Dat kan in andere landen misschien juist aanslaan. Maar goed, als het nummer prut is, win je met een act ook niet de strijd.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:35 schreef Pisces29 het volgende:
Goede TT
En waar ik het meeste jeuk van krijg, dat ingestudeerde gedoe van Osjien.
Staan ze met zijn drietjes met de ogen dicht (), allemaal dezelfde kant op deinend en met die vreselijke handgebaartjes, ala Mariah Carey, maar dan in drievoud. *ril*
Vind ik ook. Maar dan wel met een dijk van een song en een goede act.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:31 schreef Nexum het volgende:
Dan zal ik even alle haat opzij schuiven.![]()
Ik vind dat OG3NE volgend jaar moet gaan.
Roberto Cicero voor Duitsland, in het jaar nadat Lordi won en het festival dus vol met gitaren en lawaai zat. Hij werd 21e.quote:Op zondag 15 mei 2016 21:52 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik heb het.....we sturen Jan Versteegh met een jazz nummer.
Met z'n gekke dansje en timing.
Jazz heb ik nog niet zo vaak gezien op de geweld van Eurovisie.
Lijkt me een shot in de roos, gaat zeker opvallen
yup, zei ik ook.New cool collective erbij.'quote:Op zondag 15 mei 2016 21:52 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik heb het.....we sturen Jan Versteegh met een jazz nummer.
Met z'n gekke dansje en timing.
Lijkt me een shot in de roos, gaat zeker opvallen
volgens mij werkt dat echt helemaal niet op dit festival, itt de meeste festivalsquote:Op zondag 15 mei 2016 22:01 schreef Cee het volgende:
Ik gooi ook een balletje op... Typhoon? Liefst wel in het Engels.
De Belgische tv noemde Jamala gisteren een jazzmuzikantquote:Op zondag 15 mei 2016 21:52 schreef Poison-Ivy het volgende:
die noemen neuken ook poepenquote:Op zondag 15 mei 2016 22:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De Belgische tv noemde Jamala gisteren een jazzmuzikant
New Cool Collective die instrumenten moeten gaan playbacken is godslastering vind ikquote:Op zondag 15 mei 2016 21:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
yup, zei ik ook.New cool collective erbij.'
liedje laten schrijven door die mannen achter Caro Emerald.
daar heb je een punt. het staat alleen wel beter, dan maar figuranten inzetten.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:17 schreef Greys het volgende:
[..]
New Cool Collective die instrumenten moeten gaan playbacken is godslastering vind ik
Hij is geweldig idd. Ik ben naar een preformance geweest in het theater en hij blaast je omver. En qua uiterlijkquote:Op zondag 15 mei 2016 21:54 schreef Greys het volgende:
Wat een gaaf filmpje dit, nooit gezien nog
Waylon zijn microfoon doet het niet, kijk even hoe hij het oplost![]()
![]()
![]()
Was zelfs maar één camera.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:37 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Hij is geweldig idd. Ik ben naar een preformance geweest in het theater en hij blaast je omver. En qua uiterlijk![]()
Maar ik heb net TCL teruggekeken en wat een enorm sterk punt was, waren de camera's die om ilse en waylon draaide en hun expressie laat zien.
Geweldig betoverend was dat. Dat was de x factor.
En zo mooi qua setting.
Dat filmische filtertje er ook overheen.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:37 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Hij is geweldig idd. Ik ben naar een preformance geweest in het theater en hij blaast je omver. En qua uiterlijk![]()
Maar ik heb net TCL teruggekeken en wat een enorm sterk punt was, waren de camera's die om ilse en waylon draaide en hun expressie laat zien.
Geweldig betoverend was dat. Dat was de x factor.
En zo mooi qua setting.
Echt hequote:
Hehe mooiquote:
Over 6 maanden is de eerste nationale voorronde alweerquote:Op zondag 15 mei 2016 22:45 schreef Poison-Ivy het volgende:
Toch jammer dat het weer voorbij is. Moeten we weer zolang wachten.
Ik verheug me er altijd zo op
Heb er ook nooit een wow gevoel bij gehad, bij DB. TCL was breathtaking, dit ga je nooit meer tegenkomen op het esf. Als je de reacties nu leest onder YT videos van TCL...quote:Op zondag 15 mei 2016 22:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
TCL hadden aan alle kanten een magisch optreden, eerlijk gezegd had ik dat gevoel bij DB minder.
Eensquote:Op zondag 15 mei 2016 22:48 schreef grazz het volgende:
[..]
Heb er ook nooit een wow gevoel bij gehad, bij DB. TCL was breathtaking, dit ga je nooit meer tegenkomen op het esf. Als je de reacties nu leest onder YT videos van TCL...
Dan vraag ik me af hoe lang het gaat duren voordat NL weer zo dicht bij de winst gaat komen... Dat zie ik eigenlijk alleen maar gebeuren als Anouk een Lost2.0 schrijft ofzo.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:48 schreef grazz het volgende:
[..]
Heb er ook nooit een wow gevoel bij gehad, bij DB. TCL was breathtaking, dit ga je nooit meer tegenkomen op het esf. Als je de reacties nu leest onder YT videos van TCL...
Dan hoop ik dat ze daarmee opschiet.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe lang het gaat duren voordat NL weer zo dicht bij de winst gaat komen... Dat zie ik eigenlijk alleen maar gebeuren als Anouk een Lost2.0 schrijft ofzo.
TCL was echt perfect jaquote:Op zondag 15 mei 2016 22:48 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik denk dat AvroTros nu op de goede weg is. Jammer van 2015, maar ze hebben geleerd van hun fout. Jan Smit zei vorig jaar in de DWDD dat ze pas naar Stockholm afreizen als het gehele totaalplaatje klopt. Het nummer is dan geen winnend lied, maar het totaalproduct vind ik echt heel goed, beter had niet gekund.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe lang het gaat duren voordat NL weer zo dicht bij de winst gaat komen... Dat zie ik eigenlijk alleen maar gebeuren als Anouk een Lost2.0 schrijft ofzo.
Ik weet nog dat ik me een jaar of vijf geleden niet eens kon voorstellen dat we überhaupt ooit de finale zouden halen.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik lig nog steeds wakker van de opmerking van Jan Smit dat hij zelf maar 'ja' hoeft te zeggen en dat het dan geregeld is. Ik deel je enthousiasme over de aanpak van dit jaar, maar de lijn blijft blijkbaar dunquote:Op zondag 15 mei 2016 23:05 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik denk dat AvroTros nu op de goede weg is. Jammer van 2015, maar ze hebben geleerd van hun fout. Jan Smit zei vorig jaar in de DWDD dat ze pas naar Stockholm afreizen als het gehele totaalplaatje klopt. Het nummer is dan geen winnend lied, maar het totaalproduct vind ik echt heel goed, beter had niet gekund.
Kan me niet voorstellen dat ze nu weer terugvallen, dit gaan ze vasthouden, dat moet wel. Ze moeten nu weer artiest vinden die net zo gemotiveerd is als Douwe en dus alleen wil mee doen om te winnen, dan moet het binnen nu en een paar jr zijn gelukt om het esf naar NL te halen. Of ben ik te optimistisch
quote:Op zondag 15 mei 2016 23:05 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik denk dat AvroTros nu op de goede weg is. Jammer van 2015, maar ze hebben geleerd van hun fout. Jan Smit zei vorig jaar in de DWDD dat ze pas naar Stockholm afreizen als het gehele totaalplaatje klopt. Het nummer is dan geen winnend lied, maar het totaalproduct vind ik echt heel goed, beter had niet gekund.
Kan me niet voorstellen dat ze nu weer terugvallen, dit gaan ze vasthouden, dat moet wel. Ze moeten nu weer artiest vinden die net zo gemotiveerd is als Douwe en dus alleen wil mee doen om te winnen, dan moet het binnen nu en een paar jr zijn gelukt om het esf naar NL te halen. Of ben ik te optimistisch
Ja, dat is ook zo. De verwachtingen zijn misschien te snel, te hoog geworden. Als AvroTros op deze weg doorgaat zal het uiteindelijk wel een keer lukken. Ik ben alleen bang dat de wijze (quote:Op zondag 15 mei 2016 23:07 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik me een jaar of vijf geleden niet eens kon voorstellen dat we überhaupt ooit de finale zouden halen.
Je bedoelt als ze Jan vragen mee te doen?quote:Op zondag 15 mei 2016 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik lig nog steeds wakker van de opmerking van Jan Smit dat hij zelf maar 'ja' hoeft te zeggen en dat het dan geregeld is. Ik deel je enthousiasme over de aanpak van dit jaar, maar de lijn blijft blijkbaar dun
Ik heb nog steeds een klein beetje hoop dat hij een grapje maakte.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik lig nog steeds wakker van de opmerking van Jan Smit dat hij zelf maar 'ja' hoeft te zeggen en dat het dan geregeld is. Ik deel je enthousiasme over de aanpak van dit jaar, maar de lijn blijft blijkbaar dun
Erger, Jan hoeft niet gevraagd te worden maar die mag het gewoon zelf zeggen en dan is het geregeldquote:Op zondag 15 mei 2016 23:11 schreef grazz het volgende:
[..]
Je bedoelt als ze Jan vragen mee te doen?Mag toch hopen van niet, jaaaa...toch wel, als het festival in NL is, mag hij best op het podium in de Arena of Ziggodome staan, eerder niet.
Echt wel. Had hij nou maar 1 jr later meegedaan... ach ja.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
TCL was echt perfect jazag er zo fantastisch uit.
Als ik het optreden weer bekijk baal ik elke keer weer dat Conchita net dat jaar meedeed.
Hehe, hij zal toch ook wel weten dat hij totaal geen kans maakt op dat podium. Laat ie maar lekker met z'n nieuwe boyband in Duitsland blijven touren.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Erger, Jan hoeft niet gevraagd te worden maar die mag het gewoon zelf zeggen en dan is het geregeld
Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Oostenrijk liggen in Oost-Europa?quote:Op maandag 16 mei 2016 00:49 schreef PalmRoyale het volgende:
Nederland moet gewoon stoppen met die hele Eurovisie onzin. Waarom nog meedoen als je van tevoren al weet dat een Oostblok land toch wint?
Heb je er weer zo een:quote:Op maandag 16 mei 2016 00:49 schreef PalmRoyale het volgende:
Nederland moet gewoon stoppen met die hele Eurovisie onzin. Waarom nog meedoen als je van tevoren al weet dat een Oostblok land toch wint?
Waarom plaats je dan die reactiequote:Op maandag 16 mei 2016 00:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Hmm, ik dacht dat er veel meer winnaars uit Oost-Europa waren. Maar ik volg het dan ook niet.
Alleen Duitsland, Oostenrijk en Azerbaijan zijn niet echt onderdeel van een blok en Azerbaijan was een dubieuze winnaar. Het Scandinavische blok is misschien wel een van de hardnekkigste blokken.quote:Op maandag 16 mei 2016 00:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Heb je er weer zo een:
2006: Finland
2007: Servië
2008: Rusland
2009: Noorwegen
2010: Duitsland
2011: Azerbeijan
2012: Zweden
2013: Denemarken
2014: Oostenrijk
2015: Zweden
2016: Oekraďne
Lijkt me nou niet echt een dominantie van het Oostblok.
Absoluutquote:Op maandag 16 mei 2016 01:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Alleen Duitsland, Oostenrijk en Azerbaijan zijn niet echt onderdeel van een blok en Azerbaijan was een dubieuze winnaar. Het Scandinavische blok is misschien wel een van de hardnekkigste blokken.
Het feit dat Zweden geen enkele punten kreeg van de Noorse vakjury, wat een verademing was dat. De twaalf punten van Malta voor het Verenigd Koninkrijk vond ik dan weer uiterst dubieus, welke vakjury in their right minds zou het VK op nummer 1 zetten van al die 26 optredens.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
AbsoluutMaar daar hoor je zelden iemand over, want dat is West-Europa, dus dan mag het. Azerbeidzjan heeft ook wel een blok, maar niet zo stevig als de andere landen om zich heen. Waarbij ze in die tijd nog Turkije als medestander hadden.
Overigens zag je door de gescheiden uitslag juist dat de blok voting bij de jury's vaak ook niet meer van toepassing is. Ik heb er nog nooit zo vaak naast gezeten bij het 12 punten voorspellen
Dat was zeker een verademing ja, net zoals een aantal andere uitslagen. Malta en VK is dan inderdaad weer heel vreemd. Maar Malta en rare uitslagen is een gevalletje gras is groen. Een andere wel typische uitslag vond ik de twaalf jury punten van Duitsland voor Israël. Vanuit een vakjury gedacht niet zo heel vreemd, want erg goed gezongen etc. Maar het stond nergens bovenaan, terwijl tegelijkertijd de Duitsers het schuldgevoel naar Israël blijven houden.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het feit dat Zweden geen enkele punten kreeg van de Noorse vakjury, wat een verademing was dat. De twaalf punten van Malta voor het Verenigd Koninkrijk vond ik dan weer uiterst dubieus, welke vakjury in their right minds zou het VK op nummer 1 zetten van al die 26 optredens.
Ja, alhoewel Israël bovenaan in ieder geval nog te verkopen is.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat was zeker een verademing ja, net zoals een aantal andere uitslagen. Malta en VK is dan inderdaad weer heel vreemd. Maar Malta en rare uitslagen is een gevalletje gras is groen. Een andere wel typische uitslag vond ik de twaalf jury punten van Duitsland voor Israël. Vanuit een vakjury gedacht niet zo heel vreemd, want erg goed gezongen etc. Maar het stond nergens bovenaan, terwijl tegelijkertijd de Duitsers het schuldgevoel naar Israël blijven houden.
Ja, zoals ik ook al zei. Maar het is wel opvallend dat ze de enige waren. Al kun je dat dan ook weer van de IJslandse jury zeggen.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, alhoewel Israël bovenaan in ieder geval nog te verkopen is.
Dat komt ook omdat ze te lage eisen stellen aan de juryleden, het zijn veelal (en zeker in kleine landen) gewoon maar mensen die een keer een CD'tje hebben uitgebracht of bekend zijn van TV. Heel deskundig zijn die nou ook niet, en ze zullen niet veel verschillen van de gemiddelde televoter.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, zoals ik ook al zei. Maar het is wel opvallend dat ze de enige waren. Al kun je dat dan ook weer van de IJslandse jury zeggen.
Wat betreft de uitslagen zag ik ook wel voorbij komen dat Douwe in een land zowel 24e bij het publiek werd als 24e bij de jury. Nu zijn er landen waar ze dit soort muziek niet zo zullen waarderen. Maar zo ver onderin vind ik toch wel vreemd.
Dat is ook waarom de vakjury in diverse landen hele rare uitslagen produceert. Italië zou in principe de bakermat van de muziek moeten zijn, in de zin dat ze zelf vooral vanuit hun San Remo festival liedjes naar het festival sturen. Maar als je ziet waarop die de afgelopen jaren gestemd hebben....quote:Op maandag 16 mei 2016 01:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat ze te lage eisen stellen aan de juryleden, het zijn veelal (en zeker in kleine landen) gewoon maar mensen die een keer een CD'tje hebben uitgebracht of bekend zijn van TV. Heel deskundig zijn die nou ook niet, en ze zullen niet veel verschillen van de gemiddelde televoter.
Tekenend is natuurlijk ook hoe de uitslag van één Deens jurylid dat toevallig verkeerd om was ingevuld, de hele einduitslag door de war gooit. Opeens -12 punten voor Oekraďne. Ik bedoel, er hoeft maar een jurylid met een aparte muzieksmaak tussen te zitten, en de hele uitslag is anders.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is ook waarom de vakjury in diverse landen hele rare uitslagen produceert. Italië zou in principe de bakermat van de muziek moeten zijn, in de zin dat ze zelf vooral vanuit hun San Remo festival liedjes naar het festival sturen. Maar als je ziet waarop die de afgelopen jaren gestemd hebben....
Dat zei ik ook al in het voting topic, dat een enkel jurylid nu een te grote invloed heeft.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tekenend is natuurlijk ook hoe de uitslag van één Deens jurylid dat toevallig verkeerd om was ingevuld, de hele einduitslag door de war gooit. Opeens -12 punten voor Oekraďne. Ik bedoel, er hoeft maar een jurylid met een aparte muzieksmaak tussen te zitten, en de hele uitslag is anders.
Dat komt dus, omdat toen de jury en televoting wel tegen elkaar werd uitgebalanceerd. Al had je toen ook gewoon heel veel Poolse stemmers. Daar werd wel over geroepen dat dit door de dames kwam, maar daar geloof ik eigenlijk niet in.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:41 schreef Poepz0r het volgende:
Heb net de hele uitslag van 2014 zitten terugkijken. Viel mij direct op dat het massaal voten op land van herkomst zoals dit jaar bij Polen veel minder was. Er werd echt op kwaliteit gevote (NL, Oostenrijk, Zweden etc).
Trouwens![]()
Van mij zou Waylon ook absoluut mogen gaan. Zeker omdat ik na de bekendmaking van het nummer van TCL heel teleurgesteld was. Het paste weliswaar volledig bij Ilse, maar had juist door de inbreng van Waylon iets heel tofs verwacht.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:42 schreef Poepz0r het volgende:
Luister dit en je weet direct wie volgend jaar moet gaan.![]()
Wat voor inbreng? Hij heeft het nummer mede geschreven en de aankleding etc. Weet niet wat je nog meer kan doen eigenlijk.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat komt dus, omdat toen de jury en televoting wel tegen elkaar werd uitgebalanceerd. Al had je toen ook gewoon heel veel Poolse stemmers. Daar werd wel over geroepen dat dit door de dames kwam, maar daar geloof ik eigenlijk niet in.
[..]
Van mij zou Waylon ook absoluut mogen gaan. Zeker omdat ik na de bekendmaking van het nummer van TCL heel teleurgesteld was. Het paste weliswaar volledig bij Ilse, maar had juist door de inbreng van Waylon iets heel tofs verwacht.
Ik vergeleek het met de muziek die hij overwegend zelf uitbracht of coverde. Dat vond ik hele andere muziek dan CATS. Ik weet namelijk ook wel dat hij een hele grote invloed op het nummer had.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat voor inbreng? Hij heeft het nummer mede geschreven en de aankleding etc. Weet niet wat je nog meer kan doen eigenlijk.
Ja maar is het niet vaak zo dat ESF deelnemers iets anders uitbrengen dan ze normaliter doen?quote:Op maandag 16 mei 2016 01:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vergeleek het met de muziek die hij overwegend zelf uitbracht of coverde. Dat vond ik hele andere muziek dan CATS. Ik weet namelijk ook wel dat hij een hele grote invloed op het nummer had.
Jammer genoeg wel. Bij Anouk had ik ook op wat rock gehoopt, maar ook daar helaas. Wat betreft mijn eigen voorkeur dan. Wat ik overigens dan weer niet aanraad om te sturen. Rock scoort niet op het ESF.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja maar is het niet vaak zo dat ESF deelnemers iets anders uitbrengen dan ze normaliter doen?
Dit. Het moet een goed nummer zijn met een strakke act en camera closeups.quote:Op maandag 16 mei 2016 02:41 schreef Cosima het volgende:
Ogene leek me eerst wel wat eigenlijk, het is wel een beetje gemaakt allemaal.. maar 3 mooie chicks, zusjes (leuk verhaal), lekker up-tempo lied, het kan best werken hoor. Maar er moet wel echt goed over nagedacht worden.
Hij heeft het nummer niet medegeschreven, hij was niet eens aanwezig.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat voor inbreng? Hij heeft het nummer mede geschreven en de aankleding etc. Weet niet wat je nog meer kan doen eigenlijk.
Heel vreemd dat nb een vakjury het VK de meeste punten geeft. Uit al de songs.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het feit dat Zweden geen enkele punten kreeg van de Noorse vakjury, wat een verademing was dat. De twaalf punten van Malta voor het Verenigd Koninkrijk vond ik dan weer uiterst dubieus, welke vakjury in their right minds zou het VK op nummer 1 zetten van al die 26 optredens.
Ben ik het absoluut mee eens, met Zweden voorop uiteraard.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Alleen Duitsland, Oostenrijk en Azerbaijan zijn niet echt onderdeel van een blok en Azerbaijan was een dubieuze winnaar. Het Scandinavische blok is misschien wel een van de hardnekkigste blokken.
Moet wel zeggen dat destijds Zweden, Noorwegen en Denemarken wel echt goede acts hadden en terecht hadden gewonnen. En daarnaast geven de Scandinavische landen ook vaak (aardig wat) punten aan Nederland. Dat kun je van de Balkanlanden en de voormalige Sovjet-landen (met uitzondering van Baltische Staten) niet echt zeggen.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die piercings en tattoo's best afschrikwekkend zijn.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben maar gewoon tot de conclusie gekomen dat ik amper Nederlandse artiesten ken en luister. Maar ik ben wel voor wat radicaal anders dan dit jaar. Rochelle lijkt me wel wat.
Alain Clark maakt best generieke rotzooi en zelfs op plaat klinkt hij niet aangenaam, dus mijn voorkeur heeft ie niet.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:03 schreef Quark24 het volgende:
Alain Clark? Ik denk dat je iemand moet hebben die zelf iets kan produceren, dus niet van die generieke The Voice winnaars die afhankelijk zijn van anderen om een liedje neer te zetten, dan krijg je alleen maar rotzooi.
Oh ja Dave Benton, dat was zelfs een halve Nederlander (Arubaan)!quote:Op maandag 16 mei 2016 11:19 schreef Greys het volgende:
Een duo heeft ooit gewonnen waarvan een helft donker was volgens mij, met dat snelle come on everybody lalalaa liedje. Of wonnen die niet en verzin ik dit zelf?
Ik moest al naar de wc maar nu komt het er aan twee kanten uit.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:30 schreef TheVulture het volgende:
Volgend jaar op deze dag kunnen we hyperen over de eerste halve finale en of Caro Emerald de finale haalt.
U las het hier als eerst
Caro zingt ons in het wat depressieve Kiev met veel zwaarmoedige liedjes, want iedereen gaat Oekraine nadoen, met een vrolijk nummer naarvde overwinning.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik moest al naar de wc maar nu komt het er aan twee kanten uit.
Lekker belangrijk, dat had Anouk ook niet en die eindigde 2 plekken hogerquote:Op maandag 16 mei 2016 12:01 schreef Jane het volgende:
Caro heeft niet de Douwe Bob-instelling, dat kan ik je nu al vertellen.
quote:Op maandag 16 mei 2016 12:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, dan mis je wel weer zo'n teleurstelling a la 'we staan 1e in de ituneslijst in Armenië!' om er vervolgens weer totaal geen punten van te krijgen.
quote:Op maandag 16 mei 2016 11:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh ja Dave Benton, dat was zelfs een halve Nederlander (Arubaan)!
Letland Estland, 2001.
Jaaa, Marie N! Eigenlijk een draak van een nummer, maar tegelijk een grote guilty pleasure van mij.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Verdorie, ik haal ze ook altijd door elkaar.Dat jurkjesmens was Letland dus?
Elk jaar flirten met alle mannen, vrouwen en bloempotten in de stad gaat ook wat vervelenquote:Op maandag 16 mei 2016 12:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, dan mis je wel weer zo'n teleurstelling a la 'we staan 1e in de ituneslijst in Armenië!' om er vervolgens weer totaal geen punten van te krijgen.
Caro die gaat skinnydippen?quote:Op maandag 16 mei 2016 12:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Elk jaar flirten met alle mannen, vrouwen en bloempotten in de stad gaat ook wat vervelen
Dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn. Het is leuk met iemand als Douwe die dit alles doet omdat hij dat zelf tof vind, maar het moet niet zo zijn dat de volgende heel geforceerd overal leuk moet gaan doen omdat wij dat bij Douwe zo fijn vonden.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:09 schreef Greys het volgende:
Maar... maar... maar... dan horen we weer geen ene fuck tot de dag dat ze moet optreden. Dit met Douwe was alleen al awesome omdat we elke dag wel wat te hyperen hadden door zijn belevenissen daar
Met een uptempo lied blijft er helemaal niks meer van ze over.quote:Op maandag 16 mei 2016 02:41 schreef Cosima het volgende:
Ogene leek me eerst wel wat eigenlijk, het is wel een beetje gemaakt allemaal.. maar 3 mooie chicks, zusjes (leuk verhaal), lekker up-tempo lied, het kan best werken hoor. Maar er moet wel echt goed over nagedacht worden.
Ik ga vooral dat zo missenquote:Op maandag 16 mei 2016 12:09 schreef Greys het volgende:
Maar... maar... maar... dan horen we weer geen ene fuck tot de dag dat ze moet optreden. Dit met Douwe was alleen al awesome omdat we elke dag wel wat te hyperen hadden door zijn belevenissen daar
Ze is wel een van NL acts die ook buiten ons land succes heeft... Of had, haar laatste paar releases hebben hier bij lange na niet het succes gehad die Deleted Scenes had. We zijn het hoempa hoempa beu.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:47 schreef Pisces29 het volgende:
Die zware deprimerende platen van Caro, is dat waar men massaal op gaat stemmen?
Ik vind dit persoonlijk niet onder zwaar en deprimerend vallen:quote:Op maandag 16 mei 2016 13:47 schreef Pisces29 het volgende:
Die zware deprimerende platen van Caro, is dat waar men massaal op gaat stemmen?
Mijn moeder wilde graag een cd, of ik die even kon branden.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vind dit persoonlijk niet onder zwaar en deprimerend vallen:
Eerder luchtig, happy en uplifting.
Zou natuurlijk kunnen, ik weet niet welke cd het was.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mijn moeder wilde graag een cd, of ik die even kon branden.
"Nee, ik vond het helemaal niks, op dat ene leuke vrolijke liedje na is alles zwaar en somber".
Geen idee of het toevallig een depri cd was
Caro Emerald en Alain Clark.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:46 schreef grazz het volgende:
Caro Emerald vind ik ook een goede keuze. Onderscheidend, goede zangeres, charmant, goede muziek. En de kans dat anderen met iets soortgelijks komen is klein en als ze wel een wannabe Caro sturen, dan maakt het nog geen reet uit, omdat Caro Emerald gewoon de beste is in haar genre![]()
Volgens mij stuurde Engeland vorig jaar of 2 jaar geleden nog een Caro-rip offquote:Op maandag 16 mei 2016 13:46 schreef grazz het volgende:
Caro Emerald vind ik ook een goede keuze. Onderscheidend, goede zangeres, charmant, goede muziek. En de kans dat anderen met iets soortgelijks komen is klein en als ze wel een wannabe Caro sturen, dan maakt het nog geen reet uit, omdat Caro Emerald gewoon de beste is in haar genre![]()
Vorig jaar hadden ze iets in die stijl, alleen wisten ze het volledig te verkrachten door er een neonlicht-in-kleding circusact aan vast te plakken.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij stuurde Engeland vorig jaar of 2 jaar geleden nog een Caro-rip off
Met name in het geval van Alain Clark, met z'n vinexwijk-'soul', sluit ik me bij je aan.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Caro Emerald en Alain Clark.
Ik ben denk ik een van de weinige mensen in Nederland die hun muziek verschrikkelijk vind.
Boeien.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bakken vol belastinggeld naar een DJ die op live tv mag playbacken dat ie een knopje indrukt.
Je gaat echt niet winnen omdat er een mannetje staat die af en toe zijn handjes omhoog doet achter de vocalist. Nummer produceren, prima, maar zelf thuisblijven.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Boeien.![]()
Als je wil winnen kost het geld.
Dan niet.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je gaat echt niet winnen omdat er een mannetje staat die af en toe zijn handjes omhoog doet achter de vocalist. Nummer produceren, prima, maar zelf thuisblijven.
Dat moet je ook nooit doen want dat is terecht afgeslacht. Stuur het origineelquote:Op maandag 16 mei 2016 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij stuurde Engeland vorig jaar of 2 jaar geleden nog een Caro-rip off
Zeer treffende omschrijving!quote:
Het kwam toevallig nog langs bij 1 van de ESCTips-podcasts, zo'n liedje als Malta en Azerbeidzjan hadden, kost ongeveer 25.000 euro om door een Zweeds team te laten produceren. Dat zijn wel vrij zielloze nummers, maar kan genoeg zijn om iets zonder winstkans als O'G3ENE naar de finale te loodsen.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:56 schreef Dave het volgende:
Misschien een jaar overslaan, het geld opsparen, zodat we over 2 jaar iets met dubbel budget kunnen.
Ik had het over Nederhop. Geen dronken gebral. Fakkelbrigade, The Opposites, Sef, Typhoon, Flinke Namen, dat soort spul, ik hou daar van. Sinds ca. 6 jaar komt er een gigantische stroom goede muziek uit die hoek.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:54 schreef TheVulture het volgende:
Als we Ronnie Flex gaan sturen dan bereiken we een nieuw dieptepunt
Kom ik weer...quote:Op maandag 16 mei 2016 14:21 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zou zo graag zoiets moois als Chandelier van Sia sturen.![]()
Gelukkig vind je zo'n nummer heel makkelijk, laat staan iemand die het kan zingen
quote:De vraag is al meerdere keren voorgelegd. Humberto Tan probeerde het vrijdag nog maar eens toen hij leadzangeres Sharon den Adel aan tafel had in RTL Late Night. ‘Ik weet dat heel veel mensen dat leuk zouden vinden, maar ik zie ons daar nou niet zo gauw staan, eerlijk gezegd’, reageerde Sharon.
Een harde ‘nee’ kwam er niet uit. Sharon vindt dat Anouk met haar deelname vorig jaar de coolheidsfactor van het Songfestival wel heeft verhoogd. Humberto probeerde haar daarop nogmaals over te halen, maar zonder succes. Sharon lachte het weg: ‘Ik laat het even inzinken. Ik neem het mee naar huis.’
http://nlpop.blog.nl/pop/(...)r-songfestival-video
Zelfde artikel:quote:In de discussies over onze inzending voor het Eurovisie Songfestival komt ieder jaar ook Within Temptation ter sprake. De groep is gigantisch populair en wordt door veel fans gezien als ideale act voor het Songfestival. AvroTros, de omroep verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, vraagt de band echter niet.
Op de vraag of Within Temptation is gepolst door omroep AvroTros antwoordde Sharon ontkennend: ‘Nee, we zijn niet gepolst. Zo zie je maar dat de publieke opinie toch heel anders is dan degene die intern de verzoeken verstuurt.’
http://nlpop.blog.nl/fest(...)rovisie-songfestival
godsamme AvroTros, vraag ze dan gewoon eensquote:Hetzelfde geldt voor Armin van Buuren. Hij zei eerder dat hij onder de juiste voorwaarden een nummer zou willen produceren dat dan door een zanger of zangeres op het Songfestival vertolkt zou worden. Het is niet bekend of Armin weleens door AvroTros is benaderd om zo’n samenwerking te bespreken.
AvroTros schuift liever Jan Smit naar vorenquote:Op maandag 16 mei 2016 19:38 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht altijd dat Sharon den Adel aangegeven had dat ze écht niet wil en ook best negatief was, maar dat is helemaal niet zo.
[..]
[..]
Zelfde artikel:
[..]
godsamme AvroTros, vraag ze dan gewoon eens(al is het alleen maar zodat ze na kunnen denken over bijvoorbeeld het jaar daarop)
Even snel doorheen gespoeld, zonde dat hij geen losse stukken solo heeft!quote:Op maandag 16 mei 2016 18:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Kom ik weer...![]()
Waylon en Marlijn deden toch een mooie poging
Dat zou ik voor een jaartje afwisseling heel tof vinden. Maar ik weet niet of Nederland daar klaar voor is.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik had het over Nederhop. Geen dronken gebral. Fakkelbrigade, The Opposites, Sef, Typhoon, Flinke Namen, dat soort spul, ik hou daar van. Sinds ca. 6 jaar komt er een gigantische stroom goede muziek uit die hoek.
Die is voor commentaar nodig.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
AvroTros schuift liever Jan Smit naar voren
Ik verwacht dat half Europa volgend jaar met een zwaar lied aan komt kakken, dus dan vallen we weer niet op. Ik zou haar wel graag een keer op het ESF willen zien, maar ik denk dat het volgend jaar niet het moment is.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:37 schreef Cee het volgende:
Ik hoorde vanmiddag Kovac weer op de radio, lijkt me toch echt een super-inzending. Haar achternaam helpt ook wel om wat stemmen te scoren bij het Oostblok. Maar zelf heeft ze ooit gezegd niet naar het ESF te willen dus het blijft voorlopig bij dromen.
Lijkt me heerlijk, zo'n aanpak, maar... Bij Melodifestivalen werkt het want daar leeft het echt. Ik denk dat de meesten hier denken 'oh weer zo'n flut-talentenjacht', het ESF wordt er hier nog niet serieus genoeg genomen. De vraag is: vertrouwen 'we' het Nederlands Avrotros kijkend en stemmend volk erop een goede keuze te maken? Ik heb daar zelf m'n twijfels over.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het al tot vervelens toe geschreven op dit forum, maar ik zeg het graag nog een keer, want mijn mening is onveranderd. Ik vind dat we gewoon weer terug moeten naar een groots opgezet Nationaal Songfestival met meerdere voorrondes en een finale.
Jaar in, jaar uit sturen wij artiesten die alleen maar naar het Songfestival willen als ze vrij spel krijgen en geen competitie hoeven aan te gaan met anderen. Dat terwijl ze dat uiteindelijk met hun liedje wél moeten op het Songfestival.
Het succes van die aanpak is wisselend. Tegenover Anouk, Common Linnets en Douwe Bob staan ook een stel onthutsend zwakke, slecht presterende inzendingen zoals Hind, Sieneke en Trijntje.
Maar goed... de realiteit is dat Avrotros gewoon weer gaat bekokstoven wie er naar het Songfestival gaat en met welk liedje. Het publiek heeft daar niks over te zeggen. We kunnen alleen maar hopen op een goede bevlieging.
Dat lied an sich had nog best een succes kunnen worden, maar we wisten toen al dat we als 1e het podium op moestenquote:Op maandag 16 mei 2016 22:09 schreef female81 het volgende:
Een dergelijk debacle hadden we in 2001. Het arme kind werd internationaal bijna laatste.
Let op, attentie, attentie: 3 dames met harmonieuze samenzang, en we werden bijna laatste.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:09 schreef female81 het volgende:
Als je Nederland laat kiezen, is de kans op een of andere grijze muis die door een groot deel van Europa (met name in oostelijke en mediterrane oorden) totaal niet begrepen wordt zeer groot.
Een dergelijk debacle hadden we in 2001. Het arme kind werd internationaal bijna laatste.
Ik was geen fan van Treble, maar het was nou niet dat Behave of Maud geweldige keuzes warenquote:Op maandag 16 mei 2016 22:16 schreef Dave het volgende:
[..]
Let op, attentie, attentie: 3 dames met harmonieuze samenzang, en we werden bijna laatste.
Einde bericht.
Within Temptation is natuurlijk wel heel on-Trossiaans. Past niet echt bij het Muziekfeest op het plein-publiek. Ik zou graag iets gewaagders zien volgend jaar zoals WT.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:38 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht altijd dat Sharon den Adel aangegeven had dat ze écht niet wil en ook best negatief was, maar dat is helemaal niet zo.
[..]
[..]
Zelfde artikel:
[..]
godsamme AvroTros, vraag ze dan gewoon eens(al is het alleen maar zodat ze na kunnen denken over bijvoorbeeld het jaar daarop)
Als voorbode van o'g3ne.Of hoe je dat ook smst.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik was geen fan van Treble, maar het was nou niet dat Behave of Maud geweldige keuzes waren
Ben het eens met Cee, ik zou graag een kwalitatief goed Nationaal Songfestival zien, maar het verleden heeft meermaals bewezen dat we daar in Nederland gewoon niet goed genoeg in zijn.
edit: oh wacht je had het over Michelle
Tros is al sinds mensenheugenis een bolwerk van afschuwelijke wansmaak, maar ze verrassen me sinds 4 jaar in positieve zin wel met hun keuzes voor Anouk, TCL en Douwe Bob. WT is misschien nog een stapje te ver voor ze, maar wie weet...quote:Op maandag 16 mei 2016 22:20 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Within Temptation is natuurlijk wel heel on-Trossiaans. Past niet echt bij het Muziekfeest op het plein-publiek. Ik zou graag iets gewaagders zien volgend jaar zoals WT.
Zelfs over Anouk moest de TROS nog lang nadenken, dusdanig lang dat John de Mol afhaakte geloof ik, die vond dat de TROS allang in zee had moeten gaan met haar. Anders zaten we dat jaar wellicht vast aan het Undercover Lover-niveau en mochten we met Zwitserland blijven vechten voor de laatste plaatsen.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tros is al sinds mensenheugenis een bolwerk van afschuwelijke wansmaak, maar ze verrassen me sinds 4 jaar in positieve zin wel met hun keuzes voor Anouk, TCL en Douwe Bob. WT is misschien nog een stapje te ver voor ze, maar wie weet...
Of Frans Bauer.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:14 schreef Greys het volgende:
Als je Nederland laat stemmen wordt het Jan Smit.
Maar Anouk sloeg wel een heel andere weg in, en de TROS heeft sindsdien blijkbaar ingezien dat dat een veel succesvollere weg is. Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn dat de mensen bij de TROS zelf meer van Frans Bauer en andere pulp voor mensen met een IQ onder de 70 houden, zolang ze maar fatsoenlijke muziek naar het ESF zenden.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:26 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Zelfs over Anouk moest de TROS nog lang nadenken, dusdanig lang dat John de Mol afhaakte geloof ik, die vond dat de TROS allang in zee had moeten gaan met haar. Anders zaten we dat jaar wellicht vast aan het Undercover Lover-niveau en mochten we met Zwitserland blijven vechten voor de laatste plaatsen.
Anouk wilde geen docu-soap voorafgaand aan het ESF. Schandalige eis natuurlijk.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:26 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Zelfs over Anouk moest de TROS nog lang nadenken, dusdanig lang dat John de Mol afhaakte geloof ik, die vond dat de TROS allang in zee had moeten gaan met haar. Anders zaten we dat jaar wellicht vast aan het Undercover Lover-niveau en mochten we met Zwitserland blijven vechten voor de laatste plaatsen.
Ik zou ook wel een NSF willen, maar dan wel een exacte kopie van Zweden. Dat betekent GEEN nationale vakjury, maar alleen een internationale jury en publieksstemmen. Anders krijg je weer van die BN'ers die niet geremd door enige kennis van zaken de uitslag willen sturen.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik was geen fan van Treble, maar het was nou niet dat Behave of Maud geweldige keuzes waren
Ben het eens met Cee, ik zou graag een kwalitatief goed Nationaal Songfestival zien, maar het verleden heeft meermaals bewezen dat we daar in Nederland gewoon niet goed genoeg in zijn.
edit: oh wacht je had het over Michelle
Dan wordt het weer voorspelbaar.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:47 schreef Greys het volgende:
Douwe Bob zegt net bij RTL late night dat Nederland moet voortzetten met echte liedjes en niet bv housemeuk.
Ik hoef ook geen house maar iets pittiger dan weer een middle of the road country-achtig liedje is wel aan te prijzenquote:Op maandag 16 mei 2016 22:47 schreef Greys het volgende:
Douwe Bob zegt net bij RTL late night dat Nederland moet voortzetten met echte liedjes en niet bv housemeuk.
'Het is een leuk nummer , maar het is geen songfestival nummer'quote:Op maandag 16 mei 2016 22:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou ook wel een NSF willen, maar dan wel een exacte kopie van Zweden. Dat betekent GEEN nationale vakjury, maar alleen een internationale jury en publieksstemmen. Anders krijg je weer van die BN'ers die niet geremd door enige kennis van zaken de uitslag willen sturen.
Of we vliegen Ruslana in, daar hadden ze in Belgie 2 jaar geleden ook zo'n succes meequote:Op maandag 16 mei 2016 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor de internationale mening kunnen we toch gewoon Tatjana weer vragen?
Ivo Niehe kan meerdere landen vertegenwoordigen.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor de internationale mening kunnen we toch gewoon Tatjana weer vragen?
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of we vliegen Ruslana in, daar hadden ze in Belgie 2 jaar geleden ook zo'n succes mee
Of Johnny Logan
quote:
Ruslana dacht dat Mother het songfestival voor Belgie ging winnenquote:
Wel slim, op die manier je concurrentie uitschakelen.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Daar hadden toen ook een internationale jury, die stemden toen ook voor Mother.
Er was ook niet iets wat er bovenuit sprong in een finale met zes liedjes.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Daar hadden toen ook een internationale jury, die stemden toen ook voor Mother.
quote:Op maandag 16 mei 2016 23:08 schreef Cee het volgende:
[..]
Wel slim, op die manier je concurrentie uitschakelen.
Miss Montrael is te Tros/Skyradio-achtig. Daar ga je het niet mee redden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:37 schreef female81 het volgende:
En voor de Oost-Europese kijker is Miss Montreal gewoon een lompe boerin ipv 'je leuke buurmeisje' (gok ik).
Naast dat haar muziek daar vermoedelijk lastig te slijten is. Die zang klinkt (ook als ze in het Engels zingt) zó Nederlands, je hoort het gewoon aan haar intonatie.
Hij pusht haar ook ontzettend. Dat is het probleem met muziek in Nederland. Doordat bepaalde media outlets bepaalde artiesten voortdurend pushen denken we dat Miss Montreal, Nick & Simon, Sharon Doorson (heb haar opgezocht, wat een muts) en weetikveelwiethevoicenuweerheeftgewonnen de hoogste kwaliteit is die we te bieden hebben. Terwijl het vaak niet meer dan middelmatigheid is.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:48 schreef female81 het volgende:
Beetje Giel Beelen-muziek, ook. Maar ja, ik zei in een ander topic al dat 'ie onderhand beter bij Sky Radio kan gaan werken. --> ESF / Welk songfestivallied wordt het meest gedraaid op de radio
Sharon Doorson kan wel aardig scoren omdat zij niet zo Nederlands klinkt maar meer Amerikaans/internationaal. MM en N&S is typische Nederlandse knulligheid en niet met de kop boven het maaiveld uitsteken waar je het niet meer gaat redden, zie de 3Js. (kwalitatief aardig goed, maar te knullig en binnen de lijntjes)quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij pusht haar ook ontzettend. Dat is het probleem met muziek in Nederland. Doordat bepaalde media outlets bepaalde artiesten voortdurend pushen denken we dat Miss Montreal, Nick & Simon, Sharon Doorson (heb haar opgezocht, wat een muts) en weetikveelwiethevoicenuweerheeftgewonnen de hoogste kwaliteit is die we te bieden hebben. Terwijl het vaak niet meer dan middelmatigheid is.
Het helpt niet mee dat de gemiddelde Nederlander van vrij 'grijs' klinkende muziek houdt, en dan gebracht door doodnuchtere types in bijpassende outfits. Daardoor hebben Miss Montreal, Nick & Simon, enzovoort het extra makkelijk. En Iris Kroes als winnares van The Voice is een epische blunder. Dat is geen ster, punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij pusht haar ook ontzettend. Dat is het probleem met muziek in Nederland. Doordat bepaalde media outlets bepaalde artiesten voortdurend pushen denken we dat Miss Montreal, Nick & Simon, Sharon Doorson (heb haar opgezocht, wat een muts) en weetikveelwiethevoicenuweerheeftgewonnen de hoogste kwaliteit is die we te bieden hebben. Terwijl het vaak niet meer dan middelmatigheid is.
Ja, dat "ze moeten lekker zichzelf blijven". Dat vinden wij een goede eigenschap. Op een Songfestival val je dan toch aardig buiten de boot. Dan proberen we dat weer te compenseren door onze meest idiote figuren in te zenden (de Toppers) of van iemand die ingetogen is een circusact te maken (Joan Franka).quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:04 schreef female81 het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat de gemiddelde Nederlander van vrij 'grijs' klinkende muziek houdt, en dan gebracht door doodnuchtere types in bijpassende outfits. Daardoor hebben Miss Montreal, Nick & Simon, enzovoort het extra makkelijk. En Iris Kroes als winnares van The Voice is een epische blunder. Dat is geen ster, punt.
En wat betreft de 3J's was ik er zelfs vóór de nationale finale al 99% zeker van dat ze internationaal gezien de halve finale niet door zouden komen. Goed voorspeld.
Ik houd meer van artiesten die nét iets meer 'quirky' zijn (en nee, dat is niet meteen hetzelfde als 'psychisch gestoord' of mensen die in een kabouterkostuum op het podium gaan staan of zo, of de aandacht trekken met dingen als vleesjurken). Met muziek waarin weleens een origineel geluidje of accoordenschema of zo uit wordt geprobeerd. Zal deels de oorzaak zijn dat ik veel muziek vind via bronnen uit de landen ten zúiden van ons, daar houden ze daar meer van.
Wat mij betreft ben jij een betere deskundige dan die DJ's van radio 2.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:04 schreef female81 het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat de gemiddelde Nederlander van vrij 'grijs' klinkende muziek houdt, en dan gebracht door doodnuchtere types in bijpassende outfits. Daardoor hebben Miss Montreal, Nick & Simon, enzovoort het extra makkelijk. En Iris Kroes als winnares van The Voice is een epische blunder. Dat is geen ster, punt.
En wat betreft de 3J's was ik er zelfs vóór de nationale finale al 99% zeker van dat ze internationaal gezien de halve finale niet door zouden komen. Goed voorspeld.
Ik houd meer van artiesten die nét iets meer 'quirky' zijn (en nee, dat is niet meteen hetzelfde als 'psychisch gestoord' of mensen die in een kabouterkostuum op het podium gaan staan of zo, of de aandacht trekken met dingen als vleesjurken). Met muziek waarin weleens een origineel geluidje of accoordenschema of zo uit wordt geprobeerd. Zal deels de oorzaak zijn dat ik veel muziek vind via bronnen uit de landen ten zúiden van ons, daar houden ze daar meer van.
Sinds 2013 doen we dat gelukkig niet meer, alleen in 2015 had Trijntje een te groot ego en dacht mee te liften op het succes van Anouk.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, dat "ze moeten lekker zichzelf blijven". Dat vinden wij een goede eigenschap. Op een Songfestival val je dan toch aardig buiten de boot. Dan proberen we dat weer te compenseren door onze meest idiote figuren in te zenden (de Toppers) of van iemand die ingetogen is een circusact te maken (Joan Franka).
Het is gewoon altijd de plank een beetje misslaan. DB was een goede keuze, overigens. Hopelijk gaan we daar mee door, maar ik ben bang dat we weer voor de Hollandse truttigheid gaan kiezen.
Ik vond Anouk en TCL (met name Ilse) ook geen sterke keuzes wat persoonlijkheden betreft. Weer dat Hollandse nuchtere en gewone. Gelukkig hebben die wel bewezen dat een goed liedje heel veel doet, dus alleen met muzikale kwaliteit kom je ook ver.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:25 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Sinds 2013 doen we dat gelukkig niet meer, alleen in 2015 had Trijntje een te groot ego en dacht mee te liften op het succes van Anouk.
Maar, we moeten iets sturen wat ook scoort bij de Zuidoost-Europese en Oost-Europese landen. Tot nu toe krijgen we vooral punten van de Scandinavische en Germaanse landen.
Kijken naar dat programma waarin het nummer van de 3J's werd geselecteerd was vanaf de eerste seconde als het kijken naar de Titanic die steeds verder weg zonk.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:18 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Wat mij betreft ben jij een betere deskundige dan die DJ's van radio 2.
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Ivo Niehe kan meerdere landen vertegenwoordigen.
Ik kan me nog herinneren dat die jury volgens mij ook zoiets had van 'wordt het nog beter?' na ieder lied.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:34 schreef female81 het volgende:
[..]
Kijken naar dat programma waarin het nummer van de 3J's werd geselecteerd was vanaf de eerste seconde als het kijken naar de Titanic die steeds verder weg zonk.
quote:
GMTAquote:Op zondag 15 mei 2016 22:01 schreef Cee het volgende:
Ik gooi ook een balletje op... Typhoon? Liefst wel in het Engels.
Wordt het draaiorgel ook weer op het podium geschoven.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:14 schreef Greys het volgende:
Als je Nederland laat stemmen wordt het Jan Smit.
Ik hoop ook serieus dat Waylon zich gewoon zelf aanmeldtquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Nu krijgen we al dat gejankbal van artiesten die wel willen nadenken, als ze maar worden gevraagd. Rot opHet is een eer je land te mogen vertegenwoordigen. Dus
Dit is wel meteen het probleem waar we al jaren tegenaan lopen, zei het vorig jaar ook al.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef Greys het volgende:
"Nadenken over het Songfestival"
Caro Emerald wil best nadenken over een eventuele deelname aan het Eurovisiesongfestival als ze daarvoor wordt gevraagd. Dat onthulde de zangeres dinsdagochtend in de ochtendshow van Giel Beelen op 3FM.
Beelen opperde dat Caro wel eens een goede optie zou zijn om in de voetsporen te treden van Douwe Bob vanwege haar uitstraling en kwaliteit.
"Ik vind dat een mooi compliment", reageerde de zangeres, die niet direct wist of het liedjesfestijn iets voor haar is. "Ik weet het nog zo net niet. Laat ik voorop stellen dat ik nog nooit ben gevraagd. En als ik er voor word gevraagd wil ik er wel serieus over nadenken", gaf ze uiteindelijk toe.
Sinds Anouk deelnam aan het Songfestival in 2013 en het succes van The Common Linnets een jaar later zien meer artiesten een eventuele deelname wel zitten. Afgelopen weekeinde werd Douwe Bob namens Nederland elfde.
http://www.telegraaf.nl/f(...)_Songfestival__.html
Hier ben ik het wel mee eens, maar opzich is het ook wel vreemd dat een omroep niet een stapje verder wil gaan en artiesten benaderd, los van dat ze soms al selectief artiesten lijken te benaderen. Ik vraag me af hoe ze selecteren wie wel en wie niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit is wel meteen het probleem waar we al jaren tegenaan lopen, zei het vorig jaar ook al.
Avrotros wil geen artiesten vragen, maar wil dat ze zich aanmelden. Artiesten willen zich niet aanmelden, maar willen gevraagd worden. Een van de twee partijen (liefst de artiesten imo) moet even de trots opzij zetten, maar ik heb weleens het idee dat Nederlanders juist daar niet altijd zo goed in zijn.
Wie kunnen er aan die laatste voorwaarde voldoen? Volgens mij zijn dat niet zo gek veel namen eigenlijk... Zeker niet als het gecombineerd moet worden met voorwaarde 1.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben niet voor Caro.
Zolang we mensen aanwijzen, horen ze wat mij betreft aan drie voorwaarden te voldoen:
- Singer/songwriter
- Met zijn of haar eigen lied, waardoor zijn of haar eigen hoofd op het blok ligt
- En een hit in de afgelopen vijf jaar
Caro is geen songwriter en valt af. 'Hit' kunnen we ook nog over discussiëren, of een 16e plek met een single in 2013 daaronder valt. De vorige successen waren in 2010 en tellen helaas niet mee.
Mocht Caro bereid zijn mee te doen aan een groots en goed opgezet nationaal songfestival en daar als winnaar uitkomen, dan heb ik geen bezwaar tegen deelname. Tot die tijd: nope.
Je hebt ook niet zo gek veel namen nodig, maximaal eentje per jaar. En er komen steeds nieuwe artiesten bij; van Douwe Bob had niemand vijf jaar geleden nog gehoord. Maar om er een paar te noemen: Waylon. Maaike Ouboter. Nielson. Dotan. Miss Montreal.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:30 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Wie kunnen er aan die laatste voorwaarde voldoen? Volgens mij zijn dat niet zo gek veel namen eigenlijk... Zeker niet als het gecombineerd moet worden met voorwaarde 1.
Ja, dat is ook de geaccepteerde vertaling daarvan, dat eerste is je persoonlijke invulling/vooroordeelquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:42 schreef Mystikvm het volgende:
Ik denk bij singer/songwirter teveel aan een bebaarde knul met tatoeages die amper droog achter zijn oren is in een houthakkersoverhemd, die twee akkoorden kan spelen en aan het kwijlen is over zijn verloren liefde van toen hij 15 was en dat zijn teamleider bij Albert Heijn hem niet met respect heeft behandeld.
Ik neem aan dat met singer/songwriter hier bedoeld wordt dat iemand in elk geval zijn eigen teksten en muziek schrijft.
Ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:07 schreef Toposcoupe het volgende:
Is Miss Montreal een singer/songwriter die haar eigen liedjes schrijft?
Ik heb een aantal van haar singles aangeklikt en ze heeft nergens credits op haar eigen naam.quote:Caro Emerald schrijft ze toch ook met haar team en voor haar eigen platenmaatschappij.
Het gaat niet om de gitaar, maar om het schrijven van je eigen liedjes en scoren van hits. Caro is oud nieuws, niet omdat ik haar niet goed vind, maar omdat ze niet scoort. UK-publiek zou ik niet op af durven gaan, die hadden Douwe Bob ook al tot winnaar uitgeroepen, terwijl ze geen puntje hebben gegeven. Daar kun je dus niet op afgaan. Het zou zo moeten zijn dat artiesten of aan die drie voorwaarden voldoen, of meedoen aan een voorselectie. Of je moet weer zin hebben om mee te doen om de show te vullen.quote:Zelfs al is de populariteit van Caro niet meer wat het ooit was, ik denk dat ze met Within Temptation de meest populaire Nederlandse act in het buitenland blijft. Caro Emerald heeft bewezen bij het Europese publiek in de smaak te vallen. Haar 2013-album was minder succesvol, maar kwam binnen op #1 in de Britse albumlijsten, dat heeft geen enkele Nederlandse artiest haar nog nagedaan volgens mij. Haar buiten de deur houden omdat ze geen gitaar vasthoudt zou wat mij betreft een gemiste kans zijn.
Van dat rijtje die je opnoemt acht ik alleen Waylon en Dotan geschikt. Maaike Ouboter is te veel gejank. Nielson is een Nederlandstalige zanger, dus dan krijg je een mislukte vertaling zoals we bij de 3Js zagen. En Miss Montreal is te knullig en te veel binnen de lijntjes.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je hebt ook niet zo gek veel namen nodig, maximaal eentje per jaar. En er komen steeds nieuwe artiesten bij; van Douwe Bob had niemand vijf jaar geleden nog gehoord. Maar om er een paar te noemen: Waylon. Maaike Ouboter. Nielson. Dotan. Miss Montreal.
En dan noem ik echt geen persoonlijke voorkeuren, maar noem ik puur mensen op basis van hun kunnen. Zo hou je O'g3ne en Jantje Smit buiten en zo had je de afgelopen jaren de volgende aangewezen artiesten buitengehouden: Edsilia Rombley (voldeed aan geen van 3), Hind (geen hit in de afgelopen 5 jaar, wel haar eigen liedje), de Toppers (geen hit), Sieneke (voldeed aan geen van 3), 3JS (geen hit), Joan (geen hit) en Trijntje (voldeed niet aan 1 en 2, aan 3 alleen vanwege een single met Marco) buitengehouden.
Daar gaat het vooral om en ik noemde gewoon een aantal namen. Zeker geen persoonlijke favorieten, zo heb ik niks met Nielson, Miss Montreal, Maaike Ouboter en twijfel ik zelfs over Waylon (ja, dat is hier vloeken in de kerk, I know). Maar het is niet dat het onmogelijke criteria zijn en de Avrotros zou die gewoon moeten hanteren. Als er zich dan niemand meldt, kan je altijd nog mensen gaan vragen. Die dus aan die criteria voldoen. Ik ben echt helemaal klaar met wannabes en het duurt nog een hele tijd voor wij toe zijn aan een voorronde van de kwaliteit Melodifestivalen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:31 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Van dat rijtje die je opnoemt acht ik alleen Waylon en Dotan geschikt. Maaike Ouboter is te veel gejank. Nielson is een Nederlandstalige zanger, dus dan krijg je een mislukte vertaling zoals we bij de 3Js zagen. En Miss Montreal is te knullig en te veel binnen de lijntjes.
Verder bijvoorbeeld Kensington of Mr Probz goede suggesties.
Ik vind die criteria die jij opnoemt zijn wel goede criteria om de echte artiesten te scheiden van de neppers.
Ik zeg doenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef Greys het volgende:
"Nadenken over het Songfestival"
Caro Emerald wil best nadenken over een eventuele deelname aan het Eurovisiesongfestival als ze daarvoor wordt gevraagd. Dat onthulde de zangeres dinsdagochtend in de ochtendshow van Giel Beelen op 3FM.
Beelen opperde dat Caro wel eens een goede optie zou zijn om in de voetsporen te treden van Douwe Bob vanwege haar uitstraling en kwaliteit.
"Ik vind dat een mooi compliment", reageerde de zangeres, die niet direct wist of het liedjesfestijn iets voor haar is. "Ik weet het nog zo net niet. Laat ik voorop stellen dat ik nog nooit ben gevraagd. En als ik er voor word gevraagd wil ik er wel serieus over nadenken", gaf ze uiteindelijk toe.
Sinds Anouk deelnam aan het Songfestival in 2013 en het succes van The Common Linnets een jaar later zien meer artiesten een eventuele deelname wel zitten. Afgelopen weekeinde werd Douwe Bob namens Nederland elfde.
http://www.telegraaf.nl/f(...)_Songfestival__.html
Douwe Bob was ook niet bij alle concerten zuiver.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:07 schreef Greys het volgende:
Klik van Dotan een paar pinkpop youtubes aan, hoor hem live zingen voor groot publiek en schrap hem daarna. Want die zingt lang niet altijd zuiver. Lijkt me een behoorlijk risico op een esf.
Ik hoop dat we idd weer iemand krijgen die met EIGEN muziek gaat, want het feit dat zowel Anouk, TCL EN Douwe een nieuw album te promoten hadden en daarom mede hun duivelse best deden heeft Ned geen windeieren gelegd. Dat waren precies degenen die naar de finale gingen. Trek je conclusie.
Die heb ik echt zelden tot nooit onzuiver horen zingen. Ook tijdens een compleet drie uur durend concert.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:11 schreef ato het volgende:
[..]
Douwe Bob was ook niet bij alle concerten zuiver.
Eiiiigenlijk is Wouter Hamel met een lekker jazznummer dan echt een beter idee. Jonger, beter qua esf-looks, moderner.quote:
Dotan wordt vaak nog gered door het meezingen van zijn bandleden, maar is inderdaad geen geweldige zanger.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Die heb ik echt zelden tot nooit onzuiver horen zingen. Ook tijdens een compleet drie uur durend concert.
Kijk, zelfs Waylon of Ilse of Douwe zal heus ooit weleens een rotnoot hebben gehad, maar bij Dotan kwam het wel erg zwak over live voor groot publiek. Misschien is hij tegenwoordig knettergoed hoor, maar ik zie hem eigenlijk bijna nooit live zingen op tv? (ik hoor sowieso verdomd weinig van hem, maar dat ligt mss aan mij..)
Ik vind Wouter Hamel een tikkeltje te softquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Eiiiigenlijk is Wouter Hamel met een lekker jazznummer dan echt een beter idee. Jonger, beter qua esf-looks, moderner.
Qua persoon, qua uiterlijk of qua muziek?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind Wouter Hamel een tikkeltje te soft
Of een vierde optie?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua persoon, qua uiterlijk of qua muziek?
Ze neemt Jan Versteegh mee en 't wordt een duo act.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:20 schreef ato het volgende:
Wie weet heeft Caro nog een leuke verrassing :-)
Ben ik ook voorstander vanquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Eiiiigenlijk is Wouter Hamel met een lekker jazznummer dan echt een beter idee. Jonger, beter qua esf-looks, moderner.
Beterquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:40 schreef Greys het volgende:
Zoiets van Wouter vind ik echt lekker
Qua lied dan, he.
En qua uiterlijk is ie nogal veranderd onlangs
Recensies van zijn concert in de Ziggo Dome waren wel goed, werd ook gezegd dat het ten opzichte van pinkpop veel beter was.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Die heb ik echt zelden tot nooit onzuiver horen zingen. Ook tijdens een compleet drie uur durend concert.
Kijk, zelfs Waylon of Ilse of Douwe zal heus ooit weleens een rotnoot hebben gehad, maar bij Dotan kwam het wel erg zwak over live voor groot publiek. Misschien is hij tegenwoordig knettergoed hoor, maar ik zie hem eigenlijk bijna nooit live zingen op tv? (ik hoor sowieso verdomd weinig van hem, maar dat ligt mss aan mij..)
Als je op beeld ook weer iets intiems kan creëren kan dat best mooi worden denk ik, helemaal met zo'n koortje.quote:Dat dubbele dat om Dotan hangt, is in de Ziggo Dome duidelijk merkbaar. De achtkoppige band zorgt dankzij het perfect afgestelde geluid, de alomtegenwoordige donderdrums en griezelig strak gezongen koortjes voor een imponerende ervaring. Met de combinatie van een groots opgezette lichtshow en stemmige slowmotionbeelden van IJsland in grijstinten druipt de professionaliteit ervan af. Zelfs een klein folkliedje als Let the River In heeft een onderliggende, langzaam opbouwende grandeur die de zaal, zoals Dotans bedoeling was, zo veel mogelijk onderdompelt in de intieme huiskamersfeer waar hij blijkbaar naar op zoek is.
Greys foei, Caro is nog maar 35.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:45 schreef Greys het volgende:
Ik vind Caro qua leeftijd en uiterlijk een beetje categorie Trijntje![]()
![]()
![]()
Dat schoot net voordat jij het tikte ook al door m'n hoofd.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:45 schreef Greys het volgende:
![]()
![]()
Serieus?quote:
Maar een achtkoppige band en een koortje gaan hem niet worden met max 6 man op het podium.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Recensies van zijn concert in de Ziggo Dome waren wel goed, werd ook gezegd dat het ten opzichte van pinkpop veel beter was.
[..]
Als je op beeld ook weer iets intiems kan creëren kan dat best mooi worden denk ik, helemaal met zo'n koortje.
Echt niet...foei..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:45 schreef Greys het volgende:
![]()
![]()
Je hoeft er niet van te houden, maar Caro heeft toch wel een duidelijke stijl qua uiterlijk, terwijl Trijntje het type flodder-met-een-glittersausje-als-het-maar-past is.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:45 schreef Greys het volgende:
![]()
![]()
Plus dat het volgend jaar wel vol zal lopen met emo-balades, gezien de nrs 1 en 2 dit jaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:54 schreef Greys het volgende:
Nu ik de live versie van Liquid Lunch weer zes keer heb gezien en gehoord, zou ik BIJNA enthousiast worden over CaroZo'n huppelende blazert er bij als in bovenstaand filmpje en zo'n Rosenberg-achtig gitaartrio erachter en feest. Hatsee.
Maar dan ben ik dus bang dat als ze gaat, dat ze zo'n dweperig zeiknummer als Mad about the Boy gaat doen. Maar het mot swingen, daar is ze goed in.
quote:Ruben Hein met een Italië-achtige inzending achter de piano lijkt me toch ook wel wat, hoor.
En Waylon dus.
En Wouter Hamel.
WE KENNEH NOG JAREH VOORUIT MENSEHHHHHHHHHHH
Holy crap, daar zeg je me wat.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke oke. Dat is zo.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je hoeft er niet van te houden, maar Caro heeft toch wel een duidelijke stijl qua uiterlijk, terwijl Trijntje het type flodder-met-een-glittersausje-als-het-maar-past is.
Ja die moet écht een keer. Ook best bekend in het buitenland!quote:
Ik vond die Mad About the Boy die ze bij Jools Holland deed echt een zeiknummerquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tuurlijk gaat ze voor een swingend nummer, al haar hits waren dat toch ook.
En met Caro zou ik wel raad weten, met Trijntje never nooit niet.
Probleem is dat zijn muziek niets is voor het ESF. Uptempo, ballads oke maar jazz nopes.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die moet écht een keer. Ook best bekend in het buitenland!
(Stuk bekender dan in Nederland.)
Dat is toch ook geen nummer van haarquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond die Mad About the Boy die ze bij Jools Holland deed echt een zeiknummer
Dat zeiden ze ook over de muziek van TCL.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is dat zijn muziek niets is voor het ESF. Uptempo, ballads oke maar jazz nopes.
Dat dachten we van country ook toen, met The Common Linnetsquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is dat zijn muziek niets is voor het ESF. Uptempo, ballads oke maar jazz nopes.
Maar deze vind ik bv ook hélemaal niks.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen nummer van haar
TCL was toch gewoon een soort van ballad met een countrysausje? Nee Hamel mag thuis blijven van mij.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat dachten we van country ook toen, met The Common Linnets
Er bestáát simpelweg geen muziek die niets is voor het ESF. Geloof me. Als het maar goed genoeg is...
Dat was een wat mattere, idd, maar deze is toch wel lekkerquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar deze vind ik bv ook hélemaal niks.
De enige nummers die ik van haar echt geschikt vind zijn degenen met een Rosenberg gitaar riedeltje erin en echt héél swingend. Dat je er wel van móet hupsen, zeg maar
Maar even heel eerlijk, luister eens naar dit?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
TCL was toch gewoon een soort van ballad met een countrysausje? Nee Hamel mag thuis blijven van mij.
Zeker! Die hierboven, maar ook die drie vorig jaar met dat klassieke nummer. En dit jaar vond ik het ook een prachtig liedje, maar kwam het live echt helaas niet uit de verf. Maar qua nummers, potverquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Italië is sowieso een cadeautje uit de hemel voor het Songfestival. Die zouden het echt verdienen om eens te winnen. Méér dan Zweden met hun eenheidsworstjes
Ik heb toevallig gisteren die editie gekeken, Graham Norton werd haast ziedend dat het zo veel punten kreeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar even heel eerlijk, luister eens naar dit?
Dit werd tweede (!!) in de finale. Had je daar van te voren dan ook van gezegd dat de muziek niet geschikt is voor ESF?
Eerlijk
In your face Grahamquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb toevallig gisteren die editie gekeken, Graham Norton werd haast ziedend dat het zo veel punten kreeg.
Qua persoon en looks doet het me niet veelquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua persoon, qua uiterlijk of qua muziek?
Caro is 35 ofzo, da's echt nog geen Trijntjequote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:45 schreef Greys het volgende:
![]()
![]()
Ja. Ja. Ja.quote:
Wat een stem hequote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Ja. Ja.
DAT WE UBERHAUPT NOG TWIJFELEN WIE MOET GAAN.
HOU TOCH OP.
WAYLON MOET.
Ja, eigenlijk zijn we er toch allang uit, mensen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Ja. Ja.
DAT WE UBERHAUPT NOG TWIJFELEN WIE MOET GAAN.
HOU TOCH OP.
WAYLON MOET.
Ja ongelooflijk he. Krijg kippenvel van zijn uithalenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:21 schreef Greys het volgende:
Wat die gast ook zingt, ik hang aan zijn lippen.
Ik werd ziedend toen dat valse gedrocht van een optreden van Azerbeidzjan nog meer punten kreeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb toevallig gisteren die editie gekeken, Graham Norton werd haast ziedend dat het zo veel punten kreeg.
Waylon is ook gewoon HEEL erg goed. Krijgt niet voor niets maandelijks telefoontjes uit USA om eens langs te komen voor dit en dat. Die kerel is zo fucking goed.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:22 schreef Greys het volgende:
Je merkt ook aan alles dat Humberto echt belachelijk fan van Waylon is he?![]()
JIJ BENT GEWOON BETER DAN FOREIGNER.
Hij mag ook supervaak in zijn show langskomen.
Ik vind hem knettersympathiek.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, het hoeft ook niet per se een mentaal gezond, sympathiek persoon te zijn die we sturen!
Heb hem keer live gezien, zeer sympathiek iddquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind hem knettersympathiek.
En ach, wat is mentaal gezond. Als hij een ESF al eens prima aankon, de Wenkbrauw er op het juiste moment uitgooide, John de Mol z'n kijkcijferhit niet verziekte maar juist veel fans er bij trok, AHOY kan uitverkopen... is hij wat mij betreft gezond genoeg voor het Eurovisie
Waylon is juist meer van de funk en soul hequote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:23 schreef TheVulture het volgende:
Waylon vind ik nu ook weer iets te snel na de Common Linnets, blijf je toch weer in die hoek hangen qua stijl, al is ie wat rauwer dan Douwe Bob
Ik zou hem dan ook zéker een ruig(er) nummer laten doen inderdaad, om die hoek te voorkomen. Geen country. Lekker funky en swingend met veel uithalen. Of een 'gewone' heel goede ballad.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:23 schreef TheVulture het volgende:
Waylon vind ik nu ook weer iets te snel na de Common Linnets, blijf je toch weer in die hoek hangen qua stijl, al is ie wat rauwer dan Douwe Bob
Humberto is gewoon verstandig en is #teamWaylonquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:22 schreef Greys het volgende:
Je merkt ook aan alles dat Humberto echt belachelijk fan van Waylon is he?![]()
JIJ BENT GEWOON BETER DAN FOREIGNER.
Hij mag ook supervaak in zijn show langskomen.
Tadaaaa, goed genoeg voor het Eurovisiequote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hij kan wel goed sympathiek acteren, denk ik.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:26 schreef Greys het volgende:
Overigens waren zelfs de valse WiWinichten #TeamWaylon
Ik kan me een artikel van ze herinneren van vlak na het Eurovisie met TCL met als kop 'ILSE WHO??' en daarin een youtube van Waylon zelf.
7 geloof ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:25 schreef Greys het volgende:
Hoeveel jaar zat er eigenlijk tussen de deelnames van Sjonnie Logan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |