abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2016 @ 07:16:34 #251
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162453469
geen idee hoe TS zich heeft gedragen, kan niet oordelen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_162453852
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet zozeer verkeerd, want hij is het nu eenmaal niet met haar eens. Averechts effect denk ik sowieso als je dat per se openlijk vind te moeten aankaarten.

[..]

Dat IK lijkt me juist niet aansluiten bij het idee en zij zou als oudere en als ouder haar mening wellicht überhaupt zwaarder vinden wegen. Momma knows best, al vraag ik me af of dit niet eerder gewoon een standaard initiatierite is dan een mening over ts als persoon/cultuur. Ze moet weer een zoon loslaten en dit is een keuze die hij zelf heeft gemaakt, waar ze nauwelijks tot geen invloed op heeft gehad. Dit zou een manier kunnen zijn om wel die invloed uit te oefenen en aan te kunnen tonen dat ts niet de juiste partner is voor hem. Andere familieband, te weinig doorzettingsvermogen in wat 'moeilijkere tijden', heeft ze dat niet voor hem over en hoe moet dat later als er kinderen zijn dan? Dan kan ze zichzelf wijsmaken dat ze hem een favor doet door het zo op de spits te drijven, want als dit al zo moeilijk is...etc.

Ik denk dat ts meer respect af zal dwingen door inderdaad met zo een bloemetje en hey, hier is het vieze beest weer haha gewoon langs te blijven komen. Er boven staan en naast haar partner staan, want met of zonder koosnaampjes she's here to stay en daar hoort (voor haar lief) een stukje familie bij. Sowieso, de hele familie negeren vanwege ma is geen handige zet denk ik.

Maar goed, ts kan beter nog eens goed in gesprek gaan met haar partner om te kijken of zij nader tot elkaar kunnen komen op het gebied van respect en steun (en hoe dat) naar elkaar (te) uiten. Zodat zij beide zoveel mogelijk op één lijn staan, dan staan ze het sterkst lijkt me..
Hij gaat met haar praten, maar hij zegt dat het niets gaat oplossen. Bij zijn broer(s) is het ook op deze manier gegaan en nooit opgehouden. Nog steeds is ze zo hard en negatief, al zijn ze jaren verder. Zijn moeder is altijd zo geweest, hij kent haar niet anders, dus het gaat nooit anders worden, zegt hij. Maar hij zegt ook dat hij er klaar mee is. Ik heb gezegd dat ik niet gezellig Kerst kan vieren daar op deze manier, dus dat ik er met dat soort dagen niet ben en dat ik er sowieso niet heenga. Hij zegt dat hij het daar wel mee eens is en dat we maar moeten zoeken naar een oplossing, hij gaat nu dus eerst met haar praten en dit zeggen. Hij heeft het er ook met een broer van hem over gehad en ook hij is er klaar mee als in dat hij liever ook geen feestdagen meer wil vieren omdat het niet meer gezellig is, er spanning heerst, ze heel negatief en denigrerend is naar iedereen enzo.

Erg rare situatie, nooit verwacht dat ik zoiets zou gaan meemaken.
pi_162453854
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar goed, ts kan beter nog eens goed in gesprek gaan met haar partner om te kijken of zij nader tot elkaar kunnen komen op het gebied van respect en steun (en hoe dat) naar elkaar (te) uiten. Zodat zij beide zoveel mogelijk op één lijn staan, dan staan ze het sterkst lijkt me..
TS heeft een schoonzus in hetzelfde parket, misschien kunnen ze eens met haar zwager en schoonzus gaan praten. Als je daar iig steun weet te vinden zijn de familie aangelegenheden ook makkelijker te pruimen.
pi_162453932
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:13 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Hij gaat met haar praten, maar hij zegt dat het niets gaat oplossen. Bij zijn broer(s) is het ook op deze manier gegaan en nooit opgehouden. Nog steeds is ze zo hard en negatief, al zijn ze jaren verder. Zijn moeder is altijd zo geweest, hij kent haar niet anders, dus het gaat nooit anders worden, zegt hij. Maar hij zegt ook dat hij er klaar mee is. Ik heb gezegd dat ik niet gezellig Kerst kan vieren daar op deze manier, dus dat ik er met dat soort dagen niet ben en dat ik er sowieso niet heenga. Hij zegt dat hij het daar wel mee eens is en dat we maar moeten zoeken naar een oplossing, hij gaat nu dus eerst met haar praten en dit zeggen. Hij heeft het er ook met een broer van hem over gehad en ook hij is er klaar mee als in dat hij liever ook geen feestdagen meer wil vieren omdat het niet meer gezellig is, er spanning heerst, ze heel negatief en denigrerend is naar iedereen enzo.

Goed dat hij er ook al met een broer over heeft gepraat. Hoeveel kinderen heeft je schoonmoeder?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 08:21:58 ]
pi_162454143
Probeer het wat ludieker op te lossen. Een heel topic vol, en je vriend die het toch niet kan oplossen en er dus dik tussen staat. Maak van haar woonkamer een stal ofzo, laat wat kippen enzo los in haar woonkamer, zet een koe in de tuin, doe een slang in dr bed, draai een drol op haar bank, weet ik veel, als jullie er beiden later maar om kunnen lachen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 24 mei 2016 @ 08:44:52 #256
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162454162
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:43 schreef Koral het volgende:
Probeer het wat ludieker op te lossen. Een heel topic vol, en je vriend die het toch niet kan oplossen en er dus dik tussen staat. Maak van haar woonkamer een stal ofzo, laat wat kippen enzo los in haar woonkamer, zet een koe in de tuin, doe een slang in dr bed, draai een drol op haar bank, weet ik veel, als jullie er beiden later maar om kunnen lachen?
Dat is wel heel sneu pestgedrag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162454509
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 06:24 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Ik ga nergens voor vechten, hoef ook niet waardig door moeder gevonden te worden, want dat gaat toch niet gebeuren.
Het is wat meer overdrachtelijk bedoelt dan het nu wellicht opgevat wordt, al snap ik wel dat je er geen trek in hebt.

quote:

[..]

Fijn dat je vriend jouw kant in dit verhaal snapt en je dus wel wil en probeert te steunen. Mooi als het samen met zijn broer en die schoonzus kan, dan heb je steun aan elkaar.
Aan een kant zullen mensen die al wat ouder zijn en altijd zo gedaan hebben, niet zo snel meer veranderen. Aan de andere kant sta je samen sterker en als er dan duidelijke consequenties zijn, kan dat misschien iets meer inzicht en eventueel aanpassingsgedrag opleveren. Zal niet snel gaan, maar wie het kleine niet eert enzo..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:13 schreef Chai het volgende:

[..]

TS heeft een schoonzus in hetzelfde parket, misschien kunnen ze eens met haar zwager en schoonzus gaan praten. Als je daar iig steun weet te vinden zijn de familie aangelegenheden ook makkelijker te pruimen.
Dat ja, fijn dat dit ook lijkt te gaan gebeuren nu..
pi_162454930
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is wel heel sneu pestgedrag.
Dan weet je het verschil niet tussen pesten en plagen. Het kan natuurlijk dat mijn voorbeelden niet zo bij je in de smaak vallen. Het gaat dan ook om ludiek (en dat je er beide later om kunt lachen). Ludiek is in mijn ogen iets vervelends makkelijker aanvaardbaar te maken.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:46:52 #259
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162454971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:44 schreef Koral het volgende:

[..]

Dan weet je het verschil niet tussen pesten en plagen. Het kan natuurlijk dat mijn voorbeelden niet zo bij je in de smaak vallen. Het gaat dan ook om ludiek (en dat je er beide later om kunt lachen). Ludiek is in mijn ogen iets vervelends makkelijker aanvaardbaar te maken.
ja man ludiek poepen op een bank haha :{

en of Cc het pesten vind staat natuurlijk los van dat jij het enkel plagen vind, maar goed aangezien de oplossing die je voordraagt, denk ik niet dat je het gaat snappen
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:48:15 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162455004
Een drol draaien op iemands bank ? Een huiskamer tot stal maken?
Ik denk dat onze definities van (onschuldig) plagen en (asociaal) pesten nogal uit elkaar liggen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162455030
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja man ludiek poepen op een bank haha :{

en of Cc het pesten vind staat natuurlijk los van dat je het enkel plagen vind, maar goed aangezien de oplossing die je voordraagt denk ik niet dat je het gaat snappen
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat onze definities van (onschuldig) plagen en (asociaal) pesten nogal uit elkaar liggen.
Was meer geïnspireerd door " beest(achtig)" :@

quote:
Wat is plagen?

Plagen gebeurt vaak spontaan, het duurt niet lang en gebeurt niet dag in dag uit. Bij plagen ben je gelijk aan elkaar; niemand is de baas. Ook liggen de rollen niet vast, de ene keer plaagt de één, de andere keer plaagt de ander. Plagen gebeurt zonder iemand pijn te willen doen en is daarom vaak leuk en grappig.

Wat is pesten?

Bij pesten ben je niet gelijk aan elkaar. De pester is vaak sterker of ouder en heeft een grote mond. Anderen kijken vaak tegen de pester op. Pesten gebeurt ook vaak in een groep en telkens is dezelfde persoon de klos. De pester wil pijn doen, vernielen of kwetsen. Pesten gebeurt vaker dan één keer, soms weken - of maandenlang. Het gebeurt meestal zo dat volwassenen het niet merken.
http://www.pestweb.nl/verschil-plagen-en-pesten/

Veel succes ermee :W
pi_162455087
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Al deze Nederlandse reacties :')
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
:D ga jij je maar lekker door je schoonfamilie de tyfus in laten schelden onder de noemer cultuur, goed bezig.
pi_162457645
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Copycat het volgende:
Pesten? Vernieling. Ik zou de politie bellen als iemand zoiets bij me zou flikken.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:51:04 #264
138448 PeZu
Suspended animation
pi_162457745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:49 schreef Koral het volgende:

[..]

[..]

Was meer geïnspireerd door " beest(achtig)" :@

[..]

http://www.pestweb.nl/verschil-plagen-en-pesten/

Veel succes ermee :W
ok veel plezier met op de bank poepen :W
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:55:03 #265
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162457855
quote:

[..]

Je staat als tatta meid bij een Surinaamse familie sws al 1-0 achter. Je moet je laten gelden anders word er zo over je heen gelopen. Als zijn moeder zon opmerking naar een ander Su vrouw had gemaakt had je nu de grootste bonje.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:03:15 #266
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458105
Voor je vriend is dit een hele ongemakkelijke situatie. Het enige dat hij kan doen is zijn moeder aanspreken op haar gedrag en hij is ook bereid dat te doen (let wel: ik vind dat hij moet zeggen dat hij het zelf ontoelaatbaar gedrag vindt en niet moet zeggen dat jij je ongemakkelijk voelt).. Maar hij heeft niet in de hand of haar gedrag verandert.

Moet hij dan op elke feestdag gaan kiezen tussen jou en familie? Ik heb ook een vervelende schoonmoeder gehad waar ik niet elke dag op de koffie ging omdat ze me gewoon af en toe heel naar afsnauwde (wel in mijn gezicht), maar ik zette me eroverheen voor mijn partner.

Ik moet zeggen dat mijn toenmalige vriend het mijns inziens wel goed oploste, door de opmerkingen van zijn moeder in het belachelijke te trekken en haar eigenlijk er een beetje om uitlachte. Daardoor was het allemaal wat minder zwaar en hield ze er op een gegeven moment mee op.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:04:10 #267
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162458134
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef aquawoman het volgende:
Voor je vriend is dit een hele ongemakkelijke situatie. Het enige dat hij kan doen is zijn moeder aanspreken op haar gedrag en hij is ook bereid dat te doen (let wel: ik vind dat hij moet zeggen dat hij het zelf ontoelaatbaar gedrag vindt en niet moet zeggen dat jij je ongemakkelijk voelt).. Maar hij heeft niet in de hand of haar gedrag verandert.

Moet hij dan op elke feestdag gaan kiezen tussen jou en familie? Ik heb ook een vervelende schoonmoeder gehad waar ik niet elke dag op de koffie ging omdat ze me gewoon af en toe heel naar afsnauwde (wel in mijn gezicht), maar ik zette me eroverheen voor mijn partner.

Ik moet zeggen dat mijn toenmalige vriend het mijns inziens wel goed oploste, door de opmerkingen van zijn moeder in het belachelijke te trekken en haar eigenlijk er een beetje om uitlachte. Daardoor was het allemaal wat minder zwaar en hield ze er op een gegeven moment mee op.
Was jouw vriend ook een Surinamer?
pi_162458147
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:43 schreef Koral het volgende:
Dat vormt iig een garantie dat de relatie tussen TS en haar vriend stuk gaat, maar ook dat ze na de relatie nog last zou kunnen houden met deze mensen. En daarbij: wtf is dit voor dom primitief plan?! :{

Sorry dat ik het zeg, maar mijn gedachte blijft toch dat TS het uit moet maken met haar vriend en hem moet proberen te vergeten. Dit gaat niet meer goedkomen, want die schoonfamilie blijft anders altijd teveel een rol spelen binnen die relatie.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:08:34 #269
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458283
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:04 schreef Montelly het volgende:

[..]

Was jouw vriend ook een Surinamer?
Nee, maar de situatie was wel redelijk vergelijkbaar.Dit is natuurlijk niet een probleem exclusief voor bepaalde afkorsten. Ik denk wel dat je in sommige families 1-0 achterstaat als je niet uit dezelfde cultuur komt (omdat ik het zie in mijn familie). Maar dat gold voor ons, ondanks dat we beide blank en nederlands waren, eigenlijk ook: zijn ouders waren relatief erg oud, conservatief en laag opleid en ik ben in een progressief, hoger opgeleid gezin opgegroeid.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:20:25 #270
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_162458633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:08 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Nee, maar de situatie was wel redelijk vergelijkbaar.Dit is natuurlijk niet een probleem exclusief voor bepaalde afkorsten. Ik denk wel dat je in sommige families 1-0 achterstaat als je niet uit dezelfde cultuur komt (omdat ik het zie in mijn familie). Maar dat gold voor ons, ondanks dat we beide blank en nederlands waren, eigenlijk ook: zijn ouders waren relatief erg oud, conservatief en laag opleid en ik ben in een progressief, hoger opgeleid gezin opgegroeid.
Surinamers kijken heel vaak anders richting Nederlanders hoor..
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:31:52 #271
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162458981
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:20 schreef Montelly het volgende:

[..]

Is allemaal relatief...per afkomst verschilt dat en ik vind dat het opleidingsniveau van de ouders ook een grote invloed heeft en of zijn die ouders navelstaarders of kijken ze met hun hoofd rechtop de wereld in
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:32:09 #272
441440 aquawoman
Bitch please
pi_162458990
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:20 schreef Montelly het volgende:

[..]

Mijn zusje is getrouwd met een surinamer, het is me niet geheel onbekend. :)
pi_162559216
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:00 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vinden zij de (ongehuwde & niet-Hindoestaanse) vriendinnetjes van hun zoons ook 'vieze beesten' en 'hoeren'.
En waarschijnlijk vinden ze dat alleen maar omdat ze ook bang zijn voor de vrouw (heks) des huizes.
pi_162559241
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef aquawoman het volgende:

Dat vind ik oprecht zo goed van jou vriend/man. Je ziet namelijk dat sommige mannen de kant van hun moeder kiezen, omdat ze ook bang voor haar zijn of omdat ze gewoon moederskindjes zijn, en dat ze hun vriendin of vrouw in de kou laten staan. Als je vriend/man aan 'jou kant' staat voelt dat al zoveel beter en weet je ook dat je een serieuze relatie hebt. En ook echt een goede oplossing doordat hij laat zien hoe banaal de situatie is, waardoor zij uiteindelijk ophoudt, en jij niet constant voor jezelf op moet komen. Echt serieus super :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:03:47 #275
454836 VfBistALLES
VfB Stuttgart <3
pi_162648880
Hoe stom kun je ooit zijn om precies dat verkeerde filmpje te sturen? Lol, ik had zoiets meteen verwijderd, anders wel héél goed opgepast.
Helemaal waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')