dat doet die dan maar lekker op zo'n kamer waar die alleen zijn gang kan gaanquote:Op donderdag 12 mei 2016 02:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat is er mis met iemand die zijn eigen gang gaat?
Niet iedereen gaat gelijk gezellig meedoen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:26 schreef Adames het volgende:
[..]
dat doet die dan maar lekker op zo'n kamer waar die alleen zijn gang kan gaan
quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hij gebruikt zijn kamer als een soort hotel, ik vind dat onwenselijk. Ik begrijp dat er niet in het contract staat dat je dat niet moet doen, maar aangezien hij op de hospiteeravond best sociaal leek is het gewoon een enorme tegenvaller.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je ken de huur opzeggen met 3 maanden opzegtermijn toch?quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:28 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hij gebruikt zijn kamer als een soort hotel, ik vind dat onwenselijk. Ik begrijp dat er niet in het contract staat dat je dat niet moet doen, maar aangezien hij op de hospiteeravond best sociaal leek is het gewoon een enorme tegenvaller.
Jep, ik kan zijn contract ontbinden en dan heeft hij 3 maanden om iets nieuws te zoeken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je ken de huur opzeggen met 3 maanden opzegtermijn toch?
Vind je het lastig of zo om eens gesprek te voeren?
Vertellen wat er verwacht wordt in dat huis en anders kan ie wieberen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:35 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Jep, ik kan zijn contract ontbinden en dan heeft hij 3 maanden om iets nieuws te zoeken.
Bedoel je gesprek in de zin van je contract gaat ontbonden worden? Of in het algemeen?
Algemeen: ''Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem''
Miss de enige optie ja.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vertellen wat er verwacht wordt in dat huis en anders kan ie wieberen.
Misschien valt ie mee en heb je er prima huurder aan verder.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Miss de enige optie ja.
Wat een kutklus, zal vast ook degene zijn die het moet zeggen aangezien ik hoofdhuurder ben lolll
'Yo .... we zouden het chill vinden als je een keer mee at en je gedroeg als een normale huisgenoot en niet als een getrouwd stel... anders ontbind ik je contract.''.
Afspraak maken met t hele huis en het dan zeggen, ongemakkelijker krijg je het niet met een dude die je half kent maar al bijna een half jaar mee woont.. Misschien beter als hij binnenkort weer komt ontbijten...
Zou het na zo'n dreigement? Kan idd bestquote:Op donderdag 12 mei 2016 02:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Misschien valt ie mee en heb je er prima huurder aan verder.
Je begint uiteraard over de gebruiken in het huis en dat hij daar beetje buiten valt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:46 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Zou het na zo'n dreigement? Kan idd best
De tering wat ben jij een zeikerd. Laat die jongen lekker als hij niet mee wilt eten met jullie. En zijn kamer als hotel gebruiken? Say whut... Hij betaald huur en je hebt verder geen last van hem. Wat wil je nog meer... Blijkbaar heb je liever een huurder die wel mee wil eten maar een ontzettende varkensstal van zijn kamer maakt. Je mag volgens mij in je handjes knijpen met deze huurder al lijk je dat zelf niet te beseffen want hij wilt niet met ons mee etenquote:Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Miss de enige optie ja.
Wat een kutklus, zal vast ook degene zijn die het moet zeggen aangezien ik hoofdhuurder ben lolll
'Yo .... we zouden het chill vinden als je een keer mee at en je gedroeg als een normale huisgenoot en niet als een getrouwd stel... anders ontbind ik je contract.''.
Afspraak maken met t hele huis en het dan zeggen, ongemakkelijker krijg je het niet met een dude die je half kent maar al bijna een half jaar mee woont.. Misschien beter als hij binnenkort weer komt ontbijten...
Afspraak maken met het hele huis. Durf je het niet in je eentje?quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Miss de enige optie ja.
ik vraag mij af of het wel klopt wat je hier zegt. Je doet of je een hospita achtige constructie hebt, maar dat betwijfel ik. Daarnaast maak ik op dat jij de woning ook huurt? Zou dat niet betekenen dat deze persoon onderhuurder is en de verhuurder ook akkoord moet zijn?quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Miss de enige optie ja.
Ja dit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Een heel slap verhaal over waarom hij eruit moet terwijl de eigenlijke reden is dat je gewoon liever dat mokkel daar hebt omdat je die leuk vindt. En dan ook nog eens zo'n gesprekje niet durven aan gaan zonder de rest erbij.
Je bent een onvolwassen achterbaks ventje.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Een heel slap verhaal over waarom hij eruit moet terwijl de eigenlijke reden is dat je gewoon liever dat mokkel daar hebt omdat je die leuk vindt. En dan ook nog eens zo'n gesprekje niet durven aan gaan zonder de rest erbij.
Hallo, vanwege mijn onzekerheid wil ik je weg hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Miss de enige optie ja.
En dit natuurlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Wat voor contract heeft hij dan dat je dit zomaar kan ontbinden? Met 3 maanden borg voor de huur kan ik me niet voorstellen dat het een hospitacontract is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:35 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Jep, ik kan zijn contract ontbinden en dan heeft hij 3 maanden om iets nieuws te zoeken.
Ik kwam hier met de verwachting om te lezen over drugs en geweld, blijkt het te gaan om een TS die een kleine bitch is en iedere avond handjes wilt vasthouden met zijn huisgenootjes.quote:
dit is wel kern van de zaakquote:Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Een heel slap verhaal over waarom hij eruit moet terwijl de eigenlijke reden is dat je gewoon liever dat mokkel daar hebt omdat je die leuk vindt.
Vraag me nu af of het een zolderkamer was.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:05 schreef Poepoog het volgende:
Denk dat TS nu alleen aan de figuurlijke FOK! tafel zit.
Haha dit ja.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Moet hij eerst wat meer opheldering geven over de huurconstructie.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Genoeg af gezeken nu lijkt me, hoe gaan we TS helpen in dit geval.
Dit ja.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
En dit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:02 schreef Plasterk het volgende:
Ik zou mijn handen dichtknijpen met zo'n huurder. Ik heb in genoeg (studenten)huizen gewoond om dit te kunnen zeggen.
Ik maak er ook niet echt uit op dat het op die manier ter sprake is geweest (in advertentie, op hospiteeravond, zelf regelmatig uitnodigen om mee te eten), dus vind het dan ook vreemd om hem dat te verwijten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:59 schreef DoubleDip het volgende:
Als je vindt dat hij actief mee moet doen (wat hij niet contractueel verplicht is) moet je dat duidelijk aangeven op de hospiteeravond of in de advertentie. Dat iemand niet mee doet is natuurlijk geen reden om hem het huis uit te zetten. Ik heb zelf ook huisgenoten gehad die ik nooit zag, was dat dan een reden om ze er uit te zetten?
Zolang je huisgenoot geen teringbende achterlaat, zit te blowen of andere overlast veroorzaakt mag je jezelf idd in je handjes knijpen. Kan je vertellen dat huisgenoten die hun teringbende in de keuken laten staan zeker geen pretje zijn (vooral niet als je er een stuk of 15 hebt).
Ditquote:Op donderdag 12 mei 2016 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
Dit. Heb je iemand waar je geen last van hebt, is het nog niet goed
Huisgenoot is ook bij TS en zijn bestaande vriendengroep in huis komen wonen. Kan me voorstellen dat iemand daardoor minder snel zelf initiatief neemt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:24 schreef dimmak het volgende:
Je kan ook gewoon beginnen met hem uitnodigen voor het avond eten.
Misschien kijkt hij eerst de kat uit de boom en is het over een half jaar een geweldige huisgenoot.
quote:
Ja je bent egoïstisch. En een gigantische zeiksnol. En uitzonderlijk kinderachtig.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:28 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hij gebruikt zijn kamer als een soort hotel, ik vind dat onwenselijk.
Daar gaat het TS helemaal niet om. Die dingen roept ie alleen maar om proberen wat gewicht in de schaal te gooien. De eigenlijke reden is dat hij gewoon heel ordinair dat mokkel in huis wil hebben en hij wil dus die gozer weg hebben, maar ja 'jij moet weg want ik wil dat wijf hier hebben' komt niet over dus dan maar allerlei ditjes en datjes verzinnen waarom die gozer weg zou moeten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef Fatoeman het volgende:
Ik snap de TS wel. Het is namelijk leuker als iedereen een beetje gezellig doet met elkaar als je samen in een huis woont, dan dat iedereen maar een beetje boven met zijn vriendin gaat zitten en er verder geen woord vanaf komt.
Hoezo vanwege mijn onzekerheid? Meer omdat ie zich gewoon als een autist gedraagt maar het niet isquote:Op donderdag 12 mei 2016 07:09 schreef rival het volgende:
[..]
Hallo, vanwege mijn onzekerheid wil ik je weg hebben.
Thanks! Hoeft niet altijd voor mij, maar nooit mee eten in een paar maanden tijd is wel beetje extreem. Heeft ook zo'n saaie doos als vriendinquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef Fatoeman het volgende:
Ik snap de TS wel. Het is namelijk leuker als iedereen een beetje gezellig doet met elkaar als je samen in een huis woont, dan dat iedereen maar een beetje boven met zijn vriendin gaat zitten en er verder geen woord vanaf komt.
Niet de eerste keer, 2e keer. Je hebt misschien wel deels gelijk, maar in mijn kring woont iedereen met vrienden. Is idd niet gek dat hij buiten de boot valt, maar hij had op zijn minst iets kunnen ondernemen of ingaan op onze voorstellen. De eerste avond dat hij bij ons sliep was ik bewust thuisgebleven (za avond) om een paar pilsies met m te drinken en samen te eten. Stond binnen no time zijn vriendin op de stoep, gingen ze pizzatje eten en erna netflixenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:23 schreef Bananenpap het volgende:
Dus als ik het goed begrijp huren jullie met vier vrienden een huis en moest er noodgedwongen een vijfde huurder bij? Dan is het toch niet zo gek dat hij buiten de boot valt? Misschien vindt hij het gewoon niet zo makkelijk om in jullie vriendengroep te 'breken'. Is het trouwens de eerste keer dat je op jezelf woont? Ik heb al zo'n twintig huisgenoten gehad en ik denk dat ik het uiteindelijk maar met 3 echt goed kon vinden. Een huisgenoot is ook een apart iets; je leeft met elkaar, maar ook weer langs elkaar. Je huisgenoot is gewoon graag op zichzelf, lekker boeiend, je hebt voor de rest geen last van hem. Dat hij vervolgens niet in je gezellige plaatje past is eigenlijk gewoon jouw probleem.
Hahah goede conclusie wel, is stiekem zoquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar gaat het TS helemaal niet om. Die dingen roept ie alleen maar om proberen wat gewicht in de schaal te gooien. De eigenlijke reden is dat hij gewoon heel ordinair dat mokkel in huis wil hebben en hij wil dus die gozer weg hebben, maar ja 'jij moet weg want ik wil dat wijf hier hebben' komt niet over dus dan maar allerlei ditjes en datjes verzinnen waarom die gozer weg zou moeten.
Ts is een smerig mannetje.
Heb je geen vrienden ofzo dat je het zo irritant vindt? Je kan toch gewoon mensen bij je thuis uitnodigen ofzo als je zin hebt om met iemand samen te eten?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:11 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hoezo vanwege mijn onzekerheid? Meer omdat ie zich gewoon als een autist gedraagt maar het niet is
Heb je gelijk in, heb ik serieus nog voorgesteld maar wouden huisgenoten niet en ik was ook niet echt in de financiele positie om dat te gaan betalen. Hoezo zwakjes? Heb geen last van m, maar stoor me er idd wel aan. Vind ik niet zo gek persoonlijkquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:40 schreef Polenbatser het volgende:
Ik snap ook niet dat jullie in plaats van een nieuwe hospiteeravond, maar gewoon iemand hebben uitgekozen waarvan je weet dat hij niet echt bij het huis past. Hij was immers jullie laatste keus. Ja goed, dan had je de huur van zijn kamer een maand moeten verdelen over de rest van de huurders, maar dat lijkt me niet zoveel toch? Nu kies je willens en wetens iemand uit die jullie niet zo leuk leek en ga je vervolgens klagen dat hij niet bij jullie past. Overigens vind ik de redenen waarom hij niet bij jullie past nogal zwakjes, maar goed, het staat je vrij je eraan te storen natuurlijk.
Heb je liever iemand die er een zooitje van maakt? Hij betaald de huur, doet zijn huishoudelijke klussen en veroorzaakt geen overlast. Wat wil je nog meer? Dat je samen elke avond een potje gaat kaarten?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:14 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Niet de eerste keer, 2e keer. Je hebt misschien wel deels gelijk, maar in mijn kring woont iedereen met vrienden. Is idd niet gek dat hij buiten de boot valt, maar hij had op zijn minst iets kunnen ondernemen of ingaan op onze voorstellen. De eerste avond dat hij bij ons sliep was ik bewust thuisgebleven (za avond) om een paar pilsies met m te drinken en samen te eten. Stond binnen no time zijn vriendin op de stoep, gingen ze pizzatje eten en erna netflixenDan zet je zelf al de toon lijkt mij. Niet eerste keer op kamers, maar woon itt nog niet eens een jaar buitenshuis.
Nee dat heb ik geleerd idd. Kan t opzich wel met hem vinden maar hij is er gewoon nooit, dat is het probleem meer. Lijkt me verder een lachen gast. Niks mis met blowen btwquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:15 schreef DoubleDip het volgende:
Overigens kan je niet verwachten dat je het met alle huisgenoten kan vinden. Het zijn tenslotte maar huisgenoten en iemands (fake) gedrag op een hospiteeravond zegt heus niet veel. Wees blij dat hij zijn teringzooi niet overal neergooit of zit te blowen.
Wat verwacht je van de huisgenoot? Dat hij als een vriend is? Bekijk eens wat je ook had kunnen hebben ipv zo negatief te zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, heb ik serieus nog voorgesteld maar wouden huisgenoten niet en ik was ook niet echt in de financiele positie om dat te gaan betalen. Hoezo zwakjes? Heb geen last van m, maar stoor me er idd wel aan. Vind ik niet zo gek persoonlijk
Licht toe blaaskaakquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:23 schreef De_Pel het volgende:
[..]
[..]
Ja je bent egoïstisch. En een gigantische zeiksnol. En uitzonderlijk kinderachtig.
Hahah daar zit wel wat in. En kan wel, staat in mijn contract en heeft makelaar uitdrukkelijk gezegdquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Haha ik zou juist blij zijn met iemand die je amper tot last is. Overigens kun je een huurovereenkomst (voor bepaalde of onbepaalde tijd) niet zomaar opzeggen, in verband de huurbescherming. Je moet met gewichtige gronden aankomen en zelfs dan kan dat alleen bij de rechter, als de huurder daar niet mee instemt.
Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoelingquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar... heb je al eens gewoon gezellig geprobeerd een gesprekje te voeren bij dat ontbijt? Voorgesteld of hij vanavond mee-eet omdat jullie dat ook gaan doen die avond, en als hij niet kan meteen voorstellen of er een andere avond die week is dat hij wel zou kunnen omdat je dat gezellig lijkt?
het lijkt me heerlijk om een boel 'vrije' huisgenoten te hebben die hun eigen gang (kunnen) gaan!
Dit ja. TS heeft duidelijk weinig ervaring met huisgenoten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat verwacht je van de huisgenoot? Dat hij als een vriend is? Bekijk eens wat je ook had kunnen hebben ipv zo negatief te zijn.
Maar wat wil je nu eigenlijk?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:20 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoeling
Dat hij zijn zin krijgt.quote:
Dat JIJ het onwenselijk vindt wil nog niet zeggen dat het niet mag.quote:
Hahaha zooo herkenbaar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Een huisgenoot die rustig is, er niet vaak is en zijn eigen gang gaat. Heb ik ook eens gehad in m'n studententijd, wat een zegen was dat na de junk die tot 5 uur 's ochtends lag te blowen en techno op max niveau zat te luisteren
WAS JIJ DAT?!?!quote:
Ik had er een die mijn spullen stal, saxofoon speelde, blowde, nooit douchte en wekelijks bezoek kreeg van de politie. Sindsdien waardeer ik elke huisgenoot.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Een huisgenoot die rustig is, er niet vaak is en zijn eigen gang gaat. Heb ik ook eens gehad in m'n studententijd, wat een zegen was dat na de junk die tot 5 uur 's ochtends lag te blowen en techno op max niveau zat te luisteren
"Maar je studententijd is de mooiste tijd uit je leven!"quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:42 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik had er een die mijn spullen stal, saxofoon speelde, blowde, nooit douchte en wekelijks bezoek kreeg van de politie. Sindsdien waardeer ik elke huisgenoot.
En 'doe gezellig of ik zet je er uit' zal inderdaad enorm sfeerbevorderend werken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Moet hij eerst wat meer opheldering geven over de huurconstructie.
En of hij idd wel ooit zelf die huisgenoot heeft gevraagd om mee te eten, want gelijk een serieus gesprek is dan een nogal rigoreuze stap.
Jij bent degene die zich als autist gedraagt. "Iemand gedraagt niet zoals ik het graag wil hebben, dus hij moet weg"quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:11 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hoezo vanwege mijn onzekerheid? Meer omdat ie zich gewoon als een autist gedraagt maar het niet is
Gemiddelde fok autist vindt dat misschien chill, ik niet. Betaalt* trouwens.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap het probleem van TS niet, een huisgenoot die zijn huur betaald, waar je geen last van hebt en er niet veel is. Wat wil je nog meer? Had TS liever een commune?
Nope, genoeg vrienden / te doen. Wat teruggetrokken is wat anders dan in maanden nog nooit een keer samen met je huisgenoten eten, altijd gelijk naar je kamer gaat als je thuiskomt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:24 schreef Desmosedici het volgende:
In het huis waar ik woon precies hetzelfde. Maar trek wel veel op met alle (2) andere huisgenoten. Dus dat de kerel in kwestie veel werkt/studeerd en niet met ons omgaat en eet is totaal geen probleem.
Heb je verder weinig vrienden of niets te doen? Ik zie anders helemaal geen probleem dat een iemand in het huis wat teruggetrokken is.
Flikker toch op man. Hij gedraagt zich gewoon a-sociaal, niet ik. Kan niet alle details beschrijven maar weet bijna zeker dat jij er precies hetzelfde over zou denken als jij in mijn situatie zat, mits je geen rasautist bentquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent degene die zich als autist gedraagt. "Iemand gedraagt niet zoals ik het graag wil hebben, dus hij moet weg"
Met 'zwakjes' bedoel ik eigenlijk wat een heleboel andere users al aangaven, hij doet niks verkeerds, alleen past qua doen en laten misschien niet zo bij jullie vriendengroep. Vergeleken met een huisgenoot die steelt, keihard muziek draait 's nachts, of allerlei vage figuren je huis binnen laat valt dat nogal in het niet. Dat je je eraan stoort snap ik ergens nog wel, maar ik vind het wel een zwakke reden om hem het huis uit te willen hebben. Net als veel anderen zou ik gewoon eens met hem gaan praten, zonder verwijten te maken, maar vraag hem ook eens wat hij verwacht van huisgenoten. Stem de verwachtingen af en maak afspraken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, heb ik serieus nog voorgesteld maar wouden huisgenoten niet en ik was ook niet echt in de financiele positie om dat te gaan betalen. Hoezo zwakjes? Heb geen last van m, maar stoor me er idd wel aan. Vind ik niet zo gek persoonlijk
Precies dit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:35 schreef Najieto het volgende:
[..]
De tering wat ben jij een zeikerd. Laat die jongen lekker als hij niet mee wilt eten met jullie. En zijn kamer als hotel gebruiken? Say whut... Hij betaald huur en je hebt verder geen last van hem. Wat wil je nog meer... Blijkbaar heb je liever een huurder die wel mee wil eten maar een ontzettende varkensstal van zijn kamer maakt. Je mag volgens mij in je handjes knijpen met deze huurder al lijk je dat zelf niet te beseffen want hij wilt niet met ons mee eten
Vanwaar deze sneer? En ja dat kan zeker. Heb genoeg vrienden, dat is het niet. Zou je ook wel begrijpen als je iets vaardiger was in begrijpend lezen. Het gaat mij er niet om dat ik 'zin heb om samen met iemand te eten'. Vind het gewoon vreemd dat hij er nooit maar dan ook nooit is, en wel met zijn vriendin waar die pas 5 maanden mee heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heb je geen vrienden ofzo dat je het zo irritant vindt? Je kan toch gewoon mensen bij je thuis uitnodigen ofzo als je zin hebt om met iemand samen te eten?
Nee. Ik woon al heel wat jaren in verschillende studentenhuizen. Er zijn er altijd een paar die geen behoefte hebben aan gezelligheid met huisgenoten, en gewoon hun eigen ding doen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat anderen (of ik) daar een punt van maakten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:32 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Flikker toch op man. Hij gedraagt zich gewoon a-sociaal, niet ik. Kan niet alle details beschrijven maar weet bijna zeker dat jij er precies hetzelfde over zou denken als jij in mijn situatie zat, mits je geen rasautist bent
Daar heb je zeker een punt. Geloof dat ie volgend jaar met een opleiding wilt beginnen dus dan zal het hopelijk wat bijdragen. Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Heb je dat echt vaker meegemaakt? Zal dan wel aan mij liggen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Ik woon al heel wat jaren in verschillende studentenhuizen. Er zijn er altijd een paar die geen behoefte hebben aan gezelligheid met huisgenoten, en gewoon hun eigen ding doen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat anderen (of ik) daar een punt van maakten.
Hij betaalt huur. Hij woont daar. Hij mag zich (zonder overlast te geven) gedragen zoals hij zelf wilt.
En wat dan nog? Dat moeten ze toch lekker zelf weten?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:34 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Vanwaar deze sneer? En ja dat kan zeker. Heb genoeg vrienden, dat is het niet. Zou je ook wel begrijpen als je iets vaardiger was in begrijpend lezen. Het gaat mij er niet om dat ik 'zin heb om samen met iemand te eten'. Vind het gewoon vreemd dat hij er nooit maar dan ook nooit is, en wel met zijn vriendin waar die pas 5 maanden mee heeft.lijkt wel getrouwd stel.
Maar who cares? Waarom vind je het zo vervelend? Kan me voorstellen dat het wat ongemakkelijk is, maar voor de rest, boeiend? Of ben je zo'n type die altijd bevestiging van anderen nodig heeft dat hij bestaat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:36 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Geloof dat ie volgend jaar met een opleiding wilt beginnen dus dan zal het hopelijk wat bijdragen. Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Heb je dat echt vaker meegemaakt? Zal dan wel aan mij liggen.
Dat is best een lange post om te zeggen "Ik heb gewoon gelijk ja!quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:32 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Flikker toch op man. Hij gedraagt zich gewoon a-sociaal, niet ik. Kan niet alle details beschrijven maar weet bijna zeker dat jij er precies hetzelfde over zou denken als jij in mijn situatie zat, mits je geen rasautist bent
Hoezo asociaal? Hij eet niet mee. Het is niet dat hij zich slecht tegen je gedraagt (wat ik uit je verhaal opmaak) , enkel dat hij niet zich sociaal in de groep beweegt. Maar dat is niet asociaal, dat is gewoon niet sociaal genoeg voor jouquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:32 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Ligt inderdaad aan jou.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:36 schreef Glasbak5 het volgende:
Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Heb je dat echt vaker meegemaakt? Zal dan wel aan mij liggen.
En de eerder geopperde suggestie om elke zoveel tijd een 'huisoverleg' te plannen? Dus een van te voren gepland avondje waarop je met elkaar eet en daarna een 'vergadering' houdt over het reilen en zeilen in huis; er zijn vast nog wel meer dingen te bespreken; moeten de ramen niet eens gewassen? Wie haalt er nooit zijn haren uit het doucheputje? Is er een corvee rooster? Hoe zit het met toiletpapier? Hoe betalen we een nieuwe wasmachine want deze wordt een beetje oud. Dat soort lullige huismieppuntjes, icm een biertje en meteen even de huisgenoot vragen waarom hij niet af en toe gezellig mee-eet en dan gelijk een planning maken van wie wanneer wat kookt... interesse komt van twee kantenquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:31 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Nope, genoeg vrienden / te doen. Wat teruggetrokken is wat anders dan in maanden nog nooit een keer samen met je huisgenoten eten, altijd gelijk naar je kamer gaat als je thuiskomt.
Waar komt dit nou vandaagquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar who cares? Waarom vind je het zo vervelend? Kan me voorstellen dat het wat ongemakkelijk is, maar voor de rest, boeiend? Of ben je zo'n type die altijd bevestiging van anderen nodig heeft dat hij bestaat.
Om hem dit te verwijten vind ik echt heel flauw. Klinkt namelijk niet alsof je niet eens hebt gepeild of hij dat ook zag zitten of dat hij andere plannen had.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:14 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Niet de eerste keer, 2e keer. Je hebt misschien wel deels gelijk, maar in mijn kring woont iedereen met vrienden. Is idd niet gek dat hij buiten de boot valt, maar hij had op zijn minst iets kunnen ondernemen of ingaan op onze voorstellen. De eerste avond dat hij bij ons sliep was ik bewust thuisgebleven (za avond) om een paar pilsies met m te drinken en samen te eten. Stond binnen no time zijn vriendin op de stoep, gingen ze pizzatje eten en erna netflixenDan zet je zelf al de toon lijkt mij. Niet eerste keer op kamers, maar woon itt nog niet eens een jaar buitenshuis.
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoezo asociaal? Hij eet niet mee. Het is niet dat hij zich slecht tegen je gedraagt (wat ik uit je verhaal opmaak) , enkel dat hij niet zich sociaal in de groep beweegt. Maar dat is niet asociaal, dat is gewoon niet sociaal genoeg voor jou
Hij was natuurlijk niet voor niks jullie laatste keuze, dus je wist op de hospiteeravond al dat hij zich niet lekker in jullie vriendenclubje zou voegen. Je had iemand nodig die de huur ging betalen. Wees blij dat je verder geen last van hem hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:36 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Geloof dat ie volgend jaar met een opleiding wilt beginnen dus dan zal het hopelijk wat bijdragen. Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Heb je dat echt vaker meegemaakt? Zal dan wel aan mij liggen.
Goed plan, gaan we doen volgende week, net in de groep gegooid. Thnxquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
En de eerder geopperde suggestie om elke zoveel tijd een 'huisoverleg' te plannen? Dus een van te voren gepland avondje waarop je met elkaar eet en daarna een 'vergadering' houdt over het reilen en zeilen in huis; er zijn vast nog wel meer dingen te bespreken; moeten de ramen niet eens gewassen? Wie haalt er nooit zijn haren uit het doucheputje? Is er een corvee rooster? Hoe zit het met toiletpapier? Hoe betalen we een nieuwe wasmachine want deze wordt een beetje oud. Dat soort lullige huismieppuntjes, icm een biertje en meteen even de huisgenoot vragen waarom hij niet af en toe gezellig mee-eet en dan gelijk een planning maken van wie wanneer wat kookt... interesse komt van twee kanten.
Hij zit er toch niet om vrienden te maken of welquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:30 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Gemiddelde fok autist vindt dat misschien chill, ik niet. Betaalt* trouwens.
Nogmaals: het boeit me niet dat hij er weinig is, het gaat mij meer om het feit dat hij niet eens de moeite neemt om ons te leren kennen oid
Verwijt hem het wel, dan ben ik maar flauw. Eerste avond zou je toch denken dat je een beetje kennis gaat maken met wie je in huis komt te wonen? Weet niet hoe jij bent opgevoed verder. Of tweede avond? Of derde? Of vierde avond?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Om hem dit te verwijten vind ik echt heel flauw. Klinkt namelijk niet alsof je niet eens hebt gepeild of hij dat ook zag zitten of dat hij andere plannen had.
Wie weet zag hij het niet zitten om de eerste nacht alleen door te brengen in een vreemd huis of wilde hij zijn vriendin zijn kamer laten zien. Vind ik allemaal niet zo heel raar.
Waarom open je een topic om vervolgens krampachtig vast te houden aan je mening?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Verwijt hem het wel, dan ben ik maar flauw. Eerste avond zou je toch denken dat je een beetje kennis gaat maken met wie je in huis komt te wonen? Weet niet hoe jij bent opgevoed verder. Of tweede avond? Of derde? Of vierde avond?
Je trekt in ieder geval de juiste conclusies.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Glasbak5 het volgende:
Hier kan een slotje op, genoeg meningen, thanks allemaal. conclusie die ik hieruit trek: ik ben een autist, heb bevestiging nodig etc etc. En belangrijkste: het kan dus nog veel erger!
Hou niet krampachtig vast aan mijn eigen mening. Heb op meerdere posts gewoon instemmend gereageerd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom open je een topic om vervolgens krampachtig vast te houden aan je mening?
Open het dan niet en doe je eigen ding.
Prima conclusies, jammer dat je er zo sarcastisch over doet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Glasbak5 het volgende:
Hier kan een slotje op, genoeg meningen, thanks allemaal. conclusie die ik hieruit trek: ik ben een autist, heb bevestiging nodig etc etc. En belangrijkste: het kan dus nog veel erger!
origineel manquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je trekt in ieder geval de juiste conclusies.
Hou gewoon even een korte vergadering met het huis en maak wat afspraken mbt samen eten als je continu bevestiging nodig hebt.
Grappig. Dat je dat binnen 4 minuten met iedereen kan bespreken en beslissen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:52 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Goed plan, gaan we doen volgende week, net in de groep gegooid. Thnx
Het gedeelte van 'het kan veel erger' meende ik wel. Dat heb ik hier van geleerd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:56 schreef Operc het volgende:
[..]
Prima conclusies, jammer dat je er zo sarcastisch over doet.(En topics worden niet op verzoek gesloten trouwens.)
Waarom weer zo persoonlijk worden gelijk? Ik vind het gewoon niet netjes iemand verwijten te maken op basis van je eigen aannames en normen voor fatsoen. Jij hoopt dat hij precies zo denkt als jij en daar naar handelt, maar wanneer hij dat niet doet verwijt je hem dat?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Verwijt hem het wel, dan ben ik maar flauw. Eerste avond zou je toch denken dat je een beetje kennis gaat maken met wie je in huis komt te wonen? Weet niet hoe jij bent opgevoed verder. Of tweede avond? Of derde? Of vierde avond?
Ik zou ook niet graag willen socialiseren met zo'n huisgenoot die bij voorbaat al allemaal oordelen over mij heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:34 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Vanwaar deze sneer? En ja dat kan zeker. Heb genoeg vrienden, dat is het niet. Zou je ook wel begrijpen als je iets vaardiger was in begrijpend lezen. Het gaat mij er niet om dat ik 'zin heb om samen met iemand te eten'. Vind het gewoon vreemd dat hij er nooit maar dan ook nooit is, en wel met zijn vriendin waar die pas 5 maanden mee heeft.lijkt wel getrouwd stel.
Helaas, zo werkt dat niet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Glasbak5 het volgende:
Makelaars willen omzet draaien of dan alles klopt is vaak maar de vraag.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:19 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hahah daar zit wel wat in. En kan wel, staat in mijn contract en heeft makelaar uitdrukkelijk gezegd
Je klinkt anders erg ontevreden over je eigen leven... Als je lekker in je vel zat maakte je je totaal niet druk over een huisgenoot die jou niet tot last is. Misschien een gesprek met een therapeut aangaan? Er liggen hier volgens mij wel wat diepere issues hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:56 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
origineel manBEEEVEESTTTIGGG DAT IK LEEF
Ja, vaak genoeg meegemaakt. Zoals anderen ook al zeggen, zij ook. Het is vrij normaal dat sommige mensen op zichzelf zijn, en niet dezelfde behoeftes hebben als de rest. Hij gedraagt zich niet asociaal (hooguit participeert hij niet, maar asociaal gedrag is toch echt wat anders, daar komt overlast bij kijken). Dus ik ben bang dat dit toch echt aan jou en je verwachtingen ligt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:36 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Vanwaar wil jij dan perse dat hij zich 'socialer' gaat gedragen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:50 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Waar komt dit nou vandaag
Vanwaar al die aannames.. ja man heb altijd bevestiging nodig van iedereen.
Dit is niet wat probeer per se zelf zou doen, maar hij probeert oplossingen te zoeken die een beetje in TS' zijn straatje passen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:05 schreef Faeroer het volgende:
Ik zou je echt de dikke L en de dikke vinger geven probeer
Leg uit?quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:05 schreef Faeroer het volgende:
Ik zou je echt de dikke L en de dikke vinger geven probeer
Hij heeft dat dus niet gedaan. NOU EN?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Ik eet NOOIT met mijn huisgenoten en woon hier al 4 jaar, nooit gezeur over gehad. En dat zijn vriendin saai is is toch niet jou probleem?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:12 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Thanks! Hoeft niet altijd voor mij, maar nooit mee eten in een paar maanden tijd is wel beetje extreem. Heeft ook zo'n saaie doos als vriendin
Hij danst niet naar de pijpen van TS. Dus moet hij weg.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hij heeft dat dus niet gedaan. NOU EN?
Wie zegt dat hij geen sociaal beseg heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:51 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VzRf-4mKTIU
Hij houdt geen rekening met ons aangezien hij zich totaal afsluit
Goede post, dus met deze quote herhaal ik hem nog eens.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef koffiehagedis het volgende:
Jouw normen en waarden gelijkstellen aan 'wat nu eenmaal zo hoort' is niet erg netjes, noch volwassen. Hij staat volledig in zijn recht met alles wat hij doet. 'Asociaal' en 'rasautist' zijn heftige termen die meer over jou zeggen dan over hem. Er lijkt mij helemaal niets mis met deze huurder, buiten dat jullie kennelijk niet erg klikken. Prima, zo gaat het echt in verreweg de meeste gedeelde huizen. Na 7 jaar studentenhuizen en (even nageteld voor je) 19 huisgenoten te hebben versleten, ben ik maar bevriend geraakt met 2. En 8 ervan kwamen nooit van hun kamer af. Heb ik nooit over geoordeeld, en terecht ook. Leven en laten leven, zéker in een gedeeld huis. Kijk naar jezelf en jouw eigen houding en heb respect voor je medemens.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef koffiehagedis het volgende:
Jouw normen en waarden gelijkstellen aan 'wat nu eenmaal zo hoort' is niet erg netjes, noch volwassen. Hij staat volledig in zijn recht met alles wat hij doet. 'Asociaal' en 'rasautist' zijn heftige termen die meer over jou zeggen dan over hem. Er lijkt mij helemaal niets mis met deze huurder, buiten dat jullie kennelijk niet erg klikken. Prima, zo gaat het echt in verreweg de meeste gedeelde huizen. Na 7 jaar studentenhuizen en (even nageteld voor je) 19 huisgenoten te hebben versleten, ben ik maar bevriend geraakt met 2. En 8 ervan kwamen nooit van hun kamer af. Heb ik nooit over geoordeeld, en terecht ook. Leven en laten leven, zéker in een gedeeld huis. Kijk naar jezelf en jouw eigen houding en heb respect voor je medemens.
Medestanders zoeken.quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef koffiehagedis het volgende:
Afgedropen omdat onze antwoorden niet aan zijn verwachtingen voldoen. Want als TS niet hoort wat hij wil doet hij moeilijk.quote:
Ik zie geen enkele aanleiding om TS te willen helpen in dit geval.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Genoeg af gezeken nu lijkt me, hoe gaan we TS helpen in dit geval.
Krijg je ervan nu de 'millenials' deze leeftijd beginnen te benaderen. Altijd te horen gekregen dat ze speciaal zijn, altijd hun zin gekregen. Dan krijg je dit soort figuren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele aanleiding om TS te willen helpen in dit geval.
Beter gaat hij aan zichzelf werken in plaats van als een kind te huilen dat de wereld geen weerspiegeling is van ideaalbeeld.
Ja maar in TS zijn kringen is het gewoon om met vrienden een huis te betrekken. Alleen autisten gaan met vreemden wonen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef koffiehagedis het volgende:
quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Afgedropen omdat onze antwoorden niet aan zijn verwachtingen voldoen. Want als TS niet hoort wat hij wil doet hij moeilijk.
Wacht even. Jullie zijn toch met vier wel chille lui ? Wat boeit het dan dat er 1 buiten de boot valt. ? Beter dan een gozer die in dat weekend dat jullie er niet zijn een whisky-party heeft en je hele huisraad verneuktquote:Op donderdag 12 mei 2016 02:04 schreef Glasbak5 het volgende:
Hij is nieteens een heel introvert type denk ik, want bij de hospiteeravond deed die wel chill! Heb op die avond denk ik meer met hem gepraat dan in het huis zelf.
Bijkomend feit: een van mijn vrienden kon er niet gelijk intrekken, dus er kwam voor hem een meisje van 21 tijdelijk in (tot 31 juli). Is echt een leuk wijf en die zou volgens mij wel langer willen blijven.
Kan me dat goed voorstellen, ik zou jou ook helemaal niet beter willen leren kennenquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:30 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Gemiddelde fok autist vindt dat misschien chill, ik niet. Betaalt* trouwens.
Nogmaals: het boeit me niet dat hij er weinig is, het gaat mij meer om het feit dat hij niet eens de moeite neemt om ons te leren kennen oid
Maar, hij is er niet bij, hij is er nooit, dus dan hoef je hem toch ook niet te betichten van de boel verpesten? Het is neit of hij dan naast je in de kroeg zit met een gezicht op storm en weigert om met je te praten. HIj is er gewoon niet. En da's heel wat anders dan wanneer hij elke keer in de kamer zou zitten terwijl je met z'n allen aan de tafel zit en hij op een hoekje in de bank jullie negerend. Zeg maar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:14 schreef LastRequest het volgende:
het is alsof je voortaan altijd een extra persoon bij je avondje met vrienden hebt die er (af en toe) wel bij is maar niet meedoet.
Neuh, niet nodig, zijn er al genoeg die dat doen hier. Deze meneer bijvoorbeeld is best wel treffend:quote:
En zo staat er een heel topic vol reacties die duidelijk maken dat je vooral eens in de spiegel moet kijken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef HSG het volgende:
Hier haal de volgende zaken (misschien) uit:
1) TS wil mensen dwingen om aan zijn zogenaamde "gezelligheid" mee te doen.
2) Zijn huisgenoot valt niemand lastig en veroorzaakt geen overlast.
3) Zijn huisgenoot heeft het druk.
4) Zijn huisgenoot heeft misschien geen zin in TS zijn gezelligheid.
5) Zijn huisgenoot betaald elke maand netjes zijn huur.
Conclusie: TS is een zeikstraal.
Amen!quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef koffiehagedis het volgende:
Nee mee eens, zeg ook niet dat alle uitspraken van TS hout snijden. Volgens mij is het ook meer zo dat ze veel liever een beter bij hen passend/actiever persoon hadden gehad dan dat deze nou zo'n eikel is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar, hij is er niet bij, hij is er nooit, dus dan hoef je hem toch ook niet te betichten van de boel verpesten? Het is neit of hij dan naast je in de kroeg zit met een gezicht op storm en weigert om met je te praten. HIj is er gewoon niet. En da's heel wat anders dan wanneer hij elke keer in de kamer zou zitten terwijl je met z'n allen aan de tafel zit en hij op een hoekje in de bank jullie negerend. Zeg maar.
Behalve als het die meid is waar TS elke avond een nummertje mee kan makenquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:26 schreef XL het volgende:
Je hebt een droom huisgenoot. Eentje die niet asociaal is en niet over je klaagt. Waarom zou je zo iemand eruit willen trappen. Ik geef je op een briefje dat wat je ervoor terug krijgt slechter is.
Eens met Piet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan me dat goed voorstellen, ik zou jou ook helemaal niet beter willen leren kennen
Vikings zou ik niet afslaan, maar huisgenoten die het idee hebben dat zij hun levenswijze kunnen opdringen aan anderen... dat gaat echt te ver.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:09 schreef probeer het volgende:
Als ik jou als huisgenoot zou hebben, zou ik je wellicht eens uitnodigen om onder het genot van wat spareribs, bier en softdrugs de nieuwste aflevering van vikings te kijken. Maar even goede huisgenoten als je daar geen trek in hebt. En zelfs als we af en toe eens zouden chillen, betekent dat echt niet dat ik je verder elke dag hoef te spreken.
Een grietje met zulke softies als huisgenoot friendzoned ze allemaal in 1 avond.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:36 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Behalve als het die meid is waar TS elke avond een nummertje mee kan maken
Ik snap best dat hij het jammer vindt bv. Maar dat is iets anders dat hij hem "verkeerd" of "asociaal" noemt. Want dat komt in zijn verhaal niet naar voren. Enkel dat hij zich niet gedraagd zoals TS wil. En ja dat is jammer, maar ook deels eigen schuld, want blijkbaar heeft ie daar niet naar gevraagd hoe meneer huisgenoot daarin is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:58 schreef Bananenpap het volgende:
Ergens snap ik TS ook wel hoor. Iedereen is vrij om zijn/haar leven in te vullen zoals hij/zij dat graag wil, maar je kunt je wel openstellen voor andere mensen
Aap. Mouw.quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:04 schreef Glasbak5 het volgende:
Bijkomend feit: een van mijn vrienden kon er niet gelijk intrekken, dus er kwam voor hem een meisje van 21 tijdelijk in (tot 31 juli). Is echt een leuk wijf en die zou volgens mij wel langer willen blijven.
TS is geil. /topic.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:12 schreef Cat22 het volgende:
Dit topicBackfiretopics zijn de beste topics. Geen uitzondering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
Als ik op basis van dit topic een inschatting doe over TS, zou ik ook niet met TS willen hangen. Ik trek dit soort mensen zeer slecht. Gelijk ook dat oordeel, van autist en dat die een saaie vriendin heeft, TS soort mensen ga ik ook graag uit de weg.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:58 schreef Bananenpap het volgende:
Mijn tip: nodig hem en zijn vriendin gewoon eens uit om met z'n allen te gaan eten, je zult al snel merken dat wanneer je interesse in hen toont dat ook terug krijgt. Sommige mensen hebben gewoon even tijd en dat extra zetje nodig om te ontdooien.
Als ik er om zo een reden uitgezet zou worden zouden die laatste 3 maanden een hel worden voor de rest van het huis.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:58 schreef Casiotone het volgende:
Huisgenoot van TS lijkt op een stereotype fokker, geen wonder dat het topic backfired
Kut dat je door een slechte selectieprocedure nu een saaie huisgenoot hebt ipv een nieuwe vriend, maarja dat is wel jullie eigen fout.
Je kunt hem misschien contractueel gezien eruit schoppen en wisselen voor dat meisje maar betwijfel of je er de laatste maanden nog zo weinig last van hebt.
Je komt over als een triest paupertje waar geen zinnig gesprek mee te voeren valt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:36 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Zal dan wel aan mij liggen.
Inderdaad; wees blij met een huurder die niemand tot last is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:35 schreef Najieto het volgende:
[..]
De tering wat ben jij een zeikerd. Laat die jongen lekker als hij niet mee wilt eten met jullie. En zijn kamer als hotel gebruiken? Say whut... Hij betaald huur en je hebt verder geen last van hem. Wat wil je nog meer... Blijkbaar heb je liever een huurder die wel mee wil eten maar een ontzettende varkensstal van zijn kamer maakt. Je mag volgens mij in je handjes knijpen met deze huurder al lijk je dat zelf niet te beseffen want hij wilt niet met ons mee eten
Nou dit. Wat zeur je nouquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had drugs, bedreigen, schelden en teringzooi verwacht, maar dit klinkt als de ideale huisgenoot!!
En ditquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent degene die zich als autist gedraagt. "Iemand gedraagt niet zoals ik het graag wil hebben, dus hij moet weg"
Dat zijn buren, die wonen niet hetzelfde huis waar TS de dienst uit denkt te maken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:41 schreef Yiwei het volgende:
Mijn buren bellen al gelijk de politie als een paar takken van een boom of iets van een struik over de grens van hun tuinhekken in de lucht leeft.
Heb je dat soort mensen liever TS?
Nogmaals: bij te hospiteeravond was hij gezelligquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap best dat hij het jammer vindt bv. Maar dat is iets anders dat hij hem "verkeerd" of "asociaal" noemt. Want dat komt in zijn verhaal niet naar voren. Enkel dat hij zich niet gedraagd zoals TS wil. En ja dat is jammer, maar ook deels eigen schuld, want blijkbaar heeft ie daar niet naar gevraagd hoe meneer huisgenoot daarin is.
Hoef niet perse een slotje waar lees je dat? Mag ook gewoon open blijven hoorquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Helaas, zo werkt dat niet.
Waarom wil je per se een slotje? Je kan toch gewoon uitlogen en niet meer reageren als je denkt dat je niks met de reacties kan?
Thanks voor je reactie. Nogmaals: ik verwacht ook niet de perfecte huisgenoot, ik hoef ook niet dat hij elke dag gezellig mee eet, zou leuk zijn maar kan me geen reet schelen verder.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, vaak genoeg meegemaakt. Zoals anderen ook al zeggen, zij ook. Het is vrij normaal dat sommige mensen op zichzelf zijn, en niet dezelfde behoeftes hebben als de rest. Hij gedraagt zich niet asociaal (hooguit participeert hij niet, maar asociaal gedrag is toch echt wat anders, daar komt overlast bij kijken). Dus ik ben bang dat dit toch echt aan jou en je verwachtingen ligt.
Maar goed ... nu het constructieve stukje ...
Allereerst .. dreigen met het opzeggen van de huur (of daar op welke manier dan ook op zinspelen) gaat de sfeer niet bevorderen. Dat je snap je hopelijk zelf ook wel. Gezelligheid valt niet af te dwingen.
Vervolgens .. Hij zal echt niet opeens zijn hele manier van leven omgooien, en zich als de in jouw ogen perfecte huisgenoot gedragen. Onrealistische verwachting.
Wellicht is het wel haalbaar om eens samen een dag per week af te spreken (dus samen afspreken, niet vastleggen en meedelen) waarop jullie samen eten. Geef aan dat zijn vriendin ook welkom is. En vanuit daar kan je dan wellicht eens iets afspreken nav jullie gedeelde interesses.
Of een bbq. Of een housewarming waarbij je allemaal een paar mensen uitnodigt. Of weet ik veel wat dan ook.
En ja, zelfs dan kan hij er prima voor kiezen om niet deel te nemen, en is er niet veel wat je daar aan kan doen. Maar dan zal hij iig wat sociale druk voelen om mee te doen (houd die druk wel vriendelijk en vrijblijvend. Gedwongenheid heb je niets aan) en is het aan hem.
Meer kan je, relationeel gezien, niet echt doen.
Lijkt me lachen. Ik heb me in dit topic echt geschetst als een of andere gast die altijd mensen om me heen moet hebben volgens mijquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Leg uit?
Want volgens mij zeg ik TS heel duidelijk dat die jongen recht heeft op zijn eigen manier van leven. Maar het staat TS natuurlijk altijd vrij om hem uit te nodigen / proberen ergens bij te betrekken. Dat valt mi gewoon onder 'een gastvrije huisgenoot zijn'. Meer kan hij ook niet doen. Dwingen, dingen opleggen, of dreigen is natuurlijk sowieso uit den boze.
Maarja .. persoonlijk ben ik ook niet echt van dat gezellig doen met huisgenoten. Ik eet vaak zat liever alleen, dan 3 uur 'gezelligheid' in de keuken.
Als ik jou als huisgenoot zou hebben, zou ik je wellicht eens uitnodigen om onder het genot van wat spareribs, bier en softdrugs de nieuwste aflevering van vikings te kijken. Maar even goede huisgenoten als je daar geen trek in hebt. En zelfs als we af en toe eens zouden chillen, betekent dat echt niet dat ik je verder elke dag hoef te spreken.
Begrijp inderdaad dat er vooral in dit subforum geen topics meer over blijven, had er simpelweg niet aan gedacht toen ik dat deed. Ik heb voordat ik dit topic opende nagedacht! Veel dingen anders gemaakt dan de werkelijkheid maar de essentie is hetzelfde. OP weggehaald omdat ik het zekere voor het onzekere wou nemen. HOEF JE NIET GELIJK ZO GEMEEN TE DOEN JOH! Doet me denken aan die keer dat ik perongeluk het brandalarm op de middelbare school had aangezet en ik een preek van de afdelingsleider kreeg, dat was geen fijnequote:Op donderdag 12 mei 2016 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
OP gaat gewoon terug. Als je bang bent voor 'wie er allemaal meelezen' moet je daar voortaan over nadenken voor je een topic opent. Topics worden onleesbaar als iedereen dat maar doet nadat ze genoeg antwoorden hebben gehad.
Hahah echt wat nice. Zaten er ook al aan te denken om dat te doen, maar beter eerst wachten tot ons jaarcontract is afgelopen en 'stilzwijgend' wordt verlengd. Ben jij nu niet bang dat je verhuurder elke kans aangrijpt om je uit je huis te zetten? Naar welke factoren keek de huurcommissie bij jullie? Woon je in een dure studentenstad als ik vragen mag?quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Makelaars willen omzet draaien of dan alles klopt is vaak maar de vraag.![]()
Zo heb ik ooit in een studentenhuis gewoond waar de makelaar aan de verhuurder had aangegeven wel voor bizarre bedragen die kamers te kunnen verhuren. Wij zaten in dat huis en hebben meteen de huurcommissie ingeschakeld en opeens had de verhuurder 30% minder huurinkomsten was hij boos op ons en de makelaar.
He pik het is betaalt! En deze reactie is al ongeveer 15 keer eerder geschreven! Maar thanks voor je input pikkie! Hij hoeft ook niet om mijn leefwijze te geven waar lees je datquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:02 schreef Faeroer het volgende:
Dat iemand je huisje huurt betekent niet dat hij ene drol om jou en jouw leefwijze moet geven pik. Hij betaald en dat was het dan
Is niet mijn probleem inderdaad en was ook niet echt relevant om te melden, klopt. Ben je student als ik vragen mag? Ook nooit een drankje met je huisgenoten gedaan? Doen zij dat ook niet met elkaar? Zit je alleen op je kamer als je thuis bent of ben je nooit thuis?quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:16 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik eet NOOIT met mijn huisgenoten en woon hier al 4 jaar, nooit gezeur over gehad. En dat zijn vriendin saai is is toch niet jou probleem?Laat die jongen. Zolang hij zijn rotzooi opruimt en de huur betaald is er toch geen probleem?
Thx, ga ik (weer) doen. Vriendin mag die thuislatenquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:24 schreef Amarantha het volgende:
En nog een tip: Nodig hem (en zijn vriendin) een keer uit om gezellig een avondje te chillen.
Ik vind dat je geen sociaal besef hebt als na 4 maanden nog niet iedereen in huis je naam weet en je nog nooit iets hebt gedronken. Iedereen houdt er zo zijn mening op na. Ik hou wel rekening met hem en zijn wens zich liever wat afzijdig te houden. Als ik dat niet had gedaan woonde hij hier al niet meer. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen ga ik het even aankaarten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij geen sociaal beseg heeft.
In die redenatie ben jij ook asociaal. Want jij houdt geen rekening met hem en zijn wens zich liever wat afzijdig te houden.
Het was vandaag lekker weer dus ik was buiten bier aan het drinken en niet op FOK! zoals jijquote:
quote:
..quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Afgedropen omdat onze antwoorden niet aan zijn verwachtingen voldoen. Want als TS niet hoort wat hij wil doet hij moeilijk.
Dit! Daarom heb ik wss iets te hoge verwachtingen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja maar in TS zijn kringen is het gewoon om met vrienden een huis te betrekken. Alleen autisten gaan met vreemden wonen.
Hahah lijkt misschien zo, maar ik heb aantallen personen leeftijden en kamers enzo niet helemaal eerlijk opgeschreven zodat niemand dit geval herkent oid. Essentie is hetzelfde.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:56 schreef kweetutniet het volgende:
[..]
Wacht even. Jullie zijn toch met vier wel chille lui ? Wat boeit het dan dat er 1 buiten de boot valt. ? Beter dan een gozer die in dat weekend dat jullie er niet zijn een whisky-party heeft en je hele huisraad verneukt![]()
Jij wilt gewoon dat die leuke meid van 21 er komt wonen en zoekt een oplossing hiervoor.
Amen. Krijg weer een beetje hoop in de mensheid hiervan na al diequote:Op donderdag 12 mei 2016 13:58 schreef Bananenpap het volgende:
Ergens snap ik TS ook wel hoor. Iedereen is vrij om zijn/haar leven in te vullen zoals hij/zij dat graag wil, maar je kunt je wel openstellen voor andere mensen. Die huisgenoot is naar een hospiteer-avond gegaan en heeft als het goed is de sfeer mogen proeven in huis en aangehoord wat de normen en waarden zijn daar. Als hij zich vervolgens tijdens zo'n avond ultra positief gaat opstellen, maar dat in werkelijkheid niet is snap ik wel dat dat TS een klein beetje irriteert.
Ik heb altijd in studentenhuizen gewoond waar we min of meer langs elkaar heen leefden. Ik ben geen 'rasautist', maar wel erg op mijzelf. Ik maak een praatje met mijn huisgenoten en vervolgens gaan we naar onze kamers. Ik heb ook een paar teruggetrokken huisgenoten gehad waar ik nauwelijks mee praatte. Prima dat ze zo wilden leven, maar ergens is het jammer. Je leeft immers wel met elkaar samen en een beetje contact is daarbij wel prettig. Ik vond het ergens altijd een beetje vervelend om een huis met iemand te delen die ik totaal niet kende.
Mijn tip: nodig hem en zijn vriendin gewoon eens uit om met z'n allen te gaan eten, je zult al snel merken dat wanneer je interesse in hen toont dat ook terug krijgt. Sommige mensen hebben gewoon even tijd en dat extra zetje nodig om te ontdooien.
Goed zo. Bijt maar van je af jongen. Jij vindt het niet erg dat je eenzaam en alleen bent!! Hier heb je zelf voor gekozen11!quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan me dat goed voorstellen, ik zou jou ook helemaal niet beter willen leren kennen
Waar in godsnaam 'beticht' ik hem er dan van dat hij de boel verpest? Je trekt dit hele topic helemaal uit zijn verband.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar, hij is er niet bij, hij is er nooit, dus dan hoef je hem toch ook niet te betichten van de boel verpesten? Het is neit of hij dan naast je in de kroeg zit met een gezicht op storm en weigert om met je te praten. HIj is er gewoon niet. En da's heel wat anders dan wanneer hij elke keer in de kamer zou zitten terwijl je met z'n allen aan de tafel zit en hij op een hoekje in de bank jullie negerend. Zeg maar.
Hahah veel gehoord hier in dit topic. Toch wel benieuwd watvoor slechte huisgenoten jullie dan allemaal hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:26 schreef XL het volgende:
Je hebt een droom huisgenoot. Eentje die niet asociaal is en niet over je klaagt. Waarom zou je zo iemand eruit willen trappen. Ik geef je op een briefje dat wat je ervoor terug krijgt slechter is.
Klopt. Nogmaals: dit is geen huis waar iedereen alles samen doet. Wel een huis waar iedereen een beetje moeite heeft gedaan kennis met elkaar te maken!quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:32 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Nee mee eens, zeg ook niet dat alle uitspraken van TS hout snijden. Volgens mij is het ook meer zo dat ze veel liever een beter bij hen passend/actiever persoon hadden gehad dan dat deze nou zo'n eikel is.
Ik hield overigens zelf helemaal niet van huizen waarin iedereen van alles samen deed, zou daar zelf ook niet willen zitten. Had het zelf niet fijn gevonden maar ook niet voor de anderen die dan liever nog een actieve huisgenoot erbij hadden gehad.
Origineel thanks!quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:30 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Laat die jongen lekker zijn gang gaan en maak het gezellig met je vrienden.
Misschien een idee om hem en zijn vriendin uit te nodigen voor een avondje gezellig samen zijn, barbecuetje, biertje, filmpje misschien dat hij dan een beetje los komt.
Precies wat ik dacht.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:58 schreef Casiotone het volgende:
Huisgenoot van TS lijkt op een stereotype fokker, geen wonder dat het topic backfired
Kut dat je door een slechte selectieprocedure nu een saaie huisgenoot hebt ipv een nieuwe vriend, maarja dat is wel jullie eigen fout.
Je kunt hem misschien contractueel gezien eruit schoppen en wisselen voor dat meisje maar betwijfel of je er de laatste maanden nog zo weinig last van hebt.
Mensen zijn niet altijd wat ze lijken en misschien is hij verlegen of zo?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:42 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Nogmaals: bij te hospiteeravond was hij gezellig
dat wel iddquote:Op vrijdag 13 mei 2016 07:49 schreef MAHL het volgende:
OK, wel restecp dat je de moeite neemt om te reageren
Blijkbaar is die hoofdhuurder en kan iedereen die niet bevalt buiten flikkerenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:15 schreef Questular het volgende:
Zou de TS IRL zich net zo gedragen? Dan snap ik wel waarom die gast niks met hem te maken wilt hebben.
Laat hem dat dan gewoon doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Blijkbaar is die hoofdhuurder en kan iedereen die niet bevalt buiten flikkeren
Sterker nog, die is er al.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er vast weer genoeg nieuwe kandidaten voor die kamer.
Beetje het gebruikelijke, drugsverslaafden, muzikanten, criminelen, internationale studenten, mensen die niet opruimen, koppeltjes, blowers en af en toe eens een normale....quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hahah veel gehoord hier in dit topic. Toch wel benieuwd watvoor slechte huisgenoten jullie dan allemaal hebben meegemaakt.
[..]
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is dat een nieuwe wending in het verhaal?
quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:04 schreef Glasbak5 het volgende:
Weet niet of dit het juiste subforum is, maar:
Mijn vrienden en ik zijn ongeveer 4 maanden geleden verhuisd naar onze studentenstad, in een huis dat we via een makelaar hadden geregeld.
Het was echter een huis met 5 slaapkamers dus moesten er iemand bij zoeken.
Hospiteeravond gehouden, iemand uitgekozen etc etc. Toen we het huurcontract moesten tekenen bleek dat de nieuwe huisgenoot het toch niet kon betalen (huur, 3 maanden borg), dus moesten we binnen 1 dag een nieuwe huisgenoot vinden.
Het tekenen van het huurcontract was ongeveer 1,5 maand na de hospiteerochtend. We belden alle gegadigden een voor een op maar bijna iedereen had al een huis gevonden, behalve een van onze laatste keuzes, er hebben in totaal meer dan 12 mensen gehospiteerd.
We konden niet anders dan hem bij ons laten intrekken. Hij slaapt ongeveer 2/3 nachten per week thuis. Hij werkt veel en na al die maanden heeft hij nog nooit met ons gegeten. Ook heb ik nog nooit een zinnig gesprek oid met hem gevoerd.
Héél soms zit hij in de woonkamer te ontbijten en dan voel ik me bijna ongemakkelijk als ik erbij zit. (in je eigen huis, besef) Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem. Na al die maanden heb ik serieus geen idee wie hij is omdat hij er zo weinig is, en als hij er is zit hij op zijn kamer te netflixen met zijn vriendin.
Hij is nieteens een heel introvert type denk ik, want bij de hospiteeravond deed die wel chill! Heb op die avond denk ik meer met hem gepraat dan in het huis zelf.
Het probleem: wat moet ik ermee? Heb namelijk aan de ene kant totaal geen last van hem, maar aan de andere kant heb ik ook totaal 'niks' aan hem. Zou liever iemand hebben die wat gezelliger was, hoef niet elk weekend met hem te stappen maar zo af en toe samen eten hoort er wel bij vind ik. Er waren bij die hospiteeravond ontzettend veel leuke mensen, konden bijna niet kiezen. Zo kut dat onze eerste keus het toch niet kon betalen en dat alle andere hospitanten al iets hadden gevonden.
Ik ben hoofdhuurder en ik kan geloof ik zonder opgaaf van reden zijn contract ontbinden met een opzegtermijn van 3 maanden, maar ja dat kan je niet maken denk ik.
Wat zouden jullie in zo'n situatie hebben gedaan? Of ben ik nu ontzettend egoïstisch??????
Dit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:35 schreef Najieto het volgende:
[..]
Kan mij niet boeien verder, hij is daar huisje huren en that's it snap je? Ik zou vragen of je mijn dollo in je mond zou nemen met je sociale gezeur, betaal die huur toch? Maak je niet dikquote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
He pik het is betaalt! En deze reactie is al ongeveer 15 keer eerder geschreven! Maar thanks voor je input pikkie! Hij hoeft ook niet om mijn leefwijze te geven waar lees je dat. Weet niet waar jij bent opgegroeid maar hier waar ik woon is het vrij normaal om je op een enigszins sociale manier op te stellen, of je er nou bent of niet. En met sociaal opstellen bedoel ik niet elke dag eten, maar 1 keer per maand een biertje meedoen is toch niet te veel gevraagd? 1 huisgenoot wist zijn naam nog niet eens
.
Succes bij de rechter wanneer die autist toch wat lastiger blijkt te zijn.quote:Ik ben hoofdhuurder en ik kan geloof ik zonder opgaaf van reden zijn contract ontbinden met een opzegtermijn van 3 maanden
Wat een bult reacties om aan te geven dat je mad bent.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hoef niet perse een slotje waar lees je dat? Mag ook gewoon open blijven hoor
[..]
Thanks voor je reactie. Nogmaals: ik verwacht ook niet de perfecte huisgenoot, ik hoef ook niet dat hij elke dag gezellig mee eet, zou leuk zijn maar kan me geen reet schelen verder.
Het punt dat ik probeer te maken is meer dat hij al een aantal maanden bij ons woont en dat hij nog nooit iets anders heeft gezegd dan 'hoi' 'yo', 'later' 'doei'. IK VIND dat asociaal, en zoals ik al zei vind ik niet dat asociaal hand in hand met overlast gaat. Als jij op een heel kleinschalige verjaardag bent met ongeveer 4 personen, er komt een gast binnen die bijna iedereen kent, kan je het toch ook asociaal vinden dat hij niet even de moeite opbrengt om zich voor te stellen? Asociale mensen houden geen rekening met anderen.
Ik vind het een teken van onfatsoen als je eerst hospiteert, gekozen wordt, en verder totaal geen moeite doet om even kennis te maken met de rest van het huis. Ookal ben je nog zo introvert (wat hij niet is), ook al heb je er totaal geen behoefte aan, al had dat hij een contactstoornis had ik nog meer van hem verwacht. Als ik mijzelf verplaats in hem, waar ik volgens jullie heel slecht in ben aangezien ik zo gemeen ben, dan zou ik JUIST de eerste week even chill doen en daarna mn netflix holletje inkruipen en niks meer van me laten horen.
En jep, dreigen met opzeggen van de huur werkt averechts. Ik vind dat als je dat gaat zeggen je het gelijk moet doen, aangezien het alleen maar kutter wordt als zoiets is gezegd. Zaterdag ga ik ff een plannetje maken voor een bbq op het balkon, goed idee, vandaag ook gedaan met vrouwlief.
[..]
Lijkt me lachen. Ik heb me in dit topic echt geschetst als een of andere gast die altijd mensen om me heen moet hebben volgens mij. Zit vaak genoeg alleen aan t bureautje.
Zelf eet ik ook 3/4 keer per week buitenshuis (ouders/vrienden/chick). dus ben er lang niet altijd bij. En zoals ik heb gezegd heb ik pogingen gedaan om hem ergens bij te betrekken. Ga het nog een keer wat duidelijker/directer doen. Als hij het niet wilt, pech dan maar.. Heb denk ik toch te hoge verwachtingen van mensen.
[..]
Begrijp inderdaad dat er vooral in dit subforum geen topics meer over blijven, had er simpelweg niet aan gedacht toen ik dat deed. Ik heb voordat ik dit topic opende nagedacht! Veel dingen anders gemaakt dan de werkelijkheid maar de essentie is hetzelfde. OP weggehaald omdat ik het zekere voor het onzekere wou nemen. HOEF JE NIET GELIJK ZO GEMEEN TE DOEN JOH! Doet me denken aan die keer dat ik perongeluk het brandalarm op de middelbare school had aangezet en ik een preek van de afdelingsleider kreeg, dat was geen fijne
[..]
Hahah echt wat nice. Zaten er ook al aan te denken om dat te doen, maar beter eerst wachten tot ons jaarcontract is afgelopen en 'stilzwijgend' wordt verlengd. Ben jij nu niet bang dat je verhuurder elke kans aangrijpt om je uit je huis te zetten? Naar welke factoren keek de huurcommissie bij jullie? Woon je in een dure studentenstad als ik vragen mag?
[..]
He pik het is betaalt! En deze reactie is al ongeveer 15 keer eerder geschreven! Maar thanks voor je input pikkie! Hij hoeft ook niet om mijn leefwijze te geven waar lees je dat. Weet niet waar jij bent opgegroeid maar hier waar ik woon is het vrij normaal om je op een enigszins sociale manier op te stellen, of je er nou bent of niet. En met sociaal opstellen bedoel ik niet elke dag eten, maar 1 keer per maand een biertje meedoen is toch niet te veel gevraagd? 1 huisgenoot wist zijn naam nog niet eens
.
[..]
Is niet mijn probleem inderdaad en was ook niet echt relevant om te melden, klopt. Ben je student als ik vragen mag? Ook nooit een drankje met je huisgenoten gedaan? Doen zij dat ook niet met elkaar? Zit je alleen op je kamer als je thuis bent of ben je nooit thuis?
[..]
Thx, ga ik (weer) doen. Vriendin mag die thuislaten
[..]
Ik vind dat je geen sociaal besef hebt als na 4 maanden nog niet iedereen in huis je naam weet en je nog nooit iets hebt gedronken. Iedereen houdt er zo zijn mening op na. Ik hou wel rekening met hem en zijn wens zich liever wat afzijdig te houden. Als ik dat niet had gedaan woonde hij hier al niet meer. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen ga ik het even aankaarten.
[..]
Het was vandaag lekker weer dus ik was buiten bier aan het drinken en niet op FOK! zoals jij
[..]
[..]
..Jij trekt snel conclusies. Ik heb meer te doen op een zonnige donderdag middag dan een FOK! topic refreshen. Als ik een uurtje niet reageer gelijk zo doen
[..]
Dit! Daarom heb ik wss iets te hoge verwachtingen.
Blijf erbij dat ik het onfatsoenlijk vind om je zo op te stellen als je een studenten huis betrekt. Het is zo'n kleine moeite om even kennis te maken of een biertje te drinken, erna kun je gewoon je eigen gang gaan. Denk dat FOK niet de juiste plek is voor zo'n vraag, alle vooroordelen zijn weer bevestigd. De meeste mensen die hier claimen in allemaal verschilende studenten huizen te hebben gewoond zijn wss overal uitgekickt omdat ze net zo RASAUTISTISCH EN ASOCIAAL waren als mijn huisgenoot.
Inb4 veel boze posts
[..]
Hahah lijkt misschien zo, maar ik heb aantallen personen leeftijden en kamers enzo niet helemaal eerlijk opgeschreven zodat niemand dit geval herkent oid. Essentie is hetzelfde.
[..]
Amen. Krijg weer een beetje hoop in de mensheid hiervan na al dieposts. Gelukkig is FOK geen afspiegeling van de samenleving want jezus wat zou dat ongezellig worden. Ik heb mezelf blijkbaar geschetst als iemand die constant mensen om zich heen nodig heeft maar dat is totaal niet zo. Ik vind het gewoon niet fijn als ik met iemand woon die ik niet ken.
[..]
Goed zo. Bijt maar van je af jongen. Jij vindt het niet erg dat je eenzaam en alleen bent!! Hier heb je zelf voor gekozen11!
[..]
Waar in godsnaam 'beticht' ik hem er dan van dat hij de boel verpest? Je trekt dit hele topic helemaal uit zijn verband.
[..]
Hahah veel gehoord hier in dit topic. Toch wel benieuwd watvoor slechte huisgenoten jullie dan allemaal hebben meegemaakt.
[..]
Klopt. Nogmaals: dit is geen huis waar iedereen alles samen doet. Wel een huis waar iedereen een beetje moeite heeft gedaan kennis met elkaar te maken!
[..]
Origineel thanks!
[..]
Precies wat ik dacht.
Ik ga hier sowieso posten wat ik ga doen en wat de gevolgen sijn ensjow!!
HATERS! HATERS GOOIEN STEENTJES MAAR IK BOUW MUURTJE VAN :$$
Het is meer wachten op de lemming. Waar een volledig normaal persoon klaagt dat hij terecht is gekomen tussen een paar plattelandsjongetjes die groepsverband op kamers zijn gegaan en wereldvreemd op de zak van hun ouders leven.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe meer ik van TS lees hoe beter ik de huurder begrijp, zou hem echt niet beter willen leren kennen, zou hem eerder met zijn kop in de pot stoppen en spoelen
Geen drugs gebruikenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:18 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje het gebruikelijke, drugsverslaafden, muzikanten, criminelen, internationale studenten, mensen die niet opruimen, koppeltjes, blowers en af en toe eens een normale....
Leef op de zak van jouw ouders heb namelijk een wajong xDquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef XL het volgende:
[..]
Het is meer wachten op de lemming. Waar een volledig normaal persoon klaagt dat hij terecht is gekomen tussen een paar plattelandsjongetjes die groepsverband op kamers zijn gegaan en wereldvreemd op de zak van hun ouders leven.
hahahah dat was snel thx for bitingquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef Cue_ het volgende:
Zeuren over betaald/betaalt, maar ondertussen..
[..]
Waarom was dat geen verrassing...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Leef op de zak van jouw ouders heb namelijk een wajong xD
Studenten kunnen geen wajong krijgen nerdquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom was dat geen verrassing...
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
ja nieuws!!! of ik hem eruit ga flikkeren of niet xD xP
Jouw goed snik is iig kapotquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:06 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Studenten kunnen geen wajong krijgen nerd
Onthou! Denk eraan:quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:41 schreef PierreTT het volgende:
Haters gooien steentjes maar ik bouw er een muurtje van, die ga ik onthouden
Thanks serieuze reactie! Komt goed, laat weten als hij weer thuis is en dan ga ik m ergens voor uitnodigen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:20 schreef PierreTT het volgende:
Maar even serieus, als je nou naar die gast toegaat en aan hem vraagt of alles goed gaat. Als ie dan vraagt "Hoezo?", kan je altijd zeggen dat je vindt dat ie zo stil is, weinig zegt, en dat je daarom dacht dat er misschien iets aan de hand was. Dan komt de boodschap ook over, maar op een betere manier.
Het was niet de bedoeling, nee, maar misschien leer je nu de les dat jouw normen niet leidend hoeven te zijn. Ik krijg de indruk dat je enige autoriteit ontleent aan het feit dat jij de hoofdhuurder bent, maar dat is niet zo. Jij wordt er door de verhuurder op aangesproken op het moment dat er iets misgaat en dat is het wel zo'n beetje.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:20 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoeling
Kom op man zit ik om 5 uur 's nachts zo'n lange post te maken en ga je nog een keer zeggen wat iedereen al heeft gezegd en waar ik ook al op heb geantwoordquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:24 schreef Lápiz het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling, nee, maar misschien leer je nu de les dat jouw normen niet leidend hoeven te zijn. Ik krijg de indruk dat je enige autoriteit ontleent aan het feit dat jij de hoofdhuurder bent, maar dat is niet zo. Jij wordt er door de verhuurder op aangesproken op het moment dat er iets misgaat en dat is het wel zo'n beetje.
Voor de rest is alles al gezegd: hij veroorzaakt geen overlast, betaalt de huur en maakt er geen bende van. Daar mag je al heel blij mee zijn, maar je lijkt dat onvoldoende te realiseren, omdat het gedroomde plaatje van met elkaar leven in een studentenhuis wordt verstoord door die dissonant die niet voldoet aan jouw normen.
Hem een keer uitnodigen voor het avondeten, filmavond etc. is het beste wat je kunt doen. En de rest laat je bij hem. Heeft hij er geen zin in? Jammer, maar hij is er niet toe verplicht.
Contract opzeggen zonder geldige reden? Vergeet het maar, al zet je dat tien keer in een contract, op het moment dat je ermee in de rechtbank staat wordt het zonder pardon van tafel geveegd. Ik heb het gezien in een studentenhuis waar negen huisgenoten de tiende eruit wilden hebben; zij hadden grondigere redenen dan jij aandraagt, maar denk maar niet dat het gelukt is. In de praktijk zullen de meeste mensen eieren voor hun geld kiezen en iets anders zoeken, maar het lijkt me niet dat het de route is die je moet bewandelen. Praten. Nog meer praten. En accepteren dat het niet altijd gaat zoals jij het voor ogen had. Al betwijfel ik of dat gaat lukken.
Kijk, aan de ene kant heb je een contract met hem getekend dus dan moet je er ook mee leven dat hij er woont. Of een paar dagen per week woont. Je hebt in principe de "perfecte" huurder zoals iedereen al aangaf. Je kan het zoveel slechter treffen, en als hij ook nog eens geen teringzooi achterlaat kan je best blij zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:22 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Thanks serieuze reactie! Komt goed, laat weten als hij weer thuis is en dan ga ik m ergens voor uitnodigen.
Geen caps gebruiken, dat haalt je statement onderuit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:28 schreef Glasbak5 het volgende:
IK ZIT NIET IN EEN DROOMWERELD EN IK BEN HOOFDHUURDER DAT BETEKENT DAT HIJ EEN HUURCONTRACT MET MIJ HEEFT EN NIET MET DE EIGENAAR. EIGENAAR STAAT ER DUS VERDER LOS VAN.
Denk eerder dat autisten altijd via een makelaar zoeken hoor, want anders zijn ze wel heel lang bezig met hospiteren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Dit! Daarom heb ik wss iets te hoge verwachtingen.
Blijf erbij dat ik het onfatsoenlijk vind om je zo op te stellen als je een studenten huis betrekt. Het is zo'n kleine moeite om even kennis te maken of een biertje te drinken, erna kun je gewoon je eigen gang gaan. Denk dat FOK niet de juiste plek is voor zo'n vraag, alle vooroordelen zijn weer bevestigd. De meeste mensen die hier claimen in allemaal verschilende studenten huizen te hebben gewoond zijn wss overal uitgekickt omdat ze net zo RASAUTISTISCH EN ASOCIAAL waren als mijn huisgenoot.
Inb4 veel boze posts
HAD AL EEN KAMER MAAR WOUDEN MET MEERDERE MENSEN IN 1 HUIS WONEN DUS DAN IS EEN MAKELAAR DE ENIGE OPTIEquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk eerder dat autisten altijd via een makelaar zoeken hoor, want anders zijn ze wel heel lang bezig met hospiteren.
IK MOET ALLES TIEN KEER HERHALEN DUS DACHT KOMT MISS WAT DUIDELIJKER AAN MET CAPSquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Geen caps gebruiken, dat haalt je statement onderuit.
Hier staat het eigenlijk goed samengevat, hij woont al een aantal maanden bij jullie, hij is dus in jouw beleving in jullie / jouw huis komen wonen. Het is niet jouw huis, jij bent toevallig hoofdhuurder. Laat dat tot je doordringen, dan kun je het misschien ook wat makkelijker accepteren dat hij niet precies doet wat jij wilt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is meer dat hij al een aantal maanden bij ons woont en dat hij nog nooit iets anders heeft gezegd dan 'hoi' 'yo', 'later' 'doei'. [b]IK VIND dat asociaal, en zoals ik al zei vind ik niet dat asociaal hand in hand met overlast gaat. Als jij op een heel kleinschalige verjaardag bent met ongeveer 4 personen, er komt een gast binnen die bijna iedereen kent, kan je het toch ook asociaal vinden dat hij niet even de moeite opbrengt om zich voor te stellen? Asociale mensen houden geen rekening met anderen.
Oké fijn voor je.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:38 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
HAD AL EEN KAMER MAAR WOUDEN MET MEERDERE MENSEN IN 1 HUIS WONEN DUS DAN IS EEN MAKELAAR DE ENIGE OPTIE
Zonde, want ik snap je verhaal best goed. Ik heb ook 2 jaar noodgedwongen met een nog grotere josti dan wat jij benoemt in huis gewoond. Ook omdat we snel-snel iemand moesten regelen. En uiteraard kwam een week later een van onze vrienden aan dat ie woonruimte zocht. Helaas.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:38 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
IK MOET ALLES TIEN KEER HERHALEN DUS DACHT KOMT MISS WAT DUIDELIJKER AAN MET CAPS
Wat was er zo erg aan die huisgenoot?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Zonde, want ik snap je verhaal best goed. Ik heb ook 2 jaar noodgedwongen met een nog grotere josti dan wat jij benoemt in huis gewoond. Ook omdat we snel-snel iemand moesten regelen. En uiteraard kwam een week later een van onze vrienden aan dat ie woonruimte zocht. Helaas.
Niet meteen gaan schelden op iedereen en iedereen rasautisten noemen, ik denk dat je je daar nog hard in kan vergissen namelijk. Het is nu eenmaal een vervelende situatie, waar je beter het beste van kan maken. Hopen dat die gast binnen een jaar zelf verhuist of hem meer betrekken bij het huis, waar je ook al mee bezig gaat
Ik neem in ieder geval de moeite om een serieuze reactie te geven. En ook al is alles al gezegd, blijkbaar voelt mijn ego de behoefte om dat dan tóch nog een keer te zeggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:28 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Kom op man zit ik om 5 uur 's nachts zo'n lange post te maken en ga je nog een keer zeggen wat iedereen al heeft gezegd en waar ik ook al op heb geantwoord
IK ZIT NIET IN EEN DROOMWERELD EN IK BEN HOOFDHUURDER DAT BETEKENT DAT HIJ EEN HUURCONTRACT MET MIJ HEEFT EN NIET MET DE EIGENAAR. EIGENAAR STAAT ER DUS VERDER LOS VAN.
Och, buiten het feit dat ie twee keer bijna het huis in de fik heeft gezet bleek ie uitermate (uitgesproken) racistisch en xenofoob te zijn en overall een vervelende, arrogante gast om mee om te gaan. Was geen land mee te bezeilen. Eerste indruk op een kijkavond zegt zeker niet allesquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat was er zo erg aan die huisgenoot?
Had je beter die huisgenoot van TS kunnen hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Och, buiten het feit dat ie twee keer bijna het huis in de fik heeft gezet bleek ie uitermate (uitgesproken) racistisch en xenofoob te zijn en overall een vervelende, arrogante gast om mee om te gaan. Was geen land mee te bezeilen. Eerste indruk op een kijkavond zegt zeker niet alles
dit inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe meer ik van TS lees hoe beter ik de huurder begrijp, zou hem echt niet beter willen leren kennen, zou hem eerder met zijn kop in de pot stoppen en spoelen
Klinkt als een gezellige gastquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Och, buiten het feit dat ie twee keer bijna het huis in de fik heeft gezet bleek ie uitermate (uitgesproken) racistisch en xenofoob te zijn en overall een vervelende, arrogante gast om mee om te gaan. Was geen land mee te bezeilen. Eerste indruk op een kijkavond zegt zeker niet alles
betaalt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je liever iemand die er een zooitje van maakt? Hij betaald de huur, doet zijn huishoudelijke klussen en veroorzaakt geen overlast. Wat wil je nog meer? Dat je samen elke avond een potje gaat kaarten?
- huur jij het van de eigenaar en huren de anderen het van jou?quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:04 schreef Glasbak5 het volgende:
Weet niet of dit het juiste subforum is, maar:
Mijn vrienden en ik zijn ongeveer 4 maanden geleden verhuisd naar onze studentenstad, in een huis dat we via een makelaar hadden geregeld.
Het was echter een huis met 5 slaapkamers dus moesten er iemand bij zoeken.
Hospiteeravond gehouden, iemand uitgekozen etc etc. Toen we het huurcontract moesten tekenen bleek dat de nieuwe huisgenoot het toch niet kon betalen (huur, 3 maanden borg), dus moesten we binnen 1 dag een nieuwe huisgenoot vinden.
Het tekenen van het huurcontract was ongeveer 1,5 maand na de hospiteerochtend. We belden alle gegadigden een voor een op maar bijna iedereen had al een huis gevonden, behalve een van onze laatste keuzes, er hebben in totaal meer dan 12 mensen gehospiteerd.
We konden niet anders dan hem bij ons laten intrekken. Hij slaapt ongeveer 2/3 nachten per week thuis. Hij werkt veel en na al die maanden heeft hij nog nooit met ons gegeten. Ook heb ik nog nooit een zinnig gesprek oid met hem gevoerd.
Héél soms zit hij in de woonkamer te ontbijten en dan voel ik me bijna ongemakkelijk als ik erbij zit. (in je eigen huis, besef) Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem. Na al die maanden heb ik serieus geen idee wie hij is omdat hij er zo weinig is, en als hij er is zit hij op zijn kamer te netflixen met zijn vriendin.
Het probleem: wat moet ik ermee? Heb namelijk aan de ene kant totaal geen last van hem, maar aan de andere kant heb ik ook totaal 'niks' aan hem. Zou liever iemand hebben die wat gezelliger was, hoef niet elk weekend met hem te stappen maar zo af en toe samen eten hoort er wel bij vind ik. Er waren bij die hospiteeravond ontzettend veel leuke mensen, konden bijna niet kiezen. Zo kut dat onze eerste keus het toch niet kon betalen en dat alle andere hospitanten al iets hadden gevonden.
Ik ben hoofdhuurder en ik kan geloof ik zonder opgaaf van reden zijn contract ontbinden met een opzegtermijn van 3 maanden, maar ja dat kan je niet maken denk ik.
Wat zouden jullie in zo'n situatie hebben gedaan? Of ben ik nu ontzettend egoïstisch??????
bedankdquote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:08 schreef jen__ het volgende:
Maak het maar mee, uit je huis gezet worden omdat je rustig bent, een vriendin hebt en in de woonkamer alleen ontbijt.
Dan liever de huisgenoot van TS inderdaad. Nog steeds geen ideale situatie, maar daar valt nog wat aan te veranderen. Of niet, dan heb je het huis het grootste deel van de week lekker voor jou en je drie vrienden terwijl er gewoon betaald wordt voor die vijfde kamerquote:
hahah klopt echt grappig, heb laatst ook gewoon een maat met een of andere milf in zijn bed laten slapen toen hij niet thuis was. toen hij er wat van zei dreigde ik met de huur opzeggenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:03 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]![]()
Die arme knul heeft niks misdaan, maar TS gedraagt zich als lil' hitler in dat huisKIJK MIJ HOOFDHUURDER ZIJN, GNA GNA GNA, HEIL HOOFDHUURDER!!!!!
vraag maar raak jongequote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Begin me steeds meer af te vragen in wat voor huis TS precies woont?
Doet die gast zijn kamer niet op slot? Zieke actie dit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:03 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
hahah klopt echt grappig, heb laatst ook gewoon een maat met een of andere milf in zijn bed laten slapen toen hij niet thuis was. toen hij er wat van zei dreigde ik met de huur opzeggen
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Doet die gast zijn kamer niet op slot? Zieke actie dit.
Jij bent te makkelijkquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:34 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat zou jij zeggen als hij dat bij jou deed?
Bij deze maat:quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:38 schreef Bananenpap het volgende:
Ik wist niet dat begeleidend wonen tegenwoordig in groepsverband wordt gedaan.
Kan hoor, er zijn instellingen waar men met 20 man bijvoorbeeld samenwoont.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:38 schreef Bananenpap het volgende:
Ik wist niet dat begeleidend wonen tegenwoordig in groepsverband wordt gedaan.
Autist gespot.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:51 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Jij bent te makkelijkga uit mn topic
Dat is gewoon pure schending van zijn privacy en dat vind je niet asociaal? Als mijn huisgenoot zoiets zou flikken, en al helemaal met dat dreigement, zou ik ook ver uit zijn buurt blijven. Manman, in het begin vh topic kon ik me nog enigszins in je inleven maar het eindigt wel heel triest.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:03 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
hahah klopt echt grappig, heb laatst ook gewoon een maat met een of andere milf in zijn bed laten slapen toen hij niet thuis was. toen hij er wat van zei dreigde ik met de huur opzeggen
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:08 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Dat is gewoon pure schending van zijn privacy en dat vind je niet asociaal? Als mijn huisgenoot zoiets zou flikken, en al helemaal met dat dreigement, zou ik ook ver uit zijn buurt blijven. Manman, in het begin vh topic kon ik me nog enigszins in je inleven maar het eindigt wel heel triest.
Ik zou het eerst even overleggen met je begeleidster.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:25 schreef Glasbak5 het volgende:
Jongens ik zit erover na te denken om hem straks voor we uitgaan op te bellen met de rest van het huis om mee te delen dat als hij niet verandert het echt niet langer kan. Wat vinden jullie hiervan? Doen / niet doen? Graag serieuze comments :$
Sneu figuur.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:25 schreef Glasbak5 het volgende:
Jongens ik zit erover na te denken om hem straks voor we uitgaan op te bellen met de rest van het huis om mee te delen dat als hij niet verandert het echt niet langer kan. Wat vinden jullie hiervan? Doen / niet doen? Graag serieuze comments :$
Denk dat de medicatie aangepast moet worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:47 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik zou het eerst even overleggen met je begeleidster.
Ben je dom of zo?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:08 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Dat is gewoon pure schending van zijn privacy en dat vind je niet asociaal? Als mijn huisgenoot zoiets zou flikken, en al helemaal met dat dreigement, zou ik ook ver uit zijn buurt blijven. Manman, in het begin vh topic kon ik me nog enigszins in je inleven maar het eindigt wel heel triest.
Fixed.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:38 schreef Bananenpap het volgende:
Ik wist niet dat begeleidend uitwonen tegenwoordig in groepsverband wordt gedaan.
Het kan ook gewoon zijn dat die jullie niet leuk vindt om mee om te gaan, net zoals glasbak een irritant figuur is waar je niet mee om wil gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:44 schreef galatea het volgende:
Weetje ik kan het me echt helemaal voorstellen.
Als je samenwoont in een huis waar je de keuken deelt en waar de rest van de groep gewoon op een gezellige manier samenwoont dan is het gewoon heel vervelend als een iemand dat niet doet.
Helaas kun je daar weinig aan doen. Sommige mensen zijn gewoon een beetje a-sociaal, hebben er geen zin in en wonen slechts in een studentenhuis vanwege de prijs. Het beste wat je kunt doen is inderdaad ofwel blijven uitnodigen om samen te eten ofwel gewoon geen moeite er meer in steken.
Helaas heb ik zelf ook zon huisgenoot en tja ik probeer het los te laten en me zo weinig mogelijk met hem te bemoeien, als je geen interesse in mij toont dan zal ik ook geen moeite voor jou doen. Maar onaardig blijft het. Het blijft ook een ingewikkeld groepsproces als de rest wel gewoon gezellig doet en een iemand niet meedoet. Je vraagt je toch af waarom hij bij jullie blijft wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |