Ja zeker!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:50 schreef Pulzzar het volgende:
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wonen TS, vriend en schoonfamilie wel in Nederland?
Nee, als ik dat zou willen zeggen had ik dat wel gezegd. Het gaat erom dat je je niet verlaagt naar middeleeuwse praktijken. Cultuur, familie, traditie, het zijn allemaal termen die gebruikt worden om mensen te onderdrukken op basis van afkomst en mensen in hun persoonlijke vrijheid belemmeren.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok, dus eigenlijk wil jij ook niet dat mensen zich aanpassen aan onze cultuur wanneer ze zich hier begeven, want dan zijn het maar zwakkelingen?
Om het topic een beetje op te leuken post ook ff maar pics van jezelf, vriend en schoonmoeder...quote:
Ok. Dan moet je dus gewoon een relatie aangaan met iemand die uit dezelfde cultuur als jij komt. Dat is vaak ook echt het handigst.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, als ik dat zou willen zeggen had ik dat wel gezegd. Het gaat erom dat je je niet verlaagt naar middeleeuwse praktijken. Cultuur, familie, traditie, het zijn allemaal termen die gebruikt worden om mensen te onderdrukken op basis van afkomst en mensen in hun persoonlijke vrijheid belemmeren.
Nee, je moet met mensen omgaan die geen achterlijke normen en waarden hanteren.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:18 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok. Dan moet je dus gewoon een relatie aangaan met iemand die uit dezelfde cultuur als jij komt. Dat is vaak ook echt het handigst.
Maar als dat niet zo is, dan moet er over en weer toch wat water bij de wijn worden gegoten.
Dat is toch ook prima? Dan kom je ook nooit in deze situatie terecht. Die keuze werkt voor jou.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, je moet met mensen omgaan die geen achterlijke normen en waarden hanteren.
En zo veroorzaak je een breuk...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:30 schreef Pulzzar het volgende:
Wees hard en concreet en eis uitleg en excuses van je schoonmoeder. Zolang je dat niet krijgt, kom je daar niet en wil je niks met haar te maken hebben. En als je vriend de kant van zijn moeder kiest, moet je hem de bons geven.
Dit klinkt vast behoorlijk primitief. Maar waarom zou je pikken dat je schoonmoeder je voor vies beest uitscheldt? En dan wordt er van jou verwacht dat jij je nog 's gaat aanpassen om de vrede te herstellen. Laat in ieder geval niet over je heen lopen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn moeder zegt dat die vrouw gestoord is en dat het geen cultuur dingetje is. Ik weet niet wat ik ermee moet, mijn vriend ook niet. Het is en blijft zijn moeder, maar ik kan niet gezellig tegenover haar aan de keukentafel zitten ofzo. Ik ben nu gewoon een beetje in shock nu denk ik. Hij wil ook niet teveel met haar te maken hebben, maar ook weer wel. Snap ik ook wel. Je moeder is je moeder.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:07 schreef Oliebeestje het volgende:
Spreek het uit met haar, en met haar alleen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn moeder zegt dat die vrouw gestoord is en dat het geen cultuur dingetje is. Ik weet niet wat ik ermee moet, mijn vriend ook niet. Het is en blijft zijn moeder, maar ik kan niet gezellig tegenover haar aan de keukentafel zitten ofzo. Ik ben nu gewoon een beetje in shock nu denk ik. Hij wil ook niet teveel met haar te maken hebben, maar ook weer wel. Snap ik ook wel. Je moeder is je moeder.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:07 schreef Oliebeestje het volgende:
Vrouw is gewoon een racist. Noemt je een 'vies beest' en 'hoer' zonder aanleiding dus je kan wel afleiden waar ze dat op baseert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn moeder zegt dat die vrouw gestoord is en dat het geen cultuur dingetje is. Ik weet niet wat ik ermee moet, mijn vriend ook niet. Het is en blijft zijn moeder, maar ik kan niet gezellig tegenover haar aan de keukentafel zitten ofzo. Ik ben nu gewoon een beetje in shock nu denk ik. Hij wil ook niet teveel met haar te maken hebben, maar ook weer wel. Snap ik ook wel. Je moeder is je moeder.
Je hoeft niet te verwachten dat hij het contact met zijn moeder verbreekt dus uiteindelijk ligt de beslissing bij jou/jullie hoe je hier mee omgaat.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:56 schreef Oliebeestje het volgende:
[..]Dan vraag je er zelf om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan had je maar iemand moeten uitzoeken met dezelfde normen en waarden als jezelf..
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:17 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Dan vraag je er zelf om.Dan had je maar iemand moeten uitzoeken met dezelfde normen en waarden als jezelf..
Dat is flauw. Je kiest niet uit op wie je verliefd wordt. Verliefd worden gebeurt nu eenmaal.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:17 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Dan vraag je er zelf om.Dan had je maar iemand moeten uitzoeken met dezelfde normen en waarden als jezelf..
Wat een onzin...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:17 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Vind dit het beste advies als je er echt iets mee wilt doen. Waarschijnlijk zal ze zich schamen en meer haar best doen om op goede voet met je te blijven, vooral als ze helemaal niets tegen je heeft. Tenzij het toevallig ook nog tokkies zijn, weet ze heus wel dat ze in ander gezelschap een andere indruk maakt met dergelijke bewoordingen als ze zich niet aanpast aan de norm. En dat zonder dat je haar beledigd of publiekelijk te kijk gezet hebt, waarmee je alleen (onnodig) de verhouding om zeep helpt.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zou snel op bezoek gaan met een leuk bloemetje en roepen, hallo hier is het vieze beest weer!
Wat ben jij naïef zeg, heerlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:22 schreef Tayu het volgende:
[..]
[..]
Dat is flauw. Je kiest niet uit op wie je verliefd wordt. Verliefd worden gebeurt nu eenmaal.
De nuance is ver te zoeken. ^quote:Er zijn inderdaad mensen die hun gevoelens geheel weten los te koppelen en een partnerkeuze maken op puur rationele gronden. En die mensen hebben het doorgaans financieel goed, want daar is dan de keuze op gestoeld.
O darling, tell me.quote:Maar of die mensen dan ook gelukkiger zijn?
Daar lijkt ts nogal moeite mee te hebben, is het niet?quote:Als je kiest voor de liefde, moet je ook bereid zijn om offers te brengen om die liefde te kunnen behouden.
Wellicht kan je stellen dat er in elke relatie offers gemaakt moeten worden. Of deze offers overbrugbaar zijn zal iedereen zelf moeten afwegen.quote:En als het dan gaat om verschillende culturen, komen die offers van beide kanten.
Vaak wassen sommige Nederlanders de handen niet na toiletbezoek. Ik ging een keer samen met een Nederlandse vriend bij zijn moeder op bezoek. Zij was naar het toilet gegaan en daarna ging ze koffie voor ons zetten zonder handen te wassen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:11 schreef vincenzo78 het volgende:
Voor de gemiddelde Hollander lijkt alsof of de Surinamer smetvrees heeft. En omgekeerd vindt de Surinamer de hollander maar vies. Dit zijn natuurlijk achterhaalde vooroordelen, maar leven onder bepaalde groepen nog steeds sterk...
Ik denk dat jij nog wat jaartjes moet groeien om het leven te begrijpen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:26 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Wat ben jij naïef zeg, heerlijk.
[..]
De nuance is ver te zoeken. ^
[..]
O darling, tell me.
[..]
Daar lijkt ts nogal moeite mee te hebben, is het niet?
[..]
Wellicht kan je stellen dat er in elke relatie offers gemaakt moeten worden. Of deze offers overbrugbaar zijn zal iedereen zelf moeten afwegen.
Je kan zelf een partnerkeuze maken. Of dit nou je buurman/buurvrouw is of iemand waarvan zijn roots 7743 km aan de andere kant van de oceaan wortelen.quote:
Het leven hoop ik echter nooit te hoeven begrijpen. Als jij pretendeert het leven te begrijpen zegt dat een hoop over jou.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:28 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nog wat jaartjes moet groeien om het leven te begrijpen.
Nee, ik denk alleen maar dat jij het nog niet zo begrijpt. En dat dat geeft niks. Waarschijnlijk ben je nog erg jong.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:33 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het leven hoop ik echter nooit te hoeven begrijpen. Als jij pretendeert het leven te begrijpen zegt dat een hoop over jou.
Dus jij wacht een maand of meer voordat je gevoel voor iemand krijgt? Eerst de ouders ontmoeten, dan pas gevoel?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:31 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Je kan zelf een partnerkeuze maken. Of dit nou je buurman/buurvrouw is of iemand waarvan zijn roots 7743 km aan de andere kant van de oceaan wortelen.
Je hebt er gewoon niet van terug als ik op, al zeg ik het zelf, vrij geestige wijze jouw lichtelijk onnozele teksten pareer. Dat jij mij vervolgens een tekort aan levenswijsheid toeschrijft vind ik dan al even hilarisch.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, ik denk alleen maar dat jij het nog niet zo begrijpt. En dat dat geeft niks. Waarschijnlijk ben je nog erg jong.
Insinueer liever geen onwaarheden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus jij wacht een maand of meer voordat je gevoel voor iemand krijgt? Eerst de ouders ontmoeten, dan pas gevoel?
Je hebt daar een aan en uit knop voor ofzo?
Voor een partnerkeuze is het niet verkeerd om eerst even goed na te denken. Bijvoorbeeld over de vraag of je wel goed bij elkaar past qua normen en waarden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus jij wacht een maand of meer voordat je gevoel voor iemand krijgt? Eerst de ouders ontmoeten, dan pas gevoel?
Je hebt daar een aan en uit knop voor ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |