abonnement Unibet Coolblue
pi_162399998
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:06 schreef Copycat het volgende:
Alleen middelbare school en kan dus niet goed communiceren ...
Oké ...
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:54 schreef OliverNelsonRemix het volgende:

[..]

Niet zo'n rare opmerking toch?
Het heeft ook zeker te maken met de persoonlijkheid van zijn moeder, maar denk dat dit ook wel mee speelt.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:25:46 #152
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162401146
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:19 schreef Oliebeestje het volgende:
Steunt als in?

Klopt hoor! Hij komt alleen van een andere cultuur waarbij familie heel erg belangrijk is. En ik ben nooit uitgescholden (voor "vies beest") en vind het ook gewoon niet prettig dat iemand dat zo over mij kan zeggen. Het steekt een beetje, terwijl ik meestal heel nuchter ben en zaken wel kan loslaten.
Ander cultuur?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 22 mei 2016 @ 12:33:18 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162401379
Ik snap al niet waarom je vriend dat filmpje überhaupt op z'n telefoon heeft laten staan.
Zoiets wis je toch gelijk?! Juist om dit soort ellende te voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 13:33:02 #154
441859 crew  Lenny77
pi_162403232
Ik ken een hoop mensen van de oudere generatie die ook geen middelbare school hebben afgemaakt en die kunnen gewoon prima communiceren! Heeft niets met opleiding te maken.
Natuurlijk moet je hun niet vragen om een afgeleide op te lossen of een of andere chemische formule te berekenen maar ze zijn gewoon beleefd en netjes.
Intelligentie en school-wijsheid staan los van elkaar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_162404639
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Leandra het volgende:
Ik snap al niet waarom je vriend dat filmpje überhaupt op z'n telefoon heeft laten staan.
Zoiets wis je toch gelijk?! Juist om dit soort ellende te voorkomen.
Vind ik ook, maar hij had er niet bij stilgestaan zei hij steeds. Inmiddels heeft hij het filmpje wel gewist en kan hij er niet meer naar kijken.

Maar das al te laat natuurlijk :') :P
pi_162405389
En hoe sta je er nu tegenover? Accepteer je het? Ga je uitleg vragen aan je schoonmoeder? Of ga je meer resolute stappen nemen?
pi_162405673
Ik ga helemaal niet meer langs. Niet met feestdagen, niet zomaar, niet met verjaardagen. Gewoon nooit niet. Ik snap ook niet hoe dat andere meisje dat wel kan, wetende dat zij ook voor hoer en alles is uitgemaakt. Ze is dus een poos niet langsgekomen, maar inmiddels wel weer omdat moeder feestdagen en dergelijke zo belangrijk vind. Maar ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan, vier de feestdagen liever met mensen waar ik echt blij mee ben. Niet met iemand die zo minachtend over mij denkt en praat.

Ik ga geen uitleg vragen. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en altijd beleefd ben geweest. Ik kan niks met mensen die mij zomaar uitschelden voor hoer of vies beest en ga er geen aandacht meer aan schenken. En als ze het vaker doet en mijn vriend zal het accepteren (dus spreekt haar er niet op aan) dan zal ik de relatie verbreken. Ik voel mezelf hier te leuk voor om dit een issue of strijd te laten worden.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om dat hoer gedeelte, dus dat zal dan wel.. Verder laat ik het maar gaan.
pi_162413748
Lijkt mij een goede beslissing TS. Had het zelfde gedaan denk ik.
  maandag 23 mei 2016 @ 06:41:51 #159
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162426393
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:57 schreef Oliebeestje het volgende:
Ik ga helemaal niet meer langs. Niet met feestdagen, niet zomaar, niet met verjaardagen. Gewoon nooit niet. Ik snap ook niet hoe dat andere meisje dat wel kan, wetende dat zij ook voor hoer en alles is uitgemaakt. Ze is dus een poos niet langsgekomen, maar inmiddels wel weer omdat moeder feestdagen en dergelijke zo belangrijk vind. Maar ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan, vier de feestdagen liever met mensen waar ik echt blij mee ben. Niet met iemand die zo minachtend over mij denkt en praat.

Ik ga geen uitleg vragen. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en altijd beleefd ben geweest. Ik kan niks met mensen die mij zomaar uitschelden voor hoer of vies beest en ga er geen aandacht meer aan schenken. En als ze het vaker doet en mijn vriend zal het accepteren (dus spreekt haar er niet op aan) dan zal ik de relatie verbreken. Ik voel mezelf hier te leuk voor om dit een issue of strijd te laten worden.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om dat hoer gedeelte, dus dat zal dan wel.. Verder laat ik het maar gaan.
Juist! Goede reactie, goede aanpak.
Wat ik een beetje "komisch" vind, of in ieder geval mij wel opvalt, is dat je naam hier Oliebeestje is en die schoonmoeder jou een vies beest noemt. Is dat toeval of ......

:? :?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_162426419
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:57 schreef Oliebeestje het volgende:
Ik ga helemaal niet meer langs. Niet met feestdagen, niet zomaar, niet met verjaardagen. Gewoon nooit niet. Ik snap ook niet hoe dat andere meisje dat wel kan, wetende dat zij ook voor hoer en alles is uitgemaakt. Ze is dus een poos niet langsgekomen, maar inmiddels wel weer omdat moeder feestdagen en dergelijke zo belangrijk vind. Maar ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan, vier de feestdagen liever met mensen waar ik echt blij mee ben. Niet met iemand die zo minachtend over mij denkt en praat.

Ik ga geen uitleg vragen. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en altijd beleefd ben geweest. Ik kan niks met mensen die mij zomaar uitschelden voor hoer of vies beest en ga er geen aandacht meer aan schenken. En als ze het vaker doet en mijn vriend zal het accepteren (dus spreekt haar er niet op aan) dan zal ik de relatie verbreken. Ik voel mezelf hier te leuk voor om dit een issue of strijd te laten worden.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om dat hoer gedeelte, dus dat zal dan wel.. Verder laat ik het maar gaan.
Maar je gelooft dus niet dat hij altijd voor je zal opkomen?
pi_162427379
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:56 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
Vanaf nu noem je haar gewoon 'die dikke trol' (gegarandeerd dat ze te zwaar is) als je het over haar hebt en klaar :D
  maandag 23 mei 2016 @ 09:17:22 #162
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162427472
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:57 schreef Oliebeestje het volgende:
Ik ga helemaal niet meer langs. Niet met feestdagen, niet zomaar, niet met verjaardagen. Gewoon nooit niet. Ik snap ook niet hoe dat andere meisje dat wel kan, wetende dat zij ook voor hoer en alles is uitgemaakt. Ze is dus een poos niet langsgekomen, maar inmiddels wel weer omdat moeder feestdagen en dergelijke zo belangrijk vind. Maar ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan, vier de feestdagen liever met mensen waar ik echt blij mee ben. Niet met iemand die zo minachtend over mij denkt en praat.

Ik ga geen uitleg vragen. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en altijd beleefd ben geweest. Ik kan niks met mensen die mij zomaar uitschelden voor hoer of vies beest en ga er geen aandacht meer aan schenken. En als ze het vaker doet en mijn vriend zal het accepteren (dus spreekt haar er niet op aan) dan zal ik de relatie verbreken. Ik voel mezelf hier te leuk voor om dit een issue of strijd te laten worden.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om dat hoer gedeelte, dus dat zal dan wel.. Verder laat ik het maar gaan.
Sowieso eens met je aanpak, maar realiseer je wel dat dit besluit het begin van het einde lijkt te zijn.

Eigenlijk was het moment dat jouw vriend besloot om niet voor jou op te komen al het startpunt...
  maandag 23 mei 2016 @ 09:22:00 #163
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162427561
Ruzie met je schoonmoeder kan echt een doodsteek voor je relatie zijn. Ik heb die ervaringen gelukkig niet maar ik weet en heb bij anderen ook wel gezien hoe dat contact bepalend kan zijn voor de slagingskans van je relatie. Zeker als de schoonmoeder uit een "wij-cultuur" komt, omdat mama heilig is.
pi_162428055
Ik zou toch echt eerst verhaal halen bij je schoonmoeder hoor. Niet zozeer voor excuses, maar gewoon vragen waarom ze je zo noemt. Voor je schoonmoeder lijkt het nu alsof je 'uit het niets' nooit meer komt, dat zorgt misschien voor nog meer kolen op het vuur.
pi_162429611
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:52 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou toch echt eerst verhaal halen bij je schoonmoeder hoor. Niet zozeer voor excuses, maar gewoon vragen waarom ze je zo noemt. Voor je schoonmoeder lijkt het nu alsof je 'uit het niets' nooit meer komt, dat zorgt misschien voor nog meer kolen op het vuur.
Lijkt me wel een goed idee, anders is alles gebaseerd op een aanname die misschien niet eens klopt. Maar als inderdaad blijkt dat schoonmoeder geen respect heeft voor TS of TS blijft er een naar gevoel aan overhouden, zou ik als ik haar was gaan rondkijken voor een nieuwe vriend of besluiten als single door het leven te gaan.
pi_162430224
Wat me trouwens erg opvalt zijn al die "Tsja, het is een Hindoestaanse moeder, dus dat kan je verwachten" opmerkingen, met een toon alsof het doodnormaal is en dat vrouwtje er zelf niets aan kan doen. Ik vind het heel raar dat dat blijkbaar zo geaccepteerd wordt. Is toch gewoon overduidelijk racisme?
"Pools are perfect for holding water"
pi_162430543
-doe maar gewoon niet hier-

[ Bericht 96% gewijzigd door Copycat op 23-05-2016 11:55:30 ]
pi_162430631
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:52 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

lalala
Ja, ik was al bang dat er iemand op deze manier op mijn post in zou haken. Is ook een beetje mijn eigen schuld natuurlijk.

Laat ik het dan, om het toch bij deze kwestie te houden, eens anders verwoorden ... Waarom wordt dat gedrag van die moeder blijkbaar door de hele familie geaccepteerd? Er zijn dus al 2 zonen met een niet-Hindoestaanse vriendin, en ik neem aan dat de 3e ook loyaal aan zijn broers is. En waar is vader in dit hele verhaal?

Is er dan serieus niemand die aan durft te geven dat zoiets gewoon niet kan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_162430694
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:57 schreef Oliebeestje het volgende:
Ik ga helemaal niet meer langs. Niet met feestdagen, niet zomaar, niet met verjaardagen. Gewoon nooit niet. Ik snap ook niet hoe dat andere meisje dat wel kan, wetende dat zij ook voor hoer en alles is uitgemaakt. Ze is dus een poos niet langsgekomen, maar inmiddels wel weer omdat moeder feestdagen en dergelijke zo belangrijk vind. Maar ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan, vier de feestdagen liever met mensen waar ik echt blij mee ben. Niet met iemand die zo minachtend over mij denkt en praat.

Ik ga geen uitleg vragen. Ik weet dat ik niks verkeerd heb gedaan en altijd beleefd ben geweest. Ik kan niks met mensen die mij zomaar uitschelden voor hoer of vies beest en ga er geen aandacht meer aan schenken. En als ze het vaker doet en mijn vriend zal het accepteren (dus spreekt haar er niet op aan) dan zal ik de relatie verbreken. Ik voel mezelf hier te leuk voor om dit een issue of strijd te laten worden.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om dat hoer gedeelte, dus dat zal dan wel.. Verder laat ik het maar gaan.
Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
pi_162431011
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 06:53 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar je gelooft dus niet dat hij altijd voor je zal opkomen?
Ik weet het niet helemaal. Dat deed hij in het filmpje toen ze me een vies beest noemde ook niet, terwijl iedereen stil was toen ze dat zei en hij er dus humoristisch op reageerde waardoor iedereen moest lachen. Hij zegt dat hij niet anders kent en daardoor zo reageert. Dat geloof ik wel. Maar bij hem is het altijd zo dat hij zaken laat gaan en na een poos, als hij het echt te ver vindt gaan, ontploft. Ik denk ook dat hij is opgevoed met het idee dat zijn ouders alles zijn, dus dat het ook moeilijk is om er tegenin te gaan. Maar hij zegt dat hij wel erg boos is geworden om het hoer-gedeelte, dus dat moet ik maar geloven.
pi_162431180
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, ik was al bang dat er iemand op deze manier op mijn post in zou haken. Is ook een beetje mijn eigen schuld natuurlijk.

Laat ik het dan, om het toch bij deze kwestie te houden, eens anders verwoorden ... Waarom wordt dat gedrag van die moeder blijkbaar door de hele familie geaccepteerd? Er zijn dus al 2 zonen met een niet-Hindoestaanse vriendin, en ik neem aan dat de 3e ook loyaal aan zijn broers is. En waar is vader in dit hele verhaal?

Is er dan serieus niemand die aan durft te geven dat zoiets gewoon niet kan?
Dat begrijp ik ook serieus niet helemaal. Die andere broer heeft al jarenlang een Nederlandse vriendin en daar is het ook heel erg geweest, zo erg dat hij daar een hele tijd niet is gekomen, maar nu komen ze wel met feestdagen. Ik zei ook tegen mijn vriend: je had toch gewoon kunnen zeggen dat het kwetsend is als ze zulke dingen zegt? In plaats van erom lachen omdat je het gewend bent.

Ik geloof ook niet meer dat het cultureel is. Misschien deels. Maar sommige dingen gaan te ver en iemand voor zulke zaken uitmaken is daar toch echt een voorbeeld van. En dat geldt ook zeker voor Surinamers denk ik. Je gaat mij niet vertellen dat al die vrouwen zo in het leven staan.
pi_162431301
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
Mag je vinden. Ik ga niet bij iemand langs die me voor hoer, vies beest en waarschijnlijk nog wel meer uitmaakt. Ik kan best veel hebben maar dit is iets waar ik mijn best niet voor ga doen.
pi_162431321
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:14 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goed idee, anders is alles gebaseerd op een aanname die misschien niet eens klopt. Maar als inderdaad blijkt dat schoonmoeder geen respect heeft voor TS of TS blijft er een naar gevoel aan overhouden, zou ik als ik haar was gaan rondkijken voor een nieuwe vriend of besluiten als single door het leven te gaan.
Dat ze geen respect voor me heeft is toch wel gebleken, vermoed ik?
  maandag 23 mei 2016 @ 12:24:39 #174
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162431346
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
Alsof die moeder zelf niet kan bedenken wat de reden is, of ts daar netjes en eerlijk naar vragen.

Geef nooit antwoord op vragen die niet gesteld zijn.
pi_162431356
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje onvolwassen om het op deze manier te doen. Laat ten minste even weten waar je mee zit zodat anderen ook een kans hebben zichzelf te veranderen als ze dat willen. Dat wil ze waarschijnlijk niet, maar ik vind gewoon zonder communicatie weg blijven niet heel eerlijk of netjes
Nou iemand zo uitschelden gaat niet bepaald onbewust
pi_162431377
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:56 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
Ben je een man of vrouw eigenlijk? Niet te zien aan je profiel namelijk.
pi_162431397
Ik zeg niet dat ze het onbewust doet. Ik zeg alleen dat je alleen kunt zorgen dat je zelf een moreel juist persoon bent en gewoon weg blijven vind ik dat dus niet. Schrijf een brief, ga het gesprek aan etc.
pi_162431403
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:17 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Sowieso eens met je aanpak, maar realiseer je wel dat dit besluit het begin van het einde lijkt te zijn.

Eigenlijk was het moment dat jouw vriend besloot om niet voor jou op te komen al het startpunt...
Wat ik vooral vervelend vind, is dat hij zei dat het een grap was toen ze me een vies beest noemde. Dat was gewoon niet zo, dat kon je aan alles zien, ook aan de reacties van de mensen in het filmpje. En nu opeens zegt hij: "dat klopt, maar niemand is goed genoeg voor mijn moeder, ze scheldt iedereen uit". Het is steeds een beetje dat hij deels voor haar opkomt: eerst was het een grapje achterom mijn rug, nu scheldt ze iedereen uit en is niemand goed voor haar. Maar ja, daar heb ik geen boodschap aan eigenlijk. Had liever gehad dat hij het inderdaad voor me had opgenomen meteen, of had verwijderd zodat ik het niet had gezien, maar niet steeds dat rare opnemen voor dit soort gedrag.
pi_162431410
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:25 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ben je een man of vrouw eigenlijk? Niet te zien aan je profiel namelijk.
Vrouw.
pi_162431439
Nou ik ging niet meer heen, ging er ook geen woorden meer aan vuil maken en haar ook geen reden geven om ook nog zwart over mij te praten.
pi_162431648
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Leandra het volgende:
Ik snap al niet waarom je vriend dat filmpje überhaupt op z'n telefoon heeft laten staan.
Zoiets wis je toch gelijk?! Juist om dit soort ellende te voorkomen.
Ik denk dat dit alleen maar goed is. Als je er later achterkomt dat er zo achterbaks over je gesproken wordt, komt de klap alleen maar harder aan.
pi_162431696
prima besluit van TS. het is nu aan die moeder om bij TS te komen en excuses aan te bieden.

Als dat niet gebeurt, so be it. Niet zelf contact zoeken in ieder geval.
There are only 151 Pokémon.
pi_162431855
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:26 schreef Allures het volgende:
Ik zeg niet dat ze het onbewust doet. Ik zeg alleen dat je alleen kunt zorgen dat je zelf een moreel juist persoon bent en gewoon weg blijven vind ik dat dus niet. Schrijf een brief, ga het gesprek aan etc.
Mensen uit die cultuur gaan hun excuses niet aanbieden. Dat geldt net zo goed voor de mannen van die cultuur. Het ligt allemaal heel gevoelig om als Hindoestaan met een niet-Hindoestaanse of andersom te gaan. Ik heb het zelf ook meegemaakt, dat was slechts voor 4 maanden en heb haar ouders nooit gezien. De laatste 10-20 jaar wordt het wel steeds meer geaccepteerd dat je met een Nederlander thuis kan komen, alleen blijven die ouders in hun oude gedachten hangen.

Mensen die je als een stuk vuil behandelen of daarnaar vernoemen zonder dat daar een aanleiding voor is, ga je toch niet om uitleg vragen om het vervolgens te accepteren/vergeven en dan weer doodleuk verder te gaan. Gaat mij echt te ver..
pi_162431886
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:27 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Wat ik vooral vervelend vind, is dat hij zei dat het een grap was toen ze me een vies beest noemde. Dat was gewoon niet zo, dat kon je aan alles zien, ook aan de reacties van de mensen in het filmpje. En nu opeens zegt hij: "dat klopt, maar niemand is goed genoeg voor mijn moeder, ze scheldt iedereen uit". Het is steeds een beetje dat hij deels voor haar opkomt: eerst was het een grapje achterom mijn rug, nu scheldt ze iedereen uit en is niemand goed voor haar. Maar ja, daar heb ik geen boodschap aan eigenlijk. Had liever gehad dat hij het inderdaad voor me had opgenomen meteen, of had verwijderd zodat ik het niet had gezien, maar niet steeds dat rare opnemen voor dit soort gedrag.
Ik denk dat het beter is dat je nu weet hoe ze werkelijk over je denkt dan dat je dit niet had geweten. Dan had je vriend mogen uitleggen, over bijvoorbeeld 2 jaar, waarom hij dit al zo lang niet had verteld tegen je. Nu weet je ervan en kan je je conclusies trekken.
pi_162431946
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:27 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Wat ik vooral vervelend vind, is dat hij zei dat het een grap was toen ze me een vies beest noemde. Dat was gewoon niet zo, dat kon je aan alles zien, ook aan de reacties van de mensen in het filmpje. En nu opeens zegt hij: "dat klopt, maar niemand is goed genoeg voor mijn moeder, ze scheldt iedereen uit". Het is steeds een beetje dat hij deels voor haar opkomt: eerst was het een grapje achterom mijn rug, nu scheldt ze iedereen uit en is niemand goed voor haar. Maar ja, daar heb ik geen boodschap aan eigenlijk. Had liever gehad dat hij het inderdaad voor me had opgenomen meteen, of had verwijderd zodat ik het niet had gezien, maar niet steeds dat rare opnemen voor dit soort gedrag.
Het is niet cultureel, maar het komt veel voor bij de Hindoestaanse Surinamers. Meestal bemoeien de zonen dan niet met wat de moeder met schoondochters uithalen. Want moeders maken de dienst uit, dat is wel cultureel. Niet bij Surinamers, maar wel bij Hindoestanen. Je vriend heeft er blijkbaar nooit bij stilgestaan dat het vals kan overkomen bij jou, omdat Hindoestaanse schoondochters dit soort dingen meestal negeren of er geen werk van maken. Hij verdedigt zijn moeder uit gewoonte. Het betekent niet dat hij niet om jou geeft. Nu moet hij alleen nog inzien dat jij geen Hindoestaanse bent en dit gedrag dus anders beziet.
pi_162431992
Laten gaan, je slaapt niet bij haar toch... vaak is het een noodzakelijk kwaad maar moet jouw relatie niet teveel laten beinvloeden joh
pi_162432020
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:46 schreef IceMaiden het volgende:

[..]

Het is niet cultureel, maar het komt veel voor bij de Hindoestaanse Surinamers. Meestal bemoeien de zonen dan niet met wat de moeder met schoondochters uithalen. Want moeders maken de dienst uit, dat is wel cultureel. Niet bij Surinamers, maar wel bij Hindoestanen. Je vriend heeft er blijkbaar nooit bij stilgestaan dat het vals kan overkomen bij jou, omdat Hindoestaanse schoondochters dit soort dingen meestal negeren of er geen werk van maken. Hij verdedigt zijn moeder uit gewoonte. Het betekent niet dat hij niet om jou geeft. Nu moet je hij alleen nog inzien dat jij geen Hindoestaanse bent en dit gedrag dus anders beziet.
En dus moet hij haar alsnog haar verdedigen tegenover zijn moeder door haar hierop aan te spreken. Omdat jij door haar op aarde bent gezet, is nog geen vrijbrief om over alles en nog wat zo te kunnen spreken. Die mensen leven nog op de ouderwetse manier. Een manier waar ze een keer uit moeten stappen in deze wereld.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:49:56 #188
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162432050
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Mensen uit die cultuur gaan hun excuses niet aanbieden. Dat geldt net zo goed voor de mannen van die cultuur. Het ligt allemaal heel gevoelig om als Hindoestaan met een niet-Hindoestaanse of andersom te gaan. Ik heb het zelf ook meegemaakt, dat was slechts voor 4 maanden en heb haar ouders nooit gezien. De laatste 10-20 jaar wordt het wel steeds meer geaccepteerd dat je met een Nederlander thuis kan komen, alleen blijven die ouders in hun oude gedachten hangen.

Mensen die je als een stuk vuil behandelen of daarnaar vernoemen zonder dat daar een aanleiding voor is, ga je toch niet om uitleg vragen om het vervolgens te accepteren/vergeven en dan weer doodleuk verder te gaan. Gaat mij echt te ver..
Geldt natuurlijk niet voor alle Hindoestaanse ouders, maar voor een bepaald deel zeker. En ik vermoed dat het taalgebruik en beschreven gedrag van moeder dat zij ook niet bijster ontwikkeld is. Sowieso wat betreft empathisch vermogen...

Als je deze factoren meeneemt, heeft het gesprek aangaan of haar erop aanspreken weinig zin.
pi_162432077
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:49 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Geldt natuurlijk niet voor alle Hindoestaanse ouders, maar voor een bepaald deel zeker. En ik vermoed dat het taalgebruik en beschreven gedrag van moeder dat zij ook niet bijster ontwikkeld is. Sowieso wat betreft empathisch vermogen...

Als je deze factoren meeneemt, heeft het gesprek aangaan of haar erop aanspreken weinig zin.
Daarom, die moeders donderen hun kinderen op de wereld om vervolgens alles waar zij een begin mee willen maken af te kappen. Leuk leven zeg.
pi_162432121
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:48 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

En dus moet hij haar alsnog haar verdedigen tegenover zijn moeder door haar hierop aan te spreken. Omdat jij door haar op aarde bent gezet, is nog geen vrijbrief om over alles en nog wat zo te kunnen spreken. Die mensen leven nog op de ouderwetse manier. Een manier waar ze een keer uit moeten stappen in deze wereld.
Ja. TS moet haar vriend ervan overtuigen dat zijn moeder dit niet kan uithalen bij haar en dat hij er iets van moet zeggen.
pi_162432173
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Mensen uit die cultuur gaan hun excuses niet aanbieden. Dat geldt net zo goed voor de mannen van die cultuur. Het ligt allemaal heel gevoelig om als Hindoestaan met een niet-Hindoestaanse of andersom te gaan. Ik heb het zelf ook meegemaakt, dat was slechts voor 4 maanden en heb haar ouders nooit gezien. De laatste 10-20 jaar wordt het wel steeds meer geaccepteerd dat je met een Nederlander thuis kan komen, alleen blijven die ouders in hun oude gedachten hangen.

Mensen die je als een stuk vuil behandelen of daarnaar vernoemen zonder dat daar een aanleiding voor is, ga je toch niet om uitleg vragen om het vervolgens te accepteren/vergeven en dan weer doodleuk verder te gaan. Gaat mij echt te ver..
het gaat ook niet om excuses. Maar boos zijn en dat niet communiceren vind ik niet echt goed
pi_162432284
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:54 schreef Allures het volgende:

[..]

het gaat ook niet om excuses. Maar boos zijn en dat niet communiceren vind ik niet echt goed
Moet je voor dit soort hersenloze nou echt alles gaan voorkauwen? Alsof het de normaalste zaak van de wereld is de vriendin van verdomme je eigen zoon als 'hoer' en 'beest' uit te maken. Niemand hoeft dat de communiceren en te accepteren. Laat haar maar ten rade gaan bij zichzelf. Iedereen verdient een tweede kans, die gedachte geldt ook voor mij, maar dan mogen ze toch eerst zelf eens gaan bedenken wat de reden is dat zij niet meer komt opdagen op feestdagen. Als ze dat niet eens kan bedenken, dan zit er toch echt iets niet goed in die hersenpan van haar.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:58:19 #193
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162432300
Wat ik een bijzonder element aan dit verhaal vind, als ik het goed heb gelezen, is dat zijn vader Hollands is toch?

Indien dat het geval is, is moeders nog verknipter dan ze al beschreven is.
pi_162432395
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:54 schreef Allures het volgende:

[..]

het gaat ook niet om excuses. Maar boos zijn en dat niet communiceren vind ik niet echt goed
Ik ben niet boos, meer verbijsterd. Ik ga niet langs bij iemand die zo over mij denkt en praat. Ik ga er geen strijd van maken en dat is wat er gaat gebeuren als ik het uitspreek. Dus ik ga geen gesprek aan, want iemand die op basis van niks mensen op die manier loopt uit te schelden is gewoon niet voor rede vatbaar. En daarmee heb ik het gezegd en daar blijf ik ook bij. :)
pi_162432475
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:58 schreef vincenzo78 het volgende:
Wat ik een bijzonder element aan dit verhaal vind, als ik het goed heb gelezen, is dat zijn vader Hollands is toch?

Indien dat het geval is, is moeders nog verknipter dan ze al beschreven is.
Ja, dat is echt. Er zit sowieso een heel verhaal aan vast, maar als je het mij vraagt is het gewoon altijd een heel bizarre gezinssituatie geweest. Daar begin ik nu beetje bij beetje achter te komen. Het is zo gek dat mijn vriend al die dingen die zich hebben voorgedaan als normaal ziet, terwijl ik het de meest afschuwelijke dingen vind.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:05:37 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162432589
Ik zie eigenlijk niet hoe dit nog goed gaat komen. Die moeder verandert echt niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162432648
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie eigenlijk niet hoe dit nog goed gaat komen. Die moeder verandert echt niet.
Dit is puur het lief blijven lachen en alles accepteren totdat die ma het vertrouwen krijgt in je of gewoon afkappen. Iets anders tussenin is er niet.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:09:53 #198
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162432739
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:02 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ja, dat is echt. Er zit sowieso een heel verhaal aan vast, maar als je het mij vraagt is het gewoon altijd een heel bizarre gezinssituatie geweest. Daar begin ik nu beetje bij beetje achter te komen. Het is zo gek dat mijn vriend al die dingen die zich hebben voorgedaan als normaal ziet, terwijl ik het de meest afschuwelijke dingen vind.
Tis makkelijk lullen vanuit de leunstoel en velen zullen zeggen 'wat boeien die schoonouders nou'.
Persoonlijk vind ik een goede relatie hebben met je schoonfamilie/ouders wel belangrijk. Tenzij de partner er zelf voor kiest of al in het begin aangeeft dat de schoonouders er niet zoveel toe doen.

Tenzij je partner opeens 180 graden zou draaien, lijkt het me nog wel waard om voor deze relatie te vechten, maar als hij een soort van gevangen zit tussen 2 vrouwen, zou ik er niet teveel energie aan verspillen...
  maandag 23 mei 2016 @ 13:10:44 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162432767
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:07 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dit is puur het lief blijven lachen en alles accepteren totdat die ma het vertrouwen krijgt in je of gewoon afkappen. Iets anders tussenin is er niet.
Ze zal altijd achter haar rug om wel iets op haar aan te merken houden. En dan nog moet je aanhoren hoe ze negatief praat over anderen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:54:55 #200
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162433987
TS, who cares wat zij van je vindt? Ik zou gewoon op beleefdheidsniveau met haar communiceren en verder het naast je neerleggen.

Je helpt jezelf en je partner niet door emotioneel te blijven hangen in de situatie. Wees de positieve kant in deze situatie en wie weet draait ze dan bij. En wie weet ook niet - zolang je gelukkig met je vriend bent doet het er weinig toe.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')