abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162238017
Heeft iemand al een lied gehoord naast Slow Down?
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 10:19:22 #2
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_162238384
Het meest radiovriendelijke in de top waren Frankrijk en Bulgarije, imo, maar ik geloof niet dat we die echt veel zullen gaan horen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_162239948
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:19 schreef ijs_beer het volgende:
Het meest radiovriendelijke in de top waren Frankrijk en Bulgarije, imo, maar ik geloof niet dat we die echt veel zullen gaan horen.
Zweden en Oostenrijk wat mij betreft.
  maandag 16 mei 2016 @ 11:55:06 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162240007
Hier in D worden de Common Linnets nog dagelijk op de radio gedraaid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162240087
Ik denk niet dat we ook maar iets van dit jaar op landelijke radio gaan terughoren.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_162240509
Werd Heroes vaak gedraaid? Zelf bijna nooit gehoord. Jammer eigenlijk, Zweden, Bulgarije en Letland zouden prima gedraaid kunnen worden.

En Georgië zou prima bij 3FM passen. :P
pi_162240564
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:21 schreef Em31 het volgende:
Werd Heroes vaak gedraaid? Zelf bijna nooit gehoord. Jammer eigenlijk, Zweden, Bulgarije en Letland zouden prima gedraaid kunnen worden.

Heroes vorig jaar eigenlijk alleen in hitparades
pi_162240579
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:21 schreef Em31 het volgende:

Heroes heb ik wel eens gehoord in de weken na het ESC, later niet meer.
pi_162241034
Zweden, heb ik 2 of 3 keer helemaal op de Radio gehoord. Vooral om te laten horen dat het op Catch & Release lijkt.
pi_162247181
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik denk niet dat we ook maar iets van dit jaar op landelijke radio gaan terughoren.
Het komt van het ESF en het komt niet uit Engeland of Amerika, dus kan het echt niet gedraaid worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:16:07 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162247887
Genoeg nummers afgelopen jaren die niet zouden misstaan op de Nederlandse radio. Maar op een verdwaalde winnaar na, werden die ook niet gedraaid. Dit jaar zijn er minder nummers die ervoor in aanmerking komen (waaronder een winnaar die niet radio vriendelijk is voor de gemiddelde DJ), dus is die kans alleen maar kleiner.

Daar komt nog dat ene artikel bij (ben even vergeten wie dat waar had geplaatst en waar het terug te lezen is), dat dit jaar er nauwelijks liedjes bij zijn die dicht bij de radiomuziek van nu staan. Waarbij Slow Down een baken van licht was tussen alle andere liedjes.

Onder andere Giel Beelen werd daarin geciteerd. Een paar nummers werden nog wel als uitzonderingen genoemd. Maar daar zaten bijvoorbeeld Bulgarije en Letland niet bij, terwijl dat toch typische moderne radiomuziek is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162248041
Euphoria werd vaak gedraaid en dit jaar heb ik Slow Down redelijk vaak gehoord, maar verder hoor je eigenlijk nooit (recente) Songfestivalinzendingen op de radio. Australië en Frankrijk kunnen ze best draaien, zijn zeer radio-friendly.
pi_162248129
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:23 schreef Childofthe90s het volgende:
Euphoria werd vaak gedraaid en dit jaar heb ik Slow Down redelijk vaak gehoord, maar verder hoor je eigenlijk nooit (recente) Songfestivalinzendingen op de radio. Australië en Frankrijk kunnen ze best draaien, zijn zeer radio-friendly.
Euphoria haalde zelfs de Top 10 van best verkochte nummers in 2012.

Slow Down is door de NPO flink gepusht. Het nummer is zowel 3FM Megahit als Radio 2 Topsong geweest.

Ik word trouwens een beetje moe van de manier waarop het nummer wordt opgehemeld als "ware muziek", "baken van licht" en andere onzinnige teksten. Het is een vrij aardig gitaarpop-liedje, maar laten we ophouden met doen alsof het één of ander meesterwerk is.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 17:29:21 ]
  maandag 16 mei 2016 @ 17:45:49 #14
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162248435
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Slow Down is door de NPO flink gepusht. Het nummer is zowel 3FM Megahit als Radio 2 Topsong geweest.

Ik word trouwens een beetje moe van de manier waarop het nummer wordt opgehemeld als "ware muziek", "baken van licht" en andere onzinnige teksten. Het is een vrij aardig gitaarpop-liedje, maar laten we ophouden met doen alsof het één of ander meesterwerk is.
Dat ben ik met je eens. Maar dat afzetten van het eigen nummer tegen de andere landen gebeurd elk jaar. Elk jaar wordt gedaan alsof Nederland het enige (of een van de weinige) kwalitatieve nummers instuurt. Terwijl dat meestal niet eens zo is.

Er zitten absoluut slechte nummers en circusacts tussen de buitenlandse nummers, maar er zitten gewoon altijd heel veel nummers bij die gewoon goed in elkaar zitten. Maar ja die hebben dan net toevallig ook nog eens wat buurlanden die voor ze stemmen. Waardoor men het weer een schande vindt, dat het boven ons pareltje is gekomen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162248560
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:45 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar dat afzetten van het eigen nummer tegen de andere landen gebeurd elk jaar. Elk jaar wordt gedaan alsof Nederland het enige (of een van de weinige) kwalitatieve nummers instuurt. Terwijl dat meestal niet eens zo is.

Er zitten absoluut slechte nummers en circusacts tussen de buitenlandse nummers, maar er zitten gewoon altijd heel veel nummers bij die gewoon goed in elkaar zitten. Maar ja die hebben dan net toevallig ook nog eens wat buurlanden die voor ze stemmen. Waardoor men het weer een schande vindt, dat het boven ons pareltje is gekomen.
Ik hoorde Jan Smit dit jaar bij het commentaar zelfs nog zeggen: "Doe mij Joan Franka maar". Dan krijg je toch echt de neiging om een baksteen richting je tv te gooien.

In de periode 2006-2012 was de gemiddelde kwaliteit van de Nederlandse inzendingen juist bijzonder laag, met hooguit 2007 als uitzondering. En met 2006, 2010 en 2012 als dieptepunten.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:59:18 #16
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162248693
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hoorde Jan Smit dit jaar bij het commentaar zelfs nog zeggen: "Doe mij Joan Franka maar". Dan krijg je toch echt de neiging om een baksteen richting je tv te gooien.

In de periode 2006-2012 was de gemiddelde kwaliteit van de Nederlandse inzendingen juist bijzonder laag, met hooguit 2007 als uitzondering. En met 2006, 2010 en 2012 als dieptepunten.
Ik luisterde naar de Belg, omdat ik het commentaar van Jan Smit na de nummers zo belachelijk vind. Als hij dat soort opmerkingen maakt, ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Want die opmerking over Joan Franka slaat nergens op.

De periode 2006 - 2012 was heel mager ja. Vooral doordat men het ook nog eens niet nodig vond om de aankleding te laten kloppen. Maar los van wat wij insturen, de Nederlandse muziek en media pers doet alsof het beter is dan de rest. Wat meestal nergens op slaat.
pi_162248820
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als Slovenië het had ingezonden, was er niemand in Hilversum op het idee gekomen om die plaat te draaien.

Al ligt de smaak daar misschien toch wel anders dan je zou verwachten. Zowel Giel Beelen als Ruud de Wild hebben bijvoorbeeld al duidelijk gemaakt dat ze het ogenschijnlijk radiovriendelijke nummer van Cyprus verschrikkelijk vinden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_162248955
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:03 schreef Fred_B het volgende:
Zowel Giel Beelen als Ruud de Wild hebben bijvoorbeeld al duidelijk gemaakt dat ze het ogenschijnlijk radiovriendelijke nummer van Cyprus verschrikkelijk vinden.
Dat is diezelfde Ruud de Wild die Oostenrijk op 1 zette bij de finale en Azerbaijan op 3 en San Marino op 6 in de halve finale.

Hoe opvallend is het trouwens ook dat hij Kroatië in de halve finale op de allereerste plek zette en in de finale op de een na laatste plek. Was het 'opeens' zo slecht?
pi_162251806
Ik zag Giel Beelen bij een of ander dansbaar nummer van dit jaar (vergeten welke het ook alweer was, veel nummers leken dit jaar ook zo op elkaar...) zeuren dat het 'vanwege de te harde handclaps niet geschikt is om op de radio te draaien'.

Ikzelf hoorde een liedje wat weliswaar niet m'n smaak was, maar wat zéér makkelijk op de hedendaagse radio had gekund. Als er iets in zit wat een héél klein beetje van de zogenaamde ongeschreven regels voor hedendaagse radiomuziek afwijkt, zoals 'te harde' handclaps (het was zo onopvallend dat ik het zelf niet eens had opgemerkt): graag.

Als je op een dergelijke formulematige manier tegen radio aan kijkt, ga dan bij Sky Radio solliciteren. :N

Wat is die kerel in dat ruime anderhalve decennium dat 'ie inmiddels op de landelijke radio zit gehersenspoeld, zeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 19:44:31 ]
  ESF Reporter maandag 16 mei 2016 @ 20:15:32 #20
87554 Cee
Welluk?
pi_162252859
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:43 schreef female81 het volgende:
Ik zag Giel Beelen bij een of ander dansbaar nummer van dit jaar (vergeten welke het ook alweer was, veel nummers leken dit jaar ook zo op elkaar...) zeuren dat het 'vanwege de te harde handclaps niet geschikt is om op de radio te draaien'.

Ikzelf hoorde een liedje wat weliswaar niet m'n smaak was, maar wat zéér makkelijk op de hedendaagse radio had gekund. Als er iets in zit wat een héél klein beetje van de zogenaamde ongeschreven regels voor hedendaagse radiomuziek afwijkt, zoals 'te harde' handclaps (het was zo onopvallend dat ik het zelf niet eens had opgemerkt): graag.

Als je op een dergelijke formulematige manier tegen radio aan kijkt, ga dan bij Sky Radio solliciteren. :N

Wat is die kerel in dat ruime anderhalve decennium dat 'ie inmiddels op de landelijke radio zit gehersenspoeld, zeg.
Handclaps, dan zal het wel over Frankrijk's nummer gaan.
Helemaal met je eens. Ik moet wel toegeven dat ik wel een beetje gecharmeerd raakte van hoe Giel sprak over het ESF deze week. Hij ging er met enig scepsis naar toe maar was echt onder de indruk van de sfeer, de productie en er zaten best goede nummers tussen zei hij.

Zal hij ongetwijfeld over een week van terugkomen als ie terug achter z'n microfoon zit, maar goed.
  maandag 16 mei 2016 @ 20:19:23 #21
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_162252944
Het is idd een beetje vreemd dat Giel en Co op basis van een handklap kunnen beslissen wat er wel of niet op publieke radio gedraaid wordt. Volgens mij was het Frankrijk.
pi_162253280
Als ik dit soort mensen zo hoor zeveren, krijg ik alleen maar meer heimwee naar de radio van begin jaren 90, toen muziek nog gewoon zonder luisteronderzoekjes en dergelijke gedraaid werd. Toen er op prime time gewoon muziek van Corry Konings oid op Radio 3 (tegenwoordig 3FM) kon komen, als de dj dat mooi vond. Jeroen Van Inkel had wel een handje van dergelijke gekkigheid.

Qua kijk op radio ben ik teveel een product van die tijd (toen ik net muzikaal bewust werd was de verticale lappendeken-programmering er nog), vrees ik. :{
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2016 @ 20:36:38 #23
368283 ato
pi_162253503
Ik word altijd moe van de zogenaamde radio mensen die ESF neer sabelen.
Wel er veel over praten, maar zeggen dat het een circus is etc.

In mijn ogen zijn ( ook al heb ik er niet veel mee) Zweden, Australië radiohits.

En de liedjes die ik leuk vind en ook als radiohits zie zeker Bulgarije en Letland.
Cyprus en Georgië ook.

Ps Douwe Bob wordt als een tierelier gedraaid op Q Music.
Life can be a bitch, so like it..
pi_162253835
België van vorig jaar (Loïc Nottet - Rhythm Inside) had ook makkelijk op de radio kunnen worden gedraaid.
pi_162253995
Waterloo van Abba en hier in Belgie hoor ik Dana met All Kinds Of Everything wel eens op de radio plus Sandra Kim. Ik verwacht What's The Pressure van Laura Tesoro vaak te horen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')