abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162378384
Hoi!

Het klinkt ongeloofwaardig, maar het verhaal is heláás de waarheid. Ik heb bijna een jaar een relatie met mijn vriend, niet erg lang dus. Ik ken zijn moeder niet goed, maar heb nooit problemen met haar gehad als ik er ben. We praten gewoon leuk met elkaar en er is interesse. Voel me niet op mijn gemak, maar dat laat ik niet zien.

Mijn schoonmoeder vierde laatst haar verjaardag en ik kon er niet bij zijn. Ik was eerder geweest en had haar een cadeau gegeven. Op haar verjaardag zelf waar de broers en zussen van mijn vriend bij waren en de aanhang daarvan, filmde mijn vriend zijn broer en moeder want ze waren met een spelletje bezig. Mijn vriend wilde mij de filmpjes laten zien op zijn telefoon, maar liet per ongeluk het verkeerde filmpje zien.

Op het filmpje is zijn moeder gewoon aan het lachen en zodra ze mijn vriend ziet filmen, betrok haar gezicht en schreeuwde ze met een boze blik naar mijn vriend/camera: "niet naar je vieze beest sturen" (doelend op mij). Iedereen was eerst stil en mijn vriend zei toen tegen haar: "ja nu kan ik het niet meer sturen he" en vervolgens moest iedereen lachen. Zijn moeder mompelde wat en daarmee was het filmpje afgelopen.

Ik weet hoe onrealistisch het klinkt, maar het is helaas helaas echt zo. Ik dacht eerst dat ik het niet goed verstond, maar ze zegt het echt. Mijn vriend heeft zijn excuses heel vaak aangeboden en gezegd dat het voor de grap is, dat ze vaker mensen uitschelden, maar zo kwam het filmpje niet over. Haar blik was hard, ze moest niet lachen en niemand moest lachen.

Ik heb mijn vriend vaak gezegd dat ik het niet tof vind, en meer kan ik niet doen, maar het blijft gewoon in mijn achterhoofd. Ik vind het niet prettig, ik kom liever ook niet meer bij zijn moeder thuis. Ik weet ook niet wat ik ermee moet, want mijn vriend leek het normaal te vinden dat ze zulke dingen doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het gewoon raar en onprettig. Ik heb me er nooit thuis gevoeld, maar het is iets wat ik gewoon niet kan plaatsen. Wat zou een ander in mijn situatie doen?
pi_162378440
Erover met je vriend hebben, en zorgen dat hij je in het vervolg meer steunt.

Voor de rest zou ik me er niet zo druk over maken. Je hebt immers een relatie met je vriend, niet met zijn familie
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_162378487
Steunt als in?

Klopt hoor! Hij komt alleen van een andere cultuur waarbij familie heel erg belangrijk is. En ik ben nooit uitgescholden (voor "vies beest") en vind het ook gewoon niet prettig dat iemand dat zo over mij kan zeggen. Het steekt een beetje, terwijl ik meestal heel nuchter ben en zaken wel kan loslaten.
pi_162378488
wat een raar mens en wat een aparte situatie
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_162378497
Geen stap meer daar zetten voordat er oprechte excuses zijn geweest.
pi_162378520
Waarom ga je niet eens met haar praten?
pi_162378550
Vraagje; hoe anders is die cultuur waar je het over hebt?

Surinaams ofzo?
pi_162378562
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:19 schreef Harmankardon het volgende:
Geen stap meer daar zetten voordat er oprechte excuses zijn geweest.
Dat kan ik niet verwachten denk ik. Ik ben er ook niet meer geweest, voelde ik me al niet fijn bij en nu al helemaal niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het blijft een vervelend gevoel. Dus ik kan denk ik niks doen..
pi_162378696
Wees hard en concreet en eis uitleg en excuses van je schoonmoeder. Zolang je dat niet krijgt, kom je daar niet en wil je niks met haar te maken hebben. En als je vriend de kant van zijn moeder kiest, moet je hem de bons geven.

Dit klinkt vast behoorlijk primitief. Maar waarom zou je pikken dat je schoonmoeder je voor vies beest uitscheldt? En dan wordt er van jou verwacht dat jij je nog 's gaat aanpassen om de vrede te herstellen. Laat in ieder geval niet over je heen lopen!
pi_162378737
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:23 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Dat kan ik niet verwachten denk ik. Ik ben er ook niet meer geweest, voelde ik me al niet fijn bij en nu al helemaal niet.

SPOILER
Je kan het niet verwachten, maar zou er wel aan houden. Gewoon niet gaan als je geen excuses hebt gehad. Wat zou het probleem zijn als je haar nooit meer ziet?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_162378749
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:30 schreef Pulzzar het volgende:
Wees hard en concreet en eis uitleg en excuses van je schoonmoeder. Zolang je dat niet krijgt, kom je daar niet en wil je niks met haar te maken hebben. En als je vriend de kant van zijn moeder kiest, moet je hem de bons geven.

Dit klinkt vast behoorlijk primitief. Maar waarom zou je pikken dat je schoonmoeder je voor vies beest uitscheldt? En dan wordt er van jou verwacht dat jij je nog 's gaat aanpassen om de vrede te herstellen. Laat in ieder geval niet over je heen lopen!
Nou dit exact dus :)
pi_162378770
quote:
Je moet je voorstellen dat het een vrouw is die haar kinderen (toen ze klein waren) sloeg zonder een reden met grote voorwerpen, kinderen mochten niks, zij is de baas. Ik denk altijd dat er met sommige mensen niet te praten valt en zij is er een van.
Stop er dan ook geen moeite in en overweeg serieus of je relatie nog wel stand kan blijven houden met zo'n schoonmoeder. Tenzij je vriend duidelijk voor jou kiest, maar als hij een momma's boi is, blijf je dat vervelende gevoel altijd houden. Doe jezelf dat niet aan en zet jezelf op de eerste plaats.
pi_162378840
quote:

[..]

SPOILER
Beetje raar om bepaald gedrag niet duidelijk af te keuren omdat niemand het eerder deed of dat je denkt dat het geen zin heeft.
Dan hou je het zelf ook in stand. Kom gewoon voor jezelf op. Dit is echt niet oke
pi_162378851
Al deze Nederlandse reacties :')
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
pi_162378880
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Als jij bij hem wil blijven dan hoef je geen excuses te vragen aan die moeder. Ain't gonna happen. Ij vermoed dat deze mensen Suri ofzo zijn? Daar zijn moeders heilig.

Beste wat je doet is je trots inslikken en lief blijven doen. Je bent nu een bedreiging voor haar maar dat draait wel bij.
je hoeft een andere cultuur niet te accepteren als het bij jou echt niet goed voelt
pi_162378931
Ohw nog zo'n succesnummer, schoonmoeders zijn leuk zolang je ze niet kent.

Daar kwam ik dus ook nooit weer, excuus of niet, als het op die manier moet, mij best toedeloe.
Jammer voor de vriend, maar blijkbaar geeft het allemaal niet zo want hij maakt er gewoon een grapje van, ik zou toch echt hebben gevraagd waar ze het gore lef vandaan haalde om zo mijn partner te noemen.
pi_162378959
quote:

Goh, dat geeft wel garantie op een gelukkige stabiele relatie. De volgende stap is zeker dat TS zich moet gedragen als het aanrechtsletje van haar vriend en klappen moet incasseren als ze het waagt een eigen mening te hebben?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:46:12 #18
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379026
Als je schoonmoeder zonder aanleiding je een 'vies beest' noemt dan zou ik ook niet echt vrolijk worden.

Vraag me net als een andere user wat de afkomst van je schoonmoeder is. Dat zou misschien een en ander kunnen verklaren...
pi_162379032
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:39 schreef Allures het volgende:

[..]

je hoeft een andere cultuur niet te accepteren als het bij jou echt niet goed voelt
Sowieso! Maar als ze bij hem wil blijven is dit t beste. Zolang dat mens haar niet onderdrukt ofzo kan ze het beste het zo aanpakken.
pi_162379090
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:46 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Sowieso! Maar als ze bij hem wil blijven is dit t beste. Zolang dat mens haar niet onderdrukt ofzo kan ze het beste het zo aanpakken.
Hoezo? Misschien vind die vriend het ook wel tijd voor verandering. Je vult nogal wat in

Ik denk dat TS het beste kan doen wat goed voor haar is en dit ook duidelijk aan haar vriend communiceren. Ik zou nog niet meteen in gaan vullen dat je dan niet bij elkaar kunt blijven of zo
Ik weet ook niet hoe lang je het volhoudt in een situatie waarin je je zo niet gerespecteerd voelt dus dan kan de relatie ook knappen
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:48:57 #21
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162379092
Pfff, waar maak je je druk om zeg :')
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162379114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
Pfff, waar maak je je druk om zeg :')
Jij bent zeker die vriend?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:53:20 #23
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162379173
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:50 schreef Pulzzar het volgende:
Jij bent zeker die vriend?
Klopt.

Maar ehm, vermijd dat wijf gewoon zo veel je kan als je er niet graag om je heen hebt. En je hebt toch met je vriend, niet met haar..
Ik doe nooit aan verplichte verjaardagen of feestdagen. Als ik geen zin heb, ga ik gewoon niet. Zo makkelijk is het. Scheelt een hoop gedoe.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162379210
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:48 schreef Allures het volgende:

[..]

Hoezo? Misschien vind die vriend het ook wel tijd voor verandering. Je vult nogal wat in

Ik denk dat TS het beste kan doen wat goed voor haar is en dit ook duidelijk aan haar vriend communiceren. Ik zou nog niet meteen in gaan vullen dat je dan niet bij elkaar kunt blijven of zo
Ik weet ook niet hoe lang je het volhoudt in een situatie waarin je je zo niet gerespecteerd voelt dus dan kan de relatie ook knappen
Ja. Dat zal die vriend vast zijn.
pi_162379222
quote:

SPOILER
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
pi_162379264
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:56 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

SPOILER
Ik weet ook zeker dat ik geen excuses van haar kan vragen, want ik ga ze inderdaad niet krijgen. En denk ook dat als ik überhaupt excuses ga vragen, ze dat negatief gaat opvatten.

Maar het blijft wel irritant dat iemand je zo noemt, dus weet ook niet wat ik kan doen. Niks eigenlijk. Of inderdaad verhaal halen en waarschijnlijk gezeik krijgen van haar.
Meid, trek het je niet aan. Het ligt niet aan jou. Ze is jaloers en ik zou ervoor zorgen dat dit geen strijd wordt. Daarom zou ik, op basis van ervaring, je willen adviseren vooral sterk te zijn, lief glimlachen, maar altijd jouw grens te bewaken. Laat je vriend niet kiezen, maar zou hem wel laten merken dat steun belangrijk is.
pi_162379287
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:53 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Klopt.

Maar ehm, vermijd dat wijf gewoon zo veel je kan als je er niet graag om je heen hebt. En je hebt toch met je vriend, niet met haar..
Ik doe nooit aan verplichte verjaardagen of feestdagen. Als ik geen zin heb, ga ik gewoon niet. Zo makkelijk is het. Scheelt een hoop gedoe.
Klopt hoor. Maar die feestdagen zijn extra belangrijk voor ze, dus dat wordt ook nog een dingetje als ik steeds niet wil gaan. En misschien ben ik een zeikerd dat het voor mij vervelend blijft dat ze me heeft uitgescholden voor vies beest, want het blijft helaas steken. Het beste zou zijn als ik zou denken "whatever" en dan was het daarmee klaar geweest. Maar het is voor mij onaardig en vreemd.
pi_162379372
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:00 schreef Oliebeestje het volgende:

[..]

Klopt hoor. Maar die feestdagen zijn extra belangrijk voor ze, dus dat wordt ook nog een dingetje als ik steeds niet wil gaan. En misschien ben ik een zeikerd dat het voor mij vervelend blijft dat ze me heeft uitgescholden voor vies beest, want het blijft helaas steken. Het beste zou zijn als ik zou denken "whatever" en dan was het daarmee klaar geweest. Maar het is voor mij onaardig en vreemd.
Dan moet ze je normaal behandelen, iedereen blij.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:11:14 #29
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379467
quote:

[..]

SPOILER

Als zijn moeder zo'n ongeschoolde troela van het platteland is, hoef je op weinig verbetering te rekenen. Ik vermoed dat zijn moeder hem liever met een Hindoestaanse ziet thuiskomen en als behalve dat is minderwaardig.

Sowieso geeft ze aan weinig empathie te hebben en het feit dat ze over je praat waar andere familieleden ook bij zijn, geeft het je een idee hoe er achter je rug over je wordt gesproken...

En tenslotte is er een ander cultureel element. Voor de gemiddelde Hollander lijkt alsof of de Surinamer smetvrees heeft. En omgekeerd vindt de Surinamer de hollander maar vies. Dit zijn natuurlijk achterhaalde vooroordelen, maar leven onder bepaalde groepen nog steeds sterk...
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:11:45 #30
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162379473
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:13 schreef Oliebeestje het volgende:
Wat zou een ander in mijn situatie doen?
Ik zou er niet meer heen gaan. En ik zou ook goed na gaan denken of die vriend wel een echte vriend is.
pi_162379503
Misschien deelt je vriend wel alles met zijn moeder en doelt ze op je wilde sexuele voorkeuren.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:16:20 #32
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162379542
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Misschien deelt je vriend wel alles met zijn moeder en doelt ze op je wilde sexuele voorkeuren.
Een zoon deelt niet met zijn moeder wat hij in zijn bed doet met zijn vriendin.
pi_162379550
:N

Wat doe jij jezelf aan. Zijn jouw ouders net zo minachtend over jouw vriend? Natuurlijk blijft het steken: dat mens vindt je blijkbaar minderwaardig stront. En wat vindt je vriend er eigenlijk van? Vindt hij ook dat je niet moet zeuren?
pi_162379585
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:16 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Een zoon deelt niet met zijn moeder wat hij in zijn bed doet met zijn vriendin.
Jij niet en ik ook niet, maar "vies beest" is op zijn zachtst gezegd multi-interpretabel.
pi_162379931
Je vraagt wat een ander zou doen? Haar confronteren met dit en vermelden dat ik net als ieder ander met respect behandeld dien te worden. Als ze dat niet inziet of weigert zou ik vertrekken met de boodschap dat ik terug kom als ze haar excuses zou aanbieden en daarmee is het klaar. Wat mijn vriend daar verder van vind is een tweede punt.
pi_162379948
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Meid, trek het je niet aan. Het ligt niet aan jou. Ze is jaloers en ik zou ervoor zorgen dat dit geen strijd wordt. Daarom zou ik, op basis van ervaring, je willen adviseren vooral sterk te zijn, lief glimlachen, maar altijd jouw grens te bewaken. Laat je vriend niet kiezen, maar zou hem wel laten merken dat steun belangrijk is.
En hoe raad je aan dat ze dat in deze kwestie doet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_162379981
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:35 schreef probeer het volgende:

[..]

En hoe raad je aan dat ze dat in deze kwestie doet?
Dat moet ze voor haar zelf nagaan. Excuses eisen van die moeder gaat niet gebeuren. Ik weet niet wat TS allemaal wil.

Ik wens haar veel succes iig, want Hindoestanen willen geen blanke meisjes.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:41:08 #38
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380073
Ben het wel eens met Stimirol! Al die adviezen zijn goedbedoeld, maar dit zijn allemaal oplossingen die passen in een Hollandse omgeving.

Als haar vriend er luchtig over doet dan weet ze direct hoe er over haar wordt gesproken als ze er niet bij is. Ik weet niet hoe oud ze is en hoe sterk de relatie is, maar als je het belangrijk vindt om een goede band te hebben met je schoonfamilie lijkt de basis niet al te sterk.
pi_162380081
Tsja .. als ik TS was, en mijn vriend zou me hierin niet steunen, dan was het denk ik snel klaar. Gaat ie maar lekker weer bij mama wonen.

En dat mens zelf komt er sowieso niet meer in.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:44:11 #40
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380133
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat moet ze voor haar zelf nagaan. Excuses eisen van die moeder gaat niet gebeuren. Ik weet niet wat TS allemaal wil.

Niet zo generaliseren. De combinatie hollands/hindoestaan wordt je tegenwoordig mee doodgegooid. Het is meestal wel Hollandse man en Hindoestaanse dame maar andersom komt het ook vaak voor....
pi_162380145
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:41 schreef vincenzo78 het volgende:
Ben het wel eens met Stimirol! Al die adviezen zijn goedbedoeld, maar dit zijn allemaal oplossingen die passen in een Hollandse omgeving.

Als haar vriend er luchtig over doet dan weet ze direct hoe er over haar wordt gesproken als ze er niet bij is. Ik weet niet hoe oud ze is en hoe sterk de relatie is, maar als je het belangrijk vindt om een goede band te hebben met je schoonfamilie lijkt de basis niet al te sterk.
Dus TS heeft dit gedrag van haar schoonmoeder maar gewoon te tolereren? En daarbij ook maar gewoon accepteren dat haar vriend blijkbaar altijd de kant van zijn moeder zal blijven kiezen?

Dat eerste .. Tsja, die bitch kan je gewoon ontlopen. Niet zo heel lastig.

Dat tweede, daar zou ik toch echt veel meer moeite mee hebben. En dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken of ik nog wel trek heb om met zo iemand samen te zijn.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:45:04 #42
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_162380152
quote:

[..]

SPOILER

Oh is cultuur dus.

Geen probleem TS breng een pot curry of KFC bucket langs en je bent geaccepteerd.
Irene is bae <3
pi_162380163
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:41 schreef vincenzo78 het volgende:

Persoonlijk zeg ik: run. Been there, done that. Ik ben niet eens Nederlands, maar ik werd gek van dat mens en haar zoon. Ex kwam in een spagaat en koos moederskant (hoefde van mij niet eens te kiezen) en ik deed zoals iedereen hier voorstelt: contact minimaal en huis niet bezoeken.

Dat werkt niet. Een goede band met schoonouders is erg belangrijk. Beste is dus echt negeren en lief blijven glimlachen tot moeders accepteert, maar daar in is een vriend die steunt noodzakelijk. Dit zijn verschillende culturen. In hun cultuur is moeders de baas en een pak slaag normaal. Dat hoef je niet eens te benoemen.
pi_162380172
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:44 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Niet zo generaliseren. De combinatie hollands/hindoestaan wordt je tegenwoordig mee doodgegooid. Het is meestal wel Hollandse man en Hindoestaanse dame maar andersom komt het ook vaak voor....
True, vaak willen ze het niet. Soms is het geen probleem.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:47:19 #45
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380201
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:45 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Oh is cultuur dus.

Geen probleem TS breng een pot curry of KFC bucket langs en je bent geaccepteerd.
Ja leuk die Hollywood films
pi_162380202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:44 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Dus TS heeft dit gedrag van haar schoonmoeder maar gewoon te tolereren? En daarbij ook maar gewoon accepteren dat haar vriend blijkbaar altijd de kant van zijn moeder zal blijven kiezen?

Dat eerste .. Tsja, die bitch kan je gewoon ontlopen. Niet zo heel lastig.

Dat tweede, daar zou ik toch echt veel meer moeite mee hebben. En dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken of ik nog wel trek heb om met zo iemand samen te zijn.
Je snapt het niet. Die moeder is niet te ontlopen. Hindoestanen kennen een familieband zoals jij die niet kent. Bij elke gebeurtenis zal het opgemerkt worden dat zij er niet is en op den duur zal daar afkeur op volgen.
pi_162380217
Poederbrief sturen naar je schoonmoeder.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_162380246
Zou niet kunnen leven met iemand die zo'n moederskindje is. Gelukkig geldt niet voor iedereen dat relatie met schoonouders belangrijk is :)
pi_162380261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Die moeder is niet te ontlopen. Hindoestanen kennen een familieband zoals jij die niet kent. Bij elke gebeurtenis zal het opgemerkt worden dat zij er niet is en op den duur zal daar afkeur op volgen.
Ja ok. De 'glimlachen, mond houden, en binnensmonds die trut helemaal de tering wensen'-methode werkt waarschijnlijk een stuk beter.

Maar zoals je ook al zegt ... Ik zou er idd geen zin in hebben om samen te zijn met iemand die me niet steunt in zoiets.

En ik moet er al helemaal niet aan denken om een gezin met die kerel te hebben, met kinderen die dan bij oma op bezoek moeten. Ik zou zo iemand niet bij mijn kinderen willen hebben.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:50:34 #50
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Persoonlijk zeg ik: run. Been there, done that. Ik ben niet eens Nederlands, maar ik werd gek van dat mens en haar zoon. Ex kwam in een spagaat en koos moederskant (hoefde van mij niet eens te kiezen) en ik deed zoals iedereen hier voorstelt: contact minimaal en huis niet bezoeken.

Dat werkt niet. Een goede band met schoonouders is erg belangrijk. Beste is dus echt negeren en lief blijven glimlachen tot moeders accepteert, maar daar in is een vriend die steunt noodzakelijk. Dit zijn verschillende culturen. In hun cultuur is moeders de baas en een pak slaag normaal. Dat hoef je niet eens te benoemen.
Kijk ik heb makkelijk praten maar als mijn schoonmoeder mij een vies beest zou noemen en mijn partner doet er luchtig over dan ben ik weg.

En zeker de relatie met je schoonfamilie is zeer belangrijk. Uit de reactie van schoonmoeder blijkt dat ze ervan uitgaat dat de relatie geen stand houdt...althans zo interpreteer ik het
pi_162380278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En dan?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:52:32 #52
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162380313
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:50 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

En dan?
Dan gewoon een Hollandse boerenzoon zoeken die liever in weer en wind met z'n vader op de trekker mee ging in plaats van bij zijn moeder op schoot zitten vlooien.
pi_162380441
Een goede relatie met je schoonfamilie is gek genoeg wel belangrijk wil je een leuk en gezellig huwelijk hebben (tenzij beide partijen het prima vinden dat er weinig contact is en je elkaar twee keer per jaar ziet).

Ik zou zeggen maak het uit en vind iemand bij wie je het wel gezellig kunt hebben. Gezeik met schoonouders brengt alleen maar moeilijk gedoe en het zal nooit helemaal goed voelen. Persoonlijk zou ik zo niet willen leven. Feestjes en andere gezellige familieaangelegenheden zijn veel te leuk om met tegenzin naartoe te gaan.

Straks komen er kinderen in het spel en is het einde helemaal zoek. :') Kun je in hun ogen niet goed opvoeden, doe je dit fout, doe je dat fout, doe je zus fout, doe je zo fout. Krijgt je kind een klap van oma omdat dat daar normaal is, en kun jij je bek niet eens open trekken omdat je altijd maar lief moet lachen en alles moet accepteren. Zou rennen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 16:00:19 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:59:18 #54
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380475
TS is zo te zien op bezoek bij schoonmoeder..
pi_162380589
Het belang van (schoon)familie is zwaar overschat m.i., als ze leuk zijn dan is het mooi meegenomen en anders lekker laten zitten die handel. Als je partner geen ruggengraat heeft, jammer maar dan passen we niet bij elkaar :W
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:11:10 #56
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162380773
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:04 schreef Harmankardon het volgende:
Het belang van (schoon)familie is zwaar overschat m.i., als ze leuk zijn dan is het mooi meegenomen en anders lekker laten zitten die handel. Als je partner geen ruggengraat heeft, jammer maar dan passen we niet bij elkaar :W
Is natuurlijk weer iets cultureels. Hollanders hechten in het algemeen minder aan warme familiebanden en voor veel niet-westerse bevolkingsgroepen is familie het allerbelangrijkst.
pi_162380915
Wat een vreemde situatie. Ik vind de reactie van je vriend, zowel in het filmpje als daar buiten ook een beetje vreemd. Hij zou ook best voor je op mogen komen en eens verhaal bij zijn moeder gaan halen. Als mijn moeder zo iets zou doen had ik haar daar al lang op aangesproken. Vind eigenlijk niet dat jij dat moet doen, TS.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:21:05 #58
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162380964
Dat kaart je toch gewoon direct aan. Zou dat echt niet pikken en een verklaring eisen. Op dat moment al trouwens.

Of het nou grappig is bedoeld of niet, zoiets doe je niet. En als je dat dan toch doet dan weet je dat als een ander dat hoort diegene diep gekwetst is. Je schaamt je dan terecht kapot en biedt vervolgens je je excuses aan.

Zo niet, dan zou ik daar niet meer komen. Aso familie.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:27:54 #59
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162381123
Je kan gewoon nooit meer langsgaan bij die moeder, en haar nooit meer uitnodigen. En als ze vraagt waarom, kan je aankaarten hoe ze je noemde en dat je je er niet fijn bij voelt.

Wat ik zou doen echter, is het bij haar aankaarten terwijl ze in gezelschap is. Bijvoorbeeld met heel de familie op een verjaardag plots hardop door de kamer vragen: Zo moeders, dus u vindt mij een "vies beest"?! Vervolgens sterk blijven en aangeven dat het haar zou sieren dat soort meningen voor zich te houden.

Wat ik me alleen nog afvraag is, BEN je ook echt een vies beest?
1 + 1 = blauw
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:31:42 #60
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162381227
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:27 schreef Kamina het volgende:
Je kan gewoon nooit meer langsgaan bij die moeder, en haar nooit meer uitnodigen. En als ze vraagt waarom, kan je aankaarten hoe ze je noemde en dat je je er niet fijn bij voelt.

Wat ik zou doen echter, is het bij haar aankaarten terwijl ze in gezelschap is. Bijvoorbeeld met heel de familie op een verjaardag plots hardop door de kamer vragen: Zo moeders, dus u vindt mij een "vies beest"?! Vervolgens sterk blijven en aangeven dat het haar zou sieren dat soort meningen voor zich te houden.
In theorie klinkt het goed, maar in de praktijk zijn er veel onbekende variabelen waar de theorie geen antwoord op heeft.
pi_162381316
Enig idee waarom ze zo over je denkt? :? Omdat je van een andere cultuur bent of zo?

Ik vrees wel dat als haar houding ZÓ extreem is, dat je dit hoe dan ook op de lange duur gaat verliezen. Die moeder zal altijd een negatieve invloed blijven.
Je zou kunnen proberen met haar te gaan praten als je de oorzaak weet van waarom ze zo over je denkt, maar als het puur om vooroordelen draait of zo, valt er weinig aan recht te trekken.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:38:58 #62
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162381450
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:31 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

In theorie klinkt het goed, maar in de praktijk zijn er veel onbekende variabelen waar de theorie geen antwoord op heeft.
En bananen zijn krom.
1 + 1 = blauw
pi_162381490
Heb je dit verhaal laatst ook al niet op Viva geplaatst,het komt mij heel bekend voor.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:43:09 #64
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162381563
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:38 schreef Kamina het volgende:

[..]

En bananen zijn krom.
Zonlicht en ik ken veel rechte bananen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:46:36 #65
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162381662
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:38 schreef Kamina het volgende:

[..]

En bananen zijn krom.
Hiërarchie verhoudingen bij dit soort Hindoestanen staan de door jouw voorgestelde oplossingen niet toe en kans is zeer groot dat de relatie alleen maar slechter wordt. Zoon had al in veel eerder stadium moeten ingrijpen. Blijkbaar staat hij toe dat als ze er niet bij is dat er zo over haar gesproken wordt.
pi_162381904
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:46 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Hiërarchie verhoudingen bij dit soort Hindoestanen staan de door jouw voorgestelde oplossingen niet toe en kans is zeer groot dat de relatie alleen maar slechter wordt. Zoon had al in veel eerder stadium moeten ingrijpen. Blijkbaar staat hij toe dat als ze er niet bij is dat er zo over haar gesproken wordt.
En daarom uitmaken. ^O^
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:00:33 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162382001
Gezellige familie, woonwagenkamp lombrozo's?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:03:10 #68
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162382073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezellige familie, woonwagenkamp lombrozo's?
Vooralsnog enige wat we weten Hindoestaanse Surinaamse schoonmoeder die weinig rekening houdt de gevoelens van haar schoondochter.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:07:10 #69
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162382185
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:56 schreef Myrr het volgende:
En daarom uitmaken.
Daar heb je er weer zo eentje die bij het minste of geringste al roept: uitmaken!

Vast zelf alleen en eenzaam en daarom mogen anderen ook niet gelukkig zijn.
pi_162382428
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Daar heb je er weer zo eentje die bij het minste of geringste al roept: uitmaken!

Aannames. Ben ruim vier jaar gelukkig samen (met een geweldige schoonfamilie). Ook het nodige doorstaan samen waarop het echt wel uit had kunnen gaan. Mijn partner mag wel verwachten van mij dat als mijn ouder zoiets laags (vies beest... serieus) zou zeggen over hem dat ik dan die ouder direct terug op zijn/haar plek zet. Gebeurt dat niet, kun je verwachten dat je de rest van je relatie ongemakkelijk in je vel zit zodra er derden bij betrokken zijn. Mijn ex deed altijd ook lekker alsof zijn neus bloedde als z'n moeder iets aan te merken had. Voor ons drieën geen chille situatie. Ook bijna vier jaar mee uitgehouden overigens.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:16:17 ]
pi_162382473
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:13 schreef Oliebeestje het volgende:
Hoi!

Op het filmpje is zijn moeder gewoon aan het lachen en zodra ze mijn vriend ziet filmen, betrok haar gezicht en schreeuwde ze met een boze blik naar mijn vriend/camera: "niet naar je vieze beest sturen" (doelend op mij). Iedereen was eerst stil en mijn vriend zei toen tegen haar: "ja nu kan ik het niet meer sturen he" en vervolgens moest iedereen lachen. Zijn moeder mompelde wat en daarmee was het filmpje afgelopen.

Ik weet hoe onrealistisch het klinkt, maar het is helaas helaas echt zo. Ik dacht eerst dat ik het niet goed verstond, maar ze zegt het echt. Mijn vriend heeft zijn excuses heel vaak aangeboden en gezegd dat het voor de grap is, dat ze vaker mensen uitschelden, maar zo kwam het filmpje niet over. Haar blik was hard, ze moest niet lachen en niemand moest lachen.

Ik heb mijn vriend vaak gezegd dat ik het niet tof vind, en meer kan ik niet doen, maar het blijft gewoon in mijn achterhoofd. Ik vind het niet prettig, ik kom liever ook niet meer bij zijn moeder thuis. Ik weet ook niet wat ik ermee moet, want mijn vriend leek het normaal te vinden dat ze zulke dingen doet.

Wat zou een ander in mijn situatie doen?
Ik zou snel op bezoek gaan met een leuk bloemetje en roepen, hallo hier is het vieze beest weer! *O*
pi_162382486
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ts klinkt niet zo gelukkig. Haar vriend steunt haar niet,daar zou ik niet gelukkig van worden. Ze heeft niet zulke leuke schoonouders en daar blijkbaar wel behoefte aan dus daar is ze niet zo gelukkig mee... jij bent zo'n eeuwige maagd die blij is met alles wat hij kan krijgen?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:19:21 #73
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_162382551
Ik wacht op input van TS en ik wil graag weten of er aanleiding is voor 'vies beest'. Want er genoeg alternatieven om je voor uit te schelden...
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:20:43 #74
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_162382583
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik zou snel op bezoek gaan met een leuk bloemetje en roepen, hallo hier is het vieze beest weer! *O*
Maar jij bent ook kort en pittig
Irene is bae <3
pi_162382604
Roep overigens eerder dat mensen wat zorgvuldiger moeten zijn met wie zij een relatie beginnen. Iedereen neemt steeds na een week een relatie en na drie maanden is het weer uit, op naar de volgende binnen-een-week relatie die het-toch-niet-is-dus-het-is-weer-uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:21:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')