Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:58 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
Precies.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Al deze Nederlandse reacties![]()
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.
Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:36 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk iemand waarmee ik het eens ben. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen het hier maar bij zou laten. Juist doordat iedereen bang is voor de confrontatie met dat mens denkt ze altijd maar haar gang te kunnen gaan. Gewoon op een beschaafde manier aangeven dat je er mee zit en vragen waar het vandaan komt, hoe moeilijk is dat?
Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:56 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je besluit zonder tegenbericht geen contact meer met die vrouw te hebben. Volgens mij je bang voor haar, of althans de gevolgen er van.
Dus dan slik je het maar en hopen dat het overgaat, óf dat het niet (al te veel) invloed zal hebben op je relatie?quote:Op maandag 23 mei 2016 14:51 schreef Oliebeestje het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor een confrontatie. Het is precies wat hier door Lienekien werd gezegd een paar berichtjes terug. Dat heeft geen enkele zin, behalve dat het misschien nog erger wordt.
Gaat ie toch niet doen. Dat gastje zal gewoon weer dom gaan lachen en ts voor schut zetten.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
Ik vind dit een wijs standpunt.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:00 schreef Oliebeestje het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, meer verbijsterd. Ik ga niet langs bij iemand die zo over mij denkt en praat. Ik ga er geen strijd van maken en dat is wat er gaat gebeuren als ik het uitspreek. Dus ik ga geen gesprek aan, want iemand die op basis van niks mensen op die manier loopt uit te schelden is gewoon niet voor rede vatbaar. En daarmee heb ik het gezegd en daar blijf ik ook bij.
Dit idd.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat haar zoon maar aan die moeder uitleggen waarom zij niet meer met hem meekomt naar familiebijeenkomsten.
Iets zegt me dat die knul dat niet durft, en zich het er makkelijk vanaf maakt door de schuld bij zijn vriendin te leggen.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:58 schreef Tayu het volgende:
[..]
Alsof schoonmama daar mee zou zitten? Waarschijnlijk is dat ook precies wat ze wil. Ze wil haar zoon helemaal niet delen, en al helemaal niet in haar eigen huis.
De enige afstand die hier gecreëerd wordt, is de afstand tussen TS en haar vriend.
Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat erom dat TS imo gewoon niks (meer) met die moeder te maken heeft/moet willen hebben. Van TS verwachten dat ze met de moeder van haar vriend gaat bespreken wat haar dwars zit, vind ik van de zotte.
quote:Op maandag 23 mei 2016 20:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat kan ook. Dan hoort ze er gewoon niet meer bij. En uiteindelijk ook niet meer bij haar vriendje.
quote:Op maandag 23 mei 2016 13:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie eigenlijk niet hoe dit nog goed gaat komen. Die moeder verandert echt niet.
Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.quote:
Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.
Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou geen trek hebben in een relatie waarop een schoonmoeder zo'n stempel drukt. Het is hoe dan ook een negatieve invloed.
Maar hoe heb jij het aangepakt en hoe zou je het anders doen?
Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb toen ook mijn kont tegen de krib gegooid.
Dat vond schoonmama prima! Dat paste precies in haar plan. En daarmee had ik mezelf meteen buiten spel gezet ook.
Nu zou ik mijn poot ook stijf houden, maar dan op een andere manier. Ik zou me niet weg laten jagen en geen wig in mijn relatie laten drijven.
Je hoeft geen dikke mik met die schoonmoeder te worden, je moet haar enkel "ontmantelen".
Nee, ik denk zelfs dat dat heel veel minder energie kost.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je gaat er energie in steken om tegen haar stand te houden. Nee, sorry.
Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, ik denk zelfs dat dat heel veel minder energie kost.
Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.
Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
Er onderling zo'n issue van maken is natuurlijk ook een no-no, maar ik zeg nog steeds nee. Ga je toch iedere keer met de pest in je lijf naar die familiegelegenheden.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, ik denk zelfs dat dat heel veel minder energie kost.
Je gevoel alleen uitspreken aan haar (eenmalig). That's it. En verder gewoon meegaan naar al die familiebijeenkomsten en schoonmama zoveel mogelijk ontwijken.
Wat energie vreet, is alle discussies die je jarenlang met je partner moet voeren omdat hij er ook van baalt dat hij altijd alleen is bij die gelegenheden en altijd zijn partner moet verdedigen aan jan en alleman waarom ze er niet is. En dan thuis dat alles nog eens overdoen onderling. Daar word je op een gegeven moment schijtziek van.
Cultuur verschillen.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Misschien moet hij dan zijn moeder eens duidelijk maken dat hij van haar verwacht dat ze zijn vriendin niet voor rotte vis uit maakt. Maar omdat hij geen ballen heeft, ligt het blijkbaar allemaal bij zijn vriendin.
Enorm slecht excuus. Zeker als zijn vriendin er zo onder lijdt.quote:
Ik heb ook een stroeve start gekend met schoonma, maar wel met een vriend die wel zijn poot stijf hield.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Juist omdat die moeder niet gaat veranderen, zou TS toch beter schoonmama niet haar zin geven om haar relatie te verstieren.
Ik heb dit zelf ook ooit meegemaakt (dat liep dus niet goed af). Met de wijsheid van nu zou ik het heel anders aanpakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |