Zweden en Oostenrijk wat mij betreft.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:19 schreef ijs_beer het volgende:
Het meest radiovriendelijke in de top waren Frankrijk en Bulgarije, imo, maar ik geloof niet dat we die echt veel zullen gaan horen.
Heroes vorig jaar eigenlijk alleen in hitparadesquote:Op maandag 16 mei 2016 12:21 schreef Em31 het volgende:
Werd Heroes vaak gedraaid? Zelf bijna nooit gehoord. Jammer eigenlijk, Zweden, Bulgarije en Letland zouden prima gedraaid kunnen worden.
En Georgië zou prima bij 3FM passen.
Heroes heb ik wel eens gehoord in de weken na het ESC, later niet meer.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:21 schreef Em31 het volgende:
Werd Heroes vaak gedraaid? Zelf bijna nooit gehoord. Jammer eigenlijk, Zweden, Bulgarije en Letland zouden prima gedraaid kunnen worden.
En Georgië zou prima bij 3FM passen.
Het komt van het ESF en het komt niet uit Engeland of Amerika, dus kan het echt niet gedraaid worden.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik denk niet dat we ook maar iets van dit jaar op landelijke radio gaan terughoren.
Euphoria haalde zelfs de Top 10 van best verkochte nummers in 2012.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:23 schreef Childofthe90s het volgende:
Euphoria werd vaak gedraaid en dit jaar heb ik Slow Down redelijk vaak gehoord, maar verder hoor je eigenlijk nooit (recente) Songfestivalinzendingen op de radio. Australië en Frankrijk kunnen ze best draaien, zijn zeer radio-friendly.
Dat ben ik met je eens. Maar dat afzetten van het eigen nummer tegen de andere landen gebeurd elk jaar. Elk jaar wordt gedaan alsof Nederland het enige (of een van de weinige) kwalitatieve nummers instuurt. Terwijl dat meestal niet eens zo is.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Euphoria haalde zelfs de Top 10 van best verkochte nummers in 2012.
Slow Down is door de NPO flink gepusht. Het nummer is zowel 3FM Megahit als Radio 2 Topsong geweest.
Ik word trouwens een beetje moe van de manier waarop het nummer wordt opgehemeld als "ware muziek", "baken van licht" en andere onzinnige teksten. Het is een vrij aardig gitaarpop-liedje, maar laten we ophouden met doen alsof het één of ander meesterwerk is.
Ik hoorde Jan Smit dit jaar bij het commentaar zelfs nog zeggen: "Doe mij Joan Franka maar". Dan krijg je toch echt de neiging om een baksteen richting je tv te gooien.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar dat afzetten van het eigen nummer tegen de andere landen gebeurd elk jaar. Elk jaar wordt gedaan alsof Nederland het enige (of een van de weinige) kwalitatieve nummers instuurt. Terwijl dat meestal niet eens zo is.
Er zitten absoluut slechte nummers en circusacts tussen de buitenlandse nummers, maar er zitten gewoon altijd heel veel nummers bij die gewoon goed in elkaar zitten. Maar ja die hebben dan net toevallig ook nog eens wat buurlanden die voor ze stemmen. Waardoor men het weer een schande vindt, dat het boven ons pareltje is gekomen.
Ik luisterde naar de Belg, omdat ik het commentaar van Jan Smit na de nummers zo belachelijk vind. Als hij dat soort opmerkingen maakt, ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Want die opmerking over Joan Franka slaat nergens op.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik hoorde Jan Smit dit jaar bij het commentaar zelfs nog zeggen: "Doe mij Joan Franka maar". Dan krijg je toch echt de neiging om een baksteen richting je tv te gooien.
In de periode 2006-2012 was de gemiddelde kwaliteit van de Nederlandse inzendingen juist bijzonder laag, met hooguit 2007 als uitzondering. En met 2006, 2010 en 2012 als dieptepunten.
Als Slovenië het had ingezonden, was er niemand in Hilversum op het idee gekomen om die plaat te draaien.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Euphoria haalde zelfs de Top 10 van best verkochte nummers in 2012.
Slow Down is door de NPO flink gepusht. Het nummer is zowel 3FM Megahit als Radio 2 Topsong geweest.
Ik word trouwens een beetje moe van de manier waarop het nummer wordt opgehemeld als "ware muziek", "baken van licht" en andere onzinnige teksten. Het is een vrij aardig gitaarpop-liedje, maar laten we ophouden met doen alsof het één of ander meesterwerk is.
Dat is diezelfde Ruud de Wild die Oostenrijk op 1 zette bij de finale en Azerbaijan op 3 en San Marino op 6 in de halve finale.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:03 schreef Fred_B het volgende:
Zowel Giel Beelen als Ruud de Wild hebben bijvoorbeeld al duidelijk gemaakt dat ze het ogenschijnlijk radiovriendelijke nummer van Cyprus verschrikkelijk vinden.
Handclaps, dan zal het wel over Frankrijk's nummer gaan.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:43 schreef female81 het volgende:
Ik zag Giel Beelen bij een of ander dansbaar nummer van dit jaar (vergeten welke het ook alweer was, veel nummers leken dit jaar ook zo op elkaar...) zeuren dat het 'vanwege de te harde handclaps niet geschikt is om op de radio te draaien'.
Ikzelf hoorde een liedje wat weliswaar niet m'n smaak was, maar wat zéér makkelijk op de hedendaagse radio had gekund. Als er iets in zit wat een héél klein beetje van de zogenaamde ongeschreven regels voor hedendaagse radiomuziek afwijkt, zoals 'te harde' handclaps (het was zo onopvallend dat ik het zelf niet eens had opgemerkt): graag.
Als je op een dergelijke formulematige manier tegen radio aan kijkt, ga dan bij Sky Radio solliciteren.
Wat is die kerel in dat ruime anderhalve decennium dat 'ie inmiddels op de landelijke radio zit gehersenspoeld, zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |