abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162391354
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:07 schreef Oliebeestje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder zegt dat die vrouw gestoord is en dat het geen cultuur dingetje is. Ik weet niet wat ik ermee moet, mijn vriend ook niet. Het is en blijft zijn moeder, maar ik kan niet gezellig tegenover haar aan de keukentafel zitten ofzo. Ik ben nu gewoon een beetje in shock nu denk ik. Hij wil ook niet teveel met haar te maken hebben, maar ook weer wel. Snap ik ook wel. Je moeder is je moeder.
Gestoord? Beetje wel, denk ik. Ook lastig voor je vriend, die twee sets culturele normen gewend is, waarschijnlijk niet zo simpel is als zijn moeder en nu zowel jou als haar moet zien te kalmeren. Beste wat je kunt doen is je vriend en je relatie in ieder geval niet beoordelen op het karakter en gedrag van zijn moeder (aan je thuis kun je verder ook niets doen...) en er zeker van zijn dat hij door heeft wat voor impact het op je heeft. Heel goed dat hij boos wordt en haar op haar plaats zet waar mogelijk, want de kans is groot dat ze wel bijtrekt in haar houding tot jou. Waar de mijne vermaningen als "doe normaal" vroeger echt niet van mij pikte, is ze nu zo goed als een normaal mens met besef van haar grenzen, en in staat om op een meer volwassen manier met zulke zaken om te gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:11 schreef Tayu het volgende:

[..]

Spreek het uit met haar, en met haar alleen.
Weinig kans dat ze dat positief op neemt van een buitenstaander. Denk dat ze het best kan proberen om het haar niet te laten overmeesteren en haar vriend te laten dealen met zijn dominante moeder.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_162391426
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus jij wacht een maand of meer voordat je gevoel voor iemand krijgt? Eerst de ouders ontmoeten, dan pas gevoel?
Je hebt daar een aan en uit knop voor ofzo?
Eigenlijk is het zo grappig en verontrustend tegelijkertijd!

Ik ben opgevoed met het idee dat liefde vrij is. Je kunt verliefd worden op wie dan ook, en potverdorie als dat dan wederzijds is: Jackpot!

Mijn partner is helemaal niet met die ideeën opgevoed. Zijn ouders kozen een levenspartner voor hem uit. Just do that! En met een beetje mazzel, wordt het dan ook nog wat.

Ok... in veel gevallen wordt het ook inderdaad wat! Echt waar.

Maar in ook veel gevallen was het niks en wordt het niks.

En ik geloof ook niet dat we heel erg kunnen opscheppen over de houdbaarheid van Europese huwelijksverbintenissen.

Liefde is liefde. En huwelijken zijn vaak economische verbintenissen,
pi_162391456
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:45 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Je hebt er gewoon niet van terug als ik op, al zeg ik het zelf, vrij geestige wijze jouw lichtelijk onnozele teksten pareer. Dat jij mij vervolgens een tekort aan levenswijsheid toeschrijft vind ik dan al even hilarisch.
Ik vind jouw reacties gewoon niet erg volwassen. Sorry daarvoor als je wel die leeftijd hebt bereikt.
pi_162391461
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:13 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Vrouw is gewoon een racist. Noemt je een 'vies beest' en 'hoer' zonder aanleiding dus je kan wel afleiden waar ze dat op baseert.

Je hoeft niet te verwachten dat hij het contact met zijn moeder verbreekt dus uiteindelijk ligt de beslissing bij jou/jullie hoe je hier mee omgaat.
Ik ga nooit verwachten dat hij het contact met haar verbreekt.

Maar eerlijk; ik sta er wel van te kijken. Ik ben ook gewoon alles behalve een vies beest of een hoer, dus het is voor mij echt heel weird, ik ben nooit zo genoemd. En ze zal me nog wel voor meer hebben uitgescholden gok ik zo.

Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ga niks met haar uitspreken denk ik, dit is hoe ze zich jarenlang heeft gedragen. Niet alleen naar mij, ook naar de andere schoondochter. Ik ga hier als buitenstaander geen uitleg of excuus krijgen van haar. Dat weet ik wel. Maar het is wel gek, ik had nooit verwacht dat mensen zo hatelijk konden zijn.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:55:44 #130
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162391547
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:49 schreef Megara het volgende:

[..]

Waar de mijne vermaningen als "doe normaal" vroeger echt niet van mij pikte, is ze nu zo goed als een normaal mens met besef van haar grenzen, en in staat om op een meer volwassen manier met zulke zaken om te gaan.

Waar zijn de vaders in deze verhalen? Waarom grijpen die niet in om deze idiote moeders op hun plek te zetten?
pi_162391692
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waar zijn de vaders in deze verhalen? Waarom grijpen die niet in om deze idiote moeders op hun plek te zetten?
Waarschijnlijk vinden zij de (ongehuwde & niet-Hindoestaanse) vriendinnetjes van hun zoons ook 'vieze beesten' en 'hoeren'.
pi_162391780
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:33 schreef erodome het volgende:

[..]

En zo veroorzaak je een breuk...

Je kan proberen erover te praten, maar als je op hoge poten aankomt en het contact op het spel zet wordt het een lastig verhaal.

Zelf een moeilijke start gehad met mijn schoonfamilie, maar komt tijd, komt wijsheid. Die moeilijke start is lang geleden en een goede relatie is ervoor in de plaats gekomen. Denk dus niet teveel op de korte termijn, denk aan de langere termijn. Bij een relatie waarbij je zegt we gaan voor altijd en zien wel hoever we komen is het best handig om hier en daar over dingen heen te stappen. Aan te geven dat je het niet prettig vond, maar geen lijn te trekken.
Blijf gewoon netjes en fatsoenlijk, probeer te praten met elkaar en richt je meer op het hoe nu verder dan op wie is de boeman. Geef niet te snel op.
Wat is een moeilijke start in jouw situatie?

Het klinkt heel gek, maar dit is iets wat buiten mij ligt. Meestal is er iets voorgevallen als iemand je zo loopt uit te schelden, maar dat is hier echt niet het geval. :P En dan ben ik echt goudeerlijk.
pi_162391786
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:52 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ga nooit verwachten dat hij het contact met haar verbreekt.

Maar eerlijk; ik sta er wel van te kijken. Ik ben ook gewoon alles behalve een vies beest of een hoer, dus het is voor mij echt heel weird, ik ben nooit zo genoemd. En ze zal me nog wel voor meer hebben uitgescholden gok ik zo.

Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ga niks met haar uitspreken denk ik, dit is hoe ze zich jarenlang heeft gedragen. Niet alleen naar mij, ook naar de andere schoondochter. Ik ga hier als buitenstaander geen uitleg of excuus krijgen van haar. Dat weet ik wel. Maar het is wel gek, ik had nooit verwacht dat mensen zo hatelijk konden zijn.
Waarschijnlijk krijg je dat excuus ook niet. Maar het zou veel voor jouw eigenwaarde kunnen betekenen als je kunt uitspreken aan haar wat haar woorden met jou hebben gedaan. Misschien hoort ze het niet eens, misschien begrijpt ze het niet eens. Nu.

Maar mischien blijven die woorden van jou dan wel als een echo hangen om uiteindelijk toch gehoord te worden.

Maar dat is niet waar het om gaat.

Jij bent gekwetst (logisch!) en je wil daarin erkend worden.

Ik denk dat jouw vriend heel goed weet en begrijpt dat jij gekwetst bent, maar dat uitspreken is een ander ding. Dat wringt in de relatie met zijn moeder.

En geloof me, je wil niet een wedstrijdje aangaan met de liefde van een man tussen zijn geliefde en zijn moeder. Jij gaat dat verliezen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 23:07:18 #134
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162391862
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

En geloof me, je wil niet een wedstrijdje aangaan met de liefde van een man tussen zijn geliefde en zijn moeder. Jij gaat dat verliezen.
Zo'n man is gewoon een kind. Daar moet je geen relatie mee willen.
pi_162391910
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zo'n man is gewoon een kind. Daar moet je geen relatie mee willen.
Daar geef ik je groot gelijk in!
pi_162392051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hindoestaanse vaders weet ik niet, die zijn wellicht niet anders gewend? Mijn Nederlandse vader is zich er (net als ik) naar gaan schikken om al te veel gezeik te vermijden. Je moet het zien als een situatie die 90% van de tijd net zo draaglijk is als iedere andere familiesituatie, tot er iets is wat haar in onze ogen ten onrechte tegen het hoofd stoot. Pluspuntje is dat je er goed van gaat bemiddelen, je ontwikkelt een arsenaaltje tactieken om zulke uitspattingen te temperen tot ze zich aan je aanpast, omdat je haar anders gewoon niet meer in zaken betrekt ;)

Het is ook niet zo dat je ze moet gaan zien als compleet getikte tirannen - de andere kant van de grote rol die ze meent te moeten spelen, is dat ze tegelijkertijd daadwerkelijk alles voor me zou doen, tot in het onredelijke toe, tenzij je ook steeds een beetje meer vrijheid en verantwoordelijkheid gaat eisen waardoor ze toch maar de teugels laat vieren.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_162392614
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je dat excuus ook niet. Maar het zou veel voor jouw eigenwaarde kunnen betekenen als je kunt uitspreken aan haar wat haar woorden met jou hebben gedaan. Misschien hoort ze het niet eens, misschien begrijpt ze het niet eens. Nu.

Maar mischien blijven die woorden van jou dan wel als een echo hangen om uiteindelijk toch gehoord te worden.

Maar dat is niet waar het om gaat.

Jij bent gekwetst (logisch!) en je wil daarin erkend worden.

Ik denk dat jouw vriend heel goed weet en begrijpt dat jij gekwetst bent, maar dat uitspreken is een ander ding. Dat wringt in de relatie met zijn moeder.

Hij zegt dat hij flink boos is geworden om het hoer gebeuren.

Maar ik ben nu ook heel eerlijk: ik voel mij te leuk om vergeleken te worden met iemand die zo laag over mensen praat. Ik zal nooit iemand op die manier uitschelden, vind dat walgelijk, ik hoef geen wedstrijdje want ik vind het geen vergelijking. Wedstrijdje überhaupt al vind ik ongezond. Als hij zijn moeder hierin niet gaat tegenspreken dan zal ik uiteindelijk weggaan, want ik walg ervan om mensen zo te behandelen/benoemen. Of je nou ruzie hebt of niet. Ik zat er al een tijd mee maar nu ik dat van "hoer" weet, weet ik zeker dat het van mijn kant klaar is. Ik ga definitief niet naar haar toe, ook niet met kerst, verjaardagen of Pasen. Wat hij verder doet met haar is zijn zaak hoor, als hij het maar niet accepteert als ze me hoer of beest noemt.
pi_162392723
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Maar ik ben nu ook heel eerlijk: ik voel mij te leuk om vergeleken te worden met iemand die zo laag over mensen praat. Ik zal nooit iemand op die manier uitschelden, vind dat walgelijk, ik hoef geen wedstrijdje want ik vind het geen vergelijking. Wedstrijdje überhaupt al vind ik ongezond. Als hij zijn moeder hierin niet gaat tegenspreken dan zal ik uiteindelijk weggaan, want ik walg ervan om mensen zo te behandelen/benoemen. Of je nou ruzie hebt of niet. Ik zat er al een tijd mee maar nu ik dat van "hoer" weet, weet ik zeker dat het van mijn kant klaar is. Ik ga definitief niet naar haar toe, ook niet met kerst, verjaardagen of Pasen. Wat hij verder doet met haar is zijn zaak hoor, als hij het maar niet accepteert als ze me hoer of beest noemt.
Ik zou net zo als jij reageren!

Ik denk dat dat goed is.

Ik heb er ook veel mee verloren.
pi_162392774
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:13 schreef Megara het volgende:

[..]

Hindoestaanse vaders weet ik niet, die zijn wellicht niet anders gewend? Mijn Nederlandse vader is zich er (net als ik) naar gaan schikken om al te veel gezeik te vermijden. Je moet het zien als een situatie die 90% van de tijd net zo draaglijk is als iedere andere familiesituatie, tot er iets is wat haar in onze ogen ten onrechte tegen het hoofd stoot. Pluspuntje is dat je er goed van gaat bemiddelen, je ontwikkelt een arsenaaltje tactieken om zulke uitspattingen te temperen tot ze zich aan je aanpast, omdat je haar anders gewoon niet meer in zaken betrekt ;)

Het is ook niet zo dat je ze moet gaan zien als compleet getikte tirannen - de andere kant van de grote rol die ze meent te moeten spelen, is dat ze tegelijkertijd daadwerkelijk alles voor me zou doen, tot in het onredelijke toe, tenzij je ook steeds een beetje meer vrijheid en verantwoordelijkheid gaat eisen waardoor ze toch maar de teugels laat vieren.
Zijn vader is ook Nederlands, ism m'n vriend jouw broer/broertje? :P
pi_162392973
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:39 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Zijn vader is ook Nederlands, ism m'n vriend jouw broer/broertje? :P
Denk het niet, voordat mijn broertje een vriendin krijgt, moet eerst het internet vergaan.
pi_162393157
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:47 schreef Megara het volgende:

[..]

Denk het niet, voordat mijn broertje een vriendin krijgt, moet eerst het internet vergaan.
:D
pi_162394306
quote:

[..]

Dat is goed!
pi_162397661
Oke, dit is een heel andere situatie, maar ik snap vrij goed wat je bedoelt. De moeder van mijn vriend heeft alleen de middelbare school afgemaakt (op lwoo, ofzoiets) en kan dus niet super goed communiceren met mensen (heeft ze wel geleerd de afgelopen jaren, tho). Maar soms kan ze dus echt vies en bitcherig uit de hoek komen en daarom voelt het voor mij ook niet meer prettig om bij haar langs te gaan. We zaten bijv. aan tafel te eten en opeens vroeg ze (of nouja, het leek alsof ze iets suggereerde): "veel schoonmoeders hebben vaak ruzie met de vriendin van hun zoon, toch?". Ik bedoel, wat moet ik daarop nou antwoorden :'). Ik snap tot heden niet wat ze er nou mee bedoelde. En andere kleine dingen zoals zeuren toen m'n vriend een cadeau voor me had meegenomen, omdat zij er ook een wilde.. Tsja. :') Belachelijk.. Maar ja, er zijn nog meer dingen gebeurd waarvan ik denk: okeee, laat maar zitten dan.
  zondag 22 mei 2016 @ 10:06:07 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162397987
Alleen middelbare school en kan dus niet goed communiceren ...
Oké ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162398014
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 09:34 schreef sofargone. het volgende:
Oke, dit is een heel andere situatie, maar ik snap vrij goed wat je bedoelt. De moeder van mijn vriend heeft alleen de middelbare school afgemaakt (op lwoo, ofzoiets) en kan dus niet super goed communiceren met mensen (heeft ze wel geleerd de afgelopen jaren, tho). Maar soms kan ze dus echt vies en bitcherig uit de hoek komen en daarom voelt het voor mij ook niet meer prettig om bij haar langs te gaan. We zaten bijv. aan tafel te eten en opeens vroeg ze (of nouja, het leek alsof ze iets suggereerde): "veel schoonmoeders hebben vaak ruzie met de vriendin van hun zoon, toch?". Ik bedoel, wat moet ik daarop nou antwoorden :'). Ik snap tot heden niet wat ze er nou mee bedoelde. En andere kleine dingen zoals zeuren toen m'n vriend een cadeau voor me had meegenomen, omdat zij er ook een wilde.. Tsja. :') Belachelijk.. Maar ja, er zijn nog meer dingen gebeurd waarvan ik denk: okeee, laat maar zitten dan.
Of ben jij een omhooggevallen arrogante schoondochter?
pi_162398047
quote:

[..]

Goede beslissing TS, getuig van veel zelfrespect. Wat zegt je vriend?
pi_162398150
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:11 schreef Tayu het volgende:

[..]

Spreek het uit met haar, en met haar alleen.
Dit is iets tussen die moeder en haar zoon? En hij heeft wel degelijk tegengas gegeven.

@TS: Zou afspreken met je vriend om komende tijd niet mee te gaan naar alle familiedingen, maar gewoon wat minder. Daarbij moet hij benadrukken dat hij niet wil dat jij meegaat zo lang zijn moeder jou niet accepteert.
Zo heeft hij meer tijd het e.e.a. uit te zoeken en word jij er niet mee belast.
  zondag 22 mei 2016 @ 10:54:54 #148
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162398878
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:06 schreef Copycat het volgende:
Alleen middelbare school op Lwoo en kan dus niet goed communiceren ...
Oké ...
Niet zo'n rare opmerking toch?
  zondag 22 mei 2016 @ 11:41:19 #149
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162399909
Die zoon is niet verantwoordelijk voor wat zijn moeder eruit kraamt. Dus hem moet je niet "straffen". Hoeft nu ook nog geen consequenties eruit te trekken mbt jullie relatie.
Wat die moeder betreft zou ik of een gigantische ruzie uitlokken en dan bedoel ik ook echt gigantisch, die dus niet meer leuk is. Dat ze opsodemietertt naar haar eigen kut land (egaal waar dat is, niet omdat je dat meent maar gewoon om haar terug te pakken) en haar aan de haren over de straat slepen.
Of anders: besluiten voor mij is die dood. Dus niet welkom in mijn leven, niet hier op bezoek, niet op de eventuele bruiloft, en niet bij onze toekomstige kinderen. Gewoon finito. Dood verklaren. Je gaat toch niet op bezoek bij een vies beest.
En wat je vriend dan betreft dat ligt bij hem, hoe hij zich opstelt. Wil hij erheen gaan, moet ie zelf weten maar jij niet meer. En nodigt je vriend haar uit, ga je fijn ergens heen. En ligt ie veel bij mama thuis, dan zou ik zeggen; met wie wil je verder in je leven, met je moeder of met mij?

Je hebt toch zeker genoeg zelfrespect om dit niet te pikken.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_162399968
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:07 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Of ben jij een omhooggevallen arrogante schoondochter?
Nou, ik denk het niet. Z'n moeder is wel lief opzich, maar als ze boos wordt omdat ik de kamer binnen kom en met m'n vriend wil praten en naar me schreeuwt dat ze haar "zoon bijna nooit ziet" en ik maar op moet rotten, dan denk ik niet dat het zo zeer dat het aan mij ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')