abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162435257
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?
pi_162435400
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Al deze Nederlandse reacties :')
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
Precies.

Ik zou geen excuses eisen. Haar ontwijken kan natuurlijk wel een beetje. Voor sommige moeders is de vriendin van haar zoon een flinke bedreiging..zij wil de belangrijkste vrouw in zijn leven zijn enzo..

Ik weet niet welke cultuur ze uit komt.. Maar dat kan zeker eennrol spelen.
Whatever...
pi_162435650
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:36 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?
Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
pi_162435777
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.
pi_162438306
Volgens mij de verantwoordelijkheid toch echt bij die moeder, niet bij TS. Zij is een volwassen vrouw en besluit TS uit te schelden. Waarom zou de TS dan toenadering moeten zoeken? Laat haar maar naar TS komen en excuses aanbieden, ze weet zelf best wat ze gedaan heeft.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:50:06 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162438444
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.
Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:49:03 #207
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162441438
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Dus dan slik je het maar en hopen dat het overgaat, óf dat het niet (al te veel) invloed zal hebben op je relatie?

Lijkt me niet duurzaam voor toetreden tot een andere familie.

Me lijkt dat je een goede relatie wil met je schoonmoeder. Een gelijkwaardige verstandhouding is dan het beste (al kan ik me voorstellen dat, in een situatie als deze, een zekere hiërarchie nodig is). Dat kan door aan elkaars verwachtingen te voldoen qua respect. Of anders gezegd, een goede moeder zijn voor een goede dochter.
1 + 1 = blauw
  maandag 23 mei 2016 @ 18:56:07 #208
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162441611
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
Gaat ie toch niet doen. Dat gastje zal gewoon weer dom gaan lachen en ts voor schut zetten.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:57:50 #209
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162441667
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:00 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ben niet boos, meer verbijsterd. Ik ga niet langs bij iemand die zo over mij denkt en praat. Ik ga er geen strijd van maken en dat is wat er gaat gebeuren als ik het uitspreek. Dus ik ga geen gesprek aan, want iemand die op basis van niks mensen op die manier loopt uit te schelden is gewoon niet voor rede vatbaar. En daarmee heb ik het gezegd en daar blijf ik ook bij. :)
Ik vind dit een wijs standpunt.
pi_162441849
quote:

[..]

Dit idd.
pi_162442249
quote:

[..]

Iets zegt me dat die knul dat niet durft, en zich het er makkelijk vanaf maakt door de schuld bij zijn vriendin te leggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_162443396
quote:

[..]

Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.

De enige afstand die hier gecreëerd wordt, is de afstand tussen TS en haar vriend.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:19:07 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444069
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:58 schreef Tayu het volgende:

[..]

Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.

De enige afstand die hier gecreëerd wordt, is de afstand tussen TS en haar vriend.
Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.
pi_162444097
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.
Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:21:36 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444142
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:20 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie eigenlijk niet hoe dit nog goed gaat komen. Die moeder verandert echt niet.
pi_162444216
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.

Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:31:29 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444469
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.

Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.

Maar hoe heb jij het aangepakt en hoe zou je het anders doen?
pi_162444874
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.

Maar hoe heb jij het aangepakt en hoe zou je het anders doen?
Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.

Dat vond schoonmama prima! Dat paste precies in haar plan. En daarmee had ik mezelf meteen buiten spel gezet ook.

Nu zou ik mijn poot ook stijf houden, maar dan op een andere manier. Ik zou me niet weg laten jagen en geen wig in mijn relatie laten drijven.

Je hoeft geen dikke mik met die schoonmoeder te worden, je moet haar enkel "ontmantelen".
  maandag 23 mei 2016 @ 20:47:13 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162444931
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.

Dat vond schoonmama prima! Dat paste precies in haar plan. En daarmee had ik mezelf meteen buiten spel gezet ook.

Nu zou ik mijn poot ook stijf houden, maar dan op een andere manier. Ik zou me niet weg laten jagen en geen wig in mijn relatie laten drijven.

Je hoeft geen dikke mik met die schoonmoeder te worden, je moet haar enkel "ontmantelen".
Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.
pi_162445048
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.
Nee, ik denk zelfs dat dat heel veel minder energie kost.

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.

Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
pi_162445284
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.

Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:59:43 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162445342
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Er onderling zo'n issue van maken is natuurlijk ook een no-no, maar ik zeg nog steeds nee. Ga je toch iedere keer met de pest in je lijf naar die familiegelegenheden.

Ik vind het normaal dat schoonouders blij zijn met de partnerkeuze van hun kinderen, het goede in ze zien totdat een tegendeel bewezen is.
pi_162445343
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.
Cultuur verschillen.
pi_162445369
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Cultuur verschillen.
Enorm slecht excuus. Zeker als zijn vriendin er zo onder lijdt.

Hij kiest er toch ook voor om een vriendin te hebben waarvan hij weet dat zijn moeder er moeilijk over gaat doen. Dan mag je op zijn minst verwachten dat hij voor zijn vriendin op komt en niet lafjes gaat zitten doen.

En met voor zijn vriendin opkomen bedoel ik dus; zijn ma duidelijk maken dat haar gedrag ongepast is en hij daar zelf geen zin in heeft. En niet achteraf er mee aankomen dat zijn vriendin het niet leuk vindt. Waarbij ook hij dus doet alsof het allemaal bij zijn vriendin ligt.

Blijkbaar heeft hij het geaccepteerd dat zijn ma zo doet, en dat rijmt totaal niet met zijn keuze voor zijn Nederlandse vriendin en zijn behoefte aan familiebezoekjes.
pi_162445438
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb ook een stroeve start gekend met schoonma, maar wel met een vriend die wel zijn poot stijf hield.

Is gewoon goed gekomen zonder dat ik er direct mee gemoeid ben. Was meeriets tussen moeder en zoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 21:04:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')