En dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Die moeder is niet te ontlopen. Hindoestanen kennen een familieband zoals jij die niet kent. Bij elke gebeurtenis zal het opgemerkt worden dat zij er niet is en op den duur zal daar afkeur op volgen.
Dan gewoon een Hollandse boerenzoon zoeken die liever in weer en wind met z'n vader op de trekker mee ging in plaats van bij zijn moeder op schoot zitten vlooien.quote:
Is natuurlijk weer iets cultureels. Hollanders hechten in het algemeen minder aan warme familiebanden en voor veel niet-westerse bevolkingsgroepen is familie het allerbelangrijkst.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:04 schreef Harmankardon het volgende:
Het belang van (schoon)familie is zwaar overschat m.i., als ze leuk zijn dan is het mooi meegenomen en anders lekker laten zitten die handel. Als je partner geen ruggengraat heeft, jammer maar dan passen we niet bij elkaar
In theorie klinkt het goed, maar in de praktijk zijn er veel onbekende variabelen waar de theorie geen antwoord op heeft.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:27 schreef Kamina het volgende:
Je kan gewoon nooit meer langsgaan bij die moeder, en haar nooit meer uitnodigen. En als ze vraagt waarom, kan je aankaarten hoe ze je noemde en dat je je er niet fijn bij voelt.
Wat ik zou doen echter, is het bij haar aankaarten terwijl ze in gezelschap is. Bijvoorbeeld met heel de familie op een verjaardag plots hardop door de kamer vragen: Zo moeders, dus u vindt mij een "vies beest"?! Vervolgens sterk blijven en aangeven dat het haar zou sieren dat soort meningen voor zich te houden.
En bananen zijn krom.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:31 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
In theorie klinkt het goed, maar in de praktijk zijn er veel onbekende variabelen waar de theorie geen antwoord op heeft.
Hiërarchie verhoudingen bij dit soort Hindoestanen staan de door jouw voorgestelde oplossingen niet toe en kans is zeer groot dat de relatie alleen maar slechter wordt. Zoon had al in veel eerder stadium moeten ingrijpen. Blijkbaar staat hij toe dat als ze er niet bij is dat er zo over haar gesproken wordt.quote:
En daarom uitmaken.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:46 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Hiërarchie verhoudingen bij dit soort Hindoestanen staan de door jouw voorgestelde oplossingen niet toe en kans is zeer groot dat de relatie alleen maar slechter wordt. Zoon had al in veel eerder stadium moeten ingrijpen. Blijkbaar staat hij toe dat als ze er niet bij is dat er zo over haar gesproken wordt.
Vooralsnog enige wat we weten Hindoestaanse Surinaamse schoonmoeder die weinig rekening houdt de gevoelens van haar schoondochter.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezellige familie, woonwagenkamp lombrozo's?
Daar heb je er weer zo eentje die bij het minste of geringste al roept: uitmaken!quote:
Aannames. Ben ruim vier jaar gelukkig samen (met een geweldige schoonfamilie). Ook het nodige doorstaan samen waarop het echt wel uit had kunnen gaan. Mijn partner mag wel verwachten van mij dat als mijn ouder zoiets laags (vies beest... serieus) zou zeggen over hem dat ik dan die ouder direct terug op zijn/haar plek zet. Gebeurt dat niet, kun je verwachten dat je de rest van je relatie ongemakkelijk in je vel zit zodra er derden bij betrokken zijn. Mijn ex deed altijd ook lekker alsof zijn neus bloedde als z'n moeder iets aan te merken had. Voor ons drieën geen chille situatie. Ook bijna vier jaar mee uitgehouden overigens.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Daar heb je er weer zo eentje die bij het minste of geringste al roept: uitmaken!
Vast zelf alleen en eenzaam en daarom mogen anderen ook niet gelukkig zijn.
Ik zou snel op bezoek gaan met een leuk bloemetje en roepen, hallo hier is het vieze beest weer!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:13 schreef Oliebeestje het volgende:
Hoi!
Op het filmpje is zijn moeder gewoon aan het lachen en zodra ze mijn vriend ziet filmen, betrok haar gezicht en schreeuwde ze met een boze blik naar mijn vriend/camera: "niet naar je vieze beest sturen" (doelend op mij). Iedereen was eerst stil en mijn vriend zei toen tegen haar: "ja nu kan ik het niet meer sturen he" en vervolgens moest iedereen lachen. Zijn moeder mompelde wat en daarmee was het filmpje afgelopen.
Ik weet hoe onrealistisch het klinkt, maar het is helaas helaas echt zo. Ik dacht eerst dat ik het niet goed verstond, maar ze zegt het echt. Mijn vriend heeft zijn excuses heel vaak aangeboden en gezegd dat het voor de grap is, dat ze vaker mensen uitschelden, maar zo kwam het filmpje niet over. Haar blik was hard, ze moest niet lachen en niemand moest lachen.
Ik heb mijn vriend vaak gezegd dat ik het niet tof vind, en meer kan ik niet doen, maar het blijft gewoon in mijn achterhoofd. Ik vind het niet prettig, ik kom liever ook niet meer bij zijn moeder thuis. Ik weet ook niet wat ik ermee moet, want mijn vriend leek het normaal te vinden dat ze zulke dingen doet.
Wat zou een ander in mijn situatie doen?
Ts klinkt niet zo gelukkig. Haar vriend steunt haar niet,daar zou ik niet gelukkig van worden. Ze heeft niet zulke leuke schoonouders en daar blijkbaar wel behoefte aan dus daar is ze niet zo gelukkig mee... jij bent zo'n eeuwige maagd die blij is met alles wat hij kan krijgen?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Daar heb je er weer zo eentje die bij het minste of geringste al roept: uitmaken!
Vast zelf alleen en eenzaam en daarom mogen anderen ook niet gelukkig zijn.
Maar jij bent ook kort en pittigquote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zou snel op bezoek gaan met een leuk bloemetje en roepen, hallo hier is het vieze beest weer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |