien als compleet getikte tirannen - de andere kant van de grote rol die ze meent te moeten spelen, is dat ze tegelijkertijd daadwerkelijk alles voor me zou doen, tot in het onredelijke toe, tenzij je ook steeds een beetje meer vrijheid en verantwoordelijkheid gaat eisen waardoor ze toch maar de teugels laat vieren.
pi_162392614
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je dat excuus ook niet. Maar het zou veel voor jouw eigenwaarde kunnen betekenen als je kunt uitspreken aan haar wat haar woorden met jou hebben gedaan. Misschien hoort ze het niet eens, misschien begrijpt ze het niet eens. Nu.

Maar mischien blijven die woorden van jou dan wel als een echo hangen om uiteindelijk toch gehoord te worden.

Maar dat is niet waar het om gaat.

Jij bent gekwetst (logisch!) en je wil daarin erkend worden.

Ik denk dat jouw vriend heel goed weet en begrijpt dat jij gekwetst bent, maar dat uitspreken is een ander ding. Dat wringt in de relatie met zijn moeder.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om het hoer gebeuren.

Maar ik ben nu ook heel eerlijk: ik voel mij te leuk om vergeleken te worden met iemand die zo laag over mensen praat. Ik zal nooit iemand op die manier uitschelden, vind dat walgelijk, ik hoef geen wedstrijdje want ik vind het geen vergelijking. Wedstrijdje überhaupt al vind ik ongezond. Als hij zijn moeder hierin niet gaat tegenspreken dan zal ik uiteindelijk weggaan, want ik walg ervan om mensen zo te behandelen/benoemen. Of je nou ruzie hebt of niet. Ik zat er al een tijd mee maar nu ik dat van "hoer" weet, weet ik zeker dat het van mijn kant klaar is. Ik ga definitief niet naar haar toe, ook niet met kerst, verjaardagen of Pasen. Wat hij verder doet met haar is zijn zaak hoor, als hij het maar niet accepteert als ze me hoer of beest noemt.
pi_162392723
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Maar ik ben nu ook heel eerlijk: ik voel mij te leuk om vergeleken te worden met iemand die zo laag over mensen praat. Ik zal nooit iemand op die manier uitschelden, vind dat walgelijk, ik hoef geen wedstrijdje want ik vind het geen vergelijking. Wedstrijdje überhaupt al vind ik ongezond. Als hij zijn moeder hierin niet gaat tegenspreken dan zal ik uiteindelijk weggaan, want ik walg ervan om mensen zo te behandelen/benoemen. Of je nou ruzie hebt of niet. Ik zat er al een tijd mee maar nu ik dat van "hoer" weet, weet ik zeker dat het van mijn kant klaar is. Ik ga definitief niet naar haar toe, ook niet met kerst, verjaardagen of Pasen. Wat hij verder doet met haar is zijn zaak hoor, als hij het maar niet accepteert als ze me hoer of beest noemt.
Ik zou net zo als jij reageren!

Ik denk dat dat goed is.

Ik heb er ook veel mee verloren.
pi_162392774
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:13 schreef Megara het volgende:

[..]

Hindoestaanse vaders weet ik niet, die zijn wellicht niet anders gewend? Mijn Nederlandse vader is zich er (net als ik) naar gaan schikken om al te veel gezeik te vermijden. Je moet het zien als een situatie die 90% van de tijd net zo draaglijk is als iedere andere familiesituatie, tot er iets is wat haar in onze ogen ten onrechte tegen het hoofd stoot. Pluspuntje is dat je er goed van gaat bemiddelen, je ontwikkelt een arsenaaltje tactieken om zulke uitspattingen te temperen tot ze zich aan je aanpast, omdat je haar anders gewoon niet meer in zaken betrekt ;)

Het is ook niet zo dat je ze moet gaan zien als compleet getikte tirannen - de andere kant van de grote rol die ze meent te moeten spelen, is dat ze tegelijkertijd daadwerkelijk alles voor me zou doen, tot in het onredelijke toe, tenzij je ook steeds een beetje meer vrijheid en verantwoordelijkheid gaat eisen waardoor ze toch maar de teugels laat vieren.
Zijn vader is ook Nederlands, ism m'n vriend jouw broer/broertje? :P
pi_162392973
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:39 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Zijn vader is ook Nederlands, ism m'n vriend jouw broer/broertje? :P
Denk het niet, voordat mijn broertje een vriendin krijgt, moet eerst het internet vergaan.
pi_162393157
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:47 schreef Megara het volgende:

[..]

Denk het niet, voordat mijn broertje een vriendin krijgt, moet eerst het internet vergaan.
pi_162394306
quote:

[..]

Dat is goed!
pi_162397661
Oke, dit is een heel andere situatie, maar ik snap vrij goed wat je bedoelt. De moeder van mijn vriend heeft alleen de middelbare school afgemaakt (op lwoo, ofzoiets) en kan dus niet super goed communiceren met mensen (heeft ze wel geleerd de afgelopen jaren, tho). Maar soms kan ze dus echt vies en bitcherig uit de hoek komen en daarom voelt het voor mij ook niet meer prettig om bij haar langs te gaan. We zaten bijv. aan tafel te eten en opeens vroeg ze (of nouja, het leek alsof ze iets suggereerde): "veel schoonmoeders hebben vaak ruzie met de vriendin van hun zoon, toch?". Ik bedoel, wat moet ik daarop nou antwoorden :'). Ik snap tot heden niet wat ze er nou mee bedoelde. En andere kleine dingen zoals zeuren toen m'n vriend een cadeau voor me had meegenomen, omdat zij er ook een wilde.. Tsja. :') Belachelijk.. Maar ja, er zijn nog meer dingen gebeurd waarvan ik denk: okeee, laat maar zitten dan.
  zondag 22 mei 2016 @ 10:06:07 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162397987
Alleen middelbare school en kan dus niet goed communiceren ...
Oké ...
pi_162398014
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 09:34 schreef sofargone. het volgende:
Oke, dit is een heel andere situatie, maar ik snap vrij goed wat je bedoelt. De moeder van mijn vriend heeft alleen de middelbare school afgemaakt (op lwoo, ofzoiets) en kan dus niet super goed communiceren met mensen (heeft ze wel geleerd de afgelopen jaren, tho). Maar soms kan ze dus echt vies en bitcherig uit de hoek komen en daarom voelt het voor mij ook niet meer prettig om bij haar langs te gaan. We zaten bijv. aan tafel te eten en opeens vroeg ze (of nouja, het leek alsof ze iets suggereerde): "veel schoonmoeders hebben vaak ruzie met de vriendin van hun zoon, toch?". Ik bedoel, wat moet ik daarop nou antwoorden :'). Ik snap tot heden niet wat ze er nou mee bedoelde. En andere kleine dingen zoals zeuren toen m'n vriend een cadeau voor me had meegenomen, omdat zij er ook een wilde.. Tsja. :') Belachelijk.. Maar ja, er zijn nog meer dingen gebeurd waarvan ik denk: okeee, laat maar zitten dan.
Of ben jij een omhooggevallen arrogante schoondochter?
pi_162398047
quote:

[..]

Goede beslissing TS, getuig van veel zelfrespect. Wat zegt je vriend?
pi_162398150
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:11 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dit is iets tussen die moeder en haar zoon? En hij heeft wel degelijk tegengas gegeven.

@TS: Zou afspreken met je vriend om komende tijd niet mee te gaan naar alle familiedingen, maar gewoon wat minder. Daarbij moet hij benadrukken dat hij niet wil dat jij meegaat zo lang zijn moeder jou niet accepteert.
Zo heeft hij meer tijd het e.e.a. uit te zoeken en word jij er niet mee belast.
  zondag 22 mei 2016 @ 10:54:54 #148
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162398878
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:06 schreef Copycat het volgende:
Alleen middelbare school op Lwoo en kan dus niet goed communiceren ...
Oké ...
Niet zo'n rare opmerking toch?
  zondag 22 mei 2016 @ 11:41:19 #149
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162399909
Die zoon is niet verantwoordelijk voor wat zijn moeder eruit kraamt. Dus hem moet je niet "straffen". Hoeft nu ook nog geen consequenties eruit te trekken mbt jullie relatie.
Wat die moeder betreft zou ik of een gigantische ruzie uitlokken en dan bedoel ik ook echt gigantisch, die dus niet meer leuk is. Dat ze opsodemietertt naar haar eigen kut land (egaal waar dat is, niet omdat je dat meent maar gewoon om haar terug te pakken) en haar aan de haren over de straat slepen.
Of anders: besluiten voor mij is die dood. Dus niet welkom in mijn leven, niet hier op bezoek, niet op de eventuele bruiloft, en niet bij onze toekomstige kinderen. Gewoon finito. Dood verklaren. Je gaat toch niet op bezoek bij een vies beest.
En wat je vriend dan betreft dat ligt bij hem, hoe hij zich opstelt. Wil hij erheen gaan, moet ie zelf weten maar jij niet meer. En nodigt je vriend haar uit, ga je fijn ergens heen. En ligt ie veel bij mama thuis, dan zou ik zeggen; met wie wil je verder in je leven, met je moeder of met mij?

Je hebt toch zeker genoeg zelfrespect om dit niet te pikken.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_162399968
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:07 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Of ben jij een omhooggevallen arrogante schoondochter?
Nou, ik denk het niet. Z'n moeder is wel lief opzich, maar als ze boos wordt omdat ik de kamer binnen kom en met m'n vriend wil praten en naar me schreeuwt dat ze haar "zoon bijna nooit ziet" en ik maar op moet rotten, dan denk ik niet dat het zo zeer dat het aan mij ligt.
pi_162399998
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:06 schreef Copycat het volgende:
Alleen middelbare school en kan dus niet goed communiceren ...
Oké ...
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:54 schreef OliverNelsonRemix het volgende:

[..]

Niet zo'n rare opmerking toch?
Het heeft ook zeker te maken met de persoonlijkheid van zijn moeder, maar denk dat dit ook wel mee speelt.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:25:46 #152
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162401146
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:19 schreef Oliebeestje het volgende:
Steunt als in?

Klopt hoor! Hij komt alleen van een andere cultuur waarbij familie heel erg belangrijk is. En ik ben nooit uitgescholden (voor "vies beest") en vind het ook gewoon niet prettig dat iemand dat zo over mij kan zeggen. Het steekt een beetje, terwijl ik meestal heel nuchter ben en zaken wel kan loslaten.
Ander cultuur?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 22 mei 2016 @ 12:33:18 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162401379
Ik snap al niet waarom je vriend dat filmpje überhaupt op z'n telefoon heeft laten staan.
Zoiets wis je toch gelijk?! Juist om dit soort ellende te voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 13:33:02 #154
441859 crew  Lenny77
pi_162403232
Ik ken een hoop mensen van de oudere generatie die ook geen middelbare school hebben afgemaakt en die kunnen gewoon prima communiceren! Heeft niets met opleiding te maken.
Natuurlijk moet je hun niet vragen om een afgeleide op te lossen of een of andere chemische formule te berekenen maar ze zijn gewoon beleefd en netjes.
Intelligentie en school-wijsheid staan los van elkaar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_162404639
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Leandra het volgende:
Ik snap al niet waarom je vriend dat filmpje überhaupt op z'n telefoon heeft laten staan.
Vind ik ook, maar hij had er niet bij stilgestaan zei hij steeds. Inmiddels heeft hij het filmpje wel gewist en kan hij er niet meer naar kijken.

Maar das al te laat natuurlijk :') :P
pi_162405389
En hoe sta je er nu tegenover? Accepteer je het? Ga je uitleg vragen aan je schoonmoeder? Of ga je meer resolute stappen nemen?
pi_162405673
Ik ga helemaal niet meer langs. Niet met feestdagen, niet zomaar, niet met verjaardagen. Gewoon nooit niet. Ik snap ook niet hoe dat andere meisje dat wel kan, wetende dat zij ook voor hoer en alles is uitgemaakt. Ze is dus een poos niet langsgekomen, maar inmiddels wel weer omdat moeder feestdagen en dergelijke zo belangrijk vind. Maar ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan, vier de feestdagen liever met mensen waar ik echt blij mee ben. Niet met iemand die zo minachtend over mij denkt en praat.

Ik ga geen uitleg vragen. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en altijd beleefd ben geweest. Ik kan niks met mensen die mij zomaar uitschelden voor hoer of vies beest en ga er geen aandacht meer aan schenken. En als ze het vaker doet en mijn vriend zal het accepteren (dus spreekt haar er niet op aan) dan zal ik de relatie verbreken. Ik voel mezelf hier te leuk voor om dit een issue of strijd te laten worden.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om dat hoer gedeelte, dus dat zal dan wel.. Verder laat ik het maar gaan.
pi_162413748
Lijkt mij een goede beslissing TS. Had het zelfde gedaan denk ik.
  maandag 23 mei 2016 @ 06:41:51 #159
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162426393
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:57 schreef Oliebeestje het volgende:
Ik ga helemaal niet meer langs. Niet met feestdagen, niet zomaar, niet met verjaardagen. Gewoon nooit niet. Ik snap ook niet hoe dat andere meisje dat wel kan, wetende dat zij ook voor hoer en alles is uitgemaakt. Ze is dus een poos niet langsgekomen, maar inmiddels wel weer omdat moeder feestdagen en dergelijke zo belangrijk vind. Maar ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan, vier de feestdagen liever met mensen waar ik echt blij mee ben. Niet met iemand die zo minachtend over mij denkt en praat.

Ik ga geen uitleg vragen. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en altijd beleefd ben geweest. Ik kan niks met mensen die mij zomaar uitschelden voor hoer of vies beest en ga er geen aandacht meer aan schenken. En als ze het vaker doet en mijn vriend zal het accepteren (dus spreekt haar er niet op aan) dan zal ik de relatie verbreken. Ik voel mezelf hier te leuk voor om dit een issue of strijd te laten worden.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om dat hoer gedeelte, dus dat zal dan wel.. Verder laat ik het maar gaan.
Juist! Goede reactie, goede aanpak.
Wat ik een beetje "komisch" vind, of in ieder geval mij wel opvalt, is dat je naam hier Oliebeestje is en die schoonmoeder jou een vies beest noemt. Is dat toeval of ......

:? :?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_162426419
quote:

Maar je gelooft dus niet dat hij altijd voor je zal opkomen?
pi_162427379
quote:

[..]

SPOILER

Vanaf nu noem je haar gewoon 'die dikke trol' (gegarandeerd dat ze te zwaar is) als je het over haar hebt en klaar :D
  maandag 23 mei 2016 @ 09:17:22 #162
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162427472
quote:

Sowieso eens met je aanpak, maar realiseer je wel dat dit besluit het begin van het einde lijkt te zijn.

Eigenlijk was het moment dat jouw vriend besloot om niet voor jou op te komen al het startpunt...
  maandag 23 mei 2016 @ 09:22:00 #163
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162427561
Ruzie met je schoonmoeder kan echt een doodsteek voor je relatie zijn. Ik heb die ervaringen gelukkig niet maar ik weet en heb bij anderen ook wel gezien hoe dat contact bepalend kan zijn voor de slagingskans van je relatie. Zeker als de schoonmoeder uit een "wij-cultuur" komt, omdat mama heilig is.
pi_162428055
Ik zou toch echt eerst verhaal halen bij je schoonmoeder hoor. Niet zozeer voor excuses, maar gewoon vragen waarom ze je zo noemt. Voor je schoonmoeder lijkt het nu alsof je 'uit het niets' nooit meer komt, dat zorgt misschien voor nog meer kolen op het vuur.
pi_162429611
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:52 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou toch echt eerst verhaal halen bij je schoonmoeder hoor. Niet zozeer voor excuses, maar gewoon vragen waarom ze je zo noemt. Voor je schoonmoeder lijkt het nu alsof je 'uit het niets' nooit meer komt, dat zorgt misschien voor nog meer kolen op het vuur.
Lijkt me wel een goed idee, anders is alles gebaseerd op een aanname die misschien niet eens klopt. Maar als inderdaad blijkt dat schoonmoeder geen respect heeft voor TS of TS blijft er een naar gevoel aan overhouden, zou ik als ik haar was gaan rondkijken voor een nieuwe vriend of besluiten als single door het leven te gaan.
pi_162430224
Wat me trouwens erg opvalt zijn al die "Tsja, het is een Hindoestaanse moeder, dus dat kan je verwachten" opmerkingen, met een toon alsof het doodnormaal is en dat vrouwtje er zelf niets aan kan doen. Ik vind het heel raar dat dat blijkbaar zo geaccepteerd wordt. Is toch gewoon overduidelijk racisme?
pi_162430543
-doe maar gewoon niet hier-

[ Bericht 96% gewijzigd door Copycat op 23-05-2016 11:55:30 ]
pi_162430631
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:52 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

lalala
Ja, ik was al bang dat er iemand op deze manier op mijn post in zou haken. Is ook een beetje mijn eigen schuld natuurlijk.

Laat ik het dan, om het toch bij deze kwestie te houden, eens anders verwoorden ... Waarom wordt dat gedrag van die moeder blijkbaar door de hele familie geaccepteerd? Er zijn dus al 2 zonen met een niet-Hindoestaanse vriendin, en ik neem aan dat de 3e ook loyaal aan zijn broers is. En waar is vader in dit hele verhaal?

Is er dan serieus niemand die aan durft te geven dat zoiets gewoon niet kan?
pi_162430694
quote:

Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
pi_162431011
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 06:53 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar je gelooft dus niet dat hij altijd voor je zal opkomen?
Ik weet het niet helemaal. Dat deed hij in het filmpje toen ze me een vies beest noemde ook niet, terwijl iedereen stil was toen ze dat zei en hij er dus humoristisch op reageerde waardoor iedereen moest lachen. Hij zegt dat hij niet anders kent en daardoor zo reageert. Dat geloof ik wel. Maar bij hem is het altijd zo dat hij zaken laat gaan en na een poos, als hij het echt te ver vindt gaan, ontploft. Ik denk ook dat hij is opgevoed met het idee dat zijn ouders alles zijn, dus dat het ook moeilijk is om er tegenin te gaan. Maar hij zegt dat hij wel erg boos is geworden om het hoer-gedeelte, dus dat moet ik maar geloven.
pi_162431180
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, ik was al bang dat er iemand op deze manier op mijn post in zou haken. Is ook een beetje mijn eigen schuld natuurlijk.

Laat ik het dan, om het toch bij deze kwestie te houden, eens anders verwoorden ... Waarom wordt dat gedrag van die moeder blijkbaar door de hele familie geaccepteerd? Er zijn dus al 2 zonen met een niet-Hindoestaanse vriendin, en ik neem aan dat de 3e ook loyaal aan zijn broers is. En waar is vader in dit hele verhaal?

Is er dan serieus niemand die aan durft te geven dat zoiets gewoon niet kan?
Dat begrijp ik ook serieus niet helemaal. Die andere broer heeft al jarenlang een Nederlandse vriendin en daar is het ook heel erg geweest, zo erg dat hij daar een hele tijd niet is gekomen, maar nu komen ze wel met feestdagen. Ik zei ook tegen mijn vriend: je had toch gewoon kunnen zeggen dat het kwetsend is als ze zulke dingen zegt? In plaats van erom lachen omdat je het gewend bent.

Ik geloof ook niet meer dat het cultureel is. Misschien deels. Maar sommige dingen gaan te ver en iemand voor zulke zaken uitmaken is daar toch echt een voorbeeld van. En dat geldt ook zeker voor Surinamers denk ik. Je gaat mij niet vertellen dat al die vrouwen zo in het leven staan.
pi_162431301
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
Mag je vinden. Ik ga niet bij iemand langs die me voor hoer, vies beest en waarschijnlijk nog wel meer uitmaakt. Ik kan best veel hebben maar dit is iets waar ik mijn best niet voor ga doen.
pi_162431321
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:14 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goed idee, anders is alles gebaseerd op een aanname die misschien niet eens klopt. Maar als inderdaad blijkt dat schoonmoeder geen respect heeft voor TS of TS blijft er een naar gevoel aan overhouden, zou ik als ik haar was gaan rondkijken voor een nieuwe vriend of besluiten als single door het leven te gaan.
Dat ze geen respect voor me heeft is toch wel gebleken, vermoed ik?
  maandag 23 mei 2016 @ 12:24:39 #174
452947 frietenstamp
pi_162431346
quote:

[..]

Alsof die moeder zelf niet kan bedenken wat de reden is, of ts daar netjes en eerlijk naar vragen.

Geef nooit antwoord op vragen die niet gesteld zijn.
pi_162431356
quote:

[..]

Nou iemand zo uitschelden gaat niet bepaald onbewust
pi_162431377
quote:

[..]

SPOILER

Ben je een man of vrouw eigenlijk? Niet te zien aan je profiel namelijk.
pi_162431397
Ik zeg niet dat ze het onbewust doet. Ik zeg alleen dat je alleen kunt zorgen dat je zelf een moreel juist persoon bent en gewoon weg blijven vind ik dat dus niet. Schrijf een brief, ga het gesprek aan etc.
pi_162431403
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:17 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Sowieso eens met je aanpak, maar realiseer je wel dat dit besluit het begin van het einde lijkt te zijn.

Eigenlijk was het moment dat jouw vriend besloot om niet voor jou op te komen al het startpunt...
Wat ik vooral vervelend vind, is dat hij zei dat het een grap was toen ze me een vies beest noemde. Dat was gewoon niet zo, dat kon je aan alles zien, ook aan de reacties van de mensen in het filmpje. En nu opeens zegt hij: "dat klopt, maar niemand is goed genoeg voor mijn moeder, ze scheldt iedereen uit". Het is steeds een beetje dat hij deels voor haar opkomt: eerst was het een grapje achterom mijn rug, nu scheldt ze iedereen uit en is niemand goed voor haar. Maar ja, daar heb ik geen boodschap aan eigenlijk. Had liever gehad dat hij het inderdaad voor me had opgenomen meteen, of had verwijderd zodat ik het niet had gezien, maar niet steeds dat rare opnemen voor dit soort gedrag.
pi_162431410
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:25 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ben je een man of vrouw eigenlijk? Niet te zien aan je profiel namelijk.
Vrouw.
pi_162431439
Nou ik ging niet meer heen, ging er ook geen woorden meer aan vuil maken en haar ook geen reden geven om ook nog zwart over mij te praten.
pi_162431648
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat dit alleen maar goed is. Als je er later achterkomt dat er zo achterbaks over je gesproken wordt, komt de klap alleen maar harder aan.
pi_162431696
prima besluit van TS. het is nu aan die moeder om bij TS te komen en excuses aan te bieden.

Als dat niet gebeurt, so be it. Niet zelf contact zoeken in ieder geval.
There are only 151 Pokémon.
pi_162431855
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:26 schreef Allures het volgende:
Ik zeg niet dat ze het onbewust doet. Ik zeg alleen dat je alleen kunt zorgen dat je zelf een moreel juist persoon bent en gewoon weg blijven vind ik dat dus niet. Schrijf een brief, ga het gesprek aan etc.
Mensen uit die cultuur gaan hun excuses niet aanbieden. Dat geldt net zo goed voor de mannen van die cultuur. Het ligt allemaal heel gevoelig om als Hindoestaan met een niet-Hindoestaanse of andersom te gaan. Ik heb het zelf ook meegemaakt, dat was slechts voor 4 maanden en heb haar ouders nooit gezien. De laatste 10-20 jaar wordt het wel steeds meer geaccepteerd dat je met een Nederlander thuis kan komen, alleen blijven die ouders in hun oude gedachten hangen.

Mensen die je als een stuk vuil behandelen of daarnaar vernoemen zonder dat daar een aanleiding voor is, ga je toch niet om uitleg vragen om het vervolgens te accepteren/vergeven en dan weer doodleuk verder te gaan. Gaat mij echt te ver..
pi_162431886
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:27 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Wat ik vooral vervelend vind, is dat hij zei dat het een grap was toen ze me een vies beest noemde. Dat was gewoon niet zo, dat kon je aan alles zien, ook aan de reacties van de mensen in het filmpje. En nu opeens zegt hij: "dat klopt, maar niemand is goed genoeg voor mijn moeder, ze scheldt iedereen uit". Het is steeds een beetje dat hij deels voor haar opkomt: eerst was het een grapje achterom mijn rug, nu scheldt ze iedereen uit en is niemand goed voor haar. Maar ja, daar heb ik geen boodschap aan eigenlijk. Had liever gehad dat hij het inderdaad voor me had opgenomen meteen, of had verwijderd zodat ik het niet had gezien, maar niet steeds dat rare opnemen voor dit soort gedrag.
Ik denk dat het beter is dat je nu weet hoe ze werkelijk over je denkt dan dat je dit niet had geweten. Dan had je vriend mogen uitleggen, over bijvoorbeeld 2 jaar, waarom hij dit al zo lang niet had verteld tegen je. Nu weet je ervan en kan je je conclusies trekken.
pi_162431946
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:27 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Het is niet cultureel, maar het komt veel voor bij de Hindoestaanse Surinamers. Meestal bemoeien de zonen dan niet met wat de moeder met schoondochters uithalen. Want moeders maken de dienst uit, dat is wel cultureel. Niet bij Surinamers, maar wel bij Hindoestanen. Je vriend heeft er blijkbaar nooit bij stilgestaan dat het vals kan overkomen bij jou, omdat Hindoestaanse schoondochters dit soort dingen meestal negeren of er geen werk van maken. Hij verdedigt zijn moeder uit gewoonte. Het betekent niet dat hij niet om jou geeft. Nu moet hij alleen nog inzien dat jij geen Hindoestaanse bent en dit gedrag dus anders beziet.
pi_162431992
Laten gaan, je slaapt niet bij haar toch... vaak is het een noodzakelijk kwaad maar moet jouw relatie niet teveel laten beinvloeden joh
pi_162432020
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:46 schreef IceMaiden het volgende:

[..]

Het is niet cultureel, maar het komt veel voor bij de Hindoestaanse Surinamers. Meestal bemoeien de zonen dan niet met wat de moeder met schoondochters uithalen. Want moeders maken de dienst uit, dat is wel cultureel. Niet bij Surinamers, maar wel bij Hindoestanen. Je vriend heeft er blijkbaar nooit bij stilgestaan dat het vals kan overkomen bij jou, omdat Hindoestaanse schoondochters dit soort dingen meestal negeren of er geen werk van maken. Hij verdedigt zijn moeder uit gewoonte. Het betekent niet dat hij niet om jou geeft. Nu moet je hij alleen nog inzien dat jij geen Hindoestaanse bent en dit gedrag dus anders beziet.
En dus moet hij haar alsnog haar verdedigen tegenover zijn moeder door haar hierop aan te spreken. Omdat jij door haar op aarde bent gezet, is nog geen vrijbrief om over alles en nog wat zo te kunnen spreken. Die mensen leven nog op de ouderwetse manier. Een manier waar ze een keer uit moeten stappen in deze wereld.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:49:56 #188
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162432050
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Mensen uit die cultuur gaan hun excuses niet aanbieden. Dat geldt net zo goed voor de mannen van die cultuur. Het ligt allemaal heel gevoelig om als Hindoestaan met een niet-Hindoestaanse of andersom te gaan. Ik heb het zelf ook meegemaakt, dat was slechts voor 4 maanden en heb haar ouders nooit gezien. De laatste 10-20 jaar wordt het wel steeds meer geaccepteerd dat je met een Nederlander thuis kan komen, alleen blijven die ouders in hun oude gedachten hangen.

Mensen die je als een stuk vuil behandelen of daarnaar vernoemen zonder dat daar een aanleiding voor is, ga je toch niet om uitleg vragen om het vervolgens te accepteren/vergeven en dan weer doodleuk verder te gaan. Gaat mij echt te ver..
Geldt natuurlijk niet voor alle Hindoestaanse ouders, maar voor een bepaald deel zeker. En ik vermoed dat het taalgebruik en beschreven gedrag van moeder dat zij ook niet bijster ontwikkeld is. Sowieso wat betreft empathisch vermogen...

Als je deze factoren meeneemt, heeft het gesprek aangaan of haar erop aanspreken weinig zin.
pi_162432077
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:49 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Geldt natuurlijk niet voor alle Hindoestaanse ouders, maar voor een bepaald deel zeker. En ik vermoed dat het taalgebruik en beschreven gedrag van moeder dat zij ook niet bijster ontwikkeld is. Sowieso wat betreft empathisch vermogen...

Als je deze factoren meeneemt, heeft het gesprek aangaan of haar erop aanspreken weinig zin.
Daarom, die moeders donderen hun kinderen op de wereld om vervolgens alles waar zij een begin mee willen maken af te kappen. Leuk leven zeg.
pi_162432121
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:48 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

En dus moet hij haar alsnog haar verdedigen tegenover zijn moeder door haar hierop aan te spreken. Omdat jij door haar op aarde bent gezet, is nog geen vrijbrief om over alles en nog wat zo te kunnen spreken. Die mensen leven nog op de ouderwetse manier. Een manier waar ze een keer uit moeten stappen in deze wereld.
Ja. TS moet haar vriend ervan overtuigen dat zijn moeder dit niet kan uithalen bij haar en dat hij er iets van moet zeggen.
pi_162432173
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

het gaat ook niet om excuses. Maar boos zijn en dat niet communiceren vind ik niet echt goed
pi_162432284
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:54 schreef Allures het volgende:

[..]

het gaat ook niet om excuses. Maar boos zijn en dat niet communiceren vind ik niet echt goed
Moet je voor dit soort hersenloze nou echt alles gaan voorkauwen? Alsof het de normaalste zaak van de wereld is de vriendin van verdomme je eigen zoon als 'hoer' en 'beest' uit te maken. Niemand hoeft dat de communiceren en te accepteren. Laat haar maar ten rade gaan bij zichzelf. Iedereen verdient een tweede kans, die gedachte geldt ook voor mij, maar dan mogen ze toch eerst zelf eens gaan bedenken wat de reden is dat zij niet meer komt opdagen op feestdagen. Als ze dat niet eens kan bedenken, dan zit er toch echt iets niet goed in die hersenpan van haar.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:58:19 #193
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162432300
Wat ik een bijzonder element aan dit verhaal vind, als ik het goed heb gelezen, is dat zijn vader Hollands is toch?

Indien dat het geval is, is moeders nog verknipter dan ze al beschreven is.
pi_162432395
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik ben niet boos, meer verbijsterd. Ik ga niet langs bij iemand die zo over mij denkt en praat. Ik ga er geen strijd van maken en dat is wat er gaat gebeuren als ik het uitspreek. Dus ik ga geen gesprek aan, want iemand die op basis van niks mensen op die manier loopt uit te schelden is gewoon niet voor rede vatbaar. En daarmee heb ik het gezegd en daar blijf ik ook bij. :)
pi_162432475
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:58 schreef vincenzo78 het volgende:
Wat ik een bijzonder element aan dit verhaal vind, als ik het goed heb gelezen, is dat zijn vader Hollands is toch?

Ja, dat is echt. Er zit sowieso een heel verhaal aan vast, maar als je het mij vraagt is het gewoon altijd een heel bizarre gezinssituatie geweest. Daar begin ik nu beetje bij beetje achter te komen. Het is zo gek dat mijn vriend al die dingen die zich hebben voorgedaan als normaal ziet, terwijl ik het de meest afschuwelijke dingen vind.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:05:37 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162432589
Ik zie eigenlijk niet hoe dit nog goed gaat komen. Die moeder verandert echt niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162432648
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie eigenlijk niet hoe dit nog goed gaat komen. Die moeder verandert echt niet.
Dit is puur het lief blijven lachen en alles accepteren totdat die ma het vertrouwen krijgt in je of gewoon afkappen. Iets anders tussenin is er niet.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:09:53 #198
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162432739
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:02 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ja, dat is echt. Er zit sowieso een heel verhaal aan vast, maar als je het mij vraagt is het gewoon altijd een heel bizarre gezinssituatie geweest. Daar begin ik nu beetje bij beetje achter te komen. Het is zo gek dat mijn vriend al die dingen die zich hebben voorgedaan als normaal ziet, terwijl ik het de meest afschuwelijke dingen vind.
Tis makkelijk lullen vanuit de leunstoel en velen zullen zeggen 'wat boeien die schoonouders nou'.
Persoonlijk vind ik een goede relatie hebben met je schoonfamilie/ouders wel belangrijk. Tenzij de partner er zelf voor kiest of al in het begin aangeeft dat de schoonouders er niet zoveel toe doen.

Tenzij je partner opeens 180 graden zou draaien, lijkt het me nog wel waard om voor deze relatie te vechten, maar als hij een soort van gevangen zit tussen 2 vrouwen, zou ik er niet teveel energie aan verspillen...
  maandag 23 mei 2016 @ 13:10:44 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162432767
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:07 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dit is puur het lief blijven lachen en alles accepteren totdat die ma het vertrouwen krijgt in je of gewoon afkappen. Iets anders tussenin is er niet.
Ze zal altijd achter haar rug om wel iets op haar aan te merken houden. En dan nog moet je aanhoren hoe ze negatief praat over anderen.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:54:55 #200
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162433987
TS, who cares wat zij van je vindt? Ik zou gewoon op beleefdheidsniveau met haar communiceren en verder het naast je neerleggen.

Je helpt jezelf en je partner niet door emotioneel te blijven hangen in de situatie. Wees de positieve kant in deze situatie en wie weet draait ze dan bij. En wie weet ook niet - zolang je gelukkig met je vriend bent doet het er weinig toe.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_162435257
quote:

[..]

Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?
pi_162435400
quote:

Precies.

Ik zou geen excuses eisen. Haar ontwijken kan natuurlijk wel een beetje. Voor sommige moeders is de vriendin van haar zoon een flinke bedreiging..zij wil de belangrijkste vrouw in zijn leven zijn enzo..

Ik weet niet welke cultuur ze uit komt.. Maar dat kan zeker eennrol spelen.
Whatever...
pi_162435650
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:36 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?
Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
pi_162435777
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.
pi_162438306
Volgens mij de verantwoordelijkheid toch echt bij die moeder, niet bij TS. Zij is een volwassen vrouw en besluit TS uit te schelden. Waarom zou de TS dan toenadering moeten zoeken? Laat haar maar naar TS komen en excuses aanbieden, ze weet zelf best wat ze gedaan heeft.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:50:06 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162438444
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.
Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:49:03 #207
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162441438
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Dus dan slik je het maar en hopen dat het overgaat, óf dat het niet (al te veel) invloed zal hebben op je relatie?

Lijkt me niet duurzaam voor toetreden tot een andere familie.

Me lijkt dat je een goede relatie wil met je schoonmoeder. Een gelijkwaardige verstandhouding is dan het beste (al kan ik me voorstellen dat, in een situatie als deze, een zekere hiërarchie nodig is). Dat kan door aan elkaars verwachtingen te voldoen qua respect. Of anders gezegd, een goede moeder zijn voor een goede dochter.
1 + 1 = blauw
  maandag 23 mei 2016 @ 18:56:07 #208
452947 frietenstamp
pi_162441611
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
Gaat ie toch niet doen. Dat gastje zal gewoon weer dom gaan lachen en ts voor schut zetten.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:57:50 #209
452947 frietenstamp
pi_162441667
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:00 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ben niet boos, meer verbijsterd. Ik ga niet langs bij iemand die zo over mij denkt en praat. Ik ga er geen strijd van maken en dat is wat er gaat gebeuren als ik het uitspreek. Dus ik ga geen gesprek aan, want iemand die op basis van niks mensen op die manier loopt uit te schelden is gewoon niet voor rede vatbaar. En daarmee heb ik het gezegd en daar blijf ik ook bij. :)
Ik vind dit een wijs standpunt.
pi_162441849
quote:

[..]

Dit idd.
pi_162442249
quote:

[..]

Iets zegt me dat die knul dat niet durft, en zich het er makkelijk vanaf maakt door de schuld bij zijn vriendin te leggen.
pi_162443396
quote:

[..]

Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.

De enige afstand die hier gecreëerd wordt, is de afstand tussen TS en haar vriend.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:19:07 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444069
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:58 schreef Tayu het volgende:

[..]

Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.

De enige afstand die hier gecreëerd wordt, is de afstand tussen TS en haar vriend.
Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.
pi_162444097
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.
Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:21:36 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444142
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:20 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:05 schreef Lienekien het volgende:
pi_162444216
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.

Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:31:29 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444469
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.

Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.

Maar hoe heb jij het aangepakt en hoe zou je het anders doen?
pi_162444874
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.

Maar hoe heb jij het aangepakt en hoe zou je het anders doen?
Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.

Dat vond schoonmama prima! Dat paste precies in haar plan. En daarmee had ik mezelf meteen buiten spel gezet ook.

Nu zou ik mijn poot ook stijf houden, maar dan op een andere manier. Ik zou me niet weg laten jagen en geen wig in mijn relatie laten drijven.

Je hoeft geen dikke mik met die schoonmoeder te worden, je moet haar enkel "ontmantelen".
  maandag 23 mei 2016 @ 20:47:13 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444931
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.

Dat vond schoonmama prima! Dat paste precies in haar plan. En daarmee had ik mezelf meteen buiten spel gezet ook.

Nu zou ik mijn poot ook stijf houden, maar dan op een andere manier. Ik zou me niet weg laten jagen en geen wig in mijn relatie laten drijven.

Je hoeft geen dikke mik met die schoonmoeder te worden, je moet haar enkel "ontmantelen".
Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.
pi_162445048
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.
Nee, ik denk zelfs dat dat heel veel minder energie kost.

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.

Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
pi_162445284
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.

Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:59:43 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162445342
quote:

[..]

Er onderling zo'n issue van maken is natuurlijk ook een no-no, maar ik zeg nog steeds nee. Ga je toch iedere keer met de pest in je lijf naar die familiegelegenheden.

Ik vind het normaal dat schoonouders blij zijn met de partnerkeuze van hun kinderen, het goede in ze zien totdat een tegendeel bewezen is.
pi_162445343
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.
Cultuur verschillen.
pi_162445369
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Cultuur verschillen.
Enorm slecht excuus. Zeker als zijn vriendin er zo onder lijdt.

Hij kiest er toch ook voor om een vriendin te hebben waarvan hij weet dat zijn moeder er moeilijk over gaat doen. Dan mag je op zijn minst verwachten dat hij voor zijn vriendin op komt en niet lafjes gaat zitten doen.

En met voor zijn vriendin opkomen bedoel ik dus; zijn ma duidelijk maken dat haar gedrag ongepast is en hij daar zelf geen zin in heeft. En niet achteraf er mee aankomen dat zijn vriendin het niet leuk vindt. Waarbij ook hij dus doet alsof het allemaal bij zijn vriendin ligt.

Blijkbaar heeft hij het geaccepteerd dat zijn ma zo doet, en dat rijmt totaal niet met zijn keuze voor zijn Nederlandse vriendin en zijn behoefte aan familiebezoekjes.
pi_162445438
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb ook een stroeve start gekend met schoonma, maar wel met een vriend die wel zijn poot stijf hield.

Is gewoon goed gekomen zonder dat ik er direct mee gemoeid ben. Was meeriets tussen moeder en zoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 21:04:17 ]
pi_162445488
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb ook een stroeve start gekend, maar wel met een vriend die wel zijn poot stijf hield.

Is gewoon goed gekomen.
Mijn partner deed dat dus niet, mama ging voor alles. En het ging allemaal behoorlijk ver ook.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:04:55 #227
452947 frietenstamp
pi_162445516
quote:

[..]

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it.
Dit zijn mensen waar je gewoon niks mee te maken moet willen hebben. En al helemaal niet mee over je gevoelsleven moet willen praten. Dat doe je alleen met mensen die respect voor je hebben en die je kunt vertrouwen. Die moeder heeft zich hier al lang voor gediskwalificeerd.
pi_162445581
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dit zijn mensen waar je gewoon niks mee te maken moet willen hebben. En al helemaal niet mee over je gevoelsleven moet willen praten. Dat doe je alleen met mensen die respect voor je hebben en die je kunt vertrouwen. Die moeder heeft zich hier al lang voor gediskwalificeerd.
Vond ik toen ook.
pi_162445954
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er onderling zo'n issue van maken is natuurlijk ook een no-no, maar ik zeg nog steeds nee. Ga je toch iedere keer met de pest in je lijf naar die familiegelegenheden.

Ik vind het normaal dat schoonouders blij zijn met de partnerkeuze van hun kinderen, het goede in ze zien totdat een tegendeel bewezen is.
Met mijn huidige partner heb ik trouwens ook iets dergelijks, maar dan andersom.

Mijn moeder is pislink over mijn hudige partnerkeuze en wil me sindsdien niet eens meer zien.

Dat is prima, dan maar niet. Het maakt geen verschil in mijn relatie. Mijn partner woont 7000 km verderop.
pi_162446336
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:19 schreef Tayu het volgende:

[..]

Met mijn huidige partner heb ik trouwens ook iets dergelijks, maar dan andersom.

Mijn moeder is pislink over mijn hudige partnerkeuze en wil me sindsdien niet eens meer zien.

Dat is prima, dan maar niet. Het maakt geen verschil in mijn relatie. Mijn partner woont 7000 km verderop.
Jij hebt dus duidelijk aan je moeder laten weten wat jouw standpunt is (dat je gewoon door gaat met jouw relatie, wat zij daar ook van vindt), en me dunkt dat de vriend van TS dat ook moet doen.
pi_162446625
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij hebt dus duidelijk aan je moeder laten weten wat jouw standpunt is (dat je gewoon door gaat met jouw relatie, wat zij daar ook van vindt), en me dunkt dat de vriend van TS dat ook moet doen.
Ja, maar wij redeneren hier vanuit onze eigen cultuur. Dat is niet als excuus bedoeld, maar gewoon een gegeven.

Mijn vorige partner was Engels/Indonesisch. En 17 jaar ouder dan mij, en zijn ouders waren laat aan kinderen begonnen. Een enorme kloof in cultuur en generaties dus. En, toen wij een relatie kregen was ik net moeder geworden. Helemaal fout dus. Die mensen hebben me zelfs nooit willen ontmoeten. Maar ondanks het nooit ontmoeten, drukte het een grote stempel op onze relatie. Na 17 jaar had ik daar genoeg van.

Mijn huidige relatie is wederom een verschil in cultuur. Mijn partner is Hindoe en hij is ook nog eens 12 jaar jonger dan ik ben. Toen wij een relatie kregen, heeft hij mijn moeder (mijn vader is overleden) een nette e-mail gestuurd om zichzelf voor te stellen, en de wens uitgesproken dat zij onze relatie zou steunen.

Mijn moeder vertaalde dat als dat hij haar om geld gevraagd zou hebben. En ze heeft er een enorm probleem mee dat hij zoveel jonger is. Mijn vorige partner was 17 jaar ouder, dat was dan weer geen enkel probleem.

Mgoed, in onze cultuur vinden we het vrij normaal om juist voor je partner op te komen ook tegen de eigen ouders (doe ik nu ook). Maar in andere culturen is dat toch werkelijk anders. Mijn partner zegt daarover bijvoorbeeld dat zijn (en ook mijn) ouders "God" zijn. Hij vindt het ook verschrikkelijk dat ik mijn poot stijf houd naar mijn moeder. Hij heeft zelfs gezegd dat ik maar gewoon moet liegen dan, dat onze relatie over is zodat mijn moeder maar weer gunstig gestemd is naar mij. Want onenigheid tussen ouders en kinderen, dat kan echt niet.
pi_162447125
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar wij redeneren hier vanuit onze eigen cultuur. Dat is niet als excuus bedoeld, maar gewoon een gegeven.

Mijn vorige partner was Engels/Indonesisch. En 17 jaar ouder dan mij, en zijn ouders waren laat aan kinderen begonnen. Een enorme kloof in cultuur en generaties dus. En, toen wij een relatie kregen was ik net moeder geworden. Helemaal fout dus. Die mensen hebben me zelfs nooit willen ontmoeten. Maar ondanks het nooit ontmoeten, drukte het een grote stempel op onze relatie. Na 17 jaar had ik daar genoeg van.

Mijn huidige relatie is wederom een verschil in cultuur. Mijn partner is Hindoe en hij is ook nog eens 12 jaar jonger dan ik ben. Toen wij een relatie kregen, heeft hij mijn moeder (mijn vader is overleden) een nette e-mail gestuurd om zichzelf voor te stellen, en de wens uitgesproken dat zij onze relatie zou steunen.

Mijn moeder vertaalde dat als dat hij haar om geld gevraagd zou hebben. En ze heeft er een enorm probleem mee dat hij zoveel jonger is. Mijn vorige partner was 17 jaar ouder, dat was dan weer geen enkel probleem.

Mgoed, in onze cultuur vinden we het vrij normaal om juist voor je partner op te komen ook tegen de eigen ouders (doe ik nu ook). Maar in andere culturen is dat toch werkelijk anders. Mijn partner zegt daarover bijvoorbeeld dat zijn (en ook mijn) ouders "God" zijn. Hij vindt het ook verschrikkelijk dat ik mijn poot stijf houdt naar mijn moeder. Hij heeft zelfs gezegd dat ik maar gewoon moet liegen dan, dat onze relatie over is zodat mijn moeder maar weer gunstig gestemd is naar mij. Want onenigheid tussen ouders en kinderen, dat kan echt niet.
Leeftijdsverschil is bij mijn ouders niet zo'n probleem (schelen zelf 19 jaar), maar ik snap wat je bedoelt met het hele cultuurverschil-gedoe. En inderdaad, ik redeneer vanuit mijn cultuur, en breng inderdaad weinig respect op voor dat specifieke aspect van een andere cultuur waarin het blijkbaar normaal is om nevernooitniet tegen je ouders in te gaan, zelfs niet wanneer dat ten koste gaat van je eigen relatie.

Maar goed .. dat is dus in mijn ogen meer iets wat TS en haar vriend samen uit moeten zoeken, in plaats van dat het opeens haar verantwoordelijkheid wordt om wel of niet iets tegen die moeder te zeggen. Als dat mens van haar eigen kinderen al geen 'nee' aan kan horen, is een bezwaar van 'de vriendin van' al helemaal een hopeloze zaak.

En in mijn geval, wanneer ik een vriendin zou hebben wiens moeder zich zo gedraagt, zou ik van mijn vriendin niet genoegen nemen met 'ze zal er wat van zeggen als het weer gebeurt', maar toch iets meer pro-actiefs verwachten. Als mijn vriendin daar anders in staat, zou het inderdaad denk ik niet heel lang stand houden tussen ons. En ja, dat is onder andere ingegeven door de cultuur waarin ik opgegroeid ben.

Edit: Wel netjes zeg, die mail van hem. Jammer dat hij anders geïnterpreteerd werd. Maar dat 'liegen over het einde van de relatie' om moeder te pleasen snap ik dan weer echt niet. Vind het ook niet echt van respect naar je moeder toe getuigen om daar over te liegen. Dan vind ik jouw houding (aangeven dat je het er niet mee eens bent en je eigen ding doen, terwijl je haar keuze ook accepteert) van meer respect getuigen.
pi_162447137
als de fatsoensnormen zo van elkaar verschillen tussen culturen kan je je inderdaad afvragen of het het dan wel waard is... dit is gewoon basis 1 normaal met elkaar omgaan.
pi_162447484
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Leeftijdsverschil is bij mijn ouders niet zo'n probleem (schelen zelf 19 jaar), maar ik snap wat je bedoelt met het hele cultuurverschil-gedoe. En inderdaad, ik redeneer vanuit mijn cultuur, en breng inderdaad weinig respect op voor dat specifieke aspect van een andere cultuur waarin het blijkbaar normaal is om nevernooitniet tegen je ouders in te gaan, zelfs niet wanneer dat ten koste gaat van je eigen relatie.

Maar goed .. dat is dus in mijn ogen meer iets wat TS en haar vriend samen uit moeten zoeken, in plaats van dat het opeens haar verantwoordelijkheid wordt om wel of niet iets tegen die moeder te zeggen. Als dat mens van haar eigen kinderen al geen 'nee' aan kan horen, is een bezwaar van 'de vriendin van' al helemaal een hopeloze zaak.

En in mijn geval, wanneer ik een vriendin zou hebben wiens moeder zich zo gedraagt, zou ik van mijn vriendin niet genoegen nemen met 'ze zal er wat van zeggen als het weer gebeurt', maar toch iets meer pro-actiefs verwachten. Als mijn vriendin daar anders in staat, zou het inderdaad denk ik niet heel lang stand houden tussen ons. En ja, dat is onder andere ingegeven door de cultuur waarin ik opgegroeid ben.

Edit: Wel netjes zeg, die mail van hem. Jammer dat hij anders geïnterpreteerd werd. Maar dat 'liegen over het einde van de relatie' om moeder te pleasen snap ik dan weer echt niet. Vind het ook niet echt van respect naar je moeder toe getuigen om daar over te liegen. Dan vind ik jouw houding (aangeven dat je het er niet mee eens bent en je eigen ding doen, terwijl je haar keuze ook accepteert) van meer respect getuigen.
Dat heb ik dan ook niet gedaan, dat liegen. Ik vind dat namelijk ook niet kunnen.
pi_162448232
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:53 schreef probeer het volgende:
Vind het ook niet echt van respect naar je moeder toe getuigen om daar over te liegen. Dan vind ik jouw houding (aangeven dat je het er niet mee eens bent en je eigen ding doen, terwijl je haar keuze ook accepteert) van meer respect getuigen.
Stukje harmonie behouden en geen gezichtsverlies lijden (in de familie/groep), soort wat niet weet wat niet deert. Ach, in Nederland doen we dat weer een beetje met het softdrugsbeleid :')
pi_162448312
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Stukje harmonie behouden en geen gezichtsverlies lijden (in de familie/groep), soort wat niet weet wat niet deert. Ach, in Nederland doen we dat weer een beetje met het softdrugsbeleid :')
Precies, zo ziet hij dat ook. Het maakt immers niet uit (in zijn beleving), want hij is hier toch niet.
pi_162448363
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed punt, en in dat opzicht ook wel begrijpelijk. Zeker in culturen waarin (de mening van) de omgeving / gemeenschap een stuk belangrijker is dan hier.
pi_162448640
Niet zozeer de mening, maar de uiting daarvan. Dat je partner in de familie/groep er op dat moment niet tegen ingaat wil niet zeggen dat het instemmen is. Het kan ook gebeuren dat er op een later tijdstip op terug gekomen wordt als er weinig tot geen anderen om heen zitten en als je dat niet op waarde schat als steun voor je, dan wordt het moeilijk denk ik..
pi_162448880
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:38 schreef Scary_Mary het volgende:
Niet zozeer de mening, maar de uiting daarvan. Dat je partner in de familie/groep er op dat moment niet tegen ingaat wil niet zeggen dat het instemmen is. Het kan ook gebeuren dat er op een later tijdstip op terug gekomen wordt als er weinig tot geen anderen om heen zitten en als je dat niet op waarde schat als steun voor je, dan wordt het moeilijk denk ik..
Zou het dan niet juist beter zijn als de vriend van TS het daar zonder directe aanleiding, onder 4 ogen eens met zijn moeder over heeft. In plaats van er tegen in gaan wanneer het weer gebeurt? Dan vermijd je dat hele oordeel van derden. Die vrouw zal het waarschijnlijk helemaal verkeerd opvatten wanneer ze de les gelezen wordt in het bijzijn van anderen.

En het dan gewoon gooien op, 'Mam, IK vind het niet prettig wanneer je ...', ipv 'mijn vriendin vindt ...'. Grotere kans dat zijn moeder meer rekening houdt met haar zoon, dan met zijn vriendin die ze toch al niet mocht.
pi_162449285
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:58 schreef vincenzo78 het volgende:

Erg raar inderdaad.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162449495
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Zou het dan niet juist beter zijn als de vriend van TS het daar zonder directe aanleiding, onder 4 ogen eens met zijn moeder over heeft. In plaats van er tegen in gaan wanneer het weer gebeurt? Dan vermijd je dat hele oordeel van derden. Die vrouw zal het waarschijnlijk helemaal verkeerd opvatten wanneer ze de les gelezen wordt in het bijzijn van anderen.
Niet zozeer verkeerd, want hij is het nu eenmaal niet met haar eens. Averechts effect denk ik sowieso als je dat per se openlijk vind te moeten aankaarten.

quote:
En het dan gewoon gooien op, 'Mam, IK vind het niet prettig wanneer je ...', ipv 'mijn vriendin vindt ...'. Grotere kans dat zijn moeder meer rekening houdt met haar zoon, dan met zijn vriendin die ze toch al niet mocht.
Dat IK lijkt me juist niet aansluiten bij het idee en zij zou als oudere en als ouder haar mening wellicht überhaupt zwaarder vinden wegen. Momma knows best, al vraag ik me af of dit niet eerder gewoon een standaard initiatierite is dan een mening over ts als persoon/cultuur. Ze moet weer een zoon loslaten en dit is een keuze die hij zelf heeft gemaakt, waar ze nauwelijks tot geen invloed op heeft gehad. Dit zou een manier kunnen zijn om wel die invloed uit te oefenen en aan te kunnen tonen dat ts niet de juiste partner is voor hem. Andere familieband, te weinig doorzettingsvermogen in wat 'moeilijkere tijden', heeft ze dat niet voor hem over en hoe moet dat later als er kinderen zijn dan? Dan kan ze zichzelf wijsmaken dat ze hem een favor doet door het zo op de spits te drijven, want als dit al zo moeilijk is...etc.

Ik denk dat ts meer respect af zal dwingen door inderdaad met zo een bloemetje en hey, hier is het vieze beest weer haha gewoon langs te blijven komen. Er boven staan en naast haar partner staan, want met of zonder koosnaampjes she's here to stay en daar hoort (voor haar lief) een stukje familie bij. Sowieso, de hele familie negeren vanwege ma is geen handige zet denk ik.

Maar goed, ts kan beter nog eens goed in gesprek gaan met haar partner om te kijken of zij nader tot elkaar kunnen komen op het gebied van respect en steun (en hoe dat) naar elkaar (te) uiten. Zodat zij beide zoveel mogelijk op één lijn staan, dan staan ze het sterkst lijkt me..
pi_162449640
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet zozeer verkeerd, want hij is het nu eenmaal niet met haar eens. Averechts effect denk ik sowieso als je dat per se openlijk vind te moeten aankaarten.
Dat ja.

quote:
Dat IK lijkt me juist niet aansluiten bij het idee en zij zou als oudere en als ouder haar mening wellicht überhaupt zwaarder vinden wegen. Momma knows best, al vraag ik me af of dit niet eerder gewoon een standaard initiatierite is dan een mening over ts als persoon/cultuur. Ze moet weer een zoon loslaten en dit is een keuze die hij zelf heeft gemaakt, waar ze nauwelijks tot geen invloed op heeft gehad. Dit zou een manier kunnen zijn om wel die invloed uit te oefenen en aan te kunnen tonen dat ts niet de juiste partner is voor hem. Andere familieband, te weinig doorzettingsvermogen in wat 'moeilijkere tijden', heeft ze dat niet voor hem over en hoe moet dat later als er kinderen zijn dan? Dan kan ze zichzelf wijsmaken dat ze hem een favor doet door het zo op de spits te drijven, want als dit al zo moeilijk is...etc.
Zelfs dat lijkt me goed mogelijk.

quote:
Ik denk dat ts meer respect af zal dwingen door inderdaad met zo een bloemetje en hey, hier is het vieze beest weer haha gewoon langs te blijven komen. Er boven staan en naast haar partner staan, want met of zonder koosnaampjes she's here to stay en daar hoort (voor haar lief) een stukje familie bij. Sowieso, de hele familie negeren vanwege ma is geen handige zet denk ik.
Je brengt het iig erg overtuigend. Kan jij niet eens met de schoonma van TS gaan praten ;) ;)

quote:
Maar goed, ts kan beter nog eens goed in gesprek gaan met haar partner om te kijken of zij nader tot elkaar kunnen komen op het gebied van respect en steun (en hoe dat) naar elkaar (te) uiten. Zodat zij beide zoveel mogelijk op één lijn staan, dan staan ze het sterkst lijkt me..
Dat sowieso ja.
  maandag 23 mei 2016 @ 23:16:09 #243
452947 frietenstamp
pi_162449921
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:38 schreef Scary_Mary het volgende:
Ik denk dat ts wel tevreden was geweest als de vriend z'n moeder er later op aangesproken had. Dat zal hij dus niet gedaan hebben.
pi_162449968
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:07 schreef probeer het volgende:
Je brengt het iig erg overtuigend. Kan jij niet eens met de schoonma van TS gaan praten ;) ;)
Grapjas, been there, done with that :P

Nee, ts kan beter zelf voor d'r plekje 'vechten' in de familie als ze waardig bevonden wil worden door ma (en al dan niet de rest). Natuurlijk wel aan de zijde van d'r partner (team ditdat) en niet als bazige kaaskop die wel even zal vertellen hoe het hier heurt..
pi_162450013
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:16 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik denk dat ts wel tevreden was geweest als de vriend z'n moeder er later op aangesproken had. Dat zal hij dus niet gedaan hebben.
Hij heeft aangegeven dat hij wel boos op ma is geweest nadat ze ts voor hoer had uitgemaakt achter d'r rug om, was hier boven ergens te lezen..
pi_162451096
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nee, ts kan beter zelf voor d'r plekje 'vechten' in de familie als ze waardig bevonden wil worden door ma (en al dan niet de rest). Natuurlijk wel aan de zijde van d'r partner (team ditdat) en niet als bazige kaaskop die wel even zal vertellen hoe het hier heurt..
Woeps ... Want ik ben al maandenlang iedereen met persoonlijke problemen aan het doorverwijzen naar Scary Mary op het Fok!-forum.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 02:12:26 #247
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162452704
quote:
SPOILER
Owwww je bent dus tatta en zij een suri met koelie roots. Mja ik zou die ma terug pakken door als zwarte piet te komen tijdens Sinterklaas.

^O^
pi_162452715
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 02:12 schreef Montelly het volgende:

[..]

Owwww je bent dus tatta en zij een suri met koelie roots. Mja ik zou die ma terug pakken door als zwarte piet te komen tijdens Sinterklaas.

^O^
Stuur haar een kaartje dat je haar op 6 december uitzwaait.. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 24-05-2016 02:25:53 ]
Make my day!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 02:17:16 #249
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162452729
Wel grappig al die tatta redenaties hierboven, om maar in Su familie te passen :') _O-
pi_162453324
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik ga nergens voor vechten, hoef ook niet waardig door moeder gevonden te worden, want dat gaat toch niet gebeuren.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 07:16:34 #251
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162453469
geen idee hoe TS zich heeft gedragen, kan niet oordelen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_162453852
quote:

[..]

[..]

Hij gaat met haar praten, maar hij zegt dat het niets gaat oplossen. Bij zijn broer(s) is het ook op deze manier gegaan en nooit opgehouden. Nog steeds is ze zo hard en negatief, al zijn ze jaren verder. Zijn moeder is altijd zo geweest, hij kent haar niet anders, dus het gaat nooit anders worden, zegt hij. Maar hij zegt ook dat hij er klaar mee is. Ik heb gezegd dat ik niet gezellig Kerst kan vieren daar op deze manier, dus dat ik er met dat soort dagen niet ben en dat ik er sowieso niet heenga. Hij zegt dat hij het daar wel mee eens is en dat we maar moeten zoeken naar een oplossing, hij gaat nu dus eerst met haar praten en dit zeggen. Hij heeft het er ook met een broer van hem over gehad en ook hij is er klaar mee als in dat hij liever ook geen feestdagen meer wil vieren omdat het niet meer gezellig is, er spanning heerst, ze heel negatief en denigrerend is naar iedereen enzo.

Erg rare situatie, nooit verwacht dat ik zoiets zou gaan meemaken.
pi_162453854
quote:

[..]

TS heeft een schoonzus in hetzelfde parket, misschien kunnen ze eens met haar zwager en schoonzus gaan praten. Als je daar iig steun weet te vinden zijn de familie aangelegenheden ook makkelijker te pruimen.
pi_162453932
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:13 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Hij gaat met haar praten, maar hij zegt dat het niets gaat oplossen. Bij zijn broer(s) is het ook op deze manier gegaan en nooit opgehouden. Nog steeds is ze zo hard en negatief, al zijn ze jaren verder. Zijn moeder is altijd zo geweest, hij kent haar niet anders, dus het gaat nooit anders worden, zegt hij. Maar hij zegt ook dat hij er klaar mee is. Ik heb gezegd dat ik niet gezellig Kerst kan vieren daar op deze manier, dus dat ik er met dat soort dagen niet ben en dat ik er sowieso niet heenga. Hij zegt dat hij het daar wel mee eens is en dat we maar moeten zoeken naar een oplossing, hij gaat nu dus eerst met haar praten en dit zeggen. Hij heeft het er ook met een broer van hem over gehad en ook hij is er klaar mee als in dat hij liever ook geen feestdagen meer wil vieren omdat het niet meer gezellig is, er spanning heerst, ze heel negatief en denigrerend is naar iedereen enzo.

Goed dat hij er ook al met een broer over heeft gepraat. Hoeveel kinderen heeft je schoonmoeder?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 08:21:58 ]
pi_162454143
Probeer het wat ludieker op te lossen. Een heel topic vol, en je vriend die het toch niet kan oplossen en er dus dik tussen staat. Maak van haar woonkamer een stal ofzo, laat wat kippen enzo los in haar woonkamer, zet een koe in de tuin, doe een slang in dr bed, draai een drol op haar bank, weet ik veel, als jullie er beiden later maar om kunnen lachen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 24 mei 2016 @ 08:44:52 #256
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162454162
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:43 schreef Koral het volgende:
Probeer het wat ludieker op te lossen. Een heel topic vol, en je vriend die het toch niet kan oplossen en er dus dik tussen staat. Maak van haar woonkamer een stal ofzo, laat wat kippen enzo los in haar woonkamer, zet een koe in de tuin, doe een slang in dr bed, draai een drol op haar bank, weet ik veel, als jullie er beiden later maar om kunnen lachen?
Dat is wel heel sneu pestgedrag.
pi_162454509
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 06:24 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ga nergens voor vechten, hoef ook niet waardig door moeder gevonden te worden, want dat gaat toch niet gebeuren.
Het is wat meer overdrachtelijk bedoelt dan het nu wellicht opgevat wordt, al snap ik wel dat je er geen trek in hebt.

quote:

[..]

Fijn dat je vriend jouw kant in dit verhaal snapt en je dus wel wil en probeert te steunen. Mooi als het samen met zijn broer en die schoonzus kan, dan heb je steun aan elkaar.
Aan een kant zullen mensen die al wat ouder zijn en altijd zo gedaan hebben, niet zo snel meer veranderen. Aan de andere kant sta je samen sterker en als er dan duidelijke consequenties zijn, kan dat misschien iets meer inzicht en eventueel aanpassingsgedrag opleveren. Zal niet snel gaan, maar wie het kleine niet eert enzo..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:13 schreef Chai het volgende:

[..]

TS heeft een schoonzus in hetzelfde parket, misschien kunnen ze eens met haar zwager en schoonzus gaan praten. Als je daar iig steun weet te vinden zijn de familie aangelegenheden ook makkelijker te pruimen.
Dat ja, fijn dat dit ook lijkt te gaan gebeuren nu..
pi_162454930
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is wel heel sneu pestgedrag.
Dan weet je het verschil niet tussen pesten en plagen. Het kan natuurlijk dat mijn voorbeelden niet zo bij je in de smaak vallen. Het gaat dan ook om ludiek (en dat je er beide later om kunt lachen). Ludiek is in mijn ogen iets vervelends makkelijker aanvaardbaar te maken.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:46:52 #259
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162454971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:44 schreef Koral het volgende:

[..]

Dan weet je het verschil niet tussen pesten en plagen. Het kan natuurlijk dat mijn voorbeelden niet zo bij je in de smaak vallen. Het gaat dan ook om ludiek (en dat je er beide later om kunt lachen). Ludiek is in mijn ogen iets vervelends makkelijker aanvaardbaar te maken.
ja man ludiek poepen op een bank haha :{

en of Cc het pesten vind staat natuurlijk los van dat jij het enkel plagen vind, maar goed aangezien de oplossing die je voordraagt, denk ik niet dat je het gaat snappen
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:48:15 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162455004
Een drol draaien op iemands bank ? Een huiskamer tot stal maken?
Ik denk dat onze definities van (onschuldig) plagen en (asociaal) pesten nogal uit elkaar liggen.
pi_162455030
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja man ludiek poepen op een bank haha :{

en of Cc het pesten vind staat natuurlijk los van dat je het enkel plagen vind, maar goed aangezien de oplossing die je voordraagt denk ik niet dat je het gaat snappen
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat onze definities van (onschuldig) plagen en (asociaal) pesten nogal uit elkaar liggen.
Was meer geïnspireerd door " beest(achtig)" :@

quote:
Wat is plagen?

Plagen gebeurt vaak spontaan, het duurt niet lang en gebeurt niet dag in dag uit. Bij plagen ben je gelijk aan elkaar; niemand is de baas. Ook liggen de rollen niet vast, de ene keer plaagt de één, de andere keer plaagt de ander. Plagen gebeurt zonder iemand pijn te willen doen en is daarom vaak leuk en grappig.

Wat is pesten?

Bij pesten ben je niet gelijk aan elkaar. De pester is vaak sterker of ouder en heeft een grote mond. Anderen kijken vaak tegen de pester op. Pesten gebeurt ook vaak in een groep en telkens is dezelfde persoon de klos. De pester wil pijn doen, vernielen of kwetsen. Pesten gebeurt vaker dan één keer, soms weken - of maandenlang. Het gebeurt meestal zo dat volwassenen het niet merken.
http://www.pestweb.nl/verschil-plagen-en-pesten/

Veel succes ermee :W
pi_162455087
quote:

:D ga jij je maar lekker door je schoonfamilie de tyfus in laten schelden onder de noemer cultuur, goed bezig.
pi_162457645
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Copycat het volgende:
Pesten? Vernieling. Ik zou de politie bellen als iemand zoiets bij me zou flikken.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:51:04 #264
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162457745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:49 schreef Koral het volgende:

[..]

[..]

Was meer geïnspireerd door " beest(achtig)" :@

[..]

http://www.pestweb.nl/verschil-plagen-en-pesten/

Veel succes ermee :W
ok veel plezier met op de bank poepen :W
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:55:03 #265
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162457855
quote:

[..]

Je staat als tatta meid bij een Surinaamse familie sws al 1-0 achter. Je moet je laten gelden anders word er zo over je heen gelopen. Als zijn moeder zon opmerking naar een ander Su vrouw had gemaakt had je nu de grootste bonje.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:03:15 #266
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458105
Voor je vriend is dit een hele ongemakkelijke situatie. Het enige dat hij kan doen is zijn moeder aanspreken op haar gedrag en hij is ook bereid dat te doen (let wel: ik vind dat hij moet zeggen dat hij het zelf ontoelaatbaar gedrag vindt en niet moet zeggen dat jij je ongemakkelijk voelt).. Maar hij heeft niet in de hand of haar gedrag verandert.

Moet hij dan op elke feestdag gaan kiezen tussen jou en familie? Ik heb ook een vervelende schoonmoeder gehad waar ik niet elke dag op de koffie ging omdat ze me gewoon af en toe heel naar afsnauwde (wel in mijn gezicht), maar ik zette me eroverheen voor mijn partner.

Ik moet zeggen dat mijn toenmalige vriend het mijns inziens wel goed oploste, door de opmerkingen van zijn moeder in het belachelijke te trekken en haar eigenlijk er een beetje om uitlachte. Daardoor was het allemaal wat minder zwaar en hield ze er op een gegeven moment mee op.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:04:10 #267
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162458134
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef aquawoman het volgende:
Voor je vriend is dit een hele ongemakkelijke situatie. Het enige dat hij kan doen is zijn moeder aanspreken op haar gedrag en hij is ook bereid dat te doen (let wel: ik vind dat hij moet zeggen dat hij het zelf ontoelaatbaar gedrag vindt en niet moet zeggen dat jij je ongemakkelijk voelt).. Maar hij heeft niet in de hand of haar gedrag verandert.

Moet hij dan op elke feestdag gaan kiezen tussen jou en familie? Ik heb ook een vervelende schoonmoeder gehad waar ik niet elke dag op de koffie ging omdat ze me gewoon af en toe heel naar afsnauwde (wel in mijn gezicht), maar ik zette me eroverheen voor mijn partner.

Ik moet zeggen dat mijn toenmalige vriend het mijns inziens wel goed oploste, door de opmerkingen van zijn moeder in het belachelijke te trekken en haar eigenlijk er een beetje om uitlachte. Daardoor was het allemaal wat minder zwaar en hield ze er op een gegeven moment mee op.
Was jouw vriend ook een Surinamer?
pi_162458147
quote:
Dat vormt iig een garantie dat de relatie tussen TS en haar vriend stuk gaat, maar ook dat ze na de relatie nog last zou kunnen houden met deze mensen. En daarbij: wtf is dit voor dom primitief plan?! :{

Sorry dat ik het zeg, maar mijn gedachte blijft toch dat TS het uit moet maken met haar vriend en hem moet proberen te vergeten. Dit gaat niet meer goedkomen, want die schoonfamilie blijft anders altijd teveel een rol spelen binnen die relatie.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:08:34 #269
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458283
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:04 schreef Montelly het volgende:

[..]

Was jouw vriend ook een Surinamer?
Nee, maar de situatie was wel redelijk vergelijkbaar.Dit is natuurlijk niet een probleem exclusief voor bepaalde afkorsten. Ik denk wel dat je in sommige families 1-0 achterstaat als je niet uit dezelfde cultuur komt (omdat ik het zie in mijn familie). Maar dat gold voor ons, ondanks dat we beide blank en nederlands waren, eigenlijk ook: zijn ouders waren relatief erg oud, conservatief en laag opleid en ik ben in een progressief, hoger opgeleid gezin opgegroeid.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:20:25 #270
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162458633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:08 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Nee, maar de situatie was wel redelijk vergelijkbaar.Dit is natuurlijk niet een probleem exclusief voor bepaalde afkorsten. Ik denk wel dat je in sommige families 1-0 achterstaat als je niet uit dezelfde cultuur komt (omdat ik het zie in mijn familie). Maar dat gold voor ons, ondanks dat we beide blank en nederlands waren, eigenlijk ook: zijn ouders waren relatief erg oud, conservatief en laag opleid en ik ben in een progressief, hoger opgeleid gezin opgegroeid.
Surinamers kijken heel vaak anders richting Nederlanders hoor..
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:31:52 #271
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162458981
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:20 schreef Montelly het volgende:

[..]

Is allemaal relatief...per afkomst verschilt dat en ik vind dat het opleidingsniveau van de ouders ook een grote invloed heeft en of zijn die ouders navelstaarders of kijken ze met hun hoofd rechtop de wereld in
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:32:09 #272
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458990
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:20 schreef Montelly het volgende:

[..]

Mijn zusje is getrouwd met een surinamer, het is me niet geheel onbekend. :)
pi_162559216
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:00 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vinden zij de (ongehuwde & niet-Hindoestaanse) vriendinnetjes van hun zoons ook 'vieze beesten' en 'hoeren'.
En waarschijnlijk vinden ze dat alleen maar omdat ze ook bang zijn voor de vrouw (heks) des huizes.
pi_162559241
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef aquawoman het volgende:

Dat vind ik oprecht zo goed van jou vriend/man. Je ziet namelijk dat sommige mannen de kant van hun moeder kiezen, omdat ze ook bang voor haar zijn of omdat ze gewoon moederskindjes zijn, en dat ze hun vriendin of vrouw in de kou laten staan. Als je vriend/man aan 'jou kant' staat voelt dat al zoveel beter en weet je ook dat je een serieuze relatie hebt. En ook echt een goede oplossing doordat hij laat zien hoe banaal de situatie is, waardoor zij uiteindelijk ophoudt, en jij niet constant voor jezelf op moet komen. Echt serieus super :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:03:47 #275
454836 VfBistALLES
VfB Stuttgart <3
pi_162648880
Hoe stom kun je ooit zijn om precies dat verkeerde filmpje te sturen? Lol, ik had zoiets meteen verwijderd, anders wel héél goed opgepast.
Helemaal waar.
pi_162822613
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:31 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Is allemaal relatief...per afkomst verschilt dat en ik vind dat het opleidingsniveau van de ouders ook een grote invloed heeft en of zijn die ouders navelstaarders of kijken ze met hun hoofd rechtop de wereld in
Zeker, ik heb al jaren een relatie met een Hindostaan, we zijn nog homo ook, en nooit enig probleem gehad met mijn schoonfamilie en me altijd welkom gevoeld ^O^ Er zullen altijd verschillen naar boven komen als je een relatie krijgt met iemand met een andere achtergrond maar ik heb dat juist altijd erg leuk gevonden.

Wat ik in het kader van dit topic nog wil aanvullen is dat Hindostanen traditioneel (en nog heel recent) uitgehuwelijkt werden. Mijn schoonouders en al hun broers en zussen zijn nog uitgehuwelijkt bijvoorbeeld. Misschien dat de problemen van desbetreffende moeder daar ook wat mee te maken hebben, heeft zij zelf haar partner uit kunnen zoeken?
pi_162833025
quote:
draai een drol op haar bank
dit
pi_162857311
Mijn broer had ook moeizame relatie met schoonmoeder. Is mede daarom ook geklapt.
pi_162857985
Wat 'n lullo van 'n vriend zeg. Die had z'n moeder even op haar woorden moeten aanspreken. Dat zeg je toch niet tegen je schoondochter.
  donderdag 9 juni 2016 @ 01:19:36 #280
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162857994
Gelukkig wil je vriend zijn punt echt maken. Ik was even bang dat hij het jouw verantwoordelijkheid ging maken. En dat gaat op de lange duur broeien, is de bom onder je relatie. Ik steun jou in je besluit de confrontatie niet te willen aangaan. Heeft inderdaad geen enkele zin bij dit soort mensen, ze leggen het enkel in hun eigen straatje uit en jij hebt het gedaan. Ontkom je niet aan.

Sterkte voor jullie.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')