abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162435257
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?
pi_162435400
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Al deze Nederlandse reacties :')
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
Precies.

Ik zou geen excuses eisen. Haar ontwijken kan natuurlijk wel een beetje. Voor sommige moeders is de vriendin van haar zoon een flinke bedreiging..zij wil de belangrijkste vrouw in zijn leven zijn enzo..

Ik weet niet welke cultuur ze uit komt.. Maar dat kan zeker eennrol spelen.
Whatever...
pi_162435650
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:36 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?
Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
pi_162435777
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.
pi_162438306
Volgens mij de verantwoordelijkheid toch echt bij die moeder, niet bij TS. Zij is een volwassen vrouw en besluit TS uit te schelden. Waarom zou de TS dan toenadering moeten zoeken? Laat haar maar naar TS komen en excuses aanbieden, ze weet zelf best wat ze gedaan heeft.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:50:06 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162438444
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.
Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:49:03 #207
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162441438
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Dus dan slik je het maar en hopen dat het overgaat, óf dat het niet (al te veel) invloed zal hebben op je relatie?

Lijkt me niet duurzaam voor toetreden tot een andere familie.

Me lijkt dat je een goede relatie wil met je schoonmoeder. Een gelijkwaardige verstandhouding is dan het beste (al kan ik me voorstellen dat, in een situatie als deze, een zekere hiërarchie nodig is). Dat kan door aan elkaars verwachtingen te voldoen qua respect. Of anders gezegd, een goede moeder zijn voor een goede dochter.
1 + 1 = blauw
  maandag 23 mei 2016 @ 18:56:07 #208
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162441611
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
Gaat ie toch niet doen. Dat gastje zal gewoon weer dom gaan lachen en ts voor schut zetten.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:57:50 #209
452947 frietenstamp
pi_162441667
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:00 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ben niet boos, meer verbijsterd. Ik ga niet langs bij iemand die zo over mij denkt en praat. Ik ga er geen strijd van maken en dat is wat er gaat gebeuren als ik het uitspreek. Dus ik ga geen gesprek aan, want iemand die op basis van niks mensen op die manier loopt uit te schelden is gewoon niet voor rede vatbaar. En daarmee heb ik het gezegd en daar blijf ik ook bij. :)
Ik vind dit een wijs standpunt.
pi_162441849
quote:

[..]

Dit idd.
pi_162442249
quote:

[..]

Iets zegt me dat die knul dat niet durft, en zich het er makkelijk vanaf maakt door de schuld bij zijn vriendin te leggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_162443396
quote:

[..]

Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.

De enige afstand die hier gecreëerd wordt, is de afstand tussen TS en haar vriend.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:19:07 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444069
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:58 schreef Tayu het volgende:

[..]

Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.

De enige afstand die hier gecreëerd wordt, is de afstand tussen TS en haar vriend.
Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.
pi_162444097
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.
Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:21:36 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444142
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:20 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie eigenlijk niet hoe dit nog goed gaat komen. Die moeder verandert echt niet.
pi_162444216
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.

Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:31:29 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444469
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.

Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.

Maar hoe heb jij het aangepakt en hoe zou je het anders doen?
pi_162444874
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.

Maar hoe heb jij het aangepakt en hoe zou je het anders doen?
Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.

Dat vond schoonmama prima! Dat paste precies in haar plan. En daarmee had ik mezelf meteen buiten spel gezet ook.

Nu zou ik mijn poot ook stijf houden, maar dan op een andere manier. Ik zou me niet weg laten jagen en geen wig in mijn relatie laten drijven.

Je hoeft geen dikke mik met die schoonmoeder te worden, je moet haar enkel "ontmantelen".
  maandag 23 mei 2016 @ 20:47:13 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444931
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.

Dat vond schoonmama prima! Dat paste precies in haar plan. En daarmee had ik mezelf meteen buiten spel gezet ook.

Nu zou ik mijn poot ook stijf houden, maar dan op een andere manier. Ik zou me niet weg laten jagen en geen wig in mijn relatie laten drijven.

Je hoeft geen dikke mik met die schoonmoeder te worden, je moet haar enkel "ontmantelen".
Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.
pi_162445048
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.
Nee, ik denk zelfs dat dat heel veel minder energie kost.

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.

Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
pi_162445284
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.

Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:59:43 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162445342
quote:

[..]

Er onderling zo'n issue van maken is natuurlijk ook een no-no, maar ik zeg nog steeds nee. Ga je toch iedere keer met de pest in je lijf naar die familiegelegenheden.

Ik vind het normaal dat schoonouders blij zijn met de partnerkeuze van hun kinderen, het goede in ze zien totdat een tegendeel bewezen is.
pi_162445343
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.
Cultuur verschillen.
pi_162445369
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Cultuur verschillen.
Enorm slecht excuus. Zeker als zijn vriendin er zo onder lijdt.

Hij kiest er toch ook voor om een vriendin te hebben waarvan hij weet dat zijn moeder er moeilijk over gaat doen. Dan mag je op zijn minst verwachten dat hij voor zijn vriendin op komt en niet lafjes gaat zitten doen.

En met voor zijn vriendin opkomen bedoel ik dus; zijn ma duidelijk maken dat haar gedrag ongepast is en hij daar zelf geen zin in heeft. En niet achteraf er mee aankomen dat zijn vriendin het niet leuk vindt. Waarbij ook hij dus doet alsof het allemaal bij zijn vriendin ligt.

Blijkbaar heeft hij het geaccepteerd dat zijn ma zo doet, en dat rijmt totaal niet met zijn keuze voor zijn Nederlandse vriendin en zijn behoefte aan familiebezoekjes.
pi_162445438
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb ook een stroeve start gekend met schoonma, maar wel met een vriend die wel zijn poot stijf hield.

Is gewoon goed gekomen zonder dat ik er direct mee gemoeid ben. Was meeriets tussen moeder en zoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 21:04:17 ]
pi_162445488
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb ook een stroeve start gekend, maar wel met een vriend die wel zijn poot stijf hield.

Is gewoon goed gekomen.
Mijn partner deed dat dus niet, mama ging voor alles. En het ging allemaal behoorlijk ver ook.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:04:55 #227
452947 frietenstamp
pi_162445516
quote:

[..]

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it.
Dit zijn mensen waar je gewoon niks mee te maken moet willen hebben. En al helemaal niet mee over je gevoelsleven moet willen praten. Dat doe je alleen met mensen die respect voor je hebben en die je kunt vertrouwen. Die moeder heeft zich hier al lang voor gediskwalificeerd.
pi_162445581
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dit zijn mensen waar je gewoon niks mee te maken moet willen hebben. En al helemaal niet mee over je gevoelsleven moet willen praten. Dat doe je alleen met mensen die respect voor je hebben en die je kunt vertrouwen. Die moeder heeft zich hier al lang voor gediskwalificeerd.
Vond ik toen ook.
pi_162445954
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er onderling zo'n issue van maken is natuurlijk ook een no-no, maar ik zeg nog steeds nee. Ga je toch iedere keer met de pest in je lijf naar die familiegelegenheden.

Ik vind het normaal dat schoonouders blij zijn met de partnerkeuze van hun kinderen, het goede in ze zien totdat een tegendeel bewezen is.
Met mijn huidige partner heb ik trouwens ook iets dergelijks, maar dan andersom.

Mijn moeder is pislink over mijn hudige partnerkeuze en wil me sindsdien niet eens meer zien.

Dat is prima, dan maar niet. Het maakt geen verschil in mijn relatie. Mijn partner woont 7000 km verderop.
pi_162446336
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:19 schreef Tayu het volgende:

[..]

Met mijn huidige partner heb ik trouwens ook iets dergelijks, maar dan andersom.

Mijn moeder is pislink over mijn hudige partnerkeuze en wil me sindsdien niet eens meer zien.

Dat is prima, dan maar niet. Het maakt geen verschil in mijn relatie. Mijn partner woont 7000 km verderop.
Jij hebt dus duidelijk aan je moeder laten weten wat jouw standpunt is (dat je gewoon door gaat met jouw relatie, wat zij daar ook van vindt), en me dunkt dat de vriend van TS dat ook moet doen.
pi_162446625
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij hebt dus duidelijk aan je moeder laten weten wat jouw standpunt is (dat je gewoon door gaat met jouw relatie, wat zij daar ook van vindt), en me dunkt dat de vriend van TS dat ook moet doen.
Ja, maar wij redeneren hier vanuit onze eigen cultuur. Dat is niet als excuus bedoeld, maar gewoon een gegeven.

Mijn vorige partner was Engels/Indonesisch. En 17 jaar ouder dan mij, en zijn ouders waren laat aan kinderen begonnen. Een enorme kloof in cultuur en generaties dus. En, toen wij een relatie kregen was ik net moeder geworden. Helemaal fout dus. Die mensen hebben me zelfs nooit willen ontmoeten. Maar ondanks het nooit ontmoeten, drukte het een grote stempel op onze relatie. Na 17 jaar had ik daar genoeg van.

Mijn huidige relatie is wederom een verschil in cultuur. Mijn partner is Hindoe en hij is ook nog eens 12 jaar jonger dan ik ben. Toen wij een relatie kregen, heeft hij mijn moeder (mijn vader is overleden) een nette e-mail gestuurd om zichzelf voor te stellen, en de wens uitgesproken dat zij onze relatie zou steunen.

Mijn moeder vertaalde dat als dat hij haar om geld gevraagd zou hebben. En ze heeft er een enorm probleem mee dat hij zoveel jonger is. Mijn vorige partner was 17 jaar ouder, dat was dan weer geen enkel probleem.

Mgoed, in onze cultuur vinden we het vrij normaal om juist voor je partner op te komen ook tegen de eigen ouders (doe ik nu ook). Maar in andere culturen is dat toch werkelijk anders. Mijn partner zegt daarover bijvoorbeeld dat zijn (en ook mijn) ouders "God" zijn. Hij vindt het ook verschrikkelijk dat ik mijn poot stijf houd naar mijn moeder. Hij heeft zelfs gezegd dat ik maar gewoon moet liegen dan, dat onze relatie over is zodat mijn moeder maar weer gunstig gestemd is naar mij. Want onenigheid tussen ouders en kinderen, dat kan echt niet.
pi_162447125
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar wij redeneren hier vanuit onze eigen cultuur. Dat is niet als excuus bedoeld, maar gewoon een gegeven.

Mijn vorige partner was Engels/Indonesisch. En 17 jaar ouder dan mij, en zijn ouders waren laat aan kinderen begonnen. Een enorme kloof in cultuur en generaties dus. En, toen wij een relatie kregen was ik net moeder geworden. Helemaal fout dus. Die mensen hebben me zelfs nooit willen ontmoeten. Maar ondanks het nooit ontmoeten, drukte het een grote stempel op onze relatie. Na 17 jaar had ik daar genoeg van.

Mijn huidige relatie is wederom een verschil in cultuur. Mijn partner is Hindoe en hij is ook nog eens 12 jaar jonger dan ik ben. Toen wij een relatie kregen, heeft hij mijn moeder (mijn vader is overleden) een nette e-mail gestuurd om zichzelf voor te stellen, en de wens uitgesproken dat zij onze relatie zou steunen.

Mijn moeder vertaalde dat als dat hij haar om geld gevraagd zou hebben. En ze heeft er een enorm probleem mee dat hij zoveel jonger is. Mijn vorige partner was 17 jaar ouder, dat was dan weer geen enkel probleem.

Mgoed, in onze cultuur vinden we het vrij normaal om juist voor je partner op te komen ook tegen de eigen ouders (doe ik nu ook). Maar in andere culturen is dat toch werkelijk anders. Mijn partner zegt daarover bijvoorbeeld dat zijn (en ook mijn) ouders "God" zijn. Hij vindt het ook verschrikkelijk dat ik mijn poot stijf houdt naar mijn moeder. Hij heeft zelfs gezegd dat ik maar gewoon moet liegen dan, dat onze relatie over is zodat mijn moeder maar weer gunstig gestemd is naar mij. Want onenigheid tussen ouders en kinderen, dat kan echt niet.
Leeftijdsverschil is bij mijn ouders niet zo'n probleem (schelen zelf 19 jaar), maar ik snap wat je bedoelt met het hele cultuurverschil-gedoe. En inderdaad, ik redeneer vanuit mijn cultuur, en breng inderdaad weinig respect op voor dat specifieke aspect van een andere cultuur waarin het blijkbaar normaal is om nevernooitniet tegen je ouders in te gaan, zelfs niet wanneer dat ten koste gaat van je eigen relatie.

Maar goed .. dat is dus in mijn ogen meer iets wat TS en haar vriend samen uit moeten zoeken, in plaats van dat het opeens haar verantwoordelijkheid wordt om wel of niet iets tegen die moeder te zeggen. Als dat mens van haar eigen kinderen al geen 'nee' aan kan horen, is een bezwaar van 'de vriendin van' al helemaal een hopeloze zaak.

En in mijn geval, wanneer ik een vriendin zou hebben wiens moeder zich zo gedraagt, zou ik van mijn vriendin niet genoegen nemen met 'ze zal er wat van zeggen als het weer gebeurt', maar toch iets meer pro-actiefs verwachten. Als mijn vriendin daar anders in staat, zou het inderdaad denk ik niet heel lang stand houden tussen ons. En ja, dat is onder andere ingegeven door de cultuur waarin ik opgegroeid ben.

Edit: Wel netjes zeg, die mail van hem. Jammer dat hij anders geïnterpreteerd werd. Maar dat 'liegen over het einde van de relatie' om moeder te pleasen snap ik dan weer echt niet. Vind het ook niet echt van respect naar je moeder toe getuigen om daar over te liegen. Dan vind ik jouw houding (aangeven dat je het er niet mee eens bent en je eigen ding doen, terwijl je haar keuze ook accepteert) van meer respect getuigen.
pi_162447137
als de fatsoensnormen zo van elkaar verschillen tussen culturen kan je je inderdaad afvragen of het het dan wel waard is... dit is gewoon basis 1 normaal met elkaar omgaan.
There are only 151 Pokémon.
pi_162447484
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Leeftijdsverschil is bij mijn ouders niet zo'n probleem (schelen zelf 19 jaar), maar ik snap wat je bedoelt met het hele cultuurverschil-gedoe. En inderdaad, ik redeneer vanuit mijn cultuur, en breng inderdaad weinig respect op voor dat specifieke aspect van een andere cultuur waarin het blijkbaar normaal is om nevernooitniet tegen je ouders in te gaan, zelfs niet wanneer dat ten koste gaat van je eigen relatie.

Maar goed .. dat is dus in mijn ogen meer iets wat TS en haar vriend samen uit moeten zoeken, in plaats van dat het opeens haar verantwoordelijkheid wordt om wel of niet iets tegen die moeder te zeggen. Als dat mens van haar eigen kinderen al geen 'nee' aan kan horen, is een bezwaar van 'de vriendin van' al helemaal een hopeloze zaak.

En in mijn geval, wanneer ik een vriendin zou hebben wiens moeder zich zo gedraagt, zou ik van mijn vriendin niet genoegen nemen met 'ze zal er wat van zeggen als het weer gebeurt', maar toch iets meer pro-actiefs verwachten. Als mijn vriendin daar anders in staat, zou het inderdaad denk ik niet heel lang stand houden tussen ons. En ja, dat is onder andere ingegeven door de cultuur waarin ik opgegroeid ben.

Edit: Wel netjes zeg, die mail van hem. Jammer dat hij anders geïnterpreteerd werd. Maar dat 'liegen over het einde van de relatie' om moeder te pleasen snap ik dan weer echt niet. Vind het ook niet echt van respect naar je moeder toe getuigen om daar over te liegen. Dan vind ik jouw houding (aangeven dat je het er niet mee eens bent en je eigen ding doen, terwijl je haar keuze ook accepteert) van meer respect getuigen.
Dat heb ik dan ook niet gedaan, dat liegen. Ik vind dat namelijk ook niet kunnen.
pi_162448232
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:53 schreef probeer het volgende:
Vind het ook niet echt van respect naar je moeder toe getuigen om daar over te liegen. Dan vind ik jouw houding (aangeven dat je het er niet mee eens bent en je eigen ding doen, terwijl je haar keuze ook accepteert) van meer respect getuigen.
Stukje harmonie behouden en geen gezichtsverlies lijden (in de familie/groep), soort wat niet weet wat niet deert. Ach, in Nederland doen we dat weer een beetje met het softdrugsbeleid :')
pi_162448312
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Stukje harmonie behouden en geen gezichtsverlies lijden (in de familie/groep), soort wat niet weet wat niet deert. Ach, in Nederland doen we dat weer een beetje met het softdrugsbeleid :')
Precies, zo ziet hij dat ook. Het maakt immers niet uit (in zijn beleving), want hij is hier toch niet.
pi_162448363
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed punt, en in dat opzicht ook wel begrijpelijk. Zeker in culturen waarin (de mening van) de omgeving / gemeenschap een stuk belangrijker is dan hier.
pi_162448640
Niet zozeer de mening, maar de uiting daarvan. Dat je partner in de familie/groep er op dat moment niet tegen ingaat wil niet zeggen dat het instemmen is. Het kan ook gebeuren dat er op een later tijdstip op terug gekomen wordt als er weinig tot geen anderen om heen zitten en als je dat niet op waarde schat als steun voor je, dan wordt het moeilijk denk ik..
pi_162448880
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:38 schreef Scary_Mary het volgende:
Niet zozeer de mening, maar de uiting daarvan. Dat je partner in de familie/groep er op dat moment niet tegen ingaat wil niet zeggen dat het instemmen is. Het kan ook gebeuren dat er op een later tijdstip op terug gekomen wordt als er weinig tot geen anderen om heen zitten en als je dat niet op waarde schat als steun voor je, dan wordt het moeilijk denk ik..
Zou het dan niet juist beter zijn als de vriend van TS het daar zonder directe aanleiding, onder 4 ogen eens met zijn moeder over heeft. In plaats van er tegen in gaan wanneer het weer gebeurt? Dan vermijd je dat hele oordeel van derden. Die vrouw zal het waarschijnlijk helemaal verkeerd opvatten wanneer ze de les gelezen wordt in het bijzijn van anderen.

En het dan gewoon gooien op, 'Mam, IK vind het niet prettig wanneer je ...', ipv 'mijn vriendin vindt ...'. Grotere kans dat zijn moeder meer rekening houdt met haar zoon, dan met zijn vriendin die ze toch al niet mocht.
pi_162449285
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:58 schreef vincenzo78 het volgende:
Wat ik een bijzonder element aan dit verhaal vind, als ik het goed heb gelezen, is dat zijn vader Hollands is toch?

Indien dat het geval is, is moeders nog verknipter dan ze al beschreven is.
Erg raar inderdaad.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162449495
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Zou het dan niet juist beter zijn als de vriend van TS het daar zonder directe aanleiding, onder 4 ogen eens met zijn moeder over heeft. In plaats van er tegen in gaan wanneer het weer gebeurt? Dan vermijd je dat hele oordeel van derden. Die vrouw zal het waarschijnlijk helemaal verkeerd opvatten wanneer ze de les gelezen wordt in het bijzijn van anderen.
Niet zozeer verkeerd, want hij is het nu eenmaal niet met haar eens. Averechts effect denk ik sowieso als je dat per se openlijk vind te moeten aankaarten.

quote:
En het dan gewoon gooien op, 'Mam, IK vind het niet prettig wanneer je ...', ipv 'mijn vriendin vindt ...'. Grotere kans dat zijn moeder meer rekening houdt met haar zoon, dan met zijn vriendin die ze toch al niet mocht.
Dat IK lijkt me juist niet aansluiten bij het idee en zij zou als oudere en als ouder haar mening wellicht überhaupt zwaarder vinden wegen. Momma knows best, al vraag ik me af of dit niet eerder gewoon een standaard initiatierite is dan een mening over ts als persoon/cultuur. Ze moet weer een zoon loslaten en dit is een keuze die hij zelf heeft gemaakt, waar ze nauwelijks tot geen invloed op heeft gehad. Dit zou een manier kunnen zijn om wel die invloed uit te oefenen en aan te kunnen tonen dat ts niet de juiste partner is voor hem. Andere familieband, te weinig doorzettingsvermogen in wat 'moeilijkere tijden', heeft ze dat niet voor hem over en hoe moet dat later als er kinderen zijn dan? Dan kan ze zichzelf wijsmaken dat ze hem een favor doet door het zo op de spits te drijven, want als dit al zo moeilijk is...etc.

Ik denk dat ts meer respect af zal dwingen door inderdaad met zo een bloemetje en hey, hier is het vieze beest weer haha gewoon langs te blijven komen. Er boven staan en naast haar partner staan, want met of zonder koosnaampjes she's here to stay en daar hoort (voor haar lief) een stukje familie bij. Sowieso, de hele familie negeren vanwege ma is geen handige zet denk ik.

Maar goed, ts kan beter nog eens goed in gesprek gaan met haar partner om te kijken of zij nader tot elkaar kunnen komen op het gebied van respect en steun (en hoe dat) naar elkaar (te) uiten. Zodat zij beide zoveel mogelijk op één lijn staan, dan staan ze het sterkst lijkt me..
pi_162449640
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet zozeer verkeerd, want hij is het nu eenmaal niet met haar eens. Averechts effect denk ik sowieso als je dat per se openlijk vind te moeten aankaarten.
Dat ja.

quote:
Dat IK lijkt me juist niet aansluiten bij het idee en zij zou als oudere en als ouder haar mening wellicht überhaupt zwaarder vinden wegen. Momma knows best, al vraag ik me af of dit niet eerder gewoon een standaard initiatierite is dan een mening over ts als persoon/cultuur. Ze moet weer een zoon loslaten en dit is een keuze die hij zelf heeft gemaakt, waar ze nauwelijks tot geen invloed op heeft gehad. Dit zou een manier kunnen zijn om wel die invloed uit te oefenen en aan te kunnen tonen dat ts niet de juiste partner is voor hem. Andere familieband, te weinig doorzettingsvermogen in wat 'moeilijkere tijden', heeft ze dat niet voor hem over en hoe moet dat later als er kinderen zijn dan? Dan kan ze zichzelf wijsmaken dat ze hem een favor doet door het zo op de spits te drijven, want als dit al zo moeilijk is...etc.
Zelfs dat lijkt me goed mogelijk.

quote:
Ik denk dat ts meer respect af zal dwingen door inderdaad met zo een bloemetje en hey, hier is het vieze beest weer haha gewoon langs te blijven komen. Er boven staan en naast haar partner staan, want met of zonder koosnaampjes she's here to stay en daar hoort (voor haar lief) een stukje familie bij. Sowieso, de hele familie negeren vanwege ma is geen handige zet denk ik.
Je brengt het iig erg overtuigend. Kan jij niet eens met de schoonma van TS gaan praten ;) ;)

quote:
Maar goed, ts kan beter nog eens goed in gesprek gaan met haar partner om te kijken of zij nader tot elkaar kunnen komen op het gebied van respect en steun (en hoe dat) naar elkaar (te) uiten. Zodat zij beide zoveel mogelijk op één lijn staan, dan staan ze het sterkst lijkt me..
Dat sowieso ja.
  maandag 23 mei 2016 @ 23:16:09 #243
452947 frietenstamp
pi_162449921
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:38 schreef Scary_Mary het volgende:
Ik denk dat ts wel tevreden was geweest als de vriend z'n moeder er later op aangesproken had. Dat zal hij dus niet gedaan hebben.
pi_162449968
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:07 schreef probeer het volgende:
Je brengt het iig erg overtuigend. Kan jij niet eens met de schoonma van TS gaan praten ;) ;)
Grapjas, been there, done with that :P

Nee, ts kan beter zelf voor d'r plekje 'vechten' in de familie als ze waardig bevonden wil worden door ma (en al dan niet de rest). Natuurlijk wel aan de zijde van d'r partner (team ditdat) en niet als bazige kaaskop die wel even zal vertellen hoe het hier heurt..
pi_162450013
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:16 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik denk dat ts wel tevreden was geweest als de vriend z'n moeder er later op aangesproken had. Dat zal hij dus niet gedaan hebben.
Hij heeft aangegeven dat hij wel boos op ma is geweest nadat ze ts voor hoer had uitgemaakt achter d'r rug om, was hier boven ergens te lezen..
pi_162451096
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nee, ts kan beter zelf voor d'r plekje 'vechten' in de familie als ze waardig bevonden wil worden door ma (en al dan niet de rest). Natuurlijk wel aan de zijde van d'r partner (team ditdat) en niet als bazige kaaskop die wel even zal vertellen hoe het hier heurt..
Woeps ... Want ik ben al maandenlang iedereen met persoonlijke problemen aan het doorverwijzen naar Scary Mary op het Fok!-forum.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 02:12:26 #247
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162452704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:07 schreef Oliebeestje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder zegt dat die vrouw gestoord is en dat het geen cultuur dingetje is. Ik weet niet wat ik ermee moet, mijn vriend ook niet. Het is en blijft zijn moeder, maar ik kan niet gezellig tegenover haar aan de keukentafel zitten ofzo. Ik ben nu gewoon een beetje in shock nu denk ik. Hij wil ook niet teveel met haar te maken hebben, maar ook weer wel. Snap ik ook wel. Je moeder is je moeder.
Owwww je bent dus tatta en zij een suri met koelie roots. Mja ik zou die ma terug pakken door als zwarte piet te komen tijdens Sinterklaas.

^O^
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_162452715
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 02:12 schreef Montelly het volgende:

[..]

Owwww je bent dus tatta en zij een suri met koelie roots. Mja ik zou die ma terug pakken door als zwarte piet te komen tijdens Sinterklaas.

^O^
Stuur haar een kaartje dat je haar op 6 december uitzwaait.. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 24-05-2016 02:25:53 ]
Make my day!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 02:17:16 #249
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162452729
Wel grappig al die tatta redenaties hierboven, om maar in Su familie te passen :') _O-
pi_162453324
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik ga nergens voor vechten, hoef ook niet waardig door moeder gevonden te worden, want dat gaat toch niet gebeuren.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 07:16:34 #251
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162453469
geen idee hoe TS zich heeft gedragen, kan niet oordelen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_162453852
quote:

[..]

[..]

Hij gaat met haar praten, maar hij zegt dat het niets gaat oplossen. Bij zijn broer(s) is het ook op deze manier gegaan en nooit opgehouden. Nog steeds is ze zo hard en negatief, al zijn ze jaren verder. Zijn moeder is altijd zo geweest, hij kent haar niet anders, dus het gaat nooit anders worden, zegt hij. Maar hij zegt ook dat hij er klaar mee is. Ik heb gezegd dat ik niet gezellig Kerst kan vieren daar op deze manier, dus dat ik er met dat soort dagen niet ben en dat ik er sowieso niet heenga. Hij zegt dat hij het daar wel mee eens is en dat we maar moeten zoeken naar een oplossing, hij gaat nu dus eerst met haar praten en dit zeggen. Hij heeft het er ook met een broer van hem over gehad en ook hij is er klaar mee als in dat hij liever ook geen feestdagen meer wil vieren omdat het niet meer gezellig is, er spanning heerst, ze heel negatief en denigrerend is naar iedereen enzo.

Erg rare situatie, nooit verwacht dat ik zoiets zou gaan meemaken.
pi_162453854
quote:

[..]

TS heeft een schoonzus in hetzelfde parket, misschien kunnen ze eens met haar zwager en schoonzus gaan praten. Als je daar iig steun weet te vinden zijn de familie aangelegenheden ook makkelijker te pruimen.
pi_162453932
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:13 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Hij gaat met haar praten, maar hij zegt dat het niets gaat oplossen. Bij zijn broer(s) is het ook op deze manier gegaan en nooit opgehouden. Nog steeds is ze zo hard en negatief, al zijn ze jaren verder. Zijn moeder is altijd zo geweest, hij kent haar niet anders, dus het gaat nooit anders worden, zegt hij. Maar hij zegt ook dat hij er klaar mee is. Ik heb gezegd dat ik niet gezellig Kerst kan vieren daar op deze manier, dus dat ik er met dat soort dagen niet ben en dat ik er sowieso niet heenga. Hij zegt dat hij het daar wel mee eens is en dat we maar moeten zoeken naar een oplossing, hij gaat nu dus eerst met haar praten en dit zeggen. Hij heeft het er ook met een broer van hem over gehad en ook hij is er klaar mee als in dat hij liever ook geen feestdagen meer wil vieren omdat het niet meer gezellig is, er spanning heerst, ze heel negatief en denigrerend is naar iedereen enzo.

Goed dat hij er ook al met een broer over heeft gepraat. Hoeveel kinderen heeft je schoonmoeder?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 08:21:58 ]
pi_162454143
Probeer het wat ludieker op te lossen. Een heel topic vol, en je vriend die het toch niet kan oplossen en er dus dik tussen staat. Maak van haar woonkamer een stal ofzo, laat wat kippen enzo los in haar woonkamer, zet een koe in de tuin, doe een slang in dr bed, draai een drol op haar bank, weet ik veel, als jullie er beiden later maar om kunnen lachen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 24 mei 2016 @ 08:44:52 #256
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162454162
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:43 schreef Koral het volgende:
Probeer het wat ludieker op te lossen. Een heel topic vol, en je vriend die het toch niet kan oplossen en er dus dik tussen staat. Maak van haar woonkamer een stal ofzo, laat wat kippen enzo los in haar woonkamer, zet een koe in de tuin, doe een slang in dr bed, draai een drol op haar bank, weet ik veel, als jullie er beiden later maar om kunnen lachen?
Dat is wel heel sneu pestgedrag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162454509
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 06:24 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ga nergens voor vechten, hoef ook niet waardig door moeder gevonden te worden, want dat gaat toch niet gebeuren.
Het is wat meer overdrachtelijk bedoelt dan het nu wellicht opgevat wordt, al snap ik wel dat je er geen trek in hebt.

quote:

[..]

Fijn dat je vriend jouw kant in dit verhaal snapt en je dus wel wil en probeert te steunen. Mooi als het samen met zijn broer en die schoonzus kan, dan heb je steun aan elkaar.
Aan een kant zullen mensen die al wat ouder zijn en altijd zo gedaan hebben, niet zo snel meer veranderen. Aan de andere kant sta je samen sterker en als er dan duidelijke consequenties zijn, kan dat misschien iets meer inzicht en eventueel aanpassingsgedrag opleveren. Zal niet snel gaan, maar wie het kleine niet eert enzo..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:13 schreef Chai het volgende:

[..]

TS heeft een schoonzus in hetzelfde parket, misschien kunnen ze eens met haar zwager en schoonzus gaan praten. Als je daar iig steun weet te vinden zijn de familie aangelegenheden ook makkelijker te pruimen.
Dat ja, fijn dat dit ook lijkt te gaan gebeuren nu..
pi_162454930
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is wel heel sneu pestgedrag.
Dan weet je het verschil niet tussen pesten en plagen. Het kan natuurlijk dat mijn voorbeelden niet zo bij je in de smaak vallen. Het gaat dan ook om ludiek (en dat je er beide later om kunt lachen). Ludiek is in mijn ogen iets vervelends makkelijker aanvaardbaar te maken.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:46:52 #259
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162454971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:44 schreef Koral het volgende:

[..]

Dan weet je het verschil niet tussen pesten en plagen. Het kan natuurlijk dat mijn voorbeelden niet zo bij je in de smaak vallen. Het gaat dan ook om ludiek (en dat je er beide later om kunt lachen). Ludiek is in mijn ogen iets vervelends makkelijker aanvaardbaar te maken.
ja man ludiek poepen op een bank haha :{

en of Cc het pesten vind staat natuurlijk los van dat jij het enkel plagen vind, maar goed aangezien de oplossing die je voordraagt, denk ik niet dat je het gaat snappen
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:48:15 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162455004
Een drol draaien op iemands bank ? Een huiskamer tot stal maken?
Ik denk dat onze definities van (onschuldig) plagen en (asociaal) pesten nogal uit elkaar liggen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162455030
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja man ludiek poepen op een bank haha :{

en of Cc het pesten vind staat natuurlijk los van dat je het enkel plagen vind, maar goed aangezien de oplossing die je voordraagt denk ik niet dat je het gaat snappen
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat onze definities van (onschuldig) plagen en (asociaal) pesten nogal uit elkaar liggen.
Was meer geïnspireerd door " beest(achtig)" :@

quote:
Wat is plagen?

Plagen gebeurt vaak spontaan, het duurt niet lang en gebeurt niet dag in dag uit. Bij plagen ben je gelijk aan elkaar; niemand is de baas. Ook liggen de rollen niet vast, de ene keer plaagt de één, de andere keer plaagt de ander. Plagen gebeurt zonder iemand pijn te willen doen en is daarom vaak leuk en grappig.

Wat is pesten?

Bij pesten ben je niet gelijk aan elkaar. De pester is vaak sterker of ouder en heeft een grote mond. Anderen kijken vaak tegen de pester op. Pesten gebeurt ook vaak in een groep en telkens is dezelfde persoon de klos. De pester wil pijn doen, vernielen of kwetsen. Pesten gebeurt vaker dan één keer, soms weken - of maandenlang. Het gebeurt meestal zo dat volwassenen het niet merken.
http://www.pestweb.nl/verschil-plagen-en-pesten/

Veel succes ermee :W
pi_162455087
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Al deze Nederlandse reacties :')
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
:D ga jij je maar lekker door je schoonfamilie de tyfus in laten schelden onder de noemer cultuur, goed bezig.
pi_162457645
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Copycat het volgende:
Pesten? Vernieling. Ik zou de politie bellen als iemand zoiets bij me zou flikken.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:51:04 #264
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162457745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:49 schreef Koral het volgende:

[..]

[..]

Was meer geïnspireerd door " beest(achtig)" :@

[..]

http://www.pestweb.nl/verschil-plagen-en-pesten/

Veel succes ermee :W
ok veel plezier met op de bank poepen :W
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:55:03 #265
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162457855
quote:

[..]

Je staat als tatta meid bij een Surinaamse familie sws al 1-0 achter. Je moet je laten gelden anders word er zo over je heen gelopen. Als zijn moeder zon opmerking naar een ander Su vrouw had gemaakt had je nu de grootste bonje.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:03:15 #266
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458105
Voor je vriend is dit een hele ongemakkelijke situatie. Het enige dat hij kan doen is zijn moeder aanspreken op haar gedrag en hij is ook bereid dat te doen (let wel: ik vind dat hij moet zeggen dat hij het zelf ontoelaatbaar gedrag vindt en niet moet zeggen dat jij je ongemakkelijk voelt).. Maar hij heeft niet in de hand of haar gedrag verandert.

Moet hij dan op elke feestdag gaan kiezen tussen jou en familie? Ik heb ook een vervelende schoonmoeder gehad waar ik niet elke dag op de koffie ging omdat ze me gewoon af en toe heel naar afsnauwde (wel in mijn gezicht), maar ik zette me eroverheen voor mijn partner.

Ik moet zeggen dat mijn toenmalige vriend het mijns inziens wel goed oploste, door de opmerkingen van zijn moeder in het belachelijke te trekken en haar eigenlijk er een beetje om uitlachte. Daardoor was het allemaal wat minder zwaar en hield ze er op een gegeven moment mee op.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:04:10 #267
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162458134
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef aquawoman het volgende:
Voor je vriend is dit een hele ongemakkelijke situatie. Het enige dat hij kan doen is zijn moeder aanspreken op haar gedrag en hij is ook bereid dat te doen (let wel: ik vind dat hij moet zeggen dat hij het zelf ontoelaatbaar gedrag vindt en niet moet zeggen dat jij je ongemakkelijk voelt).. Maar hij heeft niet in de hand of haar gedrag verandert.

Moet hij dan op elke feestdag gaan kiezen tussen jou en familie? Ik heb ook een vervelende schoonmoeder gehad waar ik niet elke dag op de koffie ging omdat ze me gewoon af en toe heel naar afsnauwde (wel in mijn gezicht), maar ik zette me eroverheen voor mijn partner.

Ik moet zeggen dat mijn toenmalige vriend het mijns inziens wel goed oploste, door de opmerkingen van zijn moeder in het belachelijke te trekken en haar eigenlijk er een beetje om uitlachte. Daardoor was het allemaal wat minder zwaar en hield ze er op een gegeven moment mee op.
Was jouw vriend ook een Surinamer?
pi_162458147
quote:
Dat vormt iig een garantie dat de relatie tussen TS en haar vriend stuk gaat, maar ook dat ze na de relatie nog last zou kunnen houden met deze mensen. En daarbij: wtf is dit voor dom primitief plan?! :{

Sorry dat ik het zeg, maar mijn gedachte blijft toch dat TS het uit moet maken met haar vriend en hem moet proberen te vergeten. Dit gaat niet meer goedkomen, want die schoonfamilie blijft anders altijd teveel een rol spelen binnen die relatie.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:08:34 #269
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458283
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:04 schreef Montelly het volgende:

[..]

Was jouw vriend ook een Surinamer?
Nee, maar de situatie was wel redelijk vergelijkbaar.Dit is natuurlijk niet een probleem exclusief voor bepaalde afkorsten. Ik denk wel dat je in sommige families 1-0 achterstaat als je niet uit dezelfde cultuur komt (omdat ik het zie in mijn familie). Maar dat gold voor ons, ondanks dat we beide blank en nederlands waren, eigenlijk ook: zijn ouders waren relatief erg oud, conservatief en laag opleid en ik ben in een progressief, hoger opgeleid gezin opgegroeid.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:20:25 #270
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162458633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:08 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Nee, maar de situatie was wel redelijk vergelijkbaar.Dit is natuurlijk niet een probleem exclusief voor bepaalde afkorsten. Ik denk wel dat je in sommige families 1-0 achterstaat als je niet uit dezelfde cultuur komt (omdat ik het zie in mijn familie). Maar dat gold voor ons, ondanks dat we beide blank en nederlands waren, eigenlijk ook: zijn ouders waren relatief erg oud, conservatief en laag opleid en ik ben in een progressief, hoger opgeleid gezin opgegroeid.
Surinamers kijken heel vaak anders richting Nederlanders hoor..
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:31:52 #271
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162458981
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:20 schreef Montelly het volgende:

[..]

Is allemaal relatief...per afkomst verschilt dat en ik vind dat het opleidingsniveau van de ouders ook een grote invloed heeft en of zijn die ouders navelstaarders of kijken ze met hun hoofd rechtop de wereld in
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:32:09 #272
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458990
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:20 schreef Montelly het volgende:

[..]

Mijn zusje is getrouwd met een surinamer, het is me niet geheel onbekend. :)
pi_162559216
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:00 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vinden zij de (ongehuwde & niet-Hindoestaanse) vriendinnetjes van hun zoons ook 'vieze beesten' en 'hoeren'.
En waarschijnlijk vinden ze dat alleen maar omdat ze ook bang zijn voor de vrouw (heks) des huizes.
pi_162559241
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef aquawoman het volgende:

Dat vind ik oprecht zo goed van jou vriend/man. Je ziet namelijk dat sommige mannen de kant van hun moeder kiezen, omdat ze ook bang voor haar zijn of omdat ze gewoon moederskindjes zijn, en dat ze hun vriendin of vrouw in de kou laten staan. Als je vriend/man aan 'jou kant' staat voelt dat al zoveel beter en weet je ook dat je een serieuze relatie hebt. En ook echt een goede oplossing doordat hij laat zien hoe banaal de situatie is, waardoor zij uiteindelijk ophoudt, en jij niet constant voor jezelf op moet komen. Echt serieus super :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:03:47 #275
454836 VfBistALLES
VfB Stuttgart <3
pi_162648880
Hoe stom kun je ooit zijn om precies dat verkeerde filmpje te sturen? Lol, ik had zoiets meteen verwijderd, anders wel héél goed opgepast.
Helemaal waar.
pi_162822613
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:31 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Is allemaal relatief...per afkomst verschilt dat en ik vind dat het opleidingsniveau van de ouders ook een grote invloed heeft en of zijn die ouders navelstaarders of kijken ze met hun hoofd rechtop de wereld in
Zeker, ik heb al jaren een relatie met een Hindostaan, we zijn nog homo ook, en nooit enig probleem gehad met mijn schoonfamilie en me altijd welkom gevoeld ^O^ Er zullen altijd verschillen naar boven komen als je een relatie krijgt met iemand met een andere achtergrond maar ik heb dat juist altijd erg leuk gevonden.

Wat ik in het kader van dit topic nog wil aanvullen is dat Hindostanen traditioneel (en nog heel recent) uitgehuwelijkt werden. Mijn schoonouders en al hun broers en zussen zijn nog uitgehuwelijkt bijvoorbeeld. Misschien dat de problemen van desbetreffende moeder daar ook wat mee te maken hebben, heeft zij zelf haar partner uit kunnen zoeken?
pi_162833025
quote:
draai een drol op haar bank
dit
pi_162857311
Mijn broer had ook moeizame relatie met schoonmoeder. Is mede daarom ook geklapt.
pi_162857985
Wat 'n lullo van 'n vriend zeg. Die had z'n moeder even op haar woorden moeten aanspreken. Dat zeg je toch niet tegen je schoondochter.
  donderdag 9 juni 2016 @ 01:19:36 #280
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162857994
Gelukkig wil je vriend zijn punt echt maken. Ik was even bang dat hij het jouw verantwoordelijkheid ging maken. En dat gaat op de lange duur broeien, is de bom onder je relatie. Ik steun jou in je besluit de confrontatie niet te willen aangaan. Heeft inderdaad geen enkele zin bij dit soort mensen, ze leggen het enkel in hun eigen straatje uit en jij hebt het gedaan. Ontkom je niet aan.

Sterkte voor jullie.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')