abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162379264
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:56 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
Meid, trek het je niet aan. Het ligt niet aan jou. Ze is jaloers en ik zou ervoor zorgen dat dit geen strijd wordt. Daarom zou ik, op basis van ervaring, je willen adviseren vooral sterk te zijn, lief glimlachen, maar altijd jouw grens te bewaken. Laat je vriend niet kiezen, maar zou hem wel laten merken dat steun belangrijk is.
pi_162379287
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:53 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Klopt.

Maar ehm, vermijd dat wijf gewoon zo veel je kan als je er niet graag om je heen hebt. En je hebt toch met je vriend, niet met haar..
Ik doe nooit aan verplichte verjaardagen of feestdagen. Als ik geen zin heb, ga ik gewoon niet. Zo makkelijk is het. Scheelt een hoop gedoe.
Klopt hoor. Maar die feestdagen zijn extra belangrijk voor ze, dus dat wordt ook nog een dingetje als ik steeds niet wil gaan. En misschien ben ik een zeikerd dat het voor mij vervelend blijft dat ze me heeft uitgescholden voor vies beest, want het blijft helaas steken. Het beste zou zijn als ik zou denken "whatever" en dan was het daarmee klaar geweest. Maar het is voor mij onaardig en vreemd.
pi_162379372
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:00 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Klopt hoor. Maar die feestdagen zijn extra belangrijk voor ze, dus dat wordt ook nog een dingetje als ik steeds niet wil gaan. En misschien ben ik een zeikerd dat het voor mij vervelend blijft dat ze me heeft uitgescholden voor vies beest, want het blijft helaas steken. Het beste zou zijn als ik zou denken "whatever" en dan was het daarmee klaar geweest. Maar het is voor mij onaardig en vreemd.
Dan moet ze je normaal behandelen, iedereen blij.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:11:14 #29
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379467
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
Als zijn moeder zo'n ongeschoolde troela van het platteland is, hoef je op weinig verbetering te rekenen. Ik vermoed dat zijn moeder hem liever met een Hindoestaanse ziet thuiskomen en als behalve dat is minderwaardig.

Sowieso geeft ze aan weinig empathie te hebben en het feit dat ze over je praat waar andere familieleden ook bij zijn, geeft het je een idee hoe er achter je rug over je wordt gesproken...

En tenslotte is er een ander cultureel element. Voor de gemiddelde Hollander lijkt alsof of de Surinamer smetvrees heeft. En omgekeerd vindt de Surinamer de hollander maar vies. Dit zijn natuurlijk achterhaalde vooroordelen, maar leven onder bepaalde groepen nog steeds sterk...
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:11:45 #30
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162379473
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:13 schreef Oliebeestje het volgende:
Wat zou een ander in mijn situatie doen?
Ik zou er niet meer heen gaan. En ik zou ook goed na gaan denken of die vriend wel een echte vriend is.
pi_162379503
Misschien deelt je vriend wel alles met zijn moeder en doelt ze op je wilde sexuele voorkeuren.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:16:20 #32
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379542
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Misschien deelt je vriend wel alles met zijn moeder en doelt ze op je wilde sexuele voorkeuren.
Een zoon deelt niet met zijn moeder wat hij in zijn bed doet met zijn vriendin.
pi_162379550
:N

Wat doe jij jezelf aan. Zijn jouw ouders net zo minachtend over jouw vriend? Natuurlijk blijft het steken: dat mens vindt je blijkbaar minderwaardig stront. En wat vindt je vriend er eigenlijk van? Vindt hij ook dat je niet moet zeuren?
pi_162379585
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:16 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Een zoon deelt niet met zijn moeder wat hij in zijn bed doet met zijn vriendin.
Jij niet en ik ook niet, maar "vies beest" is op zijn zachtst gezegd multi-interpretabel.
pi_162379931
Je vraagt wat een ander zou doen? Haar confronteren met dit en vermelden dat ik net als ieder ander met respect behandeld dien te worden. Als ze dat niet inziet of weigert zou ik vertrekken met de boodschap dat ik terug kom als ze haar excuses zou aanbieden en daarmee is het klaar. Wat mijn vriend daar verder van vind is een tweede punt.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_162379948
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Meid, trek het je niet aan. Het ligt niet aan jou. Ze is jaloers en ik zou ervoor zorgen dat dit geen strijd wordt. Daarom zou ik, op basis van ervaring, je willen adviseren vooral sterk te zijn, lief glimlachen, maar altijd jouw grens te bewaken. Laat je vriend niet kiezen, maar zou hem wel laten merken dat steun belangrijk is.
En hoe raad je aan dat ze dat in deze kwestie doet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_162379981
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:35 schreef probeer het volgende:

[..]

En hoe raad je aan dat ze dat in deze kwestie doet?
Dat moet ze voor haar zelf nagaan. Excuses eisen van die moeder gaat niet gebeuren. Ik weet niet wat TS allemaal wil.

Ik wens haar veel succes iig, want Hindoestanen willen geen blanke meisjes.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:41:08 #38
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380073
Ben het wel eens met Stimirol! Al die adviezen zijn goedbedoeld, maar dit zijn allemaal oplossingen die passen in een Hollandse omgeving.

Als haar vriend er luchtig over doet dan weet ze direct hoe er over haar wordt gesproken als ze er niet bij is. Ik weet niet hoe oud ze is en hoe sterk de relatie is, maar als je het belangrijk vindt om een goede band te hebben met je schoonfamilie lijkt de basis niet al te sterk.
pi_162380081
Tsja .. als ik TS was, en mijn vriend zou me hierin niet steunen, dan was het denk ik snel klaar. Gaat ie maar lekker weer bij mama wonen.

En dat mens zelf komt er sowieso niet meer in.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:44:11 #40
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380133
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat moet ze voor haar zelf nagaan. Excuses eisen van die moeder gaat niet gebeuren. Ik weet niet wat TS allemaal wil.

Niet zo generaliseren. De combinatie hollands/hindoestaan wordt je tegenwoordig mee doodgegooid. Het is meestal wel Hollandse man en Hindoestaanse dame maar andersom komt het ook vaak voor....
pi_162380145
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:41 schreef vincenzo78 het volgende:
Ben het wel eens met Stimirol! Al die adviezen zijn goedbedoeld, maar dit zijn allemaal oplossingen die passen in een Hollandse omgeving.

Als haar vriend er luchtig over doet dan weet ze direct hoe er over haar wordt gesproken als ze er niet bij is. Ik weet niet hoe oud ze is en hoe sterk de relatie is, maar als je het belangrijk vindt om een goede band te hebben met je schoonfamilie lijkt de basis niet al te sterk.
Dus TS heeft dit gedrag van haar schoonmoeder maar gewoon te tolereren? En daarbij ook maar gewoon accepteren dat haar vriend blijkbaar altijd de kant van zijn moeder zal blijven kiezen?

Dat eerste .. Tsja, die bitch kan je gewoon ontlopen. Niet zo heel lastig.

Dat tweede, daar zou ik toch echt veel meer moeite mee hebben. En dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken of ik nog wel trek heb om met zo iemand samen te zijn.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:45:04 #42
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_162380152
quote:

[..]

SPOILER

Oh is cultuur dus.

Geen probleem TS breng een pot curry of KFC bucket langs en je bent geaccepteerd.
Irene is bae <3
pi_162380163
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:41 schreef vincenzo78 het volgende:

Persoonlijk zeg ik: run. Been there, done that. Ik ben niet eens Nederlands, maar ik werd gek van dat mens en haar zoon. Ex kwam in een spagaat en koos moederskant (hoefde van mij niet eens te kiezen) en ik deed zoals iedereen hier voorstelt: contact minimaal en huis niet bezoeken.

Dat werkt niet. Een goede band met schoonouders is erg belangrijk. Beste is dus echt negeren en lief blijven glimlachen tot moeders accepteert, maar daar in is een vriend die steunt noodzakelijk. Dit zijn verschillende culturen. In hun cultuur is moeders de baas en een pak slaag normaal. Dat hoef je niet eens te benoemen.
pi_162380172
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:44 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Niet zo generaliseren. De combinatie hollands/hindoestaan wordt je tegenwoordig mee doodgegooid. Het is meestal wel Hollandse man en Hindoestaanse dame maar andersom komt het ook vaak voor....
True, vaak willen ze het niet. Soms is het geen probleem.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:47:19 #45
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380201
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:45 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Oh is cultuur dus.

Geen probleem TS breng een pot curry of KFC bucket langs en je bent geaccepteerd.
Ja leuk die Hollywood films
pi_162380202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:44 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Dus TS heeft dit gedrag van haar schoonmoeder maar gewoon te tolereren? En daarbij ook maar gewoon accepteren dat haar vriend blijkbaar altijd de kant van zijn moeder zal blijven kiezen?

Dat eerste .. Tsja, die bitch kan je gewoon ontlopen. Niet zo heel lastig.

Dat tweede, daar zou ik toch echt veel meer moeite mee hebben. En dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken of ik nog wel trek heb om met zo iemand samen te zijn.
Je snapt het niet. Die moeder is niet te ontlopen. Hindoestanen kennen een familieband zoals jij die niet kent. Bij elke gebeurtenis zal het opgemerkt worden dat zij er niet is en op den duur zal daar afkeur op volgen.
pi_162380217
Poederbrief sturen naar je schoonmoeder.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_162380246
Zou niet kunnen leven met iemand die zo'n moederskindje is. Gelukkig geldt niet voor iedereen dat relatie met schoonouders belangrijk is :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_162380261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Die moeder is niet te ontlopen. Hindoestanen kennen een familieband zoals jij die niet kent. Bij elke gebeurtenis zal het opgemerkt worden dat zij er niet is en op den duur zal daar afkeur op volgen.
Ja ok. De 'glimlachen, mond houden, en binnensmonds die trut helemaal de tering wensen'-methode werkt waarschijnlijk een stuk beter.

Maar zoals je ook al zegt ... Ik zou er idd geen zin in hebben om samen te zijn met iemand die me niet steunt in zoiets.

En ik moet er al helemaal niet aan denken om een gezin met die kerel te hebben, met kinderen die dan bij oma op bezoek moeten. Ik zou zo iemand niet bij mijn kinderen willen hebben.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:50:34 #50
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Persoonlijk zeg ik: run. Been there, done that. Ik ben niet eens Nederlands, maar ik werd gek van dat mens en haar zoon. Ex kwam in een spagaat en koos moederskant (hoefde van mij niet eens te kiezen) en ik deed zoals iedereen hier voorstelt: contact minimaal en huis niet bezoeken.

Dat werkt niet. Een goede band met schoonouders is erg belangrijk. Beste is dus echt negeren en lief blijven glimlachen tot moeders accepteert, maar daar in is een vriend die steunt noodzakelijk. Dit zijn verschillende culturen. In hun cultuur is moeders de baas en een pak slaag normaal. Dat hoef je niet eens te benoemen.
Kijk ik heb makkelijk praten maar als mijn schoonmoeder mij een vies beest zou noemen en mijn partner doet er luchtig over dan ben ik weg.

En zeker de relatie met je schoonfamilie is zeer belangrijk. Uit de reactie van schoonmoeder blijkt dat ze ervan uitgaat dat de relatie geen stand houdt...althans zo interpreteer ik het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')