abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2016 @ 14:35:02 #126
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_162243719
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:30 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Boeien. :{w
Als je wil winnen kost het geld.
Je gaat echt niet winnen omdat er een mannetje staat die af en toe zijn handjes omhoog doet achter de vocalist. Nummer produceren, prima, maar zelf thuisblijven.
  maandag 16 mei 2016 @ 14:36:52 #127
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_162243751
Vader Abraham stond toch ook niet aan dat draaiorgel te zwengelen..
  maandag 16 mei 2016 @ 14:37:37 #128
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_162243764
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Je gaat echt niet winnen omdat er een mannetje staat die af en toe zijn handjes omhoog doet achter de vocalist. Nummer produceren, prima, maar zelf thuisblijven.
Dan niet.
Anders Max Martin en Shellback een nummer laten maken en door een willekeurig persoon met charisma laten zingen. Kost ook wat, maar dan heb je wel wat catchy. Niemand kan een liedje van Max Martin en Shellback weerstaan.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_162244175
Misschien een jaar overslaan, het geld opsparen, zodat we over 2 jaar iets met dubbel budget kunnen.
C’est Davie :o)
pi_162244976
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Volgens mij stuurde Engeland vorig jaar of 2 jaar geleden nog een Caro-rip off
Dat moet je ook nooit doen want dat is terecht afgeslacht. Stuur het origineel 8-)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  maandag 16 mei 2016 @ 15:40:21 #131
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162245413
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:27 schreef female81 het volgende:vinexwijk-'soul'
Zeer treffende omschrijving!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 16 mei 2016 @ 16:04:59 #132
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162246137
Alain Clark heeft twee leuke nummers gehad. Nu is het zo zouteloos, Barry White is ruig vergeleken bij hem. Alsjeblieft geen Alain Clarke!!!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162246153
Heb Alain Clark ook es live gezien. Vond em tegenvallen.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_162247796
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:56 schreef Dave het volgende:
Misschien een jaar overslaan, het geld opsparen, zodat we over 2 jaar iets met dubbel budget kunnen.
Het kwam toevallig nog langs bij 1 van de ESCTips-podcasts, zo'n liedje als Malta en Azerbeidzjan hadden, kost ongeveer 25.000 euro om door een Zweeds team te laten produceren. Dat zijn wel vrij zielloze nummers, maar kan genoeg zijn om iets zonder winstkans als O'G3ENE naar de finale te loodsen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:46:08 #135
138876 Andromache
pi_162248445
Jammer genoeg doet rap het slecht op het ESF. Anders zou ik erg voor een greep uit ons Nederhop-arsenaal zijn. Sukkel voor de liefde op het podium zou best iets zijn geweest voor Hans Pannecoucke om te regisseren. En de videoclip zou zo controversieel zijn dat je van tevoren een mediastorm zou hebben gehad, kortom, al ruim voor het ESF internationale aandacht.

Maar goed. Droomdenken.
pi_162248585
Als we Ronnie Flex gaan sturen dan bereiken we een nieuw dieptepunt :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 16 mei 2016 @ 18:00:16 #137
138876 Andromache
pi_162248725
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:54 schreef TheVulture het volgende:
Als we Ronnie Flex gaan sturen dan bereiken we een nieuw dieptepunt :Y
Ik had het over Nederhop. Geen dronken gebral. Fakkelbrigade, The Opposites, Sef, Typhoon, Flinke Namen, dat soort spul, ik hou daar van. Sinds ca. 6 jaar komt er een gigantische stroom goede muziek uit die hoek.
pi_162248745
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:21 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zou zo graag zoiets moois als Chandelier van Sia sturen. O+

Gelukkig vind je zo'n nummer heel makkelijk, laat staan iemand die het kan zingen :')
Kom ik weer... :P

Waylon en Marlijn deden toch een mooie poging
mag het weten
pi_162248962
Fok!Orchestra of de knokploeg ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been hauntef by a million screams
pi_162251639
Ik dacht altijd dat Sharon den Adel aangegeven had dat ze écht niet wil en ook best negatief was, maar dat is helemaal niet zo.

quote:
De vraag is al meerdere keren voorgelegd. Humberto Tan probeerde het vrijdag nog maar eens toen hij leadzangeres Sharon den Adel aan tafel had in RTL Late Night. ‘Ik weet dat heel veel mensen dat leuk zouden vinden, maar ik zie ons daar nou niet zo gauw staan, eerlijk gezegd’, reageerde Sharon.

Een harde ‘nee’ kwam er niet uit. Sharon vindt dat Anouk met haar deelname vorig jaar de coolheidsfactor van het Songfestival wel heeft verhoogd. Humberto probeerde haar daarop nogmaals over te halen, maar zonder succes. Sharon lachte het weg: ‘Ik laat het even inzinken. Ik neem het mee naar huis.’
http://nlpop.blog.nl/pop/(...)r-songfestival-video
quote:
In de discussies over onze inzending voor het Eurovisie Songfestival komt ieder jaar ook Within Temptation ter sprake. De groep is gigantisch populair en wordt door veel fans gezien als ideale act voor het Songfestival. AvroTros, de omroep verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, vraagt de band echter niet.

Op de vraag of Within Temptation is gepolst door omroep AvroTros antwoordde Sharon ontkennend: ‘Nee, we zijn niet gepolst. Zo zie je maar dat de publieke opinie toch heel anders is dan degene die intern de verzoeken verstuurt.’
http://nlpop.blog.nl/fest(...)rovisie-songfestival
Zelfde artikel:
quote:
Hetzelfde geldt voor Armin van Buuren. Hij zei eerder dat hij onder de juiste voorwaarden een nummer zou willen produceren dat dan door een zanger of zangeres op het Songfestival vertolkt zou worden. Het is niet bekend of Armin weleens door AvroTros is benaderd om zo’n samenwerking te bespreken.
godsamme AvroTros, vraag ze dan gewoon eens :( (al is het alleen maar zodat ze na kunnen denken over bijvoorbeeld het jaar daarop)
pi_162254324
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:38 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht altijd dat Sharon den Adel aangegeven had dat ze écht niet wil en ook best negatief was, maar dat is helemaal niet zo.

[..]

[..]

Zelfde artikel:

[..]

godsamme AvroTros, vraag ze dan gewoon eens :( (al is het alleen maar zodat ze na kunnen denken over bijvoorbeeld het jaar daarop)
AvroTros schuift liever Jan Smit naar voren :')
mag het weten
pi_162254476
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Kom ik weer... :P

Waylon en Marlijn deden toch een mooie poging
Even snel doorheen gespoeld, zonde dat hij geen losse stukken solo heeft!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_162254520
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:00 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik had het over Nederhop. Geen dronken gebral. Fakkelbrigade, The Opposites, Sef, Typhoon, Flinke Namen, dat soort spul, ik hou daar van. Sinds ca. 6 jaar komt er een gigantische stroom goede muziek uit die hoek.
Dat zou ik voor een jaartje afwisseling heel tof vinden. Maar ik weet niet of Nederland daar klaar voor is.
Anderzijds hebben die ook nummer 1 hits gehad. Dus kan wel meevallen wellicht.
En in Engels of Nederlands?
pi_162254547
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

AvroTros schuift liever Jan Smit naar voren :')
Die is voor commentaar nodig. :7
  ESF Reporter maandag 16 mei 2016 @ 21:37:56 #145
87554 Cee
Welluk?
pi_162255406
Ik hoorde vanmiddag Kovac weer op de radio, lijkt me toch echt een super-inzending. Haar achternaam helpt ook wel om wat stemmen te scoren bij het Oostblok. Maar zelf heeft ze ooit gezegd niet naar het ESF te willen dus het blijft voorlopig bij dromen.
pi_162255990
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:37 schreef Cee het volgende:
Ik hoorde vanmiddag Kovac weer op de radio, lijkt me toch echt een super-inzending. Haar achternaam helpt ook wel om wat stemmen te scoren bij het Oostblok. Maar zelf heeft ze ooit gezegd niet naar het ESF te willen dus het blijft voorlopig bij dromen.
Ik verwacht dat half Europa volgend jaar met een zwaar lied aan komt kakken, dus dan vallen we weer niet op. Ik zou haar wel graag een keer op het ESF willen zien, maar ik denk dat het volgend jaar niet het moment is.
pi_162256037
Ik heb het al tot vervelens toe geschreven op dit forum, maar ik zeg het graag nog een keer, want mijn mening is onveranderd. Ik vind dat we gewoon weer terug moeten naar een groots opgezet Nationaal Songfestival met meerdere voorrondes en een finale.

Jaar in, jaar uit sturen wij artiesten die alleen maar naar het Songfestival willen als ze vrij spel krijgen en geen competitie hoeven aan te gaan met anderen. Dat terwijl ze dat uiteindelijk met hun liedje wél moeten op het Songfestival.

Het succes van die aanpak is wisselend. Tegenover Anouk, Common Linnets en Douwe Bob staan ook een stel onthutsend zwakke, slecht presterende inzendingen zoals Hind, Sieneke en Trijntje.

Maar goed... de realiteit is dat Avrotros gewoon weer gaat bekokstoven wie er naar het Songfestival gaat en met welk liedje. Het publiek heeft daar niks over te zeggen. We kunnen alleen maar hopen op een goede bevlieging.
  ESF Reporter maandag 16 mei 2016 @ 22:08:02 #148
87554 Cee
Welluk?
pi_162256480
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het al tot vervelens toe geschreven op dit forum, maar ik zeg het graag nog een keer, want mijn mening is onveranderd. Ik vind dat we gewoon weer terug moeten naar een groots opgezet Nationaal Songfestival met meerdere voorrondes en een finale.

Jaar in, jaar uit sturen wij artiesten die alleen maar naar het Songfestival willen als ze vrij spel krijgen en geen competitie hoeven aan te gaan met anderen. Dat terwijl ze dat uiteindelijk met hun liedje wél moeten op het Songfestival.

Het succes van die aanpak is wisselend. Tegenover Anouk, Common Linnets en Douwe Bob staan ook een stel onthutsend zwakke, slecht presterende inzendingen zoals Hind, Sieneke en Trijntje.

Maar goed... de realiteit is dat Avrotros gewoon weer gaat bekokstoven wie er naar het Songfestival gaat en met welk liedje. Het publiek heeft daar niks over te zeggen. We kunnen alleen maar hopen op een goede bevlieging.
Lijkt me heerlijk, zo'n aanpak, maar... Bij Melodifestivalen werkt het want daar leeft het echt. Ik denk dat de meesten hier denken 'oh weer zo'n flut-talentenjacht', het ESF wordt er hier nog niet serieus genoeg genomen. De vraag is: vertrouwen 'we' het Nederlands Avrotros kijkend en stemmend volk erop een goede keuze te maken? Ik heb daar zelf m'n twijfels over.

De aanpak die de laatste jaren werkte: het schrijven van een lied met het ESF en het ZELF vertolken van dit lied in het achterhoofd. En zelfs de manier WAAROP het wordt vertolkt zit al in de gedachte.

De aanpak die de laatste jaren niet werkte: een lied dat al jaren ligt te verstoffen adopteren en er zelf chocola van proberen te maken.

En dan heb je dus nog de optie die jij aangeeft en de laatste keer dat zoiets werd opgezet (wel heel marginaal, 1 showtje, want zo'n aanpak kost duiten) stuurden de stemmers een indiaan.
Nou was de keuze dat jaar sowieso minimaal, maar toch. Ik heb er m'n twijfels over.
pi_162256541
Als je Nederland laat kiezen, is de kans op een of andere grijze muis die door een groot deel van Europa (met name in oostelijke en mediterrane oorden) totaal niet begrepen wordt zeer groot. :N

Een dergelijk debacle hadden we in 2001. Het arme kind werd internationaal bijna laatste.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 22:10:48 ]
pi_162256643
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:09 schreef female81 het volgende:

Een dergelijk debacle hadden we in 2001. Het arme kind werd internationaal bijna laatste.
Dat lied an sich had nog best een succes kunnen worden, maar we wisten toen al dat we als 1e het podium op moesten _O-

Ebonique had zo hard moeten winnen toen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')